Oletko sukua

Martta..

kenellekkään julkkikselle tai tunnetko jonkun?
Itse olen sukua Armi Kuuselalle äitini puolelta.

20

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

vuodesta 1744 ovat esi-isäni olleet suutareita.
      Kaitpa niistä joku on tehnyt Britney Spears: lle saappaat, tai Heidi Klum: lle?
      Sellaiset piiiiitkä vartiset.
      Tai sitten lyhyemmät Sandels:lle.
      Tai ainakin jollekin Rokalle talvisotaan.
      Tai Tampereella "punaiselle", tai sotien aikaan kotirintamalla töitä tehneelle "Lotalle".

Aikanaan oli esillä "Martina Kallionalusta", hän lauleli vähän. Olisin halunut olla mukana sovituksessa, nuori kun olin.

Jos tuosta on osakin totta olen isistäni ylpeä.

• esi-isät

ovat olleet työttömiä nii pitkälle kun tiedän. Sisällis-sodassa olivat punaisten puolella. Se oli periaatteellinen kannanotto. Tietenkään eivät työtä saanneet sodan jälkeen. Onneksi, sanon minä. Olivat Tammisaaren yliopistossa.
        Siitä lähtien on suvussani ollut pelkästään kirjaílijoita. Sillä olemme itsemme elättäneet.

• HTZA
        esi-isät kirjoitti:

ovat olleet työttömiä nii pitkälle kun tiedän. Sisällis-sodassa olivat punaisten puolella. Se oli periaatteellinen kannanotto. Tietenkään eivät työtä saanneet sodan jälkeen. Onneksi, sanon minä. Olivat Tammisaaren yliopistossa.
        Siitä lähtien on suvussani ollut pelkästään kirjaílijoita. Sillä olemme itsemme elättäneet.

työttömiä.
        Hyvin harva kirjailija/taiteilija tuottaa yhteiskuntaan yhtään mitään. Veroja, eli tukiaisia ja apurahoja kyllä kuluttaa niin kuin työttömätkin.
        Asiantuntija en ole mutta tietääkseni ainakin yksi Paasilinna tuottaa maahan ihan rahaakin, käännetyillä kirjoillaan. Se hyvin saunova huumorimies.

• HTZA kirjoitti:

työttömiä.
        Hyvin harva kirjailija/taiteilija tuottaa yhteiskuntaan yhtään mitään. Veroja, eli tukiaisia ja apurahoja kyllä kuluttaa niin kuin työttömätkin.
        Asiantuntija en ole mutta tietääkseni ainakin yksi Paasilinna tuottaa maahan ihan rahaakin, käännetyillä kirjoillaan. Se hyvin saunova huumorimies.

joka osaa ja haluaa hoitaa myös markkinointia. Yli 45:lle kielelle käännettyine ja moniin maihin myytyine kirjoineen hän yltää ihan omalle (miljonääri)tasolleen, mutta yllättävän moni kirjailija pystyy Suomessakin jo elättämään itsensä, välillisesti vähän muitakin ja maksaa veroja.
        Jos rahaa arvostaa, ei kirjailijan ammatista kannata ryhtyä uneksimaan.;))

• HTZA
        optimisti-orvokki kirjoitti:

joka osaa ja haluaa hoitaa myös markkinointia. Yli 45:lle kielelle käännettyine ja moniin maihin myytyine kirjoineen hän yltää ihan omalle (miljonääri)tasolleen, mutta yllättävän moni kirjailija pystyy Suomessakin jo elättämään itsensä, välillisesti vähän muitakin ja maksaa veroja.
        Jos rahaa arvostaa, ei kirjailijan ammatista kannata ryhtyä uneksimaan.;))

Ovat rahaa jotka kartuttaa valtion kassaa.
        Veroja eivät ole rahat joita siirrellään valtion taskusta toiseen. Monet kyllä luulevat niin.
        Kerrohan siis kuka kirjailija tuo valtiolle tuloja?
        Vinkki: Jos minä ostan kirjasi jonka olet apurahoilla kirjoittanut, niillä rahoilla jotka minä olen veroina maksanut valtiolle.
        Sitten taas maksan kirjasta verot valtiolle joka taas maksaa apurahoja jne.

• sinäkään HTZL-
        HTZA kirjoitti:

työttömiä.

tunnu olevan mikään taiteen tuntija. Kato vaikka kuukkelista, mikä sen tarkotus on.
        Yleensä nämä taiteentekijät ymmärtävät tämän maapallon tilanteen eri tavalla. Meidän tarkotus on elää, ja tulla toimeen.

• HTZA
        sinäkään HTZL- kirjoitti:

tunnu olevan mikään taiteen tuntija. Kato vaikka kuukkelista, mikä sen tarkotus on.
        Yleensä nämä taiteentekijät ymmärtävät tämän maapallon tilanteen eri tavalla. Meidän tarkotus on elää, ja tulla toimeen.

taiteentuntija.
        Taiteilija, taiteentuntija, sinä,minä, ymmärrämme tämän maapallon eritavalla.
        Meidän kaikkien tarkoitus on elää ja tulla toimeen.
        Toiset tekee sen tuomalla maahan rahaa, toiset taas kuluttamalla sitä.
        Minun työni tuo ulkomailta paljon rahaa tähän maahan.
        No, paljon ja paljon, enemmän kuitenkin kun useimmat tämän maan työntekijät ja taiteilijat.

• HTZA kirjoitti:

Veroja eivät ole rahat joita siirrellään valtion taskusta toiseen. Monet kyllä luulevat niin.
        Vinkki: Jos minä ostan kirjasi jonka olet apurahoilla kirjoittanut, niillä rahoilla jotka minä olen veroina maksanut valtiolle.

siirry valtion kassasta johonkin toiseen tarkoitukseen/taskuun?

Taatusti suurin osa kirjailijoista tekee työtään ilman apurahoja. (Joku muu voisi tutkia verotietoja, kun itse en ole niistä kiinnostunut.) Nimimuistinikin on aika onneton, mutta äkkiä tulee mieleeni ainakin Antti Tuuri, joka vaihtoi menestyksekkään johtajanuransa (kallis DI-koulutus meni hukkaan) kirjoittamiseen 80-luvulla, Laila (Hietamies) Hirvisaari, Kaari Utrio, Kalle Päätalo ja varmasti on monia muitakin. Jotkut kirjailijat ovat tehneet ensin leipätyönään jotain ihan muuta, kunnes kirjansa ovat alkaneet tuottaa. Samoinkuin monet näyttelijät joutuvat tekemään muutakin työtä elääkseen. Useimpien kuvataiteilijoiden tilanne taitaa olla vielä huonompi.

Vieläkö muuten kirjojen alv on pienempi kuin esim. ruuan? 90-luvun alussa muistan sen laskeneen kahdeksaan prosenttiin.

• Morchella
        HTZA kirjoitti:

sinäkään HZTA ole perehtynyt asioihin.
        Ihminen, joka saa apurahan, mut ei tee töitä, maksaa kuitenkin veroja.
        Hän saa joko Kelan tuen tai liiton päivärahat ja niistä tässä maassa maksetaan veroa.
        Jokaisesta suupalasta, jonka ihminen ostaa kaupasta, se maksaa veroa.
        ALV on se nimeltään.
        Jokaisesta palvelusta, jonka se ihminen käyttää tässä maassa, se maksaa veroa.Sähköstä, lämmöstä, kaikesta maksetaan veroa...
        Näytä mulle ihminen joka onnistuu elämään veroa maksamatta ja joka elää mukamas jonkun muun rahoilla?

• Niitähän..
        Morchella kirjoitti:

sinäkään HZTA ole perehtynyt asioihin.
        Ihminen, joka saa apurahan, mut ei tee töitä, maksaa kuitenkin veroja.
        Hän saa joko Kelan tuen tai liiton päivärahat ja niistä tässä maassa maksetaan veroa.
        Jokaisesta suupalasta, jonka ihminen ostaa kaupasta, se maksaa veroa.
        ALV on se nimeltään.
        Jokaisesta palvelusta, jonka se ihminen käyttää tässä maassa, se maksaa veroa.Sähköstä, lämmöstä, kaikesta maksetaan veroa...
        Näytä mulle ihminen joka onnistuu elämään veroa maksamatta ja joka elää mukamas jonkun muun rahoilla?

..piisaa nykyään. Kun käyvät ekana koulua yli kolmekymppiseksi ja sitten saavat kunnan tai valtion homman!

Missä eivät tee muuta kun vahtivat, etteivät toiset tienaa tai saisi enempää kun he itse!

Eli tämä suomalainen sosiaalidemokratia, joka tosiaan toimii.

Ei ollut HZTA

• Huhupuheiden mukaan olen sukua suoraan alenevassa polvessa Venäjän keisari Aleksanteri ensimmäiselle.

Historian kirjoista ja netistäkin saatavista kirjurin kirjoittamista matkapäiväkirjoista, Keisarin matkat suomessa, reissulta kerrotaan kylvettäjästä ja palvelijasta nimi mainiten.

Tämä palvelija, nuori tyttö, synnytti aviottoman pojan yhdeksän kuukauden kuluttua keisarin palvelemisesta ja kylvetyksistä. Ja tämä esi-isäni sai pilkkanimen, keisarin poika. Että tällainen häpeä kulkee suvussani.

• heissä samaa näköä?

• namisuku

....olen julkkis (ainakin vartti) täällä meidän alueella, olihan huuman porukka täällä meillä kotona, ainaskin 8 h=D Niin ja Tietysti Hunksit:O
      Niin ja suora lähetys vielä päälle..

Tämä on totta, mutta ei niin vakavasti otettava;/

Huokaus...muistoissain on Hunksin pojjaat...niin komeita, fiksuja, ystävällisiä ja kaikenkaikkiaan Ihania=D

• aivan..

pilvin pimein, jos on uskominen raamattuun.

Eli mistä me olemme kaikki lähtöisin.

• on..

sittenhän sinä ja minäkin ollaan sukua keskenämme.

• henrii

en kerro.Saipan no.33 voisin nyt silti, kun taisi päästä pelamaan.

• TaikaröNsy

Isäni tunsi hyvin Armin isän ja itse olen leikkinyt Armin serkun Jukan kanssa Uudessakaupungissa!

• TaikaröNsy

Nuoruudessani olin Tamara Lundin isän ja oman isäni kanssa samalla työpaikalla.Valmet Oy.
      Speden eka vaimo pyöri silloisissa samoissa nuorten ympyröissä.
      Matti Salminen oli tanssikaverini monissa hippaloissa ja olin usein kuuntelmassa bändikämpillä poikien treenejä.Tapio Koivusen sextetti ja M.S.oli salanimeltä Esa Pasa.
      Muusikoita ja laulajia muita myös.
      Johanna Rusasen isän kanssa "ihastelimme"toisiamme,vapaina ollessa.
      Teatterilaisia ja tanssijoita muutama.
      Isomammani oli Louhisaaren kartanon,Mannerheimin alustalaisen muksu.(?)
      Tämä on maineikas kaupunki,myös kulttuurissaan;)joten en mainitse monta kirjailijaa,jotka tunsin,tunnen;Jarkko Laine,Joni Pyysalo,Reijo Mäki,Marita Flykt jne.
      Jääkiekkolijoita ja jalkapalloilijoita oli koulukaverina.
      Oikeastaan,kai julkisuus on ihan tavallinen juttu.Toisista vaan puhutaan enemmän.Jotkut hakeutuvat esille.

• TaikaröNsy

Kanervan Ike meinas unohtua!mmmmmmmmmmmmm

• Sinimarjanen

kuuluu isäni puolelta eräs tunnettu kirjailija.
      Äitini puolelta hiihdon moninkertainen suomen- ja maailmanmestari.
      Äidin puolelta edelleen suomenlinnan sotapäällikkö Schoultz
      1700-1800 luvulta ja hänen veljensä, joka oli Kuopion kuvernööri.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1163
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      62
      1123
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      853
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      846
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      68
      747
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      107
      649
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      92
      603
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      54
      588
    9. 78
      561
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe