Chiquititalle kysymys :)

Bella de la Rosa

Kerroit sillon että opiskelet(omatoimisesti) espanjaa ja muakin kiinnostaisi. Kuinka paljon osaat nyt espanjaa? Kuinka paljon osaat puhua sitä? Oletko oppinut aikamuodot jne.?
kiinnostaisi tietää, vaikutat nimittäin osaavan sitä aika hyvin. :D

7

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chiquitita

      En mä sitä nyt niin kauheesti osaa ja lähiaikoina mä en oo paljoa ehtinyt sitä opiskella. En mä aikamuotoja vielä osaa, pelkän preesensin. Paitsi kyllä mä joitain muotoja tiedän, kun oon kuullut Tuhkiksessa jonkun sanovan. :D Mut en siis ole opetellut niitä vielä. Mä osaan perusjuttuja, mulla on sellaset kirjat, joissa on aika hyvässä järjestyksessä ne asiat ja aika selkeesti opetettu. Ne on siis tosiaan kirjastosta, niin kuin aikaisemminkin olen jo sanonut. Mä osaan ainakin kaikkia perusjuttuja ja aika paljon muutakin, mutta en viitsi nyt selostaa kaikkea. Mut en mä sitä vielä kauhean paljoa osaa, osaan kyllä aika hyvin(ainakin omasta mielestäni) lausua, kun mulla on myös kasetti, jossa on ääntämisohjeita ja sellasta... :) Mut kyllä se on aika helppoa itsekseenkin opiskella, ei siihen erikseen opettajaa tarvita. Varsinkin näitä perusjuttuja on helppoa oppia. :) Kannattaa opiskella ihan vaikka itsekseen, espanja on tosi ihana kieli, varsinkin sitten, kun sitä osaa itse lausua ja puhua. :)

      • gordabella

        Minäkin olen espanjaa opiskellut ihan koulussa, ja aion jatkaa! Ei ole onneksi vaikea kieli, kun on motivaatiota... Sanoissa on aika paljon samaa englannin kanssa. Suosittelen!


      • ELlAlA
        gordabella kirjoitti:

        Minäkin olen espanjaa opiskellut ihan koulussa, ja aion jatkaa! Ei ole onneksi vaikea kieli, kun on motivaatiota... Sanoissa on aika paljon samaa englannin kanssa. Suosittelen!

        miten sitä espanjaa voi alkaa opiskelemaan? Itsekin haluisin, on niin ihana kieli! :) Netissä, voiko? Kirjoja mulla ei varmaan olisi varaa ostaa. Tietääkö kukaan miten?


      • Chiquitita
        ELlAlA kirjoitti:

        miten sitä espanjaa voi alkaa opiskelemaan? Itsekin haluisin, on niin ihana kieli! :) Netissä, voiko? Kirjoja mulla ei varmaan olisi varaa ostaa. Tietääkö kukaan miten?

        Mee ehdottomasti kirjastoon ja lainaa sieltä kirjat! Se ei maksa senttiäkään, lainaat ne kirjat sit vaan uudestaan ja yhä uudestaan, kun tulee palautuspäivä. Kannattaa lainata sellanen "paketti", jossa on kasetti tai mieluummin CD mukana, niin opit kunnolla lausumaankin. :) "Mun" kirjat on tosin vähän vanhat, ne on tehty joskus 1980-luvulla, mutta kyllä niissä on ihan kunnolla ne jutut opetettu, voin sitten nykyaikaisempia sanontoja ym. opetella jostain muualta... Niin ja mähän aion ottaa lukiossa espanjan.


      • smooth-criminal
        Chiquitita kirjoitti:

        Mee ehdottomasti kirjastoon ja lainaa sieltä kirjat! Se ei maksa senttiäkään, lainaat ne kirjat sit vaan uudestaan ja yhä uudestaan, kun tulee palautuspäivä. Kannattaa lainata sellanen "paketti", jossa on kasetti tai mieluummin CD mukana, niin opit kunnolla lausumaankin. :) "Mun" kirjat on tosin vähän vanhat, ne on tehty joskus 1980-luvulla, mutta kyllä niissä on ihan kunnolla ne jutut opetettu, voin sitten nykyaikaisempia sanontoja ym. opetella jostain muualta... Niin ja mähän aion ottaa lukiossa espanjan.

        Mäkin ehdottomasti otan espanjan kun ensi vuonna meen lukioon..se oli tärkeimpiä valintaperusteita :D siinä sitä onkin kun on pitkä saksa, pitkä englanti, ruotsi ja espanja :)


      • chiquitita 22
        smooth-criminal kirjoitti:

        Mäkin ehdottomasti otan espanjan kun ensi vuonna meen lukioon..se oli tärkeimpiä valintaperusteita :D siinä sitä onkin kun on pitkä saksa, pitkä englanti, ruotsi ja espanja :)

        Voi kun oot onnekas! Meidän lukios ei voinut opiskella kuin saksaa, ranskaa ja venäjää!
        No mä oon katsonut paljon Telenovelloja, mi gorda bella ja juana la virgen...niin ja mun elokuvamakukin on aika Latinalaisvaikutteinen...ihmeellistä kuinka paljon voi oppia televisiota katsomalla.
        No nyt kun aloitan opiskelut ammattikorkeas niin voin aloittaa Espanjan opiskelut...JEE!


      • lukea lukiossa
        smooth-criminal kirjoitti:

        Mäkin ehdottomasti otan espanjan kun ensi vuonna meen lukioon..se oli tärkeimpiä valintaperusteita :D siinä sitä onkin kun on pitkä saksa, pitkä englanti, ruotsi ja espanja :)

        Minäkin luin aikuisopistossa espanjaa, jonka aloitin ihan alkeista. Kirjoitin sen sitten jo toisen vuoden keväällä, mutta sain vain M:n.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe