Huomasin joululahjoja ostaessani harmittavan asian. Etsittyäni hyvän lahjaidean ja ryhdyttäni maksamaan lahjaani oli kauppoja, joista ei saanut kuin luottokortilla. Tämä ilmeni suomalaisissa nettikaupoissa. Ulkomaiset ymmärtää.
Vain luottokortilla myynti tuntui pakottamiselta luottokortin hankkimiseen. Pankkiyhteyden puuttuminen isoistakin nettikaupoista ihmetytti suuresti. Kaikki eivät halua omistaa luottokorttia vaan haluavat maksaa heti koska silloin tietää missä mennään. Kauppias itse häviää eniten. Asiakas menee tietenkin siihen kauppaan mihin kelpaa raha heti.
Ehdotan, että jossain olisi lista, josta voisi suoraa nähdä mitkä maksutavat käyvät kullakin nettikaupalla.
Voihan tällainen lista olla tässä "listojen" maassa jo entuudestaan. Jos on, kertoisiko joku nettiosoitteen.
Nettikauppojen maksutavat
7
523
Vastaukset
- kun maksuvaihtoehdot rajoit...
Syynä vähäisiin maksutapavaihtoehtoihin on pankkien ahneus. Eli mikäli haluat tarjota esim. op:n, nordean ja sammon maksunapit verkkokaupassasi tulee sinulla olla tili ja palvelusopimus jokaisessa pankissa, keskimäärin kuukaudessa menisi jopa sata euroa pelkästään siihen että op:n, nordean ja sammon asiakkaat voisivat maksaa ostoksensa suoraan verkkopankissaan maksunappien ansiosta.
Pienillä yrityksillä ei ole varaa noin suuriin maksuliikenne kuluihin, niinpä usein tarjotaan verkkokaupan pitäjän näkökulmasta edullisempia maksutapoja. esim. tilisiirto sähköpostiin, postiennakko, lasku, paypal ym.
Suomalaisten pankkien olisikin aika lopettaa loisena oleminen ja tehdä liiketoiminnalleen tarpeellisen voittonsa talletusvaroja järkevästi sijoittamalla eikä kaikenlaisia palvelusopimuksia ja -maksuja pyytelemällä. Paras olisi kun kaikki suomalaiset suuret pankit tarjoaisivat yhtä pakettia joka sisältäisi verkkokaupan maksunapit kaikkiin yleisiin kotimaisiin pankkeihin.
Sama juttu on näiden sirukortti -juttujen kanssa eli joudut tekemään palvelusopimuksetn jokaisen pankin kanssa jotta eri pankkien sirukortit soveltuvat maksuvälineiksi, lisäksi joudut maksamaan sirukortin lukijan valmistajalle jonkinmoisen proviision. Eli sirukorttikaan ei maksuvälineenä ole mikään halpa yrittäjän näkökulmasta. Isolla yrityksellä ei kulut niin näy, mutta pienemmällä näkyy ja kulut näkyykin sitten tuotteiden hinnassa ja asiakkaat kärsii.
eli jonkinlaista järkeä pitäisi saada tuohon pankkien palvelumaksu ja -sopimus vaatimuksiin. Muutenkin elävät meidän yrittäjien ja tavallisten pulliaisten selkänahasta.- Mietintämyssy
Kiitos tiedoistasi yrittäjän näkökulmasta. Hyvä, että otat asian esille. Olen myös yrittäjä, en kuitenkaan netissä. Siksi ryhdyinkin miettimään nettikaupan ongelmia sekä yrittän, että ostajan kannalta. Yrittäjänä ajattelin, että ko. ongelma vähentää varmasti pajon asiakkaita. En todellakaan tiennyt pankkien kovaa bisnestä nettimaksujen suhteen.
Tässä oli kyseessä iso, tunnettu nettiyritys,joten vielä suuremmalla syyllä voin ihmetellä asiaa heidän kannaltaan.
Nettikaupat käyttävät myös aika paljon postiennakkoa. Tässä tapauksessa oli kyse tuotteesta, jota ei voi lähettää postissa.
Olen huomannut saman, ja monta nettikaupan ostosta on jäänyt tekemättä esim. lentolippua ei voi netin kautta maksaa, jos ei ole luottokorttia.
Ostan sellaisilta nettikauppiailta, jotka laittavat ostamani ostoksen suoraan postiin, ja maksan ostoksen rahalla tai pankkikortilla postissa.- maksut...
Omassa verkkokaupassa on kolmen pankin maksutavat sekä "ennakkolasku" mahdollisuus. Postiennakkokin oli, mutta johti palautuksiin kun asiakas ei hakenut tilaamaansa tuotetta postista (=kaikki kustannukset myyjälle).
Ainakin yhden pankin maksupainike tuo asiakkaalle hiukan "turvallisuuden" tunnetta, eli yrityksellä on oikeasti edes jotain toimintaa jos pankin kanssa päässyt sopimukseen (mielikuva ainakin).
Luottokunta puolestaan on hinnoitellut palvelunsa siten ettei luottokorttimaksutapa ole mitenkään houkutteleva aloittavalle yrittäjälle. maksut... kirjoitti:
Omassa verkkokaupassa on kolmen pankin maksutavat sekä "ennakkolasku" mahdollisuus. Postiennakkokin oli, mutta johti palautuksiin kun asiakas ei hakenut tilaamaansa tuotetta postista (=kaikki kustannukset myyjälle).
Ainakin yhden pankin maksupainike tuo asiakkaalle hiukan "turvallisuuden" tunnetta, eli yrityksellä on oikeasti edes jotain toimintaa jos pankin kanssa päässyt sopimukseen (mielikuva ainakin).
Luottokunta puolestaan on hinnoitellut palvelunsa siten ettei luottokorttimaksutapa ole mitenkään houkutteleva aloittavalle yrittäjälle.Se on hyvä, et on mahdollisuus maksaa tuotteet joita tilaa heti ennakkolaskulla. Ennakkolasku saisi tulla kaikkiin verkkokauppoihin. Minulle ei ole vielä tullut vastaan niissä verkkokaupoissa joissa olen käynyt tutkimassa, tuota ennakkolasku mahdollisuutta, on ollut joko luottokortilla maksu tai postiennakko.
Postiennakolla jotkut verkkokaupat ei lähetä tuotteita juuri tuon takia, et asiaks ei nouda pakettia postista ja kulujahan siitä tulee myyjälle, jopa yksityiset henkilöt jotka myyvät silloin tällöin tuotteita eivät halua laittaa tuotetta postiennakolla.
Tulee tilattua silloin tällöin verkkokaupasta ja joskus harmittaa kovasti, kun ei ole muuta mahdollisuutta laitettu kuin maksaa tuotteet luottokortilla, jota en ole hankkinut, korkean palvelumaksun takia 60-100€ euroon saakka vuosimaksu, nyt en ole käynyt pitkään aikaan tutkimassa paljonko pankki veloittaa luottokortista, mutta silloin, kun kysyin virkailijalta niin se oli tuo.- Sukkeli
uralin kirjoitti:
Se on hyvä, et on mahdollisuus maksaa tuotteet joita tilaa heti ennakkolaskulla. Ennakkolasku saisi tulla kaikkiin verkkokauppoihin. Minulle ei ole vielä tullut vastaan niissä verkkokaupoissa joissa olen käynyt tutkimassa, tuota ennakkolasku mahdollisuutta, on ollut joko luottokortilla maksu tai postiennakko.
Postiennakolla jotkut verkkokaupat ei lähetä tuotteita juuri tuon takia, et asiaks ei nouda pakettia postista ja kulujahan siitä tulee myyjälle, jopa yksityiset henkilöt jotka myyvät silloin tällöin tuotteita eivät halua laittaa tuotetta postiennakolla.
Tulee tilattua silloin tällöin verkkokaupasta ja joskus harmittaa kovasti, kun ei ole muuta mahdollisuutta laitettu kuin maksaa tuotteet luottokortilla, jota en ole hankkinut, korkean palvelumaksun takia 60-100€ euroon saakka vuosimaksu, nyt en ole käynyt pitkään aikaan tutkimassa paljonko pankki veloittaa luottokortista, mutta silloin, kun kysyin virkailijalta niin se oli tuo.Itselläni on verkkokauppa ja meillä on käytössä ennakkomaksu ja postiennakko. Meidän putiikista voi myös tuotteet noutaa jos niin haluaa. Olemme myös tapauskohtaisesti laittaneet tuotteet laskulla. Itse en ole maksupalleroita kauppaan ottanut koska ne ovat aivan turhaa rahastusta, pelkkä pallero maksaa n. 200 euroa ja pankki veloittaa jokaisesta suorituksesta n. 0.20 € kun palleroa on käytetty ja vielä hillittön 17 euron kuukasimaksu siihen päälle.
Postiennakko on aina riski, mutta meillä on ollut siitä hyviä kokemuksia eli yhtään pakettia ei ole vielä palautettu postin toimesta.
- Hyvä hyvä
Hieno ja asiantunteva kirjoitus verkostomarkkinoinnista, kiitos tästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794