Suomalaisille ja roomalaisille

PAKANAIN APOSTOLIN ITSETILITYS ROOM 6. JA 7.

Room 6:11
Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. [2. Kor. 5:15; Gal. 2:20].

Room 6:14
Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6].

Room 7:11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13].

Room 7:14
Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. [Ps. 51:7; Room. 3:9].

Room 7:20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Room 7:25
Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57].

SUURI TAISTELU Saulin ja Daavidin välillä jatkuu
- meidän turmeltuneen luontomme ja Pyhän Hengen
välisenä taisteluna. Saulhan oli laillistettu
kuningas samanaikaisesti kuin Daavid jo oli
voideltu kuningas.

Messias tarkoittaa "Voideltu" - ja meillä on
voitelu pyhältä:
1. Joh. 2:20
Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
1. Joh. 2:27
Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;
vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;
ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Rauha Herrassa vallitkoon tämän "kriisin" keskellä!

2

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ellen armon alle siirry

Room.kirje 7. (... käskysana petti minut ...)

9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
      10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
      [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut.
      [1. Moos. 3:13]
      12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä. [Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8].

Roomal. 6:23 (... mutta armolahjan kanssa on toisin ...)
      Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      [1. Moos. 2:17; Jaak. 1:15 | Room. 5:18; 1. Kor. 15:22].

E l ä m ä s s ä o n a r m o t t o m a t
      l a k i n s a

Lihani ... ja ehkä myös muiden liha ... vainoaa minun uudestisyntynyttä sisintäni, alati.

Gal. 4:29
      Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.

Olkaatten siunatut!

• Kirjoitit:
        Gal. 4:29
        Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä,
        niin on laita nytkin

Esimerkiksi minä olin ennen parjattu palstalla ihan omasta syystäni: jatkoin eteenpäin väärää tietoa
        adventisteista. Mutta nyt kun Herrani on minua uudistanut, olen vielä enemmän vainottu henkilönä ja
        sanoineni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1332
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      45
      950
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      367
      788
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      749
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      117
      667
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56