Usein viitataan "uskovien vainoihin" eri yhteyksissä. Hiukan epäselväksi on kuitenkin jäänyt kuinka vainot Suomessa käytännön tasolla näkyvät. Millaista vaino siis Suomessa on? Ihan konkreettisia esimerkkejä.
Uskovien vainot
6
226
Vastaukset
- Kss-124
Mun mielestä ei voida puhua uskovien vainoista Suomessa.
Joku yksittäinen uskova voi kokea, että hän joutuu kärsimään pilkkaa, sortoa tai vainoa uskonsa tähden.
Toisinaan on ehkä enemmän vain kyse siitä, etteivät kaikki uskovat ihmiset tule toimeen kaikkien uskomattomien kanssa. Uskovissakin on vaikeita luonteita. Joku voi kokea itsensä vainotuksi, kun naapuri talon uskomaton isäntä huutaa hänelle, ettei tahdo joka ikinen päivä postilaatikkoonsa liimattavan "Jeesus pelastaa" lappusia.- kjhgf
Kyllä minäkin tuntisin itseni vainotuksi, jos uskovaiset työntelisivät päivittäin käännöskäskyjään postilaatikkooni.
Noita läpysköitä ei minulle tule kuin kerran, pari kuukaudessa, mutta noinkin vähäisen määrän voi kyllä tuntea yhdenlaiseksi vainoksi tai kotirauhan rikkomiseksi.
Ihan samanlaista häirintäähän olisi, jos moottoripyöräjengi pakkosyöttäisi vuodesta toiseen omia elämäntapojaan esittelevää materiaalia. - merim.raimo
kjhgf kirjoitti:
Kyllä minäkin tuntisin itseni vainotuksi, jos uskovaiset työntelisivät päivittäin käännöskäskyjään postilaatikkooni.
Noita läpysköitä ei minulle tule kuin kerran, pari kuukaudessa, mutta noinkin vähäisen määrän voi kyllä tuntea yhdenlaiseksi vainoksi tai kotirauhan rikkomiseksi.
Ihan samanlaista häirintäähän olisi, jos moottoripyöräjengi pakkosyöttäisi vuodesta toiseen omia elämäntapojaan esittelevää materiaalia.ja ihan puoliväkisin,ilmatteeksi tarjoisivat "piipullisen"poltettavaksi.
- Kanna Jeesuksen ristiä
Kyllä Jeesukseen uskovaa, Pyhällä Hengellä täytettyä Jumalan lasta, joka siunaa Israelia ja esirukoilee ihmisten puolesta vainotaan. Vaino on järjestelmällistä,lähes päivittäistä, kuinkas muuten. Jumalan lapsihan ei käy taistelua näkyväisiä, vaan näkymättömiä vastaan.
Nämä uskosta osattomat ihmiset ovat vain välikappaleita tässä vainossa (on tosin niitäkin, jotka ovat sielunsa myyneet saatanalle), koska he eivät elä saman hengen vaikutuksenalaisena kuin uskovat, vaan ovat sielunvihollisen, itsensä saatanan riepoteltavissa.
Jeesus sanoi ristiinnaulittuna: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät".
Joku voi sanoa, ettei Suomessa vainoa ole tai se koskee vain yksittäisiä uskovia.
Tähän voisi sanoa, että tuskinpa niitä Jeesuksen omia niin pilvin pimein täällä Suomessa onkaan.
Eikös Jumalan sana sano, että "Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä"
Se on kuitenkin varma, että jokainen joka haluaa Jeesusta seurata, kantaa myös Hänen ristiään ja joutuu vainotuksi tavalla tai toisella. - Anonyymi
Tällä palstalla näkee, että pakkovauvakastetut valtiokirkon fariseukset vainoavat uudestisyntyneitä helluntailaisia kristittyjä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk833163Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911776Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871643- 1381489
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651448- 1611388
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1621307Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur861263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991242- 851229