Timantit, ovatko evolutionistit jo mittauttaneet

hiili C14 -menetelmällä

16

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jerobeam
    • Pekka-

Jos haluat kuulla kikki likaiset yksityiskohdat siitä kuinka kretiinit tuossakin saatiin taas kerran kiinni törkeästä vääristelystä ja valehtelusta niin voin kaivaa sinulle tiedot.

Veikkaan ettet halua, mutta jos niin etsin.

Muutoin ilmeisesti kyse on tästä:
      http://www.talkorigins.org/faqs/helium/zircons.html

• Kas näin

oletko itse tutkineet hiili C14-menetelmällä timanttien ikää, siis sellaisten timanttien ikää joiden pitäisi olla miljoonia vuosia.

Vai uskotko vain mitä hihhulien nettisivut väittävät?

Jos mittaustulokset epäilyttävät, niin miksi ette mitttaisi itse sen sijaan että uskotte kritiikittä kaiken mitä kanssauskovaisesi väittävät?

Mikä on muuten perustelusi sille, että meidän kaikkien pitäis uskoa vain kanssauskovaistesi väitteitä, muttei muiden? Sekö vain, että itse satut uskomaan kaiken mitä sieltä propagoidaan?

Kuten jo tiedämme uskonnolliseen fanatismiin ei kuulu asioiden tutkiminen, sillä tutkiminen voisi osoittaa uskonnoliset dogmit vääriksi. Silloinhan viimeisen oljenkorren varassa roikkuva usko yliluonnolliseen voisi romahtaa!

• Pisama,

Kaukaisimmat tähdistä peräisin olevat valot ovat olleet matkallaan miljardi vuotta ja kertovat siten siitä, miltä kohteet näyttivät miljardi vuotta sitten.

• tri-angel

Kiehtovaa että timanteissa ja kaikissa öljytuotteissa, kuten muovissa, voi olla aineksia muinaisista eliölajeista, kuten vaikka dinosauruksista.

• tri-angel

Kiehtovaa että timanteissa ja kaikissa öljytuotteissa, kuten muovissa, voi olla aineksia muinaisista eliölajeista, kuten vaikka dinosauruksista.

• logiikka?

Mikä on tämän päättely logiikka? YEC vaatii että mittaukset mahtuvat 6000 vuoteen. Artikkelissa kuitenkin viitattiin kymmeniin tuhansiin vuosiin. Miten tämä "tutkimustulos" puoltaa 6000 vuotta?

Kreationisteille tuntuu olevan vaikeata käsittää että ei riitä että he pystyisivät osoittamaan että hiiliajoitus on epätarkka (mitä em. tutkimus ei ole kyennyt osoittamaan). Tämän lisäksi pitää kyetä osoittamaan että KAIKIA luonnonilmiöt mahtuvat 6000 vuoteen. Tämä onkin jo melkoinen haaste.

• *huohs*

Vastahan MrKAT kävi tuon asian täällä läpi, mukaanlukien AiG:n vääristely aiheesta. Mitä jos lukisit ensin mitkä väitteet on kumottu ennen kuin postaisit samaa juttua 1000:n kerran.

• niinpätietystiniinpätietysti

"Evolutionistit" eivät tutki timanttien ikää c14 menetelmällä.

Jos timanttien ikämääritys kiinnostaa, niin tietoa saat Geologian tutkimuslaitokselta.

• Taas tätä.....

Laske nyt kressukka itse vaikka sillä laskutikullasi, että kaikki timantit ovat 6000 vuotta ja sitä nuorempia.
      Älä nyt usko ihan kaikkea mitä siellä lahkon sivuilla kerrotaan :D

• vähäsen ajateltavaa

>

Ovatko timantit eloperäistä, orgaanista materiaalia ? Onko ? No, antaako radiohiilimenetelmä sitten edes teoreettisella tasolla oikeaa tulosta. Aivan: EI ! Miksi ihmeessä siis sitä pitäisi tutkia menetelmällä, joka ei edes perusteeltaan siihen sovi ? Menetkö Sinä mittaamaan matkaa Kuusamosta Alavieskaan ilmanpuntarilla (tai esimerkkiisi täydellisesti sopien: mikrometriruuvilla) ?

Sitten toinen miettimisen aihe. Radiohiiliajoituksen määritysraja alkaa n. 40000-60000 vuodesta sitä nuorempiin (monissa tapauksissa paljon sitä nuorempiin kun näytteet ovat hankalia). Se ei missään nimessä sovi tuota vanhempiin näytteisiin. Siis vaikka näytteessä ei olisi hiiltä lainkaan, radiohiilimenetelmä antaisi näytteen iäksi (laitteesta ja näytteestä riippuen) sellaiset 50000 vuotta. Tämä siis silloin kun detektoinnissa etsitään signal-to-noisesta aitoa signaalia: jo kohina tuottaa tuollaiset iät. Ymmärrätkö, kun ikä on suurempi kuin n. 50000 vuotta, signaalia ei tule detektoitavaa määrää, joten iäksi tulee aina vain laitteen ominaisen kohinan antama ikä n. 50000 vuotta (vaihdellen paljon). Vasta kun näyte on huomattavasti nuorempi kuin tuo viitisenkymmentä tuhatta vuotta, esim. 15000 vuotta, niin signaali antaa luotettavan ikämäärityksen. En ole ekspertti tuossa mittaussysteemissä, joten korjatkaa, jos katsotte selitykseni antavan siihen aihetta.

Tuo 50000 vuoden ikien mittaustulos radiohiilellä on siis todellakin kreationistien propagandaa, valheellista tiedettä, tiedettä tuntemattomille omien päämäärien saavuttamiseksi (valheen keinoin, valitettavasti).

• Break

Olisikos vastakommentin paikka? Vai käykö taas niin, että häivyt vastuusta ja menet sinne helluntaiseuroihin lukemaan parit isä-meidän rukoukset ja palaat taas kohta uuden valheen kanssa todistelemaan omaa uskoasi.

• Jos ymmärsin oikein

Muistaakseni Lubenowin kirjassa, jossa puhuttiin tuosta timantti-aiheesta, mainittiin, että jollain tavoin oltaisiin päästy tarkempiin mittausmenetelmiin, joilla pystyttäisiin tutkimaan yli 50 0000 vuoden arvoja.
        En muista sanatarkkaan mitä Lubenow aiheesta kirjoitti. Pitäisi tarkistaa ja katsoa kirjasta, valitettavasti tällä hetkellä sitä ei ole minulla saatavilla.

Itse en kuitenkaan tunne tätä aihepiiriä tarpeeksi.
        Tiedän vain mitä tuossa tutkimuksessa on väitetty.

Eikös timantti ole hiiltä?
        Eikö siihen silloin sovellu radiohiilimenetelmä?
        Tässäkin joudun kyselemään, koska olen aika tietämätön näistä asioista.
        Tiedän vain väitteen.

Jos aiheessa on epävarmuutta, niin asia olisi hyvä tutkia, jos se vain on mahdollista. Pitää olla varma mittauksesta, ettei mittaus tai näyte ole saastunut (kontaminaatio). Aihe on varsin mielenkiintoinen. Mutta tietenkin, jos radiohiilimenetelmä ei sovellu timanttiin, niin silloin sitä ei tietenkään voisi käyttää. Itse kun en tunne asiaa tarpeeksi, niin en voi kommentoida. Olen silti kiinnostunut asiasta.

Lubenowin kirjassa on kyllä jonkin reformoitua kristillisyyttä, jota en itse kannata. Kirjan käsittelemät aihepiirit ovat silti kiintoisia.

Keskustellaan iloisin mielin.

• liene
        Jos ymmärsin oikein kirjoitti:

Muistaakseni Lubenowin kirjassa, jossa puhuttiin tuosta timantti-aiheesta, mainittiin, että jollain tavoin oltaisiin päästy tarkempiin mittausmenetelmiin, joilla pystyttäisiin tutkimaan yli 50 0000 vuoden arvoja.
        En muista sanatarkkaan mitä Lubenow aiheesta kirjoitti. Pitäisi tarkistaa ja katsoa kirjasta, valitettavasti tällä hetkellä sitä ei ole minulla saatavilla.

Tiedän vain väitteen.

Jos aiheessa on epävarmuutta, niin asia olisi hyvä tutkia, jos se vain on mahdollista. Pitää olla varma mittauksesta, ettei mittaus tai näyte ole saastunut (kontaminaatio). Aihe on varsin mielenkiintoinen. Mutta tietenkin, jos radiohiilimenetelmä ei sovellu timanttiin, niin silloin sitä ei tietenkään voisi käyttää. Itse kun en tunne asiaa tarpeeksi, niin en voi kommentoida. Olen silti kiinnostunut asiasta.

Lubenowin kirjassa on kyllä jonkin reformoitua kristillisyyttä, jota en itse kannata. Kirjan käsittelemät aihepiirit ovat silti kiintoisia.

>

Varmasti tuota mittausta voidaan vieläkin tarkentaa, mutta oliko kyseessä sittenkin jokin toinen iänmääritysmenetelmä ? Katsos tämä 50000 vuotta perustuu vaan siihen faktaan, että hiilen puoliaika on n. 6000 vuotta, joten kymmenen puoliajan kuluttua C-14:ä on vaan niin pirun vähän, ettei siitä saada signaalia (nopea arvio n. 1 promille, jo ennestäänkin aivan minimalistisesta määrästä). Mittausta tietysti pystytään tarkentamaan suuremmalla näytemäärällä ja pidemmällä mittausajalla, jolloin C-14 hajoamisia on taustasta erottuva määrä, mutta hiili on ongelmallinen aine kontaminaatioiden kannalta (sitä on ihan joka paikassa), joten todennäköisimmin tuolloin kuitenkin mitattaisiin kontaminaatiota eikä niinkään näytettä. Mittauksen luotettavuus kärsii ainakin melkoisesti.

>

Ei, C-14:a syntyy ilmakehän yläosissa, joten sitä on ilmassa hiilidioksidissa aina tietty pieni määrä. Kaiken elollisen hiili on peräsin ilmakehän hiilidioksidista, joten elävässä hiili-12 ja hiili-14 suhde on sama kuin ilmassa. Sitten kun organismi kuolee eikä vaihda enää hiiltä, niin tuo C-14 alkaa hajota eli sen määrä vähenee (josta vähenemästä se ikä saadaan). Timantin hiili ei ole kuitenkaan peräisin ilmakehästä (tai siitä on niin kauan ettei sillä ole merkitystä), joten siinä ei alunalkaenkaan ole ollut samaa C-12/C-14 -suhdetta kuin ilmakehän hiilellä, joten ei myöskään ole C-14-vähenemää.

>

Jep, olen heti itsekin paremmalla tuulella kun Sinäkään et vaikuta fundamentalistipuupääinttäjältä.

• liene
        Jos ymmärsin oikein kirjoitti:

Tiedän vain väitteen.

>

Varmasti tuota mittausta voidaan vieläkin tarkentaa, mutta oliko kyseessä sittenkin jokin toinen iänmääritysmenetelmä ? Katsos tämä 50000 vuotta perustuu vaan siihen faktaan, että hiilen puoliaika on n. 6000 vuotta, joten kymmenen puoliajan kuluttua C-14:ä on vaan niin pirun vähän, ettei siitä saada signaalia (nopea arvio n. 1 promille, jo ennestäänkin aivan minimalistisesta määrästä). Mittausta tietysti pystytään tarkentamaan suuremmalla näytemäärällä ja pidemmällä mittausajalla, jolloin C-14 hajoamisia on taustasta erottuva määrä, mutta hiili on ongelmallinen aine kontaminaatioiden kannalta (sitä on ihan joka paikassa), joten todennäköisimmin tuolloin kuitenkin mitattaisiin kontaminaatiota eikä niinkään näytettä. Mittauksen luotettavuus kärsii ainakin melkoisesti.

>

Ei, C-14:a syntyy ilmakehän yläosissa, joten sitä on ilmassa hiilidioksidissa aina tietty pieni määrä. Kaiken elollisen hiili on peräsin ilmakehän hiilidioksidista, joten elävässä hiili-12 ja hiili-14 suhde on sama kuin ilmassa. Sitten kun organismi kuolee eikä vaihda enää hiiltä, niin tuo C-14 alkaa hajota eli sen määrä vähenee (josta vähenemästä se ikä saadaan). Timantin hiili ei ole kuitenkaan peräisin ilmakehästä (tai siitä on niin kauan ettei sillä ole merkitystä), joten siinä ei alunalkaenkaan ole ollut samaa C-12/C-14 -suhdetta kuin ilmakehän hiilellä, joten ei myöskään ole C-14-vähenemää.

>

Jep, olen heti itsekin paremmalla tuulella kun Sinäkään et vaikuta fundamentalistipuupääinttäjältä.

S24 toimii silloin tällöin - uusi yritys. Ja vielä.

• edelliseen
        liene kirjoitti:

>

>

>

Nykyisin mittaus tehdään luonnollisesti MS:llä, mutta samat lainalaisuudet pätevät: liian pieni määrä C-14 ei erotu taustasta/kontaminaatiosta. Tosiaan suuret näytemäärät ja pitkät mittaukset sekä high resolution MS auttavat venyttämään hiilikelloa vähäsen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe