Mitä teen

yh-äiti

Tänään taas tuli kahdesta pankista kirje, eli exmieheni on jättänyt takaamani lainat maksamatta. Toinen oli n 3600e ja toinen n 500e. Exmieheni takia olen muutenkin kusessa. Hän on jättänyt kaikki yhteiset velat maksamatta ja niitä peritään minulta. Elikkäs jos alan kertomaan ihan alusta. Minulla on talo, valkainen, jo ennen kuin mentiin naimisiin. MEillä ei ollut avioehtoa. Saatiin pari lasta ja mies parusti oman yrityksen. Velkaa tietenkin joutui ottamaan. Häneltä karkasi mopo käsistä ja piti jatkuvasti ostella ja vaihdella uusia autoja. Yhden auton lainaa takasin hänen painostuksestaan. Sen auton hän kyllä myi hetimiten takaisin myyjälle, sillä rahalla hänen piti maksaa laina pois, mutta ei títenkään maksanut, vaan tuhlasi sen johonkin muuhun. No kunnes hänen piti taas saada uusi auto, se rahoitettiin rahoitusyhtiön varoilla jossa olin toisen ahaltiana, koska ilman minua hän ei olisi autoa saanut. Kaikki meni suht hyvin vähän aikaa, n vuosi, sitten astui toinen nainen kuvioon ja mieheni sairastui kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön. Erotilanteessa hän kiristi minulta nimen taas uuteen lainaan, eli jos en olisi laittanut nimeäni, niin hän olisi pakottanut myymään talon (talo on edeleen suurimmaksi osaksi pankin). Hän oli hiton ovela koko ajan. Eli hänellä oli visakorttini rinkkaiskortti ja hän hausi korottaa luoton siinä ihan maksimiin ja se tietenkin jäi minun maksettavakseni, jota en ole yhtään pystynyt lyhentämään. Samoin oli muitakin luottoja, jotka hän halusi korottaa tappiinsa ja käytti niitä mihin käytti. Kaikki jäi minulle. Olin typerä, mutta luotin häneen kun hän oli smieheni ja lasteni isä. Vieä osituspaperiinkin hän kiristi minulta merkinnän, että takaan edelleen hänen kahta lainaansa. Häneltä on luottotiedot menneet, joten ei hän välitä enää yhtään niistä maksuista, joita voi minulta periä. Olen itse velkaantunut näiden hänen maksujensa takia. Ja taas, kun laitoin hänelle äasken viestiä pankkien kirjeistä, kehtasi sanoa, että olen helposti vedätettävissä, kehtasi vielä laittaa hymyilevän pärstän perään. Sanoi että nyt varmaan lähden taas takaamaan hänen uutta lainaansa, jolla hän ilmeisesti maksaisi vanhat pois. Jos en takaa, hän kuulemma jättää ne kokonaan minun niskoilleni. ELi lainoja on n 12.000e ja autosta on vielä velkaa n 10.000e, visalaskua on 6.000e. Itse saan palkkaa käteen n 1300e. Hän ei maksa edes elatusmaksuja. Sekava juttu, mutta en todellakaan tiedä, mitä tehdä. Lakimieheen ei ole varaa. Olen jo myynyt kaiken mitä voi. Auto, jonka hän osti, on myös myynnissä, mutta sitäkään ei kukaan osta. En tiedä mitä teen, mutta lasten takia on pakko jaksaa. Tämä on omaa tyhmyyttäni ja sinisilmäisyyttäni ja sitä ex kehtaa vielä naureskella. Hän ei välitä edes omista lapsistaan yhtään.

9

1685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep jep

Vaikea tilanne, mutta ei mahdoton. Vastaavia tässä maassa on vaikka millä mitalla, avioerokriisejä, näistä johtuvia vastaavia tappeluita. Kannttaa ottaa yhteyttä kuitenkin esim. oikeusaputoimistoon tai vastaavaan. Googlella haeskelet oikeusapua tms, josta pääset alkuun.

• veloistasi

oli niin pitkä etten kaikkea lukennut.Mutta.

1.Tee rikosilmoitus että sinut on pakotettu ja huijattu allekirjoittamaan lainoja.

2.Keskustele pankin kanssa tilaanteestasi ajoissa ja ns. petoksesta.Eivät heti laita asuntoa myyntiin mikäli kerrot että on poliisin tutkinnan alla tämä tilanne.

3.Olet kyllä vastuussa takauksista mutta jos oikeus toteaa rikoksen merkkejä niin vastuu korvauksista siirtyy miehellesi (EX). Siis mikäli kaikki hoituu hyvin.

4.Ps. se visakortti.Et tietenkään ole antanut hänelle luvan käyttää sitä.Siis hän on vastuussa tekosistaan kun vain teet rikosilmoituksen.Vaatii rohkeutta mutta tee se.

• lisäystä

Olet pienituloinen niin sinulla on oikeus ilmaiseen oikeusturvaan.Soita kunnanvirastoon niin ohjaavat sinut lakimiehelle joka auttaa sinua.Kyllä se siitä.

• lisäystä kirjoitti:

Olet pienituloinen niin sinulla on oikeus ilmaiseen oikeusturvaan.Soita kunnanvirastoon niin ohjaavat sinut lakimiehelle joka auttaa sinua.Kyllä se siitä.

noilla tuloilla ei saa ilmaista oikeudenkäyntiä.
        toisekseen pääkortin haltija on AINA vastuussa rinnakkaiskorteilla tehdyistä ostoista.

• oliko kyseessä
        arvo-poika kirjoitti:

noilla tuloilla ei saa ilmaista oikeudenkäyntiä.
        toisekseen pääkortin haltija on AINA vastuussa rinnakkaiskorteilla tehdyistä ostoista.

rinnakkaiskortti??.Jos ei niin... noh tiedät itsekin mistä silloin kyse.

• saat kotikunnanltasi,joten siittä on turha tehdä numeroa.

• ottaa yhteys

oikeusaputoimistoon. Näyttää siltä, että sinulla on mahdollisuus jopa ilmaiseen palveluun.
      Yleensä ensimmäinen asian selvittelykäynti on ilmainen, jossa sitten lisätietoa.
      Maksu määräytyy tulojen mukaan. Ensin pois verot, asumiskulut ja 300e/lapsi. Eihän siitä jää juuri mitään jäljelle. Joten ota yhteys lähimpään oikeusaputmstoon. Tsemppiä!

http://www.laki-toimela.fi/mok.html

• tuolla

kun käy niin hoitavat asian siten ettei siinä paljoo isältä kysytä haluaako se maksaa elatusmaksu vai ei...ottavat sen suoraan tilistä tai sitten sosiaalitoimen kautta.

• eiköhän hymy hyydy
        tuolla kirjoitti:

kun käy niin hoitavat asian siten ettei siinä paljoo isältä kysytä haluaako se maksaa elatusmaksu vai ei...ottavat sen suoraan tilistä tai sitten sosiaalitoimen kautta.

Ensimmäiseksi täytyy manita että toi raha on sitten ihmeellinen kun se aiheuttaa riitoja ja omaisuudet,hitto älä nyt perhana mene mitään takaileen enään ja miten tuon visa kortin kanssa oli.Ota viranomaiset apuun niin saat selvyyden teidän tilanteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      50
      1671
    2. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      320
      1474
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      102
      1456
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1175
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      22
      1173
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      68
      1123
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      78
      1072
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      183
      958
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      896
    Aihe