Paluu kolmikantaan

Keris ihmetteli tuolla alempana sitä, miksi Vanhanen haluaa palata kolmikantaan ja tuttuun valtakunnnalliseen tupopakettiin. Minusta suurempi ihmetyksen aihe tässä on se, että kepuista tällaisen aloitteen ensimmäisenä esittää juuri Vanhanen. Muuten tässä ei ole mitään ihmeteltävää.

Vanhanen on todennut, että nähty palkkaralli kiihdyttää inflaatiota ja sitä voidaan torjua vain palaamaan jonkinlaiseen tupomalliin vuonna 2009. Palkansaajien osalta inflaatio ei ole niin hirveä asia, koska palkat yleensä seuraavat hintojen kehitystä. Yritysten osaltakaan tilanne ei ole katastrofaalinen niin pitkään, kun voidaan nostaa hintoja ja toisaalta sitten vähentää esim. työvoimakustannuksia eli lisätä työttömyyttä.

Korkea inflaatio tekee kipeää ensimmäisenä niille, jotka elävät erilaisten tukien varassa ja ovat riippuvaisia budjettirahasta. Ja yllätys, yllätys, näitähän on kaikkein eniten Kepulandiassa. Inflaatiovauhdin kiihtyessä on enstistäkin vaikeampi löytää lisärahaa mataloudelle, valtionosuuksiin ja Kepulandian siltarumpuihin. Ei siinä silloin auta ahkerakaan iltalypsäminen.

Vanhanen siis tajuaa sen, että inflaatio kolahtaa pahasti Kepun kannattajiin ja voi aiheuttaa poliittisia siirtymiä persuihin ja vasureihin päin. Kepun mahdollisuudet huolehtia peruskannattajistan heikentyisivät, kun taas demareilla ja Kokoomukselle ei tällaisia huolia inflaation vuoksi niinkään olisi.

7

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkankorotuksiin

ja kokoomus lupasi jo 500 euroa etuläteen hoitoalalle. Keskusta oli ainut varoittelija työtaisteluiden aikana, että suuret korotukset vie kilpailukyvyn maailmanmarkkinoilla.
      Taas mielipuolituomari kylvää valhetta.

• JormaKKorhonen

Tuon avauksesi asiasta olen kyllä yhtä mieltä kanssasi, mutta eräs toinen mielipiteesi hämmästytti minua niin, että tartun siihen tässä. Kun en tosiaankaan ole täällä paljon pistelehtinyt edes saittia lukemassa, niin en ole aikaisemmin huomannut tuotakaan jo toissapäivänä Huomioitsijalle (nimimerkissä vitsi) antamaasi vastinetta:

>> Eilen tänne pantiin mm. Sonnimies-nimimerkillä (reskisteröimätön) kirjoitus aiheesta linnunpönttö ja minä. Se oli varmaan monen mielestä hyvittava. Minun huumorintajuni ei siihen kuitenkaan riitä, vaan näen tuon tapaisen kirjoittelun koulukiusaamiseen verrattavana. Varsinainen Sonnimies lienee kyllä antanut hyvää aihetta tämäntapaiseen kirjoitteluun, mutta se on huono puolustus. Toisia kirjoittajia solvaavat jutut eivät kuulu tälle palstalle oltiinpa solvauksen kohteesta mitä mieltä tahansa. Minusta oli melko yllättävää, että Jorma Korhonenkin lähti kehumaan tuollaista kirjoitusta, kun hän toisaalta aikoinaan kovasti loukkaantui siitä, että hänestä täällä kirjoitettiin tavalla, joka ei edes yltänyt tuolle tasolle.> Onko tämä erehdys?
      Kirjoittanut: Mielipidepankki 8.10.2004 klo 23.34

Voiko jonkun puoleen ehdokkaaksi päästä erehdyksessä täysin sekopäisiäkin henkilöitä? Tämä kysymys herää väkisinkin juuri tässä kohdin. En jaksa uskoa, että alkoholinkaan syyksi voidaan ihan kaikkea panna.> Mikä rikos!
      Kirjoittanut: Mielipidepankki 10.10.2004 klo 20.54

Jos minä olisin solvattu osapuoli, tekisin rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Poliisi kyllä selvittää esitutkinnassa tarkemmin, mistä on kyse. Tämän jälkeen asia etenee syyttäjälle, joka harkitsee esitutkinnassa esiin tulleen perusteella, onko aihetta nostaa syyte.

En ota kantaa siihen, täyttääkö tämän Keskustan kunnallisvaaliehdokkaan täällä kirjoittama viesti kunnianloukkauksen tunnusmerkistön. Arvaisin, että ainakin lähellä on ja voin sanoa, että tämä ei ole pelkkä maallikon arvaus asiasta. Joka tapauksessa mikään malliesiemrkki hyvästä käytöksestä tällainen vihjaileva teksti ei. Täysin sopimattomalta se ainakin minustaa tuntuu sellaisen suusta, joka on ehdolla yhteiskunnalliseen tehtävään. Yhteiskunnan laitaeläjienkin suusta kuulee yleensä paljon asiallisempaa tekstiä.

Erittäin kummalliselta minusta tuntuisi se, että Keskusta puolueena hyväksyisi tällaisen ehdokkaansa käytöksen millään tavalla puuttumatta siihen.

• Heh heh

Kapi on sontamies, eli sontalinko.

• ######333

.. typerän avauksen jostain "linnunpöntöstä". KAPIAISENA sitä sitten ylisti maasta taivaaseen ja lopulta poisti sen saitilta.
        Sellaisella moraalilla varustetut saittisossut täällä mellastaa. Hupinsahan ne ovat hulluillakin miksi sitten ei saittisossuilla olisi.
        SIKA - sossut kuolaavat..

• Pyrin olemaan samaa mieltä asioista ihan johdonmukaisuuden vuoksi. Sen takia en pidä suotavana minkäänlaista törkykirjoittelua, kohdistuipa se tunnettuun tai nimimerkillä kirjoittavaan henkilöön. En pidä sinuun kohdistuneita häväistyskirjoituksia palstalle kuuluvina enkä asiallisina, mutta samaa periaatetta haluan noudattaa myös muiden kohdalla, myön Keriksen ja Sonnimiehen kohdalla, vaikei näistä kumpikaan pääsääntöisesti kykene tuottamaan itse täällä palstan aihepiiriin sopivaa tekstiä.

Minusta sinunkin olisi johdonmukaisuuden vuoksi parempi pidättäytyä ilkkumasta muita kirjoittajia taikka antamasta tunnustusta sellaisesta. Hienovarainen ja älykäs ironia pitää sen sijaan olla sallittua, koska liian vakava meno tarvitsee myös hovinarrinsa sitä keventämään. Minusta tyylisi on pääosin pysytellytkin tällä kinjalla. Eiköhän sekin ärsytä ihan riittävästi näitä kepuja, joila ei ole eväitä vastaavantasoiseen kirjoitustyyliin.

On siis syytä erottaa toisistaan hyvän ja huonon maun mukaisuus. Kun lähdetään henkilätason pohdintoihin, pitäisi hälytyskellojen aina soida.

• Kaupunkilainen.

..päinvastoin eli inflaatio koskettaa eniten pienipalkkaisia vasemmistolaisia ja sosiaalitukien varassa eläviä koska hinnat karkaavat aina palkkojen korotusta enemmän ja sen takia myös Lipponen oikein painotti ,että inflaatiota ei saa päästää laukkaamaan.

Vanhanen tietenkin ajattelee viisas kun on kaikkien myös pienipalkkaisten etua toisin tekee SAK joka ajaa vain ja ainoastaan hyvä palkkaisten asiaa eikä koskaan puhu köyhistä eikä välitä tämän taivaallista mistään inflaatiosta.

Inflaatiohan vain nostaa kuluttajahintoja ja näin myös viljelijät hyötyy siitä.

Toki maaseudullakin on köyhiä ihmisiä mutta ne ei ole kaikki kepulaisia vaan kaikkia löytyy laidasta laitaan ja sitä minä ihmettelenkin kun sinä aina mollaat maalla asuvia etkä huomaa,että siellä on myös saman suunnan ihmisiä kuin sinäkin tosin vähemmistönä mutta kuitenkin.

Taitaa asia olla toisin päin mennyt kun Keskusta on noussut Suomen suurimmaksi puolueeksi tällä vuosituhannella.

• Inflaatio koskettaa eniten sosiaali- ja muiden tukien varassa eläviä. Tämänhän minä kerroin, joten lukutaidossasi voisi olla vielä kehittämisen varaa. Palkansaajille inflaatio ei tee niin kipeää, koska se voidaan kompensoida palkankorotuksilla. Lisäksi asuntovelalliset palkansaajat hyötyvät inflaatiosta varsinkin sellaisessa tilanteessa, missä Suomen inflaatiovauhti on suurempi kuin EU:n keskiarvo.

Inflaatio koskettaa eniten kepulaisia ja vasureita sekä osaa Vihreiden kannattajista, koska näistä merkittävä osa elää tukien varassa. Demareita asia ei niinkään hetkeuta, koska puolueen äänestäjien enemmistö on palkansaajia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1785
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1160
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      442
      1129
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      814
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe