Johtolankana Ellen Whiten kokonaissanoma

Uskon lahjan vastaanottaneet eli uudestisyntyneet kristityt ovat saaneet aarteen. Etsikkoaikanaan, jonka Jumala heille antoi, he etsivät aarretta, löysivät sen ja ostivat pellon, jossa aarre oli ”Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon..” (Mat 13:44) He kuolivat lihalleen ja tälle maailmalle ja lähtivät kokosydämisesti seuraamaan Jeesusta uskossa. Se maksoi heille heidät itsensä (jokapäiväinen ristin otto eli itsensä kieltäminen; johdatuksen mukaan toimiminen ja parannuksen tekeminen). Mutta aarre on pelastuminen armosta (Ef 2:8); elämä Jumalan yhteydessä jo täällä maailmassa ja ikuisesti taivaassa; pelastus pois synneistä ja helvetistä. He keräävät lisää aarteita taivaaseen tehden parannusta kuolleista teoista ja tekemättä jättämisistä (Heb 6:1, Luuk 6:46, Jaak 4:17) ahkeroiden ja pysyen Jumalan edeltävalmistamissa teoissa ”Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.” (Ef 2:10)

Mutta sitten on niitä etsikkoaikaan ja uskoon tulleita, jotka löysivät kyllä aarteen, mutta piilottivat sen eivätkä myyneet kaikkea, mitä heillä oli ostaaksen sen aarrepellon.”Mutta yhden leiviskän saanut meni pois ja kaivoi kuopan maahan ja kätki siihen herransa rahan.” (Matt 25:18) Niinpä he jäävät elämään lihansa mukaan ja leiviskä hautautuu synnin alle. Heidän suunsa kyllä puhuu uskonnollisia ja he vakuuttavat olevansa pelastettuja, mutta leiviskää heillä ei ole eivätkä he ole sillä ansaitsemassa uusia leivisköitä. He eivät usko eivätkä kasva uskossa, eivätkä näin ollen kerää aarteita taivaaseen, vaan maan päälle. He voivat kartuttaa uskonnollista tietämystään, olla tekopyhiä, tehdä hyviä tekoja, harjoittaa askeettista elämää, esittää nöyrää saviastiaa, olla pappeina tai muissa viroissa, olla ihmisten ihailemia ns. hyviä ihmisiä, mutta he eivät ole eläviä vaan kuolleita. Lihaa ei olekaan kuoletettu vaan henki (ja huom. te Ellenin eksyttämät: kun Raamatussa puhutaan ihmisen lihasta sillä ei tarkoiteta liharuokaa, vaan ihmisen ruumista ja sielua, jotka pysyvät syntisinä niinkauan kuin ihminen täällä maan päällä vaeltaa ja vastustavat henkeä, jolla ne onkin kuoletettava).

Monet adventistit ovat löytäneet leiviskän, mutta sitten kätkeneet sen ja lähteneet käyttämään Raamattua puolustellakseen väärää profeettaansa Ellen Whiteä, tämän näkyjä ja näkyoppeja. Niinpä heidän Raamatussaan ei enää luekaan sitä, mitä kristittyjen Raamatussa lukee – heillä ei ole kristityn vapautta, vaan synnin orjuus, jolle he etsivät puolustusta hajanaisista Raamatun jakeista, unohtaen Raamatun kokonaissanoman ja ottaen Ellen Whiten kokonaissanoman johtolangakseen. Siinäpä varma keino joutua pois uskosta ja lavealle helvettiin vievälle tielle.

Ellenin ja muiden adventistien pelottelemana he eivät usko, vaan kätkevät peloissaan uskon ja turvautuvat lihansa käsivarteen (”Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.” Matt 25:25) eli ihmisoppeihin, perinnäissääntöihin, tunteisiin, köyhiin alkeisvoimiin (esim. Gal 4:3,9-11; Kol 2:8,20-23) ja palaavat synnin orjiksi. Rypevät pestyt siat kuralätäkössään (2 Piet 2:22) ja Jumala ottaa heiltä pois koko ensimmäisenkin leiviskän ”Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.” (Matt 25:28)

Nouskaa adventistit siitä Ellen Whiten, edeltäjienne ja kirkkonne kuralätistä ja antakaa pestä itsenne puhtaiksi, Jeesus voi sen tehdä, ja jättäkää sitten se kuralätäkkö ja seuratkaa puhtaina Jeesusta taivaseen. Älkää kuunnelko noita ei-adventisteja, joilla on teidän lihallenne mieluista kuultavaa, he ovat eksyttäjiä hekin eivätkä aja teidän pelastuksenne asiaa, vaan sitä että pysyisitte synneissänne ja ehkä tehden jotain pientä pintasilausta heidän mielikseen.

12

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä itse se

      eksyttäjä emmekä me sinua kuuntele.

    • sinä itse

      taidat sitä loassa rypevää sikaa eniten muistuttaa? Oletko hyvin syötetty joulupossu? Miten sinut unohtivat laittaa kinkuksi? Vai olitko niin ravassa, ettei kelvannut kenellekkään?

      Miksi pidät jatkuvaa paskanjauhantaa? Etkö mitään muuta et osaa?

      Eipä taida tuosta ole yhdellekkään mitään hyötyä? Montako uskot pelastuneen tuolla paskan puhumisella?

      Ja kuinkas monta olet työntänyt pois armosta ja saattanut kadotukseen? Mietippäs sitä!

      Armo ja rakkaus ovat sinulle täysin vieraita, siis et ole uskossa ollenkaan, siitäkö tuo kauna Jeesuksen omia kohtaan?

      • Raamatun lainauksille

        Kommentit sanoo adventisti adventismin hengessä.


      • vaan tunnustaisit ilolla
        Raamatun lainauksille kirjoitti:

        Kommentit sanoo adventisti adventismin hengessä.

        heidät sisariksi ja veljiksi, mitä kaikki Kristukseen toivonsa panneet syntiset ovat, kuuluivatpa mihin lahkoon hyvänsä, sillä KRISTUS ON PÄÄ ja kaikki muut luulot tai uskomukset ovat silloin poissuljetut. Paljon Elleniä pahempi harha on se iankaikkinen elämä helvetissä, koska SE jos mikä sotii täysin Jumalan luonnetta vastaan. Jumala on RAKKAUS ja rakauteen EI SOVI iankaikkinen viha! Vaan Jumalan armo, joka on KAIKKEA MUUTA YMMÄRRYSTÄ YLEMPI, voittaa lopuksi. Jumalan kaikkeuteen jää lopulta hallitsevaksi RAKKAUS! (ei viha)muutoin se ei olisikkaan Jumalasta, vaan paholaisesta. Lopuksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asustaa ja JOKAINEN kyynel on silloin pois pyyhitty ja KAIKKI on hyväksi tullut. Jopa Hitlerikin on silloin o kärsinyt tuomionsa ja tyhjiin rauennut. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä.


      • vihalle ja kostolle
        vaan tunnustaisit ilolla kirjoitti:

        heidät sisariksi ja veljiksi, mitä kaikki Kristukseen toivonsa panneet syntiset ovat, kuuluivatpa mihin lahkoon hyvänsä, sillä KRISTUS ON PÄÄ ja kaikki muut luulot tai uskomukset ovat silloin poissuljetut. Paljon Elleniä pahempi harha on se iankaikkinen elämä helvetissä, koska SE jos mikä sotii täysin Jumalan luonnetta vastaan. Jumala on RAKKAUS ja rakauteen EI SOVI iankaikkinen viha! Vaan Jumalan armo, joka on KAIKKEA MUUTA YMMÄRRYSTÄ YLEMPI, voittaa lopuksi. Jumalan kaikkeuteen jää lopulta hallitsevaksi RAKKAUS! (ei viha)muutoin se ei olisikkaan Jumalasta, vaan paholaisesta. Lopuksi Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan, jossa vanhurskaus asustaa ja JOKAINEN kyynel on silloin pois pyyhitty ja KAIKKI on hyväksi tullut. Jopa Hitlerikin on silloin o kärsinyt tuomionsa ja tyhjiin rauennut. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä.

        12:19   Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."


      • Eki...
        vihalle ja kostolle kirjoitti:

        12:19   Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."


    • ylifariseus

      Raamatusta irti jokainen sana erikseen, että saataisiin käännettyä Raamattu itseään vastaan, ja totuus valheeksi ja valhe totuudeksi.

      Jos joku tulee uskoon niiden kirjoituksien vuoksi, jotka Riitta on kirjoittanut Elleniä vastaan, niin kumpaa on kiittäminen esiin tulleesta aineistosta.

      Riitalla ja Ellenilläkin on omat virheensä joita tulisi tarkastella kiihkottomasti.

      Eikö jonkun juopon isän lapsista ole tullut raivoraittiita, nähdessään kotinsa antaman esimerkin ja jos Riitta näkee Alttarin takana sellaista, joka ei sinne kuulu, niin tulisiko Riitan jatkaa samaan malliin varoittamatta siitä.

      Parempi on kääntää kaikki oikein päin, eikä nurinpäin, sillä totuus lopulta voittaa.

    • Kiitos, Riitta, valaisevasta viestistäsi. Ellenin ikuisten satujen kirottaminen jumalan asemaan - se on todellakin oman lamppunsa ja leiviskänsä ja
      evankeliumin piilottamsita.
      Piilokttamista lukijoilta ja piilottamista itseltään
      ikuisiksi ajoiksi; iankaikkisesta iankaikkiseen.
      On aivan sivuseikka, viettääkö eksynyt iankaikkisen
      ajan ikuisessa helvetissä vaiko ikuisessa pimeydessä
      vaiko ikuisessa olemattomuudessa.

      Peruuttamaton ero Isästä on pahempaa kuin mikään
      ikuinen piina. Adventtikirkko mainostaa aivan
      liiaksi tuota pikkupiinaa, aivankuin ero Isästämme
      ei olisi yhtään mainitsemisen arvoinen asia.
      Tai yhteys Isän kanssa. Minulle yhteys iankaikkisen Isän kanssa
      on verrattomasti tärkeämpää kuin viikotttainen
      sapatinlepo täällä Maassa.

    • jpp3

      ...valona ja suolana tällä palstalla Pyhän Hengen
      rakkauden vaikuttamana. Hänen kirjoituksistaan oikein huokuu hätä sieluista. Saan itsekin hänen
      kirjoituksistaan kehoitusta, nuhdetta ja lohdutusta. Kun olen Jeesuksen seuraaja ja Hänen seuraajakseen tunnustaudun, niin iloiten yhdyn Riitan kirjoitukseen täydellisesti.

      Hän on valona ja suolana myös minulle. Mieleeni
      tulee Sana Raamatusta, jonka uskon Pyhän Hengen
      tuovan kaikessa rakkaudessaan kaikille poispoikenneille. Riitan kirjoituksista ei vain
      monet näe rakkautta. Mutta tämä on se Sana, jonka Henki sydämmelleni antoi:

      Jaak.

      5:19   Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
      5:20   niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

      Riittahan on itse toki Pyhän Hengen välikappale,
      joten kiitos kuuluu Herralle, että suuressa laupeudessaan ja rakkaudessaan ellenistejä ja
      muita harhassa olevia kohtaan on lähettänyt
      Totuuden Hengessä olevan välikappaleen!

      Siunausta Jeesuksen nimessä ja veressä!

      PS. Toinenkin Sanan paikka tuli mieleeni:

      1.Johanneksen kirje:

      3:18   Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.

      • !!!!!

        3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
           


        Voitko nimetä jonkun ellenistin? Vai onko valhe pesiytynyt syvälle sisimpääsi?
        Muistaakseni olit Jumalan käskyn poistaja, eli yksi ei niistä sinua mielyttänyt ja suivaannuit ja poistit sen!

        1. Johanneksen kirje 2
        2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. 3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. 4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. 5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

        Sananlaskut 10
        18 Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä. 19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Efesolaiskirje 4
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. 25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.


      • jpp3
        !!!!! kirjoitti:

        3:18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
           


        Voitko nimetä jonkun ellenistin? Vai onko valhe pesiytynyt syvälle sisimpääsi?
        Muistaakseni olit Jumalan käskyn poistaja, eli yksi ei niistä sinua mielyttänyt ja suivaannuit ja poistit sen!

        1. Johanneksen kirje 2
        2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. 3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. 4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. 5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.

        Sananlaskut 10
        18 Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä. 19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        Efesolaiskirje 4
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen. 25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.

        Kiitos vastauksestasi!

        Kirjoitat:

        "Voitko nimetä jonkun ellenistin? Vai onko valhe pesiytynyt syvälle sisimpääsi?
        Muistaakseni olit Jumalan käskyn poistaja, eli yksi ei niistä sinua mielyttänyt ja suivaannuit ja poistit sen!"

        Ellenisti on sellainen adventisti, joka tulkitsee Sanaa ikäänkuin Ellenin läpi. Tiedän sellaisia adventistejä, jotka antavat piupaut koko EGW:lle ja hänen harhoilleen! Ovatko he
        sitten ylipäätään adventistejä???

        Valhe ei ole pesiytynyt sisimpääni, enkä ole tuomitsemassa helvettiin ketään ihmistä, mutta varoitan heitä, jotka ellenismiin ovat sotkeutuneet. Ja sen opin tuomitsen helvetin alimpiin syövereihin, sillä se on kirottua evankeliumia, koska se on vastoin apostolista
        evankeliumia, josta Paavalikin totesi sen olevan
        kirottua!

        Lakiako olen pimittämässä? En! Yhtään lain piirtoa en ole poistamassa! Sehän on Jumalan
        Sanaa, jolle sanon nöyrästi amen! Ilman kasvattajaahan en olisi uskossakaan, ja näin ollen armon alla, jossa laki ei enää tuomitse!
        Ymmärrätkö? Lain alaisuuden ja armon alaisuuden
        eron?

        Muille Sanan kohdillesi sanon nöyrästi Amen!


      • perusteella
        jpp3 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        Kirjoitat:

        "Voitko nimetä jonkun ellenistin? Vai onko valhe pesiytynyt syvälle sisimpääsi?
        Muistaakseni olit Jumalan käskyn poistaja, eli yksi ei niistä sinua mielyttänyt ja suivaannuit ja poistit sen!"

        Ellenisti on sellainen adventisti, joka tulkitsee Sanaa ikäänkuin Ellenin läpi. Tiedän sellaisia adventistejä, jotka antavat piupaut koko EGW:lle ja hänen harhoilleen! Ovatko he
        sitten ylipäätään adventistejä???

        Valhe ei ole pesiytynyt sisimpääni, enkä ole tuomitsemassa helvettiin ketään ihmistä, mutta varoitan heitä, jotka ellenismiin ovat sotkeutuneet. Ja sen opin tuomitsen helvetin alimpiin syövereihin, sillä se on kirottua evankeliumia, koska se on vastoin apostolista
        evankeliumia, josta Paavalikin totesi sen olevan
        kirottua!

        Lakiako olen pimittämässä? En! Yhtään lain piirtoa en ole poistamassa! Sehän on Jumalan
        Sanaa, jolle sanon nöyrästi amen! Ilman kasvattajaahan en olisi uskossakaan, ja näin ollen armon alla, jossa laki ei enää tuomitse!
        Ymmärrätkö? Lain alaisuuden ja armon alaisuuden
        eron?

        Muille Sanan kohdillesi sanon nöyrästi Amen!

        sitten itse nimität itseäsi uskova_1:sti.
        Kun tulkitset sanaa hänen mallillaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      361
      8192
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2324
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1692
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1549
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      81
      1304
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      121
      1293
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      349
      1116
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1005
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      992
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      111
      911
    Aihe