Ei uutta tälläkään rintamalla!
Mutta yksi lukemani kysymys jäi mieleeni:
"Miksi kuolematon Jumala olisi uhrannut itsensä
itselleen?"
Pisti miettimään sitä, millaisina me ihmiset näemme itsemme suhteessa Jumalaan! Kuinka vaikea ihmisen on nähdä oma syntisyytensä ja kelpaamattomuutensa Pyhälle Jumalalle. Ja ottaa vastaan Jumalan oma teko: Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti koko ihmiskunnan. Tällä Jumala avasi tien meille kaikille yhteyteensä. Myöntää se, että minun tekoni, ajatukseni ja aikomukseni ovat pohjimmiltaan itsekkäitä, pahoja = olen siis syntinen. Olen syntinen ja tarvitsen sovitusta synneistäni. Ja sen Jeesus on tehnyt meille äärettömän helpoksi. Ei tarvitse kuin tunnustaa pahuutensa ja pyytää Jeesusta astumaan omaan
elämään. Pyydä, että saat syntyä uudesti!
Ei Jumala itselleen itseään uhrannut! Hän uhrasi itsensä meidän syntisten tähden, jotta meillä rauha olisi.
Itsetuntoa kohottamaan!
11
282
Vastaukset
- Synnitön
Minä en ainakaan ole itsekäs ja paha. Ehkä sinä olet. Minä en tee pahaa enkä toivo pahaa kenellekään. Perisyntikin on roskaa. Miksi olisin vastuussa jonkun muun virheestä?
Se että Jumala tapatti itsensä jotta ihminen kelpaisi hänelle, on sen verran älytön ajatus ettei ole mikään ihme että jo raamatun kirjoittamisen aikoihin ihmiset pitivät sitä pähkähulluna (...saarnauttamansa hullutuksen kautta...).
Uhraaminen tapahtuu aina JOLLEKIN. Vastausta pyydettiin siihen, kenelle. - Daniel 1
Jumala on tehnyt kaiken niin helpoksi, ihmiset vain itse keksivät turhia mutkia matkaan.
- seli seli
kirjoitit?
Esim. nämä 2 lausetta eivät ole kenenkään (terveen) ihmisen ymmärrettävissä:
- ... uhri sisältää siis Jumalallisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ????????
- Pahuus tuomitsi vääryydellä sen puhtaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden mikä oli Jeesuksessa ?????? - H_2_O
Jumalaa kenties tarkoitat?
Kristinuskon Jumala on tehnyt homman äärettömän vaikeaksi plagioimalla omaan uskontoonsa kaiken maailman myytit ja taikauskot. - Daniel 1
seli seli kirjoitti:
kirjoitit?
Esim. nämä 2 lausetta eivät ole kenenkään (terveen) ihmisen ymmärrettävissä:
- ... uhri sisältää siis Jumalallisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden ????????
- Pahuus tuomitsi vääryydellä sen puhtaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden mikä oli Jeesuksessa ??????En tiedä motiivejasi, miksi valehtelet. En ole kyseisiä lauseita kirjoittanut.
Mutta kun nyt kerran minulta kysyt, niin vastaan sinulle, IKÄÄNKUIN olisin ne kirjoittanut.
-Uhri sisältää Jumalallisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden.
Tässä puhutaan ilmeisesti Kristuksen JEESUKSEN uhrikuolemasta Golgatan keskimmäisellä ristillä vähän Jerusalemin ulkopuolella 2000 vuotta sitten.
No, tässä oli todellakin kysymys äärimmäisestä rakkaudesta, kun ISÄ JUMALA uhrasi oman Poikansa koko maailman syntien edestä. Joh 3:16 : "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Oikeudenmukaisuudesta en niinkään tiedä siinä mielessä, että kyse on paljon pidemmälle menevästä asiasta, vai oletko koskaan kuullut kenestäkään ihmis-tuomarista, joka sen sijaan, että langettaisi sinulle rangaistuksen jostakin ilmiselvästä synnistä, vaikkapa valehtelemisesta,
sanoisikin, että joo, pannaan tämä rangaistus minun poikani kärsittäväksi, ja sinä voit mennä!
-Pahuus tuomitsi vääryydellä sen puhtaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden, mikä oli Jeesuksessa.
No, eihän pahuudella nyt mitään tuomiovaltaa olisi tietenkään ollut, ellei ISÄ JUMALA olisi sitä sallinut. Matt 26:53 "Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legioonaa enkeleitä." - Daniel 1
H_2_O kirjoitti:
Jumalaa kenties tarkoitat?
Kristinuskon Jumala on tehnyt homman äärettömän vaikeaksi plagioimalla omaan uskontoonsa kaiken maailman myytit ja taikauskot.Sekin on tehty helpoksi, että Kristinusko ja ristinusko on sama asia! Vai mitä?
Leikki sikseen, mutta Kristinusko on kyllä mielestäni ihan simppeli juttu ainakin alkuunpääsyn suhteen. Rukoile vaan ns syntisen rukous, löytynee esim Googlaamalla, eli tunnusta syntisyytesi kaikkivaltiaan Jumalan edessä, ota JEESUS KRISTUS vastaan elämäsi Herraksi ja katso, mitä tapahtuu. Jos nimittäin tämän teet, niin Jeesus on luvannut pitää huolen lopusta.
- teatterissakin..
... esitetään murhenäytelmiä.
Illan päätteeksi kuolleet heräävät henkiin, ja ovat taas valmiita uuteen näytökseen.
Joko Jumala/Jeesus kuoli Golgatalla tai sitten ei. Jos ei kuollut, koko spektaakkeli on vain teotteria, sirkushuvia hyväuskoisen rahvaan silmänlummeeksi.
Paljon todennäköisempää on että ristillä riippui (jos riippui) joku roomalaisten ja/tai papiston vihat päälleen saanut puolijulkkis. Saarnamies, josta myöhemmin on kehitelty Jumala, tarinoiden totuudenmukaisuus kun ei tunnetusti lisäänny niitä huhupuheina levittämällä. - ,,,,
"Kuinka vaikea ihmisen on nähdä oma syntisyytensä ja kelpaamattomuutensa Pyhälle Jumalalle."
Minkä ihmeen takia sitä pitäisi miettiä? Jos hän on meidät kerran tällaisiksi luonut ilman että meillä on ollut mahdollisuutta vaikuttaa mitenkään asiaan, eikö hän itse ole vastuussa siitä? Onko lumiukko vastuussa siitä, että se sulaa keväällä?
"Ja ottaa vastaan Jumalan oma teko: Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti koko ihmiskunnan. Tällä Jumala avasi tien meille kaikille yhteyteensä."
Itsehän hän on sen tien sulkenutkin, kaikkivaltias. Eikö tämä kaikkivaltias voinut estää pahaa tulemasta maailmaan? Eikö kaikkivaltias voinut estää ihmistä lankeamasta, jos kerran tätä niin paljon rakasti?
"Myöntää se, että minun tekoni, ajatukseni ja aikomukseni ovat pohjimmiltaan itsekkäitä, pahoja = olen siis syntinen. Olen syntinen ja tarvitsen sovitusta synneistäni."
Sovittakoon se, joka on kaiken sen minuun istuttanut. Miksi minun pitäisi vastata jonkun ihan minulle vieraan tahon tekemisistä? Eivätkä minun kaikki ajatukseni ole suinkaan pohjimmiltaan itsekkäitä. Mistä ihmeestä luulet minut tuntevasi?
"Ja sen Jeesus on tehnyt meille äärettömän helpoksi. Ei tarvitse kuin tunnustaa pahuutensa ja pyytää Jeesusta astumaan omaan
elämään. Pyydä, että saat syntyä uudesti!"
Jumalan pitäisi käydä hankkimassa lisää voimaa vaikka bodaamalla. Miksi hän jättää vajavaisen ihmisen pyytelyn varaan sen minkä hän voi ilmankin tehdä?
Eräs kaikkein siteeratuimpia raamatunpaikkoja lienee Joh. 3:16, jonka lukeminen saa jo herkimmät lankeamaan loveen. Mutta jos kerran Jumala on meitä niin hirveästi rakastanut, ja kaikkivaltiaana vieläpä tiennyt kaiken ennalta, SILTI hän on antanut ihmisistä melkomoisen osan (jonka suuruudesta uskovaiset riitelevät verissäpäin) mennä kadotukseen. Mikä isä se on, joka näkee ennalta lapsensa joutuvan vaaraan eikä käytä kaikkia keinojaan tämän pelastamiseksi? Jospa vaikka kokeilisi hiukan voimiaan. Vai eikö ohjat olekaan kaikkivaltiaan Jumalan käsissä?
Joku nyt ontuu tuossa uhraamis- ja sovitusjutussa. Ja pahan kerran. Voisko joku vastata näihin kysymyksiin vaikka mielellään ilman kehäpäättelyä?- Jansku H
Jäinpäs ihmettelemään ajatuksiasi:
"Minkä ihmeen takia sitä pitäisi miettiä? Jos hän on meidät kerran tällaisiksi luonut ilman että meillä on ollut mahdollisuutta vaikuttaa mitenkään asiaan, eikö hän itse ole vastuussa siitä?"
Siis pidätkö itseäsi tahdottomana zombiena?! Vai niin, itse joudun tekemään jatkuvasti valintoja ja päätöksiä elämässäni. Eli olet niin "hyvä ihminen" ettei sun tarvi edes ottaa vastuuta tekemistäsi; voit systätä ne vaikka Jumalan syyksi. No sitähän se ristintyö tosin olikin: syytön kantaa syyllisten teot. Mutta se pitää vaan hyväksyä ja nöyrtyä ottamaan vastaan. Mutta sinäpä jatkat:
"Itsehän hän on sen tien sulkenutkin, kaikkivaltias. Eikö tämä kaikkivaltias voinut estää pahaa tulemasta maailmaan? Eikö kaikkivaltias voinut estää ihmistä lankeamasta, jos kerran tätä niin paljon rakasti?"
Ihminen itse sulki tiensä lankeemalla syntiin; se ei ollut Jumalan tahto eikä teko. Tuo teko oli ihmisen valinta. Se mistä sinäkään et halua ottaa vastuuta. Jumala ei tehnyt ihmistä tahdottomaksi koneeksi, vaan antoi vapaan tahdon. Hän ei ketään pakota yhteyteensä.
Vielä jatkat:
"Sovittakoon se, joka on kaiken sen minuun istuttanut. Miksi minun pitäisi vastata jonkun ihan minulle vieraan tahon tekemisistä? Eivätkä minun kaikki ajatukseni ole suinkaan pohjimmiltaan itsekkäitä. Mistä ihmeestä luulet minut tuntevasi?"
Jumala ei laita sun tekojasi ja ajatuksiasi vaakaan ja punnitse painaako hyvät enemmän kuin pahat. Minä en tunne sinua, mutta uskon tietäväni mikä Jumalan standardi on pyhyydessä ja olen varma ettet selviä lähellekään. Raamattu itseasiassa sanoo ettei ihmisessä ole mitään hyvää, ja uskon että kuulut myös tuohon joukkoon ilman Jeesusta. Eikä Jumala ole pahan istuttaja vaan saatana. Ja jollei ihminen kulje Jumalan yhteydessä, niin ihminen kulkee saatanan matkassa!
"Mikä isä se on, joka näkee ennalta lapsensa joutuvan vaaraan eikä käytä kaikkia keinojaan tämän pelastamiseksi? Jospa vaikka kokeilisi hiukan voimiaan. Vai eikö ohjat olekaan kaikkivaltiaan Jumalan käsissä?"
Jumala on tehnyt kaikki jo sunkin pelastamiseksi!
Ei homma ole Jumalasta kiinni vaan sun omasta valinnasta. Lopeta vastuun siirto, tutki mitä Raamattu todella sanoo ja anna Jumalalle mahdollisuus. Ei kukaan oo taivaassa vastoin tahtoaan!
- riippuu siitä
mitä Jumalalla Jeesukssa ymmärretään.
Jos olemme niin lapsellisia että pidämme kaikkeuden valtiasta ikäänkuin ihmisenä niin silloin voi ajatella vaikka mitä.
Tosiasiassa on Jeesuksen syntyperä se mikä on Jumalasta, siten Jeesus on Jumala(sta) Jumalan Poika (mutta myös ihmisen poika kuten tiedät), uhri sisältää siis Jumalallisen oikeudenmukaisuuden ja rakkauden. Pahuus tuomitsi vääryydellä sen puhtaan Jumalan oikeudenmukaisen rakkauden mikä oli Jeesuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3912490V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914291Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1104023- 513658
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533351- 1163304
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul482235- 392143
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul271968On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva131661