mäntsälän terveyskeskus/vuodeosasto

tuohtunut

Olen kovin tuohtunut kuntani terveyspalveluihin. Äitini on ollut vuodeosastolla potilaana ja millaista hoitoa hän sieltä sai. Lähihoitajat ovat niin kiireisiä, että kerkivät viemään suihkuun vain kerran viikossa ja hoitoa sai vasta kun minä oikein tuohduin ja pyysin hoitoa äidilleni. Sain sellaisen tuntuman, että ko. laitos on vanhainkoti tai saattokoti. Pyydänkin kaikki pitämään omaisistaan huolta ja vaatimaan kunnollista hoitoa. Nyt vielä luin, että pitäisi saada lisää vuodepaikkoja. Jos näin niin päättäjät hankkikaa myös työtätekeviä ihmisiä hoitamaan potilaita.

44

10558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnan sivuille

      Kirjoita palautetta kunnan omille sivuille. Siellä on oma kohta Peruspalvelukeskuks sosiaaliviranomaistoiminnan laillisuuden valvonta, vanhus- ja vammaispalvelut, perusturvalautakunta

      • tuohtunut

        kiitos tiedosta. annan palautteen sinne.


    • TUULA ALATALO

      haluaisin tietää mitä hoitoa äitisi on jäänyt paitsi.minulla ei ole kokemusta kyseisestä vuodeosastosta muuta kuin kuultuna.mutta uskon että siellä työskentelevät tekevät parhaansa.en itsekkään käy suihkussa kun kerran viikossa tai joskus kahdesti ja miksi pitäisi.terveisin ehkä tuleva lähihoitaja...

      • Ohhoh!!!

        Itse käyn suihkussa ainakin kerran päivässä.


      • Miettimisen aihetta

        Olen kuullut vastaavanlaisia tarinoita. Erittäin hyvän ystävani Isoisän kohtelu ja lääkitys oli kammottavaa kuultavaa. Ystäväni kävi päivittäin tarkistamassa hänen tilaansa, järkytyttyään tilanteesta.
        Hän todisti muidenkin potilaiden hoidon olevan ala -arvoista. Saipa olla hän myöskin kinumassa kipulääkkeita tuskissaaon olevalle isoisälleen.
        Huonokuntoisia vanhuksia ei käyty usein moneen tuntiin tarkastamassa.
        kuuli hän monta ikävää tarinaa kylällä muidenkin kokemuksista. Mm. Vanhuksesta, joka oli pudonnut sängystään ja joutunut lojumaan loukkaantuneena lattialla tuntitolkulla, kun kukaan ei käynyt tarkistamassa. Sillä seurauksella, etta vanhus menehtyi.

        Kovin kilttejä Mäntsäläläiset, omaisiaan kaltoin kohtelun todistaneina ovat.
        Itse asun ulkomailla. Täälä olisi jo vaadittu "päitä vadille" ja vastuuhenkilöt istuisivat jo kiven sisällä.

        "On Lotto voitto syntyä Suomeen" Voitton vanhenee, kun ehtoopuoli koittaa?.


      • ex.mäntsäläläinen

        huh,huh kerran viikossa käyt suihkissa,kas kun et vähennä sitäkin niin että kerran kahdessa,kyllä sitä pitää päästä suihkuun joka päivä, varsinkin jos joutuu makaamaan vuode potilaana ja ihan muutenkin vaan.Toivottavasti sinusta ei tule lähihoitajaa,minä en ainakaan haluaisi,että sinun tyylinen hoitaja hoitaisi minua.


    • kohteliaasti

      Tätä ongelmaa tapahtuu useissa terveyspalveluissa, hyvin valitettavaa.
      Hoitajapula on kova, ja yhden pitää ehtiä 2 - 3 työt. Ei palkata lisää, säästöjä, säästöjä, vaikka henki menisi potilailta, valitettavaa, mutta totta. Vanhukset olivat vauvoja ja vauvat nyt vanhuksia, jokainen tulee kokemaan tämän eli hoito
      pitäisi olla samanlaista vauvasta vaariin - mummoihin vaipoista lähtien, hoitaja vain muuttuu vanhetessa (ei oma lapsi useinkaan).

      • sivusta seurannut

        Hoitohenkilökunta on todella kovilla, olipa sairaala mikä tahansa. Hyvinkään sairaalassakin ihan hurjaa se touhu. Vajaalla henkilökunnalla mennän kokoajan.


      • Abraham
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Hoitohenkilökunta on todella kovilla, olipa sairaala mikä tahansa. Hyvinkään sairaalassakin ihan hurjaa se touhu. Vajaalla henkilökunnalla mennän kokoajan.

        Meidän aseministeri ja hallitus, on hankkimassa 200milj. euron uusia asejärjeselmiä.

        Tlee vain mieleen, että parempaakin investointia kannattaisi harrastaa, kun ei taas tuo venäjän nälviminen saa sotaa aikaan, kuin ennen jatkuvat linnoitustyöt ja sotaharjoitukset rajalla?

        Nykysivistyneet saisi hävetä!


      • arvoista
        sivusta seurannut kirjoitti:

        Hoitohenkilökunta on todella kovilla, olipa sairaala mikä tahansa. Hyvinkään sairaalassakin ihan hurjaa se touhu. Vajaalla henkilökunnalla mennän kokoajan.

        Hoitoalan ihmiset antaa kaikkensa tänä päivänä niillä resursseilla, mitä on,
        tämä on valitettavaa koko maamme sairaaloissa, että on hoitajapula ja
        lääkäripulakin näkyy. Varautukaa sikainfluenssaan, joka tulee jylläämään syksyllä kovaa ja jo "sairaat" ihmiset menehtyvät varmasti siihen, jos sen saavat.
        Ei ole suomikaan enää turvallinen asuinmaa.


      • Abraham
        arvoista kirjoitti:

        Hoitoalan ihmiset antaa kaikkensa tänä päivänä niillä resursseilla, mitä on,
        tämä on valitettavaa koko maamme sairaaloissa, että on hoitajapula ja
        lääkäripulakin näkyy. Varautukaa sikainfluenssaan, joka tulee jylläämään syksyllä kovaa ja jo "sairaat" ihmiset menehtyvät varmasti siihen, jos sen saavat.
        Ei ole suomikaan enää turvallinen asuinmaa.

        Näyttää taas siltä että hoitoresussi vain kiristyi, rahahuumassa.

        Eihän ollut tarkoituskaan hoitajapulaa helpottaa, vaan rutosti saada palkkaa.

        Näin ahneus teki tepposia paperimiehillekin, kun käänsivät selkänsä tupolle.

        Suur ollilan ja oikeuston palkkavapaus löi heti korville ja sak:n prosenttileikki vei vuosissa pienpalkkaiset veronmaksukyvyttömäksi ja nälkään.
        (Ei piiloverot ole prokressiivisia)


      • väestö
        Abraham kirjoitti:

        Näyttää taas siltä että hoitoresussi vain kiristyi, rahahuumassa.

        Eihän ollut tarkoituskaan hoitajapulaa helpottaa, vaan rutosti saada palkkaa.

        Näin ahneus teki tepposia paperimiehillekin, kun käänsivät selkänsä tupolle.

        Suur ollilan ja oikeuston palkkavapaus löi heti korville ja sak:n prosenttileikki vei vuosissa pienpalkkaiset veronmaksukyvyttömäksi ja nälkään.
        (Ei piiloverot ole prokressiivisia)

        Englannissakin jo kuollut sikaflunssaan noin 300 ihmistä, mutta sitä ei kerrota, olivatko terveitä alunperin vai näitä "riskitekijöitä", diabeetikkoja, raskaana olleita ym., tuskinpa. Joukkoon mahtunut on varmasti myös terveitä ihmisiä.
        Hoito tulee jäämään puutteelliseksi, koska sairaalassa työskentelevätkin
        altistuvat tälle taudille ja se tulee näkymään poissaoloina syksyllä suurimmalta osin ja silloin ei hoitajaresurssit riitä antamaan hyvää hoitoa, joten .......


      • Anonyymi
        Abraham kirjoitti:

        Meidän aseministeri ja hallitus, on hankkimassa 200milj. euron uusia asejärjeselmiä.

        Tlee vain mieleen, että parempaakin investointia kannattaisi harrastaa, kun ei taas tuo venäjän nälviminen saa sotaa aikaan, kuin ennen jatkuvat linnoitustyöt ja sotaharjoitukset rajalla?

        Nykysivistyneet saisi hävetä!

        ja muistakaa vielä sekin että noin 3-4 miljardia menee natoon kun suomi siihen liittyy.


    • lähekkö sä?

      briteissähän on hyvin paljon vapaaehtoistyöläisiä jotka tekevät arvokasta työtä terveysasemilla ja vanhusten parissa. suomessa ei varmaan onnistu niin helposti, ainakaan yksityisenä ihmisenä, mutta ainahan voi perustaa jonkun hyväntekeväisyysjärjestön joka tekis tuota vapaaehtoistyötä. mahtaisikohan sitten päästä syöttämään ja juottamaan edes vuodeosastolle ihmisiä?

      • kuriinko

        Olen ollut englannissa sairaalamaailmassa tutustumassa ja ei voi verrata suomen sairaaloiden hygieniatasoon. Kaikille vapaaehtoisille pitäisi ensin tehdä kunnon terveystarkastus, ennen kuin päästetään vuodeosastoillekaan.


      • Yäk
        kuriinko kirjoitti:

        Olen ollut englannissa sairaalamaailmassa tutustumassa ja ei voi verrata suomen sairaaloiden hygieniatasoon. Kaikille vapaaehtoisille pitäisi ensin tehdä kunnon terveystarkastus, ennen kuin päästetään vuodeosastoillekaan.

        Tuula tuolla kirjoitteli myös käyvänsa suihkussa vain kerran viikossa. Taitaa joidenkin suomalaisten ammattihoitsujen hygieniassa olla puutteita?


    • HEI HALOOO!!!

      Voi hellanlettas! Onhan se totta, että vanhukset vuodeosastoilla (luultavasti useimmassa, ei vain Mäntsälässä) tai muissa hoitokodeissa joutuvat elämään sillä hoidolla joka heille on mahdollista tarjota. En silti lähtisi noin syyttä suotta haukkumaan osastojen työntekijöitä! Vikahan ei heissä ole, vaan päättäjissä ja johdossa! Koko ajan lisätään hoitajien työmääriä, mutta riittääkö siihen aikaa, on sitten eri asia. Työpäivä myös terveydenhuolto alalla on se 8 tuntuia päivässä, niin kuin muillakin aloilla. Ilmeisesti pitäisi olla enemmän! Olen varma, että jokainen hoitaja tekee parhaansa potilaiden hoidossa. Kysynpähän vain sinulta tuohtunut, että jos et ole tyytyväinen äitisi hoitoon ja jos se on niin ala-arvoista, niin miksi et itse hoida häntä kotona? Vastaus on luultavasti, että eihän sinulla ole aikaa sellaiseen. Joten minun mielestä tuo on aivan turhaa! Uskomatonta tuollainen valittaminen!
      Kertokaas, millaista on HYVÄ HOITO?

      • Abraham

        pahensi vain hoitotilannetta, kunnasta katsottuna, sillä hoitokäsiä on vain samamäärä, tai vähemmän.

        Ajetaanko terveyskeskukset alas suurilla palkankorotuksilla, kuin paperimiehet ja johtajat tehtaansa.

        Pienipalkkaiset ja vanhukset saavat vastata seurauksista.


      • menoa

        Tuo oli asiatonta palautetta, että hoida itse kotona, jos et ole tyytyväinen. Ota huomioon se, että monella omaisella ei ole resursseja hoitaa vanhusta kotonaan eikä ammattitaitoa, jos tarvitaan
        lääkityksiä, piikityksiä, eri toimenpiteitä, jota ei omainen voi antaa. Sitä varten on hoitajat olemassa ja lääkärit, jotka edesauttavat vanhuksen elämää eteenpäin. Se on tosiasia, että hoitajia on liian vähän, säästöt suurimmalta osalta syynä asiaan. Hoitajat tekevät työtään loppuun palamiseen asti, mutta tämä ei ole ainoastaan tämän alan ongelma. Itse olen eri ammatissa (jääköön sanomatta), mutta olen 30 vuoden työurani aikana ns. burn out ollut kolmesti ja olen ollut muutaman kuukauden sairauslomilla. Mutta aion työskennellä vielä eläkeikään asti, niin tykkään ammatistani. Tätä vajaahenkilöstöpulaa on joka alalla, joten
        ei syytetä kanssatyötovereitamme, eikö se vika ole johtopäässä. Kalliiksihan se tulee sairauslomat työn-
        antajalle, mutta työntekijöilläkin on oikeus hyvään elämään eläkeiässä, ei siis pilata sitä rehkimällä sairastumiseen asti, jolloin joutuisimme sairastaa myös eläkeiässäkin emmekä pääse nauttimaan elämästä, koska joutuisimme ennenaikaisesti sinne "vanhusten osastolle".


      • lähiomainen
        menoa kirjoitti:

        Tuo oli asiatonta palautetta, että hoida itse kotona, jos et ole tyytyväinen. Ota huomioon se, että monella omaisella ei ole resursseja hoitaa vanhusta kotonaan eikä ammattitaitoa, jos tarvitaan
        lääkityksiä, piikityksiä, eri toimenpiteitä, jota ei omainen voi antaa. Sitä varten on hoitajat olemassa ja lääkärit, jotka edesauttavat vanhuksen elämää eteenpäin. Se on tosiasia, että hoitajia on liian vähän, säästöt suurimmalta osalta syynä asiaan. Hoitajat tekevät työtään loppuun palamiseen asti, mutta tämä ei ole ainoastaan tämän alan ongelma. Itse olen eri ammatissa (jääköön sanomatta), mutta olen 30 vuoden työurani aikana ns. burn out ollut kolmesti ja olen ollut muutaman kuukauden sairauslomilla. Mutta aion työskennellä vielä eläkeikään asti, niin tykkään ammatistani. Tätä vajaahenkilöstöpulaa on joka alalla, joten
        ei syytetä kanssatyötovereitamme, eikö se vika ole johtopäässä. Kalliiksihan se tulee sairauslomat työn-
        antajalle, mutta työntekijöilläkin on oikeus hyvään elämään eläkeiässä, ei siis pilata sitä rehkimällä sairastumiseen asti, jolloin joutuisimme sairastaa myös eläkeiässäkin emmekä pääse nauttimaan elämästä, koska joutuisimme ennenaikaisesti sinne "vanhusten osastolle".

        Itselläni on 84v ystävä ja hän on omaishoitaja 87v puolisolleen kotonaan, ollut jo vuosia.
        Viitseliäisyydestähän se aika monesti on kiinni mutta ei ketään voi pakottaa hoitamaan omaisiaan kotona. Jokaisella meillä on oma elämä elettävänä.
        Hyvää hoitoa saa aivan varmasti kunnallisissa, yksityisissä olisin ehkä hieman epäilevämpi. Siellä satta olla houkuttimena enemmän raha kuin kutsumus.
        Hoitajat tekevät sen mitä heidän työnkuvaansa ja ohjeistukseensa kuuluu, omaisten vain kannattaisi ottaa selvää mikä taho ohjeistuksesta on päätänyt ja kyseenalaistaa heidän päätöksensä.
        Olen nyt jonkin aikaa seurannut äitini hoitoa kunnallisessa ja ei minulla ole moitittavaa, mielestäni hyvin huolehtivat äidistäni niillä keinoin mitä heidän käytettäväkseen on annettu.


    • näe ihminen!

      sukulaiseni on aika ajoin mlän terkkarin vuodeosastolla ja olen siinä nähnyt sitä touhua... mielestäni siellä on todella ammatillisia hoitajia sekä sitten sitä toista ääripäätä!! suurin syy on varmaan se, että hoitajia on liian vähän ja väsymys tulee erilailla esiin, ikävä kyllä sitten potilaiden kustannuksella. läheisiäni on ollut myös hkään sairaalassa hoitojaksoilla ja siellä olen kokenyt pelkästään hyvää hoitoa ja henkilökunta, joka hyvässä hengessä kohtaa potilaan ja myös omaiset, suuri kiitos sinne!!!!

    • 09876tfgh

      Mielestäni on turha arvostella koko osaston hoitajia, he varmasti tekevät parhaansa niillä resursseilla, jotka heille on annettu. Monet lisäksi tekevät terveytensä uhalla töitä: vanhusten kääntelyt ja nostot rasittavat pidemmän päälle selkiä vaikka kuinka olisi tekniikka kohdallaan, lisäksi monet dementikot ym. sekavat potilaat voivat käydä päälle (lyömisiä, potkimisia, sylkemisiä ja haukkumisia ovat varmasti monet hoitajat saaneet osakseen) ja kuitenkin monet tekevät työnsä mahdollisimman hyvin - ja vielä oikeasti surkealla palkalla.

      Nyt menee aiheen vierestä, mutta menkööt: Jos miehillä olisi samanlaiset työolot (palkkaus, kiire, VÄKIVALLAN UHKA), niin johan muuttuisi ääni kellossa, sillä miehet eivät suostuisi moisissa olosuhteissa työskentelemään. Miksi sitten naiset suostuvat, ihmettelenpä vain...

      Ja sitten aiheeseen: Jos osastolla on oikeasti jotain huomauttamisen aihetta, mielestäni oikea paikka ei ole mikään Suomi24:n keskustelupalsta vaan kannattaisi palaute antaa suoraan sinne minne se kuuluu. Tuskin hoitajat ja osastonhoitajat ehtivät täällä palstoilla arvuuttelemaan, tapahtuuko kyseinen aloittajan kuvaama tilanne heidän osastollaan.

    • Voihan Mäntsälä

      Niimpä, minä sijaisena uskalsin arvostella työntekijöiden vähyyttä sekä apuvälineiden. Sain haukkumiset, osastolla liikaa työntekijöitä että sillee. Myös hoitajan oma vika jos selkä ei kestä .... jos on tyhmä eikä käytä niitä hiton apuvälineitä joita ei osastolta löydy ! Sijaisenko ne pitää etsiä ja hommata ???
      Onneksi Suomi täynnä vapaita hoitajanpaikkoja ei tarvitse Mäntsälään erehtyä !!

      Minusta osastonhoitaja pitää hoitajiensa puolta eikä hauku heitä....tai sitten olen väärässä ?

      • Hallelujah!

        Voi voi. Itse omaisena ja hoitajana(nyt en tee hoitotyötä enää) täytyy todeta, että ne ongelmat mitä itse olen kohdannut monissa eri paikoissa ei aina ole henkilökunnan määrästä kiinni. Meillä vain puuttu asenne hoitotyöhön! Toki näitä pienellä miehityksellä menevä yksiköitä on.
        Osa hoitajista ok, mutta osa voisi lopetella työt. Kielenkäyttö "hankalia potilaita" kohtaan on aivan kammottavaa, tupakalle ehditään kun vaan tarvis, kelloihin ei vastata, kun sattuu koko osasto istua hoitokokouksessa yms. JA näitä riittää. Itse äänestin jaloillani aikoinaan. MInulle riitti. Vaihdoin ammattia.
        Hoitajia pitäisi kouluttaa. Terveyskeskukset pursuaa neurologisia potilaita, syöpäpotilaita jne. MIssä on koulutettu henkilökunta esim saattohoitopotilaan hoitoon? joka tietäsi kivun mekanismista esim.) Syöpäpotilaan kivut lisääntyvät, mutta päivystäjään ei oteta yhteyttä jne. Odotellaan aamuun. Kipupumppua ei ole tai jos on yksi sitä ei osata käyttää. Tämä on aivan järkyttävää tosiasiaa!
        Olen kokenut kaikki hoitajana ja omaisena viimeksi sain saattaa kaksi läheistä hautaan joista toinen kuoli syöpään. Siirto terveyskeskuksen vuodeosastolle oli aivan järkyttävä kokemus. Kipulääkkeistä piti tapella, onneksi loppuun saatiin kipupumppu. En sano, että henkilökunnan vikaa oli kaikki, ei toki, mutta osaston johdolla on iso vastuu,miten potilaita hoidetaan ja miten henkilökunta on koulutettu esim saattohoitopotilaan hoitoon. Tai esim vaikka neurologisen potilaan hoitoon? Miten potilaita nostellaan, siirrellään yms. Päättäjät ja äänestäjät avatkaa silmänne? En tiedä miten asiat ovat Mäntsälässä?


    • piikittäjä

      Huonosti ne on joka paikassa, ei vain mäntsälässä!

    • vastaus tuohtuneelle

      Ikävää olla 100%samaa mieltä. Miksi Mäntsälä ei satsaa kuntalaistensa huolenpitoon. Hoitohenkilöstön koulutukseen, määrään ja palveluasenteeseen tarvittaisiin kasvojenkohotusta.

    • uupunut

      Eihän mikään muukaan kunta satsaa terveydenhuoltoon, pienillä resursseilla tehdään töitä kolmivuorossa, sijaisia ei saada eikä oteta eikä uusia palkata.
      Näillä mennään!

      • 100 % väsynyt

        Niinpä. Kalliimmaksi se tulee, kun työntekijä lyö itsensä burn outtiin sairauslomalle pitkäksi aikaa. Sitten on pakko palkata sijaisia ja se maksaakin kaksinkertaisesti sitten. Nykyajat työnantajat ovat raakalaisia, kusi noussut päähän.


    • Entinen hoitsu myös

      Joku puhui aiemmin puutuvasta hoitotyön asenteesta ja pakko olla samaa mieltä. Kyse ei aina hoitotyössä ole kun organisointi taidoista. Jos työpäivä alkaa kahvitauolla sen jälkeen tupakka tauolla ja sitten voisi saiman viedä pesulle muut odottakoon. Ups onkin ruoka tauko. Jolloin istutaan ja kuunnellaan kelloja sitten ruuan jälkeen tupakka tauko ja sitten voisi saiman naapurin viedä vuoteeseen. Hei sittenhän alkaakin jo päivä raportti kera kahvin ja valitetaan samalla, kun ei ole ehtinyt edes tupakilla käydä, saati kirjata. Työaika loppuukin siinä juorutessa. Vielä kirjaukset ja matka kotiin alkaa. En siis ole koskaan ollut mäntsälässä töissä ja ymmärrän hoitajia jotka "väsyvät" työhönsä vuosien saatossa. Ihmisten kanssa on aina hankala tehdä töitä, jokainen on erinlainen ja kohtaamiset joko onnistuu tai ei. Usein vaan ongelmana hoitoalalla on negatiivisuuden kierre, joka hukuttaa myös ne motivoituneet ja innostuneet aloittelijat siihen negatiivisuuteen. On niitä jotka paikkaavat niitä jotka käyttävät aikansa vaan valittamiseen. He kerran kuulevat ja ovat läsnä, mutta usein taakka ajaa heidät pois hoitotyöstä. Ehdottomasti ennen henkilökunnan lisäämistä tarvitaan koulutusta ja priorisointi taitoja, ehkä jotain tutor toimintaa. Toivottavasti ketjun aloittaja saa äänensä kunnassa kuuluviin.

    • Anonyymi

      Mäntsälä on takapajula, hoito on joka alalla siellä ala arvoista .
      Vanhusten hoito aivan järkyttävän huonoa. Ja yksityisellä puolella ajatellaan ainoastaan rahaa. Hoitajien kiire on tehtyä. Minulle on henkilökohtaisesti kerrottu , että ehdittäs hoitaa hyvin mutta se kiire tehdään tarkoituksella ja sanotaan että on kiire, että sillee.

      • Anonyymi

        Puhut asiaa. Ammattitaidottomia hoitajia, ei välitetä, pääasia että palkka juoksee. Vanhuksille ei anneta tänä päivänä mitään kunnioitusta eikä arvoa.


    • Anonyymi

      Hei, olin juhannuksen jälkeen vajaa 2 vkoa kyseisellä osastolla. En saanut varata jalallani, eli avustettuna sänkyyn ja pois. Muuten liikkunminen pyörätuolilla.
      Mielestäni hoito oli upeeta. Henkilökunta mukavaa, asiallista ja ammattitaitoista.
      Puhumattakaan lääkäreistä. 2 lääkäriä, kävivät päivittäin osastolla.
      Asiakkaat hilattiin päiväsaliin syömään 4 kertaa. Parhaimmillaan meitä oli yli 30.
      Avustettiin ruokailussa, nestelistat ajantasalla.
      Huomion, minkä tein:MISSÄ OLI VANHUSTEN OMAISET, eipä näkynyt.
      Vaikkakin korona rajoituksia oli höllätty. Uloskin pääsi, upeat ilmat.
      Mitä suihkuun tulee. Vanhusten iho on kuin paperia, ei sitä joka päivä suihkutella.
      Vaippojen vaihdon yhteydessä, pesupyyhkeet ajavat kyllä asian.
      Eikä siellä virtsa yms. haissut.
      Tsemppiä hoitohenkilökunta! terveisin tyytyväinen asiakas

      • Anonyymi

        hyvä ja hieno kirjoitus sinulla tyytyväinen asiakas


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, tuotakin mennyt huonompaan suuntaan. Kokemuksesta tiedän.
      Yö unensa menettänyt.

    • Anonyymi

      Varmaan se kohta lopetetaan, kun ei siellä oikein mitään tehdä.

    • Anonyymi

      Kiinteistö organisastio täynnä, joutomiehiä
      Vuosikymeniä.. sieltä Kunnantalolta vaipan vaihtoon.

      • Anonyymi

        Elä nyt niitä sieltä ota pois. Uusia virkoja vaan valmistellaan että kunnantalolla loisijat saisivat istua kahvilla ja juoruta ovet lukossa kuntalaisilta turvassa. On kyllä niin osaamatonta porukkaa, suojatyöpaikkoja kaikilla, laskutustukaan ei osata hoitaa ite, ulkoistaa oli pakko kun aina meni päin peetä.


    • Anonyymi

      Oletko ajatellut omaa asenettasi hoitajapulaan, isänmaallisena,vai mainostatko riisto yksutyisen puolta asiassa, kyllä ne osaa ainakin laskuttaa ja lähettää yhteiskunnan jatkohoitoon !?

    • Anonyymi

      Mikä estää omaisia sukulaisia hoitaa vanhusta kotona ?Ei ennen vanuksia laitettu latoksiin odotamaan kuolemaaa.

    • Anonyymi

      Harmillista mutta kunnan terveyspalveluiden laatu ei tänä päivänäkään ole sellaista kuin sen pitäisi olla.
      Sivusta seuranneena hoitajien työtä ja myös kyseisellä terveysasemalla asioineena voin todeta että kahvitauot ja juoruilu ovat heille paljon tärkeämpää kuin hoitotyö. Odotustiloihin ja käytäville oikein raikaa kahvitaukojen jutut kuinka asiakkaat kehtaakin tulla valittamaan omaa oloansa pikkumaisistakin syistä ja kuinka omaiset eivät itse hoida perheenjäsentään, tuovat vaan ne heidän riesaksi.

      Olin vuodeosastolla ja kuulin kun viereisen potilashuoneen vanhempi herra sattui kaatumaan eikä päässyt ylös. Se herra huusi kovaan ääneen yöllä useamman tunnin ajan apua, eikä saanut sitä ennenkuin minä painoin kapulan punaista nappia ja hoitajalle joka tuli paikalle sanoin että mene nyt ihmeessä tuohon viereiseen huoneeseen auttamaan kaatunutta vanhusta, että minä saan edes vähän nukuttua ennen lääkärin aamukierrosta. Hoitaja meni mutta unohti ettei ääneneristys ole seinissä hyvä ja hoitajan kielenkäyttö oli naapuri huoneessa hyvin järkyttävää kuultavaa.. En edes viitsi kertoa miten minua kohdeltiin sen yön jälkeen. Olen siitä lähtien hoitanut omat terveysasiani yksityisellä puolella ja hoidan omat vanhempani kun se aika koittaa.

    • Anonyymi

      On sitä helppo valittaa,ennen lapset hoiti vanhempansa,ainaki avusti, nyt monen lapset on vanhempain varonkin varassa osin eläjiä, onko tämä sitä korkeaa veisuuta toisten päälle !?

    • Anonyymi

      Täälä se sensuuri heti nopeasti toimi, poistettiin asillinen kommetti heti !?

    • Anonyymi

      Eikö siellä ole enää kylvettäjää

    • Anonyymi

      376 Markus Kuoteaho

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe