Kreationisti hyökkää fysiikkaa vastaan

C.David Parsons on tehnyt kirjan The Quest for Right, Vol 1:
http://questforright.com/vol1content.htm
Tämä biblical scholar ilmeisesti aikoo kirjoittaa lisääkin, mutta hän jo nyt hyökkää
1900-luvun (kvantti ym)fysiikkaa vastaan, tuomitsee fotonit ja semmoiset koska se estää Jumalallisen väliintulon (vähän kuin evoluutio kreationisteille tekee Herraa tarpeettomaksi..;)

Aika hämärää, mutta selvensi tämä artikkeli:

http://scienceblogs.com/pharyngula/2008/01/creationist_physics_101.php
"'The backbone of obstructionism is electronic interpretation, the tenet that all physical, chemical, and biological processes result from a change in the electronic structure of the atom which, in turn, can be deciphered through the orderly application of mathematics as outlined in quantum mechanics. The philosophy rejects any divine intervention. '

You've got to appreciate an honest kook. He knows that, in order to support biblical creationism, it's not enough to critique biology — you've got to get right down to the roots and revise all of physics, chemistry, geology, and astronomy to take down the perfidious lies of the League of Scientists."

Tuleeko kirja kristillisten koulujen kirjastoihin ja kulumaan siellä hiirenkorville ?

7

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikooko Suomen IDistit suositella, pyytää välttämään (perusteet?) vai vaientaa kuoliaaksi tämän kirjan ?

      • SANANSAATTAJA 10

        On hieman huuhaata, kun pistät klikkejä englannin
        kielisille sivuille, minä kun en paljoa sitä
        kieltä hallitse, eikä varmaan moni muukaan.

        Eikö olisi viisasta, jos kerran hallitset kielen;
        niin kääntäisit nuo sivut ja naputtelisit ne
        sitten nettiin luettavaksi ja arvioitavaksi?


      • Mr.K.A.T.
        SANANSAATTAJA 10 kirjoitti:

        On hieman huuhaata, kun pistät klikkejä englannin
        kielisille sivuille, minä kun en paljoa sitä
        kieltä hallitse, eikä varmaan moni muukaan.

        Eikö olisi viisasta, jos kerran hallitset kielen;
        niin kääntäisit nuo sivut ja naputtelisit ne
        sitten nettiin luettavaksi ja arvioitavaksi?

        Kirjain ja webbisivuin suomennos on kreationistien heiniä, ei mun.

        Täällä löytyy jo ihan tarpeeksi suomennoksia,
        että voi ymmärtää, olla hajulla jo, että mistä on kyse.


    • huolestunut__

      Huolestuttavaa lukemista tuollainen kreationistejen hyökkäys vielä tuikituntemattomia kvanttimaailmoja vastaan.
      Jos kreationistit estävät väliintulollaan ns vapaan tieteen tutkimisen seuraava taka-askel heidän taholtaan voisi olla keskiaikainen järjestelmä jossa kirkko valvoo kehitystä...

      Kaikki tietää mitä siitä seuraisi nyt maailmassa jossa tieteellisen kehityksen on tapahduttava nopeasti ettei luonnonvarojamme ehditä kuluttamaan loppuun!

      Kvanttimekaniikka mahdollistaisi varmana uuden sukupolven energiantuoton ja -siirron!
      Sitä ennen tulee kehittää nopeasti fuusiovoimala ja sitä valmistellessa uusiutuvilla luonnonvaroilla energiaa tai ydinenergiaa...

      Tämä kreationistejen ns maanpäällinen elämä on muuten tuhoontuomittu!!

    • Viisasta

      Tässä pieni pätkä, en jaksa suomentaa kokonaan, mutta oleellinen kreationisti "älykön" tekstistä on tässä:

      "Tukeaksemme Raamatullista kertomusta, ei riitä että vain kritisoimme biologiaa - Meidän täytyy mennä suoraan juurille ja korjata fysiikka, kemia, geologia ja tähtitiede. Meidän pitää ampua alas kaikki petolliset valheet joita tiedemiesten ryhmittymä on meille esittänyt."

      Siinä se nyt sitten on. Kreationisti "tiedemies" aikoo rakentaa koko tieteen uusiksi. Onnea vaan.

      • luolamies

        Johan oli aikakin, vaihtaa johonkin toiseen tieten-alaan vaihteeksi.
        Samalla voidaankin sitten kyseenalaistaa koko näkyvä maailma, koska fotonit välittävät sen silmillemme.


    • jo korkea

      aika saada muutosta näihin typeriin kouluaineisiin. Hyvä että kreationistit yrittää.
      Minusta olisi ainakin mukavampaa fysiikan, kemian ja biologian tunneilla lueskella vaikka Aku Ankkaa. Sitten jos opettaja kysyy jotain, niin vastaan vaan että: "Älykäs Suunnitelija loi ne" ja taas opettaja on iloinen hienosta vastauksesta. Kokeissa voi antaa aina saman vastauksen: "Jumalan kätten työtä" ja 10 fysiikasta, kemiasta ja biologiasta todistukseen.
      Ville 13v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe