Miten pitkään Microsoft on luvannut tarjota ylläpitoa Windows 2000:lle?
Itselläni on yks hidas kone (prossu) jossa oli aikaisemmin Windows 98. Siihen käyttikseen on tuki jo Microsoftin toimesta lopetettu.
Kannattaako asentaa hitaaseen koneeseen W2K? Miten siis tuon käyttiksen tuen ja ylläpidon kanssa?
Kiitokset vastauksista!
Microsoftin tarjoama tuki ja ylläpito
3
583
Vastaukset
- mutta jotain kumminkin
eli riippuu mitä aiot tehdä koneellasi ja miten vanha ja hidas koneesi on. Kerro vähän koneestasi millainen prossu ja ennenkaikkea muistin ja kiintolevyn koko. Win2000 haukkaa helpostikin lähes gigan edestä kiintolevytilaa.
Se että millä prossulla toimii, riippuu siitä mitä aiot tehdä sillä. Mä olen kyllä saanut Win2000:n pelittämään jopa 266 MHz Pentium 2:lla jossa vain 64 MT muistia mutta en asentanut siihen lainkaan service packia. On huomattavaa että service packit saattaa hidastaa konetta aikalailla ja tehdä siitä hemmetin raskaan. Mutta tuo masiina siis kyllä pyöri ja vieläpä ihmeen köykäisesti, kevyttä kuvankäsittelyä (ei siis kauhean isoja kuvia), nettisurffausta ym ja kevyttä tekstinkäsittelyä pystyi tekemään. Kone tosin sittemmin hajosi mutta se ei liity tähän aiheeseen lainkaan. - Tässä!
Windows 2000:n extended-tuki päättyy vuonna 2010.
Ei kyllä kannata. Uusiakin käyttiksiä löytyy vanhoihin koneisiin. Kuten vaikka Xubuntu tykittää oikein hyvin 192Mt muistilla. Itseasiassa toimii varmaan 128Mt muistilla vähän laiskemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1175472Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361711- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111173Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201169Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861063Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64951
- 64906
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846