Hyvää Joulua palestiinalaisille!

Vaikka palestiinalaisten Gaasan alue laajenee - sen näemme Sak 9:5-7 - yli kaksinkertaieksi välimeren rannalla, käsittäen lopulta myös
Ashkelonin ja Asdodin, jopa Ekhroniin,
niin voimme havaita palestiinalaisten kohtaavan myös Jumalan ankarat rangaistukset.

Äärimmäisen huomionarvoinen asia on se, että vaikka jotkut sanovat, ettei nyky-Israel ole
syntynyt Jumalan tahdosta - niin nyky-Israeliin
meidän Herramme tulee lopulta sulattamaan
palestiinalaiset, 7. jakeen mukaiesti.

Sak 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

Sakarja 9:5-7

5 Askelon näkee Tyroksen kohtalon ja joutuu pelon valtaan. Gaza vapisee kauhuissaan, samoin Ekron, sillä tyhjiin raukeaa sen toivo.
Gazan kuningas kukistuu, Askelon muuttuu autioksi,
[9:5,6: Jes. 14:29-31 ]
6 Asdodissa on asuva sekarotuinen lauma. Minä, Herra, lannistan filistealaisten ylpeyden.

7 Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

Tuo, että jebusilaiset - alkuperäisesti Jerusalemia asuttanut kansa - hyväksytään
täysivaltaisiksi juutalaisiksi, ei niinkään ole ihme.

MIHIN TÄMÄ TÄYDELLINEN RAKAKUDEN TEKO PERUSTUU?

Siihen ennen muuta, että Aabraham otettiin ystävällisesti vastaan, kun hän ensi kertaa
oli tutustumassa Luvattuun maahan ja Saara-vaimo kuoli siellä, Hebronissa, Jerusalemin liepeillä.
Heettiläiset lahjoittivat Aabrahamin suvulle ikiajoiksi tuon Makbelan luola-alueen, "sukuhaudaksi".

1. Moos 23:4-6

4 "Minä olen muukalainen, vieras teidän parissanne. Antakaa minulle maata oman sukuhaudan paikaksi, jotta saisin kätkeä sinne vainajani."
5 Heettiläiset vastasivat Abrahamille:
6 "Herra, sinä Jumalan ruhtinas meidän keskuudessamme! Sinä saat haudata vainajasi par- haaseen hautaan, mikä meillä on.
Kuka tahansa meistä antaa sinun haudata vainajasi omaan sukuhautaansa."

Herra huolehtii muukalaisista Israelissa:

5. Moos. 24:19
"Jos viljasatoa korjatessanne unohdatte pellolle lyhteen, älkää palatko sitä hakemaan, vaan antakaa sen jäädä sinne muukalaista, orpoa ja leskeä varten.
Kun näin teette, Herra, teidän Jumalanne, siunaa teitä kaikissa toimissanne.
[24:19-21: 3. Moos. 19:9,10, 23:22]

Laupiaalle tuomio on laupias, sanoo Jaak 2:13

3

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka Jerusalem D.C. ja ja Daavidin kotikaupunki Betlehem ovatkin tunnetuinta Israelin aluetta,
      niin todelliset nyky-Israelin rajat tulevat olemaan Eufrat-virtaan saakka, Edeniin - Bagdadiin ja Tigrisiin.

2. Moos 23:31
      Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka.
      Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne.
      [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.]
      [1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12].

5. Moos 11:24
      Jokainen paikka, jonne jalallanne astutte, kuuluu teille: teidän alueenne ulottuu eteläisestä autiomaasta Libanonin vuoriin ja Eufratvirrasta läntiseen mereen.
      [2. Moos. 23:31; Joos. 1:4].

Sen on JO AABRAHAMILLE luvannut Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin (=Israel) Jumala.
      Aabraham ei enää voisikaan uskottomaksi tulla -
      joten uskottomuuden vuoksi tuo ei jää toteutumatta, vaan toteutuu Jumalan uskollisuuden vuoksi.

1. Moos 15:18
      Sinä päivänä Herra teki Abramin kanssa liiton ja lupasi hänelle: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan Egyptin raja- purosta Eufratin suureen virtaan saakka,
      [1. Moos. 17:2 | 1. Moos. 12:7 | Joos. 15:4; 1. Kun. 8:65].

MUUKALAISELLEKIN PERINTÖMAATA !

Kun Hes 47:13-23 määrää maan jakamisesta, niin
      muukalaisillekin vaaditaan arpomaan aivan tasa-arvoisesti maata! Jo tästä tiedämme, että
      Hesekiel puhuu 1000-vuotisen rauhanaikaisista
      rajoista. Ei mahdollista ollut eilen eikä ole tänäänkään vielä, mutta ...

Edellisessä viestissäni osoitin sanankohdan, jossa
      Herra lupaa erityisesti palestiinalaisille maata ja täyttä kansalaisoikeutta.

Hes 47:22-23

22 Jakakaa arpomalla perintöosat itsellenne ja muukalaisille, jotka asuvat teidän keskellänne ja synnyttävät lapsia keskuudessanne.
      Olkoot he teille samanarvoisia kuin syntyperäiset israelilaiset ja saakoot samoin kuin te arvalla perintöosansa Israelin heimojen keskuudesta.
      [3. Moos. 19:34]
      23 Minkä heimon parissa muukalainen asuu, sen alueelta antakaa hänelle perintöosa.
      Näin sanoo Herra Jumala.

Adventistia pitäisi kiinnostaa Kaanaanmaa ja maanomistus siellä, koskapa uskovat olevansa
      israel hekin - "uusi israel".

Shalom - aleikum!

• Uusi taivas ja maa

Jotkut rakentavat Israelia lihan käsivarrella, myös joidenkin mielestä temppelin kivetkin ovat valmiina olemassa odottamassa oikeaa hetkeä. Ja toiset odottavat Jumalan luovan Uudet taivaat ja maan. Sinne tulee Pyhä Kaupunki ja Kristus. Uusi Jerusalem lasketaan alas taivaasta.
        Siellä asuvat he, johon Aabraham loi katseensa, ja me uskon kautta

• Liian pienet - Herra luo uutta
        Uusi taivas ja maa kirjoitti:

Jotkut rakentavat Israelia lihan käsivarrella, myös joidenkin mielestä temppelin kivetkin ovat valmiina olemassa odottamassa oikeaa hetkeä. Ja toiset odottavat Jumalan luovan Uudet taivaat ja maan. Sinne tulee Pyhä Kaupunki ja Kristus. Uusi Jerusalem lasketaan alas taivaasta.
        Siellä asuvat he, johon Aabraham loi katseensa, ja me uskon kautta

Israelin lopulliset rajat - kuten palstalal on jo esiin tuotu - ovat avarat Israelille.
        Ellemme luota Raamattuun, niin emmehän me mitään
        uskovaisia olekaan vaan valesellaisia.

Lue ja usko 2.Mooses 23-31 ja Hesekiel 47:13-23.
        Ynnä Hes 48. luku. Se on Hesekielin viimeinen luku ja näinollen on selvää, että on kyse lopullisesta
        ratkaisusta. Vai onko tuo jo mielestäsi tapahtunut?

Ei tarvitse uskoa Anttia tai ketään - tutki Sanasta!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      252
      2328
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1704
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      50
      1379
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      51
      1057
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      846
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      15
      827
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      810
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      23
      788
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      786
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe