PAKANAIN APOSTOLIN ITSETILITYS ROOM 6. JA 7.
Room 6:11
Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa. [2. Kor. 5:15; Gal. 2:20].
Room 6:14
Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia. [Room. 8:12; Gal. 5:18; 1. Joh. 3:6].
Room 7:11
Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut. [1. Moos. 3:13].
Room 7:14
Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. [Ps. 51:7; Room. 3:9].
Room 7:20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Room 7:25
Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia. [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57].
SUURI TAISTELU Saulin ja Daavidin välillä jatkuu
- meidän turmeltuneen luontomme ja Pyhän Hengen
välisenä taisteluna. Saulhan oli laillistettu
kuningas samanaikaisesti kuin Daavid jo oli
voideltu kuningas.
Messias tarkoittaa "Voideltu" - ja meillä on
voitelu pyhältä:
1. Joh. 2:20
Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
1. Joh. 2:27
Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa;
vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;
ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Rauha Herrassa vallitkoon tämän "kriisin" keskellä!
Suomalaisille ja roomalaisille
2
134
Vastaukset
- Ellen armon alle siirry
Room.kirje 7. (... käskysana petti minut ...)
9 Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon
10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
11 Saatuaan lain käskystä aiheen synti käskyn avulla petti ja surmasi minut.
[1. Moos. 3:13]
12 Laki itse on silti pyhä, ja käsky on pyhä, oikea ja hyvä. [Ps. 19:8,9; 1. Tim. 1:8].
Roomal. 6:23 (... mutta armolahjan kanssa on toisin ...)
Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
[1. Moos. 2:17; Jaak. 1:15 | Room. 5:18; 1. Kor. 15:22].
E l ä m ä s s ä o n a r m o t t o m a t
l a k i n s a
Lihani ... ja ehkä myös muiden liha ... vainoaa minun uudestisyntynyttä sisintäni, alati.
Gal. 4:29
Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä, niin on laita nytkin.
Olkaatten siunatut!Kirjoitit:
Gal. 4:29
Niin kuin luonnonjärjestyksen mukaisesti syntynyt silloin vainosi Hengen vaikutuksesta syntynyttä,
niin on laita nytkin
Esimerkiksi minä olin ennen parjattu palstalla ihan omasta syystäni: jatkoin eteenpäin väärää tietoa
adventisteista. Mutta nyt kun Herrani on minua uudistanut, olen vielä enemmän vainottu henkilönä ja
sanoineni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594