Marskin ritareita......

enää neljä el.........

Rauman mies poistui.Kepeät mullat.Vaikka hänen
takiaan eversti Halsti jätti vuositapaamiset
aikoinaan kokonaan väliin.

12

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loputkin

      Toivottavasti kohta menee loputkin, jos sitten vaikka alkaisi jo vähitellen vähenemään nämä sotahihhuloinnit näillä palstoillakin.

      • realisti#1

        Jos et tiedä, niin vielä ei ole kukaan selvinnyt elämästä hengissä, joten eiköhän noista lopuistakin Mannerheim-ristin ritareista kaikki kuole. Tuskin heistä kukaan täällä kuitenkaan kirjoittelee, joten tokkopa heidän kuolemallaan on kirjoitteluun mitään vaikutusta. Eihän kommunisminkaan kuolema ole hiljentänyt sinua.


      • sinua.
        realisti#1 kirjoitti:

        Jos et tiedä, niin vielä ei ole kukaan selvinnyt elämästä hengissä, joten eiköhän noista lopuistakin Mannerheim-ristin ritareista kaikki kuole. Tuskin heistä kukaan täällä kuitenkaan kirjoittelee, joten tokkopa heidän kuolemallaan on kirjoitteluun mitään vaikutusta. Eihän kommunisminkaan kuolema ole hiljentänyt sinua.

        Eikä natsismin kuolema sinua.


      • realisti#1
        sinua. kirjoitti:

        Eikä natsismin kuolema sinua.

        Se olisikin kummallista, kun natsismin kuolema kuitenkin ajoittuu aikaan ennen syntymääni... Tosin tekstistäsi päätellen en ihmettelisi, vaikka kommunismin kuolema sijoittuisi aikaan ennen sinun syntymääsi...


      • liittyy?
        realisti#1 kirjoitti:

        Se olisikin kummallista, kun natsismin kuolema kuitenkin ajoittuu aikaan ennen syntymääni... Tosin tekstistäsi päätellen en ihmettelisi, vaikka kommunismin kuolema sijoittuisi aikaan ennen sinun syntymääsi...

        Miten se syntymäaika mekkaloinnin jatkumiseen liittyy? Vai pitääkö aatelissukujenkin poistaa aateliskalenterista ne nimet, jotka ovat syntyneet säätyvallan päättymisen jälkeen? Aika monet natsihihhulit ovat syntyneet vasta viime aikoina. Ehkä kenties sinäkin?


      • realisti#1
        liittyy? kirjoitti:

        Miten se syntymäaika mekkaloinnin jatkumiseen liittyy? Vai pitääkö aatelissukujenkin poistaa aateliskalenterista ne nimet, jotka ovat syntyneet säätyvallan päättymisen jälkeen? Aika monet natsihihhulit ovat syntyneet vasta viime aikoina. Ehkä kenties sinäkin?

        Niin, en minä ymmärrä miksi ennen minun syntymääni tapahtunut asia olisi yht'äkkiä alkanut vaikuttaa puheisiini. Kommunismin suhteen asia on toinen, ellei sitten ole, kuten sinä mahdollisesti, syntynyt vuoden 1991 jälkeen. Aika monen kommunistin aatehan on haalistunut kun sitä ei enää taloudellisesti tueta rajan takaa.

        Sinä selvästi tunnet natsihihhulit paremmin kuin minä. Minä en osaa sanoa natsien syntymäajoista yhtään mitään. Ymmärtääkseni aateliskalenteria julkaisee Suomen ritarihuone, joten ottanet yhteyttä heihin aateliskysymyksessäsi. En kyllä ymmärrä mitä ihmettä sillä on asian kanssa tekemistä...


      • minäkään
        realisti#1 kirjoitti:

        Niin, en minä ymmärrä miksi ennen minun syntymääni tapahtunut asia olisi yht'äkkiä alkanut vaikuttaa puheisiini. Kommunismin suhteen asia on toinen, ellei sitten ole, kuten sinä mahdollisesti, syntynyt vuoden 1991 jälkeen. Aika monen kommunistin aatehan on haalistunut kun sitä ei enää taloudellisesti tueta rajan takaa.

        Sinä selvästi tunnet natsihihhulit paremmin kuin minä. Minä en osaa sanoa natsien syntymäajoista yhtään mitään. Ymmärtääkseni aateliskalenteria julkaisee Suomen ritarihuone, joten ottanet yhteyttä heihin aateliskysymyksessäsi. En kyllä ymmärrä mitä ihmettä sillä on asian kanssa tekemistä...

        Niin en minäkään ymmärrä miksi se on alkanut vaikuttaa puheisiisi, mutta natsahtavaahan tuo touhusi joka tappauksessa on.


      • realisti#1
        minäkään kirjoitti:

        Niin en minäkään ymmärrä miksi se on alkanut vaikuttaa puheisiisi, mutta natsahtavaahan tuo touhusi joka tappauksessa on.

        Natsismin kuolema on siis vaikuttanut puheisiini? Ehkä se sitten on niin. Eihän minulla mitään natsisympatioita ole, joten ehkä olet oikeassa. Kuollutta aatetta ei paljon huvita kannattaa.


      • NATSEISTA
        liittyy? kirjoitti:

        Miten se syntymäaika mekkaloinnin jatkumiseen liittyy? Vai pitääkö aatelissukujenkin poistaa aateliskalenterista ne nimet, jotka ovat syntyneet säätyvallan päättymisen jälkeen? Aika monet natsihihhulit ovat syntyneet vasta viime aikoina. Ehkä kenties sinäkin?

        " Aika monet natsihihhulit ovat syntyneet vasta viime aikoina. Ehkä kenties sinäkin? "

        Minkälaisia NE natsit olivat ennen tätä nykyaikaa?
        Sinä saatana olet itse natsi, ja näin yrität vähätellä heidän rikoksejaan.


      • minäkään kirjoitti:

        Niin en minäkään ymmärrä miksi se on alkanut vaikuttaa puheisiisi, mutta natsahtavaahan tuo touhusi joka tappauksessa on.

        ihminen ei kannata kommunismia niin onko hän sinun mielestäsi natsimielinen silloin?


    • herraa vastaan?

      Miksi Halstin ja Törmälehdon välit olivat niin huonot? Sinänsä kummallista, tuskin he ihan samoissa tehtävissäkään operoivat sodan aikana, joten riita tuskin on sieltä saakka.

      Kertokaahan!

      • kirjasta

        Kannattaa lukea se Törmälehdon kirja, niin ymmärtää, miksi Halstin kaltainen herrasmies ei hänen seurassaan viihtynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe