Amerikan presidentti, syvästi uskovainen Abraham Lincoln, piti puheen, jossa hän mainitsi mm amerikan kansan ylpistyneen ja menettäneen otteensa Herraan.
Hänen mielestään amerikkalaiset olivat rietastelleet liikaa ja Jumala oli unohtunut.
Olen Lincolnin kanssa samaa mieltä. Amerikkalaiset olivat rietastelleet liikaa. Intiaanien maa oli vallattu ja alkuasukkaita oli sorrettu tarpeeksi. Mutta mikään ei riittänyt kristityille, tai itseääm kristityiksi pitäville. He halusivat viedä viimeisenkin maapläntin alkuasukkailta. He halusivat pystyttää kirkon joka helvetin niemeen ja notkoon. Millään muulla ei ollut väliä kuin omalla uskolla, omalla värillä, omalla joukolla. Muista vitut.
Tätä samaa ilosanomaahan kristityt vielä tänä päivänäkin levittävät ympäri maailmaa. Vain minä ja minun uskoni on oikea. Muista viis. Vain minä ja minun uskon sotajoukkoni ovat tärkeitä, muista viis.
Tätä saatanan samaa lajia tuntuvat olevan tuo jumalallinen armeija, joka ympäri maailmaa levittää tuskaa, itkua, hammastenkiristystä, eripuraa, toraa, verta ja suolenpätkiä.
Israeli on tästä sama nykypäivän verilammikko, mikä oli vaikkapa 1700-luvun noitavainot, jolloin ympäri Eurooppaa höyrysivät lämpimät verilammikot-.
Vuonna 1864
48
889
Vastaukset
- keijo_m
Uskonnon nimissä ollaan tehty paljon pahaa ja tullaan tekemään. Mutta on otettava huomioon että elävään Jumalaan uskova, (raamatun Jumalaan)
Toimii erillailla kun nämä niin sanotut nimikristityt. Sanohaan Raamattukin että ei jokainen joka sanoo Herra Herra ole minulle otollinen vain ainoastaan ne jotka tekevät minun taivaallisen isäni tahdon.
Enpä oikein usko että nämä Amerikan uudis asukkaat Niin sanotut nimi kristityt,jotka hävittivät Kokonaisia intiiaanikyliä,että olisivat eläneet Jumalan tahdossa.
Nämä nimikristityt tekevät monestikkin raajimpia tekoja mitä teki muinoin Afrikan alku asukkaat.
Niinpä ei pidä yhdistää näitä kahta kristittyjen joukkoa. Nimikristitty elää maallisessa,mutta kristitty elää taivaallisessa odotuksessa.
Eli Jumalaan elävää uskoa elävä ihminen ei pidä tätä maallista omaisuutta taivaallista tärkeämpänä. Oli se sitten maata tai muuta mammonaa. - urponliito
olemme pohtineet ongelmaa. Päädyimme kokouksessamme yksimieliseen päätökseen.
urponliiton kanta on seuravanlainen; ota yhteyttä poliisiin.- keijo_m
Ja hänen liittoaan tuosta niin kannuttavasta osanotosta.
- urponliito
keijo_m kirjoitti:
Ja hänen liittoaan tuosta niin kannuttavasta osanotosta.
homman nimihän on se että (liitomme suhteen) näkemys on se joka merkitsee.
sihteeriltämme (blondi) terveisiä; ja kuka väittää että koolla ei ole väliä?
- keijo_m
Niin olet tavallaan oikeassa että sielläpäin maailmaa virtaa veri milloin Juutalaisten tai palestiinalaisten.
Mutta ajatteleppa asiaa toiseltakannalta.
Ajatteleppa jos suomalaisia olisi vainottu tuhansia vuosia vain sen tähden että ovat suomalaisia. Ja minne he vain menisivät niin aikaajoin nousis vainoja suomalaisia kohtaan missä heitä joukottain tapettais.
Ja sitten suomalaislle annettas pienimaan palsta jossa saavat elää jokseenkin ilaman vainoja.
Niin miten suomalainen suhtaantuis vihamielisiin naapureihin. Minä ainakin ajattelisin seuraavasti. Meitä on vainottu ja tapettu kaikki nämä maattomat vuodet ympäri maailmaa ja läpi vuosituhanssien.
Jos joku heittää meitä kivellä niin heitetään kalliolla takaisin, sillä jos menetämme tämän pienen maan niin siinä tapauksessa on vain ajan kysymys milloin nousee seuraavat vainot meitä kohtaan.
Taistelkaamme maamme puolesta koska kuolemme kuitenkin jos menetämme maan.
Tämä ajattelu tapa on Juutalaiselle looginen. Mitään muuta kansaa ei olla vainottu niin kun ollaan Juutalaisia vainittu.- Olli Älämölö
Millä muulla oikeudella kuin sillä, mitä raamatussa sanotaan, juutalaiset tällä hetkellä miehittävät palestiinalaisten alueita.
Jos lähi-idän tilannetta ajattelee, niin se on seuraavanlainen; joku tunkeutuu kotiini ja ajaa minut parvekkeelle. Tunkeutuja sanoo, että saat käyttää huoneistoa läpikulkureittinä ulkomaailmaan minun määräämänäni kellonaikana, mutta vain silloin kun se minulle sopii. JOs esitän eriävän mielipiteen olen terroristi.
Jos tunkeutuja yrittää selittää, että on sorrettu miksi minun pitäisi hyväksyä se? Siksikö, että tunkeutujaa on sorrettu ja hän voisi siirtää sortonsa minuun... - Break
Jospa mikään osapuoli ei ottaisi uskontoaan niin vakavasti, olisiko koko lähi-idän ongelmaa edes olemassa?
Break kirjoitti:
Jospa mikään osapuoli ei ottaisi uskontoaan niin vakavasti, olisiko koko lähi-idän ongelmaa edes olemassa?
ottaisivat Jeesuksen vastaan Herranaan niin homma olisi sillä selvä. Rauha tulisi siltä seisomalta ja niin se vielä kerran tuleekin :)
- f.e.s.
Olli Älämölö kirjoitti:
Millä muulla oikeudella kuin sillä, mitä raamatussa sanotaan, juutalaiset tällä hetkellä miehittävät palestiinalaisten alueita.
Jos lähi-idän tilannetta ajattelee, niin se on seuraavanlainen; joku tunkeutuu kotiini ja ajaa minut parvekkeelle. Tunkeutuja sanoo, että saat käyttää huoneistoa läpikulkureittinä ulkomaailmaan minun määräämänäni kellonaikana, mutta vain silloin kun se minulle sopii. JOs esitän eriävän mielipiteen olen terroristi.
Jos tunkeutuja yrittää selittää, että on sorrettu miksi minun pitäisi hyväksyä se? Siksikö, että tunkeutujaa on sorrettu ja hän voisi siirtää sortonsa minuun...Vertaus ontuu. Juutalaisia alueella asunut ties kuinka kauan ja aikoinaan mm. Jerusalem on ollut heiltä (kuolemanrangaistuksen uhalla) kielletty kaupunki. 1800-luvulla syntyi ajatus paluumuutosta ja heprean nostamisesta viralliseksi kieleksi...
Lähi-idän tilanteessa taas on huomioitava myös YK:n ja arabimaiden toiminta. Liian helppoa syyttää vain yhtä osapuolta.
Ja lopuksi tehtävä: Keitä ovat palestiinalaiset? Voin kertoa, että todennäköisesti nimike mainitaan historiassa ensimmäisen kerran noin vuotta 140. Syria-Palestinan pääkaupunki oli Kesarea. Mutta tuo on toinen tarina... - Break
purje kirjoitti:
ottaisivat Jeesuksen vastaan Herranaan niin homma olisi sillä selvä. Rauha tulisi siltä seisomalta ja niin se vielä kerran tuleekin :)
Miksi ei allah kelpaisi yhtä hyvin. Eiköhän se rauha tulisi siinäkin tapauksessa.
Vilpittömällä mielellä varmasti kirjoitit kommenttisi. Et kuitenkaan tajua sitä, että juuri sinunlaiset uskontojen harhaan jumiutuneet ihmiset näitä kriisejä pitävät yllä. Break kirjoitti:
Miksi ei allah kelpaisi yhtä hyvin. Eiköhän se rauha tulisi siinäkin tapauksessa.
Vilpittömällä mielellä varmasti kirjoitit kommenttisi. Et kuitenkaan tajua sitä, että juuri sinunlaiset uskontojen harhaan jumiutuneet ihmiset näitä kriisejä pitävät yllä.mutta en ota tuota kunniaa itselleni enkä muillekaan uskoville. On kaksi lähdettä: toinen on elämän lähde ja toinen kaiken valheen lähde. Elämä ei tuota kuolemaa, mutta valhe ei muuta teekään kuin varastaa, tappaa ja tuhoaa.
- puolet.
Olli Älämölö kirjoitti:
Jos tunkeutuja yrittää selittää, että on sorrettu miksi minun pitäisi hyväksyä se? Siksikö, että tunkeutujaa on sorrettu ja hän voisi siirtää sortonsa minuun...Ilmoita asiasi EU:n tuomioistuimeen.
Kun teit Radiodeistä tutkimuspyynnön, niin miksi et tekisi sitä Israelista? - keijo_m
Olli Älämölö kirjoitti:
Jos tunkeutuja yrittää selittää, että on sorrettu miksi minun pitäisi hyväksyä se? Siksikö, että tunkeutujaa on sorrettu ja hän voisi siirtää sortonsa minuun...Valloittivat maan Mooseksen aikoihin. Ja ne kansat joilta silloin maa valloitettiin ovat sulautuneet muihin kansoihin. He eivät ole tämänpäivän palestiinalaisia.
Osan ottoni on kyllä kummankin kansan puolella niin juutalaisten kun palestiinalaistenkin.
Mutta totuus ei pala tulessakaan. Vuonna 48 kun juutalaiset saivat maansa takaisin aivan laillisesti niin maa oli erämaata. Ja juutalaiset eivät koskaan ajaneet pois palestiinalaisia. Vaan ympärillä olevat arabi valtiot lupasivat pyyhkiä koko Israelin pois maailman kartalta,ja antoivat käskyn palestiinalaisille poistua maasta hetkeksi etteivät joutuisi sodan jalkoihin ja ettei heitä kaatuisi vahingossa Arabien tulituksessa.
Sen aikainen vasta syntynyt Israel pyysi palestiinalaisia olemaan rauhallisen ja pysymään paikoillaan. Mutta sanoui myös että ne palestiinalaiset jotka poistuisivat maasta eivät olisi enään terve tulleita.
Ja niin kävi. Suurin osa palestiinalaisia poistui maasta. Ja Israel jäi maailman kartalle.
Vuonna 1967 kun Arabi maat alkoivat uuden hyökkäyksen Israeliin. Niin silloin muuan muassa sanoi Egyptin presitenntti että heitämme Juutalaiset punaiseen mereen.
No kuusi päivää sodittiin monen maan voimalla Isrealia. Mutta tietääkseni ei juutalaiset kastuneet punaisessa meressä. Niin saivat Juutalaiset halintaansa Jerusalemin.
Ei pidä unohtaa että israel myös auttaa näitä palestiinalaisia niin rahallisestikkin kuin muun keinoin. Mutta tottakai Israelilla on oikeus puolustaa itseään Ja maataan. Mutta uskon kumminkin että sopu tulee aikoinaan. Muutaman sodan jälkeen kun kumpikin puoli väsyvät sotimiseen. Ja onhan se luvattu Pyhässä kirjasakin. - voi helkkari
keijo_m kirjoitti:
Valloittivat maan Mooseksen aikoihin. Ja ne kansat joilta silloin maa valloitettiin ovat sulautuneet muihin kansoihin. He eivät ole tämänpäivän palestiinalaisia.
Osan ottoni on kyllä kummankin kansan puolella niin juutalaisten kun palestiinalaistenkin.
Mutta totuus ei pala tulessakaan. Vuonna 48 kun juutalaiset saivat maansa takaisin aivan laillisesti niin maa oli erämaata. Ja juutalaiset eivät koskaan ajaneet pois palestiinalaisia. Vaan ympärillä olevat arabi valtiot lupasivat pyyhkiä koko Israelin pois maailman kartalta,ja antoivat käskyn palestiinalaisille poistua maasta hetkeksi etteivät joutuisi sodan jalkoihin ja ettei heitä kaatuisi vahingossa Arabien tulituksessa.
Sen aikainen vasta syntynyt Israel pyysi palestiinalaisia olemaan rauhallisen ja pysymään paikoillaan. Mutta sanoui myös että ne palestiinalaiset jotka poistuisivat maasta eivät olisi enään terve tulleita.
Ja niin kävi. Suurin osa palestiinalaisia poistui maasta. Ja Israel jäi maailman kartalle.
Vuonna 1967 kun Arabi maat alkoivat uuden hyökkäyksen Israeliin. Niin silloin muuan muassa sanoi Egyptin presitenntti että heitämme Juutalaiset punaiseen mereen.
No kuusi päivää sodittiin monen maan voimalla Isrealia. Mutta tietääkseni ei juutalaiset kastuneet punaisessa meressä. Niin saivat Juutalaiset halintaansa Jerusalemin.
Ei pidä unohtaa että israel myös auttaa näitä palestiinalaisia niin rahallisestikkin kuin muun keinoin. Mutta tottakai Israelilla on oikeus puolustaa itseään Ja maataan. Mutta uskon kumminkin että sopu tulee aikoinaan. Muutaman sodan jälkeen kun kumpikin puoli väsyvät sotimiseen. Ja onhan se luvattu Pyhässä kirjasakin.Kaikenlaista sontaa sitä saa tällä palstalla jatkuvasti lukea, kiitos aivottomien hihhuleiden. Mutta tämä väite "Ja juutalaiset eivät koskaan ajaneet pois palestiinalaisia" oli jo kyllä niin paksua paskaa, että siihen on aivan pakko puuttua.
"Myytti tyhjästä maasta
Juutalaisten maahanmuuton rohkaisemiseksi Palestiinaa kuvattiin tyhjäksi maaksi, joka odottaa asukkaita ja rakentamista. Chaim Wezman, josta tuli myöhemmin Israelin ensimmäinen presidentti, totesi vuonna 1914:
Käsite ”tyhjä” oli kenties melko väljä sekä siionisteilla että briteillä. Aikaisena esimerkkinä siionismiin kätkeytyvästä rasismista Weizmann tunnusti ystävälleen taivutettuaan britit allekirjoittamaan Balfourin julistuksen: ”Britit sanoivat meille, että siellä [Palestiinassa] on joitakin satoja tuhansia mustia, eikä heillä ole merkitystä”.
Huolimatta siitä, että myöhemmät israelilaiset historiantutkijat ovat romuttaneet tämän myytin, Israelissa käyville vierailijoille ja jopa israelilaisille koululaisille kerrotaan yhä samaa tarua. Arvossapidetty israelilainen professori Israel Shahak kirjoitti vihaisesti vuonna 1973, että arabikylät oli ”tuhottu täydellisesti, taloineen, puutarhamuureinen, jopa hautausmaat ja hautakivet niin että kirjaimellisesti kiveä ei jäänyt kiven päälle, ja ohi kulkeville vierailijoille kerrotaan, että ’tämä kaikki oli autiomaata’”.
1941 Ben Gurion totesi selvästi puhuessaan väestönsiirrosta, että ”On mahdotonta kuvitella yleistä evakuointia ilman pakkoa, väkivaltaista pakkoa”. Politiikka oli näin jo lujasti paalutettu – vaikkakaan ei laajasti julkistettu – jo ennen kuin Israelin valtiota oli perustettu.
Kun britit vetäytyivät, suunnitelmat arabien ”siirtämiseksi” ja mahdollisimman suuren maa-alan valtaamiseksi oli mahdollista panna toimeen. Kylissä taktiikkana oli tavallisesti hyökätä samanaikaisesti kahdelta suunnalta, mutta jättää kyläläisille ”pakoreitti”. Ainakin 531 kylää ”evakuoitiin” tällä tavalla, ja suurin osa niistä jyrättiin maan tasalle.
Verilöylyjä tehtiin massoittain. Yksi ensimmäisistä ja tunnetuimmista oli Deir Yassin, missä Irgun (siionistinen terroristijärjestö) kerskaili tappaneensa koko kylän väestön – 256 miestä, naista ja lasta – joko murhaamalla heidät vuoteisiinsa tai ”vangitsemalla” heidät ammuttaviksi. Menachem Begin, Irgun-järjestön sen aikainen johtaja ja tuleva Israelin pääministeri, otti erityiskunnian tästä operaatiosta: ”Kuten Deir Yassinissa, siten kaikkialla … Oi Herra, Oi Herra, olet valinnut meidät valloittamaan.” Uutiset levisivät ja terrori nopeutti monien aseettomien asukkaiden lähtöä.
Kun jakoa seuranneet vihollisuudet laantuivat, 13 000 palestiinalaista makasi kuolleina, 750 000 oli karkotettu ja israelilaiset olivat miehittäneet 78 % keskeistä historiallista Palestiinaa. Palestiinalaiset säilyttivät talojensa avaimet; he odottivat palaavansa takaisin.
Israelin ”uudet historiantutkijat”, kuten Benny Morris, Simha Flapan, Avi Shlaim ja Ilan Pappé, jotka ovat päässet tutkimaan tähän asti salaisena pidettyä aineistoa, ovat kyenneet dokumentoimaan yksityiskohtaisesti tapahtuneen etnisen puhdistuksen kulun. Uri Milstein vetää yhteen heidän näkemyksensä:
”Kaikissa Israelin sodissa on tapahtunut joukkomurhia, mutta olen vakuuttunut siitä, että Itsenäisyyssota oli likaisin niistä kaikista.”
http://www.ennenjanyt.net/1-03/juusola.htm - saakutarallaa
keijo_m kirjoitti:
Valloittivat maan Mooseksen aikoihin. Ja ne kansat joilta silloin maa valloitettiin ovat sulautuneet muihin kansoihin. He eivät ole tämänpäivän palestiinalaisia.
Ei pidä unohtaa että israel myös auttaa näitä palestiinalaisia niin rahallisestikkin kuin muun keinoin. Mutta tottakai Israelilla on oikeus puolustaa itseään Ja maataan. Mutta uskon kumminkin että sopu tulee aikoinaan. Muutaman sodan jälkeen kun kumpikin puoli väsyvät sotimiseen. Ja onhan se luvattu Pyhässä kirjasakin.Kaikenlaista sontaa sitä saa tällä palstalla jatkuvasti lukea, kiitos aivottomien hihhuleiden. Mutta tämä väite "Ja juutalaiset eivät koskaan ajaneet pois palestiinalaisia" oli jo kyllä niin paksua paskaa, että siihen on aivan pakko puuttua.
"Myytti tyhjästä maasta
Juutalaisten maahanmuuton rohkaisemiseksi Palestiinaa kuvattiin tyhjäksi maaksi, joka odottaa asukkaita ja rakentamista. Chaim Wezman, josta tuli myöhemmin Israelin ensimmäinen presidentti, totesi vuonna 1914:
Käsite ”tyhjä” oli kenties melko väljä sekä siionisteilla että briteillä. Aikaisena esimerkkinä siionismiin kätkeytyvästä rasismista Weizmann tunnusti ystävälleen taivutettuaan britit allekirjoittamaan Balfourin julistuksen: ”Britit sanoivat meille, että siellä [Palestiinassa] on joitakin satoja tuhansia mustia, eikä heillä ole merkitystä”.
Huolimatta siitä, että myöhemmät israelilaiset historiantutkijat ovat romuttaneet tämän myytin, Israelissa käyville vierailijoille ja jopa israelilaisille koululaisille kerrotaan yhä samaa tarua. Arvossapidetty israelilainen professori Israel Shahak kirjoitti vihaisesti vuonna 1973, että arabikylät oli ”tuhottu täydellisesti, taloineen, puutarhamuureinen, jopa hautausmaat ja hautakivet niin että kirjaimellisesti kiveä ei jäänyt kiven päälle, ja ohi kulkeville vierailijoille kerrotaan, että ’tämä kaikki oli autiomaata’”.
1941 Ben Gurion totesi selvästi puhuessaan väestönsiirrosta, että ”On mahdotonta kuvitella yleistä evakuointia ilman pakkoa, väkivaltaista pakkoa”. Politiikka oli näin jo lujasti paalutettu – vaikkakaan ei laajasti julkistettu – jo ennen kuin Israelin valtiota oli perustettu.
Kun britit vetäytyivät, suunnitelmat arabien ”siirtämiseksi” ja mahdollisimman suuren maa-alan valtaamiseksi oli mahdollista panna toimeen. Kylissä taktiikkana oli tavallisesti hyökätä samanaikaisesti kahdelta suunnalta, mutta jättää kyläläisille ”pakoreitti”. Ainakin 531 kylää ”evakuoitiin” tällä tavalla, ja suurin osa niistä jyrättiin maan tasalle.
Verilöylyjä tehtiin massoittain. Yksi ensimmäisistä ja tunnetuimmista oli Deir Yassin, missä Irgun (siionistinen terroristijärjestö) kerskaili tappaneensa koko kylän väestön – 256 miestä, naista ja lasta – joko murhaamalla heidät vuoteisiinsa tai ”vangitsemalla” heidät ammuttaviksi. Menachem Begin, Irgun-järjestön sen aikainen johtaja ja tuleva Israelin pääministeri, otti erityiskunnian tästä operaatiosta: ”Kuten Deir Yassinissa, siten kaikkialla … Oi Herra, Oi Herra, olet valinnut meidät valloittamaan.” Uutiset levisivät ja terrori nopeutti monien aseettomien asukkaiden lähtöä.
Kun jakoa seuranneet vihollisuudet laantuivat, 13 000 palestiinalaista makasi kuolleina, 750 000 oli karkotettu ja israelilaiset olivat miehittäneet 78 % keskeistä historiallista Palestiinaa. Palestiinalaiset säilyttivät talojensa avaimet; he odottivat palaavansa takaisin.
Israelin ”uudet historiantutkijat”, kuten Benny Morris, Simha Flapan, Avi Shlaim ja Ilan Pappé, jotka ovat päässet tutkimaan tähän asti salaisena pidettyä aineistoa, ovat kyenneet dokumentoimaan yksityiskohtaisesti tapahtuneen etnisen puhdistuksen kulun. Uri Milstein vetää yhteen heidän näkemyksensä:
”Kaikissa Israelin sodissa on tapahtunut joukkomurhia, mutta olen vakuuttunut siitä, että Itsenäisyyssota oli likaisin niistä kaikista.”
http://www.ennenjanyt.net/1-03/juusola.htm - keijo_m
Break kirjoitti:
Nämä lähi idän taistelijat ovat uskonollisia.
Uskovat Jumalan olemassa oloon mutta eivät usko Jumalaa.
Jos kaikki ihmiset näyrtyisivät Jumalan sanan alle niin ei olisi sotia. Rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi. Sanoo Raamattu.
Kun ihminen tappaa toisen on se suurin rikos minkä voi ihminen voi vain tehdä. Mutta suurempi on rikos kun se tehdään Jumalan nimissä.
Ai kun ottaisivatkin tosissaan Jumalan ja hänen sanansa nämä lähi idän taistelijat.Oli se sitten juutalainen tai palestiinalainen. - keijo_m
Olli Älämölö kirjoitti:
Jos tunkeutuja yrittää selittää, että on sorrettu miksi minun pitäisi hyväksyä se? Siksikö, että tunkeutujaa on sorrettu ja hän voisi siirtää sortonsa minuun...Juutalaiset valloittivat maan Mooseksen aikoihin.
Mutta kansat joilta juutalaiset valloittivat maan eivät olleet nykypäivän paleestiinalaisia.
Nämä voitetut kansat ovat tänään sulautuneet muihin Arabi kansoihin. Maa oli vuonna 1948 enimäkseen aavikkoa ja erä maata, Ja ei läheskään ollut niin tärkeä uskonnollisista syistä Arabeille kun sen jälkeen vasta kun juutalaiset tulivat.
Ei yksikään Arabi valtio ollut rakentamassa maata.
Otan kyllä osaa kummankin kansan sota uhreihin. Mutta ei pidä unohtaa sitä tosi asiaa että vuonna 1948 kun juutalaiset itsenäistyvät, niin eivät he karkottanaat palestiinalaisia.
Vaan eräät Arabi maat yhtyivät hävittämään vasta syntynyttä valtiota. Egyptin presidetti antoi käskyn palestiinalaisille lähteä maasta vähäksi aikaa, ettei Arabi maiden hyökätessä vain menehtyisi vahinkossa palestiinalaisia.
Juutalaiset pyysivät palestiinalaisia olemaan rauhallisena ja jäämään paikkoilleen.
Mutta sanoivat kans että jokainen palestinalainen joka jättää kodinsa ja tottelee Egptin määräyksiä ei ole terve tullut takaisin israelin valtioon.
Ja näin tuli paletiinalaisista pakolaisia. Ei pidä myöskään unohtaa sitä että Israelilla on oikeus puolustaa olemassa oloaan.
Jos ympärillä olevat Arabi maat antaisivat palestiinalle vaikka 1 % öljy tuloistaan vuodessa niin ei olisi Palestiinassa puutetta.
Israelin valtio kyllä auttaa palestiinalaisia rakentamalla sairaaloita ja kouluja heille. Ja ne palestiinalaiset jotka eivät lähteneet vuonna 1948 israelista, he asuvat siellä nykyäänkin. - Break
keijo_m kirjoitti:
Jos kaikki ihmiset näyrtyisivät Jumalan sanan alle niin ei olisi sotia. Rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi. Sanoo Raamattu.
Kun ihminen tappaa toisen on se suurin rikos minkä voi ihminen voi vain tehdä. Mutta suurempi on rikos kun se tehdään Jumalan nimissä.
Ai kun ottaisivatkin tosissaan Jumalan ja hänen sanansa nämä lähi idän taistelijat.Oli se sitten juutalainen tai palestiinalainen.Eihän niitä uskonnollisia erimielisyyksiä tietenkään olisi jos kaikki uskoisivat samaan jumalatarinaan. Kysymys kuuluukin miksi sen tarina pitäisi olla juuri kristinuskon tarina? Kuka sen oikean jumalan valitsee? Hyväksyisitkö itse jonkun muun jumalan kuin omasi?
Todellisuudessa eri uskonnot eivät tule koskaan elämään sovussa. Ainoaksi realistiseksi vaihtoehdoksi jää vähitellen vähentää uskontojen merkitystä. - Olli Älämölö
keijo_m kirjoitti:
Juutalaiset valloittivat maan Mooseksen aikoihin.
Mutta kansat joilta juutalaiset valloittivat maan eivät olleet nykypäivän paleestiinalaisia.
Nämä voitetut kansat ovat tänään sulautuneet muihin Arabi kansoihin. Maa oli vuonna 1948 enimäkseen aavikkoa ja erä maata, Ja ei läheskään ollut niin tärkeä uskonnollisista syistä Arabeille kun sen jälkeen vasta kun juutalaiset tulivat.
Ei yksikään Arabi valtio ollut rakentamassa maata.
Otan kyllä osaa kummankin kansan sota uhreihin. Mutta ei pidä unohtaa sitä tosi asiaa että vuonna 1948 kun juutalaiset itsenäistyvät, niin eivät he karkottanaat palestiinalaisia.
Vaan eräät Arabi maat yhtyivät hävittämään vasta syntynyttä valtiota. Egyptin presidetti antoi käskyn palestiinalaisille lähteä maasta vähäksi aikaa, ettei Arabi maiden hyökätessä vain menehtyisi vahinkossa palestiinalaisia.
Juutalaiset pyysivät palestiinalaisia olemaan rauhallisena ja jäämään paikkoilleen.
Mutta sanoivat kans että jokainen palestinalainen joka jättää kodinsa ja tottelee Egptin määräyksiä ei ole terve tullut takaisin israelin valtioon.
Ja näin tuli paletiinalaisista pakolaisia. Ei pidä myöskään unohtaa sitä että Israelilla on oikeus puolustaa olemassa oloaan.
Jos ympärillä olevat Arabi maat antaisivat palestiinalle vaikka 1 % öljy tuloistaan vuodessa niin ei olisi Palestiinassa puutetta.
Israelin valtio kyllä auttaa palestiinalaisia rakentamalla sairaaloita ja kouluja heille. Ja ne palestiinalaiset jotka eivät lähteneet vuonna 1948 israelista, he asuvat siellä nykyäänkin.Keijo m vaikuttaa tosiuskovaiselta ja kaikki argumentit ovat kuin tosiuskovaisen.
Kaikki vähätellään, että juutalaisten perustama valtio palestiinalaisten alueille olisi ollut jopa palestiinalaisille lahja. Onpa kumma, että palestiinalaisten selvää selvempi enenmmistö haluaa juutalaiset mailtaan. Mutta tosiuskovainen kaivaa jostain esiin väitteitä, että näin ei ole. Tosiuskovainen vaikka väkisin maalaa kuvan inhimillisestä miehittäjästä.
Sanonpa sinulle keijo, että toiveikkailla "rauha syntyy pian"- lätinöilläsi ei ole paskankaan arvoa. Palestiinalaiset ovat jo vuosien saatossa näyttäneet, etteivät anna periksi. He suunnilleen kiviä heitellen yrittävät ajaa vihulaisen pois, jolla on käytössään uusin teknologia...
Keijo peijo pakana, kun sanot, että Israelilla on oikeus puolustaa maataan et tajuakaan kuin ytimessä olet sodan syitä. - Olli Älämölö
Break kirjoitti:
LÄhi-idän tilanteessa ei ole uskolla tekemistä kuin juutalaisten puolelta. He väittävät, että heillä on raamatulliset oikeudet maahan.
Kun taas palestiinalaiset puolustavat maataan ja olemassaoloaan ylivoimaista vihulaista vastaan.
Toistan: lähi-idän tilanteessa on uskonasioilla kysymys vain miehittäjän puolelta. Uskolla on merkitystä vain juutalaisille, jotka väittävät raamatun ja Jumalan luvanneen maan heille ja heillä olisi näinollen ajaa palestiinalaiset maanpakoon.
Niin että mitä tekemistä palestiinalaisilla on sodassa uskolla... ei mitään. - Olli Älämölö
keijo_m kirjoitti:
Ai kun ottaisivatkin tosissaan Jumalan ja hänen sanansa nämä lähi idän taistelijat.Oli se sitten juutalainen tai palestiinalainen.Keijo m sai nyt viikon hihhulin tittelin. Onneksi olkoon herralle. Jatka samaa rataa, niin saamme ällistellä uskovaisen logiikkaa.
- keijo_m
Break kirjoitti:
Eihän niitä uskonnollisia erimielisyyksiä tietenkään olisi jos kaikki uskoisivat samaan jumalatarinaan. Kysymys kuuluukin miksi sen tarina pitäisi olla juuri kristinuskon tarina? Kuka sen oikean jumalan valitsee? Hyväksyisitkö itse jonkun muun jumalan kuin omasi?
Todellisuudessa eri uskonnot eivät tule koskaan elämään sovussa. Ainoaksi realistiseksi vaihtoehdoksi jää vähitellen vähentää uskontojen merkitystä.Kiva kun vastasit Break.
Ei ole kuin yksi Jumala. Ja se on raamatun Jumala.
Perusteet tulevat tässä.
Kaikki nyky päivän uskonnot ovat syntyneet raamatun jälkeen. Esimerkiksi koraani kirjoitettiin satoja vuosia sen jälkeen kuin viimeinen kirja kirjoitettiin meidän raamattuumme. (Johanneksen ilmestys) Koraani kirjoitettiin Mooseksen kirjoista suurimiksi osiksi.
Eli jäljennettiin Moosekeksen kirjoja tuhansia vuosia sen jälkeen kun Mooses kirjoitti ne.
Juutalaisten historia on enimmäkseen kirjoitettu aikalaisten kirjoittamina. Mikä tekee sen luotetavamaksi kuin Koraani esimerkiksi.
Koraannin kertomukset eivät ole aikalaisten kirjoittamia, koraanin kirjoittaja suurimilta osiltaan kertoo juutalaisten historiaa vanhemista juutalaisten historian käsi kirjoituksista, ja nekin muutettuna.
Mutta kaikissa uskonnoissa on lähimmäisen rakkaus tai ainakin pitäisi olla tärkeänä asiana. Mutta valitettavasti eivät kaikki noudata uskontoaan muuta kuin omiin pyynteihin.
Mikä saa minut uskomaan että ainut elävä jumala on raamatun jumala? Vastaukseni on seuraava.
Olen saanut vastauksia rukouksiini.Rukouksiin mihin inhimillisesti katsottuna olisi täysin mahdotonta saada vastauksia sillä tavalla kuin minä olen ne saanut.
On paljon muslimeja jotka ovat tulleet kristin uskoon kun ovat kokeeneet jumalan. Tunnenkin muutaman. Sanovat että ensimmäisen kerran elämässään tuntevat että jumala on elävä.Mutta en tiedä ketään kristittyä jolla on elävä suhde jumalaan että olisi kääntynyt koraanin uskovaksi.
Elävän uskon täytyy sisältää paljon muuta kun opittuja rukous runoja ja rituaaleja.
Olen myös tutkinut raamattua vuosikaudet ja huomannut että se pitää historiallisesti paikkansa. Olen myös huomannut sen että vaikka kirja ollaan kirjoitettu pitkällä ajan jaksolla ja 66 kirjoittajan välityksellä, niin siitä huolimatta sen kirjan läpi kulkee niin sanottu punainen lanka. On myös mielenkiintoisaa huomata että raamattu tiesi jo kauan ennen tiedemiehiä että maa on pyöreä. Jesaja 40 ja22.
Joissakin suomalaisissa käänöksissä lukee maanpiirrin päällä. Mutta ruotsalaisessa lukee, ovan jordens rund. Mikä on tarkempi käännös hebrean alku kielen vanhoista kopioista.
Myös sumalaisessa uudessa painoksessa mikä painettiin vuoden 1933 raamatusta, muta tarkempana,eli lähempänä näitä hebrean vanhoja käsikirjoituksen kopioita. Saarijärven offset 1993.
Alku teksin kopio sanoo suoraan että HÄN ISTUU KORKEALLA MAAPALLON PÄÄLLÄ. Ja muitaakin ihmeellisiä kohtia on raamatussa.
Onhan siellä ennustettu Jeesuksen kärsimyskin yli 700 vuotta ennen kr.Jes:53.Ja paljon muuta mikä vielä odottaa täyttymystään.
Hindu uskovaiset taas uskoivat muinoin että maa on littee ja sitä kannattaavat norsut jotka seisovat uiskentelevien kilpikonnien päällä.
Raamattuni jumala on ainut pelastava jumala. - keijo_m
Olli Älämölö kirjoitti:
LÄhi-idän tilanteessa ei ole uskolla tekemistä kuin juutalaisten puolelta. He väittävät, että heillä on raamatulliset oikeudet maahan.
Kun taas palestiinalaiset puolustavat maataan ja olemassaoloaan ylivoimaista vihulaista vastaan.
Toistan: lähi-idän tilanteessa on uskonasioilla kysymys vain miehittäjän puolelta. Uskolla on merkitystä vain juutalaisille, jotka väittävät raamatun ja Jumalan luvanneen maan heille ja heillä olisi näinollen ajaa palestiinalaiset maanpakoon.
Niin että mitä tekemistä palestiinalaisilla on sodassa uskolla... ei mitään.jA SEN TULEVAT HUOMAAMAAN MYÖS LÄHI IDÄSSÄ OLEVAT IHMISET. Jumala pelastaa myös palestiinalaisia. On tullut paljon palestiinalaisia Jeesukseen uskoviksi, ja ymmärtävät raamatun oheella että Kyseinen maa kuuluu juutalaisille. Mutta uskon että palestiinalaisetkin saavat vielä maata ja että kun aikoinaan huomaavat että elävän jumalan niin sopu syntyy, ja nämä kaksi kansaa voivat vielä elää käsikädessä.
- Break
keijo_m kirjoitti:
Kiva kun vastasit Break.
Perusteet tulevat tässä.
Kaikki nyky päivän uskonnot ovat syntyneet raamatun jälkeen. Esimerkiksi koraani kirjoitettiin satoja vuosia sen jälkeen kuin viimeinen kirja kirjoitettiin meidän raamattuumme. (Johanneksen ilmestys) Koraani kirjoitettiin Mooseksen kirjoista suurimiksi osiksi.
Eli jäljennettiin Moosekeksen kirjoja tuhansia vuosia sen jälkeen kun Mooses kirjoitti ne.
Juutalaisten historia on enimmäkseen kirjoitettu aikalaisten kirjoittamina. Mikä tekee sen luotetavamaksi kuin Koraani esimerkiksi.
Koraannin kertomukset eivät ole aikalaisten kirjoittamia, koraanin kirjoittaja suurimilta osiltaan kertoo juutalaisten historiaa vanhemista juutalaisten historian käsi kirjoituksista, ja nekin muutettuna.
Mutta kaikissa uskonnoissa on lähimmäisen rakkaus tai ainakin pitäisi olla tärkeänä asiana. Mutta valitettavasti eivät kaikki noudata uskontoaan muuta kuin omiin pyynteihin.
Mikä saa minut uskomaan että ainut elävä jumala on raamatun jumala? Vastaukseni on seuraava.
Olen saanut vastauksia rukouksiini.Rukouksiin mihin inhimillisesti katsottuna olisi täysin mahdotonta saada vastauksia sillä tavalla kuin minä olen ne saanut.
On paljon muslimeja jotka ovat tulleet kristin uskoon kun ovat kokeeneet jumalan. Tunnenkin muutaman. Sanovat että ensimmäisen kerran elämässään tuntevat että jumala on elävä.Mutta en tiedä ketään kristittyä jolla on elävä suhde jumalaan että olisi kääntynyt koraanin uskovaksi.
Elävän uskon täytyy sisältää paljon muuta kun opittuja rukous runoja ja rituaaleja.
Olen myös tutkinut raamattua vuosikaudet ja huomannut että se pitää historiallisesti paikkansa. Olen myös huomannut sen että vaikka kirja ollaan kirjoitettu pitkällä ajan jaksolla ja 66 kirjoittajan välityksellä, niin siitä huolimatta sen kirjan läpi kulkee niin sanottu punainen lanka. On myös mielenkiintoisaa huomata että raamattu tiesi jo kauan ennen tiedemiehiä että maa on pyöreä. Jesaja 40 ja22.
Joissakin suomalaisissa käänöksissä lukee maanpiirrin päällä. Mutta ruotsalaisessa lukee, ovan jordens rund. Mikä on tarkempi käännös hebrean alku kielen vanhoista kopioista.
Myös sumalaisessa uudessa painoksessa mikä painettiin vuoden 1933 raamatusta, muta tarkempana,eli lähempänä näitä hebrean vanhoja käsikirjoituksen kopioita. Saarijärven offset 1993.
Alku teksin kopio sanoo suoraan että HÄN ISTUU KORKEALLA MAAPALLON PÄÄLLÄ. Ja muitaakin ihmeellisiä kohtia on raamatussa.
Onhan siellä ennustettu Jeesuksen kärsimyskin yli 700 vuotta ennen kr.Jes:53.Ja paljon muuta mikä vielä odottaa täyttymystään.
Hindu uskovaiset taas uskoivat muinoin että maa on littee ja sitä kannattaavat norsut jotka seisovat uiskentelevien kilpikonnien päällä.
Raamattuni jumala on ainut pelastava jumala.Olet uskossasi vahva. Samalla myös kovin ahdaskatseinen. Todistit jälleen kerran, että uskovainen ei voi elää sovussa eri uskoisen kanssa.
- huua
keijo_m kirjoitti:
Kiva kun vastasit Break.
Perusteet tulevat tässä.
Raamattuni jumala on ainut pelastava jumala.>> raamattu tiesi jo kauan ennen tiedemiehiä että maa on pyöreä. Jesaja 40 ja22. > Alku teksin kopio sanoo suoraan että HÄN ISTUU KORKEALLA MAAPALLON PÄÄLLÄ.
- huua
Olli Älämölö kirjoitti:
Niin että mitä tekemistä palestiinalaisilla on sodassa uskolla... ei mitään.sellainen ajatus, että uskonto on osa huomattavasti laajempaa kansallista kulttuuria ja kysymys on pikemminkin eri kansallisuuksien välisestä kitkasta kuin pelkästään uskonnoista?
Toki vaikka uskoisimme ainoastaan Raamatun sanaa tiedämme Israelin menneisyyden varsin sotaisaksi ja nimenomaan Raamatun mukaan heidän rinnallaan on taistellut Jahve Sebaot~Sotajoukkojen Jumala
http://www.netcabinet.fi/rovaniemisrk/phpBB2/viewtopic.php?t=4&highlight=israelin uskonnonhistoriasta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_kuningaskunta - Olli Älämölö
keijo_m kirjoitti:
jA SEN TULEVAT HUOMAAMAAN MYÖS LÄHI IDÄSSÄ OLEVAT IHMISET. Jumala pelastaa myös palestiinalaisia. On tullut paljon palestiinalaisia Jeesukseen uskoviksi, ja ymmärtävät raamatun oheella että Kyseinen maa kuuluu juutalaisille. Mutta uskon että palestiinalaisetkin saavat vielä maata ja että kun aikoinaan huomaavat että elävän jumalan niin sopu syntyy, ja nämä kaksi kansaa voivat vielä elää käsikädessä.
Sait arvonimet Viikon hihhuli ja viikon urpo.
Tekstisi oli samaa lajia kuin että jos isosäni olisi kääntynyt venäläiseksi sodassa. Hän olisi vihdoin huomannut, että niin olisi parempaa ja maat kuuluvat
tosiasiassa venäläisille.
Keijo keijo... ehkä sinunkin pitäisi heittää raamattu uunin pesään niin pääsisit noista sekopäisistä ajatuksista ja vapautuisit elämään täyspäisten ihmisten lailla. Raamattu ja usko näyttää sekoittaneen ajatuksesi tyystin, ettet enää eroita oikeaa väärästä. Se on surullista, mutta uskosta pääsee kyllä irti. Tirdän joitakin entisiä uskovaisia, jotka hylkäsivät uskon.
Tututstu ensi alkuun vaikka vapaa-ajattelialiiton sivuille. - keijo_m
Olli Älämölö kirjoitti:
Sait arvonimet Viikon hihhuli ja viikon urpo.
Tekstisi oli samaa lajia kuin että jos isosäni olisi kääntynyt venäläiseksi sodassa. Hän olisi vihdoin huomannut, että niin olisi parempaa ja maat kuuluvat
tosiasiassa venäläisille.
Keijo keijo... ehkä sinunkin pitäisi heittää raamattu uunin pesään niin pääsisit noista sekopäisistä ajatuksista ja vapautuisit elämään täyspäisten ihmisten lailla. Raamattu ja usko näyttää sekoittaneen ajatuksesi tyystin, ettet enää eroita oikeaa väärästä. Se on surullista, mutta uskosta pääsee kyllä irti. Tirdän joitakin entisiä uskovaisia, jotka hylkäsivät uskon.
Tututstu ensi alkuun vaikka vapaa-ajattelialiiton sivuille.Ystävä hyvä.Olen kiitollinn kun ajattelt minun parastani. Mutta olet väärässä. Usko Jeesukseen on maailman ihanin asia. Toivottavasti tulet mukaan.
LAINAUS.
tosiasiassa venäläisille. LAINAUS KIINNI.
On otettava huomioon että raamattu on juutalaisten historiaa. Ja historian mukaan maata ei valloitettu palestiinalaisilta muinoin Joosuan johdolla. Vain muilta kansoilta jotka eivät ole pyytäneet halinto oikeutta israelissa. - keijo_m
huua kirjoitti:
sellainen ajatus, että uskonto on osa huomattavasti laajempaa kansallista kulttuuria ja kysymys on pikemminkin eri kansallisuuksien välisestä kitkasta kuin pelkästään uskonnoista?
Toki vaikka uskoisimme ainoastaan Raamatun sanaa tiedämme Israelin menneisyyden varsin sotaisaksi ja nimenomaan Raamatun mukaan heidän rinnallaan on taistellut Jahve Sebaot~Sotajoukkojen Jumala
http://www.netcabinet.fi/rovaniemisrk/phpBB2/viewtopic.php?t=4&highlight=israelin uskonnonhistoriasta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Israelin_kuningaskuntaJmala on rakkauden Jumala mutta myös kiivas ja oikeudenmukainen vihassaan. Nämä kyseiset kansat joita Israel valloitti olivat täyttäneet syntiensä mitan. Kun Israelilaiset olivat uskottomia Jumalalle niin heidän kävi samoin. Joutuivat pakko siirtolaisuuteen syntivelkansa tähden.
- keijo_m
huua kirjoitti:
>> raamattu tiesi jo kauan ennen tiedemiehiä että maa on pyöreä. Jesaja 40 ja22. > Alku teksin kopio sanoo suoraan että HÄN ISTUU KORKEALLA MAAPALLON PÄÄLLÄ.
Kopiot viittaavat selvästi maan pyöreyteen. Kirkko raamatussa lukee kyllä maan piirin mutta sepä ei olekkaan oikein käännetty.Lue sama kohta ruotsalaisesta missä on sanan mukainen käännös. ja lueppas Job 26 ja 7. Job sanoo että jumala on ripustanut maan tyhjyyden päälle.
Minulla on käytössä kirkko raamatusta käänetty sana tarkempi raamattu käännös. Lue tuo sama ohta Job:26ja 7 myös ryotsalaisesta raamatusta mikä on tarkempi kuin meidän suomalainen käännös.
Hebrealainen teksti vanhassa kopiossa on seuraava.cHuuG Haa`aaReTs =maan pyöreys, maapallo. Kun tutkitaan vanhoja kirjoutuksia niin täytyy etsiä käsiins tarkempia käänöksiä alku kielestä. Tutkimaan vain ystävä hyvä. Ja sinuttua joulua sinulle ja perheellesi. - keijo_m
Break kirjoitti:
Olet uskossasi vahva. Samalla myös kovin ahdaskatseinen. Todistit jälleen kerran, että uskovainen ei voi elää sovussa eri uskoisen kanssa.
En tiedä miten luet tekstijäni. Mielestäni en kirjoittanut mitään vihamielistä muita uskontoja kohtaa.
Uskovainen elää kaikkien kanssa sovussa mikäli hänestä riippuu. Mutta on tietenkin ihmisiä jotka eivät suvaitse Jeesuksen uskovia ja heillä on vuorostaan vaikeuksia elää sovussa Jeesukseen uskovan kanssa.Ei päin vastoin kun sanoit.
Jumalaan uskovan ihmisen ei saa käyttää väkivaltaa ketään ihmistä vastaan. Mutta se ei tarkoita sitä että Uskovaisen täytyy hyväksyä väärä kanta uskosta. Se on suurinta rakkautta sanoa ihmisille että ovat väärässä, ja että kääntykää ja tehkää parannus kuoleista teoista.
Kun olen tietoinen minne uskonnon kiihko vie ihmistä ilman Jumalaa. Niin En olisi rakkaudellinen jos en oikaise tätä ihmstä. Koska uskonto ilman Jumalaa synyttää vain eripuraisuutta ja sotia. Uskonnollinen ihminen ajattelee vain sitä mikä on omaa, ei sitä mikä on jumalan. - keijo_m
Olli Älämölö kirjoitti:
Keijo m sai nyt viikon hihhulin tittelin. Onneksi olkoon herralle. Jatka samaa rataa, niin saamme ällistellä uskovaisen logiikkaa.
Pidät kirjoituksistani. Toivottavasti otat niistä opiksi jotain.
- keijo_m
huua kirjoitti:
>> raamattu tiesi jo kauan ennen tiedemiehiä että maa on pyöreä. Jesaja 40 ja22. > Alku teksin kopio sanoo suoraan että HÄN ISTUU KORKEALLA MAAPALLON PÄÄLLÄ.
Ei hyvä ihminen tarkoita patsaita jotka kannattavat maata, vaan siihen aikaan oli tavalista että kuninkaat ja ylimyset rakentivat suuria patsaita loistonsa näytteeksi. Job puhuu tässä patsaista jotka ovat maan päällä.Jos haluat tutkia raamttua niin mene tarkempiin käänöksiin. Voit myös hankkia Kaarlo Syvännön pienen kirjasen käännös virheistä.
Esim.
1 moos: ja 6-8. Alkukielessä sanotaan. Taivaan vahvuus. Hebreaksi.RaaQii´a ja sana taivas heb.ShaaMaJiM on joissakin käänöksissä käänetty virheelisesti sanoilla kaartua kansi. Mikä on täysin virheelistä.
Mutta tärkeintä on kuitenkin se että Jumalan lahjoittama pelastus tulee ihmisille julki. - huua
keijo_m kirjoitti:
Jmala on rakkauden Jumala mutta myös kiivas ja oikeudenmukainen vihassaan. Nämä kyseiset kansat joita Israel valloitti olivat täyttäneet syntiensä mitan. Kun Israelilaiset olivat uskottomia Jumalalle niin heidän kävi samoin. Joutuivat pakko siirtolaisuuteen syntivelkansa tähden.
tuo jumalaperspektiivin kaikkitietävyys?
Jos sinut ryöstetään kadulla vaatteita myöten - talvipakkasella ... Onko Herra Sebaot lähettänyt nuo ryöstäjät kimppuusi syntiesi tähden? - huua
keijo_m kirjoitti:
En tiedä miten luet tekstijäni. Mielestäni en kirjoittanut mitään vihamielistä muita uskontoja kohtaa.
Uskovainen elää kaikkien kanssa sovussa mikäli hänestä riippuu. Mutta on tietenkin ihmisiä jotka eivät suvaitse Jeesuksen uskovia ja heillä on vuorostaan vaikeuksia elää sovussa Jeesukseen uskovan kanssa.Ei päin vastoin kun sanoit.
Jumalaan uskovan ihmisen ei saa käyttää väkivaltaa ketään ihmistä vastaan. Mutta se ei tarkoita sitä että Uskovaisen täytyy hyväksyä väärä kanta uskosta. Se on suurinta rakkautta sanoa ihmisille että ovat väärässä, ja että kääntykää ja tehkää parannus kuoleista teoista.
Kun olen tietoinen minne uskonnon kiihko vie ihmistä ilman Jumalaa. Niin En olisi rakkaudellinen jos en oikaise tätä ihmstä. Koska uskonto ilman Jumalaa synyttää vain eripuraisuutta ja sotia. Uskonnollinen ihminen ajattelee vain sitä mikä on omaa, ei sitä mikä on jumalan.kaikkien kanssa, mikäli se hänestä riippuu? Mitä mieltä olet Israelin kansan hyökkäyksistä, joista kerrotaan VT:ssä? Heidän rinnallaan kulki Herra Sebaot, eikö niin?
>> Se on suurinta rakkautta sanoa ihmisille että ovat väärässä - keijo_m
huua kirjoitti:
kaikkien kanssa, mikäli se hänestä riippuu? Mitä mieltä olet Israelin kansan hyökkäyksistä, joista kerrotaan VT:ssä? Heidän rinnallaan kulki Herra Sebaot, eikö niin?
>> Se on suurinta rakkautta sanoa ihmisille että ovat väärässäAivan oikein. Mutta elettiin hammas hampaasta aikaa. Ja nämä ihmiset oli täyttäneet syntiensä mitan ja siksi joutuivat luopumaan maastaan. Sama koski myös Israelin kansaa myöhemmin.
Syntivelkansa tähden joutuivat pakanoin sekaan.Mutta heille oli lupaus siitä että palaavat vielä maahansa mikä toteutui v 48
Herra soti israelin puolesta, ja tulee sen tekemään uudestaan. Lue Hes: luvut 37.38.39 ja sakarja luku 14.
Jumala on rakkauden Jumala mutta myös kiivas vihassaan. Mutta muistaa kyllä laupeuttaan viahssaan. Ja armo sille kuka sitä pyytää. Jumala rakkaudessaan antaa ihmiselle ja myös kansa kunille mahdollisuuden kääntyä synneistään,ja jos kansakunta tai yksilö ihminen näin toimii niin Jumala katuu sitää pahaa mitä on luvannut.Jumala ei tule koskan hyväksymään syntiä. Ennenpitkää ihminen joutuu maksamaan synnistään. Ei Jumala ole mikään lepertelijä ja päähän silittäjä kun ihminen on väärällä tiellä.
Jos näin olisi niin kukaan ei kääntyisi ja pelastuisi. Jumala sallii ihmisen elämään joskus vaikeuksia koska jotkut ihmiset vasta silloin pysähtyvät ajattelemaan ikuisuus asioita,Ja kiitos Jumalalle että näin on. Parempi on ihmisen tarvittaessa kärsiä täällä kun sitten ikuisuudessa missä ei enää ole pelastusta.
Vanhan testamentin aikoihin Jumala jopa käski Israelilaisten hävittää kansoja. Jeesuksen synnytyä maan päälle alkoi armotalauskausi ja Jeesus oli lain täyttymys. Jeesus odotti ihmisen armahtavan toisiaan niinkuin hän armahti ihmiskuntaa. Enää ei ollut käytänössä hammas hampaasta ja silmä silmästä.
Mutta vielä kerran Joutuu uskomaton Israel koviin koettelumuksiin,ja sen seurauksena pelastuu kansakuntana. Ja siihen loppuvat sodat ainakin tuhanneksi vuodeksi. Mutta ei pidä unohtaa sitä että synti rangaistaan, joskus tässä ajassa mutta viimeistään tuonpuoleisessa. Tässä toimii niittämisen laki, ja Sitä isäntää ketä palvellaan niin siltä myös saa palkan. Ei ole Herran mieleen että ykskään ihminn joutuu kadotuksen rangaistukseen, kadotus mikä on valmistettu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen. Kauhiata on joutua Jumalan tuomioistuimen eteen jos aiat eivät ole kunnossa ja ihminen verellä pesty. En kirjoita pelottelu mielessä, vaan ainoastaan kerron mitä raamattu sanoo.
Jokaisella ihmisell on sitten oikeus valita suunta ko suunta. Uskovan tehtävä on vain kertoa mitan asiat on raamtun mukaan ja kertoa se kaunistelematta. Hyvät joulut sulle, ja eikö lisää kyselemään jos askarruttaa. Vastaan mielelläni. - keijo_m
huua kirjoitti:
kaikkien kanssa, mikäli se hänestä riippuu? Mitä mieltä olet Israelin kansan hyökkäyksistä, joista kerrotaan VT:ssä? Heidän rinnallaan kulki Herra Sebaot, eikö niin?
>> Se on suurinta rakkautta sanoa ihmisille että ovat väärässäEi ole rakkautta taputtaa ihmistä olkapääle ja sanoa että jatka vain ilman Jumalaa kyllä sulle hyvin käy. Mitäs tällainen ihminen sanois ikuisuudessa. MIKSETTÄ VAROITTANEET.
Ei ole myöskään rakkautta se että jos näät lapsesi menevän turmioon esimerkiksi jos lapsi alkaa käyttämään huumeita. Olisko se rakkautta jos sanoisit vaan että jos tykkäät että toi on hauskaa nin jatka. Pääasia on että viihdyt,ja sulla on hyvä olla tällähetkellä. - keijo_m
huua kirjoitti:
tuo jumalaperspektiivin kaikkitietävyys?
Jos sinut ryöstetään kadulla vaatteita myöten - talvipakkasella ... Onko Herra Sebaot lähettänyt nuo ryöstäjät kimppuusi syntiesi tähden?LAINAUS.tuo jumalaperspektiivin kaikkitietävyys?
Jos sinut ryöstetään kadulla vaatteita myöten - talvipakkasella ... Onko Herra Sebaot lähettänyt nuo ryöstäjät kimppuusi syntiesi tähden? LAINAUS KII
Ei ole Jumala sitä lähettänyt,vain ryöstäjän synnillisyys. Jumala sanoo että Elä varasta,koskee myös ryöstöä.
Lähettäjä on se herra ketä kyseinen rikollinen palvelee. Ja valittetavasti emme elä täydellisesä maailmassa. Elämme synninturmeltamassa maailmassa. Rikoksen uhriksi voi joutua niin Jumalaan uskova kun uskomatonkin. Mutta se on varmaa että kävi siinä miten kävi,vaikka sattus henkensä menettämään niin suunta on ylöspäin uskovalla.
Sen minkä herra sallii sen se sallii. Mutta ei Herra ole sen onnettomuuden lähettäjä. Jos kaikki ryöstäjät uskoisivat Jumalaa, niin eipä olis ryöstöjä. Valittetavasti uskoovat väärää herraa. - huua
keijo_m kirjoitti:
Aivan oikein. Mutta elettiin hammas hampaasta aikaa. Ja nämä ihmiset oli täyttäneet syntiensä mitan ja siksi joutuivat luopumaan maastaan. Sama koski myös Israelin kansaa myöhemmin.
Syntivelkansa tähden joutuivat pakanoin sekaan.Mutta heille oli lupaus siitä että palaavat vielä maahansa mikä toteutui v 48
Herra soti israelin puolesta, ja tulee sen tekemään uudestaan. Lue Hes: luvut 37.38.39 ja sakarja luku 14.
Jumala on rakkauden Jumala mutta myös kiivas vihassaan. Mutta muistaa kyllä laupeuttaan viahssaan. Ja armo sille kuka sitä pyytää. Jumala rakkaudessaan antaa ihmiselle ja myös kansa kunille mahdollisuuden kääntyä synneistään,ja jos kansakunta tai yksilö ihminen näin toimii niin Jumala katuu sitää pahaa mitä on luvannut.Jumala ei tule koskan hyväksymään syntiä. Ennenpitkää ihminen joutuu maksamaan synnistään. Ei Jumala ole mikään lepertelijä ja päähän silittäjä kun ihminen on väärällä tiellä.
Jos näin olisi niin kukaan ei kääntyisi ja pelastuisi. Jumala sallii ihmisen elämään joskus vaikeuksia koska jotkut ihmiset vasta silloin pysähtyvät ajattelemaan ikuisuus asioita,Ja kiitos Jumalalle että näin on. Parempi on ihmisen tarvittaessa kärsiä täällä kun sitten ikuisuudessa missä ei enää ole pelastusta.
Vanhan testamentin aikoihin Jumala jopa käski Israelilaisten hävittää kansoja. Jeesuksen synnytyä maan päälle alkoi armotalauskausi ja Jeesus oli lain täyttymys. Jeesus odotti ihmisen armahtavan toisiaan niinkuin hän armahti ihmiskuntaa. Enää ei ollut käytänössä hammas hampaasta ja silmä silmästä.
Mutta vielä kerran Joutuu uskomaton Israel koviin koettelumuksiin,ja sen seurauksena pelastuu kansakuntana. Ja siihen loppuvat sodat ainakin tuhanneksi vuodeksi. Mutta ei pidä unohtaa sitä että synti rangaistaan, joskus tässä ajassa mutta viimeistään tuonpuoleisessa. Tässä toimii niittämisen laki, ja Sitä isäntää ketä palvellaan niin siltä myös saa palkan. Ei ole Herran mieleen että ykskään ihminn joutuu kadotuksen rangaistukseen, kadotus mikä on valmistettu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen. Kauhiata on joutua Jumalan tuomioistuimen eteen jos aiat eivät ole kunnossa ja ihminen verellä pesty. En kirjoita pelottelu mielessä, vaan ainoastaan kerron mitä raamattu sanoo.
Jokaisella ihmisell on sitten oikeus valita suunta ko suunta. Uskovan tehtävä on vain kertoa mitan asiat on raamtun mukaan ja kertoa se kaunistelematta. Hyvät joulut sulle, ja eikö lisää kyselemään jos askarruttaa. Vastaan mielelläni.>> Mutta elettiin hammas hampaasta aikaa. > Vanhan testamentin aikoihin Jumala jopa käski Israelilaisten hävittää kansoja. > Herra soti israelin puolesta, ja tulee sen tekemään uudestaan. > Ei Jumala ole mikään lepertelijä ja päähän silittäjä kun ihminen on väärällä tiellä. > Jos näin olisi niin kukaan ei kääntyisi ja pelastuisi. > En kirjoita pelottelu mielessä, vaan ainoastaan kerron mitä raamattu sanoo. > Uskovan tehtävä on vain kertoa mitan asiat on raamtun mukaan ja kertoa se kaunistelematta.
- huua
keijo_m kirjoitti:
Ei ole rakkautta taputtaa ihmistä olkapääle ja sanoa että jatka vain ilman Jumalaa kyllä sulle hyvin käy. Mitäs tällainen ihminen sanois ikuisuudessa. MIKSETTÄ VAROITTANEET.
Ei ole myöskään rakkautta se että jos näät lapsesi menevän turmioon esimerkiksi jos lapsi alkaa käyttämään huumeita. Olisko se rakkautta jos sanoisit vaan että jos tykkäät että toi on hauskaa nin jatka. Pääasia on että viihdyt,ja sulla on hyvä olla tällähetkellä.>> Ei ole rakkautta taputtaa ihmistä olkapääle ja sanoa että jatka vain ilman Jumalaa kyllä sulle hyvin käy. Mitäs tällainen ihminen sanois ikuisuudessa. MIKSETTÄ VAROITTANEET.
- huua
keijo_m kirjoitti:
LAINAUS.tuo jumalaperspektiivin kaikkitietävyys?
Jos sinut ryöstetään kadulla vaatteita myöten - talvipakkasella ... Onko Herra Sebaot lähettänyt nuo ryöstäjät kimppuusi syntiesi tähden? LAINAUS KII
Ei ole Jumala sitä lähettänyt,vain ryöstäjän synnillisyys. Jumala sanoo että Elä varasta,koskee myös ryöstöä.
Lähettäjä on se herra ketä kyseinen rikollinen palvelee. Ja valittetavasti emme elä täydellisesä maailmassa. Elämme synninturmeltamassa maailmassa. Rikoksen uhriksi voi joutua niin Jumalaan uskova kun uskomatonkin. Mutta se on varmaa että kävi siinä miten kävi,vaikka sattus henkensä menettämään niin suunta on ylöspäin uskovalla.
Sen minkä herra sallii sen se sallii. Mutta ei Herra ole sen onnettomuuden lähettäjä. Jos kaikki ryöstäjät uskoisivat Jumalaa, niin eipä olis ryöstöjä. Valittetavasti uskoovat väärää herraa.>> Ei ole Jumala sitä lähettänyt,vain ryöstäjän synnillisyys. > Nämä kyseiset kansat joita Israel valloitti olivat täyttäneet syntiensä mitan. Kun Israelilaiset olivat uskottomia Jumalalle niin heidän kävi samoin. Joutuivat pakko siirtolaisuuteen syntivelkansa tähden.
- keijo_m
huua kirjoitti:
>> Ei ole Jumala sitä lähettänyt,vain ryöstäjän synnillisyys. > Nämä kyseiset kansat joita Israel valloitti olivat täyttäneet syntiensä mitan. Kun Israelilaiset olivat uskottomia Jumalalle niin heidän kävi samoin. Joutuivat pakko siirtolaisuuteen syntivelkansa tähden.
Eipäs nyt eksytä aiheesta!!!
huua 22.12.2007 klo 21.26
>> Ei ole Jumala sitä lähettänyt,vain ryöstäjän synnillisyys. > Nämä kyseiset kansat joita Israel valloitti olivat täyttäneet syntiensä mitan. Kun Israelilaiset olivat uskottomia Jumalalle niin heidän kävi samoin. Joutuivat pakko siirtolaisuuteen syntivelkansa tähden. - keijo_m
huua kirjoitti:
>> Ei ole rakkautta taputtaa ihmistä olkapääle ja sanoa että jatka vain ilman Jumalaa kyllä sulle hyvin käy. Mitäs tällainen ihminen sanois ikuisuudessa. MIKSETTÄ VAROITTANEET.
Itse tuppaan ajattelemaan, että minun on jopa kunnioitettava toisten oikeutta tällaiseen ajatustapansa valintaan. Minusta on myös hyvin arrogenttia sanoa toiselle, että tämä on väärässä huolella valituissa näkemyksissään.
Se oli lainaus.
Jumalaan uskovaksi ei voi ketään pakottaa,koska se on vapaaehtoinen asia. Vänkellä tehdyt uskovaiset eivät ole Jumalalle otollisia.
Tämän virheen teki kirkko joskua aikoinaan.
Ja kirkko ei silloin ainakaan ollut Jumalan asialla.
Siispä ei minullakaan ole koskaan ollut aikomusakaan ketään vänkellä käänyttää. Mutta se on oikeuteni sanoa mieipiteeni ihmisille mikä minun mielestäni on totuus.
Tottakai kunnioitan kaikkien päätöstä olla uskomatta puheitani. Mutta teen velvollisuuteni ja toivon tietenkin että ihmiset heräävät unestaan. Hyvät joulut vaan sulle. Ja kiva kun vastasit. - lasikyyneleet
huua kirjoitti:
>> Ei ole rakkautta taputtaa ihmistä olkapääle ja sanoa että jatka vain ilman Jumalaa kyllä sulle hyvin käy. Mitäs tällainen ihminen sanois ikuisuudessa. MIKSETTÄ VAROITTANEET.
Tämä sivu on nimeltään usko ja uskomukset, niin tottakai kaikilla on oikeus kertoa uskomuksiaan.
Tuntuu joskus siltä että uskovaisia vastaan hyökätään heti kun kirjoittelevat uskostaan tänne. Onhan heillkin oikeus sanoa että olet väärässä niinkuin sinullakin on sama oikeus. - keijo_m
huua kirjoitti:
>> Mutta elettiin hammas hampaasta aikaa. > Vanhan testamentin aikoihin Jumala jopa käski Israelilaisten hävittää kansoja. > Herra soti israelin puolesta, ja tulee sen tekemään uudestaan. > Ei Jumala ole mikään lepertelijä ja päähän silittäjä kun ihminen on väärällä tiellä. > Jos näin olisi niin kukaan ei kääntyisi ja pelastuisi. > En kirjoita pelottelu mielessä, vaan ainoastaan kerron mitä raamattu sanoo. > Uskovan tehtävä on vain kertoa mitan asiat on raamtun mukaan ja kertoa se kaunistelematta.
No eikös se Raamattu välity autenttisemmin ilman välikäsiä? Minä osaan nimittäin lukea, ja kuten mainitsinkin, Raamattu on kyllä tuttu kirja. LAINAUS KII.
Näin on ystäväni. Mutta sivuthan on tarkoitettu mielipiteen vaihteluun, En todellakaan tarkoita mitään pahaa kenelekkään ku esitän täällä mielipiteitäni ja totuuksia mikä mielestäni on totuus.
LAINAUS.
Oliko silloin Jumalalla eri ohjeet lapsilleen kuin nykyään? Onko ikiaikainen ja muuttumaton Jumala muuttunut? (Totta kai on!) LAINAUS KII.
Jumala ei ole muuttunut. Mutta onhan jumalalla oikeus siirtää ihmiset armon kauteen mikä sinänsä on hyvä. Jumala ei oe muuttunut. Siksipä kaikkea syntisyyttä kohtaatuomio, niinkuin kohtas vahantestamentinkin aikoihin. Jokunen synti tuomitaan jo ajassa, toiset taas viimeistään viimeisellä tuomiolla.puhuuhan raamattu myös tuomioista koko kansakunille. Mutta ei pidä unohtaa että Jumala katuu sitä pahaa minkä on puhunut,jos vain ihminen katuu.
LAINAUS.
Tutut on kuule noi tarinat! Mitäs tykkäsit siitä kuningas Saulia harmittaneesta laulunrenkutuksesta, jonka sanoitus antoi ymmärtää, että Saul voitti tuhat, mutta Daavid kymmenen tuhatta? LAINAUS KII.
No säveltä en tunne,mutta sanot on kyllä tuttuja. Minusta iha ok. Daavid löi vihollisensa Jumalan avulla. Saul kaatoi vain sata koska oli jumaalle uskoton. Eikö kuulostakkin karmeelta näin ykskaks.Mutta ajatteleppa että jos ei olisi ollut Israelia niin ei olisi ollut mellä Ristillä syntien kantajaakaan maan päällä.
No nyt voit sanoa tietenkin että olishan se Jumala voinut onkun toisen kansan ottaa suunitelmiinsa. Minä taas sanon että olispa tietenkin. mutta samat hyökkäykset olis ollut tätäkin kansaa vastaan. Koska Perkeleen suunitelma oli hävittää kansa mihin messiaan piti syntyä.
LAINAUS.
Olen kuullut myös mainittavan, että Jumala antaa ihmiselle täyden vapauden valita. Mitäs mieltä sinä tästä olet? JA LAINAUS KII.
Joo olen muuten kuullut saman aian, ja näin se onkin. Jumala ei pakota ketään. Antaa vain vaihtoehdot. Ikuinen elämä,tai ikuinen kuolema,mikä tarkoittaa eroa Jumalasta. Ihmine saa ihan vapaa ehtoisesti astua kumpaan valtakuntaan itse haluaa.
LAINAUS.
Uskoon voi tulla siis vain uhkailun ja aggression kohteena olemiseen kyllästymisen takia? JA KII.
Jumala varoittelee aikansa ihmistä. Ja kun ihminen vain jatkaa synnintekemistä,niin lopulta ihminen täyttää syntiesä mitan. Niin synti rankaisee itse myös itsensä.
Esimerkki.
Jos käytät huumeita ja samoja ruiskeita toisten kans, ja jatkat tätä syntiä aikasi,niin saat todennäköissti hiv tartunnan. Mutta on rankaisia myös Jumala ainakin viimeisellä tuomiolla.Ei Jumala selläkään heitä sinua vänkellä taivaaseen, vaan sanoo että ne jotka eivät ole pesty karitsan veressä eivät pääse Jumalan valtakuntaan.
Sama asia ttä jos oot piikana tai renkinä Kaustiseilla niin et voi käydä pyytämässä palkkaa Huttusilta. Moj taas, ja ei kun kyselemään os on jotain mikä on epäselvää. - huua
keijo_m kirjoitti:
Itse tuppaan ajattelemaan, että minun on jopa kunnioitettava toisten oikeutta tällaiseen ajatustapansa valintaan. Minusta on myös hyvin arrogenttia sanoa toiselle, että tämä on väärässä huolella valituissa näkemyksissään.
Se oli lainaus.
Jumalaan uskovaksi ei voi ketään pakottaa,koska se on vapaaehtoinen asia. Vänkellä tehdyt uskovaiset eivät ole Jumalalle otollisia.
Tämän virheen teki kirkko joskua aikoinaan.
Ja kirkko ei silloin ainakaan ollut Jumalan asialla.
Siispä ei minullakaan ole koskaan ollut aikomusakaan ketään vänkellä käänyttää. Mutta se on oikeuteni sanoa mieipiteeni ihmisille mikä minun mielestäni on totuus.
Tottakai kunnioitan kaikkien päätöstä olla uskomatta puheitani. Mutta teen velvollisuuteni ja toivon tietenkin että ihmiset heräävät unestaan. Hyvät joulut vaan sulle. Ja kiva kun vastasit.Kiitos sanoistasi, joista olin lukevinani aitoa rakkautta ja kunnioitusta muita ihmisiä - tässä tapauksessa minua - kohtaan.
Minusta juuri se menee painoarvossaan lujaa ohi kaikesta uskovaisuuksista ja uskonnottomuuksista.
Kunnioitan myös vilpittömyyttäsi, vaikken ymmärräkään, miksi julistaminen (tai miksi sitä nyt pitäisi nimittää?) olisi velvollisuutesi. Ehkäpä minun ei tarvitsekaan ymmärtää.
Minusta on upeaa, että vuorokauden valoisa aika alkaa jälleen pidentyä siitä päivästä lähtien, jolloin viettänet joulua. Toivotan sinulle jo nyt valoisaa mieltä. Pidähän kynttilät palavina ... - huua
lasikyyneleet kirjoitti:
Tämä sivu on nimeltään usko ja uskomukset, niin tottakai kaikilla on oikeus kertoa uskomuksiaan.
Tuntuu joskus siltä että uskovaisia vastaan hyökätään heti kun kirjoittelevat uskostaan tänne. Onhan heillkin oikeus sanoa että olet väärässä niinkuin sinullakin on sama oikeus.En millään muotoa halua evätä kenenkään oikeutta kertoa uskomuksistaan. Olen pahoillani, jos olen jotenkin saanut sellaisen vaikutelman aikaan!
En myöskään tunne minkäänlaista tarvetta hyökätä ketään vastaan.
Minua kiinnostaa silti toisinaan haastaa niin omia kuin toistenkin ajatuksia, missä touhussa minulle on itse asiassa aika toisarvoista, kuka minkin ajatuksen on esittänyt. Toivon näin tehdessäni näkemysten ikään kuin kilpailevan keskenään, joutuvan testiin, jotta voisin itse tarkistella näkemyksiäni ja parhaassa tapauksessa jopa saada uuden näkökulman. On myös hienoa, jos joku kanssakeskustelija voi saada jotain samaan tapaan arvokasta itselleen.
Totta kai kenellä tahansa on juridinen oikeus Suomen lain mukaan sanoa toisen olevan väärässä. Minusta sellainen vain ei ole keskustelun kannalta kovin rakentavaa. Se nimittäin kuulostaa ainakin minusta ylimieliseltä ja hyökkäävältä. Se saa useimmiten vastapuolen puolustusasemiin ja valmistelemaan vastahyökkäystä eikä yleensä lainkaan edistä varsinaisen asian perille menoa - pikemminkin päinvastoin.
Olen pahoillani, jos olet käsittänyt sanani hyökkääviksi. Sellaiseen en missään tapauksessa ole pyrkinyt. - huua
keijo_m kirjoitti:
No eikös se Raamattu välity autenttisemmin ilman välikäsiä? Minä osaan nimittäin lukea, ja kuten mainitsinkin, Raamattu on kyllä tuttu kirja. LAINAUS KII.
Näin on ystäväni. Mutta sivuthan on tarkoitettu mielipiteen vaihteluun, En todellakaan tarkoita mitään pahaa kenelekkään ku esitän täällä mielipiteitäni ja totuuksia mikä mielestäni on totuus.
LAINAUS.
Oliko silloin Jumalalla eri ohjeet lapsilleen kuin nykyään? Onko ikiaikainen ja muuttumaton Jumala muuttunut? (Totta kai on!) LAINAUS KII.
Jumala ei ole muuttunut. Mutta onhan jumalalla oikeus siirtää ihmiset armon kauteen mikä sinänsä on hyvä. Jumala ei oe muuttunut. Siksipä kaikkea syntisyyttä kohtaatuomio, niinkuin kohtas vahantestamentinkin aikoihin. Jokunen synti tuomitaan jo ajassa, toiset taas viimeistään viimeisellä tuomiolla.puhuuhan raamattu myös tuomioista koko kansakunille. Mutta ei pidä unohtaa että Jumala katuu sitä pahaa minkä on puhunut,jos vain ihminen katuu.
LAINAUS.
Tutut on kuule noi tarinat! Mitäs tykkäsit siitä kuningas Saulia harmittaneesta laulunrenkutuksesta, jonka sanoitus antoi ymmärtää, että Saul voitti tuhat, mutta Daavid kymmenen tuhatta? LAINAUS KII.
No säveltä en tunne,mutta sanot on kyllä tuttuja. Minusta iha ok. Daavid löi vihollisensa Jumalan avulla. Saul kaatoi vain sata koska oli jumaalle uskoton. Eikö kuulostakkin karmeelta näin ykskaks.Mutta ajatteleppa että jos ei olisi ollut Israelia niin ei olisi ollut mellä Ristillä syntien kantajaakaan maan päällä.
No nyt voit sanoa tietenkin että olishan se Jumala voinut onkun toisen kansan ottaa suunitelmiinsa. Minä taas sanon että olispa tietenkin. mutta samat hyökkäykset olis ollut tätäkin kansaa vastaan. Koska Perkeleen suunitelma oli hävittää kansa mihin messiaan piti syntyä.
LAINAUS.
Olen kuullut myös mainittavan, että Jumala antaa ihmiselle täyden vapauden valita. Mitäs mieltä sinä tästä olet? JA LAINAUS KII.
Joo olen muuten kuullut saman aian, ja näin se onkin. Jumala ei pakota ketään. Antaa vain vaihtoehdot. Ikuinen elämä,tai ikuinen kuolema,mikä tarkoittaa eroa Jumalasta. Ihmine saa ihan vapaa ehtoisesti astua kumpaan valtakuntaan itse haluaa.
LAINAUS.
Uskoon voi tulla siis vain uhkailun ja aggression kohteena olemiseen kyllästymisen takia? JA KII.
Jumala varoittelee aikansa ihmistä. Ja kun ihminen vain jatkaa synnintekemistä,niin lopulta ihminen täyttää syntiesä mitan. Niin synti rankaisee itse myös itsensä.
Esimerkki.
Jos käytät huumeita ja samoja ruiskeita toisten kans, ja jatkat tätä syntiä aikasi,niin saat todennäköissti hiv tartunnan. Mutta on rankaisia myös Jumala ainakin viimeisellä tuomiolla.Ei Jumala selläkään heitä sinua vänkellä taivaaseen, vaan sanoo että ne jotka eivät ole pesty karitsan veressä eivät pääse Jumalan valtakuntaan.
Sama asia ttä jos oot piikana tai renkinä Kaustiseilla niin et voi käydä pyytämässä palkkaa Huttusilta. Moj taas, ja ei kun kyselemään os on jotain mikä on epäselvää.Luulen, että sain jo sinulta kysymyksiini riittävästi vastuksia.
Rentouttavaa loma-aikaa, jos sinulla on sellaista tässä joulua vietettäessä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6062426Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131925Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231760Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641458JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191406- 651301
- 1221184
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22960Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16938Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66853