Ellen Whiten eksytystä jatketaan

Hohhoi. Selasin adventistien Kirjatoimen sivuja ja yhä vain siellä käännetään lisää ja lisää väärän profeetan Ellen Whiten kirjoituksia ellenisteille eksyksissä pysymiseksi ja meille heidän mielestään pedonmerkkisille babylonialaisille eksytykseksi.

Taas yhden kirjan mitalta Ellen Whiteä: Turvassa kriisin keskellä http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=303&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1

Mutta kukaan ei ole turvassa sen paremmin kriisin tai rauhankaan keskellä, kun adventtikirkko jäsenineen hyökkää väärän profeettansa kanssa eksyttämään.

32

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monella lailla.

      Niin, eksytyksiä on monenlaisia ja mitä eksytyksellä nyt ylipäätään tarkoitetaan.
      Sitä voi olla liikkeellä, että on itsekin eksyttäjä, mutta kun sokea toista sokeaa taluttaa, niin molemmat on samassa kuopassa.
      Oletko samaa mieltä?
      Mikä on sinun valosi, ihmisoppi ja oma eksymyksesi?
      Luulen, että malkaa löytyy riittävästi omasta silmästä, kuin naapurinkin silmästä, mutta kummassa se isompi malka sitten on, siinä se selvittely työ olisikin.
      Esittämiesi asioiden perustukselle en paljonkaan uskaltaisi lähteä rakentamaan, mittavirheet on nähtävissä riittävän selkeästi ja näin ollen heitän nekin roskiin.
      Mutta hyvähän se ihmisen osa on, kun saa osoittaa toinen toistaan vääräksi enkuliksi, siitä tulee autuas olo. Vai mitä?
      Muuten, oletko miettinyt jo nimimerkkisi vaihtamista, vaikka no 2.seksi. Katsos, se tuoksahtaa lihalliselle tuo 1.nen. Sanakin sanoo, että ei pitäisi ottaa niitä ensimmäisiä paikkoja, koska suuremmat asiat määrittelee paikkamme.
      Voi olla noloa, jos joutuu muuttamaan hieman taemmaksi. Ehkä ehdottaisin vaikka, että ota uskova 007. niin siinä olisi jytyä, mutta ei nostaisi itseään 1. paikalle. Joku voi tulla ja astua varpaalle, ja huomaa olevansakin 2.

      Että hohhoi, sinulle ja naapurille, sen hengen perusteella, mikä tuoksuu.

    • ylifariseus

      aivan hyvä kannanotto Ellen G. Whiten kirjoituksiin.

      Riitta ei ainakaan eksy jos kirjoitukset toteutuvatkin toisin kuin Riitta on arvellut niiden toteutuvan.
      Kirja "Suuri Taistelu" on todellinen aarre niille lukijoille jotka pystyvät itsekkin päättelemään miten asiat tulevat menemään tulevaisuudessa. Kaikista eniten ihmiset uskovat vääriin opettajiin ja silloin oikeat opettajat tuntuvat ihan vääriltä.

      Riitta uskaltaa tutkia sekä kielteiset, että myönteiset julkaisut, ja uskoo oikeaksi sen minkä näkee oikeaksi, mutta eihän Riittakaan ole erehtymätön, vaan tutkii ylifariseuksen kanssa kaikki kirjoitukset väärentelemättä niitä.

      • onhan se hyvä, että

        Riitta toi nuo kirjatoimen sivut tähän, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista lukemista! Voi aloittaa vaikka Ikuisista kertomuksista. Maailman kaunein ja paras lasten raamatunkertomus sarja.


      • Ovat
        onhan se hyvä, että kirjoitti:

        Riitta toi nuo kirjatoimen sivut tähän, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista lukemista! Voi aloittaa vaikka Ikuisista kertomuksista. Maailman kaunein ja paras lasten raamatunkertomus sarja.

        Todella hyvä sarja 10 kpl kirjoja, joissa käydään
        koko raamattu läpi, niitä muuten luetaan tv 7mällä.
        Kyllä niitä voi muutkin lukea, vaikka on lapsille
        tarkoitettu, kaunis kuvitus,jo kolmas polvi lukee.


      • onhan se hyvä, että kirjoitti:

        Riitta toi nuo kirjatoimen sivut tähän, sieltä löytyy paljon mielenkiintoista lukemista! Voi aloittaa vaikka Ikuisista kertomuksista. Maailman kaunein ja paras lasten raamatunkertomus sarja.

        Kappas vaan - ei tarvinnut itseäni suositella, vaan
        sain kehuja. Joo, Ellen on maailman apras satuilija - meille yksinkertaisille lapsukaisille "ikuisia kertomujksia" ja "Suurta Taistelua" tarjoilee.

        Riitta - minunkin mielestäni - tekee arvokasta työtä ja häneltä eniten vaaditaan herjojen kestämisessä ja kaikessa,
        kun paljastaa EGW-opin syvyyksiä.
        Hyvä saada tietää kaikki salat heti alkuunsa,
        ettei tietämättään eksy satuja totena pitämään.

        Kastelupauksessa luvataan pitää totena lauantaisapattimääräystä. Ilmestyskirjaseminaarissa
        sitten jo valkenee, ettei Jumalalle kelpaa kukaan
        muu kuin ne, joilla on sapattisinetti otsassaan.
        Sitähän ei kellään näy olevan, joten piru nauraa makeasti hyväuskoisille, mutta toivottomille kilvoitteljoille.

        Hyvä tietää, että voi itse arvioida kokonaisuuden


      • LOHDUTONTA, TOIVOTONTA JA ARMOTONTA
        - saada osakseen ylifariseuksen kohtalo

        Luuk 18:11-17

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]

        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
        [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

        (13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
        [Esra 9:6; Ps. 51:3])

        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
        [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]
        [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

        Jeesus ottaa vastaan lapset

        15 Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
        [18:15-17: Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

        16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 18:3]

        "Joka itsensä alentaa, se korotetaan"
        Mutta YLIfariseukset ylentävät itsensä ja Jeesus
        antaa ylen heidät.

        Kirjoitti eräs
        armahdettu syntinen


      • opettanut
        AnttiVKantola kirjoitti:

        LOHDUTONTA, TOIVOTONTA JA ARMOTONTA
        - saada osakseen ylifariseuksen kohtalo

        Luuk 18:11-17

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]

        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
        [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

        (13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
        [Esra 9:6; Ps. 51:3])

        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
        [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]
        [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

        Jeesus ottaa vastaan lapset

        15 Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
        [18:15-17: Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

        16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 18:3]

        "Joka itsensä alentaa, se korotetaan"
        Mutta YLIfariseukset ylentävät itsensä ja Jeesus
        antaa ylen heidät.

        Kirjoitti eräs
        armahdettu syntinen

        ketään? Jumalan Sana kuolisi, jos kaikki olisivat publikaania, ei olisi ketään joka opettaisi ja toisi Sanaa esille.

        Niin, enää ei osaisi publikaanit edes rintaansa lyödä, kun eivät erottaisi syntiä!

        Et Antti ymmärrä ollenkaan Jeesuksen pelastussanomaa. Jeesus on tullut jokaista varten, ylifariseuksia ja alifariseuksia. Näin vaan on, että jokaisen puolesta on sovitus tehty!
        Jotkut tosin kumoavat Jeesuksen työn! Näitä kumoajia liikkuu täälläkin pastalla!
        Kuuluutko sinäkin kumoajiin, että epäilet, että ei Jeesus pystynyt lakia täyttämään vaan kumosi sen?


      • ylifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

        LOHDUTONTA, TOIVOTONTA JA ARMOTONTA
        - saada osakseen ylifariseuksen kohtalo

        Luuk 18:11-17

        11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
        [Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]

        12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
        [Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ]

        (13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
        [Esra 9:6; Ps. 51:3])

        14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
        [Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]
        [Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]

        Jeesus ottaa vastaan lapset

        15 Jeesuksen luo tuotiin myös pieniä lapsia, jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
        [18:15-17: Matt. 19:13-15; Mark. 10:13-16]

        16 mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." [Matt. 18:3]

        "Joka itsensä alentaa, se korotetaan"
        Mutta YLIfariseukset ylentävät itsensä ja Jeesus
        antaa ylen heidät.

        Kirjoitti eräs
        armahdettu syntinen

        Sairasvuoteella, ja pyysi pappia luokseen. Vanhus halusi synninpäästön, ja kertoi papille minä olen ollut niin paha ihminen, ja kelvoton kaikille lähimmäisilleni, eikä minussa ole mitään hyvää. Pappi kuunteli tuota litaniaa, ja sanoi: Niinhän ne ovat muutkin sanoneet, ja silloin vanhus vastasi: Vai tulet sinä tänne minua haukkumaan, minä en ole koskaan tehnyt kenellekkään mitään pahaa, ja ajoi papin pois jakamasta ehtoollista.

        Minkähänlaisen kohtelun Kantola saa herjaavista kirjoituksistaan, montakohan sormea osoittaa itseään kohti, arvelee ylifariseus.


      • Rehellisyys"
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kappas vaan - ei tarvinnut itseäni suositella, vaan
        sain kehuja. Joo, Ellen on maailman apras satuilija - meille yksinkertaisille lapsukaisille "ikuisia kertomujksia" ja "Suurta Taistelua" tarjoilee.

        Riitta - minunkin mielestäni - tekee arvokasta työtä ja häneltä eniten vaaditaan herjojen kestämisessä ja kaikessa,
        kun paljastaa EGW-opin syvyyksiä.
        Hyvä saada tietää kaikki salat heti alkuunsa,
        ettei tietämättään eksy satuja totena pitämään.

        Kastelupauksessa luvataan pitää totena lauantaisapattimääräystä. Ilmestyskirjaseminaarissa
        sitten jo valkenee, ettei Jumalalle kelpaa kukaan
        muu kuin ne, joilla on sapattisinetti otsassaan.
        Sitähän ei kellään näy olevan, joten piru nauraa makeasti hyväuskoisille, mutta toivottomille kilvoitteljoille.

        Hyvä tietää, että voi itse arvioida kokonaisuuden

        Sillon voisimme kutsua Anttia rehelliseksi, joka om pienessä väärä se on suuressakin väärä. Sanovat tämän Anttima esiinyyvämn olevan Jesuiittojen Agentti? Siltähän tämä Antti noin pohjimmiltaan vaikuttaa vaikuttaa. Hoida työsi ja hoida potilaasi ja lopeta Korkkiruuvien vääntäminen. Koeta kääntyä rehellisyyteen ja lopeta Ihan tavallinen Jumalan pilkka. Tämä on vain neuvoksi sinulle.


      • asiassa
        Rehellisyys" kirjoitti:

        Sillon voisimme kutsua Anttia rehelliseksi, joka om pienessä väärä se on suuressakin väärä. Sanovat tämän Anttima esiinyyvämn olevan Jesuiittojen Agentti? Siltähän tämä Antti noin pohjimmiltaan vaikuttaa vaikuttaa. Hoida työsi ja hoida potilaasi ja lopeta Korkkiruuvien vääntäminen. Koeta kääntyä rehellisyyteen ja lopeta Ihan tavallinen Jumalan pilkka. Tämä on vain neuvoksi sinulle.

        Miksi sinä puutut aina henkilöön. Menitkö muuten sanattomaksi, tekeekö totuus noin kipeätä?

        Ei kai Antti yöllä töissä ole?


      • UnaFortuna
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kappas vaan - ei tarvinnut itseäni suositella, vaan
        sain kehuja. Joo, Ellen on maailman apras satuilija - meille yksinkertaisille lapsukaisille "ikuisia kertomujksia" ja "Suurta Taistelua" tarjoilee.

        Riitta - minunkin mielestäni - tekee arvokasta työtä ja häneltä eniten vaaditaan herjojen kestämisessä ja kaikessa,
        kun paljastaa EGW-opin syvyyksiä.
        Hyvä saada tietää kaikki salat heti alkuunsa,
        ettei tietämättään eksy satuja totena pitämään.

        Kastelupauksessa luvataan pitää totena lauantaisapattimääräystä. Ilmestyskirjaseminaarissa
        sitten jo valkenee, ettei Jumalalle kelpaa kukaan
        muu kuin ne, joilla on sapattisinetti otsassaan.
        Sitähän ei kellään näy olevan, joten piru nauraa makeasti hyväuskoisille, mutta toivottomille kilvoitteljoille.

        Hyvä tietää, että voi itse arvioida kokonaisuuden

        Niin sinun tulisi ottaa oppia tuosta Jeesus Nasarealaisesta. Hän kunnioitti koko elämämsä Isänsä Jahwen Sapattia. Jos ole sapatin kumoamisesta varma. Koeta laittaa Raamatustasi Jeesuksen henkilökohtainen muutos, jossa Jeesus virallisesti mitätöi Sapatin joka on sinun pilkan kohteitasi. Vieläpä Paavalikin piti Sapatin aivan mestaukseensa asti, Joten Jumalallisissa portaissa ei sapattia ole koskaan poistettu! Sunnuntain vietto tulee neille Mytölogiasta. Itseään Lusifriä sanotaan sunnuntain isäksi. Siksi sunnuntain viettäjät ovat Raamatun ulkopuolisia kultisteja. En minä heitäkään pilkkaa heidän Ymmärtämättömyytensä takia; Jeesus ei ole teidäm kulteissanne nukana. Hänhän on sapatin herra. Eikä hän ole koskaan kuulunut Saatanan kulttiin, vaikka te niin väitättekin. Jeesus ei palvele Saatanaa, Joko tuli selväksi. on aivan Järjen vastainen väite, että Jeeus olisi nykyisin Saatanan kultin päämies! Kysymys Antille? käytätkö koskaan omia aivojasi?


    • kehoittaa ihmisiä

      lukemaan raamattua. Uskova1 ei ikinä.
      Uskova1:n missio on sinänsä raamatullinen, mutta ei hyvässä mielessä.

      • Joo todellakin, Ellen White väänsi koko Raamatun muuksi demoninäkyjensä ja -uniensa muottiin ja niinpä hänen kehotuksensa "lukea Raamattua" on yhtä tyhjän kanssa, koska hänen seuraajansa lukevat sitä kääntäen joka kohdan Ellenin kirjojen ja kirjoitusten mukaan.

        Ja kaiken huipuksi, jos sattuvat lukemaan jonkin Raamatun kohdan, josta eivät muista Ellenin sanomaa, niin kysyvät toisiltaan tai etsivät kirjoistaan, mitä tuo Raamatun paikka nyt sitten taas väärän profeetan mukaan tarkoittikaan.


      • tekisi sinullekin
        uskova_1 kirjoitti:

        Joo todellakin, Ellen White väänsi koko Raamatun muuksi demoninäkyjensä ja -uniensa muottiin ja niinpä hänen kehotuksensa "lukea Raamattua" on yhtä tyhjän kanssa, koska hänen seuraajansa lukevat sitä kääntäen joka kohdan Ellenin kirjojen ja kirjoitusten mukaan.

        Ja kaiken huipuksi, jos sattuvat lukemaan jonkin Raamatun kohdan, josta eivät muista Ellenin sanomaa, niin kysyvät toisiltaan tai etsivät kirjoistaan, mitä tuo Raamatun paikka nyt sitten taas väärän profeetan mukaan tarkoittikaan.

        lukea raamattua.
        Tosin sinä väännät sen omaan tulkintaasi.
        Hullun houreita ja paranoiaa viimeinen kappaleesi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Vainoharhaisuus


    • Nimimerkki

      Et todellakaan huomaakaan itse,kuinka HUIPPUHYVIN mainostat kirjaa "turvassa kriisin keskellä"

      Kiitoksia nyt vaan paljon !

    • ja Riitta tulkkaa tänään El...

      Vaikka Ellen kuoli kauan sitten ei Riitta tunnu oikein pärjäävän hänelle. Päin vastoin tuntuu että kukaan ei tee niin paljon mainosta Ellen G White'n kirjoituksiolle kuin juuri Riitta Nenonen. Adventistit ovat varmaan haltioissaan (saikohan Riitta edes joulukorttia kiitokseksi?)

      Se on täydellinen paradoksi :) mitä enemmän Riitta parjaa sitä enemmän ihmiset lukevat sitä "parjattua Elleniä" ja kieltämättä "ihme täti" (siis Ellen) kirjoitti paljon ja usein asiaa, tosin ei aina - joten kannattaa lukea hänen kirjojaan niinkuin muidenkin kirjoittajien kirjoja - eräänlaisella varauksella - sillä Ellen oli vain ihminen ei Jumala.
      Riittan kirjoitukset ovat enimmäkseen Ellenin ja adventistien parjaamista, kuten täällä voi jokainen lukea, joten ei niistä voi paljon muuta sanoa kuin että... höpö höpö..

      • Niinhän sinä toivot, että minun paljastukseni harhaopistanne jotenkin lisäisi adventtikirkon jäsenmäärää.

        Ja saattaa se lisätäkin, sillä Raamatussakin sanotaan, että ne, jotka ovat paatuneita paatuvat edelleen - ja paatuneethan ne ovat tähänkin saakka adventtikirkkoon liittyneet. Tehän kalastelette kristittyjen piireistä ja ne, jotka eivät halua elää Jumalan johdatuksessa, eli penseät ja luopiot, ilolla tulevat sinne teidän uskonnollisia perinnäissääntöjänne noudattamaan (helpompaa kulkea lihan mukaan kuin Hengen). Ja ollaanhan siellä teillä muutenkin mielin kielin tulijoille, kunnes heidät saadaan asettumaan.

        Sitten taas vastaavasti niillä, jotka eivät ole paatuneet, on herkät korvat kuulemaan varoituksen sanoja - eivätkä he taatusti tule teille jäseniksi eivätkä ala teitä mielistelemään ja teidän kanssanne ekumeniakerhoissa pyörimään.

        Ja vielä on niitä, jotka ovat ottaneet henkilökohtaisesti minuun yhteyttä ja tulleet uskoon ja eronneet adventtikirkosta.


      • sinulla ei ole aavistustakaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinhän sinä toivot, että minun paljastukseni harhaopistanne jotenkin lisäisi adventtikirkon jäsenmäärää.

        Ja saattaa se lisätäkin, sillä Raamatussakin sanotaan, että ne, jotka ovat paatuneita paatuvat edelleen - ja paatuneethan ne ovat tähänkin saakka adventtikirkkoon liittyneet. Tehän kalastelette kristittyjen piireistä ja ne, jotka eivät halua elää Jumalan johdatuksessa, eli penseät ja luopiot, ilolla tulevat sinne teidän uskonnollisia perinnäissääntöjänne noudattamaan (helpompaa kulkea lihan mukaan kuin Hengen). Ja ollaanhan siellä teillä muutenkin mielin kielin tulijoille, kunnes heidät saadaan asettumaan.

        Sitten taas vastaavasti niillä, jotka eivät ole paatuneet, on herkät korvat kuulemaan varoituksen sanoja - eivätkä he taatusti tule teille jäseniksi eivätkä ala teitä mielistelemään ja teidän kanssanne ekumeniakerhoissa pyörimään.

        Ja vielä on niitä, jotka ovat ottaneet henkilökohtaisesti minuun yhteyttä ja tulleet uskoon ja eronneet adventtikirkosta.

        siitä mitä minä toivon joten älä selitä, vaikutat vaan niin yksinkertaiselta. (jos sattuu vaikka joku lukemaan höpötyksiäsi).

        "Paljastitko" muuten että maailmassa ei ole yhtään täydellistä ihmistä, olisit lukenut raamattua sieltähän sen olisit saanut selville..

        Olet vain eräänlainen "Ellenin orja" joka ei osaa enää muuta tehdäkään kuin hakea vikaa ihmisestä joka eli kohta pari sataa vuotta sitten.. ja kun löydät niin olet siitä niin koppava että siinä parjaat samalla kaikki jotka eivät ole kanssasi mukana parjaamassa.


      • Voittajana
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinhän sinä toivot, että minun paljastukseni harhaopistanne jotenkin lisäisi adventtikirkon jäsenmäärää.

        Ja saattaa se lisätäkin, sillä Raamatussakin sanotaan, että ne, jotka ovat paatuneita paatuvat edelleen - ja paatuneethan ne ovat tähänkin saakka adventtikirkkoon liittyneet. Tehän kalastelette kristittyjen piireistä ja ne, jotka eivät halua elää Jumalan johdatuksessa, eli penseät ja luopiot, ilolla tulevat sinne teidän uskonnollisia perinnäissääntöjänne noudattamaan (helpompaa kulkea lihan mukaan kuin Hengen). Ja ollaanhan siellä teillä muutenkin mielin kielin tulijoille, kunnes heidät saadaan asettumaan.

        Sitten taas vastaavasti niillä, jotka eivät ole paatuneet, on herkät korvat kuulemaan varoituksen sanoja - eivätkä he taatusti tule teille jäseniksi eivätkä ala teitä mielistelemään ja teidän kanssanne ekumeniakerhoissa pyörimään.

        Ja vielä on niitä, jotka ovat ottaneet henkilökohtaisesti minuun yhteyttä ja tulleet uskoon ja eronneet adventtikirkosta.

        olet päässyt voittoiseen asemaan eksyttäjien Kuningattarena. Olet varmasti paras tämän palstan eksyttäjä. Hyvää uutta vuotta Eksyttäjä yhdelle.


    • huomaamaton!

      Hyvä Riitta-tyttönen, hyvää on aina se, kun ei vääntele vaan tuo asian suoraan esille!

      Ellen G. Whiten, poimintoja mainostamastasi linkistä: ””Jumalan kansan valmistautumisessa kokemaan tulevia myrskyn päiviä olennaisinta on Whiten mukaan se, että jokaisella kristityllä on läheinen henkilökohtainen suhde Jumalaan. Suhteen ylläpitämisessä Raamatun tutkiminen on olennaisen tärkeää. Silloin Jumalan lapsi on turvassa pahimmankin kriisin keskellä.””

      Riitta sanoo näin: ””Mutta kukaan ei ole turvassa sen paremmin kriisin tai rauhankaan keskellä, kun adventtikirkko jäsenineen hyökkää väärän profeettansa kanssa eksyttämään.””

      Raamatusta:
      5. Mooseksen kirja 33:
      26 Ei kukaan ole niinkuin Jesurunin Jumala, joka kulkee taivasten yli sinun apunasi ja korkeudessaan pilvien päällitse. 27 Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret. Hän karkoitti viholliset sinun tieltäsi, hän sanoi: 'Hävitä!' 28 Näin Israel asuu turvassa, Jaakobin lähde erillänsä viljan ja viinin maassa, jonka taivaskin tiukkuu kastetta. 29 Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa."

      • Niinhän se Ellen White eksyttää ihmiset omiin lopunajan houreisiinsa, jotta kukaan ei seuraisi Jeesusta vaan häntä ja hänen demonioppaitaan.

        Ellen White ei suinkaan kerro sitä, mikä on olennaista lopun aikaan tultaessa, vaan eksyttää ihmiset vallan omille poluilleen suljetun oven-, enkeli Miikaeljeesuksen-, ellensapatinsinetin-, sunnuntaipedonmerkin-, tempauksenpoiston-, Jeesuksen Jerusalemiin hallitsijana tulemisenpoiston-, antikristuksen jo menneeksi julistamisen-, Raamatusta löytymättömän tutkivan tuomion-, sovitustyö jatkuu taivaan toisessa huoneessa alkaen 22.10.1844-, synnit laitetaan saatanan päälle kärsittäviksi-, iankaikkisen sielun poistamisen-, tuonelan ja helvetin poistamisen- jne. oppien myötä.


      • ????
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinhän se Ellen White eksyttää ihmiset omiin lopunajan houreisiinsa, jotta kukaan ei seuraisi Jeesusta vaan häntä ja hänen demonioppaitaan.

        Ellen White ei suinkaan kerro sitä, mikä on olennaista lopun aikaan tultaessa, vaan eksyttää ihmiset vallan omille poluilleen suljetun oven-, enkeli Miikaeljeesuksen-, ellensapatinsinetin-, sunnuntaipedonmerkin-, tempauksenpoiston-, Jeesuksen Jerusalemiin hallitsijana tulemisenpoiston-, antikristuksen jo menneeksi julistamisen-, Raamatusta löytymättömän tutkivan tuomion-, sovitustyö jatkuu taivaan toisessa huoneessa alkaen 22.10.1844-, synnit laitetaan saatanan päälle kärsittäviksi-, iankaikkisen sielun poistamisen-, tuonelan ja helvetin poistamisen- jne. oppien myötä.

        - ELLENIN PALVOJIA EI TAIDA LÖYTYÄ, MUTTA MARIAN PALVOJIA KYLLÄKIN, ETTÄ SEKOTATKO KAKSI ERI ASIAA?   



        Mikä houre nyt sinun päälle iskenyt: Etkö tiedä, että armon ovi suljetaan?

        Matteus 25
        10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. 11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!' 12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'. 13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
        ------------------------------------------
        Luetun ymmärtäminen taitaa olla sinullakin hukassa:
        - Ellensapatinsinetistä puhut vaan sinä ja eräät muut sinun opetuslapsesi. Kukaan muu ei ole moista kirjoittanut.
        - enkeliksi ei ole kukaan Jeesusta nimittänyt. Ainoastaan on siitä ollut kysymys, että käyttääkö Raamattu Jeesusuksesta myös nimeä enkelienruhtinas Miikael. Kukaan ei väitä, että Jeesus olisi enkeli.
        Tämä on vaan sinun luetun ymmärtämisesi tuotosta, sekaannus.

        - Raamattu puhuu pedon merkistä ja Jumalan merkistä. Pedon merkki on Jumalan merkin vastakohta. Perustuu ihmiskäskyyn.

        -1. Johanneksen kirje 2
        18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. 19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.


        - kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        Eli lopullinen tuho tulee jumalattomille tulijärvessä tekojen mukaan ja heistä ei jää juurta eikä oksaa. Ei siis ikuista piinaa, niin kuin sinä väität.



        Malakia 3
        6 Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te, Jaakobin lapset, herkeä: 7 isienne päivistä asti te olette poikenneet minun käskyistäni ettekä noudata niitä. Kääntykää minun tyköni, niin minä käännyn teidän tykönne, sanoo Herra Sebaot. Mutta te sanotte: "Missä asiassa meidän on käännyttävä?"


      • Totuuden enkelille!
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinhän se Ellen White eksyttää ihmiset omiin lopunajan houreisiinsa, jotta kukaan ei seuraisi Jeesusta vaan häntä ja hänen demonioppaitaan.

        Ellen White ei suinkaan kerro sitä, mikä on olennaista lopun aikaan tultaessa, vaan eksyttää ihmiset vallan omille poluilleen suljetun oven-, enkeli Miikaeljeesuksen-, ellensapatinsinetin-, sunnuntaipedonmerkin-, tempauksenpoiston-, Jeesuksen Jerusalemiin hallitsijana tulemisenpoiston-, antikristuksen jo menneeksi julistamisen-, Raamatusta löytymättömän tutkivan tuomion-, sovitustyö jatkuu taivaan toisessa huoneessa alkaen 22.10.1844-, synnit laitetaan saatanan päälle kärsittäviksi-, iankaikkisen sielun poistamisen-, tuonelan ja helvetin poistamisen- jne. oppien myötä.

        Herra aplkitkoon jaksamisesi ja kestämisesi tuhannesti! Sielunvihollinen tuo alati uusia
        kirjoittajia, joilla on Ellen-suodatin
        silmillään.
        Tarvitaan niitä, jotka tuntevat jo tuon tuhanten juonten taitajan, paholaisen metkut.
        Eikä tällä palstalal kestä herkkähipiäinen.

        Hes. 22:30
        Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.

        Kiitos Jumalalle, ettei aina ole niinkuin tuo Hese
        valittaa - vaan Herra on löytänyt vartijoita
        muurinaukkoon. Ei pelkkä totuuden julistus aina auta, vaan täytyy myös valhe paljastaa.

        Matt. 10:27
        Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
        Luuk. 12:3
        Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.


        Totuuden puolesta valhetta vastaan.


    • ikuisen kidutusopin.
      • Ei mikään uskonvarainen asia

        OLET ANSAINNUT HELVETIN TULEN
        - kuten mäkin
        - mitäs tehdään; auttaisko olla uskomatta?

        Vuorisaarna, Matt 5.

        21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.


      • opetukset.
        Ei mikään uskonvarainen asia kirjoitti:

        OLET ANSAINNUT HELVETIN TULEN
        - kuten mäkin
        - mitäs tehdään; auttaisko olla uskomatta?

        Vuorisaarna, Matt 5.

        21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

        Ajatelmia.
        katsellessani huitsinnevadan sivuja.

        Helvetintulenopin ikuisen kidutusnäyttämön väärä viesti, se todennäköisesti on vienyt nämäkin ystävät elävän Jumalan luota pois, tahi Häntä tällaisen Jumalana epäilemään.

        Miksi? Koska, oppi on vääristänyt elävän Jumalan todellisen kuvan. Oikeudenmukaisuuden kuvan.
        Tämän kidutusopin puolestapuhujatkin ovat epävarmoja, mutta puolustavat vääränpohjan oppiaan ja Miksi, sitä sopii kysyä? Yksi syy on tietämättömyys. Väärän hengen opettaja puolustaa valtakuntansa salaisuutta.

        Ja esimerkkinä Jukka Rokan vävyltä tekstiä eli Jouko Piho.
        laitan pienet reunahuomautukset ja >hakaset< huomioitavaksi.

        http://huitsinnevada.info/foorumi/index.php?topic=566.30

        Sama juttu: en tiedä.
        En kuitenkaan vedä tietämättömyydestäni sitä johtopäätöstä, että helvettiä ei ole tai että Jumalaa ei ole.
        >>Mutta moniin yksityiskohtiin nähden olen helvettiopissa epävarma.>koen tällä hetkellä oikeimmaksi.kiduttavana< muotona, joka tässä itse helvettiopin toisessa versiossa on hirvittävän vääristävä kuvaoppi Jumalasta.

        Toisaalta käsittämätöntönkin se, että tavallaan haluamme väärällä tiellä oleville yleensäkään tällaisen i.k.u.i.s.e.n.. kidutuksen osan paikkajulistusta, -lainatakseni sille yleistä perustetta taas Pihon ajatusta ”Jumalan oikeudenmukaisuuden välttämättömyydestä”. Tämähän kaikuu monen huulilla ja siinä ei todellakaan ymmärretä miten mieletön on tämä väittämä.

        Jumalan Raamatullisessa tahdossa se ei kuitenkaan ole aivan tällä tavalla, miten me ajattelemme kidutusopin ääriltä..

        Jopa se, että Molokille uhrattiin lapsia, se oli kauhistus itse Jumalalle.

        Jumalan antama >päämäärä-tietoinen ”ikuinen osa”, se on -armonlahja Kristuksessa Jeesuksessa, ei muuten, muuta lupausta sille ei ole.

        Nämä asiat ovat varmasti ikuinen kiistan aihe, monen saatujen opetusten suhteen, mutta henkilökohtaisesti meille Raamatun näkemyksenä kadotus ja tällä tarkoitan omaa perhekuntaa, niin se ei ole, kerraten sanaa >Raamatullisesti< kokonaisuuteen katsottuna ikuisesti kiduttava paikka.
        ======
        Minun Jumalani, Kristuksessa antaa elämänlahjan ja antaa sen armosta jo täällä ajassa omistettavaksi.

        Se on se Kristuksessa ylösnousemus usko, -elämään.

        Eikä siinä tarvita, esim. tulkintaa uskova 1 esimerkin mukaan käydä taivassapattikäyntejä hänen Jumalansa majoista helvetin kidutusta katselemaan, tahi Pihon opetuksen mukaan jota hän edesmenneen Jukka Rokan kanssa pohtivat, että taivaassa taas on oma porukka ja ne jotka tänne sitten syntyvät, uudessa maassa, niin heille on varoitukseksi tämä helvetin tuli, jossa käydään katselemassa heitä, - joita kidutetaan aina ja ikuisesti ja näin ollen tie säilyy kaitana ja puhtaana helvettipelosta maan päällä.

        Tällaisia taivas/helvetti rakennelmia ihmiset rakentavat tänne aikaan ja myös opettavat sen mukaisesti.
        Ja opetuksen seurauksena nämä helvettikidutusopin ikuisenosan ”opetuslapset” vievät sanomaa omannäköisestä Jumalastaan kaikkialle, eli tehdään kuva, Jumalan kuva.

        He unohtavat Raamatun alkulehdet, ovathan he uudenliiton lapsina vanhaliiton puolen, -Vanhan testamentin repineet pois Raamattukirjastaan tai he eivät lue sitä. (ystävät anteeksi nyt vaan).
        Mutta näinhän te tavallaan todistatte täälläkin kirjoituksissa.

        Sieltä tulisi valaistua Jumalan omaa opetusta ja jos niitä sanoja ei rupea (vääntelemään omaan muottiin) se on silloin selvää opetusta.

        Siellä käydään keskusteluja Jumala ja ihminen, -käärme ja ihminen.

        Se ero on käärmeen opetuksessa, että se ei antanut ihmiselle kuoleman paikkaa. 1 Moos 3:1-5
        Ei, et sinä kuole. Huomaa tuossa keskustelussa nainen kertoi käärmeelle tämän väärän teon hedelmän seurauksesta eli kuoleman, Jumalan asettamasta omistuspäämäärästä. 1 Moos 2: 17. Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

        Mitä on tämä kuoleman osallisuus? -Ikuista elämää kadotuksessa ja elämää näin ollen päättymättömästi?
        Näinhän me opetamme, ihminen ei kuole, koska sielu ei voi kuolla, mutta se ei ole Jumalan asettamaa Raamatun oppia tästä asiasta.

        1 Moos 3:22-24 ja annetaan Raamatulle sijaa tässä katsannossa..

        22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" 23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

        Siinä se on, Jumalan Raamatullinen sanoma, -syntisen, kääntymättömän osasta. Jumala sanoi ja sano sinäkin tämä asia Jumalan sanoilla, syö ja niin elä ikuisesti.

        Eli, ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja -niin elä >ikuisesti!<

        No kuinka moni kääntymätön voi syödä elämänpuusta nykyään? joka on kuitenkin vasta tulevassa uudessa maassa?
        Ei kukaan ja miksi? Miksi sitten opetamme väärin?

        Siis Ei kukaan…..
        Koska Jumala karkoitti ihmisen paratiisista ja sen portilla on kerubit ja salamoiva, leimuava miekka vartioimassa elämän puulle vievää tietä. Tiehän sinne näyttää olevan olemassa, koska sitä vartioidaan.

        Jumalan valtakunnan ikuisuuksien porteista ei mennä sisälle omin ehdoin.
        Sinne yksin ja ainoastaan on pääsy Kristuksen kautta, uskon kautta, elämällä uskossa Häneen.

        Hän on meidän elämän puu tänään, ja Kristuksen muistoateria, ehtoollinen kertoo meidän kristittyjen ikuisen elämän osasta HÄNESSÄ. ja näin ollen se on armolahja jokaiselle, joka uskoo.

        Sielunvihollinen ei voi lahjoittaa ikuista elämää, sanoillaan: ”ette suinkaan kuole”.
        Sillä ei ole valtaa, eikä sen väärää sanomaa kannata edes julistaa. Se luo Jumalasta väärää kuvaa, ikuisen kiduttajaopin päämäärätietoista sanomaa, mitä rienaaja haluaisi maalata Jumalasta kaikkien mieliin kaikella tavalla.

        Taivaasta on julistus sanomaltaan oltava, Kristuksen syvästä rakkaudesta ja siitä Jeesuksen armon kädenojennuksesta meitä kohtaan. Päämäärätietoisesta matkanteosta, jossa ojentaudutaan Hänen tahtoonsa, -että se kuva Kristuksesta voisi meissä heijastua yhä enenevässä määrin ja saada ihmiset haluamaan ja halajamaan taivaaseen, samaan osaan.

        Jumalan valtakunta täällä ajassa, meissä ja meidän keskuudessamme. Sitten kerran taivaassa.

        Nyt kun katselen kohti luvattua taivasta, mitä näen?
        Paljonkin, mutta kiinnitän huomion yhteen asiaan, eli elämänpuuhun.
        Ilm 22:2-3
        2. Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä kansat saavat terveyden.

        Halleluja! Sydämeni aivan vavahtaa tämän näyn edessä.
        Sitten saadaan nauttia sitä osaamme, eikä kerubi enää estä ikuisen elämän Jumalallista osaa tähän puuhun. Täällä vain katselemme, toivo on Kristuksessa lahjoitettu, tahto vain, että haluamme sinne.

        Siellä tiedämme, että kaikki entinen on mennyt, tuomiot julistettu, on Uusi taivas ja Uusi maa.
        Synti on pois, kyyneleet pois. Tähän voisin päättää, mutta.

        Minun kodissani, jonka Jeesus on mennyt valmistamaan on sija, rakkauden sija.
        Hän ei mennyt valmistamaan ikuista osaa kadotuksen lapsille, jossa elämä olisi ikuisesti, sillä sitähän ei ole luvattu. Meidän käännös, joka voitaisiin kääntää kokonaisvaltaisesti oikein, vedoten Jumalan omaan sanaan, ei toinen käännöspaikka Raamatussa lyö toista korvalle, vaan se sointuisi Jumalallista sointua täydellisestä rakkaudesta, Luoja Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaa, myös sitä kohtaan joka ei ole kääntynyt.
        Tosin se hetki jolloin tuo tuomio julistetaan on vielä surun hetki, eron hetki, tästä nyt olevasta hetkestä.

        Ystävä, sinä joka et vielä vaella uskossa Kristukseen, edessäsi on mittaamaton ja kallein osa, mitä et voi edes kuvitella millään lailla. Sinun mieleesikään ei voi nousta tämän uuden maan kallisarvoiset suhteet ja asiat.
        Tässä valtakunnassa täällä maksat jalokivistä pienestäkin kalliin hinnan ja maailman rikkaimmat, jotka ovat kumartuneet tämän maailman ruhtinaan edessä ja saaneet osanaan sitä kunniaa ja mammonaa, mistä Jeesus kieltäytyi. Niin heidän hopeansa, kultansa, jalokivensä on rihkamaa tämän Uudenmaan rinnalla.
        Ja kuinka paljon sen vanhan eteen on vääryyttä tehty, että ajallisen rikkauden eteen ovat tehneet tuskaa ja kärsimystä. Mutta, Uudessa maassa on valtakadutkin kultaa, muurit jaspiskiveä, jne. jne.
        Eli se arvoa kuvataan meidän silmien eteen niin käsittämättömillä mittasuhteilla joilla ei ole täällä mittaa ei määrää.
        Mutta kaikkein tärkeintä on rakkauden määrätön olemus, ja sen keskus Hän itse, kaiken keskellä.

        Rakkaudesta tässä vaelletaan taivaskotiin, ei pelosta, ja rakkauteen halutaan kutsua ihmisiä.

        Mutta vielä palaan tähän hetkeen, ajattelen tuomion kellonlyömiä.
        Kuinka hirvittävä osa se on tuomiolla käsittää paikkansa, väärän elämän mukaan menetetyltä taivas osuudesta.
        Kuinka hirvittävää on niiden isien ja äitien osa, jotka ovat kieltäneet lapsiltaan tämän osan kaikkien väärien valintojen suhteen ja he silloin sen käsittävät tekonsa hirvittävyyden, tuomio ja kuolema.
        Kuinka hirvittävä on niiden osa, jotka ovat Herran omia rikkisahanneet, kiduttaneet, jne. jne. ja he ymmärtävät tekonsa mitan ja ovat ulkopuolella. Voivat nousta katkeruudessa Jumalaa vastaan.
        Tätä voisi jatkaa, mutta tuomio tulee, se on kuolema, toinen kuolema.

        Ilm. jatkaa Jumalan asettaman osan päätökseen, mitä hän paratiisissa sanoi.
        Ilm 20: 12. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. 13. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.

        Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Lue se uudelleen tarkkaan ja makustele mielessäsi,
        ----jotain uudelleen >toinen kuolema.<
        Kuolema ikuinen ero, päättymätön josta ei enää nousta. -minunko?

        ja keiden osa se olikaan jae 15 sanoo vielä Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen, eli toiseen kuolemaan.

        Meidän kannattaa pysähtyä.
        Käydä tuomio jo nyt sydämen tilastamme.
        Synti on sitä joka rikkoo Jumalan tahdon, jopa silloin kun voimme sanoa, että palvelemme Jumalaa. Mitä sinä sanoit???? Niin, niin se on.
        Herra, herra, emmekö me.. ennustaneet… tehnyt voimallista tekoa.. sinun nimessäsi… jne. Vastaus……..Menkää pois, te laittomuuden tekijät. *(portti on ahdas)

        Kun minä olin alaston, te ette vaatettaneet jne. jne.
        Tämä maa on Jumalan luoma maa. Jumala haluaa, että jokainen saisi sen osansa, ettei alastomuus ja nälkä olisi lähimmäisiemme osana. Emme riistäisi lähimmäiseltä Jumalan lupaamaa osaa tarpeellisesta hyvinvoinnista. Mutta monesti me olemme kumartamassa tämän maailman ruhtinaan loistojen äärellä, kun kultaa ja hopeaa heilutetaan kaikkine vitjoineen silmiemme edessä.

        Parempi auto, komeammat kartanot, uusi vaimo, uusi sitä sun tätä ym. silloin kun se pönkittää meidän minuutta toisen edessä. S.Y.N.T.I…..liha…. lihamme… Jumalan tahdon vastaisuus.

        En sano autoa vastaan enkä koteja vastaan, mutta sitä turhanpäiväisyyttä maailmanmakuista elämää vastaan, onko se niin tarpeen?
        Tietenkin Jumala voi suoda jollekin sen osan, että hänellä olisi leivisköinä hoidettavissa omaisuutta yhteiseksi hyväksi, luodakseen työpaikkoja ym. oikeudenmukaisuutta elämään.
        Sitä en kiistä, jokainen tehköön totta Herran edessä, mutta väärän mammonan hoito on vääryyttä.
        Eli se Herra, herra. ja perustus on väärä.
        Täällä on pysähdys paikka, tarkastella tietä missä vaellamme.
        Oikea tie, on ikuinen elämä. Väärä tie on ikuinen osa myös, se on kadotus, muttei ikuisen kiduttavana ihmiskuvaisen Jumalan edessä vaan Raamatullinen Jumalan asettama toinen kuolema.
        Room 6:23
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Kristuksessa tervehtien korvenkasvatti. P.


    • Olet siis

      Tullut välillä puskista huutelemasta oikein näkyville.Turha on rummuttaa aina samaa säveltä.
      Kun kerran olet niin kiinnostunut adventtikirkon
      kirjoista, niin luet varmaan itsekin niitä;pakkohan
      sinun on, että tiedät missä mennään...

      • Samaa ei voi sanoa sinusta arkajalka. Lymyilet puskissa nimettömänä ja huutelet sieltä valeitasi ja solvauksiasi omalla nimellään kirjoittavalle! Alhainen moraali jopa ei-uskovalle!

        Ja varsin hyvin tiedät, että minä en ole kirjoittanut tänne adventismipalstalle ainuttakaan kirjoitusta muulla kuin tällä rekisteröityneellä nimimerkilläni, joten tuo valheiden levittämisesi on todellakin ihan oman päätöksesi mukaista panettelua ja väärän todistuksen antamista.


    • hirvas

      päämäärä on iankaikkinen elämä. Siitä lienee ollaan samaa mieltä.

      Raamattu sanoo, yksi usko, yksi kaste, sekin pitää paikkansa. Uskomalla ainoastaan ja vain siihen opetukseen, mitä Jeesus ja apostolit opettivat, se on puhdasta evankeliumia.

      Mutta sitten joukkoon on pujahtanut sellaisia, jotka opettavat eksytystä ja ihmisoppeja. Niihin ei pidä luottaa ja uskoa, koska ne vievät kadotukseen.

      Ja Raamattukin varoittelee juuri niistä:

      Jer. 23:25
      Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
      Jer. 27:15
      Sillä minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra, vaan he ennustavat minun nimessäni valhetta ja saattavat minut karkoittamaan teidät, ja te hukutte, te ja nuo profeetat, jotka teille ennustavat.
      Jer. 29:9
      Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, sanoo Herra.

      Uskomalla ihmisten oppeja joudut kadotukseen. Voitte todeta sen tuosta pyhästä ilmoituksesta.

    • suuren tehtävän:

      Ellen Whiten elämä ja teokset
      Knight George

      Ellen White (1827 - 1915) oli armon varassa elävä kristitty, jolle Jumala oli uskonut suuren tehtävän.

      Hänen Kristuksen elämää käsittelevät klassikkoteoksensa ovat puhutelleet miljoonia ihmisiä ympäri maailmaa.

      Tämä kirja tarjoaa mielenkiintoisen elämänkerrallisen aineiston lisäksi katsauksen Ellen Whiten teosten keskeisiin teemoihin.

      George Knight käsittelee myös niitä periaatteita, joiden noudattaminen on tärkeää hänen kirjoituksiaan luettaessa ja sovellettaessa.

      Kirja on omiaan poistamaan ennakkoluuloja ja väärinkäsityksiä tästä merkittävästä hengellisestä vaikuttajasta.

      • valehtelija

        Ei jumala ole uskonut ellenille mitään tehtävää :)

        Todista, miten tämä kutsu tuli, heh!

        Miksi jumala valehteli ellenille, eikö jumala enää muistanut, mitä on aikaisemmin satuillut?

        Aivan älytöntä pitää jotain ihmistä jumalanaan ja uskoa hänen satujaan.

        Pettikö jeesus teidät vuonna 1844 ja teki oharit, hih, hih, haa


      • as-adhd-selviytyjä
        valehtelija kirjoitti:

        Ei jumala ole uskonut ellenille mitään tehtävää :)

        Todista, miten tämä kutsu tuli, heh!

        Miksi jumala valehteli ellenille, eikö jumala enää muistanut, mitä on aikaisemmin satuillut?

        Aivan älytöntä pitää jotain ihmistä jumalanaan ja uskoa hänen satujaan.

        Pettikö jeesus teidät vuonna 1844 ja teki oharit, hih, hih, haa

        :) :) :) ahhahaha


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      178
      3927
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      185
      1872
    3. 129
      1566
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1263
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      73
      940
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      47
      924
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      912
    8. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    9. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      151
      870
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      865
    Aihe