Liikeidean myyminen?

Derka..

Mitenkä liike/yritysidean myyminen suomessa onnistuisi?
On useita hyviä ideoita jota etsivät vaan aktiivista toteuttajaa. Voiko hyviä liikeideoita myydä?

7

3822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi myydä....

mutta kaupanteko vaatii todella hyvää dokumentaatiota ja sopimustekniikan hallintaa - muuten kaupasta ei tule mitään. Maksun saanti täytyy yleensä sitoa myytävän liikeidean tuottoon provikkana tai royaltina.

• moreen

Oman vaikeutensa idean myymiseen tuo se, että moni on varmasti kiinnostunut kuulemaan ideasi ja toteuttamaan sen sitten itse. On varmasti vaikea löytää kiinnostunut siten, että kyseinen yritys suostuu ensin esim. allekirjoittamaan rojaltisopimuksen kanssasi jos yhteistyötä (ja tuottoa) tulee.

Harva on valmis kuluttamaan aikaa ja allekirjoittamaan sopimuksia jutuista joista ei ennakkoon tiedä. Itse voisin olla kiinnostunut mihin alaan ideasi liittyy. tummit(at)gmail.com

• Lakilakilaki
        moreen kirjoitti:

Oman vaikeutensa idean myymiseen tuo se, että moni on varmasti kiinnostunut kuulemaan ideasi ja toteuttamaan sen sitten itse. On varmasti vaikea löytää kiinnostunut siten, että kyseinen yritys suostuu ensin esim. allekirjoittamaan rojaltisopimuksen kanssasi jos yhteistyötä (ja tuottoa) tulee.

Harva on valmis kuluttamaan aikaa ja allekirjoittamaan sopimuksia jutuista joista ei ennakkoon tiedä. Itse voisin olla kiinnostunut mihin alaan ideasi liittyy. tummit(at)gmail.com

Tee AINA ennen salassapitosopimus kun paljastat ideasi! Varmista nyt ensin googlella ettei ideasi ole käytössä jossakin jo... ja patentoi, jos se on mahdollista.

• Lakilakilaki
        moreen kirjoitti:

Tee AINA ennen salassapitosopimus kun paljastat ideasi! Varmista nyt ensin googlella ettei ideasi ole käytössä jossakin jo... ja patentoi, jos se on mahdollista.

• Derka..
        Lakilakilaki kirjoitti:

Entä kuinka tuotetarpeen/palvelutarpeen luovan idean myyminen yrittäjälle? Kuitenkin yrityksen valmistamiin tai tarjoamiin palveluihin liittyvää?

• tätä

menestyvän liikeidean myyminen on helppoa, haaveiden vaikeaa. Panet liikeideaasi omat ja sukulaisten rahat. Todistat toimivuuden ja myyt. Ellei tule kauppaa tulee ainakin jatkuvaa tuottoa.

Ja kysymyskin oli väärä. Oikea kysymys on "miten päästä eroon tuottamattomasta liiketoiminnasta"

• alpha__

jos kyseessä on tuote niin tottakai, jos tuotteelle on markkinoita. Katsoitko leijonankitaa? siinä yks paapparainen myi oman keksintönsä, mun mielestä kyl liian halvalla kun miettii että siitä saattaa tulla suosittu ja hyvin tuottava vekotin. et muista hinnotella oikein. Palvelujakin saa kaupaksi mutta sun liiketoimintasuunnitelman pitää olla tosi hyvä ja tarkka ja realistinen et sen joku haluaa ostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82