Älä iske miekalla ihmistä!

Hengen miekkaa eli J-lan sanaa tulee käyttää sielunvihollista ja tämän enkeleitä vastaan sekä tämän liittolaisia vastaan, eikä uskonveljiä ja uskonsisaria vastaan!

Olen havainnut tällä foorumilla paljon hengellistä kasvamattomuutta. Meidät on kutsuttu rakastamaan uskonveljiä ja uskonsisaria ja etsimään heidän parastaan sekä puolustamaan heitä.

Kun lukee eräitten kynäilijöiden tekstejä, saa asiasta ihan päinvastaisen käsityksen!

HALOO, HERÄTKÄÄ JA TEHKÄÄ PARANNUS! NYTHÄN ON JO LÄHES HENGELLINEN KESKIYÖ KÄSILLÄ!

Tästä Yeshua on meitä varoittanut sanoen: (Matt.24:48b-49a)

"48. Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy',

49. ja RUPEAA LYÖMÄÄN kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa,"

-Nykyisin kanssapalvelijan 'lyöminen' tapahtuu lähinnä Hengen miekalla eli käyttäen väärin Raamattua ja se saattaa jättää parantumattomat jäljet uskossaan heikkojen sieluun, jopa irroittaa heidät heikosta uskostaan Yeshuaan!

Tällainen toiminta on Yeshuan silmissä erittäin raakaa ja siksi Hän jatkaakin samaa opetustaan sanoen tuosta pahasta palvelijasta näin:

"50. niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa,

51. ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

-Siis Yeshua määrää sellaiset 'väärämieliset uskovat' helvettiin! Luit ihan oikein ystäväni, joten tee totinen parannus!

Eivät apostolit turhaan opettaneet sanoen:
"Niin on siis J-la pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi!" (Ap.t. 11:18b)

Siunausta Yeshuassa!

15

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulet saamaan tähän viestiin, suurella todennäköisyydellä,
      vastauksia, joiden mukaan "lyönnit puhdistavat sydämen kammiot".
      Tai sellaisia vastauksia, joiden mukaan totuus on tuotava esiin.

Vaikeus onkin siinä, että miten reagoida Jumalan Sanan vastaiseen
      kirjoitteluun, jota jopa 'profeettana' esiintyvät kellokkaat harjoittavat.

Palstalla käy monia vilpittömiä ihmisiä, joille on tärkeää, että
      Sanaa tuodaan esille väärentämättömänä ja ilman ihmisten korottamista.

Lyöminen on pahasta, aivan ehdottomasti.
      Mutta rakkaudellinen ojennus ei ole pahasta!

2.Tim.4:2
      "saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla,
      nuhtele, varoita, kehoita,
      kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella."

• "...Lyöminen on pahasta, aivan ehdottomasti.

kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.""

- - -

Sävyisät ja rakkauden hengessä tehdyt 'lyönnit' kyllä koituvat avuksi, jos kohteena oleva on kyllin ymmärtäväinen, mutta...

...Keskusteluissa esiintyvät raa'at miekan lyönnit eivät ainoastaan puhdista sydämen kammioita, van suorastaan tyhjentävät sydämet ja maahan tulee verilammikko!

Kun luemme monia keskusteluja, niin niissä on selvästi vihan henki vallalla. Se henki on syvyydestä ja saa aikaan vain vahinkoa!

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

"...Lyöminen on pahasta, aivan ehdottomasti.

kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.""

- - -

Sävyisät ja rakkauden hengessä tehdyt 'lyönnit' kyllä koituvat avuksi, jos kohteena oleva on kyllin ymmärtäväinen, mutta...

...Keskusteluissa esiintyvät raa'at miekan lyönnit eivät ainoastaan puhdista sydämen kammioita, van suorastaan tyhjentävät sydämet ja maahan tulee verilammikko!

Kun luemme monia keskusteluja, niin niissä on selvästi vihan henki vallalla. Se henki on syvyydestä ja saa aikaan vain vahinkoa!

Siunausta Yeshuassa!

Eihän tällaisen 'palstan pöytätapoja' koskevan arvioinnin pitäisi mennä
        henkilötasolle, mutta tosiasioille ei silti kannata silmiään ummistaa.

Tämän keskustelupalstan kirouksena on ruukkilainen evp. aliupseeri,
        joka 'suurena sankarina' elostelee kuin kukko tällä palstatunkiolla.

Nyt sanoin jo kovasti, tiedän sen, mutta totuutta rakastavana
        en voi kierrellä asiaa käsiäni ja sanojani pehmeästi pyöritellen.

Minä rakastan Teuvo Sunia lähimmäisenäni, oikeasti, ja tiedän,
        että hänelle on parhaaksi saada kunnon vastalääkettä harhoihinsa.

Sinä taidat Yakov omistaa minua paljon paremmat vuorovaikutustaidot.
        Minä kun olen melko 'totinen torvensoittaja' hengellisissä kysymyksissä.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Eihän tällaisen 'palstan pöytätapoja' koskevan arvioinnin pitäisi mennä
        henkilötasolle, mutta tosiasioille ei silti kannata silmiään ummistaa.

Tämän keskustelupalstan kirouksena on ruukkilainen evp. aliupseeri,
        joka 'suurena sankarina' elostelee kuin kukko tällä palstatunkiolla.

Nyt sanoin jo kovasti, tiedän sen, mutta totuutta rakastavana
        en voi kierrellä asiaa käsiäni ja sanojani pehmeästi pyöritellen.

Minä rakastan Teuvo Sunia lähimmäisenäni, oikeasti, ja tiedän,
        että hänelle on parhaaksi saada kunnon vastalääkettä harhoihinsa.

Sinä taidat Yakov omistaa minua paljon paremmat vuorovaikutustaidot.
        Minä kun olen melko 'totinen torvensoittaja' hengellisissä kysymyksissä.

...keskustelun painopisteenä olla Raamattu ja korkeintaan keskustelujen sivuroolissa sellaiset asiat, jotka ovat kaikessa täysin sopusoinnussa Raamatun opetusten kanssa.

Tällaisiin sivuroolissa oleviin asioihin on Raamatussa annettuna viittauksena seuraavia seikkoja kuten: Ilmestys, uni, kehoitus, opetus, ojennus jne.

Jos joku pyrkii lanseeraamaan tai mainostamaan Raamattu-palstalla omia kirjojaan yms. tai niihin verrattavia kilometrikirjoituksiaan ja etenkin jos hän pyrkii tuomaan palstalle Raamatun opetuksista poikkeavaa oppia, niin hänhän rikkoo räikeästi keskustelupalstan sääntöjä ja sellaiset kirjoitukset tulee toki poistattaa!

Mielestäni tietyt henkilöt saavat vain lisää vettä myllyynsä, kun heidät liian suurella mielenkiinnolla nostetaan esille ja heidän täysin asiattomia kirjoituksiaan kommentoidaan.

Jos tuollaiset asiattomat tekstit jätetään kommentoimatta ja keskitytään vain asiallisiin, niin uskon ongelman poistuvan ajallaan itsestään tai ainakin vähenevän huomattavasti nykyisestään.

Eikö asia olekin näin, uskonveli?

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

...keskustelun painopisteenä olla Raamattu ja korkeintaan keskustelujen sivuroolissa sellaiset asiat, jotka ovat kaikessa täysin sopusoinnussa Raamatun opetusten kanssa.

Tällaisiin sivuroolissa oleviin asioihin on Raamatussa annettuna viittauksena seuraavia seikkoja kuten: Ilmestys, uni, kehoitus, opetus, ojennus jne.

Jos joku pyrkii lanseeraamaan tai mainostamaan Raamattu-palstalla omia kirjojaan yms. tai niihin verrattavia kilometrikirjoituksiaan ja etenkin jos hän pyrkii tuomaan palstalle Raamatun opetuksista poikkeavaa oppia, niin hänhän rikkoo räikeästi keskustelupalstan sääntöjä ja sellaiset kirjoitukset tulee toki poistattaa!

Mielestäni tietyt henkilöt saavat vain lisää vettä myllyynsä, kun heidät liian suurella mielenkiinnolla nostetaan esille ja heidän täysin asiattomia kirjoituksiaan kommentoidaan.

Jos tuollaiset asiattomat tekstit jätetään kommentoimatta ja keskitytään vain asiallisiin, niin uskon ongelman poistuvan ajallaan itsestään tai ainakin vähenevän huomattavasti nykyisestään.

Eikö asia olekin näin, uskonveli?

Siunausta Yeshuassa!

Palstaa käytetään joidenkin toimesta pahasti väärin ottamalla se
        oman uskonsuunnan ( =valitettavan harhaopin) propagoimisen alustaksi.

Ylläpito ei näytä puuttuvan henkilökohtaisen tuotannon markkinointiin.
        Niinpä voi sanoa, että ko. taho on de facto 'ottanut haltuun' palstatilan.

>>Jos tuollaiset asiattomat tekstit jätetään kommentoimatta ja
        keskitytään vain asiallisiin, niin uskon ongelman poistuvan ajallaan
        itsestään tai ainakin vähenevän huomattavasti nykyisestään.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Palstaa käytetään joidenkin toimesta pahasti väärin ottamalla se
        oman uskonsuunnan ( =valitettavan harhaopin) propagoimisen alustaksi.

Ylläpito ei näytä puuttuvan henkilökohtaisen tuotannon markkinointiin.
        Niinpä voi sanoa, että ko. taho on de facto 'ottanut haltuun' palstatilan.

>>Jos tuollaiset asiattomat tekstit jätetään kommentoimatta ja
        keskitytään vain asiallisiin, niin uskon ongelman poistuvan ajallaan
        itsestään tai ainakin vähenevän huomattavasti nykyisestään.

"Olen tuosta kyllä samaa mieltä,
        tosin em. periaatteen soveltamisen rajoista
        voi tulla tulkintaongelmia :)"

Niinhän se on, mutta pistetään silti jäitä hattuun, muistaen, että "jokaisesta" TURHASTA sanasta meidän on kerran tehtävä tili tuomiopäivänä :)

Siunausta Yeshuassa!

• Kirjoitinkin, että Raamatusta pitäisi ensisijaisesti keskustella ja silloin sisällytin siihen kaikki ne 66 eri kirjaa, joista Raamattu koostuu. Tiedän, että monissa Raamatun kirjoissa on rutkasti ilmestystietoa, unia, opetuksia, nuhdetta, ojennusta jne. ja että monet niistä ovat lähes kokonaan ilmestyksen kautta annettuja.

Kun mainitsin sivuroolissa olevista asioista, tarkoitin sillä NYKYAIKANA Pyhän Hengen armolahjojen kautta saatuja ilmestyksiä, unia, opetuksia, ojennuksia ja kehoituksia jne., joiden niidenkin tulee olla sopusoinnussa Raamatun sanoman kanssa ja olla hyödyllisiä muillekin opetettavaksi (eikä yksinomaan täysin henkilökohtaisia), jotta niitä saisi esille ottaa.

Kiitän silti kommentistasi, sillä toisinaan en kirjoita riittävän selkeästi, eivätkä kaikki aina lue kirjoituksiani riittävän tarkkaaan ;)

Siunausta Yeshuassa!

• Tiedämme, ettei ole olemassa lainkaan alkuperäiskirjoituksia, vaan kaikki saatavilla olevat ovat kopioitten, kopioitten....jne... kopioita.

Koska en osaa riittävän hyvin hepreaa enkä kreikkaa, että kykenisin itse lukemaan sen kielisiä tarkimpina pidettyjä kirjoituksia, niin minun on tyytyminen KJV käännökseen ja muutamiin muihin esim. Petri Paavolan sivustoilla mainittuihin erittäin tarkkoihin engl. kielisiin käännöksiin. Luen toisinaan kohdat vertailun vuoksi myös teoksesta nimeltä "Complete Jewish Bible".

Lisäksi toisinaan tarkistan kohtia Novum'ista (Textus Receptus) ja Heprealaisesta käännöksestä netissä ja IRS:n avulla heprealaista tekstiä. Eräitä käännösvirheitä lukuunottamatta ovat suomalaiset käännökset 1776 ja 1938 sangen tarkkoja...

Jos et kysymykselläsi ihan tätä tarkoittanut, niin tässä silti vastaukseni :)

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

Tiedämme, ettei ole olemassa lainkaan alkuperäiskirjoituksia, vaan kaikki saatavilla olevat ovat kopioitten, kopioitten....jne... kopioita.

Koska en osaa riittävän hyvin hepreaa enkä kreikkaa, että kykenisin itse lukemaan sen kielisiä tarkimpina pidettyjä kirjoituksia, niin minun on tyytyminen KJV käännökseen ja muutamiin muihin esim. Petri Paavolan sivustoilla mainittuihin erittäin tarkkoihin engl. kielisiin käännöksiin. Luen toisinaan kohdat vertailun vuoksi myös teoksesta nimeltä "Complete Jewish Bible".

Lisäksi toisinaan tarkistan kohtia Novum'ista (Textus Receptus) ja Heprealaisesta käännöksestä netissä ja IRS:n avulla heprealaista tekstiä. Eräitä käännösvirheitä lukuunottamatta ovat suomalaiset käännökset 1776 ja 1938 sangen tarkkoja...

Jos et kysymykselläsi ihan tätä tarkoittanut, niin tässä silti vastaukseni :)

Siunausta Yeshuassa!

MINÄ ITSE, MINÄ ITSE LUEN JA TULKITSEN SANAA ja
        MINÄ ITSE KUUNTELEN JA OTAN SEN SANAN MIKÄ MINUA MINUN LIHAANI MIELYTTÄÄ, SIIS MINÄ ITSE.

KUN KERTA ON NIIN, ETTÄ KOPSAUS KOPSAUKSEN PÄÄLLE ON JUMALAN SANAN KOHDALLA KÄYNYT NIIN KOPSAAMPA MINÄKIN OMALLA TAVALLANI KUN YRITÄN OIKAISTA JA OHITTAA HANKALIA KOHTIA MINUN OMAN LIHANI KANNALTA
        JNE...ETTÄ NÄIN.

MIHIN UNOHTUUKAAN ITSE JUMALA JA HÄNEN TOTUUDEN HENGENSÄ?

JUMALA SANOO: KAIKKI MUU KATOAA MUTTA HÄNEN SANANSA PYSYVÄT.

MIETI JO SINÄ ITSESSÄSI VIISAS JA RIKAS MITÄ TUOKIN JUMALAN SANA TARKOITTAA?

JA JEESUS SANOO: KUN TOTUUDEN HENKI TULEE JOHDATTAA HÄN KOKO TOTUUTEEN.

SIIS MITÄ JEESUS SANOIKAAN MITÄ SE TARKOITTAA?

SE ON JUURI NIIN SE EI OLEKKAAN IHMISESTÄ VAAN
        JUMALASTA JA TOTUUDEN HENGESTÄ NE JOHTAVAT KAIKKEEN TOTUUTEEN.

SIIS IHMISVIISAUS ON HEITETTÄVÄ MEREN SYVYYTEEN
        ETTÄ JUMALAN VIISAUS VOI SIJALLE TULLA.

JA TIEDÄTKÖ TÄMÄ ON RAAMATUN SANAN TOTUUS; TÄMÄ ON RAAMATUN SANAA.

SIIS MITÄ HÖPISET RAAMATUN SANAN TUOMISESTA KUN
        ET MUUTA TUO KUIN OMAA SANAASI RAAMATUSTA?

• Ei voi olla enää
        ArmiK kirjoitti:

MINÄ ITSE KUUNTELEN JA OTAN SEN SANAN MIKÄ MINUA MINUN LIHAANI MIELYTTÄÄ, SIIS MINÄ ITSE.

KUN KERTA ON NIIN, ETTÄ KOPSAUS KOPSAUKSEN PÄÄLLE ON JUMALAN SANAN KOHDALLA KÄYNYT NIIN KOPSAAMPA MINÄKIN OMALLA TAVALLANI KUN YRITÄN OIKAISTA JA OHITTAA HANKALIA KOHTIA MINUN OMAN LIHANI KANNALTA
        JNE...ETTÄ NÄIN.

mitään tyhmempää, kuin raivostunut nainen, joka hyökkää toisten asialliseen keskusteluun räyhäämään, vaikka hänellä ei ole muuta annettavaa, kuin kova ja kirkuva huuto! Mene pois ja häpeä käytöstäsi! Sinutko Jumala on luomakunnan kruunuksi luonut?

• Ei voi olla enää kirjoitti:

mitään tyhmempää, kuin raivostunut nainen, joka hyökkää toisten asialliseen keskusteluun räyhäämään, vaikka hänellä ei ole muuta annettavaa, kuin kova ja kirkuva huuto! Mene pois ja häpeä käytöstäsi! Sinutko Jumala on luomakunnan kruunuksi luonut?

voi olla totta, että valhetta pukkaat vaikka
        TOTUUDEN olet saanut lukea.

MIKÄ OLI SIIS VALHETTA TUOSSA EDELLISESSÄ VIESTISSÄ
        KUN SE TYHMÄÄKIN TYHMEMPÄÄ OLI?

MIKÄ SIIS OLI VALHETTA? KUN ITSE VALEHTELET SIKSIKÖ
        LUULET ETTÄ KAIKKI VALEHTELEVAT?

Minä paljastan sinun valheesi paljasta sinä myös
        minun.

Siis ensinnäkin valehtelet:"minä kuritan jotakin"
        Toiseksi valehtelet, että olen raivoissani.
        Kolmanneksi valehtelet:hyökkään asialliseen keskusteluun.
        Neljänneksi valehtelet:huudan kovasti kirkuen.
        Viidenneksi valehtelet: kun sanot mene pois
        ja häpeä käytöstäsi sillä itse Herran Jeesuksen
        Hengeä ja sanomaa vastaan käyt joten valheen henki sinussa itsessäsi raivoaa kun se ei todellakaan
        voi sietää Jeesuksen Kristuksen sanaa sillä se on
        sanaa joka vain ja ainoastaan voi ihmisen johdattaa pois saatanan ja synnin vallasta Jumalan
        valtakuntaan.

Mitä tähän seuraavaan lauseesesi tulee siis:
        "Sinutko Jumala on luomakunnan kruunuksi luonut?"

Niin kateellinenko olet?

Älä jää kateuden hedelmää viljelemään, sillä
        niinkuin minä olen Jumalan lapseuteen päässyt
        niin on sinullekin tie Jumalan yhteyteen valmistettu SIIS JOKA USKOO POIKAA JA ON HÄNELLE KUULIAINEN ON NÄKEVÄ ELÄMÄN.

MIKSI ET TAHDO SIIS "LUOMAKUNNAN KRUUNUKSI"
        JUMALAN PALVELUSVÄKEEN?

• ArmiK kirjoitti:

JNE...ETTÄ NÄIN.

...jos sallit, niin Hän johdattaa sinut virvoittavien vetten luo ja antaa sinun ilolla ammentaa elämän vettä pelastuksen lähteistä.

Eikö Herramme Yeshua olekin ylen ihmeellinen ja rakastettava?

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

...jos sallit, niin Hän johdattaa sinut virvoittavien vetten luo ja antaa sinun ilolla ammentaa elämän vettä pelastuksen lähteistä.

Eikö Herramme Yeshua olekin ylen ihmeellinen ja rakastettava?

Siunausta Yeshuassa!

Kristusta et ole tullut tuntemaan, vaan tämän maailman herran valejeesuksen.

Sillä jos Jeesuksen Kristuksen olisit kohdannut
        niin et totisesti Hänen sanaansa vastaan taistelisi.

• ArmiK kirjoitti:

...että rakas ystäväni ArmiK osoittaa UT:sta ne jakeet, joihin hän tuollaisen käsityksensä pohjaa :)

Kerro myös mitä Raamatunkäännöstä luet?

Jään odottelemaan vastausta...

Siunausta Yeshuassa!

• voi voi voi voi voi voi voi...
        ArmiK kirjoitti:

voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi voi

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5206
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3621
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3233
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2395
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      28
      1996
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1917
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163