Olisiko joku halukas....

27

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja suosittelen, että niin pian kuin mahdollista varaisit lentolipun
      Israeliin.Tuolla Jumalan tahdon vastaisella teolla tulet saamaan
      Antikristukselta timantteja, siihen tekopyhyyden kruunuun,
      joko jo uusitussa kasteessa päähäsi painettiin.

Saatana tahtoo kauttasi näyttää toteen, ettei Jumala omaa
      kansaansa ole hylännyt, vaan niin pian kuin Yakov pääsee
      vauhtiin, niin Jumalan ilmoittama valitusta kansasta pelastuvien
      luku ylittää monin verroin tuon 144 000.

Silloin voidaan heittää roskiin kaikki Jeesuksenkin ilmoittamat
      totuudet:

"Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan
      teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä."

Ja Golgatalla Jumala lopullisesti hylkäsi tuon valitun kansansa,
      ja alkoi taivaasta Poikansa kanssa kutsua itselleen uutta valittua
      kansaa, jonka ahtaan portin kautta omakseen ottaa. Siksi lopun
      ajan israelilaiset ja juutalaiset eivät enää olekaan syntyperältään
      juutalaisia, vaan heidän joukossaan on jopa suomalaisia:

"Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä
      oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa.

Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea
      ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki,
      vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä."

Ja tuo sydämen ympärileikkaus tapahtuu siinä Saatanan kiroamassa
      ahtaassa portissa, josta se on Jeesuksen Hengen ilmoitusta herjaten
      tehnyt suniportin. Ja siinä Jeesus antaa omilleen sen loppumattoman
      kirkkautensa:

"Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista,
      joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta
      varten.. Sellaiseksi hän on kutsunut meidät, olimmepa juutalaisia tai emme.

Hoosean kirjassa hän sanoo: - Minä olen sanova kansakseni sitä, joka ei
      kansaani ollut, ja rakastetukseni sitä, jota en rakastanut. Ja samassa
      paikassa, jossa heille sanottiin: "Te olette minun kansaani", heitä tullaan
      sanomaan elävän Jumalan lapsiksi.

Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: - Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin
      merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet."

Ja nuo rippeeet ovat: "Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta ja heitä
      oli kaikista Israelin heimoista."

• vahvistan

Juuri noin on Raamatussa kirjoitettu, kuin sinä Teuvo sen kirjoitat!

• on mahdollista,

että sataneljäkymmentäneljätuhatta jutalaista
        pe-
        lastuu, kun he eivät ole kuulleet Sunin ainoaa
        totuutta.
        Suniahan Pyhä-Henki ei päästä Israeliin!

• pieni määrä
        on mahdollista, kirjoitti:

että sataneljäkymmentäneljätuhatta jutalaista
        pe-
        lastuu, kun he eivät ole kuulleet Sunin ainoaa
        totuutta.
        Suniahan Pyhä-Henki ei päästä Israeliin!

Kun 6 miljoonaa oli keskitysleireissä, niin kyllä siellä käännyttiin Israelin Jumalan puoleen,joten 144.000 on tullut täyteen jo aikoja sitten!

Nyt odotetaan sitä, että pakanoiden, ei-juutalaisten täysi luku tulee sisälle. Silloin antikristus lahkoapureineen ja uudestikastajineen heitetään tuliseen järveen.

• pieni määrä kirjoitti:

Kun 6 miljoonaa oli keskitysleireissä, niin kyllä siellä käännyttiin Israelin Jumalan puoleen,joten 144.000 on tullut täyteen jo aikoja sitten!

Nyt odotetaan sitä, että pakanoiden, ei-juutalaisten täysi luku tulee sisälle. Silloin antikristus lahkoapureineen ja uudestikastajineen heitetään tuliseen järveen.

että tuo 144 000 on tullut täyteen jo paljon ennen sitä, kun tästäkin
        maasta harhaoppiset lähtivät Israeliin muka
        juutalaisia käännyttämään.

Erään 10 vuotta sitten julkaistun tilaston mukaan silloin
        oli Israelissa 166 000 kristittyä. Eli juuri näitä lopun
        ajan kristittyjä, jotka en eri lahkojen harhaopeilla muka
        Jumalan lapsiksi pelastettu. Siis täysin turhaa työtä, kuten
        se on ollut tämänkin kansan kohdalla.

• vahvistan kirjoitti:

Juuri noin on Raamatussa kirjoitettu, kuin sinä Teuvo sen kirjoitat!

Eivät varsinkaan nämä hurmahenkiset uudestikastetut ja muut
        tiukkapipoiset tekopyhitetyt, monen eri porttoseurakunnan edustajat.

• ...ja se on jo kauan sitten osoitettu harhaopiksi. Tee parannus ja usko siihen, mitä Yeshua sanoi mainitsemaasi jaetta seuraavassa jakeessa (jae 39) koskien juutalaisen kansan tulevaisuutta: (Matt.23:38-39)

"38. Katso, ’teidän huoneenne on jäävä hylätyksi,’
        39. sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennen kuin sanotte: ’Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen.’"

Jakeen 38 virke jatkuu jakeessa 39 ja sen Yeshua lainasi suoraan Psalimista 118 jae 26.

"Te ette näe minua ennenkuin sanotte: Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimeen!"

(Lainattu alkuperäiskirjoituksista näin: Ps.118:26
        כו בָּרוּךְ הַבָּא, בְּשֵׁם יְהוָה; בֵּרַכְנוּכֶם, מִבֵּית יְהוָה.
        Lausuttuna näin:
        "26. barukh ha baa be shem Yahweh berakhnukhem mì beyt Yahweh"
        Ja suomennettuna näin:
        "26. Siunattu olkoon hän, joka tulee Y-H-W-H:n nimeen — me siunaamme teitä Y-H-W-H:n huoneesta.)

Koska Ilmestyskirjan ennustus viittaa ennsutuksen tuloajasta laskien tulevaisuuteen, niin nuo mainitsemasi 144 000 juutalaista tullaan pelastamaan tulevaisuudessa erittäin vaikeista olosuhteista, juuri ennenkuin lihaan tullut saatana saa hallintaansa kaikki maanpiirin kansat.

Heitä ei ole pelastettu Hitlerin kaasukammioista (vaikkakin niistä 6 miljoonasta juutalaisesta Herra pelasti kenet hyväksi näki), vaan heidän pelastumisensa tapahtuu vielä tulevaisuudessa. Juuri nyt heitä valmistellaan vastaanottamaan Yeshua Messiaakseen.

Tulee nimittäin aika juutalaiselle kansalle, eikä se ole kaukana, jolloin heissä toteutuu profeetta Sakarjan ennustus (Sak.12:10)

"10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."

Ei kauaakaan tästä tapahtumasta, niin toteutuu Sakarjan seuraava ennustus, koskien nimenomaan Israelia ja juutalaisia: (Sak.13:8-9)

"8. Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.

9. Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Ota tästä opiksesi, Teuvo. J-la ei koskaan hylkää Israelia KOKO kansana, vaan kaikissa sukupolvissa Hän on pelastanut heistä valittujaan armovalinnan mukaan. Heitä on ollut huimasti enemmän kuin nuo 144 000, jotka ovat juutalaisten eliittijoukkoa, koska heidän suussaan ei ole valhetta havaittu!

Emmehän mekään, Teuvo voi mihinkään muuhun perustaa pelastustamme, kuin J-lan ansaitsemattomaan armoon uskon kautta Hänen ainosyntyiseen Poikaansa Yeshua HaMashiach'aan, vai kuinka?

Siunausta Yeshuassa!

• Pelastusta on siis
        TeuvoSuni kirjoitti:

että tuo 144 000 on tullut täyteen jo paljon ennen sitä, kun tästäkin
        maasta harhaoppiset lähtivät Israeliin muka
        juutalaisia käännyttämään.

Erään 10 vuotta sitten julkaistun tilaston mukaan silloin
        oli Israelissa 166 000 kristittyä. Eli juuri näitä lopun
        ajan kristittyjä, jotka en eri lahkojen harhaopeilla muka
        Jumalan lapsiksi pelastettu. Siis täysin turhaa työtä, kuten
        se on ollut tämänkin kansan kohdalla.

sunilaisuuden ulkopuolellakin.

Vai ovatko nuo 144000 lukeneet tätä palstaa?

• varsinkin kun Pyhä Henki on sen todeksi todistanut.

Lopun ajan juutalaiset eivät ole lainkaan juutalaisia,
      kuten kirjoitettu on. Ja ahdas porti on se paikka, jossa
      jokainen valittu joutuu katsomaan Jeesukseen, joka juuri hänen
      syntiensä vuoksi ristiinnaulittiin. Paavali kertoo olleensa
      yksin se suurin syntinen, ja saman voi sanoa minäkin, kun
      synteineni häneen eteensä ahtaassa portissa jouduin (pääsin).

Mitä armoon tulee, niin Jeesuksen lupauksiin Pyhän Hengen
      saamisesta ei liity ainoatakaan armo-sanaa, koska hän itse
      on sen armon antaja. Sinunkin armosi on Antikristuksen armoa,
      kuten olen kirjoittanut:

Se on kuin talvinen Perämeri, jossa uudestikastetut ja muut
      epäuskoiset syntiin pakattuina ja tumput suorina kelluvat,
      niin kuin kelluvat elämysmatkalaiset majakkalaiva Kemin
      ympärillä jäisessä meressä kelluntapuvuissaan.

Todellisen armon saavat kokea vain valitut, jotka Isä ahtaan
      portin kautta johdattaa Poikansa puhdistettaviksi ja hänen
      Pyhän Henkensä omistajaksi.

Ahdas portti on kuin taivaan inssiajo, eli ajokoe. Sillä ei ihminen,
      joka ajokortista haaveilee sitä saa, vaikka tuntisi liikennesäännöt
      ja auton hallinan teoriassa kuin omat sormensa, jos hän ei tuota
      ajokoetta läpäise.

Lukekaa Jeesuksen Pyhä Hengen saamisen ehdot Johanneksen
      luvuista 14 - 17, joista ette löydä ainuttakaan sanaa: armo, vaan:

"Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun
      Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme
      asumaan hänen luokseen."

---

Miksi poistit viestisi, jonka ehdin lukea ja johon tämä vastaus liittyy?

• ...Siinä vaiheessa ei kukaan ollut vielä kirjoittanut sen alle mitään (Ei ainakaan minun PC:ssä sellaista näkynyt sellaista)

Mulla on ollut jostain syystä vaikeuksia saada viestejä yleensä edes siirtymään Suomi24:ään. Myös alla olevat viestit saan näkyville vain satunnaisesti...

Mulla on niin hidas siirtonopeus...

Olen pahoillani, että ilmeisesti olit jo kirjoittamassa viestiini vastausta. Toivottavasti ehdit tallentaa kirjoituksesi.

- - -

Itse vastaukseen kommentoin sen, ettei J-la armolahjonasa eikä kutsumistansa kadu koskien Israelia kansana. Paavalin opetuksen mukaan J-la tulee vielä pelastamaan Israelin koko kansana, nimittäin sen pienen joukon heistä, jotka jäävät eloon edessä olevana pedon hallistuskautena.
        (Room.11:26-29)

"26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

...Siinä vaiheessa ei kukaan ollut vielä kirjoittanut sen alle mitään (Ei ainakaan minun PC:ssä sellaista näkynyt sellaista)

Mulla on ollut jostain syystä vaikeuksia saada viestejä yleensä edes siirtymään Suomi24:ään. Myös alla olevat viestit saan näkyville vain satunnaisesti...

Mulla on niin hidas siirtonopeus...

Olen pahoillani, että ilmeisesti olit jo kirjoittamassa viestiini vastausta. Toivottavasti ehdit tallentaa kirjoituksesi.

- - -

Itse vastaukseen kommentoin sen, ettei J-la armolahjonasa eikä kutsumistansa kadu koskien Israelia kansana. Paavalin opetuksen mukaan J-la tulee vielä pelastamaan Israelin koko kansana, nimittäin sen pienen joukon heistä, jotka jäävät eloon edessä olevana pedon hallistuskautena.
        (Room.11:26-29)

"26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!

Golgatan jälkeen lopun ajan israelilaisia ovat vain ne ihmiset,
        jotka Jumala ahtaan portin kautta Poikansa puhdistamisen
        ja heille Pyhän Hengen antamisen jälkeen luoksensa taivaaseen johdattaa.

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Ja sinullakaan tätä Henkeä ei ole, joten pyydän, että älä enää
        koskaan hoe minulle saatanallisia siunauksiasi.

Minulla ei ole ollut tapana tallentaa kenenkään harhaoppisen kirjoituksia,
        paitsi tuon yhden vakkarin todistuksen tallensin tulevaisuutta varten.

ja olenhan tallentanut myös tämän:

Malttia, malttia!
        Kirjoittanut: Semper.Fidelis 4.12.2007 klo 21.35

Kannattaa antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa rauhassa Jumalansa edessä.
        Meidän ei pidä mennä 'tökkimään' kenenkään kylkiä näissä asioissa.

Jumala antaa vilpittömille etsijöille oikean ratkaisun - ajallaan.

Luukkaan evankeliumi:
        11:9 "Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan;
        etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."

• Minäkin alan

vähitellen uskoa, että uudestikaste on Jumalan tahdon mukainen kaste, koska saatana hyökkää niin rajusti sitä vastaan.

Kirjoitat:
        "Se on kuin talvinen Perämeri, jossa uudestikastetut ja muut
        ympärillä jäisessä meressä kelluntapuvuissaan. "

Tuo on tyypillistä sielunvihollisen tekstiä.

• niinkuin tulee ymmärtää
        TeuvoSuni kirjoitti:

Golgatan jälkeen lopun ajan israelilaisia ovat vain ne ihmiset,
        jotka Jumala ahtaan portin kautta Poikansa puhdistamisen
        ja heille Pyhän Hengen antamisen jälkeen luoksensa taivaaseen johdattaa.

"Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

Ja sinullakaan tätä Henkeä ei ole, joten pyydän, että älä enää
        koskaan hoe minulle saatanallisia siunauksiasi.

Minulla ei ole ollut tapana tallentaa kenenkään harhaoppisen kirjoituksia,
        paitsi tuon yhden vakkarin todistuksen tallensin tulevaisuutta varten.

ja olenhan tallentanut myös tämän:

Malttia, malttia!
        Kirjoittanut: Semper.Fidelis 4.12.2007 klo 21.35

Kannattaa antaa jokaisen tehdä omat ratkaisunsa rauhassa Jumalansa edessä.
        Meidän ei pidä mennä 'tökkimään' kenenkään kylkiä näissä asioissa.

Jumala antaa vilpittömille etsijöille oikean ratkaisun - ajallaan.

Luukkaan evankeliumi:
        11:9 "Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan;
        etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan."

Jumalan liitosta Israelin kanssa. sekoitat pahasti eri asioita ja yhdistelet niitä väärin. olet varmaan vilpitön ajatuksissasi, mutta väärin ymmärtäneenä erehdyt raamatullisesta näkemyksestä. olet muovannut omanlaisesi totuuden ja opin missä pysyt tiukasti kiinni.

Jumala todella teki ikuisen liiton Israelin kanssa. Hän vakuuttaa niinkin, että "Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan." Jer 31:

Vielä aurinko paistaa ja kuu ja tähdet näkyy taivaalla

Yakov viittasi aivan oikein Jeesukseen, jonka paluu on myös kytköksissä Israelin kääntymiseen kansana Messiaansa puoleen

Matteus 23:
        " 37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'.
        39 Sillä minä sanon teille: tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Myös apostoli Pietarin puhe viittaa samaan asiaan

Apost.teot 3:
        "21 Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        24 Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
        25 Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
        26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."

Pietarin puheen aikana kohderyhmänä oli nimenomaan "Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille" eli Israel

Kannattaisi olla varovainen voimakkaista kannanotoista asioista, joista et näytä paljoa ymmärtävän. Toivottavasti ottamani muutama raamatunpaikka saa sinut ajattelemaan asian uusiksi.

• Minäkin alan kirjoitti:

vähitellen uskoa, että uudestikaste on Jumalan tahdon mukainen kaste, koska saatana hyökkää niin rajusti sitä vastaan.

Kirjoitat:
        "Se on kuin talvinen Perämeri, jossa uudestikastetut ja muut
        ympärillä jäisessä meressä kelluntapuvuissaan. "

Tuo on tyypillistä sielunvihollisen tekstiä.

Ja kun Saatana ei Kristuksen omille muuta mahda, sen on tälläkin pastalla
        poistatettava niitä pelastukseen liittyviä tosiasioita,
        jotta ei enää yksikään ihminen löytätäisi sitä ahdasta porttia.

• Kirjoitit sanoen:
        "Mitä armoon tulee, niin Jeesuksen lupauksiin Pyhän Hengen saamisesta ei liity ainoatakaan armo-sanaa, koska hän itse on sen armon antaja."

Vastaan: Nyt kyllä esitit merkillisen väittämän! Mielestäsi siis Pyhä Henki voidaan ainoastaan ansaita?

Onneksi se ei ole totta, sillä jos olisi, niin siinä tapauksessa meidän uskomme Yeshuaan olisi turhaa, koska kukaan meistä ei koskaan kykenisi ansaitsemaan Iankaikkista J-laa sisimpäämme!

Pyhä Henki on Iankaikkinen J-la, nimeltään myös Puolustaja, Totuuden Henki, jonka tehtävänä on vastavuoroisesti kirkastaa J-lan Poika kaikille meille Hänen valituille pyhilleen, koska J-lan Poika Yeshua Messias on jo kirkastanut Isä J-lan maan päällä ARMON ja TOTUUDEN J-laksi, jonka sisin olemus on IANKAIKKINEN RAKKAUS, josta jo Jeremia ennusti sanoen Israelille: (Jer.31:3b)

"...IANKAIKKISELLA RAKKAUDELLA minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta."

-Tuossa jakeessa muuten on jälleen yksi todistus siitä, ettei J-la koskaan tule hylkäämään Israelia kansana, koska Hän rakastaa sitä iankaikkisella rakkaudella! Se, että J-la laittoi Israelin kansana (vaan ei yksilöinä) ikäänkuin sivuun siksi aikaa, kunnes evankeliumi julistetaan kaikille pakanakansoille, ei suinkaan merkitse Israelin lopullista hylkäämistä!

Palaan jälleen kirkastamiseen:

Tästä kirkastamisesta Yeshua aikoinaan rukoili Isältään sanoen:
        (Joh.17:1-4 lue ensin jae 4 ja sitten kaikki alusta alkaen)

"1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, KIRKASTA POIKASI, että Poikasi kirkastaisi sinut;

2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

4. MINÄ OLEN KIRKASTANUT SINUT maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni."

UT:ssa Yeshua opettaa aivan selvästi, että me J-lan pyhät saamme Pyhän Hengen ainoastaan anomalla Häntä Isältä - siis ihan sulasta ARMOSTA - mikä selviää seuraavista jakeista: (Luuk.11:13)

"13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

LOPPUKEHOITUS:

Siispä, Teuvo, luovu ajoissa siitä oman-ahtaan-porttisi-epäraamatullisesta opistasi ja ainoastaan ANO nöyrän lapsen lailla Taivaan Isältä Pyhää Henkeä, jonka Hän on Yeshuan mukaan halukas antamaan jokaiselle, joka tätä Häneltä anoo, niin Hänet sinullekin annetaan ei sinun ansioista, vaan Hänen sulasta ARMOSTA!

Minä aikoinaan ANOIN Pyhää Henkeä taivaan Isältä ja sain kokea ihmeellisen vastauksen. Silloin kun ihana Pyhä Henki Isä J-lan lähettämänä saapui minun sydämeeni, sain joutua sanoinkuvaamattomaan HURMIOON, kun Isä J-lan IANKAIKKINEN RAKKAUS tuli minun vajavaiseen, Yeshuan lunastusverellä uskon kautta puhdistettuun, tomumajaani! HalleluYah!

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

Kirjoitit sanoen:
        "Mitä armoon tulee, niin Jeesuksen lupauksiin Pyhän Hengen saamisesta ei liity ainoatakaan armo-sanaa, koska hän itse on sen armon antaja."

Vastaan: Nyt kyllä esitit merkillisen väittämän! Mielestäsi siis Pyhä Henki voidaan ainoastaan ansaita?

Onneksi se ei ole totta, sillä jos olisi, niin siinä tapauksessa meidän uskomme Yeshuaan olisi turhaa, koska kukaan meistä ei koskaan kykenisi ansaitsemaan Iankaikkista J-laa sisimpäämme!

Pyhä Henki on Iankaikkinen J-la, nimeltään myös Puolustaja, Totuuden Henki, jonka tehtävänä on vastavuoroisesti kirkastaa J-lan Poika kaikille meille Hänen valituille pyhilleen, koska J-lan Poika Yeshua Messias on jo kirkastanut Isä J-lan maan päällä ARMON ja TOTUUDEN J-laksi, jonka sisin olemus on IANKAIKKINEN RAKKAUS, josta jo Jeremia ennusti sanoen Israelille: (Jer.31:3b)

"...IANKAIKKISELLA RAKKAUDELLA minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta."

-Tuossa jakeessa muuten on jälleen yksi todistus siitä, ettei J-la koskaan tule hylkäämään Israelia kansana, koska Hän rakastaa sitä iankaikkisella rakkaudella! Se, että J-la laittoi Israelin kansana (vaan ei yksilöinä) ikäänkuin sivuun siksi aikaa, kunnes evankeliumi julistetaan kaikille pakanakansoille, ei suinkaan merkitse Israelin lopullista hylkäämistä!

"1. Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, KIRKASTA POIKASI, että Poikasi kirkastaisi sinut;

2. koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.

3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

4. MINÄ OLEN KIRKASTANUT SINUT maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni."

UT:ssa Yeshua opettaa aivan selvästi, että me J-lan pyhät saamme Pyhän Hengen ainoastaan anomalla Häntä Isältä - siis ihan sulasta ARMOSTA - mikä selviää seuraavista jakeista: (Luuk.11:13)

"13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

LOPPUKEHOITUS:

Siispä, Teuvo, luovu ajoissa siitä oman-ahtaan-porttisi-epäraamatullisesta opistasi ja ainoastaan ANO nöyrän lapsen lailla Taivaan Isältä Pyhää Henkeä, jonka Hän on Yeshuan mukaan halukas antamaan jokaiselle, joka tätä Häneltä anoo, niin Hänet sinullekin annetaan ei sinun ansioista, vaan Hänen sulasta ARMOSTA!

Minä aikoinaan ANOIN Pyhää Henkeä taivaan Isältä ja sain kokea ihmeellisen vastauksen. Silloin kun ihana Pyhä Henki Isä J-lan lähettämänä saapui minun sydämeeni, sain joutua sanoinkuvaamattomaan HURMIOON, kun Isä J-lan IANKAIKKINEN RAKKAUS tuli minun vajavaiseen, Yeshuan lunastusverellä uskon kautta puhdistettuun, tomumajaani! HalleluYah!

Siunausta Yeshuassa!

Lue Jeesuksen lupaus Pyhästä Hengestä: Joh.14. luku.

Miksi Saatana on tämänkin sinulta pimittänyt:

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni?"

• nimierkki.
        Yakov kirjoitti:

Kirjoitit sanoen:

LOPPUKEHOITUS:

Siunausta Yeshuassa!

rakennelma ahtaasta portista kovin kummonen ole alas ampua,Teuvolla vaan kaikki perustuu jatkuvaan toistoon jossa sama väite alkaa aina uudestaan.

Teuvo yhdistelee Raamatun kohtia ja saa kootuksi näin oman oppinsa,valitettavasti tämä on kuitenkin heti sitä toista evankeliumia josta Raamatussa varoitetaan.

Otetaan esimerkki,Teuvo kertoo tässä ensin oman käsityksensä miten armon voi saada ja ketkä sen voi saada,"valitut" on Teuvon suosikki ilmaus.
        Tämän jälkeen Teuvo liittää jonkin Raamatun kohdan "vahvistamaan" omaa käsitystään.
        Nyt tulemmekin Teuvon rakennelmassa sen heikoimpaan kohtaan,Raamattu kun ei anna sanassaan ylivaltaa eikä edes mahdollisuutta tällaiselle oman evankeliumin kirjoittajalle.

Takaisin esimerkkiin...
        Teuvo siis väittää että armon,Teuvolla (todellisen armon)saa vain VALITTU...
        Kuitenkin Teuvon viittauksessa Joh.23:14 sanotaan:
        "Jos JOKU rakastaa minua"

Tämä jae 14 ei silloin voi pitää paikkaansa jos armon ja Pyhän Hengen saamiseksi on asetettu ehdoksi,valittu.

Minulla ei ole mitään lisättävää tuohon minkä kirjoitin,
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 20.12.2007 klo 21.25

>>Todellisen armon saavat kokea vain valitut, jotka Isä ahtaan

ajokoetta läpäise.

• TeuvoSuni kirjoitti:

Lue Jeesuksen lupaus Pyhästä Hengestä: Joh.14. luku.

Miksi Saatana on tämänkin sinulta pimittänyt:

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni?"

...on mahdollista vasta sitten, kun olemme jo saaneet Pyhän Hengen!

Emme suinkaan voi rakastaa Yeshuaa ja vielä vähemmän noudattaa Hänen antamansa rakkauden kaksoiskäskyä, ellemme ole JO SITÄ ENNEN saaneet Pyhää Henkeä!

Pyhän Hengen voimme saada VAIN armosta, emmekä ansiosta!

Jos sinä nyt omin kykyinesi ja avuinesi luulet voineesi rakastaa Yeshuaa ja noudattaa Hänen käskyjään, niin se ei missään tapauksessa ole ollut mahdollista!

Vielä lopuksi toistan edellisen vastaukseni kehoituksen sinulle, Teuvo:

Luovu epäraamatullisesta oman-ahtaan-portin-opistasi ja kadu harhaaskeleitasi sekä pyydä anteeksi sitä Yeshualta. Sitten AINOASTAAN ANO nöyrin sydämin lapsen uskolla taivaan Isältä itsellesi Pyhää Henkeä Yeshuan nimessä!

Silloin Hän on sinulle armollinen ja antaa anteeksi sekä tulee täyttämään sinutkin aidosti Pyhällä Hengellä!

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

...on mahdollista vasta sitten, kun olemme jo saaneet Pyhän Hengen!

Emme suinkaan voi rakastaa Yeshuaa ja vielä vähemmän noudattaa Hänen antamansa rakkauden kaksoiskäskyä, ellemme ole JO SITÄ ENNEN saaneet Pyhää Henkeä!

Pyhän Hengen voimme saada VAIN armosta, emmekä ansiosta!

Jos sinä nyt omin kykyinesi ja avuinesi luulet voineesi rakastaa Yeshuaa ja noudattaa Hänen käskyjään, niin se ei missään tapauksessa ole ollut mahdollista!

Vielä lopuksi toistan edellisen vastaukseni kehoituksen sinulle, Teuvo:

Luovu epäraamatullisesta oman-ahtaan-portin-opistasi ja kadu harhaaskeleitasi sekä pyydä anteeksi sitä Yeshualta. Sitten AINOASTAAN ANO nöyrin sydämin lapsen uskolla taivaan Isältä itsellesi Pyhää Henkeä Yeshuan nimessä!

Silloin Hän on sinulle armollinen ja antaa anteeksi sekä tulee täyttämään sinutkin aidosti Pyhällä Hengellä!

Siunausta Yeshuassa!

vaan Antikristuksen tätä henkeä matkivan hurmahengen.
        Etkä misssän tapauksessa ole minulle oikea veli vaan valeveli,
        joka olet tullut perääni urkkimaan minkälaista on se vapaus,
        jonka minäkin olen Kristukselta saanut. Ainut tarkoituksesi
        onkin ollut saattaa minut saatanallisen toisen kasteen
        orjuuteen, joten usko jo, että se ei tule onnistumaan,
        joten lopetä perässäni kulkeminen, kun Jumalan paaduttamana
        et enää pysty totuutta elämäsi kasvupohjaksi saamaan.

Miksi et ymmärrä Jeesuksen lupausta Pyhästä Hengestä,
        johon liittyy ehdoton hänen käskyjensä noudattaminen?

Ja sitäpaitsi, mitä anteeksiantoon tulee, on Pyhä Henki sanonut:

"Älä koskaa pyydä Saatanalta mitään anteeksi."

• nimierkki. kirjoitti:

rakennelma ahtaasta portista kovin kummonen ole alas ampua,Teuvolla vaan kaikki perustuu jatkuvaan toistoon jossa sama väite alkaa aina uudestaan.

Teuvo yhdistelee Raamatun kohtia ja saa kootuksi näin oman oppinsa,valitettavasti tämä on kuitenkin heti sitä toista evankeliumia josta Raamatussa varoitetaan.

Otetaan esimerkki,Teuvo kertoo tässä ensin oman käsityksensä miten armon voi saada ja ketkä sen voi saada,"valitut" on Teuvon suosikki ilmaus.
        Tämän jälkeen Teuvo liittää jonkin Raamatun kohdan "vahvistamaan" omaa käsitystään.
        Nyt tulemmekin Teuvon rakennelmassa sen heikoimpaan kohtaan,Raamattu kun ei anna sanassaan ylivaltaa eikä edes mahdollisuutta tällaiselle oman evankeliumin kirjoittajalle.

Takaisin esimerkkiin...
        Teuvo siis väittää että armon,Teuvolla (todellisen armon)saa vain VALITTU...
        Kuitenkin Teuvon viittauksessa Joh.23:14 sanotaan:
        "Jos JOKU rakastaa minua"

Tämä jae 14 ei silloin voi pitää paikkaansa jos armon ja Pyhän Hengen saamiseksi on asetettu ehdoksi,valittu.

Minulla ei ole mitään lisättävää tuohon minkä kirjoitin,
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 20.12.2007 klo 21.25

>>Todellisen armon saavat kokea vain valitut, jotka Isä ahtaan

ajokoetta läpäise.

saadaan vasta ahtaassa portissa, ei missään muualla.

• hirveän teon
        TeuvoSuni kirjoitti:

Pyhän Hengen pilkan sanomalla uudestisyntyneen Jeesuksen oman henkeä saastaiseksi hengeksi.

Eikä sinua auta vaikka mitätöitkin Yakovin uskon.

voi voi sinua Teuvo, mihin joudut?

• Green8972

että miksi jotkut eivät opi elämään vaikka heidät armahdettaisiin?

Löytyykö kaita tie jo ennen ahdasta porttia/ovea?

Pystyykö vanhassa minässään(Uudestisyntymätön) elävä ihminen noudattaamaan täydellisesti sekä Isän että Pojan käskyjä?

Käskyjä olisi helppo noudattaa jos ne osaisin soveltaa arkeen ja muistaisin kokoajan, mutta kun ei vaan pysty.

• TeuvoSuni kirjoitti:

...olen jo alussa huomannut: Olet ottanut itsellesi vapauden pilkata muita keskustelijoita juuri tuolla tavalla, kuin minuakin nyt kirjoituksessasi!

Oletan, ettet ENÄÄ sitä edes huomaa. Sillä kun ihminen riittävän kauan tekee tuollaista syntiä, niin hän paatuu. SE TILA ON HENGENVAARALLINEN!

Huomaan, ettei minun kannata enää sulle kirjoittaa, koska olet itse valinnut oman tiesi ja oman ahtaan porttisi, jotka molemmat ovat selvästi ohi Pyhien Kirjoitusten!

Rukoilen ja toivon Yeshuan olevan vielä sinulle armollinen, vaikka olet jo monta kertaa pilkannut Hänen Henkeään minussa ja monissa muissakin minulle rakkaissa uskonveljissä ja uskonsisarissa!

Toisaalta siitä on ainakin se hyöty, että sinun 'opetuslapsesi' ovat nyt tulleet huomaamaan sen, ettei sinussa ole tippaakaan sitä Henkeä, josta Yeshua opetti sanoen: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!"

Toivotan sulle totista parannuksen tekoa ja armoa Yeshualta!

• Tuossa tilanteessa oli johtoajatuksena se, että nuo lainaamasi sanat suunnattiin apostolien vangitsijoille eli niille juutalaisille, jotka kaikessa vastustivat Yeshuan ja tämän opetuslasten toimintaa, vieläpä saivat juonittelullaan roomalaiset ristiinnaulitsemaan Yeshuan!

Juuri heidän kaltaistensa olisi ollut turhaa edes anoa Pyhää Henkeä, eivätkä he tätä anoneetkaan, koska olivat niin täynnä omaa erinomaisuuttaan!

Siis apostolit eivät tarkoittaneet sitä, että HE ITSE omalla tottelevaisuudellaan olisivat ansainneet saada Pyhän Hengen, vaan että nuo kaikkea hyvää vastustaneet murhaaja-juutalaiset eivät OMAN PAHUUTENSA VUOKSI olleet voineet saada Pyhää Henkeä.

- - -

Mitä taas tulee siihen, että ketkä ovat saaneet Pyhän Hengen, on siitä selvä maininta Yeshuan lähetyskäskyssä: Mark.16:15-18

"15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.

16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

-Siis UT:n mukaista evankeliumin julistusta seuranneet, edellä luetellut merkit ovat todisteita aidosta Pyhän Hengen saaneesta julistajasta. Niitä ovat mm.: riivaajien uloshäätö sieluparoista, kielilläpuhuminen, sairaiden parantaminen jne...

Painotan vielä sitä, että evankeliumin aitous tulee tutkia ensisijaisesti Raamatulla, eikä sitä seuraavilla merkeillä! Toisaalta on aito syy epäillä, että onko evankeliumia julistettu Pyhässä Hengessä, ellei julistusta seuraa mitään edellä luetelluista UT:n mukaisista merkeistä.

Lopuksi toistan vielä Yeshuan antaman AINOAN ehdon Pyhän Hengen saamiseksi: (Luuk.11:9-10,13 eritoten jae 13)

"9. Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.

10. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        ...
        13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin TAIVAALLINEN ISÄ ANTAA PYHÄN HENGEN NIILLE, JOTKA SITÄ HÄNELTÄ ANOVAT!"

-Tässä kohden vastauksessasi (Apt.5:32) mainittu J-lan totteleminen merkitsee ainoastaan sitä, että ihminen tottelee Yeshuan kehoitusta: "ANO taivaan Isältä Pyhää Henkeä!"

Siunausta Yeshuassa!

• 1) Minä en ole kirjoittanut, että ihminen olisi vain sen perusteella pelastettu, että hän olisi saanut Pyhän Hengen. Pyhän Hengen tehtävänä on johdattaa kaikkeen totuuteen se ihminen, jonka sydämeen Hän on saapunut. Tällaisen uskovan tulee kilvoitella jalo uskon kilvoitus ja säilyttää uskon salaisuus sydämessään loppuun asti. Vain Pyhän Hengen johdolla tämä onnistuu, ei omin voimin!

2) Seuraava opetukseni ei ole väärä:
        "Siis apostolit eivät tarkoittaneet sitä, että HE ITSE omalla tottelevaisuudellaan olisivat ansainneet saada Pyhän Hengen, vaan että nuo kaikkea hyvää vastustaneet murhaaja-juutalaiset eivät OMAN PAHUUTENSA VUOKSI olleet voineet saada Pyhää Henkeä."

Et huomannut perusteluissani erästä oleellista sanaa seuraavassa virkkeessä:

""Siis apostolit eivät tarkoittaneet sitä, että HE ITSE omalla tottelevaisuudellaan olisivat ANSAINNEET saada Pyhän Hengen,..."

Siis sanaa 'ansainneet'. Me olemme ansainneet J-lan edessä omalla 'tottelevaisuudellammmekin' vain korkeintaan paikan Helvetissä.

- - -

Huomaan, että sinun on perin vaikeaa sisäistää sitä totuutta, että pelastus on täysin J-lalta.

Toki olemme velvoitetut pyrkimään uskon kuuliaisuuteen Yeshuaa seuratessamme, mutta niin pian kuin siitä tulee meille edes vähäinen keino ansioitua J-lan edessä, olemme luisuneet armosta "Elämän Hengen Lain alta" kiroukseeen "Synnin ja Kuoleman Lain alle" ja menettäneet siunauksen elämästämme, josta seuraa myös rakkaudettomuus uskonystäviä kohtaan.

Paavalin opetuksen mukaan:

"Jos ihminen turvautuu Lain tekoihin, niin hän lankeaa pois armosta ja joutuu kirouksen alle!"

Sen voimme huomata tällä foorumilla, jos ei nyt ihan vielä tapahtuneen, niin olevan ainakin tapahtumaisillaan eräiden kohdalla, valitettavasti!

Tulkaamme siis takaisin Yeshuan luo Hänen täytettyyn Golgatan työhönsä vedoten ja olkaamme nöyriä ja armahtavaisia toinen toisiamme kohtaan, koska J-lakin on meitä armahtanut Pojassaan Yeshuassa!

Siunausta Yeshuassa!

• ou.ti
        Yakov kirjoitti:

1) Minä en ole kirjoittanut, että ihminen olisi vain sen perusteella pelastettu, että hän olisi saanut Pyhän Hengen. Pyhän Hengen tehtävänä on johdattaa kaikkeen totuuteen se ihminen, jonka sydämeen Hän on saapunut. Tällaisen uskovan tulee kilvoitella jalo uskon kilvoitus ja säilyttää uskon salaisuus sydämessään loppuun asti. Vain Pyhän Hengen johdolla tämä onnistuu, ei omin voimin!

2) Seuraava opetukseni ei ole väärä:
        "Siis apostolit eivät tarkoittaneet sitä, että HE ITSE omalla tottelevaisuudellaan olisivat ansainneet saada Pyhän Hengen, vaan että nuo kaikkea hyvää vastustaneet murhaaja-juutalaiset eivät OMAN PAHUUTENSA VUOKSI olleet voineet saada Pyhää Henkeä."

Et huomannut perusteluissani erästä oleellista sanaa seuraavassa virkkeessä:

""Siis apostolit eivät tarkoittaneet sitä, että HE ITSE omalla tottelevaisuudellaan olisivat ANSAINNEET saada Pyhän Hengen,..."

Siis sanaa 'ansainneet'. Me olemme ansainneet J-lan edessä omalla 'tottelevaisuudellammmekin' vain korkeintaan paikan Helvetissä.

- - -

Huomaan, että sinun on perin vaikeaa sisäistää sitä totuutta, että pelastus on täysin J-lalta.

Toki olemme velvoitetut pyrkimään uskon kuuliaisuuteen Yeshuaa seuratessamme, mutta niin pian kuin siitä tulee meille edes vähäinen keino ansioitua J-lan edessä, olemme luisuneet armosta "Elämän Hengen Lain alta" kiroukseeen "Synnin ja Kuoleman Lain alle" ja menettäneet siunauksen elämästämme, josta seuraa myös rakkaudettomuus uskonystäviä kohtaan.

Paavalin opetuksen mukaan:

"Jos ihminen turvautuu Lain tekoihin, niin hän lankeaa pois armosta ja joutuu kirouksen alle!"

Sen voimme huomata tällä foorumilla, jos ei nyt ihan vielä tapahtuneen, niin olevan ainakin tapahtumaisillaan eräiden kohdalla, valitettavasti!

Tulkaamme siis takaisin Yeshuan luo Hänen täytettyyn Golgatan työhönsä vedoten ja olkaamme nöyriä ja armahtavaisia toinen toisiamme kohtaan, koska J-lakin on meitä armahtanut Pojassaan Yeshuassa!

Siunausta Yeshuassa!

Yakov, jos Pyhä Henki tulisi asumaan ihmiseen, jota Jeesus ei ole täysin puhdistanut, niin jompikumpi hajoaisi ihminen tai Pyhä Henki. Ja se olisi ihminen.

Pyhä Henki ei asu syntisessä sydämessä, se ei voi, tai Jumala nousisi itseään vastaan ja siunaisi synnin. Eikö tuo asia ole sinulle kirkas totuus. Raamatustakin se tulee monesti ilmi. Suoraan sanottuna, mutta myös vertauksin. Toki vain opetuslapsille Jeesus vertaukset selitti.

Syntinen ihminen ei kestä Jumalan edessä ilman Jeesusta. Jeesuksessa ei ole syntiä, ei myöskään syntisiä ihmisiä, vaikka kuinka niin väittäisit. Jumalan henki, siis Pyhä Henki, on Jumala.
        Ja Jeesus puhdistaa ensin omansa kaikesta synnistä, ja vasta sitten antaa Henkensä.

Vain Jeesus voi ihmisen puhdistaa, ei ihminen itse.

Taistelu ei ole ihmisten välillä, vaan henkien. Ei Jumala antanut tai ollut antamatta henkeään ihmisen "hyvyyden" tai "pahuuden tähden. sehän olisi juuri sitä ansaitsemista.

Puhut itseäsi vastaan.

Jumalan silmissä jokainen ihminen itsessään on yhtä paha kuin nuo "pahat pahat murhaajajuutalaiset".
        Minä ja sinäkin. Vaikka kuinka muita alentaisit pahaksi ja murhaajaksi. Jeesus puhuu kyllä siitäkin.

Pelastus on täysin Jumalan lahjaa ja armoa, Kari ei ole muuta väittänytkään.

Karin on Jeesus puhdistanut ja henkensä häneen antanut.
        Siis Jeesus on puhdistanut.

Et sinäkään kai voi väittää, että Jeesuksen teko on ihmisen omaa tekoa. Kunnia sille kelle kunnia kuuluu, eli Jumalalle.

Vai kehtaatko puheillasi alentaa Jumalan tekemää työtä, siihen ei valtasi riitä.

Sinut taas on Saatana armahtanut syntiseksi "pyhäksi", nostanut eliitti "pyhäksi. Mikä on todella surullista.

• ou.ti kirjoitti:

Yakov, jos Pyhä Henki tulisi asumaan ihmiseen, jota Jeesus ei ole täysin puhdistanut, niin jompikumpi hajoaisi ihminen tai Pyhä Henki. Ja se olisi ihminen.

Pyhä Henki ei asu syntisessä sydämessä, se ei voi, tai Jumala nousisi itseään vastaan ja siunaisi synnin. Eikö tuo asia ole sinulle kirkas totuus. Raamatustakin se tulee monesti ilmi. Suoraan sanottuna, mutta myös vertauksin. Toki vain opetuslapsille Jeesus vertaukset selitti.

Syntinen ihminen ei kestä Jumalan edessä ilman Jeesusta. Jeesuksessa ei ole syntiä, ei myöskään syntisiä ihmisiä, vaikka kuinka niin väittäisit. Jumalan henki, siis Pyhä Henki, on Jumala.
        Ja Jeesus puhdistaa ensin omansa kaikesta synnistä, ja vasta sitten antaa Henkensä.

Vain Jeesus voi ihmisen puhdistaa, ei ihminen itse.

Taistelu ei ole ihmisten välillä, vaan henkien. Ei Jumala antanut tai ollut antamatta henkeään ihmisen "hyvyyden" tai "pahuuden tähden. sehän olisi juuri sitä ansaitsemista.

Puhut itseäsi vastaan.

Jumalan silmissä jokainen ihminen itsessään on yhtä paha kuin nuo "pahat pahat murhaajajuutalaiset".
        Minä ja sinäkin. Vaikka kuinka muita alentaisit pahaksi ja murhaajaksi. Jeesus puhuu kyllä siitäkin.

Pelastus on täysin Jumalan lahjaa ja armoa, Kari ei ole muuta väittänytkään.

Karin on Jeesus puhdistanut ja henkensä häneen antanut.
        Siis Jeesus on puhdistanut.

Et sinäkään kai voi väittää, että Jeesuksen teko on ihmisen omaa tekoa. Kunnia sille kelle kunnia kuuluu, eli Jumalalle.

Vai kehtaatko puheillasi alentaa Jumalan tekemää työtä, siihen ei valtasi riitä.

Sinut taas on Saatana armahtanut syntiseksi "pyhäksi", nostanut eliitti "pyhäksi. Mikä on todella surullista.

Koska kirjoituksessasi on niin monta perustelematonta väitöstä ja aiheetonta syytöstä, niin en käy siihen vastaamaan.

Pyydän sensijaan sinua lukemaan uusimman aloittamani keskustelun, joka ilmestyy foorumille pian, sillä siinä käsittelen aihetta, johon viittaat tässä vastauksessasi...

Siunausta Yeshuassa!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4711
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      512
      2476
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      143
      2043
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1969
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1596
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      16
      1404
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      104
      1022
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      862
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe