ruisleivän päällä keitettyä kanamunaa ja lasimestarin silliä...
kelpais varmaan juhlijoillekin : )
silliaamiainen : )
17
1295
Vastaukset
- padme_amidala
joten lisään tänne (@@) :
HYVÄÄ ENSIMMÄISEN PÄIVÄN 2008 HUOMENTA SINULLE : ) - hiekkapallo
tuohan se on mikä puuttuu :(, en tosin juhlinut, mutta kananmunat unohdin ostaa.
- padme_amidala
nostettu pois kolestrolipannasta. Nyt niitä voi syödä hyvällä omallatunnolla : )
- hiekkapallo
padme_amidala kirjoitti:
nostettu pois kolestrolipannasta. Nyt niitä voi syödä hyvällä omallatunnolla : )
tai kanan ekologinen kehitys vaihtanut suuntaa vai mistä lienee kysymys?
- padme_amidala
hiekkapallo kirjoitti:
ei kait imeydy tai jotakin, onhan niitä jyvillä oikeaoppisesti syötettyjen kanojen miniakin saatavilla. Silakat eivät kuulu kanojen luonnolliseen ravintoon ja niistä tuli epmiellyttävä makukin.
- hups:)
hiekkapallo kirjoitti:
Pekoni unohtu. Rasvassa paistettua kana(N?)munaa, pekonia ja paahtoleipää. Vahvaa kahvia ja kulaus kylmää maitoa aahh
- silakat
padme_amidala kirjoitti:
ei kait imeydy tai jotakin, onhan niitä jyvillä oikeaoppisesti syötettyjen kanojen miniakin saatavilla. Silakat eivät kuulu kanojen luonnolliseen ravintoon ja niistä tuli epmiellyttävä makukin.
kanojen ravintoon, minä kun luulin että kanat niitä sukeltelevat joutessaan päivät pitkät, maku on tosin se mikä on, silakalt silaka maistuva, eik nii. Syödään siis mieluummin erikseen eikä munasilakoita tai silakkamunia.
- padme_amidala
silakat kirjoitti:
kanojen ravintoon, minä kun luulin että kanat niitä sukeltelevat joutessaan päivät pitkät, maku on tosin se mikä on, silakalt silaka maistuva, eik nii. Syödään siis mieluummin erikseen eikä munasilakoita tai silakkamunia.
ei silakkarehua kanoille, eikä jauhettuja lampaanjätteitä lehmille, eikä vihanneksia koirille.
Nälissäänhän elukat syövät mitä annetaan, riippumatta siitä miten niiden ruoansulatuselimistö on vuosituhanten aikana kehittynyt.
- Alien-8
ja kul..hm..no niin;))
Tulikin tosta mieleen,että mitä eroa on lasimestarin sillillä ja suutarinlohella?Taitaa olla kyse pelkistään lasimestarin ja suutarin ammattinimikkeistä..- padme_amidala
Lasimestarin silli on SILLIstä tehty, suutarin lohi SILAKASTA. Onhan niissä kaloissa suuri ero sekä koossa, että maussa.
Tulee mieleen myyjäkokelas ruokakaupassa, joka sipulit kädessään kysyi vanhemmalta myyjältä, että "mitä nämä ovat". - Alien-8
padme_amidala kirjoitti:
Lasimestarin silli on SILLIstä tehty, suutarin lohi SILAKASTA. Onhan niissä kaloissa suuri ero sekä koossa, että maussa.
Tulee mieleen myyjäkokelas ruokakaupassa, joka sipulit kädessään kysyi vanhemmalta myyjältä, että "mitä nämä ovat".Eikös niitä pieniä sillejä sanota sitten silakoiksi?Niin mä ainakin olen kuullut:)Silakka tosi ei ole enää mun herkkuani..Miksikö?
No löin kerran kännipäiten tupakka-askin vetoa,että syön kokonaisen silakan päineen ja häntineen.Siis perkaamatta.Homma tuli tehtyä,mutta jäi silti alitajuntaan jonkinlainen yökötysrefleksi silakoita kohtaan:)) - Myös..
padme_amidala kirjoitti:
Tulee mieleen myyjäkokelas ruokakaupassa, joka sipulit kädessään kysyi vanhemmalta myyjältä, että "mitä nämä ovat".rasvat SILLISSÄ noin > 25% ja SILAKASSA noin 4,5 - 9% (parhaimmillaan)
- padme_amidala
Myös.. kirjoitti:
rasvat SILLISSÄ noin > 25% ja SILAKASSA noin 4,5 - 9% (parhaimmillaan)
silakkaa ympäri vuoden. Silakka ruisjauhossa pyöriteltynä ja voissa paistettuna on suurta herkkuani, tosin voita en ole käyttänyt vuosiin vaan paistan ne öljyssä.
- padme_amidala
Alien-8 kirjoitti:
Eikös niitä pieniä sillejä sanota sitten silakoiksi?Niin mä ainakin olen kuullut:)Silakka tosi ei ole enää mun herkkuani..Miksikö?
No löin kerran kännipäiten tupakka-askin vetoa,että syön kokonaisen silakan päineen ja häntineen.Siis perkaamatta.Homma tuli tehtyä,mutta jäi silti alitajuntaan jonkinlainen yökötysrefleksi silakoita kohtaan:))jos tupakka-askista moisen temput teit. Hyvä ettet silliä luvannut syödä. Silli on niin ruotoinen, että olisit voinut niihin tukehtua.
- Alien-8
padme_amidala kirjoitti:
jos tupakka-askista moisen temput teit. Hyvä ettet silliä luvannut syödä. Silli on niin ruotoinen, että olisit voinut niihin tukehtua.
että olin silloin alkomahoolin vaikutuksen alaisena,ja siinä tilassahan tulee tehtyä vaikka mitä:)Ikääkin oli silloin vain 20 vuotta ja rapiat päälle.Ei sen puoleen en mä vieläkään mikään vanha ole;)))Mutta yllytyshulluista tempuista olen kyllä kasvanut jo ulos..
- silakallahan on
padme_amidala kirjoitti:
silakkaa ympäri vuoden. Silakka ruisjauhossa pyöriteltynä ja voissa paistettuna on suurta herkkuani, tosin voita en ole käyttänyt vuosiin vaan paistan ne öljyssä.
syöntirajoitus. Vain kaksi kertaa kuukaudessa.(dioksiini) Ja odottavat äidit ei ollenkaan. E.U:ssa silakka on ongelmajäte. Vain Suomessa ja Ruotsissa voi myydä.
- padme_amidala
silakallahan on kirjoitti:
syöntirajoitus. Vain kaksi kertaa kuukaudessa.(dioksiini) Ja odottavat äidit ei ollenkaan. E.U:ssa silakka on ongelmajäte. Vain Suomessa ja Ruotsissa voi myydä.
jos sattuu kaupasta saamaan, voi nahat jättää syömättä. En äkkiseltään muista milloin sellaisen oisin nähnynnä. Eikä lemppariruoka tarkoita, että sit olisi joka päivä. Tänäänkin meillä oli pastaa lounaalla ja päivälliseksi täytetyt paprikat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185151Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802- 452724
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302458Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221730- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101600Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101228- 961187