Hei, asiantuntijat,...

Emeritus

...minulla on pikkusalkussani fortumin osakkeita, joiden kurssinousu on 450% hankinta-arvosta.
Viimeisen kuukauden aikana tuli lisää 1500 euroa, kannattaisiko jo myydä, vai odotanko vielä?

Nimim. "Kakkosauto pitäisi ostaa."

15

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naatitaan - naatitaan

      Mitäs noita myymään. Osinkoakin tulee mukavasti.

    • Nokialle verojaan maksavan kannattaa myydä heti kaikki liikenevä omaisuutensa, sillä Nokialla on sählätty niin paljon, että kunatlaisilta joudutaan keräämään montakin ylimääräistä kolehtia. Ja teillähän on siellä kunnassa sellaisiakin, jotka päästävät vaivaisimmat maallisista vaivoistaan piikillä.

      Kannattaisi myydä varmaan asuntonsakin ja muuttaa pois paikkakunnalta vielä, kun asunnosta jonkun roposen saa. Kukaan järki-ihminen ei nimittäin taida havitella asuntoa alueelta, missä paskaputkisto on liitetty vesijohtoverkkoon. Tampereella kuulemma sanottiin, että kannattaa vetää vessä tarpeeksi usein, että Nokiallakin saadaan juomavettä.

      • Ja valtuusto

        demarienemmistöinen. Revi siitä.


      • Ja valtuusto kirjoitti:

        demarienemmistöinen. Revi siitä.

        Miten tuo juttusi liittyy tähän. Minun suositukseni Emeriitalle on edelleen, että myy sekä osakkeet ja mieluiten kaiken Nokialla omistamansa omaisuuden. Jos näiden välillä pitää valita, niin myy muun omaisuutensa, mutta jättää itselleen sen ykkösauton, millä pääsee pois ja ne Fortumin osakkeet, joilla voi sitten kustantaa itselleen jostain muualta pistokepaikan talvikaudeksi.

        Kuntajohdosta en tiedä. Lehdistä olen vain lukenut, että paskajohto oli yhdistetty vesijohtoon. Se siis siitä johdosta. Valtuusto ei Nokialla ole demarienemmistöinen. Ehkä sen olisi pitänyt olla. Siitäkö haaveilet?


      • kulkee

        toiseen suuntaan. Nokian kaupunki ei näe imagohyötyä Nokia Oyj:stä tarpeelliseksi. Tampereen kaupunki siinä kyllä hyötyä näkisi ja sen hyödyn mielellään ottaisi.


      • pikku-urpo
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Miten tuo juttusi liittyy tähän. Minun suositukseni Emeriitalle on edelleen, että myy sekä osakkeet ja mieluiten kaiken Nokialla omistamansa omaisuuden. Jos näiden välillä pitää valita, niin myy muun omaisuutensa, mutta jättää itselleen sen ykkösauton, millä pääsee pois ja ne Fortumin osakkeet, joilla voi sitten kustantaa itselleen jostain muualta pistokepaikan talvikaudeksi.

        Kuntajohdosta en tiedä. Lehdistä olen vain lukenut, että paskajohto oli yhdistetty vesijohtoon. Se siis siitä johdosta. Valtuusto ei Nokialla ole demarienemmistöinen. Ehkä sen olisi pitänyt olla. Siitäkö haaveilet?

        kun saat pöksyillesi, nokialla on demarirosvoilla
        suurin valtuustoryhmä. Ja sitähän sinä et tiennyt,
        etkä osaa sitä tietoa netistäkään onkia.

        Ps. Lehdistä olen lukenut, että demarit siellä
        yhdistivät paskajohdon vesijohtoon.
        Syytä siihen ei tiedä edes paavo liponen.


      • Emeritus

        ...tosiasiassa meillä täällä Nokialla ei ole mitään hätää.
        Epidemia on purkautumassa ja vesiongelmakin on hallinnassa, kiitos siitä ulkopuolisen avun. (Puolustusvoimat, SPR, ym.)
        Tonttien hinnat ovat edelleen nousussa,(omakohtaisia kemuksia) kaikki haluaa tulla maalle asumaan.
        Meillä on vesi puhdasta ja golfkenttä naapurissa, kyllä kelpaa.

        Minä itse katson, että jos jotain täytyy tästä Nokian vesikriisistä syyttää, niin siitä, että meillä demarit ja kommunistit ovat pitäneet huolta siitä, että avoimet paikat ovat täytetyt puolueperustein, eikä esim. ammattitaidon perusteella, surullista!


    • mutta osa

      Ei kannata kaikkia myydä, jotta saat vähän osinkoakin. En odota Fortumilta mukavaa osinkoa, sillä toimitusjohtaja Lilius pitää puolensa optioissa.

      Sinulla tulee upea myyntikate, joten myy 50-75 % osakkeistasi. Jätä loput osinkokevääseen tai "pahan päivän varalle".

      • Emeritus

        ...kiitos siitä, mutta kun minä olen laskenut, että tarvitsen 25 000 uuteen autoon, niin tässä olisi se summa.
        Onneksi jää vielä melkoinen pikku osakesalkku, mutta ei niin hyvätuottoinen, kuin tuo fortumi.

        Ja onhan siinä sekin hyvä puoli, että jää vielä vähän maailmanympärimatkaankin.

        ps. Osakesalkkuni olen rahoittanut puhtaasti säästyneillä ammattiyhdistysmaksuilla, suosittelen muillekin.


    • Aulis Anttila

      Päätä aina jo hyvissä ajoin minkä tuoton ostoksellesi haluat... ja kun se on pulkassa niin myyt... et spekuloi... enää... muuten urakat striidaa...

      • Emeritus

        ...ja myyn, kun olen päättänyt!
        Muistan hyvin, kun edellisen kerran myin Nokian osakkeita, mitä olin saanut henkilökunta-annilla ja vain kolminkertaisella voitolla. Aina ei voi voittaa! Pitää joskus tyytyä vähempäänkin


    • Kaupunkilainen.

      ..sillä kuten tiedät niin osinkoja tulee taas keväällä mukavasti ja jatkossakin kun energian hinta vain nousee.

    • varma tuotto

      Myy ihmeessä heti. Sijoita viinaan ennen vuodenvaihdetta. Alkoholin hinta nousee 1.1.2008 viinaveron korotuksen vuoksi. Viinasatsisi arvo on ensi vuonna kymmenisen prosenttia korkeampi kuin tällä viikolla jos ostat pelkkiä väkeviä.

      Osakkeista et saa yhdessä yössä yhtä hyvää tuottoa.

      Ja Nokiallahan ei vettä voi juoda joten viinoillesion pimeitäkin markkinoita, niinpä sijoituksen realisoinnistakin sopivilla markkinoilla tulee aina vaan lisätuloa.

      • putkimies voitti

        Saneerasimme vanhaa kiinteistöä. Putkiurakoitsija teki vahingon ja paskavesi valui sisäkaivoon. Siis juomakelvoton vesi ja minä viimeisilläni raskaana.

        Aikanaan oikeudessa putkimies voitti. Ja sitähän en ymmärrä tänäkään päivänä. Mutta maksoin omat ja toisen juristin laskut. Jopa vesilaitoksen tarkastaja ei hyväksynyt putkistoremonttia, mutta näin siellä savossa oikeutta käydään. Onneksi muutin sieltä - hullujen seudulta - meinaan.


    • sähköön

      kun sijoitat voit sano hyvästi ja good bai osingoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe