Tälläinen kysymys:
Missä vaiheessa menee luottotiedot/tulee maksuhäiriö merkintä? Tilanteessani olin muutama tuhat velkaa ympäriinsä ja käräjäoikeudestakin kerkesi kahdessa tapauksessa tulemaan kirje mikä postista piti käydä hakemassa. Nyt olen saanut kaiken maksettua, korkojen muiden kulujen kera (TUNTUU MUUTEN HYVÄLTÄ! :). En siis joutunut oikeuteen/ulosottoon
mutta epätietoisuus siitä onko kumminkin joku merkintä tullut maksuhäiriöstä tai jotain jonnekkin rekisteriin, vaivaa.
Olen lukenut muita posteja tällä palstalla ulosottoa jne. käsitellen mutta en ole löytänyt suoranaista vastausta omaan kysymykseeni.
Kiitos kaikille jotka tietävät asiasta ja vaivautuvat vastaamaan! Jouluja kaikille!
Luottotiedot/Maksuhäiriö -merkintä
7
2692
Vastaukset
- ensimmäisestailmoitus
Suomen Asiakastieto Oy lähettää aina ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä ilmoituksen koti osoitteeseen.
Mutta nykyisin on myös helppo tarkistaa itse netistä omat mahdolliset maksuhäiriömerkinnät, pankkitunnuksilla. Tosin se maksaa.
http://www.omatieto.fi/?ad=asiakastieto1 - Jasperi
...lähettää kirjeen maksuhäiriömerkinnän saaneelle ensimmäisestä merkinnästä. Mikäli et ole kirjettä saanut, et todennäköisesti ole saanut maksuhäiriömerkintää. Jos olet epävarma, voit tarkistaa omat luottotietosi. ks. www.asiakastieto.fi
- utelias..
Mee suoraan sivulle omatieto.fi. Sieltä saat tarkastettua omat tietosi. Tarvitset verkkopankki tunnukset. Omien tietojen tarkastus maksaa 6.73 voi maksaa puhelimella, verkkopankissa tai esim. visalla. itse kävin tänään ihan mielenkiinnosta testaamassa palvelua.
- joopa joo
utelias.. kirjoitti:
Mee suoraan sivulle omatieto.fi. Sieltä saat tarkastettua omat tietosi. Tarvitset verkkopankki tunnukset. Omien tietojen tarkastus maksaa 6.73 voi maksaa puhelimella, verkkopankissa tai esim. visalla. itse kävin tänään ihan mielenkiinnosta testaamassa palvelua.
Visahan kaikilla täällä luottotieto merkintöjään kysyvillä on :)
- epätietoinen 2
Kysyisin milloin uuden luottotietolain mukaan poistuu merkinnät rekisteristä, että on ollut ulosotossa varaton. Oon nyt kumminkin maksanut ko. velat vapaaehtoisella sovinnolla.
- merkintä
pysyy rekisterissä 4 vuotta.
- ok 4 vuotta
merkintä kirjoitti:
pysyy rekisterissä 4 vuotta.
kysymys edelleen.
Mistäpäivästä 4 vuotta eteenpäin.
Siitäkö kun on todettu varattomaksi,vai siitä että tuli varalliseksi ja maksoi laskunsa.
kun maksu maksettiin...niin silloin ei ollut ainakaan varaton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680