Olen jättänyt tyel-maksut maksamatta muutamalta kuukaudelta. Seuraavaksi on pakko jättää maksamatta työntekijöiden ennakkoverot.
Kuinkahan kauan voin vielä jatkaa?
Lainaa en saa pankista. Olisiko joku muu instanssi, jolta voisin saada?
Neuvokaa ystävät miestä alamäessä?
milloin minut haetaan konkurssiin?
12
2623
Vastaukset
- järkeä
Mitä järkeä on enää jatkaa, jos ei muuta tule kun velkaa? Sinuna hakeutuisin itse konkurssiin.
- sfjlskdfj
mikähän mahtaa olla yhtiömuotosi ? - jos se on toiminimi tai henkilöyhtiö (Ky, Ay) jossa olet vastuunalaisena yhtöimiehenä - niin kannattaa muistaa, että olet henkilökohtaisesti vastuussa kaikista yriytstoimintasi veloista - siksi kannattaa puhaltaa peli poikki jo aikaisessa vaiheessa - jos kerran liiketoiminnasta ei tule mitään ja kaikki konstit kannattavuuden parantamiseen on jo käytetty. Lisävelkaantumalla aiheutat vain itsellesi ongelmia tulevaisuudessa.
- juuri näin
Oy llä voit jatkaa jonkun aikaa ei kukaan hae sinua konkurssiin jos yhtiölläsi ei ole varoja, se maksaa. Suurin osa konkursseista raukeaa varojen puutteeseen kun yhtiöltä ei löydy varoja. Ulosottomies tietenkin tulee koputtelemaan ovelle(yhtiön) mutta ei ainakaan vuoteen,haastemies tosin nopeammin ja liiketoimintasi vaikeutuu kun yhtiösi luottotiedot, ennakkoperintärek ym hehkuu punaisella.Suosittelisin pikaisia yritys järjestelyjä Oylle ja henkilöyhtiöissä välittömästi pelipoikki jotta et itse velkaannu lisää. Itse olin samassa tilanteessa 90luvun alun laman aikoihin ja venytin Ky.n kuoppaamista,kun ylpeys ei antanut periksi, sitä sitten makselin 10v, mutta nykyisin menee aika mukavasti kaikki maksettu Okt, mökki , velat ja viellä säästöjäkin jonkin verran.Tsemppiä sinulle kyllä se siitä kun et jämähdä paikoillesi vaan teet asialle jotakin. Terveisin, 22v yrittäjänä.
- rauhaa ja joulumieltä
juuri näin kirjoitti:
Oy llä voit jatkaa jonkun aikaa ei kukaan hae sinua konkurssiin jos yhtiölläsi ei ole varoja, se maksaa. Suurin osa konkursseista raukeaa varojen puutteeseen kun yhtiöltä ei löydy varoja. Ulosottomies tietenkin tulee koputtelemaan ovelle(yhtiön) mutta ei ainakaan vuoteen,haastemies tosin nopeammin ja liiketoimintasi vaikeutuu kun yhtiösi luottotiedot, ennakkoperintärek ym hehkuu punaisella.Suosittelisin pikaisia yritys järjestelyjä Oylle ja henkilöyhtiöissä välittömästi pelipoikki jotta et itse velkaannu lisää. Itse olin samassa tilanteessa 90luvun alun laman aikoihin ja venytin Ky.n kuoppaamista,kun ylpeys ei antanut periksi, sitä sitten makselin 10v, mutta nykyisin menee aika mukavasti kaikki maksettu Okt, mökki , velat ja viellä säästöjäkin jonkin verran.Tsemppiä sinulle kyllä se siitä kun et jämähdä paikoillesi vaan teet asialle jotakin. Terveisin, 22v yrittäjänä.
jep,juuri näin / En ole alkuperäinen enkä muutenkaan "osallinen" tähän keskusteluun kuin sen verran että luin ja haluan kiittää sinua hienosta asenteestasi, vastauksestasi, kysyjää kohtaan.
- Neuvo
En tiedä tarkkaa tilannettasi mutta yrityselämässä aina sattuu ja tapahtuu, se kuuluu tähän peliin. Jos muuten pystyt jatkamaan liiketoimintaasi ja saat laskutusta aikaan niin tilanteesi ei kuulosta vielä pahalta. Tärkeintä on ottaa yhteyttä Tyelin laskuttavaan vakuutusyhtiöön ja sopia itselle käypä realistinen maksuohjelma. Tyeliä ei saa päästää ulosottoon asti koska se mutkistaa asiaa paljon. Jos laskut ovat vasta ns. normaaliperinnässä niin yhtiöt yleensä antavat joustoa ja tekevät maksusopimuksen. Ja sitten se vero. Veroruljanssi on paljon pahempi juttu ja johtaa vakaviin vaikeuksiin noin parissa kuukaudessa. Joten maksa ne verot aina kohdekuuden aikana jos mahdollista ja sovi ja tinki muiden velkojen kanssa maksuaikataulut. Jos sinulla on liikevaihtoa niin pärjäät kyllä. Mutta tärkeintä on ottaa yhteyttä eikä hautoa karhukirjeitä.
- edelliseen...
no ei se pelkan liikevaihdon tekeminen yksistään kyllä riitä mihinkään ! - katetta pitää jäädä - tappiota ei kannata tehdä, vaikka kauppa kävisi kuinka hyvin !
- tätä
voidaan hakea konkurssiin, jos maksut jää rästiin. Voit myös hakea itse yritystäsi konkurssiin (ehkä paras tapa). Mahdottomasta tilanteesta ulospääsy on juuri tuo konkurssimenettely, älä pelkää. Reippaasti vain kiinni hanikoihin, kyllä konkurssi aina tulipalon hakkaa.
- matti kukkarossa
Johdin teitä harhaan, pyydän anteeksi.
Oikeasti minä työskentelen tämmöisessä yhdistys ry:ssä. Toiminnanjohtajalla on mielikuva hyvin menestyvästä toiminnasta ja sanoo yrittäjyyden olevan välillä alamäkeä!
Minulla on aivan vastakkainen mielipide asiasta, nytkin tulossa pitkä miinusmerkki tuloslaskelman alle. Lyhyet velat kasvaneet huimasti ja tyel-velkoja kolmelta kuukaudelta rästissä. Jo keväällä asiasta keskusteltiin, mutta tj ei pitänyt silloinkaan aiheellisena huolestua tilanteesta.
Työnhakuni on ollut jo voimassa jonkin aikaa. Pelkään työpaikkani puolesta ja niiden muidenkin joita tilanne koskee. Minä olen vain duunissa ja minulla ei ole valtuuksia mihinkään toimintaan. Maksan vain niin kauan kun euroja riittää. Ja toivon löytäväni uuden työpaikan.
- TeeNäin
Yritys voi suojautua agressiivisilta velkojilta hakeutumalla yrityssaneeraukseen. Saneerausmenettelyyn pääseminen merkitsee sitä, että yritys saa rauhoitusajan (8 - 10 kk) velkojensa maksamiselle. Vasta saneerrausohjelman valmistuttua velkoja on ryhdyttävä maksamaan.
www.google.fi ja kirjoita YRITYSSANEERAUS niin johan löytyy asiassa auttavia tahoja.
Onnea matkaan äläkä välitä näistä "mitä järkeä on yrittää" -kommenteista. Pääasia että homma jatkuu!- matti kukkarossa
Odotin jo vastausta yrityssaneerauksesta ja sinä olitkin kanssani samoilla linjoilla. Hain vahvistusta omille arvailuilleni asiasta. Esim. TE-keskuksen kautta pääsee mukaan saneeraus-ohjelmaan.
MUTTA: Miten esitän asian kaikkitietävälle pomolle, jolla ei ole ymmärrystä talousasioissa.
Mielestäni yritys on "säkällä" pysynyt pystyssä tähän asti. Mitään johdon/sisäisen laskentaan viittaavaakaan ei ole koskaan käytetty. Budjetin hän tekee, mutta perustuu täysin mutuun. Mm. menot ovat pienemmät kuin viime vuonna, vaikka kaikki menoerät ovat nousseet:palkat, vuokrat, sähköt jne. Osaa lukea taloslaskelmaa, mutta taseen ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
Minulla ei ole valtuuksia mihinkään, eikä boss kuuntele minua. "Täällä on ollut ennenkin huonoja vuosia, eikä olla konkurssiin menossa", sanoo hän, eikä kiinnostu asiasta enempää! - kuulu sinulle!!!
matti kukkarossa kirjoitti:
Odotin jo vastausta yrityssaneerauksesta ja sinä olitkin kanssani samoilla linjoilla. Hain vahvistusta omille arvailuilleni asiasta. Esim. TE-keskuksen kautta pääsee mukaan saneeraus-ohjelmaan.
MUTTA: Miten esitän asian kaikkitietävälle pomolle, jolla ei ole ymmärrystä talousasioissa.
Mielestäni yritys on "säkällä" pysynyt pystyssä tähän asti. Mitään johdon/sisäisen laskentaan viittaavaakaan ei ole koskaan käytetty. Budjetin hän tekee, mutta perustuu täysin mutuun. Mm. menot ovat pienemmät kuin viime vuonna, vaikka kaikki menoerät ovat nousseet:palkat, vuokrat, sähköt jne. Osaa lukea taloslaskelmaa, mutta taseen ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
Minulla ei ole valtuuksia mihinkään, eikä boss kuuntele minua. "Täällä on ollut ennenkin huonoja vuosia, eikä olla konkurssiin menossa", sanoo hän, eikä kiinnostu asiasta enempää!Miksi valitat täällä asiaa vaikka et ole itse edes yrittäjä? Asia ei kuulu sinulle yhtään. Anna pomosi hoitaa työsi ja hoida sinä omat työsi äläkä kirjoittele tänne. Pomosi on syystä pomosi ja sinä pelkkä palkollinen. Jos työpaikkasi menee konkurssiin niin et sinä siitä vastuuseen joudu vaan pääset kissanpäiville kortistoon. Joten lopeta ruikutus!!!
- riku rikas
kuulu sinulle!!! kirjoitti:
Miksi valitat täällä asiaa vaikka et ole itse edes yrittäjä? Asia ei kuulu sinulle yhtään. Anna pomosi hoitaa työsi ja hoida sinä omat työsi äläkä kirjoittele tänne. Pomosi on syystä pomosi ja sinä pelkkä palkollinen. Jos työpaikkasi menee konkurssiin niin et sinä siitä vastuuseen joudu vaan pääset kissanpäiville kortistoon. Joten lopeta ruikutus!!!
Kuuleppas tiukkapipo! Suomessa on sanan vapaus.
Yrittäjiäkin on monenmoisia, kuten sanailijoitakin. Anna sinä kaikkien kukkien kukkia. Vai kolahteleeko kalikka omaan nilkkaasi, kun puhutaan asioiden ymmärtämisestä?
Jokainen ymmärtää ainakin sen, ettei ole moraalisesti oikein maksattaa yhteiskunnalla pomon typeryyksissään tekemiä virheitä (mm. verot, tyel ja palkkaturvan maksamat palkat). On yritysmuotoja, jotka pääsevät kuin koirat veräjästä ja vastuu jää yhteiskunnalle, joka tarkoittaa siis meitä kaikkia. Näistä asioista se yrittäjien maine kasvaa, mutta kunnia katoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648