Mä oon aina sanonut et vanhainkodistakin pitää meitin käydä töissä. Luulisi että jo piisaa ku on aloittanut kahdeksanvuotiaana,..Ja en ole kynsiä lakannut kun töissä oon..kuten monet pitää sellaistakin työntekona..eikö tuo neli kirjaaminen niin asian vilosfooi....
Etlan toimitusjohtaja Sixten Korkman
http://www.yle.fi/tekstitv/txt/P104_01.html
"Ikäihmiset töihin veronkevennyksillä"
31
1289
Vastaukset
Olen varmaan ns. työhullu koska pidän paljon työstäni. Tykkään aina vaan tehdä jotakin käsilläni. Joutenolo ja vetelehtiminen ei ole kivaa. Värkkään ja tohotan kaikenlaista niin kovin mielelläni. Eniten tykkään hoitaa lapsia ja askarrella ja maalata ja piirtää heidän kanssaan.
Niinpä olen tiedostanut asian, että tulen aina värkkäämään jotakin käsilläni, en taatusti lepää laakereillani. Vanhainkodissakin aion vielä vetää taidepiiriä niin kauan kun pensseli hiukankin pysyy hyppysissä. Tai sitten punotaan kauniin värisiä nyöriä ja huovutetaan villaa. Ja mukava jos joku maksaa siitä vieläpä palkkaakin.- Kirjatoukka._.
En ole koskaan ollut kiinnostunut käsitöistä, askartelusta, piirtelystä ym. Öljy/akvarelli väreillä joskus intoudun maalaamaan jotakin suurelle kankaalle. Pieni hilpetööri oikeasti ärsyttää kuten joulukrääsä. Yksi suurehko kynttelikkö pöydällä ja siihen kynttilät, siinä meikäläisen joulukoristelu. Mutta kirja, se odottaa - aina. Joskus mietin, että kauhistus jos näkö huononee iän karttuessa, ettei enää pysty lukemaan, mitä tilalle?
Kirjatoukka._. kirjoitti:
En ole koskaan ollut kiinnostunut käsitöistä, askartelusta, piirtelystä ym. Öljy/akvarelli väreillä joskus intoudun maalaamaan jotakin suurelle kankaalle. Pieni hilpetööri oikeasti ärsyttää kuten joulukrääsä. Yksi suurehko kynttelikkö pöydällä ja siihen kynttilät, siinä meikäläisen joulukoristelu. Mutta kirja, se odottaa - aina. Joskus mietin, että kauhistus jos näkö huononee iän karttuessa, ettei enää pysty lukemaan, mitä tilalle?
Äänikirjoja on nykyään saatavilla jo vaiks kuin paljon ja tulevaisuudessa varmaan äänitetään vielä enemmän.
Mä en lue mutta kirjoitan itse omaelämänkertaa ja joskus köyhänä kirjoitin Elämä, Elämäni tarina ja Mitt Livs Novell nimisiin lehtiin.
Joten myös lastenkasvatuksen teoriaa tai tutkimusta kiinnostaisi tehdä, jos olisi aikaa...- Työtä
Minä teen vapaa ajallani näitä askarteluja,ei ne ole minulle työtä..minun työni on niin raskasta että sitä en varmaan jaksa tehdä kun eläkeikään korkeintaan.Jos työ on tätä maalaamista,ompelua,huovutusta,asiasi ovat hyvin,minulle työ on ihan muuta.
Työtä kirjoitti:
Minä teen vapaa ajallani näitä askarteluja,ei ne ole minulle työtä..minun työni on niin raskasta että sitä en varmaan jaksa tehdä kun eläkeikään korkeintaan.Jos työ on tätä maalaamista,ompelua,huovutusta,asiasi ovat hyvin,minulle työ on ihan muuta.
Kyllä tuo on minun oikeaa palkallista työtäni. Mutta todella harmi, että sulla on niin raskas työ. Etkö voi siihen itse mitenkään vaikuttaa.
Itse olen lastenhoitaja ja psyk.sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja koulutukseltani, mutta olen ajautunut iän lisäännyttyä ja työkykyni huononnuttua seurakunnan kautta ohjaajaksi, lastenohjaajaksi ja yksityiseksi lastenhoitajaksi. Tämä työ on riittävän kevyttä ja monipuolista. Olen myöskin jo aivan liian hidas ja huonomuistinen sairaalatyöhön joten kerhotoiminnan ohjaana vielä pärjään jotenkuten esim päiväkerhoissa.- vaikuttamis mahdollisuuksia
miljoona kirjoitti:
Kyllä tuo on minun oikeaa palkallista työtäni. Mutta todella harmi, että sulla on niin raskas työ. Etkö voi siihen itse mitenkään vaikuttaa.
Itse olen lastenhoitaja ja psyk.sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja koulutukseltani, mutta olen ajautunut iän lisäännyttyä ja työkykyni huononnuttua seurakunnan kautta ohjaajaksi, lastenohjaajaksi ja yksityiseksi lastenhoitajaksi. Tämä työ on riittävän kevyttä ja monipuolista. Olen myöskin jo aivan liian hidas ja huonomuistinen sairaalatyöhön joten kerhotoiminnan ohjaana vielä pärjään jotenkuten esim päiväkerhoissa.En tosiaan voi vaikuttaa mitenkään muulla tavalla,kun jäämällä pois töistä.Asun pienellä paikkakunnalla missä työpaikat ovat kiven alla,ja lisäksi olen yksinhuoltaja,eli vaihtoehdot aika vähissä.Nämä askartelut ovat antaneet minulle voimia jaksaa tätä työtäkin tehdä,mutta tiedostan sen että en jaksa kauaa näin,olen tosi uupunut.Hyvää uuttavuotta sinulle!!!
vaikuttamis mahdollisuuksia kirjoitti:
En tosiaan voi vaikuttaa mitenkään muulla tavalla,kun jäämällä pois töistä.Asun pienellä paikkakunnalla missä työpaikat ovat kiven alla,ja lisäksi olen yksinhuoltaja,eli vaihtoehdot aika vähissä.Nämä askartelut ovat antaneet minulle voimia jaksaa tätä työtäkin tehdä,mutta tiedostan sen että en jaksa kauaa näin,olen tosi uupunut.Hyvää uuttavuotta sinulle!!!
Olen tehnyt työtä aikoinaan lastenkodissa, unohdin mainita äsken. Ja sitäkautta on tuo näpertely alkanut tuntua omalta alaltani.
Jos sua kiinnostaa tuollainen toiminta, niin kyllä niihin päiväkeskuksiin yhdistyksille, srk.lle tai kunnalle otetaan harjottelijoita yms. työkokeilijoita. On kaikenlaisia kuntoutuskeskuksia ja perhekerhoja kahvilatoimintoineen ja vanhusten päiväsairaaloita. Sellaiset ovat kivoja. Kyllä niihin voi kysyä harjottelija paikkaa suoraankin.
Ja muista, mielestäni tällä alalla ikä ei ole todellakaan este, vaan päinvastoin on niitä malleja ja ideoita siellä aivoissa vuosien varrelta varastossa.
Hyvää alkavaa vuotta sinulle ja mieti vaan rohkeasti alan vaihtoa, jos työ tuntuu uuvuttavan.
- 50+ maksaa enemmän.
Nykyverotukseen järjestetyissä porsaanreissä yksityislääkärit ja muut osakesarjanikkarit saavat meikäläisen joka pennistä verotettuun ansiotuloon nähden kolminkertaisen määrän ansiotulojaan verottomana ja siitäkin ylimenevästäkin vain pääomaveron verran. Kun minä joudun maksamaan täysimääräisten verojen lisäksi vielä korotettua eläkevakuutusmakua nuorempiin nähden!
Missä on maan hallituksen oikeudenmukaisuustaju, vai onko se hukkunut etuoikeus- kähmintäajattelun jalkoihin.
Tämäkö ei ole myöskään paljon puhuttu työhön kohdistuva kannustinloukku Vanhasen/Kataisen hallituksen mielestä.
Keski- ja pienituloisten verokevennykset on hallituksen taholta pelkkiä huuhaa lupauksia. Eläkeläiset ovat sen jo huomanneet. Kevennykset on suunnattu suurperintöihin, suuriin tuloihin ja keinotteluun, ei tavalliselle rehelliselle palkansaajalle.- HTZA
Kun vähänkin käyttää päätään ja laskee niin huomaa että keskituloiset maksavat tämän maan verot.
Rikkaiden ja köyhien osuus on toivottoman pieni, vaikka niiltä ottaisi kaiken olisi se vain murunen. Ja auttaisi vain sen verran kun housuihin laskeminen pakkasella. Vähän aikaa lämmitää mutta sitten on vielä kylmempi.
Ja kuten olette huomanneet niin rahalla tehdään työpaikkoja, eli sillä ihnotulla pääomalla.
Ei suomessa ole montakaan köyhempää joka antamillaan työpaikoilla ruokkii ihmisiä, siis muita kun valtion ja kuntien työntekijöitä.
Eduskunnalla on nyt se näkemys että annetaan rahan kasvaa ja katsotaan mihin se johtaa, eli he toivovat että työpaikat ja sitä kautta verot lisääntyvät. Ja pitää muistaa että me itse olemme sen porukan sinne äänestäneet. Jos siellä on tyhmiä niin kannattaa katsoa peiliin. HTZA kirjoitti:
Kun vähänkin käyttää päätään ja laskee niin huomaa että keskituloiset maksavat tämän maan verot.
Rikkaiden ja köyhien osuus on toivottoman pieni, vaikka niiltä ottaisi kaiken olisi se vain murunen. Ja auttaisi vain sen verran kun housuihin laskeminen pakkasella. Vähän aikaa lämmitää mutta sitten on vielä kylmempi.
Ja kuten olette huomanneet niin rahalla tehdään työpaikkoja, eli sillä ihnotulla pääomalla.
Ei suomessa ole montakaan köyhempää joka antamillaan työpaikoilla ruokkii ihmisiä, siis muita kun valtion ja kuntien työntekijöitä.
Eduskunnalla on nyt se näkemys että annetaan rahan kasvaa ja katsotaan mihin se johtaa, eli he toivovat että työpaikat ja sitä kautta verot lisääntyvät. Ja pitää muistaa että me itse olemme sen porukan sinne äänestäneet. Jos siellä on tyhmiä niin kannattaa katsoa peiliin.Ymmärrän mitä tarkoitat. Työnantajani on yksityinen ja olen palkkaani tyytyväinen joten en kadehdi parempituloisia yrittäjiä. Tiedän kyllä että on olemassa monenlaisia ihmisiä niissä korkeapalkkaisissa henkilöissä ja myös niissä työnantajissakin.
- Pirre*
HTZA kirjoitti:
Eduskunnalla on nyt se näkemys että annetaan rahan kasvaa ja katsotaan mihin se johtaa, eli he toivovat että työpaikat ja sitä kautta verot lisääntyvät. Ja pitää muistaa että me itse olemme sen porukan sinne äänestäneet. Jos siellä on tyhmiä niin kannattaa katsoa peiliin.Annetaan kasvaa, tarkoitatko varallisuusveron poistoa vai mitä?
- HTZA
Pirre* kirjoitti:
Annetaan kasvaa, tarkoitatko varallisuusveron poistoa vai mitä?
ymmärrettävästi, taisin epäonnistua taas.
Jos sinulla on tililläsi satanen, ei vuoksesi kannata yhteiskunnan uhrautua, sillä rahalla et saa kasaan edes "taiteellista" kukkakauppaa.
Jos tililläsi on sata miljoonaa, kannattaa yhteiskunnan, mielestään, alentaa veroja sinulle jotta pääomasi kasvaisi niin suureksi että perustat yhteiskuntaan jonkun firman joka antaa työtä ihmisille. Ja niiden työntekijöiden palkan kautta saa yhteiskunta veroja takaisin.
Siihen lutetaan mukaan myös eduskunnan naiskerhon hyssälöinti: Sosiaaliongelmat ja blää, blää, blää, vähenevät.
Jos taas olet maahanmuuttaja tulee tukia paljon, nyt kylläkin tupakointikielto romahduttaa niistä kaljakuppiloista suurimman osan. - Pirre*
HTZA kirjoitti:
ymmärrettävästi, taisin epäonnistua taas.
Jos sinulla on tililläsi satanen, ei vuoksesi kannata yhteiskunnan uhrautua, sillä rahalla et saa kasaan edes "taiteellista" kukkakauppaa.
Jos tililläsi on sata miljoonaa, kannattaa yhteiskunnan, mielestään, alentaa veroja sinulle jotta pääomasi kasvaisi niin suureksi että perustat yhteiskuntaan jonkun firman joka antaa työtä ihmisille. Ja niiden työntekijöiden palkan kautta saa yhteiskunta veroja takaisin.
Siihen lutetaan mukaan myös eduskunnan naiskerhon hyssälöinti: Sosiaaliongelmat ja blää, blää, blää, vähenevät.
Jos taas olet maahanmuuttaja tulee tukia paljon, nyt kylläkin tupakointikielto romahduttaa niistä kaljakuppiloista suurimman osan.mitä tarkoitit; vastaus sisältyi jo kysymykseen.
Liekö sitten satavarmaa, että nämä "köyhien rahoilla" rikastuneet investoivat Suomeen? - Tota en niele.
HTZA kirjoitti:
Eduskunnalla on nyt se näkemys että annetaan rahan kasvaa ja katsotaan mihin se johtaa, eli he toivovat että työpaikat ja sitä kautta verot lisääntyvät. Ja pitää muistaa että me itse olemme sen porukan sinne äänestäneet. Jos siellä on tyhmiä niin kannattaa katsoa peiliin.Saattaa olla maan hallituksen ja sinun teoriasi juuri tuo "hölynpöly" teoria jolla puolustelet rikkaiden rikastuttamista ja köyhien köyhdyttämistä. On kyllä aikoihin eletty suomenmaassakin. Ja enkä katso peiliin, ei ole ollenkaan minun vikani eikä monen muunkaan että tämä epäoikeudenmukaisuus rehottaa valtoimenaan. Kaikista enimmin se on sinun vikasi joka puolustat mitä törkeintä poliittista kähmintää ja eriarvoistamista jollakin itsekesityllä rahankasvun huuhaa teorioilla.
- HTZA
Pirre* kirjoitti:
mitä tarkoitit; vastaus sisältyi jo kysymykseen.
Liekö sitten satavarmaa, että nämä "köyhien rahoilla" rikastuneet investoivat Suomeen?varmaa ole. Eduskunta vain luulee. Ja äänestämäsi popparit toivovat pääsevänsä Hollywoodiin, kun kerran ovat kansanedustajia.
- HTZA
Tota en niele. kirjoitti:
Saattaa olla maan hallituksen ja sinun teoriasi juuri tuo "hölynpöly" teoria jolla puolustelet rikkaiden rikastuttamista ja köyhien köyhdyttämistä. On kyllä aikoihin eletty suomenmaassakin. Ja enkä katso peiliin, ei ole ollenkaan minun vikani eikä monen muunkaan että tämä epäoikeudenmukaisuus rehottaa valtoimenaan. Kaikista enimmin se on sinun vikasi joka puolustat mitä törkeintä poliittista kähmintää ja eriarvoistamista jollakin itsekesityllä rahankasvun huuhaa teorioilla.
teoriani.
Minä olen Sosiaalidemokraatti.
Mutta aina kun tekisi mieleni kiukutella politiikasta, katson peiliin, siellä näkyy se äänestäjä.
Syyllinen.
Vaikka en nykyistä Eduskuntaa äänestänytkään. Syyni on se että en ole lähtenyt mukaan puolueen jäseneksi. Ja siten saanut teitä idiootteja ymmärtämään. HTZA kirjoitti:
varmaa ole. Eduskunta vain luulee. Ja äänestämäsi popparit toivovat pääsevänsä Hollywoodiin, kun kerran ovat kansanedustajia.
pellejä äänestä.
- HTZA
Pirrejuupas kirjoitti:
pellejä äänestä.
Tanjaa tai kuseniinaa...
- Sä et!
HTZA kirjoitti:
teoriani.
Minä olen Sosiaalidemokraatti.
Mutta aina kun tekisi mieleni kiukutella politiikasta, katson peiliin, siellä näkyy se äänestäjä.
Syyllinen.
Vaikka en nykyistä Eduskuntaa äänestänytkään. Syyni on se että en ole lähtenyt mukaan puolueen jäseneksi. Ja siten saanut teitä idiootteja ymmärtämään.Siinä ero! Sä olet ymmärtävinäsi ja pieksät kaikkia ketkä ovat ulottuvillasi iänikuisella erimielisyydelläsi omahyväisyydelläsi. Katsele peiliä vain niin kauan että hopea hilseilee. Ei ole muita syyllisiä sinulle.
- HTZA
Sä et! kirjoitti:
Siinä ero! Sä olet ymmärtävinäsi ja pieksät kaikkia ketkä ovat ulottuvillasi iänikuisella erimielisyydelläsi omahyväisyydelläsi. Katsele peiliä vain niin kauan että hopea hilseilee. Ei ole muita syyllisiä sinulle.
Tulen mielenkiinnolla ja oppimismielessä lukemaan tulevat kirjoituksesi tarkkaan.
Samalla kun kampaan hopeisia ohimoitani.
Kiitos etukäteen.
H. - lukemasi, niin
HTZA kirjoitti:
Tulen mielenkiinnolla ja oppimismielessä lukemaan tulevat kirjoituksesi tarkkaan.
Samalla kun kampaan hopeisia ohimoitani.
Kiitos etukäteen.
H.itsekeskeisyytesi itsekkyytesi ei anna sun olla kenenkään kanssa samaa mieltä, se on selvää. Varmaan vielä haudassasikin valitat että pastorin puhe oli lässytystä ja saattoväki ei käyttäytynyt korrektisti, kukat olivat nuutuneita ja haudassa on ahdasta.
- HTZA
lukemasi, niin kirjoitti:
itsekeskeisyytesi itsekkyytesi ei anna sun olla kenenkään kanssa samaa mieltä, se on selvää. Varmaan vielä haudassasikin valitat että pastorin puhe oli lässytystä ja saattoväki ei käyttäytynyt korrektisti, kukat olivat nuutuneita ja haudassa on ahdasta.
heitetään tunkiolle, koska ne harvat läheiset tietävät kuinka inhoan kierrätystä ja muuta turhanpäiväistä.
Siten geenini siirtyvät vain matoihin.
Mutta hyvä niin, olenhan aika intohimoinen kalastaja.
- Poti-Vaari
...eläkepäiviltään töihin vaan keventää verotusta, jos jatkaa työssä saavutettuaan eläkeiän.
Itse olisin halunnut jatkaa työssä, mutta en voinut sen takia, että minua olisi varmaan pidetty mielenvikaisena.
Seitsemän eläkevuoden jälkeen en enää pystyisi entiseen työhöni. Olin työelämässä v. 1952-2000. - Angel of The Morning
Ihan samaa mieltä. Kaikki halukkaat töihin ikään katsomatta, vaikka verotta. Sekin tulee halvemmaksi kuin pitää ihmisiä passivisina jos työhaluja riittää.
Vastaavasti me ikääntyvät työtätekevät voisimme halutessamme viettää luppoaikaa samoilla toimeetuloehdoilla. Ja meitähän riittää.
Kannatetaan !!! - CannedHeat
Verotus vain täytyisi samalla laskea muiltakin
kuin työssäkäyviltä eläkeläisiltä. Myöskään väliaikaiset työtulot eivät saisi laskea eläkettä.
Varmasti syntyisi intoa intoa tehdä työtä.
Nythän 50 on annettu vain keppiä... vaan ei porkkanaa ja sehän ei tässä iässä oikein enää "maistu". - TYÖN ALTTARILLE
Hulluja jotka eläkeiän jälkeen vielä töitä jatkavat! Mitä järkee siinä on? Mieluiten eläkkeelle heti kun mahdollista ja Elää matkustella, harrastaa niitä asioita joista on haaveillu ja vaikka ottaa vaan sohvan nurkassa iisisti, nukkua pitkään, valvoa myöhään jne.
Ku on liian pitkään töissä niin sitten kun jää eläkkeele tosi vanhana niin eihän sitä sitte jaksa mistään nauttia.- Kaivanto
eläkkeelle täytyy päästä silloin, kun siitä vielä ehtii nauttia. Varhennetulle pääsyni maksaa minulle n. 100 €/kk loppuelämäni ajan, mutta laskin, että se on halvempaa kuin olisi olleet lääkärimaksut, jos vielä olisin jatkanut työelämässä. Ennen kaikkea se on kivuttomampaa... Iäkkäiden kannustaminen työelämään on mielestäni kieroa: Annetaan niitten rassujen raataa itsensä niin loppuun, että kuolevat heti eläkkeelle päästyään. Sehän tulee halvaksi yhteiskunnalle ja eläkelaitoksille!
- vapaa-ajan temppeliin
Vakityöstä pois 52-vuotisena.
Työpätkiä lyhentäen täystyöttömäksi 57-vuotisena.
Nyt "yli-ikäisenÄ" työttömyyseläkeläisenä ( 64v ) häiriköin väärällä palstalla.
Palkkatyötä tein, ensin KAIKKI loma-ajat, sittemmin kokoaikaisesti, 14-vuosisesta alkaen.
Siis ei todellakaan omia lomia. Palkka muorin kouraan.
Nyt harrastelu, matkustelu ja myös sohvan nurkka pää tekemisinä.
Tunnen itseni jaloksi isänmaan sankariksi!
Eläkevuosikertymiä vain 26 kpl.
Eläketasoni sen mukainen = säästöä yhteiskunnalle.
Työnteon lopetus = jätin jalosti työpaikkani sitä kipeämmin tarvitsevalle ( toteutui oikeasti ).
Aikanaan näin isäni kituuttavan sairaana työn syrjässä kiinni 60-vuotiaaksi ja kuoli kituen 62-vuotisena.
Vaikutti varmaan osaltaan päätöksiini.
Onneksi vaimoni on pienipalkkainen, kouluttamaton joten hänen työnteon lopetuksensa samaan aikaan ( 52v ) ei vaikuttanut perhebudjettiimme.
En ole voittanut lotossa, en perinyt tms. vaan tottunut vaatimattomaan ja suunnitelmalliseen elämäntapaan.
En todellakaan ymmärrä mikä autuus ihmisten yli-ikäiseksi työssä pitämisestä koituu.
Nuoria työttömiä on.
Onko niin että työvoimaa on mutta ei työn tekijöitä?
Puute opettaisi nuoria!
Ikääntyvät töistä pois aikaisemmin vaikka väkisin > yhteiskunnalle halvempaa. - vanha pappa
Olet aivan oikeassa, jos työura on alkanut vuonna -63, niinkuin minulla, niin uskoisin tehneeni tarpeeksi tämän maan eteen.
Kun minulla tulee 63 ikävuotta täyteen, niin silloin on työt aivan varmasti minun osaltani tehty, Korkman saa puheineen haistaa pitkän ulosteen.
- Just niin
Kun nämä 60 olevat eläkeläiset/"Ikäihmiset".
Vaikka olen muutamia vuosia vailla 60v, niin kyllä minulle riittää jo hyvin tällainen työura/yrittäjänä toimineena.
Yritän olla ymmärtävinään myös HTZA:n vilosofiaa, eli että raha kiertäisi ja valtio/kunnat saisivat verotuloja. Mut nuo poliittiset päätökset eivät ole olleet Suomessa viimeisen 20 vuoden aikana tavallisen yksilön elämää kannustavia toimia.
Epäilen et jos menee tänään työvoimatoimistosta hakeen työtä, ja sais työn ?, et siitä saisi sen palkan minkä sain ennen(v1990) "lamaa" kun olin palkkatyössä. Ilman ylityötä sain 2100€, ja ylitöitä sai tehdä niin paljon kun sielu sieti.
Työnantajakin oli silloin valmis maksaan ylitöistä tulleet sakot, kun monen oli tehtävä, niin et homma toimi.(ja tekevää työvoimaakin oli vaikea saada) Parhaana vuotena tein yli 1400 tuntia ylitöitä, tuosta työnantaja maksoi 2500mk sakkoa.
Ja tuskin tämä Korkman & Pekkarinen joka myös hämmentää nyt tätä soppaa ovat pienyrittäjiä auttamassa tässäkään asiassa. Siis niitä jotka ei valtionapu paketteja saa!
Et ei kaikki natsaa oikein täällä meillä, siis minusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528