Miten nuo voi lopettaa? Oli virhe ryhtyä koko rahastosäästämiseen ja nyt haluan lopettaa koko paskan pari sataa euroa miinuksella. Mulla on op-euro ja op-tuotto jatkuvilla sijoituksilla.
OP-Yhdistelmärahaston lopettaminen
12
8778
Vastaukset
- keksinyt?
Et mitään hölmömpiä rahastoja keksinyt. Olisit vaikka heittänyt rahasi toivomuslähteeseen, olisi ollut ainakin toivo jäljellä.
Tuonkaltaisista rahastoista ei ole muuta kuin menoja. Lue vaikka näitä keskusteluketjuja taaksepäin, niin pääset vähän jyvälle, missä mennään. - op-rahastot tuottaa
eurooppa osake 4,5-vuotta n.1500€
itä eurooppa 3,5-vuotta n.1100€
intia 1-vuosi n. 800€
Kaikkiin menee 50€/kk ei muita menoja. Nuo summat ovat plussaa (voittoa) ,mut tietenkin menee myynnistä(voitosta) verot ja 8€/ toimeksianto.
Eli maksaa 24€ toimitusmaksuja jos pistän kaikki menemään.
Nyt kun miettii niin tälläset summat on aivan sama pitääkö vaikka tilillä muutamalla satasella ei ole mitään merkitystä ,mut jos joku haluaa faktoja ja pelata napeilla niin tässä sitä oli.- samma här....
Mä lensin kans samaan lankaan viime keväänä. En tiedä hötkyilenkö turhaan, mutta tosissaan vituttaa, kun nuihin sijoitin. Kauanko sun rahat on ollu siinä kiinni ? Sijoitatko tietyn summan joka kuukausi ? Olen itse myös meittinyt miten tuon voisi sanoa irti. Siinähän on se, että viiden vuoden kuluttua rahat saisi nostaa kuluitta. Paljonkohan pankki velottais jos nyt irtisanoisin ? Miinuksella oon minäki.
- KUN VOITOLLA
samma här.... kirjoitti:
Mä lensin kans samaan lankaan viime keväänä. En tiedä hötkyilenkö turhaan, mutta tosissaan vituttaa, kun nuihin sijoitin. Kauanko sun rahat on ollu siinä kiinni ? Sijoitatko tietyn summan joka kuukausi ? Olen itse myös meittinyt miten tuon voisi sanoa irti. Siinähän on se, että viiden vuoden kuluttua rahat saisi nostaa kuluitta. Paljonkohan pankki velottais jos nyt irtisanoisin ? Miinuksella oon minäki.
Sen reilun 3000€. Ne kohteet ja kauanko olleet olivat siinä.
Kaikki näyttää plussaa.Minulla ,mut tarkoitin et todellisuudessa se on aika nappikauppaa.
Sijoitan 150€/kk eli 50€ jokaiseen/kk.
Neuvo sinulle. Nyt on ollut laskua eli älä hötkyile ,vaan mene pankkiin ja mietitte yhdessä kauanko haluat sijoittaa ja millä riskillä voit vaihtaa kohteita ilmaiseksi.
Intia ,itä-eurooppa ,suomi tai ... op:n sivuilla on kaikista analyysit ja tuotot vuosien varrelta.
Mut eihän sitä nyt tiedä miten talous kehittyy ,mut varo usa:aa... - gona-olli suossa
samma här.... kirjoitti:
50e menee molempiin kuussa, vuosi ja kaksi kuukautta yhteensä on nuo olleet.
- gona-olli suossa taas
Nyt päätin että olkoon vielä jos ne lähtis jossain vaiheessa tuottamaan.
- ootko tuuliviiri
Mikä tuuliviiri oot. ensin oot ottammassa pois ja sitten et otakkaan ! mitä me sitte teemä ? Annetaanko olla ? Päätä jo ?
Ja sulle toiselle
-niiden volyymin saa helposti selville-
mikä7mitä on volyymi ? - määrä
ootko tuuliviiri kirjoitti:
Mikä tuuliviiri oot. ensin oot ottammassa pois ja sitten et otakkaan ! mitä me sitte teemä ? Annetaanko olla ? Päätä jo ?
Ja sulle toiselle
-niiden volyymin saa helposti selville-
mikä7mitä on volyymi ?Kysyt, että mikä on volyymi. Sillä tarkoitetaan yksinkertaisesti, kuinka monta miljoonaa euroa rahastoon on sijoitettu.
Helposti saa myös selville, kuinka monta sijoittajaa kyseisessä rahastossa on.
Näistä on vähimmäismääräykset olemassa, joita rahoitustarkastus valvoo. Jos rahasto vajoaa alle minimirajan, se joudutaan lopettamaan tai usein näkee rahastoja yhdistettävän toisiin rahastoihin. Viime aikojen esimerkistä käy OP-Rahastoyhtiön Kestävän kehityksen rahasto, joka yhdistettiin toiseen rahastoon varojen huvetessa ja rahaston arvon romahtaessa. Taitaa olla tämä uusi rahasto joku ilmastorahasto.
Kun rahastolla alkaa mennä huonosti ja rahaston varoja ruvetaan lunastamaan suuressa määrin, rupeavat pankit antamaan "tekohengitystä" eli tyrkyttävät tietämättömille asiakkaille näitä rahastoja , jotta vältyttäisiin näiltä yhdistämisiltä. Se on nimittäin asiakkaille huono signaali.
Sietää varoa noita pankkien neuvojia. - samassa veneessä...
määrä kirjoitti:
Kysyt, että mikä on volyymi. Sillä tarkoitetaan yksinkertaisesti, kuinka monta miljoonaa euroa rahastoon on sijoitettu.
Helposti saa myös selville, kuinka monta sijoittajaa kyseisessä rahastossa on.
Näistä on vähimmäismääräykset olemassa, joita rahoitustarkastus valvoo. Jos rahasto vajoaa alle minimirajan, se joudutaan lopettamaan tai usein näkee rahastoja yhdistettävän toisiin rahastoihin. Viime aikojen esimerkistä käy OP-Rahastoyhtiön Kestävän kehityksen rahasto, joka yhdistettiin toiseen rahastoon varojen huvetessa ja rahaston arvon romahtaessa. Taitaa olla tämä uusi rahasto joku ilmastorahasto.
Kun rahastolla alkaa mennä huonosti ja rahaston varoja ruvetaan lunastamaan suuressa määrin, rupeavat pankit antamaan "tekohengitystä" eli tyrkyttävät tietämättömille asiakkaille näitä rahastoja , jotta vältyttäisiin näiltä yhdistämisiltä. Se on nimittäin asiakkaille huono signaali.
Sietää varoa noita pankkien neuvojia.Samassa veneessä ollaan tuon gona-ollin kans ja tuon toisen. Mulla melkonen summa kiinni siinä ja miinusta näyttää. Jos nyt otan pois niin häviän monta sataa. Mutta jos annan olla tuon kuus vuotta, niin kuinkahan käy. Sitä ei tietenkään tiedä kukaan. Mutta älkää nyt kaikki mollatko tuota rahastoa. Sijoittajat sanoo hädissään irti ja me jotka jäämme ollaan vielä enemmän kusessa.
Ihan totta. Löytyykö keltään mitään hyvää sanottavaa ? - vastauksi muka vain 4
samassa veneessä... kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan tuon gona-ollin kans ja tuon toisen. Mulla melkonen summa kiinni siinä ja miinusta näyttää. Jos nyt otan pois niin häviän monta sataa. Mutta jos annan olla tuon kuus vuotta, niin kuinkahan käy. Sitä ei tietenkään tiedä kukaan. Mutta älkää nyt kaikki mollatko tuota rahastoa. Sijoittajat sanoo hädissään irti ja me jotka jäämme ollaan vielä enemmän kusessa.
Ihan totta. Löytyykö keltään mitään hyvää sanottavaa ?miksi tähän viestiin on muka vastauksia vain 4 vaikka on paljooo enenmmän
- Mamutti
vastauksi muka vain 4 kirjoitti:
miksi tähän viestiin on muka vastauksia vain 4 vaikka on paljooo enenmmän
Niitä kutsutaan mainoksiksi. Vakavien mielipiteiden välillä on kevennystä. Televisio-maailman tavat ovat hiipumassa nettiin ennen varsinaita nettiteeveetä. Tosi on!
- -Teukka-
samassa veneessä... kirjoitti:
Samassa veneessä ollaan tuon gona-ollin kans ja tuon toisen. Mulla melkonen summa kiinni siinä ja miinusta näyttää. Jos nyt otan pois niin häviän monta sataa. Mutta jos annan olla tuon kuus vuotta, niin kuinkahan käy. Sitä ei tietenkään tiedä kukaan. Mutta älkää nyt kaikki mollatko tuota rahastoa. Sijoittajat sanoo hädissään irti ja me jotka jäämme ollaan vielä enemmän kusessa.
Ihan totta. Löytyykö keltään mitään hyvää sanottavaa ?OP:n sijoitusrahastoista on varmasti ihan yhtä paljon hyvää sanottavaa kuin muistakin sijoitusrahastoista. Hyvää on se, että pääsee melko pienellä summalla hajautetusti osakemarkkinoille mukaan, mutta miinuspuolena on, että joutuu maksamaan runsaanpuoleisesti välikäsille.
Se, että nyt sijoituksenne ovat miinuksella ei ole sen kummemmin OP:n vika, markkinat nyt sattuvat olemaan hieman hermoiluvaiheessa. Kannattaisi nyt katsella ihan rauhassa ja sijoittaa pikkuhiljaa lisää. Jos markkinat lähtevät enemmän laskuun, tulee ostettua halvemmalla lisää ja tulee kuitattua tappioita. Jos nousua jatkuu, niin on enemmän pääomaa, joka on nousussa mukana.
Tietysti jos siinä sijoitusvakuutuksessa on ihan viimeiset rovot kiinni, niin sitten ne kannattaa ottaa sieltä pois. Osakkeisiin ei kannata ikinä laittaa kuin kärsivällistä rahaa.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801975
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591697Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1541223Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501082Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69872
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26867