Rakentaja

Starkki,K-Rauta vai Hartman

Olis tarkoitus alkaa rakentamaan tos toukokuulla ja ajattelin kysellä näin etukäteen ajan säästämiseksi mitä kannattaa hakea mitsäkin vai hakeakko kaikki samasta paikasta. Perustustarvikkeet, työkalut ja muut. Olis tarkoitus tehdä kaikki lähes itse. Heittäkää kommenttia palvelusta ja hinnoista...minne meen ja minne en.
Kiitos!
(Tuttujen puheet on ollu palvelun puolella ja hinnat suhtkoht tasoissa?????)

7

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia on

Isompia eriä ostaessasi kannattaa muistaa Matti Lautamäki Jalasjärveltä ja V.Laiti Lapualta. Ostaessa huomaa rahdit. Starkki- ja Hartman-kuljetus on kallis.

Puutavaraaa kannattaa kysyä Ojaniemeltä Kurikasta.

Ikkunoita ja ovia Lakeuden ikkunapalvelulta Seinäjoelta ja Alavuden ikkuna ja ovipalvelulta.

Siinä alkua.

• Plussamies

Minä hain kaikki tavarat K-raudasta. K-raudan hyvät puolet: Asiakaspalvelu, aukioloajat illalla 19 asti, kerkee töidenkin jälkeen hakemaan kamaa. Plussapisteet ja suht edulliset hinnat.

Hartmanilta kävin pari kertaa jotain kysymässä, hintojen puolesta kalliimpi kuin K-rauta ainakin niissä tuotteissa mitä mä kyselin. Ja nekin oli tilauskamaa toisin kuin K-raudassa.
      Auka vain 16 asti, ei kerkee töiden jälkeen!

Starkilla kävin muutaman kerran kyselemässä jotain, esim. tiilejä takkaan, kalliimpi kuin K-rauta ja asiakaspalvelu aika huonoa. Tiilikauppias ei ainakaan tiennyt mistään mitään, hieman umpelo tyyppi. Starkilta ja Hartmanilta ei tullut ostettua koko rakennusaikana yhtään mitään!

• Mikäli aiot säästää jotain, niin unohda mainitsemasi kaupat Seinäjoella. Kysele pienemmiltä paikkakunnilta tarjouksi suuremmista eristä, koska moni tuote kuitenkin toimitetaan tehtaalta suoraan työmaalle, eikä se edes kulje kaupan kautta.Ala soittelemaan ylihärmästä lähtien ja pyytele tarjouksia, ohan sulla kerran tuota aikaa.Mikäli rakennat vain yhden talon, niin hae työkalut minimanista tai sopurahasta. esim vasara mikä maksaa minimanissa 29 euroo maksaa noissa ryövärikaupoissa 55-70 euroo ja vaikka niistä kuinka saisi 30% aleenusta ja vielä plussapisteet, niin tappiota pukkaa.

• palvelu mennyt

tosi huonoksi.Olen kahdenkymmenen vuoden ajan tarvinnut satunnaisesti rakennustarvikkeita ja Starkilla on palvelu tosi nihkeää.Kun tietokoneet tuli niin myyjä näprää pisteellään vaan sitä,asiakas saa odottaa pitkän tovin,että saa kysymyksiinsä vastauksia.Remontti Reiskasta saa uuden tuoteidean ,jollaisen haluaa omaan taloonsa,niin eihän ne paikkakunnan liikkeissä tiedä asiassa mitään.Tampereelta on täytynyt lähteä hakemaan Bauhaussista,sieltä olen saanut hyvää tavaraa edullisesti ja valikoimat ovat hyvät.Jokainen alan myyjä käykää asuntomessuilla,muuten jäätte alan kehityksestä ihan jälkeen.Asuntomessuilla on alan uutuudet ja rakentajat haluaa uusiin taloihinsa uusia tuotteita.Alueemme rakennuskaupoissa uutuustuotteet ovat tulleet vuoden viiveellä,ainakin minun tarvitsemani.

• jo saitkin

Lautamäki ja v.Laiti hyviä vinkkejä.

K-raudasta voi saada jotain perusperus tarviketta(betonisäkki, villa...) lähes Lautamäen hinnoin. Työkalut törkeän hintaisia ja esimerkiksi maalit kalliita.

Prismasta saattaa saada maalia halvalla, mutta perustarvikkeet ovat kalliita.

Starkki ja Hartman yleiskalliita liikkeitä, joita kannattaa välttää. Samoin Rautanet. Kuitenkin kannattaa tarkkailla tarjouksia.

Puutavaraa saa Ojamiemen lisäksi Kannon Samilta Peräseinäjoen Viitalankylästä.

Toinen mistä saa ovia on AJJ Kauhajoella.

Ota laattiaa valamaan Hakonevan Seppo, niin tulee kunnollinen. Kannattaa kysellä ajoissa...

Onnea projektillesi!

• hinnat

En taida enää Starkille mennä kun piti ostaa
        20 kpl energiansäästölamppuja niin Starkilla
        ne oli yhteensä 700 euroa (35e/kpl)
        ja hain sitten ne Minimanista 40 eurolla.

Starkilla oli toki Philipsiä mutta ihan
        hyvin nuo Minimaninkin lamput tuntuu pelaavan.

• koopee2
        hinnat kirjoitti:

En taida enää Starkille mennä kun piti ostaa
        20 kpl energiansäästölamppuja niin Starkilla
        ne oli yhteensä 700 euroa (35e/kpl)
        ja hain sitten ne Minimanista 40 eurolla.

Starkilla oli toki Philipsiä mutta ihan
        hyvin nuo Minimaninkin lamput tuntuu pelaavan.

Asiakaspalvelusta ei voi ainakaan k-raudalle enää plussapisteitä antaa, kassoja lukuunottamatta. Starkilla tällä hetkellä ehkä Sjoen paras asiakaspalvelu ja tietotaito rakentamisen alkuvaiheisiin. Hartman ei käsittääkseni edes panosta enää kuluttaja-asiakkaisiin, vaan toimii enemmänkin yrityspalvelunsa kautta myyden vain yritysasiakkaille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4776
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2179
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1823
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      190
      1792
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      168
      1560
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      283
      1431
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1260
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1179
    9. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1162
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1124
    Aihe