olen saanut paljon aikaiseksi tänään, ihan joulua laittaessa.
Miten sinun päivääsi on kuulunut.
Onko hyvä päivä ollut tänään, on, on, on,
82
2712
Vastaukset
- Puidenhalaaja
Siivosin ihan kunnolla, lattiatkin pyyhin konttaamalla. Kyllä nyt on kaikki niin puhdasta ja kaunista. Huomenna silitän liinat, haen kuusen ja koristelen sen. Ja vielä pitää käydä kaupassakin, kaikenlaista puuttuu.
Joulu tulee kyllä konttaamattakin, mutta kun on tämä viikko vapaata niin täytyyhän sitä senverran vaivautua. Eli oikein kiva ja tuloksellinen päivä. Niin, ja onhan täällä netissäkin tullut käytyä, ei kestä vanhan selkä raakaa työtä ilman taukoja.- täti puskasta
tein vielä tänään hiivaleipää.
Joulu-leipomiset olen tehnyt jo aiemmin.
Konttaamalla täälläkin on menty lattiat ja wc:kin tuli melkein hammasharjan kanssa jynssättyä.
Liinatkin on pöydillä, kynttilöitä palaa monessa paikassa. Ihanaa tunnelmaa, vain kynttilöiden valoa.
- hildurvonhopsis
Sain silitettyä loputkin joululiinat. Eilen jo sain jouluverhot keittiöön ja liinat keittiön pöydälle silitettyä ja paikoilleen. Tänään ensin kävin viemässä paketin postiin ja sitten äitini kanssa kaupassa jouluruokia ostamassa. Siskoni kaksi poikaa ja oma vanhempi poikani olivat mummolassa ja keittelin kahvia. Siskoni yksi pojista muutti samaan taloon, jossa äitini asuu. Sitten hain ison kassillisen omaan kotiini jouluruokia ja ison kinkun. Illalla vielä kävin kolmannen kerran kaupassa. Juusto unohtui ja hain sen. Onneksi koti on nyt siivottu ja joulu melekin valmis. Joulukuusi pitää vielä ottaa esille ja koristella. Olen allerginen ja siksi minulla on muovikuusi, jonka säilytän toisessa vaatehuoneessani.
Huomenna vielä pitää hakea herkkuja kaupasta.Sitten käytän äitini saunassa ja tulen kotiini.
Sittenpä kaikki onkin valmista aikuisia lapsiani ja äitiäni ja minua varten. Tänään piti laittaa vielä yksi joulukortti (kun unohtui).
Vilskettä ja kiirettä piisaa.- täti puskasta
meillä myös muovikuusi, laitetaan huomenna juhlakuntoon.
Allergia sanelee paljon mitä voi kotiinsa tuoda.
Mutta se kuusi on ihan kaunis koristeineen.
Iso on meidänki kinkku, mutta kyllä se isolla porukalla syötyä tulee.
Paistan kinkun aina aatto-yönä, saa tonttuna hyppiä pitkin yötä kurkkimassa sitä uuniin, siinä vaan on joku hohto. :)
- voi on on on
Tota renkutusta kuuli 80-luvun alun duunipaikoissa: "Onko sulla hyvä päivä tänään? On, on, on."
No, tietokone on saavuttanu kaikki.- täti puskasta
niih, usko pois. Hyvää joulun odotusta sinullekkin.
- jartsev
Töissä olin, täysillä taas ja sitten illan shoppailin lahja asioilla tuonne 21 asti. siinäpä se mun päiväni meni. Nyt kurkkasin tänne ja nukkumaan pitäisi mennä kun huomenna taas töihin!
- täti puskasta
- jäikö jotain vielä ostamatta.
Joko koittaa vapaus jouluun tänään.
Oikein mukavaa joulun odotusta sinulle.
- Sinimarjanen
ensin töissä ja sen jälkeen joululahjojen
ja kukkien viemisiä sukulaisille.
Kaupassa pähkäilemässä hyllyjen välissä,
vielä viimeisiä lahjaostoksia tehden.
Tässä ne tärkeimmät eli hyvin tuo päivä meni.:)- susa51
Päivä on mennyt hyvin ja vapaalla. Olen saanut siivottua, tehtyä hyvää joulun ruokaa. Joululahjoja on viety jo aikaisemmin sukulaisille, muistamista muille. Nyt uni maittaa..
- Otto-Vaan
Otto se yhdellä jalalla loikkii,
vaikka toinen jalka ei ole polvesta poikki.- Wenla-G
suuresti haittaa,
mikä Oton jalkaa vaivaa? - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
suuresti haittaa,
mikä Oton jalkaa vaivaa?Joku tulehdus kai nilkka nivelessä ja kantapäässä.
Tänään puudutettiin olevinaan ja laitettiin
kortisoni piikki(se miun hemaseva omalääkäri)
Siitä piikistä kai otti nokkiinsa, turposi alkoi
kipunoittamaan ja kipeyty ettei voi maahan polkea.
Jos vasta se aamu aurinko parantaa.:) - Puidenhalaaja
Otto-Vaan kirjoitti:
Joku tulehdus kai nilkka nivelessä ja kantapäässä.
Jos vasta se aamu aurinko parantaa.:)...mennä taas sen hemaisevan omalääkärisi vastaanotolle...
- Wenla-G
Otto-Vaan kirjoitti:
Joku tulehdus kai nilkka nivelessä ja kantapäässä.
Jos vasta se aamu aurinko parantaa.:)kun meinaa, ettei sulla vain ole marssivammaa?
Ettet vain mene piikitettäväksi, jotta hemaisevan lähelle pääset? ;))
Kortisoni, sehän auttaa hetkellisesti vaivaan kuin vaivaan. - Otto-Vaan
Puidenhalaaja kirjoitti:
...mennä taas sen hemaisevan omalääkärisi vastaanotolle...
Mut kun läksi kolmen viikonlomalle koti Viroon.
eikä edes antanut osoitetta.
Treffit tehtiin kuitenkin kun palaa.
*miettii onko liian vaarallista*
Kun pitäis pistää sillon uudelleen.
Muutes joutessain etsiskelin sitä viini ohjetta
ei sattunut avonaisena eteen.
Hyvässä tallessa näyttää olevan.:) - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
kun meinaa, ettei sulla vain ole marssivammaa?
Ettet vain mene piikitettäväksi, jotta hemaisevan lähelle pääset? ;))
Kortisoni, sehän auttaa hetkellisesti vaivaan kuin vaivaan.On mulla aikaisemminkin parikertaa vaivannut ja
piikitettykin.Sillä on mennyt ohi ilman mitään
kummempia jälki turvotuksia ja kolotuksia.
Ehän minä tiedä mitä hän minun jalkojen välissä
touhusi kun mahalleen pisti heti alkajaisiksi.:)
Piikillä pisti kumminkin. - Wenla-G
Otto-Vaan kirjoitti:
On mulla aikaisemminkin parikertaa vaivannut ja
piikitettykin.Sillä on mennyt ohi ilman mitään
kummempia jälki turvotuksia ja kolotuksia.
Ehän minä tiedä mitä hän minun jalkojen välissä
touhusi kun mahalleen pisti heti alkajaisiksi.:)
Piikillä pisti kumminkin.salli mun nauraa? :/
Jos ei pistä piikki pyllyyn, niin kusiainen kumminkin. Vanha suomalainen sanonta. ;))))) - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
salli mun nauraa? :/
Jos ei pistä piikki pyllyyn, niin kusiainen kumminkin. Vanha suomalainen sanonta. ;)))))Nythän meitä on sitten kaksi.
Mie en tiedä ja sinä et osaa halata.:))) - täti puskasta
lettu hoitaa jalkasi taas ast..a siis askel kuntoon.
Mites se ny meni sen lääkärin valokuvan ottaminen jäi, ja nyt sinä saat tavata useammin tätä lettua.
Oikeesti.....paranemista sinulle, jouluksi jo kuntoon....vaikka. Hyvää joulun odotusta, älä ny sitte ota itselles sitä vatsapöpöä.
- Aarre
...kerran vuodessa seksiä. Jonkun mielestä se ei ehkä ole maininnan arvoinen, mutta tänään meillä on se päivä.
- Eeva-Leena
on sinulle tärkeä päivä, kun olet vuoden saanut odotella sellaista hyvää. Kuin Joulua ikään.
Eikä sitä onnea kaikilla ole edes kerran vuodessa.
Nauti päivästäsi täysin palkein... - Pirre*
miksei jouluaattona?
:)) - Nimetön
Pirre* kirjoitti:
miksei jouluaattona?
:))Hyvää Houlua!
Aarre - Otto-Vaan
Aivan liputus päivä.:)
- täti puskasta
sitä pitää vaalia. :)
Illalla hoidin erään hyvin ahdistavan ja raskaan tehtävän ja itkin ja surin enemmän kuin koskaan ennen elämässäni. Minulle tulee erittäin surullinen joulu, mitenkähän senkin viisi päivää jaksaa. Voi, kun saisi vaan olla töissä, siellä ei ikävää asiaa muista.
- Puidenhalaaja
Jaksamista sinulle! Ja halit, toivottavasti se vähän lohduttaa. Eipä sitä oikein muuta osaa sanoa silloin kun toisella on murhetta.
Puidenhalaaja kirjoitti:
Jaksamista sinulle! Ja halit, toivottavasti se vähän lohduttaa. Eipä sitä oikein muuta osaa sanoa silloin kun toisella on murhetta.
Auttaa se paljonkin.
- täti puskasta
anna itkun tulla silloin, kun on sen aika.
- Pirre*
Tänään on se päivä kun laitetaan jouluverhot ikkunoihin, silitetään liinat..ja muutenkin viritellään joulumieltä joulukoristein..
Ja kun ei sataisi mitään märkää, on siivouspäivä..
Jouluista mieltä kaikille päiväänne. :)- täti puskasta
Täällä meillä on ollut ihan sateeton päivä, kuis siellä päin.
Oiskin ollut sellainen kunnon talvi, ni ois kaikki tuuletettavatkin raikastuneet kunnolla.
Mutta nyt tälläisissa ilmoissa vietämme joulua, onkohan nuo tulleet pysyväksi ilmiöksi meillekin tänne suomeen, lauhaa, ja aina vaan lauhaa.
tosiaankin hyvä päivä, työkaverit oli illalla mun luona joulupuurolla lasten kanssa.
Suuri kattilallinen riisipuuroa painui makoisiin suihin ja lapsille olin varannut pienet yllätykset.- täti puskasta
sä olet touhukas,työkaverit puurolle kotiin.
Mikä sen ihanampaa joulun odotusta porukalla, lapset mukaan lukien.
- Kaivanto
stressi iski NYT, kun luin mitä kaikkea muut olette ehtineet tehdä. Luulin, ettei joulustressi enää koske ollenkaan minua, väärässä olin. Äh, saisinpa luetun lukemattomaksi ja niin vanha rauha palaisi tähän huusholliin... Lattiatkin muka pitäisi kontata, verhot vaihtaa, pöytäliinat silittää.. Kamalaa. Eilen kyllä oli hyvä päivä, mutta tästä päivästä taitaa tulla stroganoff.
- Puidenhalaaja
...aiheuttaa stressiä kenellekään. Laiska töitään luettelee...
Äitini stressasi aina itseään jouluna ja oli kuin viulunkieli. Minä päätin tehdä toisin. Monta joulua on mennyt niin, että olen vähän keskilattiaa imuroinut ja ostanut melkein kaikki syötävät valmiina. Ja joulu on tullut silti ihan niinkuin se aina tulee. Mukavaa stressitöntä joulua vaan sinullekin:D - täti puskasta
vedä ny ittees piippuun, katsos on vielä aikaa huominen ja sunnuntai.
Minä luulen et sinä kyllä kerkeät joulusi tekemään. Oikein rattoisaa joulun odotusta sinulle. - täti puskasta
Puidenhalaaja kirjoitti:
...aiheuttaa stressiä kenellekään. Laiska töitään luettelee...
Äitini stressasi aina itseään jouluna ja oli kuin viulunkieli. Minä päätin tehdä toisin. Monta joulua on mennyt niin, että olen vähän keskilattiaa imuroinut ja ostanut melkein kaikki syötävät valmiina. Ja joulu on tullut silti ihan niinkuin se aina tulee. Mukavaa stressitöntä joulua vaan sinullekin:Dtikkua ristiin sen eteen.
Kotoa kai tämä on opittua, täytyy siivota leipoa,paistaa ja maistaa.
Jos minulle ei olisi tulossa porukkaa, oisin ihan varmasti liisannut jostain tekemisestä.
Suursiivousta en kylläkään tee koskaan jouluksi, koska kynttilöitä poltetaan ja savustetaan niillä huushollia, niin teen sen aina keväällä seinineen ja kattoineen.
Hyvää joulun odotusta sinullekkin.
- Otto-Vaan
Just kun vähän pääsin jo liikkeelle,niin pikku
apulainen piti hakea pois eskarista.Oli tarttunut
toisista vatsa pöpö.(on siellä liikkeellä)
Lepäilee nyt sohvalla.*myötätunnosta jo vatsaa kurnii)
Kun vain ei tarttus Jouluksi.Jääpi vielä kinkku syömättä.
Pit sitä lähtä vähän kylille Lahjaa
katsommaan,mutta kun se ei nyt vain käy.
Pitää hankia virtuaali lahjoja ja lahjoittaa
niitä.:)*Onkohan täällä kilttiä.....:)* - HTZA
syntymäpäivä tänään.
Töissä on halattu ennen, kesken ja jälkeen lounaan.
Kävin hakemassa huoltoasemalta meikinpoistoaineen,kun eivät ottaneet minua kokouksessa vakavasti sen huulipunan kanssa, halasivat vain.
Myyjä katsoi vähän oudosti, mutta halasi kun selitin, kaikki muutkin asiakkaat tulivat halaamaan. Väistin yhden kaapinkokoisen rekkakuskin.
Harmittaa että en osannut ostaa huulivoidetta. Alkavat rohtua.
Siis syntymäpäivää lukuunottamatta ihan tavallinen päivä.- täti puskasta
syntymäpäivänäsi.
Rutistus ja pusu poskellesi. - Pirre*
Joulutonttuja sitä siis ollaan :)
- HTZA
Pirre* kirjoitti:
Joulutonttuja sitä siis ollaan :)
ainakin toinen!
Kiitos!
H. - Puidenhalaaja
Paljonko tuli mittariin?
- HTZA
Puidenhalaaja kirjoitti:
Paljonko tuli mittariin?
niin 57.
Yleensä käytän termiä 44. Siis ulkoillessani.
Jostain syystä toimii vielä.
Ajattelin yrittää ensi vuonna jotain 41-42.
Mutta katson ensin paljonko tuo yletön määrä huulipunaa pehmentää ihoa.
;)
- henrii
huonoa tuuria on ollut. Jotain positiivistä sentään, voiti Kenossa panoksen takaisin, kun kymppikenossa ei ollut yhtään oikein.
- täti puskasta
ku on ajatellut, tai jotain yllättävää voi sattua, toivottavasti ei mitään pahempaa.
Kenoa olen kokeillut muutaman kerran aina samoilla numeroilla.
Joskus olen saanut yllättävästi voittoja, mutta sitten kun alkoi se alamäki, ni sit olen pitänyt paussia siittä.
Täytyy taas joskus kokeila onneansa.
Odotellaan joulua.
- ibiza
hyvä päivä... Sain tehtyä joulusiivouksen koko taloon... Vuodevaatteet tuuletettu myös vierashuoneesta ja mökiltä... Lakanat vaihdettu pesty ja kuivamassa...
Joulukalkkuna ja kinkku ovat sulamassa jääkaapissa... Kalkkunan hedelmätäytteet ja pekonit hankittu... Lanttu- ja porkkanalaatikoiden sekä rosollin tarpeet hankittu...
Pientä puuhastelua vielä parina päivänä niin joulupöytä on katettu ja jälkikasvu perheineen on tervetullut...- täti puskasta
tekemiset paremmalla puolella.
Kinkku on minullakin sulamassa, ja kaik joulupöydän antimet alkaa olla hanskassa.
Kuuntelen nyt puhelintoive-konserttia ihan kaikessa rauhassa, tulee paljon joulumusiikkia.
Lämpöistä joulun valmistelua.
- joulupukki pyörähti kaffeella, ei ollut vielä joulu tamineet päällänsä. - HTZA
täti puskasta kirjoitti:
Kinkku on minullakin sulamassa, ja kaik joulupöydän antimet alkaa olla hanskassa.
Kuuntelen nyt puhelintoive-konserttia ihan kaikessa rauhassa, tulee paljon joulumusiikkia.
- joulupukki pyörähti kaffeella, ei ollut vielä joulu tamineet päällänsä.päiväkahvilla niillä tamineillansa teksikään.
Vai pakastettu kinkku? Minulla se vielä vähän sätkii mutta lopettaa kyllä kohta, kylmään kun on laitettu. - ibiza
täti puskasta kirjoitti:
- joulupukki pyörähti kaffeella, ei ollut vielä joulu tamineet päällänsä.Pari päivää kokkailua ja aatto-aamuna kinkku ja kalkkuna uuniin... Pari päivää laatuaikaa jälkikasvun kanssa...
Jaa... Joulun jälkeen saapuu odotettu joulutyttö pariksi viikoksi, mutta sehän on taas toinen juttu... :-) :-) - Eeva-Leena
HTZA kirjoitti:
päiväkahvilla niillä tamineillansa teksikään.
Vai pakastettu kinkku? Minulla se vielä vähän sätkii mutta lopettaa kyllä kohta, kylmään kun on laitettu.aikas sätkivä "kinkku" sulla...
- HTZA
Eeva-Leena kirjoitti:
aikas sätkivä "kinkku" sulla...
oli vaikeasti ymmärrettävä sanaleikki.
Mutta, kun pyydät perholla itsellesi Harjuksen joella, perkaat sen nopeasti ja ripotat päälle suolaa sen lihasrefleksit toimivat vielä ja reagoivat vettäpoistavaan suolaan, eli supistelevat, "potkivat".
Ehkä nyt, ihan tuorekaan, kinkku enää pahemmin sätki mutta sitä pakastamatonta, tosituoretta kinkkua tässä mainostin.
Pakastaminen pilaa lihan solut, ne särkyvät kun niiden soluneste jäätyessään laajenee, ja sulatettaessa se litku valuu ympäri lihaa ja tekee siitä vetisen mössön.
Ja rakenne senkun pahenee kun miedossa lämmössä valkuainen valuu ulos.
Tee koe, laita paistinpannu ykköselle ja pihvit siihen.
Parin tunnin päästä ne ovat valkoisen valkuaisen ympäröimiä. Siksi liha pitää aina ruskistaa, se sulkee pintasolut siten että nesteet eivät valu ulos vaan pitävät lihan mehukkaana.
Liiallinen paisto kyllä tuhoaa senkin.
Perusperiaate on se että tosi kuuma pannu, siihen pihvit ja kun neste alkaa pinnalle pisaroida ne käännetään , lyhyt kuumennus ja ei ku syömään!!!!
Kinkku poikkeaa siinä että sitä suojaa läski joka sulaa ensin ja jättää lihan meheväksi.
Tätä kirjoittaessani kaipaan taas vanhan ajan possuja jotka eivät olleet pitkänmatkanjuoksijoita vaan lihavia, läskisiä nautiskelijoita. Niistä se oikea, aito kinkku tuli. - täti puskasta
HTZA kirjoitti:
Mutta, kun pyydät perholla itsellesi Harjuksen joella, perkaat sen nopeasti ja ripotat päälle suolaa sen lihasrefleksit toimivat vielä ja reagoivat vettäpoistavaan suolaan, eli supistelevat, "potkivat".
Ehkä nyt, ihan tuorekaan, kinkku enää pahemmin sätki mutta sitä pakastamatonta, tosituoretta kinkkua tässä mainostin.
Pakastaminen pilaa lihan solut, ne särkyvät kun niiden soluneste jäätyessään laajenee, ja sulatettaessa se litku valuu ympäri lihaa ja tekee siitä vetisen mössön.
Parin tunnin päästä ne ovat valkoisen valkuaisen ympäröimiä. Siksi liha pitää aina ruskistaa, se sulkee pintasolut siten että nesteet eivät valu ulos vaan pitävät lihan mehukkaana.
Perusperiaate on se että tosi kuuma pannu, siihen pihvit ja kun neste alkaa pinnalle pisaroida ne käännetään , lyhyt kuumennus ja ei ku syömään!!!!
Kinkku poikkeaa siinä että sitä suojaa läski joka sulaa ensin ja jättää lihan meheväksi.
Tätä kirjoittaessani kaipaan taas vanhan ajan possuja jotka eivät olleet pitkänmatkanjuoksijoita vaan lihavia, läskisiä nautiskelijoita. Niistä se oikea, aito kinkku tuli.sika, pitkänmatkanjuoksija, naurattaa.
Kyllä se vanhan ajan possukka oli tosi hyvää, ihan todella. - ibiza
HTZA kirjoitti:
Tätä kirjoittaessani kaipaan taas vanhan ajan possuja jotka eivät olleet pitkänmatkanjuoksijoita vaan lihavia, läskisiä nautiskelijoita. Niistä se oikea, aito kinkku tuli.mm..mm..asiaa... Näinhän se on että liha sopivasti riiputettuna ilman pakkasta on ok... Ongelma vaan on mistä saat tuoreen pakastamattoman "oikein kasvatetun" kinkun...
Aikanaan meillä oli naapurini kanssa "kolhoosipossu" joka kraapattiin ennen joulua... Parasta kinkkua mitä voi saada kun sitä lampun polttoainetta jne. oli tarpeeksi...
Sopisihan tuonne takapihalle vieläkin possu mutta kun pitää välillä tuolla Lapissakin vaeltaa pitkiä aikoja niin pakastekinkku saa kelvata... Sitäpaitsi, kun nykysukupolvi on tottunut pakastettuun harmaasuolattuun, niin miksi pilata heidän makutottumustaan... :-) - HTZA
täti puskasta kirjoitti:
sika, pitkänmatkanjuoksija, naurattaa.
Kyllä se vanhan ajan possukka oli tosi hyvää, ihan todella.Eivätkä olleet Adrenaliinia ja muita stressihormooneita täynnä.
Niitä kun lapset rapsuttelivat ja perunankuorilla ja muulla ruokkivat koko kesän.
Sitten itkevät pienokaiset hakivat ne tarhasta ja luottavaisina ne katsoivat isäntää silmiin kun hän löi niitä kirveenhamaralla päähän.
Rouva siinä sitten avasi kurkun ja otti veret talteen, niistä sai verilettuja joita lapset taas rakastivat makean hillon kera.
Ja kuinka loistavan makuisia olivatkaan perunalohkot sipulilla, paistettuna sianrasvassa.
Koira nautti Jouluna uunissa kuivatuista korvista ja saparosta. Suolet pestiin ja jätepaloista jauhettiin massa josta saatiin makkaroita.
Jne.
Sika on hyvä eläin oikein hoidettuna. - HTZA
ibiza kirjoitti:
mm..mm..asiaa... Näinhän se on että liha sopivasti riiputettuna ilman pakkasta on ok... Ongelma vaan on mistä saat tuoreen pakastamattoman "oikein kasvatetun" kinkun...
Aikanaan meillä oli naapurini kanssa "kolhoosipossu" joka kraapattiin ennen joulua... Parasta kinkkua mitä voi saada kun sitä lampun polttoainetta jne. oli tarpeeksi...
Sopisihan tuonne takapihalle vieläkin possu mutta kun pitää välillä tuolla Lapissakin vaeltaa pitkiä aikoja niin pakastekinkku saa kelvata... Sitäpaitsi, kun nykysukupolvi on tottunut pakastettuun harmaasuolattuun, niin miksi pilata heidän makutottumustaan... :-)Reinin liha, Hakaniemen halli, Stadi.
Hovihankkijani jo yli 20 vuotta. - ibiza
HTZA kirjoitti:
Reinin liha, Hakaniemen halli, Stadi.
Hovihankkijani jo yli 20 vuotta.saa muuten parhaita herkkuja sisäelimistä kuten satakertaa, utaretta ( sitä nuoren lehmän ettet erehdy ) jne... Poikani joka asuu siellä kivikylässä käy säännöllisesti Hakaniemen hallissa ja kun menen vierailulle on pöytä katettu... :-)
- HTZA
ibiza kirjoitti:
saa muuten parhaita herkkuja sisäelimistä kuten satakertaa, utaretta ( sitä nuoren lehmän ettet erehdy ) jne... Poikani joka asuu siellä kivikylässä käy säännöllisesti Hakaniemen hallissa ja kun menen vierailulle on pöytä katettu... :-)
kasvattanut poikasi todella hyvin. Ei ihme että käyt hänen luonaan syömässä. Oletan kuitenkin että hän alkaa jo olla asiasta rasittunut, se hallin kama on kallista. Laitapa välillä kotona sitä makaronia ja tonnikalaa, välillä.
Ja minähän en sekaannu vanhoihin utareihin, ainakaan ihan vanhoihin. - HTZA
ibiza kirjoitti:
saa muuten parhaita herkkuja sisäelimistä kuten satakertaa, utaretta ( sitä nuoren lehmän ettet erehdy ) jne... Poikani joka asuu siellä kivikylässä käy säännöllisesti Hakaniemen hallissa ja kun menen vierailulle on pöytä katettu... :-)
kasvattanut poikasi todella hyvin. Ei ihme että käyt hänen luonaan syömässä. Oletan kuitenkin että hän alkaa jo olla asiasta rasittunut, se hallin kama on kallista. Laitapa välillä kotona sitä makaronia ja tonnikalaa, välillä.
Ja minähän en sekaannu vanhoihin utareihin, ainakaan usein, ihan vanhoihin. - ibiza
HTZA kirjoitti:
Ja minähän en sekaannu vanhoihin utareihin, ainakaan usein, ihan vanhoihin.olisi riittänyt... :-)
- Tanja :)
Lahjojen ostoa, ruokalistan tekoa, entiselle äijälle tekstailua, reumalääkärille menoa, lasten riitojen ratkomista, työ-paikalla jutustelua töiden jälkeen ja kaikkea siltä väliltä......=) Tuli siinäkin tavallaan Joulua laitettua joka tavalla/omalla tavallaan.
- HTZA
se tekstailu, saat reuman kuntoon.
- täti puskasta
joulunalus aikaa. Tuttua juttua itselle menneiltä vuosilta, ja nyt sitten lastenperheiden parissa.
On kaiken näköistä tohinaa ja tapausta lasten kanssa.
Nyt arvatenki saat olla vapaalla ja laittaa aivan sinun ja lastesi oloisen joulun.
Reumasta puheen ollen sain tänään tietää et veljelläni on todettu reuma, mutta ei ole vielä tietoa mikä reuma. Ikävää. Jatkotutkimukset selvittää asian.
- Sinimarjanen
tänäänkin ja illalla siivousta.
Nyt vain välillä tulin hikeä kuivattamaan,
kun pientä matalalentoa on ollut ja rätti heilunut
siihen malliin..:)
Kohta pitää lähtee jatkamaan...- täti puskasta
tulee minulle silmien eteen sininen mustikka-metsä.
Kyllä se niin on että joulu tulee kun siihen vähän panostaa itsestään.
Monet kodit on saaneet uudet ilmeet jouluksi, siivoukset, joulukoristeilla, kynttilöillä.
Oikein mukavaa illan jatkoa sinulle. - täti puskasta
tulee minun mieleeni mustikka-metsä sinisine
marjoineen.
Joulun eteen kun näkee hiukan vaivaa, tulee siitä mieleinen.
Laitoin jo yhden viestin aikaisemmin, mutta se häipyi avaruuteen.
Mukavaa joulun odotusta, sinimarjanen. - Sinimarjanen
täti puskasta kirjoitti:
tulee minun mieleeni mustikka-metsä sinisine
marjoineen.
Joulun eteen kun näkee hiukan vaivaa, tulee siitä mieleinen.
Laitoin jo yhden viestin aikaisemmin, mutta se häipyi avaruuteen.
Mukavaa joulun odotusta, sinimarjanen.ei ihan kyllästymiseen asti niitä mustikoita.:))
Mä vähän juutuin taas tänne koneelle, mutta
pölyjen pyyhkimisestä ei tule ääntä, joten
sitä voi jatkaa vielä jonkin aikaa myöhempääkin,
ettei häiritse muita.
Joulu siivouksen jälkeen on rentouttavaa oloa,
kun kaikki on siistinä.:)
Kiitos ja samoin Sinulle Rentouttavaa ja mukavaa
Joulunaikaa.:)
- jartsev
Töistä päästyä kaupassa ja sitten kävin koiran kanssa lenkillä metsäautotiellä kuun valaistessa maisemaa upeasti. Kaunista kulkea ja vähän aavemaisessa metsämaisemassa. Nyt sitten lahjapaketteja teen ja kurkin tänne välillä.
- täti puskasta
laitatko paketteihin lahjanaruakin ja isot rönsyilevät rusetit.
ps. täällä on taas jotain ongelmia, kun viestit ei kulje, tai ei näy ollenkaan. - Sinimarjanen
kuukin pääsee paremmin "oikeuksiinsa" ja mahdollisesti vielä talviset maisemat...
Mikäpäs sen upeempaa kuin kävely kuutamoisella
metsätiellä... kuun valaistessa talvisia maisemia.:) - jartsev
täti puskasta kirjoitti:
laitatko paketteihin lahjanaruakin ja isot rönsyilevät rusetit.
ps. täällä on taas jotain ongelmia, kun viestit ei kulje, tai ei näy ollenkaan.Laitoin rönsyilevät rusetit, ne kuuluvat noihin joululahja paketteihin, kaunistavat. Minä vain noille parille lapselle jotka kyllä jo aikuisiässä ovat ja omat elämät heillä, mutta tapana aina ollut.
- jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
kuukin pääsee paremmin "oikeuksiinsa" ja mahdollisesti vielä talviset maisemat...
Mikäpäs sen upeempaa kuin kävely kuutamoisella
metsätiellä... kuun valaistessa talvisia maisemia.:)Vaikka lunta onkin vain aivan vähän. Juuri pupujussin jälki näkyy, eipä enempää. Valaisee kuitenkin maiseman.
- jouluntuntua alkaa kipinöidä
lapset saapui perheineen kotiin.
Pienoiset lapsoset, voi heidän silmien kirkkautta, sitä jännyyttä kaikessa olemuksessa.
Onhan meillä ihana joulu, lapset on se joulun-ilon tuoja.
Nyt aletaan lämmittämään lasten kanssa pihasauna, siellä paremmat löylyt kuin sisällä olevassa sähkösaunassa.
Tonttuja vilisee joka puolella pihalla kuulemma, täytyy mennä katsomaan itsekkin, niitä tonttuja. - Sinimarjanen
puolikuudelta jatkoin eilen kesken jäänyttä siivousta.
Sitten kauppareissulle, joka olikin yhtä
hullunmyllyä. Joka paikassa hirveet markkinat.
Kyllä siinä "joulutunnelmaan" alkoi jo pääsemään.
Minua alkoi sitten jo naurattamaan koko touhu
ja aattelinkin että eipä tässä auta hosuminen,
ihan kaikessa rauhassa vain ne ruokaostokset ja
loput lahjat.
Nyt olenkin jo voitonpuolella näissä joulunvalmisteluissa.:)- jartsev
Eilen kuitenkin olit vielä jatkamassa siivousta pitkään, varmaan "silmät sikkaralla" sinulla, vai kuinka. Mä kävin tuolla metsässä kävelemässä, toin joulukuusen tuohon pihalle. Vein lapsille lahjatavarat, asuvat tuossa lähellä. Pitää kai huomenna tuoda kuusi sisälle, siitähän se Joulun tunnelma alkaa:)
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Eilen kuitenkin olit vielä jatkamassa siivousta pitkään, varmaan "silmät sikkaralla" sinulla, vai kuinka. Mä kävin tuolla metsässä kävelemässä, toin joulukuusen tuohon pihalle. Vein lapsille lahjatavarat, asuvat tuossa lähellä. Pitää kai huomenna tuoda kuusi sisälle, siitähän se Joulun tunnelma alkaa:)
loppujen lopuksi aika pirteä, nyt illasta on
vähän väsy olo, mutta ei suuremmin.
Kyllä sitä jaksaa,ainakin vielä toistaiseksi.
Minulle se on sitten nautinto kun saa kaiken kuntoon,
voi vaan nautiskella olosta ja seurustella sukulaisten kanssa, kun tulevat käymään.
Siivouksesta pääseekin sitten vähän aikaa
taas helpommalla.
Kuusi on ainakin tuore, kun on vasta haettu.
Siitäkin tulee ihan oma tuoksunsa..:) - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
loppujen lopuksi aika pirteä, nyt illasta on
vähän väsy olo, mutta ei suuremmin.
Kyllä sitä jaksaa,ainakin vielä toistaiseksi.
Minulle se on sitten nautinto kun saa kaiken kuntoon,
voi vaan nautiskella olosta ja seurustella sukulaisten kanssa, kun tulevat käymään.
Siivouksesta pääseekin sitten vähän aikaa
taas helpommalla.
Kuusi on ainakin tuore, kun on vasta haettu.
Siitäkin tulee ihan oma tuoksunsa..:)Kuusimetsän, pihkan ja kesäisenpäivän tuoksu. Siksi minäkin aidon kuusen hankin.
Tuleeko sinulle paljon vieraita, sisaria ehkä ja poikasi porukkaa? - Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Kuusimetsän, pihkan ja kesäisenpäivän tuoksu. Siksi minäkin aidon kuusen hankin.
Tuleeko sinulle paljon vieraita, sisaria ehkä ja poikasi porukkaa?vanhempia sisaruksia tulee ja pojan perhe.
Kun on iso suku, ja useampi vapaa, niin porukkaa riittää joka päivälle. - jartsev
Sinimarjanen kirjoitti:
vanhempia sisaruksia tulee ja pojan perhe.
Kun on iso suku, ja useampi vapaa, niin porukkaa riittää joka päivälle.Sellaistahan se on, Jouluna on aikaa sukulasille. Kivaa sinulle ja Hyvää Yötä! Nukuttaa jo:)
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Sellaistahan se on, Jouluna on aikaa sukulasille. Kivaa sinulle ja Hyvää Yötä! Nukuttaa jo:)
ja Kauniita Unia.:)
- täti puskasta
kinkku on nyt sulanut, ja suunnitelma on paistaa se nyt aatto-yönä.
Mutta ei kai nyt sitten vaan ole että sähköstä pulaa tulisi.
Tästä puhuttiin eilen jo radiossa noin ohimennen sivuten sähkönkulutusta juuri ensi-yölle.
Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57979Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144788- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel102553Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89547- 78541
- 53527
- 39518