Adventistit muuttaa ajat ja lait.

Joulukas_

Adventistit muutti lihan saastaiseksi ja viinin alkoholittomaksi. Jeesuksen muuttivat enkeliksi. Muuttivat Jeesuksen jatkamaan sovitustyötään edelleen. Ikuisuuden muuttivat määräajaksi. Nyt vielä yrittävät väkisin muuttaa 6 työpäiväistä viikkoa takaisin. Onpas lahko!

4

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seraja-m55

Adventistit eivät ensinnäkään ole muuttaneet yhtään mitään, vaan paljastaneet sitä, mitä Jumala itse on eri asioista sanonut Pyhässä Sanassaan.

Toiseksi, sillä ei edes olisi tuon taivaallista merkitystä, mitä adventistit tai muut uskonsuunnat sanoisivat, ellei sillä ole Raamatun tukea.

Jumala on esittänyt Raamatussa, 3. Moos. 11 ne eläimet, jotka ovat saastaisia. Siinä on se johdonmukaisuus, että Luojan saastaisiksi ilmoittamat eläimet ovat kaikki myös raadonsyöjäeläimiä eli lähinnä kaikkiruokaisia.

Israelissa viinin nimellä tunnetaan myös käymätön eli happamaton rypälemehu samoinkuin käynyt rypälemehu. Suomessa ei ensinmainittua vain kutsuta viiniksi.
      Kun luemme 1. Kor. 5:8, niin siitä voidaan nähdä, miten raamatullisesti puhtaus ja synnittömyys edustaa happamattomuutta eli samalla käymättömyyttä ja sen valossa käymätön rypälemehu sopii mitä parhaiten ja mitä johdonmukaisimmin kuvaamaan itsessään synnittömän Herramme Jeesuksen Kristuksen verta, sillä juuri Jeesuksen omaan synnittömyyteen perustui se, että hän yleensä kykeni sovittamaan ihmiskunnan synnit.
      Tämä 1. Kor. 5:8 kuuluu seuraavasti: "Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa."

Juuri Adventtikirkossa olen tullut vasta selvimmin tuntemaan Jeesuksen todelliseksi Jumalaksi sanan täydessä merkityksessä. Jeesus on kaikkeuden Luoja ja ylläpitäjä esim. Kol. 1. luvun mukaan.
      Raamattu antaa Jeesukselle erittäin monia muitakin nimiä, kuten Immanuel, Jumalan Sana, Herra, JHWH, Hyvä Paimen, Mestari jne....
      Jos tähän nimilistaan sitten lisätään hänen nimekseen Miikael, joka vielä tarkoittaa: kuka on Jumalan vertainen, niin mitä se muuttaa siihen, että uskomme Jeesuksen täydelliseen jumaluuteen siitä huolimatta!?
      Ongelmalta tietenkin näyttää tuo yksi jae, Dan. 10:13, joka ilmaisee Miikaelin olevan yhden enkeliruhtinaista, mutta sekin ongelma saa selityksensä siinä, että uskomme Miikaelin olevan nimensä mukaisesti täysin Jumalan vertaisen eli siis Jumalan, joka on samalla kaikkien luomiensa enkelien ylipäällikkö, joille hän itse Elämänantajana ja Elämänlähteenä on antanut elämän hengen kuten kaikille eläville luoduilleen.

Raamattu itse paljastaa Jumalan lunastussuunnitelmaan kuuluvan tuon päätehtävän eli Jeesuksen Golgatan ristin sovitusuhrin lisäksi kuuluvan muutakin eli sen, josta Hepr. 7:15-28 todistaa, että Jeesus toimii taivaassa ylipappinamme, joka siellä rukoilee omiensa puolesta, ks. jae 25.
      Tästä hänen taivaallisesta ylipappeudestaan todistaa jopa kristinuskon pääkohtana tai uuden käännöksen mukaan asian ytimenä, myös Hepr. 8:1, 2.

Ikuisuus tulee olemaan pelastetuille loputtomuutta , mutta Jeesus itse todistaa, että jumalattomille maksetaan synnin palkka tekojen mukaan, toisille vähemmillä lyönneillä, toisille useammilla lyönneillä, ks. Ilm. 20:12, 13 ja Luuk. 12:47, 48.

Jumala on lepopäiväkäskyssään niinikään ilmaissut, että "Muista pyhittää lepopäivä. KUUSI PÄIVÄÄ TEE TYÖTÄ ja toimita kaikki askareesi;
      mutta SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, SINUN JUMALASI SAPATTI; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
      Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen."

Näin siis joudut kohta kohdalta osoittautumaan valhetiedon välittäjäksi.

Raamatullisesti on sitäpaitsi väärin sanoa kristillistä kirkkoa lahkoksi, sillä jos sanotaan Adventtikirkkoa lahkoksi, niin vastaavassa mielessä myös muut maamme kirkot ovat lahkoja.
      Kun Paavali käyttää sanaa "lahko" Galat. 5:20, niin siinä on kyse täysin kristillisyyden vastaisista yhteyksistä.

Joten - rehellisemmin sanoisit, jos toteaisit Adventtikirkosta, että ONPAS SIINÄ TODELLA RAAMATULLINEN KRISTILLINEN KIRKKOKUNTA!

• Puutun vain yhteen kohtaan. Mikäli halutaan pitää kiinni kolminaisuusopista tai vain vaikka Jeesuksesta Jumalan poikana, ei voida sanoa Jeesuksen olevan sama kuin JHWH eli Jahve. Nimittäin, vaikka Isä ja Poika ovet samaa olemusta, persoonia ei tule sekoittaa keskenänsä, sillä toinen on Isän persoona, toinen Pojan. Näin ollen JHWH ei voi olla yksi Jeesuksen nimistä. Jeesus on Marian pojassa inkarnoituneen Jumalan nimi mutta ei sama kuin Jahve.

• TODELLA

RAAMATUN ULKOPUOLINEN, ELLENIIN USKOVA SEURAKUNTA!

Miikael on teidän jumala?

## Ongelmalta tietenkin näyttää tuo yksi jae, Dan. 10:13, joka ilmaisee Miikaelin olevan yhden enkeliruhtinaista, mutta sekin ongelma saa selityksensä siinä, että uskomme Miikaelin olevan nimensä mukaisesti täysin Jumalan vertaisen eli siis Jumalan, joka on samalla kaikkien luomiensa enkelien ylipäällikkö, joille hän itse Elämänantajana ja Elämänlähteenä on antanut elämän hengen kuten kaikille eläville luoduilleen. ##

• Seraja-m55
        Epiktetos kirjoitti:

Puutun vain yhteen kohtaan. Mikäli halutaan pitää kiinni kolminaisuusopista tai vain vaikka Jeesuksesta Jumalan poikana, ei voida sanoa Jeesuksen olevan sama kuin JHWH eli Jahve. Nimittäin, vaikka Isä ja Poika ovet samaa olemusta, persoonia ei tule sekoittaa keskenänsä, sillä toinen on Isän persoona, toinen Pojan. Näin ollen JHWH ei voi olla yksi Jeesuksen nimistä. Jeesus on Marian pojassa inkarnoituneen Jumalan nimi mutta ei sama kuin Jahve.

Ensinnäkin Jeesus itse todistaa olleensa juuri "Minä Olen"-Jumala eli Jahve Joh. 8:29 ja vielä saman luvun jakeissa 56 - 58, jossa hän todistaa olleensa myös Aabrahamin Jumala ja käyttää jakeessa 58 jumalallista nimeään JHWH. Siksi seuraavan jakeen 59 mukaan juutalaiset oppineet poimivat kiviä kivittääkseen hänet jumalanpilkan takia, joksi sitä luulivat tietämättömyydessään.

Samoin 1. Kor. 10:4 Paavali todistaa israelin kansaa seuranneen Jumalan eli "Kallion", jolla jumaluutta tarkoittavalla salanimellä hän sen ilmaisee ja paljastaa tuon Kallion olleen Kristus.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      33
      2927
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      145
      2772
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2257
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2183
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1930
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      182
      1479
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1256
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      96
      1244
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1202
    10. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      137
      1188
    Aihe