Muslimeilla, juutalaisilla ja kristityillä on sama yhteinen Jumala.
Kristityillä on sen lisäksi kaksi omaa Jumalaa.
Miksi kristityt ovat niin suvaitsemattomia etteivät kunnioita toisia?
Muslimien suvaitsevaisuuden huomaa siinäkin että he kunnioittavat Jeesusta profeettana.
Lainaus Koraanista:
"Koraani 4:156-158 ja siksi, etteivät he uskoneet (Jeesukseen), vaan levittivät kauhistuttavaa parjausta Mariasta
ja sanoivat: »Me olemme totisesti surmanneet Messiaan, Jeesuksen, Marian pojan, Jumalan lähettilään - mutta he eivät olleet surmanneet eivätkä ristiinnaulinneet häntä, vaan siltä vain näytti heistä , ja ne, jotka siitä kiistelevät, ovat itsekin epätietoisia: heillä ei ollut varmaa tietoa, vaan he kehittelivät ainoastaan olettamuksia. Todellisuudessa he eivät ole surmanneet häntä.
vaan Jumala on ottanut hänet luokseen, sillä Jumala on mahtava ja viisas."
Yksi yhteinen Jumala
24
493
Vastaukset
- Trubaduuri
Luoja, Taivaallinen Isä ei milloinkaan ala riitelemään itsensä kanssa, ei siis sodi itseänsä vastaan. Joten, ei ole samaa Jumalaa muslimeilla ja juutalaisilla kuin kristityillä. Nuinhan Kristuskin todisti eräänkin kerran. Ja hän on sentään Kristityn esikuva kaikessa ja pätevin opetteja sekä ainoa oikea hyvä Paimen! Ja kaikki ihmiset jotka puhuvat ääneen tai sanovat jotenkin muuten Jumalasta, eivät suinkaan ole kristittyjä. Vaan samanlaisia vähän kuin sinäkin. Pidät vain melua siitä jota et tunne.
- rebecca (ei kirjautuneena)
niin on, että on olemassa VAIN ja AINOASTAAN YKSI LUOJA.
Kaiken tietävä, kaiken käsittävä, kaiken antava.
Ihmisten luomat uskonnot ovat vain tulkintaa, mutta J-la on vain yksi.
On aina ollut - on aina oleva. - Trubaduuri
rebecca (ei kirjautuneena) kirjoitti:
niin on, että on olemassa VAIN ja AINOASTAAN YKSI LUOJA.
Kaiken tietävä, kaiken käsittävä, kaiken antava.
Ihmisten luomat uskonnot ovat vain tulkintaa, mutta J-la on vain yksi.
On aina ollut - on aina oleva.Niin, pienen luetteloinnin jälkeen voi hyvillä mielin itse kukin oikein uskova ihminen todeta jumalien oikean määrän olevan vielä jopa paljon suuremman kuin yksi ihminen jaksaa asiasta yhdellä kertaa kirjoittaa. Sillä on todella nyt täten, edelleenkin, jotta kyllä esim. juutaisilla on oma jumalansa, samoin kuin muslimeilla ja myös room. katolilaisilla ja kreikk. katolilaisilla, että ortodoksisilla, armenialaisilla, kveekareilla, amishseilla, hinduilla, sintolaisilla, sikheillä, bubhisteilla, sekä adventisteilla, että jehovan todistajilla ynnä anglikaaneilla. Eikä tietenkään sovi unohtaa tässä yhteydessä muita menneen ajan jumalia, joita ihmiset pitävät itselleen oikeina jumalina vieläkin, eikä yksityisiä kotijumalia joita maailma on täynnänsä.
Mutta se on tietenkin täyttä totta, jotta Luoja, taivaallinen Isä on yksi ja sama vanhanikäinen ikuisesti, tosin ei sekään estä nykyihmisikään palvomasta, omia jumaliaan ainuaina jumalina tässä maailmassa, itselleen. Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu. - Peku `
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, pienen luetteloinnin jälkeen voi hyvillä mielin itse kukin oikein uskova ihminen todeta jumalien oikean määrän olevan vielä jopa paljon suuremman kuin yksi ihminen jaksaa asiasta yhdellä kertaa kirjoittaa. Sillä on todella nyt täten, edelleenkin, jotta kyllä esim. juutaisilla on oma jumalansa, samoin kuin muslimeilla ja myös room. katolilaisilla ja kreikk. katolilaisilla, että ortodoksisilla, armenialaisilla, kveekareilla, amishseilla, hinduilla, sintolaisilla, sikheillä, bubhisteilla, sekä adventisteilla, että jehovan todistajilla ynnä anglikaaneilla. Eikä tietenkään sovi unohtaa tässä yhteydessä muita menneen ajan jumalia, joita ihmiset pitävät itselleen oikeina jumalina vieläkin, eikä yksityisiä kotijumalia joita maailma on täynnänsä.
Mutta se on tietenkin täyttä totta, jotta Luoja, taivaallinen Isä on yksi ja sama vanhanikäinen ikuisesti, tosin ei sekään estä nykyihmisikään palvomasta, omia jumaliaan ainuaina jumalina tässä maailmassa, itselleen. Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu.kullekin kansalle oman Jumalansa.
Jostain syystä uskovaiset ei kunnioita Jumalan määräämiä Jumalia.
5.Moos.32:8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maanpiirin, kun hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman Jumalan. - rebecca(ei kirjautuneena)
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, pienen luetteloinnin jälkeen voi hyvillä mielin itse kukin oikein uskova ihminen todeta jumalien oikean määrän olevan vielä jopa paljon suuremman kuin yksi ihminen jaksaa asiasta yhdellä kertaa kirjoittaa. Sillä on todella nyt täten, edelleenkin, jotta kyllä esim. juutaisilla on oma jumalansa, samoin kuin muslimeilla ja myös room. katolilaisilla ja kreikk. katolilaisilla, että ortodoksisilla, armenialaisilla, kveekareilla, amishseilla, hinduilla, sintolaisilla, sikheillä, bubhisteilla, sekä adventisteilla, että jehovan todistajilla ynnä anglikaaneilla. Eikä tietenkään sovi unohtaa tässä yhteydessä muita menneen ajan jumalia, joita ihmiset pitävät itselleen oikeina jumalina vieläkin, eikä yksityisiä kotijumalia joita maailma on täynnänsä.
Mutta se on tietenkin täyttä totta, jotta Luoja, taivaallinen Isä on yksi ja sama vanhanikäinen ikuisesti, tosin ei sekään estä nykyihmisikään palvomasta, omia jumaliaan ainuaina jumalina tässä maailmassa, itselleen. Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu.>> Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu.
- LEARSI
Peku ` kirjoitti:
kullekin kansalle oman Jumalansa.
5.Moos.32:8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maanpiirin, kun hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman Jumalan.Tuo kohta ei kyllä mene noin; vaan :
- Äkkäävä
LEARSI kirjoitti:
Tuo kohta ei kyllä mene noin; vaan :
Raamatunkäännöksestä, jossa lukee: (5.Moos.32:8)
"8 Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.*"
Tällaisiin järjettömyyksiin päädyttiin käännöksessä, kun kääntäjät käänsivät - ei sanatarkasti, vaan - vain ajatukset, joita kuvittelivat J-lan ajatelleen! Ikäänkuin ihminen tai ryhmä ihmisiä kykenisi tajuamaan, mitä J-la ajatteli n.3500 vuotta!
PS. Samalla virheellisellä periaatteella ovat Ruotsalaiset pohtineet kääntävänsä seuraavan käännöksensä, jossa Isä J-la korvataan kuulemma Äiti J-lalla! - kun sanottu
rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:
>> Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu.
Raamattu asettaa alusta loppuun asti ehdollisuuden.
Se on, että joka Rakastaa Jumalan tahdon etsimistä saa siinä samassa löytämisessä sen pienemmän puolenkin kuntoon.
"Rakasta Jumalaasi yli kaiken" johtaa rakastamaan lähimmäisiämme kuten itseämme.
Mutta me sorrumme pitämään itseämme "hyvinä uskovina" ja unohdamme, että olemme saaneet kaiken hyvän , jos sitä meissä sattuu olemaan, tuon ehdollisuuden kautta. - japakanoille
Peku ` kirjoitti:
5.Moos.32:8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maanpiirin, kun hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman Jumalan.5.Mooseksen kirja:
4:19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla. - LEARSI
Äkkäävä kirjoitti:
Raamatunkäännöksestä, jossa lukee: (5.Moos.32:8)
"8 Kun Korkein jakoi kansoille maat,
kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
hän määräsi kansojen asuinsijat
ja kullekin oman jumalan.*"
Tällaisiin järjettömyyksiin päädyttiin käännöksessä, kun kääntäjät käänsivät - ei sanatarkasti, vaan - vain ajatukset, joita kuvittelivat J-lan ajatelleen! Ikäänkuin ihminen tai ryhmä ihmisiä kykenisi tajuamaan, mitä J-la ajatteli n.3500 vuotta!
PS. Samalla virheellisellä periaatteella ovat Ruotsalaiset pohtineet kääntävänsä seuraavan käännöksensä, jossa Isä J-la korvataan kuulemma Äiti J-lalla!Toisaalta, on siinä kyllä totuuttakin siinä mielessä, että tuolloin oli kansoilla yleensä
oma jumalansa, joista kuvia tehtiin.
Kunnes tuli tämä yksi LEARSI kirjoitti:
Toisaalta, on siinä kyllä totuuttakin siinä mielessä, että tuolloin oli kansoilla yleensä
Kunnes tuli tämä yksiMatt.5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Siitä sitten vaan tappamaan ihmisiä lapset mukaan lukien.- LEARSI
Pe.ku kirjoitti:
Matt.5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Siitä sitten vaan tappamaan ihmisiä lapset mukaan lukien. LEARSI kirjoitti:
Jeesus ei kumonnut lakia vaan täytti sen henkilökohtaisesti.
Paavali taas ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja ylensi itsensä Jeesuksen nimeämäksi Apostoliksi.- LEARSI
Pe.ku kirjoitti:
Jeesus ei kumonnut lakia vaan täytti sen henkilökohtaisesti.
Paavali taas ei koskaan edes tavannut Jeesusta ja ylensi itsensä Jeesuksen nimeämäksi Apostoliksi.Sitä viimeistä lausetta, että mitä se tarkoitti ja miten se liittyi mihinkään?
LEARSI kirjoitti:
Sitä viimeistä lausetta, että mitä se tarkoitti ja miten se liittyi mihinkään?
Et sitten edes tiedä mitä laki Raamatussa tarkoittaa.
Raamatun maallinen laki määrää pienistäkin virheistä kuoleman tuomion esim. työnteko lauantaina riittää kuoleman tuomioon tai jos lapsi ei kunnioita vanhempiaan niin se on tapettava jne.
Kuolemantuomiot on Jumalan määräyksiä eri rikkeistä joita raamattu on pullollaan.- Trubaduuri
Peku ` kirjoitti:
5.Moos.32:8 Kun korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maanpiirin, kun hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman Jumalan.Ei suinkaan juutalaisten jumala voi määrätä muille kansoille jumalia. Ja tuohon onkin juutalaisuudessa yksi keskeinen ongelma, rasismi siis!
- Trubaduuri
>> Valinta on tunnetusti ihmisen itsensä tehtävissä ja vastuulla, ja tuokin on yleispätevää myöskin niin kauan, kunnes siitä tehdään lopullinen loppu.
Niin, monet monet ihmiset ovat olleet mukana luomassa itselleen uskontoa ja siihen liittyvää uskomusjärjestelmää omine oppeineen ja riitteineen sekä päällysmiehineen että myös sisäsyntyisine tarpeineen.
Tuohonhan ihmisen Poika, Kristuskin usein viittasi epäsuorasti julkisissa puheissaan, tietäen sen aikaisen tilanteen joka maailmassa oli, jumalia ja uskontoja täynnänsä koko pallo, kuten juuri nytkin, jonka Kristus tiesi ennalta, jättäen yhden erityisen olennaisen kysymyksen jälkeensä; Löytyykö maan päältä uskoa, kun ihmisen Poika tulee takaisin. Vastaus, ei löydy! Kuten nämäkin sivut sen oikeaksi todistavat. Sillä oikea usko on Luojamme, taivaallisen Isän tottelemista ja vain Hänelle kuuliaisena olemista, pyrkimyksenä Hänen tahtonsa noudattaminen, eikä suinkaan oman.
Huomioitavaa, esim. Nythän ihmiset ovat kuuliaisia demokratialle ja rahalle sekä omille tarpeilleen! - näet
LEARSI kirjoitti:
Toisaalta, on siinä kyllä totuuttakin siinä mielessä, että tuolloin oli kansoilla yleensä
Kunnes tuli tämä yksiKuten tiedätkin, Israel jakaantui kahteen osaan vähän Daavidin jälkeen, eli Salomonin aikana. Daavid oli ainoa "koko Israelin "kuningas".
Profeetat puhuivat kaiken aikaa myös tuon "Israelin" toisen puolen kokoamisesta, eikä vain Juudan heimosta, jota juutalaiset edustavat.
Sakarja:
11:7 Niin minä siis kaitsin teuraslampaita, lampaista kurjimpia. Ja minä otin itselleni kaksi sauvaa; minä nimitin toisen "Suloudeksi", toisen minä nimitin "Yhteydeksi", ja niin minä kaitsin lampaita.
Hesekiel:
37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
Kirkkokunnat ovat olleet niitä sananviejiä, joista Paavali kirjoitti näin;Fil.1:15. Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
16. nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
17. nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
18. Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
Kun näinkin on Jumalan sana tullut levitetyksi maailmaan, tulee aika, jolloin nuo "sauvat voidaan yhdistää".
Olet oikeassa siinä, ettet ole ilmeisesti kirkkojen suuri kannattaja, sillä niiden vääryys on ilmeinen, mutta silläkin on tarkoituksensa.
Mutta Raamatun ja Uuden Testamentin opetukset ovat silti ne, jotka ovat voimassa.
Tietenkään niiden oikea noudattaminen ei ole sitä, mitä me näemme, mutta oikeakin on olemassa, ja se odottaa vielä aikaansa! - näet
Pe.ku kirjoitti:
Et sitten edes tiedä mitä laki Raamatussa tarkoittaa.
Raamatun maallinen laki määrää pienistäkin virheistä kuoleman tuomion esim. työnteko lauantaina riittää kuoleman tuomioon tai jos lapsi ei kunnioita vanhempiaan niin se on tapettava jne.
Kuolemantuomiot on Jumalan määräyksiä eri rikkeistä joita raamattu on pullollaan.Liitä vielä tuohon kuolemantuomioon se, mitä Jeesus sanoo täytäntöönpanijoiden kelpoisuudesta.
Joh.8:7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä."
Nyt monet ovat ottaneet synnittömän osan tappaessaan ihmisiä, ja ovat tulleet noin itse syyllisiksi, koska eivät olleetkaan itse synnittömiä.
Jeesus opetti vielä näin:Matteuksen evankeliumi:
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Vaikka Raamattu puhuu jykkiä sanoja tuomioineen, ne sanotaankin vain rajanvetämisen vuoksi.
Tuon rajan vetäminen tekee toiset teot oikeiksi ja toiset teot vääriksi, ja tuomion mainitseminen näytää vain teon suuruutta ja merkityksellisyyttä.
Loppujen lopuksi Jumalalla laki pysyy silti ennallaan, mutta ihmisten kannalta sen merkitys muuttuu. Jeesuksessahan laki muuttuikin niin, ettei kukaan saata olla oikaessa tuomitessaan ja rankaistessaan muita.
Muutos ei tullut Jumalan puolelle lakia vaan ihmisten puolelle.
Ja opettamisen arvovaltakin otettiin Jeesuksen sanoilla pois ihmisiltä se valta on nyt laillisesti siellä, minkä Jer.31:31-33 kertoo sen tulevaksi.
Rikkomista tapahtuu siten jatkuvasti jo tuossakin asiassa, kun ihmiset ottavat uskontoihinsa opetuslapsia omia ryhmiään palvomaan.
Onhan kaikki muu oppi kiellettyjen listalla, paitsi tarkastiottaen se, mitä Jeesus ja apostolit opetuksillaan tarkoittivat (myös Mooses). - rebecca(ei kirjautuneena)
Trubaduuri kirjoitti:
Niin, monet monet ihmiset ovat olleet mukana luomassa itselleen uskontoa ja siihen liittyvää uskomusjärjestelmää omine oppeineen ja riitteineen sekä päällysmiehineen että myös sisäsyntyisine tarpeineen.
Tuohonhan ihmisen Poika, Kristuskin usein viittasi epäsuorasti julkisissa puheissaan, tietäen sen aikaisen tilanteen joka maailmassa oli, jumalia ja uskontoja täynnänsä koko pallo, kuten juuri nytkin, jonka Kristus tiesi ennalta, jättäen yhden erityisen olennaisen kysymyksen jälkeensä; Löytyykö maan päältä uskoa, kun ihmisen Poika tulee takaisin. Vastaus, ei löydy! Kuten nämäkin sivut sen oikeaksi todistavat. Sillä oikea usko on Luojamme, taivaallisen Isän tottelemista ja vain Hänelle kuuliaisena olemista, pyrkimyksenä Hänen tahtonsa noudattaminen, eikä suinkaan oman.
Huomioitavaa, esim. Nythän ihmiset ovat kuuliaisia demokratialle ja rahalle sekä omille tarpeilleen!ihmisen elämän tarkoitus on mielestäni juuri se, että oppisimme (korjaantuisimme) kaikissa ajatuksissamme ja teoissamme ja olisimme aidosti, kaikesta sydämmestämme mukana luomassa altruistista maailmaa.
Altruismi on egoismin vastakohta.
Ja juuri egoismi ihmisessä, yhteisössä, kansassa ja koko maailmassa on kaiken pahan alku.
Kun maailmassa on paljon kärsimystä, sotaa ja nälänhätää - niin kuinka usein kysymmekään "Missä on se Jumala, joka tahtoo vain pelkkää hyvää?"
Kun taas toisaalta - jos ihmiset välittäisivät enemmän toisistaan, eikä ensimmäisenä omaa napaansa, yhteisöään, maataan jne...
Laskisivat asevarusteluihin menevät varat esim. nälänhätää kärsiville, auttaisivat heikompia ja eläisivät kohtuudessa niin voin vakuuttaa että maailma olisi parempi paikka itse kullekin.
Nyt olemme kaiken materiaalisen maailman pauloissa - ja ihmisparka kuvittelee onnen piilevän tavaroissa, rahassa ja vallassa.
Kun onnellisuus on aivan jossakin muualla.
Luoja on antanut meille lain, jota puhtaasti noudattamalla korjaantuisimme.
Mutta kuinka vaikeaa se onkaan.
Niin yksinkertaista - mutta silti uskomattoman vaikea tehtävä.
Mission impossible. - Trubaduuri
ihmisen elämän tarkoitus on mielestäni juuri se, että oppisimme (korjaantuisimme) kaikissa ajatuksissamme ja teoissamme ja olisimme aidosti, kaikesta sydämmestämme mukana luomassa altruistista maailmaa.
Altruismi on egoismin vastakohta.
Ja juuri egoismi ihmisessä, yhteisössä, kansassa ja koko maailmassa on kaiken pahan alku.
Kun maailmassa on paljon kärsimystä, sotaa ja nälänhätää - niin kuinka usein kysymmekään "Missä on se Jumala, joka tahtoo vain pelkkää hyvää?"
Kun taas toisaalta - jos ihmiset välittäisivät enemmän toisistaan, eikä ensimmäisenä omaa napaansa, yhteisöään, maataan jne...
Laskisivat asevarusteluihin menevät varat esim. nälänhätää kärsiville, auttaisivat heikompia ja eläisivät kohtuudessa niin voin vakuuttaa että maailma olisi parempi paikka itse kullekin.
Nyt olemme kaiken materiaalisen maailman pauloissa - ja ihmisparka kuvittelee onnen piilevän tavaroissa, rahassa ja vallassa.
Kun onnellisuus on aivan jossakin muualla.
Luoja on antanut meille lain, jota puhtaasti noudattamalla korjaantuisimme.
Mutta kuinka vaikeaa se onkaan.
Niin yksinkertaista - mutta silti uskomattoman vaikea tehtävä.
Mission impossible.Mailmaa mataa tavallaan ja ihmiset käyvät täällä ajallaan. Ei siis mitään uutta auringon alla. :)
- unohdit vastata
Trubaduuri kirjoitti:
Mailmaa mataa tavallaan ja ihmiset käyvät täällä ajallaan. Ei siis mitään uutta auringon alla. :)
tuohon_-_-_-_-_-_---- ..Joh. 15:16 ....ei olekkaan paavalin,vaan Jumalan Pojan Jeesuksen sanoma...
kuka valitsi kenet?oliko ihmisen ,vai Jumalan valinta?kiitoos - Trubaduuri
unohdit vastata kirjoitti:
tuohon_-_-_-_-_-_---- ..Joh. 15:16 ....ei olekkaan paavalin,vaan Jumalan Pojan Jeesuksen sanoma...
kuka valitsi kenet?oliko ihmisen ,vai Jumalan valinta?kiitoosKun ihmisen Poika, Kristus puhutteli ja keskusteli apostoliensa kanssa, niin hän osoitti sanansa vain heille kertoen, etteivät suinkaan nämä olleet valinneet häntä, vaan hän oli valinnut nämä hyvin tunnetut apostolit tehtäväänsä! Joita onkin muuten vain kaksitoista iankaikkisesti, kuten raamatun UT:een muissa osissa ko. asiasta kerrotaan aivan selkoisen selvästi. Ja näin voidaan todeta jotta Luoja, taivaallinen Isä on kaiken taustalla, jota Kristus aikoinaan teki, elikä Hän on kirjoittanut käsikirjoituksen Kristuksellekkin. Sinähän et ole apostoli, jotenka sinä et ollut valinnan kohde!
- Raamatun sanaa
Kirkot ja lahkot oppettavat Raamatun Sanan tilalle omia sanomiaan.
Jumalan Sanaa on Jeesuksen opetusten sisältö, eikä henkilö ihminen.
Usko tahdotaan opettaa totenapitämiseksi ulkonaisille asioille ja jätetään kaikki opetusten merkitys ulkopuolelle.
Jeesuksen sanoista "avautuu" ne tavat, joita myöten me pääsemme "uskon sisäpiiriin".
Emme niin, että me tunnustamme oman kirkkomme olevan oikean kirkkokunnan.
Ei usko tarvitse välttämättä kirkkokuntiin kuulumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574