Säästeliäästi Jumalan nimeä

Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi nimeä, sanoo Raamattu.
Kiitos Jeesuksen - ei ole tarvinnut turhaan
lausua: Jumal'auta! Raamattu on opettanut
lähestymään Jumalaa.

Jeesus paljasti ylifariseusten lausuvan aivan
turhaan Jumalan nimeä - sillä vain itsekseen rukoileminen on sitä. Kauniisti kiittelivät - eivät anoneet, sillä eihän heidän omahyväisestä olemuksestaan mitään hyvää puuttunut.

Luuk 18:11-12
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
[Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
[Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

Tuollaisella muita herjaavalla rukouksella ei
olisikaan sijaa taivaassa.

Rukous on ensinnäkin KESKUSTELUA JUMALAN KANSSA ja
toisekseen se on aina enenevän armon anomista toisten ihmisten elämän ylle ja omaankin elämään.

Älä turhaan lausu - vaan luota lupausten
antajaan!

2

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ymmärrä

""Rukous on ensinnäkin KESKUSTELUA JUMALAN KANSSA ""

Miten voi keskustella olemattoman kanssa, joka ei vastaa. Eihän sellainen mitään keskustelua ole.

• mutta omalla aikataulullaan.

Ja asiat voi välillä olla sellaisia ettei hän kuuntele ja siksi ei vastaa.

Ainakin itse olen saanut useaan rukoukseeni vastauksen.Pyyntöni on toteutunut vasta myöhemmin ja heti en ole edes muistanut että:"tuohan oli vastaus siihen ja siihen rukoukseeni jonka tein kauan sitten".
        Ihmisellä on taipumus odottaa kärsimättömänä vastausta heti.

Tosin hän vastaa rukouksiin välillä hetikin.Esim.jos olet vaarassa ja huudat avuksi Jeesuksen nimeä voi vastaus olla kohdallasi ennen amen-sanaa.

Minulla on tälläisiä kokemuksia useitakin.
        Kerronpa yhden esimerkin.

Oli erittäin liukas ja niljakas talvikeli.
        Ajoin hoitolaitoksen "kleinbussia" jyrkkää mäkeä ylös.Tien toisella puolella oli metsä ja toisellapuolella jyrkkä pudotus alas.Sinne jos auto menisi se pyörisi ympäri ja jälki olisi rumaa.
        Siitä huolimatta minun piti viedä auto mäen päälle ja painoin kaasua.Aluksi kaikki meni hyvin mutta sitten vauhti pysähtyi.Painoin jarrua ettei auto alkaisi luisua taaksepäin ja siitä yhdestä mutkasta menisi reunan yli "rotkoon".
        Mutta siinä alkoi käydä juuri niin kun pelkäsin.Auto alkoi luisua kohti rotkon reunaa.

Minuun iski paniikki.En voinut tehdä mitään.Rotkon reuna lähestyi ja noin metriä ennen reunaa sanoin:"Jeesus auta.amen"!!
        Ennenkuin olin sanonut tuon amen auto pysähtyi kuin seinään.Hyppäsin autosta pois.Auto liikahti vielä muutaman kymmenen senttiä ja jäi pohjastaan kiinni reunaan.

Pian tuli paikalle ihmisiä ja todettiin tapahtuneen ihmeen.Ei se että auto jäi kiinni pohjastaan vaan se että se oli sitä ennen pysähtynyt lopullista liikkumistaan reunalle.
        Mihin se oli pysähtynyt:"ihmettelivät ihmiset".

Minä kyllä tiesin mihin.

Älä ole kärsimätön rukousvastauksiisi.
        Jumala ei elä sekunttiaikataulun mukaan.
        Puhuessasi Jumalalle Hän VOI vastata heti mutta yleensä myöhemmin.
        Ja kun luonnon helmassa kuljet ja rukoilet,kiität,saat sisääsi rauhan joka on ymmärrystäsi ylempi.Jumala voi vastata myös siten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1208
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      613
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56