ESIPUHE
Ennen varsinaista luetteloa mainittakoon, että kyseessä ovat YLEISEN KAAVAN MUKAAN LUETELLUT PELASTUKSEN ASKELEET, sillä joitakin poikkeuksiakin UT:sta löytyy, kuten pelastettu ryöväri ristillään, joka ei siinä vaiheessa enää voinut mennä uskovien upotuskasteelle.
Myös eräässä vaiheessa J-la armossaan vuodatti Pyhän Hengen lahjan pakanoihin, joita ei vielä oltu kastettu veteen upottamalla, koska apostoli Pietari ei muutoin oikein ymmärtänyt sitä totuutta, että myös valitut pakanat ovat osallisia luvatusta Pyhästä Hengestä.
PELASTUKSEN ASKELEET
Ennakkoluuloton Raamatun lukija huomaa Uudesta Testamentista seuraavat askeleet pelastukseen:
1) IHMINEN TUNNUSTAA OLEVANSA SYNTINEN
Ihminen saa kuulla olevansa syntinen ja on sen vuoksi ansainnut kadotustuomion ja jos se pannaan täytäntöön, niin hänet tullaan heittämään ikuisiksi ajoiksi Helvettiin.
(Room.3:10-14,23 ja 6:23a ja Mark.9:43-48)
2) IHMINEN TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN
Ihminen saa kuulla, että J-lan tahto on, ettei kukaan kukaan ihminen hukkuisi, vaan että kaikki tulevat parannukseen. Parannus on syntisen elämäntavan hylkäämistä siinä määrin kuin hän siihen kykenee. (Matt.4:17 ja 2.Piet.3:9b ja Apt.2:38a ja 11:18 ja 17:30-31)
3) IHMINEN TURVAUTUU J-LAN POIKAAN YESHUAAN
Kun ihminen joko tiedostaa heti tai vasta myöhemmin huomaa sen, ettei kykene omin avuin ja omin voimin elämään riittävän puhdasta elämää, niin hän kääntyy Yeshuan puoleen ja pyytää tätä puhdistamaan syntisen sydämensä ja tulemaan avuksi kaidalle elämän tielle. (Matt.11:28-30)
4) USKOVA OTTAA YESHUAN VASTAAN VAPAHTAJANAAN
Kun ihminen kääntyy Yeshuan puoleen, niin Yeshua antaa hänelle voiman tulla J-lan lapseksi. Tällöin ihminen kokee uudestisyntymisen ihmeen.
(Joh.1:12 ja 3:3-8 ja Apt.10:43)
5) USKOVA SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI UPOTUSKASTEESSA
Apostoli Pietarin opetuksen mukaan uskoontulleen tulee ottaa kaste Yeshua HaMashiach'an nimeen syntiensä anteeksisaamiseksi. Tällöin ihmisen tulee ensin tunnustaa syntinsä ja turvautua J-lan Pojan vereen, jonka J-la on asettanut armoistuimeksi. (Apt.2:38 ja 22:16 ja Matt.3:6 ja Room.3:24-25)
6) USKOVA SAA PYHÄN HENGEN LAHJAN
Otettuaan uskovien upotuskasteen on uskovalle annettu lupaus saada Pyhän Hengen lahja. Tämä tapahtuu kohta kasteella olon jälkeen, mikäli uskova pyrkii elämään siveästi ja odottaa tuon taivaallisen lahjan saapumista. (Apt.2:38-39 ja Luuk.11:13)
7) VARMUUS PYHÄN HENGEN LAHJAN SAAMISESTA
Olen havainnut, että kaikki Pyhän Hengen lahjan saaneet ovat tuon lahjan saamisen yhteydessä alkaneet ylistää J-laa vierain kielin tai profetoimaan. Joillekin nuo Pyhän Hengen armolahjat ovat jääneet pysyviksi. Varmin merkki aidosta Pyhän Hengen lahjan saamisesta on se, että uskova on oppinut rakastamaan kaikkia lähimmäisiään, sillä "J-lan rakkaus on vuodatettu hänen sydämeensä Pyhän Hengen kautta, joka hänelle on annettu". (Apt.2:4 ja 10:46 ja 19:6 ja Room.5:5)
8) PYHÄN HENGEN JOHDOSSA VAELTAMINEN
J-lan alkuperäissuunnitelma on, että uskoontullut liittyy paikkakunnallaan olvaan aidosti ukovien yhteisöön oli se sitten isompi seurakunta tai pieni uskovien ryhmä. Tärkeintä on, että noitten uskovien keskuudessa on Raamatulla ihan käytännössä ylin auktoriteetti ja uskovat ovat ojentautuneet sen opetusten mukaisesti apostolisella tavalla. Valitettavasti kikilla paikkakunnilla ei ole tällaista uskovien yhteisöä, jolloin uskovan tulee etsiytyä kauempana olevien uskovien seuraan säännöllisesti. Tällainen uskovien yhteisö löytyy parhaiten rukoilemalla Hengen johdatusta ja olemalla Hänen johdolleen kuuliainen. (Apt.2:41-47 ja Hepr.10:23-27 ja Joh.13:35 ja Room.8:14)
9) USKOVAN RAKENTUMINEN YHDESSÄ MUIDEN USKOVIEN KANSSA
Uskovaan tulee rakentua hengelliseksi temppeliksi Herrassa yhdessä muiden uskovien kanssa lähimmässä aitojen uskovien yhteisössä yhtenä Messiaan seurakuntaruumiin jäsenenä ja tavoitella pääsyä osalliseksi parhaimmista Pyhän Hengen armolahjoista seurakunnan rakentumiseksi. Hänen tulee myös virittää saamansa armolahjat palaviksi. (1.Kor.1:2 ja Gal.1:1-2 ja 1.Kor.12:1-31 ja 14:12)
10) USKOVAN PYHITYSELÄMÄ JA HERRAN PALUUN ODOTUS
Uskovan tulee tutkia säännöllisesti Raamatusta, etenkin Uudesta Testamentista J-lan sanaa ja tahtoa välttyäkseen joutumasta opillisesti harhaan uskossaan. Hänen tulee alati täyttyä Pyhällä Hengellä, olla kiitollinen taivaan Isälle ja ahkeroida hyvien tekojen tekemistä, sillä silloin hänelle ei jää joutoaikaa pahoille teoille :) Uskovan tulee rakentaa itseään pyhimmän uskonsa perustukselle, rukoillen Pyhässä Hengessä ja pysyttää sillä tavoin itsensä J-lan rakkaudessa odottaesaan Herramme Yeshua Messiaan laupeutta iankaikkiseksi elämäksi. Uskovan tule johdattaa niin monta muuta ihmistä uskoon kuin suinkin mahdollista! (Mark.12:24 ja Kol.3:16-17 ja Ef.5:18-20 ja Juud.20-23)
KEHOITUKSEN SANOJA
Ehkä jostakin lukijasta nuo luettelemani askeleet tuntuvat aivan liian vaikeilta ja hän saattaa lannistua jopa niin, ettei ota niistä yhtäkään. Tuo tunne on perin inhimillinen, mutta muistutan, että tässä meidän tulee ottaa oppia pienestä lapsesta, joka opettelee kävelemään. Ensi askeleet ovat horjuvia ja kaatuilemisia tapahtuu, etenkin alkutaipaleella. Samoin on uskonelämän suhteen.
Kehoitan sinua sen vuoksi kaikessa turvautumaan sinua syvästi rakastavan J-lan Pojan Yeshuan apuun, armoon ja johdatukseen, jota Hän sinulle tulee antamaan, kun Hänen puoleensa käännyt.
Jos lähdet tälle uskon tielle, niin muista, että Yeshua rakastaa sinua ja rientää avuksesi tukemaan sinua - ei ainoastaan uskonelämäsi alkutaipaleella, vaan - ihan koko matkan ajaksi kohden taivaallista kotiasi, jossa Isä J-la on kaivaten odottanut sinua jo ennen kuin olit edes syntynyt tähän maailmaan!
Joku jo kauankin uskossa ollut ei ehkä tunnista kaikkia luettelemiani askeleita uskontaipaleellaan. Se johtuu enimmäkseen siitä, että valitettavasti nykyisin on 'Suomen Siionissa' niin monenkirjavaa oppia ja seurakunnatkin ovat enimmäkseen Ilmestyskirjassa mainitun luopioseurakunnan eli 'Laodikean' kaltaisia.
Nykyisin yksittäiseltä uskovalta vaaditaankin suurempaa uskoa ja ankarampaa henkilökohtaista uskontaistelua, kuin aiemmin. Ei siksi ole ihme, että Yeshua lopun päiviin viitatessaan huokasi sanoen: "Kun Ihmisen Poika tulee, niin löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Sovitaanpa yhdessä, että yllätämme Hänet iloisesti ja päätämme kilvoitella jalon uskonkilvoituksen tuntui milta tuntui ja oli sitten edessämme muutakin kuin "verta, hikeä ja kyyneleitä"...
LOPPULAUSE
Varmaan luettelostani puuttuu paljonkin tärkeitä uskovan elämään liittyviä askeleita, kuten itse kunkin erityisaskeleet vaeltaessaan edeltä valmistetuissa elävissä teoissa, mutta en aikonutkaan kirjoittaa koko Uutta Testamenttia tähän... :D
- - -
Kerro silti, mitä tärkeitä askeleita haluaisit vielä lisätä luetteloon?
Siunausta Yeshuassa!
Askeleet pelastukseen
54
1161
Vastaukset
- Jumalan pieni köyhä
Eikö tuossa tarvita Jumalaa missään jos kaiken voi tehdä noin näppärästi listaa seuraten?
- jesse on jumala
ja kirkonisät kuljettaa sua kuin pässiä narussa.
Jätä omat aivot narikkaan - sillä jos kyseenalaistat tämän myytin todenperäisyyttä - niin tulet palamaan helvetin tulessa.
Paavali Ensinnäkin J-la vaikutti jo aikoinaan sen, että Raamattu tuli kirjoitetuksi.
Sitten Hän vaikutti sen, että minä aikoinaan sain armon tulla Hänen lapsekseen uskomalla Hänen Poikaansa Yeshuaan ja ennenkaikkea tämän opetuksiin.
Edelleen Hän vaikutti sen, että kirjoitin kyseisen aloituksen tänne.
Hän vaikuttaa nyt sen, että monet henkilöt lukevat sen täällä.
Hän vaikuttaa, että Hänen valittunsa ottavat siitä vaarin ja lähtevät seuraamaan Yeshuaa.
Lopuksi Hän vaikuttaa sen, että rehelliset ja kokosydämiset Yeshuaan uskovat todella säilyvät loppuun saakka uskossa ja saavuttavat sielullensa pelastuksen.
HalleluYah!
- - -
Jos oikein ymmärsin kommenttisi, niin tahdot alleviivata sitä, että kaikessa tarvitaan J-lan vaikutusta. Siinä olet aivan oikeassa!
Meillä 'pienillä, köyhillä, heikoilla, syntisillä, maan matosilla yms. ihmispoloilla' on kuitenkin vastuu siitä, miten suhtaudumme tuohon ylen kalliiseen pelastukseen, jota J-la meille itse kullekin tarjoaa uskon kautta Hänen Poikansa Yeshuan veriuhriin Golgatalla!
Meillä on siis oikeus ja vapaus hyväksyä se tai olla hyväksymättä, sillä ketään ihmistä J-la ei pakolla taivaaseen vie!
Siunausta Yeshuassa!jesse on jumala kirjoitti:
ja kirkonisät kuljettaa sua kuin pässiä narussa.
Jätä omat aivot narikkaan - sillä jos kyseenalaistat tämän myytin todenperäisyyttä - niin tulet palamaan helvetin tulessa.
Paavali..totuutta. Täällä on paljon lämpimämpää kuin yksin vaellettaessa kuolemanvarjon laaksossa, sillä J-lan rakkaus lämmittää ja poistaa kaiken sen mielipahan ja pettymyksen, mitä jokaisen ihmisen sisimpään kertyy ulkopuolella pelastuksen...
Kirkonisien opetuksia saa toki lukea ja niitä pitää arvostella, mutta Raamatun Kirjoituksille tulee antaa kaikessa ylin auktoriteetti.
Kirkonisät eivät ole itse Raamatun Kirjoituksia sepitelleet, vaan Pyhän Hengen innoittamina ovat valitut profeetat ja apostolit kirjoittaneet sen kansien väliin sen, mitä saivat J-lalta meille ilmoitettavaksi.
Siunausta sulle ja hyvää yötä Yeshuan hoivissa!- Jumalan pieni köyhä
Yakov kirjoitti:
Ensinnäkin J-la vaikutti jo aikoinaan sen, että Raamattu tuli kirjoitetuksi.
Sitten Hän vaikutti sen, että minä aikoinaan sain armon tulla Hänen lapsekseen uskomalla Hänen Poikaansa Yeshuaan ja ennenkaikkea tämän opetuksiin.
Hän vaikuttaa, että Hänen valittunsa ottavat siitä vaarin ja lähtevät seuraamaan Yeshuaa.
Lopuksi Hän vaikuttaa sen, että rehelliset ja kokosydämiset Yeshuaan uskovat todella säilyvät loppuun saakka uskossa ja saavuttavat sielullensa pelastuksen.
HalleluYah!
- - -
Jos oikein ymmärsin kommenttisi, niin tahdot alleviivata sitä, että kaikessa tarvitaan J-lan vaikutusta. Siinä olet aivan oikeassa!
Meillä 'pienillä, köyhillä, heikoilla, syntisillä, maan matosilla yms. ihmispoloilla' on kuitenkin vastuu siitä, miten suhtaudumme tuohon ylen kalliiseen pelastukseen, jota J-la meille itse kullekin tarjoaa uskon kautta Hänen Poikansa Yeshuan veriuhriin Golgatalla!
Meillä on siis oikeus ja vapaus hyväksyä se tai olla hyväksymättä, sillä ketään ihmistä J-la ei pakolla taivaaseen vie!
Siunausta Yeshuassa!"sillä ketään ihmistä J-la ei pakolla taivaaseen vie!"
- Olen eri mieltä. Ajattele esim. Paavalia. Hänelle ei annettu vaihtoehtoja, kyseessä oli Jumalan - ei hänen - päätös. Ihmisen tahto ei luonnontilassaan löydä Jumalaa, koska siltä puuttuu hengellinen kyky siihen. Olemme luonnostamme hengellisesti kuolleita. Meidät pitää ensin herättää henkiin, jonka jälkeen valitsemme automaattisesti Jumalan.
Ihmisellä oli vapaus valita, mutta se valinta käytettiin jo paratiisissa. Jos jokainen ihmisyksilö valitsisi vapaasti, valitsisimme kaikki adamin ja eevan tavoin väärin. - oletpa sinä
Yakov kirjoitti:
..totuutta. Täällä on paljon lämpimämpää kuin yksin vaellettaessa kuolemanvarjon laaksossa, sillä J-lan rakkaus lämmittää ja poistaa kaiken sen mielipahan ja pettymyksen, mitä jokaisen ihmisen sisimpään kertyy ulkopuolella pelastuksen...
Kirkonisien opetuksia saa toki lukea ja niitä pitää arvostella, mutta Raamatun Kirjoituksille tulee antaa kaikessa ylin auktoriteetti.
Kirkonisät eivät ole itse Raamatun Kirjoituksia sepitelleet, vaan Pyhän Hengen innoittamina ovat valitut profeetat ja apostolit kirjoittaneet sen kansien väliin sen, mitä saivat J-lalta meille ilmoitettavaksi.
Siunausta sulle ja hyvää yötä Yeshuan hoivissa!hellyyttävän kiltti :)
Hyvää yötä. Jumalan pieni köyhä kirjoitti:
"sillä ketään ihmistä J-la ei pakolla taivaaseen vie!"
- Olen eri mieltä. Ajattele esim. Paavalia. Hänelle ei annettu vaihtoehtoja, kyseessä oli Jumalan - ei hänen - päätös. Ihmisen tahto ei luonnontilassaan löydä Jumalaa, koska siltä puuttuu hengellinen kyky siihen. Olemme luonnostamme hengellisesti kuolleita. Meidät pitää ensin herättää henkiin, jonka jälkeen valitsemme automaattisesti Jumalan.
Ihmisellä oli vapaus valita, mutta se valinta käytettiin jo paratiisissa. Jos jokainen ihmisyksilö valitsisi vapaasti, valitsisimme kaikki adamin ja eevan tavoin väärin.J-la teki eräässä mielessä poikkeuksen. Niitä olivat kaikki 12 apostolia, sillä heistä Yeshua sanoi "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja yksi teistä on perkele". Hän valitsi Saulus tarsolaisenkin erityisaseekseen.
Kyllä Paavali (entisen Saulus) olisi voinut luopua seuraamasta Yeshuaa ja se vapaus hänellä oli joka päivä, mutta hän ei halunnut sitä tehdä.
Myös kaikilla opetuslapsilla oli koko ajan vapaus lähteä pois Yeshuaa seuraamasta. Miksi Yeshua olisi muuten sanonut heille esim. näin (?):
- Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua... (Kyseessä pitää siis olla aito ihmisen om tahto!)
- Joka vahvana pysyy loppuun asti, hän pelastuu.
(Ihmisen tulee kilvoitella ja pysyä vahvana)
- Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta portista!
- Se portti on hadas ja tie kaita, joka vie elämään ja HARVAT OVAT NE, jotka sen LÖYTÄVÄT!
- Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.
- Ellette OTA VASTAAN J-lan Kuningaskuntaa kuin pieni lapsi, niin te ette pääse sinne sisälle!
- - -
Myös apostoli Paavali kirjoitti Timoteukselle näin: (2.Tim.4:7)
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt."
Huomaa Paavalin sanat: MINÄ OLEN!!! Jos Paavali olisi antanut kaiken kunnian J-lalle tai Yeshualle, olisi hänen pitänyt sanoa suunnillen näin:
"Yeshua minussa on hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt ja uskoni säilyttänyt". Mutta Paavali EI sanonut niin!
- - -
Ja miksi apostoli Jaakob kirjoittaa sanoen:
(Jaak.5:19-20)
"19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."
- Entäs jollei tuota eksynyttä palautetakaan eksymyksensä tieltä? Miten mahtaneekaan silloin rukan käydä?
- - -
Tunnen hyvin sen pieleen menneen opetuksen 'Suomen Siionissa', että ihmisiltä otetaan kaikki vastuu pois pelastumisensa suhteen, mutta niin ei todellakaan UT:ssa opeteta!
Tosin pelastus on yksin armosta, mutta se on USKON KAUTTA ja ihminen itse valitsee joko uskon tai epäuskon. Miten muutoin Yeshua olisi voinut anoa seuraavasti: (Joh.3:18-21)
"18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."
- Edellä olevista jakeista käy ilmi se, että ihminen valitsee uskon Yeshuaan, jos ei ole rakastunut pimeyteen, mutta hän valitsee epäuskon, jo on rakastunut pimeyteen, vai kuinka?
- - -
Myös Heprealaiskirjeen kirjoittaja opastaa:
(Hepr.11:6)
"Mutta ilman uskoa on MAHDOTONTA olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
- Siis ihmisen ON ITSE USKOTTAVA J-laan edellä olevalla tavalla, eikä jätettävä hommaa J-lalle itselleen ;)
- Kyllähän J-la itseensä uskoo ilman meitäkin, mutta tässäpä on kyseessä se, että IHMISEN tulee uskoa J-laan!
- - -
Myös Jaakob kirjoittaa samaisesta uskosta, että vain ELÄVÄ USKO johtaa aitoihin uskontekoihin kirjoittaessaan: (Jaak.2:22,24,26)
"22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."
- Ellei ihmisen OMA USKO ole alkanut vaikuttaa hänen elämässään uskontekoja, niin hän on todellisuudessa vain haihattelija, jolla ei ole aitoa uskoa ollenkaan! (Sillä usko ilman tekoja on kuollut)
- - -
Mitä tulee meidän - J-lan taholta katsoen - edeltä tuntemiseen, edeltä kutsumiseen, edeltä valitsemiseen, edeltä vanhurskauttamiseen, edeltä pyhittämiseen ja edeltä kirkastamiseen, niin ne kaikki johtuvat siitä, että J-la jo ennen syntymäämme tutki ja näki mitä me tulevaisuudessa tulemme ITSE VALITSEMAAN kukin maan päällä eläessämme omana etsikkoaikanamme ja siksi Hän kykeni myös kirjoittamaan meidän nimemme Karitsan Elämänkirjaan tai olemaan kirjoittamatta, jo maailman perustamisesta asti.
Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!- puoli.
Yakov kirjoitti:
Ensinnäkin J-la vaikutti jo aikoinaan sen, että Raamattu tuli kirjoitetuksi.
HalleluYah!
- - -
Siunausta Yeshuassa!Ilman Rooman keisaria ja mahtavaa juutalaisvastaista imperiumia, ei olisi raamattua laisinkaan.
- Juudaksen kohdalla
Yakov kirjoitti:
J-la teki eräässä mielessä poikkeuksen. Niitä olivat kaikki 12 apostolia, sillä heistä Yeshua sanoi "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja yksi teistä on perkele". Hän valitsi Saulus tarsolaisenkin erityisaseekseen.
Kyllä Paavali (entisen Saulus) olisi voinut luopua seuraamasta Yeshuaa ja se vapaus hänellä oli joka päivä, mutta hän ei halunnut sitä tehdä.
Myös kaikilla opetuslapsilla oli koko ajan vapaus lähteä pois Yeshuaa seuraamasta. Miksi Yeshua olisi muuten sanonut heille esim. näin (?):
- Jos joku TAHTOO minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua... (Kyseessä pitää siis olla aito ihmisen om tahto!)
- Joka vahvana pysyy loppuun asti, hän pelastuu.
(Ihmisen tulee kilvoitella ja pysyä vahvana)
- Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta portista!
- Se portti on hadas ja tie kaita, joka vie elämään ja HARVAT OVAT NE, jotka sen LÖYTÄVÄT!
- Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.
- Ellette OTA VASTAAN J-lan Kuningaskuntaa kuin pieni lapsi, niin te ette pääse sinne sisälle!
- - -
Myös apostoli Paavali kirjoitti Timoteukselle näin: (2.Tim.4:7)
"Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt."
Huomaa Paavalin sanat: MINÄ OLEN!!! Jos Paavali olisi antanut kaiken kunnian J-lalle tai Yeshualle, olisi hänen pitänyt sanoa suunnillen näin:
"Yeshua minussa on hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt ja uskoni säilyttänyt". Mutta Paavali EI sanonut niin!
- - -
Ja miksi apostoli Jaakob kirjoittaa sanoen:
(Jaak.5:19-20)
"19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."
- Entäs jollei tuota eksynyttä palautetakaan eksymyksensä tieltä? Miten mahtaneekaan silloin rukan käydä?
- - -
Tunnen hyvin sen pieleen menneen opetuksen 'Suomen Siionissa', että ihmisiltä otetaan kaikki vastuu pois pelastumisensa suhteen, mutta niin ei todellakaan UT:ssa opeteta!
Tosin pelastus on yksin armosta, mutta se on USKON KAUTTA ja ihminen itse valitsee joko uskon tai epäuskon. Miten muutoin Yeshua olisi voinut anoa seuraavasti: (Joh.3:18-21)
"18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi."
- Edellä olevista jakeista käy ilmi se, että ihminen valitsee uskon Yeshuaan, jos ei ole rakastunut pimeyteen, mutta hän valitsee epäuskon, jo on rakastunut pimeyteen, vai kuinka?
- - -
Myös Heprealaiskirjeen kirjoittaja opastaa:
(Hepr.11:6)
"Mutta ilman uskoa on MAHDOTONTA olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, TÄYTYY USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
- Siis ihmisen ON ITSE USKOTTAVA J-laan edellä olevalla tavalla, eikä jätettävä hommaa J-lalle itselleen ;)
- Kyllähän J-la itseensä uskoo ilman meitäkin, mutta tässäpä on kyseessä se, että IHMISEN tulee uskoa J-laan!
- - -
Myös Jaakob kirjoittaa samaisesta uskosta, että vain ELÄVÄ USKO johtaa aitoihin uskontekoihin kirjoittaessaan: (Jaak.2:22,24,26)
"22. Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23. ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
24. Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
25. Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
26. Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."
- Ellei ihmisen OMA USKO ole alkanut vaikuttaa hänen elämässään uskontekoja, niin hän on todellisuudessa vain haihattelija, jolla ei ole aitoa uskoa ollenkaan! (Sillä usko ilman tekoja on kuollut)
- - -
Mitä tulee meidän - J-lan taholta katsoen - edeltä tuntemiseen, edeltä kutsumiseen, edeltä valitsemiseen, edeltä vanhurskauttamiseen, edeltä pyhittämiseen ja edeltä kirkastamiseen, niin ne kaikki johtuvat siitä, että J-la jo ennen syntymäämme tutki ja näki mitä me tulevaisuudessa tulemme ITSE VALITSEMAAN kukin maan päällä eläessämme omana etsikkoaikanamme ja siksi Hän kykeni myös kirjoittamaan meidän nimemme Karitsan Elämänkirjaan tai olemaan kirjoittamatta, jo maailman perustamisesta asti.
Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!Murhaaja.. valehtelija.. ihmisten kavaltaja.. oli myös tuo Saulus tarsolainen, tuo paavaliksi kutsuttu eksyttäjä, tuo yksi pikku perkele, tuo isoin itsensä korottaja, tuo ensimmäinen valheapostoli, tuo yksi lipeväkielinen antikristus, joka kokikin jo loppunsa
, kuoleman. Juudaksen kohdalla kirjoitti:
Murhaaja.. valehtelija.. ihmisten kavaltaja.. oli myös tuo Saulus tarsolainen, tuo paavaliksi kutsuttu eksyttäjä, tuo yksi pikku perkele, tuo isoin itsensä korottaja, tuo ensimmäinen valheapostoli, tuo yksi lipeväkielinen antikristus, joka kokikin jo loppunsa
, kuoleman.Huomaan sinun kokevan erityisen voimakkaan tunne-elämyksen suhteessa tuohon ylen rakkaaseen vanhaan Paavaliin, kaimaani... ;)
Siksi kehoitan sinua: Lueppa oikein hitaasti ja antaumuksella seuraavat hänen kirjoittamansa jakeet:
"1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."
- Siis 13 jumalallisen ihanaa jaetta, nam-nam-nam! Mussuta niitä ja anna niiden tulla sinussakin oikein lihaksi!
Siunausta Yeshuassa!puoli. kirjoitti:
Ilman Rooman keisaria ja mahtavaa juutalaisvastaista imperiumia, ei olisi raamattua laisinkaan.
...palvelemaan pyhiä tarkoitusperiään, niin usein kuin itse tahtoo ;)
Hänellä on todella tervettä huumorintajua... :D
Rooman Imperiumin kohdalla toteutui Danielin ennustus: (Dan.4)
"32. Kaikki maan asukkaat ovat tyhjänveroiset; ja hän tekee, niinkuin hän tahtoo, taivaan joukoille ja maan asukkaille, eikä ole sitä, joka pidättää hänen kätensä ja sanoo hänelle: 'Mitäs teet?'"
- Tietenkin poikkeus vahvistaa säännön: Minä olen poikkeus noista 'tyhjänveroisista' maan asukkaista, koska Yeshua on kutsunut minut pikkuveljekseen. HalleluYah!
Siunausta Yeshuassa!
- iittintilitu
tuohon suorituslistaan.Uskon Ju...an armoon, Jeesuksen veren tähden.Se riittää ja kaikki on täytetty.Ihmisenä sitten räpeltelen sen kuin kykenen,onnistun ja epäonnistun,mutta kiitos Ju...alle armosta Jeesuksessa.
...Asento: Katse Yeshuaan PÄ-IIIIIN!
Terästäydy ja taistele USKON JALO TAISTELU, sillä perkele käy ympärillämme kuin kiljuva leijona, etsien, kenet saisi niellä.
Vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee!
Oletko unohtanut, että meidän tulee ITSE KILVOITELLA ja että JOKA VAHVANA PYSYY LOPPUUN ASTI, SE PELASTUU!
Toki me turvaamme J-lan armoon ja Yeshuan veren voimaan, mutta taivaaseen emme mene niinkuin liukuportaita pitkin Stockmannilla, vaan Paavalin sanoja lainatakseni: (2.Tim.4:7)
MEIDÄN PITÄÄ KILVOITELLA JA SÄILYTTÄÄ USKO YESHUAAN!
Siunausta Yeshuassa ja hyvää yötä!- sinä vaan...
, samaan MALLIIN. Suorituspaineet helvettiin ja ihmiset, lähimmäiset arvoon arvaamattomaan.
sinä vaan... kirjoitti:
, samaan MALLIIN. Suorituspaineet helvettiin ja ihmiset, lähimmäiset arvoon arvaamattomaan.
HETI PAIKALLA YLÖS SIITÄ, SENKIN SOHVAPERUNA!!!
Ryhdistäydy ja taistele jalo uskon taistelu, niinkuin jalo Messiaan sotamies ja ryhdy siihen JUURI NYT!!!
Huomaa psalmistan vakava varoitus: (Ps.78:56-57)
"56. Mutta niskoittelullaan he kiusasivat Jumalaa, Korkeinta, eivätkä ottaneet hänen todistuksistansa vaaria,
57. vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin veltto jousi."
- Nyt on korkea aika kaikkien 'velttojen jousien' ryhdistäytyä ja alkaa palvella Herraa terveellä pelolla, sydämmen vavistuksella, ilolla ja riemulla!
Siunausta Yeshuassa!- ja palturin puhuja
Yakov kirjoitti:
HETI PAIKALLA YLÖS SIITÄ, SENKIN SOHVAPERUNA!!!
Ryhdistäydy ja taistele jalo uskon taistelu, niinkuin jalo Messiaan sotamies ja ryhdy siihen JUURI NYT!!!
Huomaa psalmistan vakava varoitus: (Ps.78:56-57)
"56. Mutta niskoittelullaan he kiusasivat Jumalaa, Korkeinta, eivätkä ottaneet hänen todistuksistansa vaaria,
57. vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin veltto jousi."
- Nyt on korkea aika kaikkien 'velttojen jousien' ryhdistäytyä ja alkaa palvella Herraa terveellä pelolla, sydämmen vavistuksella, ilolla ja riemulla!
Siunausta Yeshuassa!Sotilaat, murhaajat ja vihanlietsojat helvettiin.
Tiedätkö??? Kristus ei ole sotilasmestari!!! ja palturin puhuja kirjoitti:
Sotilaat, murhaajat ja vihanlietsojat helvettiin.
Tiedätkö??? Kristus ei ole sotilasmestari!!!J-lan työnä on erotella ihmislapsista taivaaseen pääsijät ja helvettiin joutuvat.
Hoitele sinä vaan AHKERASTI ne omat työsi, jotka Herra on sulle määrännyt ja opettele rakastamaan meitä kaikkia lähimmäisiäsi, jopa minua ;) Itse tykkään myös 'sohvaperunoista', sillä niitä on kiva läksyttää, kovistella ja taputella olalle niin että pöly lentää.
Kiva muuten, että otit esille ihan Herran johdatuksesta aiheen 'sotilasmestari'. Aloitan siitä uuden keskustelun pian.
Siunausta Yeshuassa!
- Joka mainitaan
Esim. Lasaruksen lepopaikkana, vartauksessa "rikas mies ja Lasarus". Onko juutalainen perinne käyttänyt tätä sanontaa?
"Juutalaiset käyttivät sanontaa 'Aabrahamin helma' (kreik. kólpos abraám) kuvaamaan kuolemanjälkeistä autuuden tilaa. Tämä ilmaisu esiintyy samassa merkityksessä myös Talmudissa. Aabrahamin kuviteltiin seisovan paratiisin portilla vastaanottamassa ja sulkemassa syliinsä jokaisen lapsensa näiden saapuessa perille. Lopulta kaikki hänen uskolliset seuraajansa ovat kokoontuneet hänen helmaansa yhdeksi suureksi perheeksi.
Lasaruksen sanotaan kuoleman jälkeen olevan Aabrahamin helmassa. Tämä ilmaisee mm. sitä, että uskovat kootaan uskon isän helmaan, hänen joka ensimmäisenä sai lupauksen "maailman perimisestä" (Room.4:13). Ne, jotka yhdessä Aabrahamin kanssa ovat lupausten perillisiä, saavat siellä lohdutuksen. Kts. Aabraham. Luuk. 16:22"
Lähdeteos: Iso Raamatun Tietosanakirja, osa 1, sivu 24
- - -
Siis kyseinen ilmaisu on edelleen juutalaisessa Talmudissa samassa merkityksessä.
Siunausta Yeshuassa!- Pääkohta tässä on
Yakov kirjoitti:
"Juutalaiset käyttivät sanontaa 'Aabrahamin helma' (kreik. kólpos abraám) kuvaamaan kuolemanjälkeistä autuuden tilaa. Tämä ilmaisu esiintyy samassa merkityksessä myös Talmudissa. Aabrahamin kuviteltiin seisovan paratiisin portilla vastaanottamassa ja sulkemassa syliinsä jokaisen lapsensa näiden saapuessa perille. Lopulta kaikki hänen uskolliset seuraajansa ovat kokoontuneet hänen helmaansa yhdeksi suureksi perheeksi.
Lasaruksen sanotaan kuoleman jälkeen olevan Aabrahamin helmassa. Tämä ilmaisee mm. sitä, että uskovat kootaan uskon isän helmaan, hänen joka ensimmäisenä sai lupauksen "maailman perimisestä" (Room.4:13). Ne, jotka yhdessä Aabrahamin kanssa ovat lupausten perillisiä, saavat siellä lohdutuksen. Kts. Aabraham. Luuk. 16:22"
Lähdeteos: Iso Raamatun Tietosanakirja, osa 1, sivu 24
- - -
Siis kyseinen ilmaisu on edelleen juutalaisessa Talmudissa samassa merkityksessä.
Siunausta Yeshuassa!että Laserus oli siis mahdollisesti "lepäämässä paratiisiissa"; kun sensijaan rikas mies odotti varsinaista tuomiopäivää "tuonelassa", jossa uskosta osattomia henkiä sälytetään. Jeesus ei näet luvannut ristillä ryövärillekään vielä "taivaspaikkaa", vaan hyvän lepopaikan paratiisissa. Tämän asia jää monilta selttäjiltä huomaamatta. Tämän asian huomaamattomuus, johtaa myös joihinkin vääriin johtopäätöksiin.
Pääkohta tässä on kirjoitti:
että Laserus oli siis mahdollisesti "lepäämässä paratiisiissa"; kun sensijaan rikas mies odotti varsinaista tuomiopäivää "tuonelassa", jossa uskosta osattomia henkiä sälytetään. Jeesus ei näet luvannut ristillä ryövärillekään vielä "taivaspaikkaa", vaan hyvän lepopaikan paratiisissa. Tämän asia jää monilta selttäjiltä huomaamatta. Tämän asian huomaamattomuus, johtaa myös joihinkin vääriin johtopäätöksiin.
Paratiisissa tuo Lasarus on vieläkin ja lepäilee siellä aina viimeiseen tuomioon asti.
Siunausta Yeshuassa!- Katso itse
Yakov kirjoitti:
Paratiisissa tuo Lasarus on vieläkin ja lepäilee siellä aina viimeiseen tuomioon asti.
Siunausta Yeshuassa!1.Kor.16:23; Tai oikeastaan eräänlainen kaksisuuntainen liike: "simänräpäyksessä" - me muutumme "Hänen kirkautensa ruumiin kaltaiseksi". 1.Kor.15:50-55; 1.Tess.4:16-18; Fil.3:20,21; ja huomaa tämä, joka on todella oleellinen: Kol.3:2-4.
Suinausta ja taivaallista näkökulmaa sinulle: Veli: In Yeshua Mashiach. In: pneuma sofia kai apokalypseos. Ef.1:15-22. - Mutta sanottava
Yakov kirjoitti:
Siunausta Yeshuassa!on kai tärkeintä; olen pahoillani etten pääse virheistä. Eräät mesissiaaniset "hyvissä teoissa ahkeroivat" kirjottavat minulle, ja heidän kirjeissään esiintyy sama ongelma: mutta sanottavan sisältö korvaa lukemisen vaikeuden.
Katso itse kirjoitti:
1.Kor.16:23; Tai oikeastaan eräänlainen kaksisuuntainen liike: "simänräpäyksessä" - me muutumme "Hänen kirkautensa ruumiin kaltaiseksi". 1.Kor.15:50-55; 1.Tess.4:16-18; Fil.3:20,21; ja huomaa tämä, joka on todella oleellinen: Kol.3:2-4.
Suinausta ja taivaallista näkökulmaa sinulle: Veli: In Yeshua Mashiach. In: pneuma sofia kai apokalypseos. Ef.1:15-22.Lähdin siitä, että tuo Lasarus saattoi olla vain yksi huono-osainen kärsivä ihmisparka lukuisten muiden lähimmäistemme joukossa, ilman erityistä uskoa J-laan. Sellaisia lienee miljoonittain alikehittyneissä maissa tänäänkin.
Jonkinlainen usko Lasaruksella ilmeisesti oli, sillä sen, joka J-lan luo tulee, tulee uskoa, että J-la on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät.
Siksi hän ei välttämättä kuollut 'uskossa Messiaaseen', niinkuin sanotaan.
Tällaiset armahdetut herätetään vasta viimeiselle tuomiolle ja he saavat armosta päästä taivaalliseen Jerusalemiin, kuten mekin Yeshuaa seuranneet, vaikke olemme jo sitä ennen saaneet hallita 1000-vuotisessa Kningaskunnassa yhdessä Yeshuan kanssa.
Luemme tästä seuraavaa: (Ilm.20:11-15)
"11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
- Huomaa jakeet 13 ja 15.
Siunausta Yeshuassa!Mutta sanottava kirjoitti:
on kai tärkeintä; olen pahoillani etten pääse virheistä. Eräät mesissiaaniset "hyvissä teoissa ahkeroivat" kirjottavat minulle, ja heidän kirjeissään esiintyy sama ongelma: mutta sanottavan sisältö korvaa lukemisen vaikeuden.
Olemme kukin monella tavalla vajavaisia. Jos olisimme jo täydellisiä, niin Herra olisi jo ottanut meidät visusti luokseen, pois saatanan kätten ulottuvilta :D
Myös minä teen usein kirjoitusvirheitä, johtuen lähinnä siitä, että mulla PC:n tangentit ovat mustia, joita en näe, koska en käytä useinkaan riittävästi valoa huoneessani.
Kirjoituksen sisältö on ehdottomasti tärkeintä, kuten mainitsit.
Siunausta Yeshuassa!- Baltasar
Yakov kirjoitti:
Lähdin siitä, että tuo Lasarus saattoi olla vain yksi huono-osainen kärsivä ihmisparka lukuisten muiden lähimmäistemme joukossa, ilman erityistä uskoa J-laan. Sellaisia lienee miljoonittain alikehittyneissä maissa tänäänkin.
Jonkinlainen usko Lasaruksella ilmeisesti oli, sillä sen, joka J-lan luo tulee, tulee uskoa, että J-la on ja että Hän palkitsee ne, jotka Häntä etsivät.
Siksi hän ei välttämättä kuollut 'uskossa Messiaaseen', niinkuin sanotaan.
Tällaiset armahdetut herätetään vasta viimeiselle tuomiolle ja he saavat armosta päästä taivaalliseen Jerusalemiin, kuten mekin Yeshuaa seuranneet, vaikke olemme jo sitä ennen saaneet hallita 1000-vuotisessa Kningaskunnassa yhdessä Yeshuan kanssa.
Luemme tästä seuraavaa: (Ilm.20:11-15)
"11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
- Huomaa jakeet 13 ja 15.
Siunausta Yeshuassa!Lisäksi siitä, että Laupias Jumala sallii köyhien, sairaiden, nälkiintyneiden, hyljättyjen päästä paratiisiin lepäämään, näen myös että kaikki hirvittävien sotien ja joukkotuhojen uhrit ovat ihanassa Aabrahamin helmassa.
Tämä on näitä "näkemysasioita"; jotka tekevät maailmankuvastani mielekkään, niinkuin yleisen tuomion ylösnousemuksen kohdalla on: vanhurskaiden että vääräin, ja Hän tuomitsee varmuudella aikanaan oikein.
Tämän lisäksi näen kuitenkin sanasta, että on oleva ylöstempaaminen, joka ajoittuu tämän maaimaajan loppuun eli "tämän pahan aiononin päättymiseen" eli siihen hetkeen, kun itse Herra on astuva alas taivaasta "käskyhuudon ja ylienkelin äänen ja pasuunan kuuluessa". (1.Tim.4:16,17). Silloin uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin tässä järjestyksessä:
"Sillä me sanomme teille Herran sanana, että me , jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, niitä jotka ovat nukkuneet...Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme silloin elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin; ja niin me saamme olla Herran kanssa aina." (jakeet:15-17.)
Huomaa tarkoitan aikahistoriallisesti eli lineaaris historiallisesti:
tämä hetki on Herran tulemus Kuningasten Kuninkaana, lopettamaan ns. kolmannen maailmansodan tämän maailmanajan lopussa: muuten "ei mikään liha säästyisi". Silloin uskovat temmataan taivaallisiin ja taivaat aukeavat. Vasta silloin uskovat menevät "aikahistoriallisesti taivaaseen". Siihen asti he ovat maan päällä tai "nukkuneet pois" ja ehkäpä juuri mainitussa paratiisissa, jonne Jeesus saattoi kuoltuaan myös armahtamansa ryövärin.
Eli, jos joku sanoo kuolleiden menevän kuoltuaan taivaaseen, sille ei löydy oikein katetta ja tukea Sanasta. Oikeat vaihtoehdot ovat mielestäni paratiisi tai tuonela. Helvetti tuullee vaihtoehdoksi vasta viimeisen tuomion jälkeen, eikä sinne joudu kukaan suinkaan vahingossa. Aikahistoriallisen, - ikäänkuin fyysisen marssijärjestyksen lisäksi on olemassa tietenkin myös se: iankakkisuus näkökulma, joka ylittää helposti lineaarisen ajantajumme, ja sen mukaan uskovat ovat jo Herrassa asetettuna taivaallisiin: yhdessä Kristuksen kanssa: Ef.2:4-7.
Kolossalaiskirje ILMOITTAA jaekeessa 3:3,4; että "teidän (uskovien) elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa; KUN Kristus meidän elämämme ILMESTYY, SILLOIN TEKIN ILMESTYTTE HÄNEN KANSSAAN KIRKAUDESSA". (2.Tess.1:10) Liike on siis ikäänkuin kaksisuuntainen: me ilmestymme ylhäältä kirkkaudessa ja meidät temmataan alhaalta vastaan yläilmoihin. Me tulemme alas, yhdessä Hänen kanssaan "kirkaudessa".
Silloin, kun Herra tulee tuhannen tuhansine pyhineen, Hän polkee myös Jumalan vihan viinikuurnan: ja lopettaa kolmannen maailmansodan ja perustaa RAUHANRUTINAANA tuhatvuotisen "Messiaanisen rauhanvaltakunnan". Tätä ja sen jälkeistä aikaa kuvaa mm. Jes.2. jne. Tämän maan seitsemänen päivän; eli lepopäivän ja rauhanajan jälkeen tulee ns. viimeinen tuomio ja sitä seuraava hetki, johon Pietari kirjeessään viittasi: "taivaat katoavat pauhinalla alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki mitä siihen on tehty, palavat".
(2.Piet.3:10) Toinen kohta samasta asiasta:
"Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat Sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta Sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki kuin vaate, NIINKUIN VAIPAN Sinä ne KÄÄRIT, niinkuin vaatteet, ja ne muuttuvat; mutta Sinä olet sama, eivätkä Sinun vuotesi lopu." (Hebr.10-12.)
Tietysti me odotamme myös uusia taivaita ja maata tämänkin jälkeen.
Ja toisin sanoen: me olemme siirtyneet jo nyt kuolemasta elämään iankaikkisesti. (Joh.5:24-29; 1.Joh.4:14-19.)
"Martta sanoi Hänelle: 'Minä tiedän hänen (Lasaruksen) nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä'. Jeesus sanoi hänelle: ' MINÄ OLEN YLÖSNOUSUMUS JA ELÄMÄ; joka uskoo Minuun, se elää vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?" (Joh.11:24-26)
Ja miksemme uskoisi, eli riippumatta lineaarishistoriallisesta paikasta ja ajasta tiedämme: MEIDÄN ELÄMEMME ON KÄTKETTYNÄ KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA; KUN KRISTUS MEIDÄN ELÄMÄMME ILMESYY SILLOI MEKIN ILMESTYMME HÄNEN KANSSAAN KIRKKAUDESSA. Yakov ja veljet ja sisaret: RAUHAA Kristuksessa Jeesuksessa. Baltasar kirjoitti:
Lisäksi siitä, että Laupias Jumala sallii köyhien, sairaiden, nälkiintyneiden, hyljättyjen päästä paratiisiin lepäämään, näen myös että kaikki hirvittävien sotien ja joukkotuhojen uhrit ovat ihanassa Aabrahamin helmassa.
Tämä on näitä "näkemysasioita"; jotka tekevät maailmankuvastani mielekkään, niinkuin yleisen tuomion ylösnousemuksen kohdalla on: vanhurskaiden että vääräin, ja Hän tuomitsee varmuudella aikanaan oikein.
Tämän lisäksi näen kuitenkin sanasta, että on oleva ylöstempaaminen, joka ajoittuu tämän maaimaajan loppuun eli "tämän pahan aiononin päättymiseen" eli siihen hetkeen, kun itse Herra on astuva alas taivaasta "käskyhuudon ja ylienkelin äänen ja pasuunan kuuluessa". (1.Tim.4:16,17). Silloin uskovat temmataan Herraa vastaan yläilmoihin tässä järjestyksessä:
"Sillä me sanomme teille Herran sanana, että me , jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, niitä jotka ovat nukkuneet...Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme silloin elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan yläilmoihin; ja niin me saamme olla Herran kanssa aina." (jakeet:15-17.)
Huomaa tarkoitan aikahistoriallisesti eli lineaaris historiallisesti:
tämä hetki on Herran tulemus Kuningasten Kuninkaana, lopettamaan ns. kolmannen maailmansodan tämän maailmanajan lopussa: muuten "ei mikään liha säästyisi". Silloin uskovat temmataan taivaallisiin ja taivaat aukeavat. Vasta silloin uskovat menevät "aikahistoriallisesti taivaaseen". Siihen asti he ovat maan päällä tai "nukkuneet pois" ja ehkäpä juuri mainitussa paratiisissa, jonne Jeesus saattoi kuoltuaan myös armahtamansa ryövärin.
Eli, jos joku sanoo kuolleiden menevän kuoltuaan taivaaseen, sille ei löydy oikein katetta ja tukea Sanasta. Oikeat vaihtoehdot ovat mielestäni paratiisi tai tuonela. Helvetti tuullee vaihtoehdoksi vasta viimeisen tuomion jälkeen, eikä sinne joudu kukaan suinkaan vahingossa. Aikahistoriallisen, - ikäänkuin fyysisen marssijärjestyksen lisäksi on olemassa tietenkin myös se: iankakkisuus näkökulma, joka ylittää helposti lineaarisen ajantajumme, ja sen mukaan uskovat ovat jo Herrassa asetettuna taivaallisiin: yhdessä Kristuksen kanssa: Ef.2:4-7.
Kolossalaiskirje ILMOITTAA jaekeessa 3:3,4; että "teidän (uskovien) elämänne on KÄTKETTYNÄ Kristuksen kanssa Jumalassa; KUN Kristus meidän elämämme ILMESTYY, SILLOIN TEKIN ILMESTYTTE HÄNEN KANSSAAN KIRKAUDESSA". (2.Tess.1:10) Liike on siis ikäänkuin kaksisuuntainen: me ilmestymme ylhäältä kirkkaudessa ja meidät temmataan alhaalta vastaan yläilmoihin. Me tulemme alas, yhdessä Hänen kanssaan "kirkaudessa".
Silloin, kun Herra tulee tuhannen tuhansine pyhineen, Hän polkee myös Jumalan vihan viinikuurnan: ja lopettaa kolmannen maailmansodan ja perustaa RAUHANRUTINAANA tuhatvuotisen "Messiaanisen rauhanvaltakunnan". Tätä ja sen jälkeistä aikaa kuvaa mm. Jes.2. jne. Tämän maan seitsemänen päivän; eli lepopäivän ja rauhanajan jälkeen tulee ns. viimeinen tuomio ja sitä seuraava hetki, johon Pietari kirjeessään viittasi: "taivaat katoavat pauhinalla alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki mitä siihen on tehty, palavat".
(2.Piet.3:10) Toinen kohta samasta asiasta:
"Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat Sinun kättesi tekoja; ne katoavat, mutta Sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki kuin vaate, NIINKUIN VAIPAN Sinä ne KÄÄRIT, niinkuin vaatteet, ja ne muuttuvat; mutta Sinä olet sama, eivätkä Sinun vuotesi lopu." (Hebr.10-12.)
Tietysti me odotamme myös uusia taivaita ja maata tämänkin jälkeen.
Ja toisin sanoen: me olemme siirtyneet jo nyt kuolemasta elämään iankaikkisesti. (Joh.5:24-29; 1.Joh.4:14-19.)
"Martta sanoi Hänelle: 'Minä tiedän hänen (Lasaruksen) nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä'. Jeesus sanoi hänelle: ' MINÄ OLEN YLÖSNOUSUMUS JA ELÄMÄ; joka uskoo Minuun, se elää vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun ikinä kuole. Uskotko sen?" (Joh.11:24-26)
Ja miksemme uskoisi, eli riippumatta lineaarishistoriallisesta paikasta ja ajasta tiedämme: MEIDÄN ELÄMEMME ON KÄTKETTYNÄ KRISTUKSEN KANSSA JUMALASSA; KUN KRISTUS MEIDÄN ELÄMÄMME ILMESYY SILLOI MEKIN ILMESTYMME HÄNEN KANSSAAN KIRKKAUDESSA. Yakov ja veljet ja sisaret: RAUHAA Kristuksessa Jeesuksessa.Olen kanssasi samaa mieltä.
Evankeliumissa kirjoitetaan näin: (Matt.27:52)
"ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös."
- Tämän jakeen on moni lukenut seuraavasti:
"ja haudat aukenivat, ja KAIKKI nukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös."
Tässä on selvä ero ja kuten itsekin kirjoitit, tapahtuu varsinainen Messiaassa kuolleiden ylösnousemus haudoistaan vasta silloin, kun tapahtuu uskovien ylöstempaus. Tästä Paavali kirjoitti lähemmin sen, mihin viittaatkin jakeissa 1.Tess.4:15-18.
"15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Siunausta sulle Yeshuassa!- se on tuon
Yakov kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä.
Evankeliumissa kirjoitetaan näin: (Matt.27:52)
"ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös."
- Tämän jakeen on moni lukenut seuraavasti:
"ja haudat aukenivat, ja KAIKKI nukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös."
Tässä on selvä ero ja kuten itsekin kirjoitit, tapahtuu varsinainen Messiaassa kuolleiden ylösnousemus haudoistaan vasta silloin, kun tapahtuu uskovien ylöstempaus. Tästä Paavali kirjoitti lähemmin sen, mihin viittaatkin jakeissa 1.Tess.4:15-18.
"15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Siunausta sulle Yeshuassa!painovoimalain kanssa, että ihan luineen ja karvoineenko teidät tempastaan sinne ylös.
- muutumme
se on tuon kirjoitti:
painovoimalain kanssa, että ihan luineen ja karvoineenko teidät tempastaan sinne ylös.
Eivät kuitenkaan kaikki, esim. uskosta osattomat materialistit, joka "uskovat" vain sen minkä ikäänkuin "omin silmin näkevät", - tai ovat näkevinään.
muutumme kirjoitti:
Eivät kuitenkaan kaikki, esim. uskosta osattomat materialistit, joka "uskovat" vain sen minkä ikäänkuin "omin silmin näkevät", - tai ovat näkevinään.
Me, jotka olemme uskossa Yeshuaan ja olemme valvoneet sielumme tilaa pitäen sen Yeshuan verellä puhdistettuna ja sydämemme Hengessä palavina, saamme muuttua katoavaisista luomuksista katoamattomiksi. Yht'äkkiä lihan ruumiimme ikäänkuin palaa olemattomiin (ilman pienintäkään tuskan tuntemista) ja uusi täydellinen henkiruumiimme vie meidät kuin nopein raketti suoraan Yeshuan luo.
Viuuuuuuuuh vain ja siellä jo olemme!- Baltasar
Yakov kirjoitti:
Me, jotka olemme uskossa Yeshuaan ja olemme valvoneet sielumme tilaa pitäen sen Yeshuan verellä puhdistettuna ja sydämemme Hengessä palavina, saamme muuttua katoavaisista luomuksista katoamattomiksi. Yht'äkkiä lihan ruumiimme ikäänkuin palaa olemattomiin (ilman pienintäkään tuskan tuntemista) ja uusi täydellinen henkiruumiimme vie meidät kuin nopein raketti suoraan Yeshuan luo.
Viuuuuuuuuh vain ja siellä jo olemme!Jopa samoin sanoin: "Viuuuuuuuuuuuuuuh meidät temmetaan Kirkkauden Herraa vastaan yläilmoihin, kun Hän tulee alas taivaasta kirkaudessaan ja silloin mekin ilmestymme UUSINA LUOMUKSINA taivaasta yhdessä Hänen kanssaan: Hänen kirkkautensa ruumiin kaltaisuudessa. (Kol.3:4)
"Sillä taivaissa on yhteiskuntamme, josta me myös varromme Vapahtajaa, Herraa Jeesusta (Yeshuaa) Kristusta, joka muutaa (nykyisen) alennustilamme ruumiin, jotta se tulisi kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi, sillä voimalla, jolla Hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaisiksi." (Fil.3:20,21; A.S.)
- Mukavaa huomata, että puhumme Yakovin kanssa, tässä hiukan erikoisessa asiassa, ymmärtäen toisiamme, jopa samoin sanoin ja ilmaisuin, vaikka emme ole koskaan edes tavanneet. Mieti sitä kysyjä: karvoja ei siinä ruumiissa, josta puhumme enää tarvita.
"Mutta ne, jotka ovat katsottu arvollisiksi pääsemään toiseen maailmaan ja nousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.
Sillä he eivät voi kuolla, kun ovat enkelten kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia. - (Eli, eivät edes maan päällä sotivien sotilaiden aseet voi meitä enää vahingoittaa)
Mutta että kuolleet nousuvat ylös, sen on Mooseskin osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalalaksi. Mutta ei Hän ole kuolleitten Jumala vaan, vaan elävien; sillä kaikki Hänelle elävät." (Luuk.20:35-38.) - ''''''''''''''''
Yakov kirjoitti:
Viuuuuuuuuh vain ja siellä jo olemme!Etkö kirjoittaisi fanttasia romaania lapsille, tuossahan kalpenee jo Harry Potterkin.
- Sellaista ilmoitustietoa
'''''''''''''''' kirjoitti:
Etkö kirjoittaisi fanttasia romaania lapsille, tuossahan kalpenee jo Harry Potterkin.
Että siinä kalpenevat Potterit ja kaikki tieteiskirjat kuvitelmineen, ihan mennen tullen. Kolmekymmentä 35-vuotta minäkin olen sitä tutkinut ja vakuutan: alati löydän "uutta ja elävää sanaa", joka päivä vaikka muille jakaa. Vastatkoon Yakov omasta puolestaan, mutta ainakin nim. Baltasar ammentaa alati "elävän veden lähteestä" tietoa: "pneuma sofia kai apokalypseos" = ilmestyksen ja viisauden Hengessä; - avatusta armon/elämän lähteestä. Ja jopa tulevat, Hän meille julistaa "uusia taivaita ja uutta maata myöten". Siihen ei pysty kuin Hän; Jumalan elävä Sana = Logos.
'''''''''''''''' kirjoitti:
Etkö kirjoittaisi fanttasia romaania lapsille, tuossahan kalpenee jo Harry Potterkin.
Hänen varoituksensa koskee sitä, miten suhtaudumme pieniin lapsiin: (Luuk.17:1-2)
"1. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
2. Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä."
- Oletkohan tietoinen, että nykyisin on saatanan eräs yleisimpiä juonia lasten johdattamiseksi harhaan, korvata evankeliumi juuri fantasiakertomuksilla/-filmeillä eri versioissaan.
Sensijaan, että lapsille kerrottaisiin Raamatun totuuksia, heille tuputetaankin täyttä roskaa täynnä väkivaltaa ja sairasta mielikuvitusta, joka on sairaan ihmismielen tuotosta. Tällä tavoin lapsilta estetään mahdollisuus kuulla aito ilosanoma Yeshuasta, Hyvästä Paimenesta.
Vaikka lapselle tuotaisiinkin mokomien roskakertomusten ohella evankeliumikin, niin kun lapsi sitten varttuu ja huomaa potterien yms. tarinoiden olevan pelkkää satua, niin samoin hän helposti luulee Raamatun kertomustenkin olevan, ellei hänen vanhempansa tee asiaa heille selväksi ja lapsi pysyy edelleen pimeydessä!
Lapsilla on oikeus vain ja ainoastaan totuuden kuulemiseen!- ¨'''''''''''''''''
Yakov kirjoitti:
Hänen varoituksensa koskee sitä, miten suhtaudumme pieniin lapsiin: (Luuk.17:1-2)
"1. Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!
2. Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä."
- Oletkohan tietoinen, että nykyisin on saatanan eräs yleisimpiä juonia lasten johdattamiseksi harhaan, korvata evankeliumi juuri fantasiakertomuksilla/-filmeillä eri versioissaan.
Sensijaan, että lapsille kerrottaisiin Raamatun totuuksia, heille tuputetaankin täyttä roskaa täynnä väkivaltaa ja sairasta mielikuvitusta, joka on sairaan ihmismielen tuotosta. Tällä tavoin lapsilta estetään mahdollisuus kuulla aito ilosanoma Yeshuasta, Hyvästä Paimenesta.
Vaikka lapselle tuotaisiinkin mokomien roskakertomusten ohella evankeliumikin, niin kun lapsi sitten varttuu ja huomaa potterien yms. tarinoiden olevan pelkkää satua, niin samoin hän helposti luulee Raamatun kertomustenkin olevan, ellei hänen vanhempansa tee asiaa heille selväksi ja lapsi pysyy edelleen pimeydessä!
Lapsilla on oikeus vain ja ainoastaan totuuden kuulemiseen!Mutta absoluuttinen totuus ei välttämättä ole se,
mikä on sinun totuutesi.
Jos ajatellaan kirjoituksia, pitää muistaa, että
ne on kirjoitettu itämaisella mielenlaadulla, joka on ihan toista kuin meidän.
Kaikki ei ole konkreettisesti otettavia. Voidaan puhua henkisistä asioista käyttäen maallisia sanoja ja kielikuvia.
Silloin niitä täytyy mietiskellä, mitä tällä on tarkoitettu.
Ylöstempaamiset ovat todella huvittavia ihan
noin vain uskottaviksi.
Hurmokseenhan voi mennä utopioista, mutta mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan, sen tietää vain Luoja.
Eikö turvallisinta ole vain antautua hänen lepoonsa ja luottaa siihen, että mitä sitten tapahtuukin, kaikki tulee Häneltä, ja Hän on oikeudenmukainen tuomari.
Enkä nyt puhu Jeesuksesta. - Myös sen
¨''''''''''''''''' kirjoitti:
Mutta absoluuttinen totuus ei välttämättä ole se,
mikä on sinun totuutesi.
Kaikki ei ole konkreettisesti otettavia. Voidaan puhua henkisistä asioista käyttäen maallisia sanoja ja kielikuvia.
noin vain uskottaviksi.
Hurmokseenhan voi mennä utopioista, mutta mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan, sen tietää vain Luoja.
Eikö turvallisinta ole vain antautua hänen lepoonsa ja luottaa siihen, että mitä sitten tapahtuukin, kaikki tulee Häneltä, ja Hän on oikeudenmukainen tuomari.
Enkä nyt puhu Jeesuksesta.Mitä tulee tapahtumaan ja jopa miten. Nukkuimmepa tai valvoimme olemme Herran omat; kalliisti ostetut.
- ''''''''''''''''''
Myös sen kirjoitti:
Mitä tulee tapahtumaan ja jopa miten. Nukkuimmepa tai valvoimme olemme Herran omat; kalliisti ostetut.
ovat joutuneet myös aika kalliisti maksamaan.
Luuletko, että selviämme siitä velasta ja miten? - kovin
'''''''''''''''''' kirjoitti:
ovat joutuneet myös aika kalliisti maksamaan.
Luuletko, että selviämme siitä velasta ja miten?Hämärä
- ''''''''''''''
kovin kirjoitti:
Hämärä
Salaperäinen hämärä. Ihan kaunis ilmaisu.
- Baltasar
kovin kirjoitti:
Hämärä
eli ei laiteta väärän miehen piikkiin.
¨''''''''''''''''' kirjoitti:
Mutta absoluuttinen totuus ei välttämättä ole se,
mikä on sinun totuutesi.
noin vain uskottaviksi.
Enkä nyt puhu Jeesuksesta....J-lan Poika Yeshua sinulle henkilökohtaisesti merkitsee?
Minulle Hän ja Hänen sanansa ovat ABSOLUUTTINEN TOTUUS ja sen lisäksi ylen paljon muutakin.
Siunausta Yeshuassa!
Tämä kaikkein tärkein:
Matteuksen evankeliumi:
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne....Ne voidaan mielestäni hyvin sisällyttää askeleeseen, jossa on otsikkona:
Nuo mainitsemasi jakeet ovat Isä-meidän-rukouksesta ja kohdistetut jo uskoon tulleille. Näitä jakeita rikotaan paljon ja se on erittäin murheellista, koska silloin uskova ei itsekään saa anteeksi rikkomuksiaan taivaalliselta Isältä, ellei nöyrry ja tee parannusta tästä synnistä.
Siunausta sulle Yeshuassa!- mie oon muualta
Yakov kirjoitti:
...Ne voidaan mielestäni hyvin sisällyttää askeleeseen, jossa on otsikkona:
Nuo mainitsemasi jakeet ovat Isä-meidän-rukouksesta ja kohdistetut jo uskoon tulleille. Näitä jakeita rikotaan paljon ja se on erittäin murheellista, koska silloin uskova ei itsekään saa anteeksi rikkomuksiaan taivaalliselta Isältä, ellei nöyrry ja tee parannusta tästä synnistä.
Siunausta sulle Yeshuassa!samaa opettavat täällä:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/vetoomus.htm
- Trubaduuri
Matteuksen kirjassa, luvusta viisi alkaen ihmisen Poika, Kristus kertoo aivan kaikille tavallisille ihmisille ääneen puhuen, jotta kuinka tulee itse kunkin toimia suhteesaaan Luojaansa, taivaalliseen Isäänsä. Ensiksi sen mukaan täytyy meistä jokaisen rukoilla omassa kammiossamme ypöyksin "Isä meidän" rukous, ja siinä ohessa sitten pyytää myös anteeksi aivan kaikki pahat tekomme. Ja se siitä sitten! Sillä loppu on kokonaan ihmisen itsensä ja Luojan, taivaallisen Isän kahdenvälinen asia, ihan puhtaasti. Kristus tiesi ja tunsi totuuden sekä taivaallisen Isänsä, siksi hän antoi oikeat ohjeet ihmisille, ja hän teki sen nimenomaan rakkaudesta ihmisiin, lähimmäisiinsä että rakkaudesta eläimiä kohtaan, sekä tietenkin ennen kaikkea, rakkaudesta Isäänsä. Hän, ihmisen Poika, Kristus oli siten kuuliainen ja tottelevainen Isäänsä kohtaan sekä toteutti Isänsä tahtoa omaan kuolemaansa saakka.
Hän myös vertasi maata astinlautaan jonka pohjalta hän ponnisti ylöspäin, kohti oikeaa totuutta! Ja hän oli meille ihmisille ilmiselvästi todella elävä, ikuisesti elävä, esimerkki. Ota sinäkin mallia hänestä.Kirjoitit palautteessasi mm. näin:
"Sillä loppu on kokonaan ihmisen itsensä ja Luojan, taivaallisen Isän kahdenvälinen asia, ihan puhtaasti."
Korjaisin hieman tuota viitaten siihen, mitä Yeshua sanoi opetuslapsilleen, joita myös me olemme:
"Niinkuin Isä on lähettänyt minut maailmaan, niin lähetän minä myös teidät maailmaan."
...ja myös seuraavan Hänen opetuksensa:
"Minä elän isän kautta, samoin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani."
Näillä kahdella kohdalla tahdon alleviivata sitä, että meidän kontaktimme Isä J-laan on mahdollista vain Hänen Poikansa Yeshuan kautta, jonka sinä tiedätkin, mutta joku lukijoista ei ehkä tiedä...
Siunausta Yeshuassa!- Trubaduuri
Yakov kirjoitti:
Kirjoitit palautteessasi mm. näin:
"Sillä loppu on kokonaan ihmisen itsensä ja Luojan, taivaallisen Isän kahdenvälinen asia, ihan puhtaasti."
Korjaisin hieman tuota viitaten siihen, mitä Yeshua sanoi opetuslapsilleen, joita myös me olemme:
"Niinkuin Isä on lähettänyt minut maailmaan, niin lähetän minä myös teidät maailmaan."
...ja myös seuraavan Hänen opetuksensa:
"Minä elän isän kautta, samoin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani."
Näillä kahdella kohdalla tahdon alleviivata sitä, että meidän kontaktimme Isä J-laan on mahdollista vain Hänen Poikansa Yeshuan kautta, jonka sinä tiedätkin, mutta joku lukijoista ei ehkä tiedä...
Siunausta Yeshuassa!Kun Kristus puhui tavalliselle kansalle, niin kyllä hän vain silloin puhui tavallisille ihmisille, heitä opettaen ja valistaen samalla.
Kun hän opetti opetuslapsiaan ja aposteleita, niin tietenkin hän silloin opetti vain näitä. Erota nuo toisistaan. Ja lue Matteuksen kirjan luvut viisi ja kuusi, niin tiedät sitten senkin jota Kristus puhui ja samalla opetti tavallista kansaa, siis meitä ihmisiä. Luvussa kuusi eritoten Kristus puhuu toista kuin sinä! Trubaduuri kirjoitti:
Kun Kristus puhui tavalliselle kansalle, niin kyllä hän vain silloin puhui tavallisille ihmisille, heitä opettaen ja valistaen samalla.
Kun hän opetti opetuslapsiaan ja aposteleita, niin tietenkin hän silloin opetti vain näitä. Erota nuo toisistaan. Ja lue Matteuksen kirjan luvut viisi ja kuusi, niin tiedät sitten senkin jota Kristus puhui ja samalla opetti tavallista kansaa, siis meitä ihmisiä. Luvussa kuusi eritoten Kristus puhuu toista kuin sinä!...niin osoita ihmeessä tuosta mainitusta luvusta (Matt.6)ne jakeet, joihin väitteesi perustat!
Perustele lisäksi, että missä kohden ne ovat muiden esille ottamieni Raamatun jakeiden kanssa ristiriidassa?
Pelkkä väite ei itsessään ole todistus mistään...
- Pelastus on Jumalan teko
Se että pelastus on jumalan teko; on suoritus keskeiselle ihmisen vaikeasti ymmärrettävä asia.
Eirilaiset luodut askeleet pelastukseen, voivat haraanjohtavasti tehdä myös sellaisen vaikutelman, että juuri näitä tai näitä ohjeita noudattamalla voit pelastua, ikäänkuin oikeiden toimien päätteeksi. Tästähän ei voi näissä ohjeissa kuitenkaan olla kysymys, kuten jo VT: kin esikuvallisesti varoittaa. Ei ihmistä oikeat ohjelmat pelasta, vaan elävä Jumala.
"Äläkä nouse portaita myöten uhraamaan, ettei häpysi sen päällä paljastuisi". (2.Moos.20:26.)
Kuten asian paljastaa myös, Jeesuksen vastaus niille hätääntyneille, jotka halusivat tehdä kaiken oikein pelastuakseen:
"Niin he sanoivat Hänelle: 'Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?'
Jeesus vastasi ja sanoi heille: 'Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt'." (Joh.6:28,29.)
Niin onkin tätä usko, siis ennen kaikkea jo valmiin pelestuksen, vastaanottamista ja säilyttämistä uskossa, eikä mitää ihmistekoa; kuten myös kirjoitettu on:
"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ETTE ITSENNE KAUTTA - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta ettei kukaan kerskaisi." (Ef.2:8,9.) Ja ettei se häpysi paljastuisi! LUE: Ef.2:1-10; eli valmista ja valmistettua on kaikki tarpeellinen....usein pelastusta etsivillä ihmisillä on suurena ongelmana tietää, miten he löytäisivät yhteyden elävään J-laan ja mistä he saisivat varmuuden siitä, että ovat tuon yhteyden TODELLA löytäneet.
Meillä on Uudessa Testamentissa annettu selvät ohjeet siitä, mitä syntisen ihmisen tulee omalta osaltaan tehdä saadakseen syntinsä anteeksi ja voidakseen syntyä uudeksi luomukseksi Yeshua Messiaassa ja miten he voivat täyttyä Pyhällä Hengellä ja mitä he siinä yhteydessä saavat kokea!
Jos luet tarkoin nuo mainitsemani askeleet, niin huomaat niissä viitatun selkeästi Vapahtajamme Yeshuan ja tämän apostolien terveisiin opetuksiin, jotka ovat voimassa niin kauan kuin ihmisiä tämän maan päällä elää!
Olisi ihmisten pettämistä tuudittaa heitä uskomaan, että he purjehtivat sylivauvakasteen armolaivalla taivaan suloiseen satamaan, koska se on valhetta ja ihmiset lopulta kuoltuaan heräävätkin ihan toisessa paikassa!
Siunausta apostolisen opin hyväksymiseen Yeshuassa!- Baltasar
Yakov kirjoitti:
...usein pelastusta etsivillä ihmisillä on suurena ongelmana tietää, miten he löytäisivät yhteyden elävään J-laan ja mistä he saisivat varmuuden siitä, että ovat tuon yhteyden TODELLA löytäneet.
Meillä on Uudessa Testamentissa annettu selvät ohjeet siitä, mitä syntisen ihmisen tulee omalta osaltaan tehdä saadakseen syntinsä anteeksi ja voidakseen syntyä uudeksi luomukseksi Yeshua Messiaassa ja miten he voivat täyttyä Pyhällä Hengellä ja mitä he siinä yhteydessä saavat kokea!
Jos luet tarkoin nuo mainitsemani askeleet, niin huomaat niissä viitatun selkeästi Vapahtajamme Yeshuan ja tämän apostolien terveisiin opetuksiin, jotka ovat voimassa niin kauan kuin ihmisiä tämän maan päällä elää!
Olisi ihmisten pettämistä tuudittaa heitä uskomaan, että he purjehtivat sylivauvakasteen armolaivalla taivaan suloiseen satamaan, koska se on valhetta ja ihmiset lopulta kuoltuaan heräävätkin ihan toisessa paikassa!
Siunausta apostolisen opin hyväksymiseen Yeshuassa!Ihmisellä, joka on saanut armon kohdata Kristuksen; eli ilosanoman Krisukusesta Jeesuksesta, on edessään mahdollisesti pitkäkin uskonkilvoitus, ennenkuin lopullinen voittopalkinto hänelle näkyvästi: "elämän seppeleenä" luovuteteen. Koska matka on ehkä pitkä, on ensi metreiltä asti, hyvä tietää tämän pitkänmatkanjuoksun kestävyyden salaisuus:
"juoskamme KESTÄVINÄ edessämme olevassa kilvoituksessa, SILMÄT LUOTUINA USKON ALKAJAAN JA SEN TÄYTTÄJÄÄN, JEESUKSEEN", (Hebr.12:2.)
Tästä jakeesta, voimme selvästi nähdä, että usko alkaa Jeesuksesta, ja Hän myös sen täyttää, eli Hän on myös kestävän uskon täyttäjä, ja vie meidät varmuudella perille asti kirkkauteen. Mutta meille annetaan tässä sanan kohdassa yksinkertainen perusohje, siitä mihin meidän tulee alusta asti katsoa ja kehenkä katseemme pysyvästi kiinnittää koko voitokkaan juoksun ajaksi: "Silmät luotuna uskon alkajaan ja sen täyttäjään". Eli kun ihminen on kohdannut Jeesuksen/Yeshuan, ja ottanut uskossa vastaan Hänessä: syntien anteeksi saamisen ja iankaikkisen elämän - siis JUURI SEN, jonka Isä Jumala on meille Pojassaan luvannut; ja niin meidän tulee myös "vaeltaa Hänessä":
"Niinkuin te siis olette omaksenne (uskossa säilyttäen) ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin myös vaetakaa hänessä."
Aivan kuten Jumala itse todistaa, antaessaan meille elämän lupauksen, - siis lahjoittaessaan meille iankaikkisen elämän:
"Jos me otamme vastaan ihmisen todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä Hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaan tekee Hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
JA TÄMÄ ON SE TODISTUS: JUMALA ON ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, JA TÄTÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSANSA. JOLLA POIKA ON, SILLÄ ON ELÄMÄ; JOLLA JUMALAN POIKAA EI OLE SILLÄ EI OLE ELÄMÄÄ. TÄMÄN MINÄ OLEN KIRJOTANUT TEILLE, JOTKA USKOTTE JUMALAN POJAN NIMEEN, TIETÄÄKSENNE ETTÄ TEILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. (1.Joh.5:9-13.)
Tämä Jumalan antama vakuuttava lupaus on uskoelämän voima ja uskoelämän lähtökohta ja sen päämäärä ja tae:
"asettaaksen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä.
Jos te vain pysytte uskossa, siihen PERUSTUNEINA JA SIINÄ LUJINA, HORJAHTAMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, JONKA OLETTE KUULLEET, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa, taivaan alla", (Kol.1:22,23.)
Jouskaamme siis, ensi metreiltä asti "sydänen silmät" luotuina: kohti tätä Jumalan lupaamaa voittopalkintoa ja elämän seppelettä. Ja katsoen ettei KUKAAN vaan SITÄ TEILTÄ RIISTÄ !
"Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoa KUKAAN, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelimäiseen hurskasteluun ja syventyy näkyihinsä ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pysy kiinni Päässä, josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden tukemana ja koossa pysyen kasvaa Jumalan antamaa kasvua." (Kol.2:18; A.Saarisalo)
Tarkoituksenani ei ollut esitykseläni kumota niitä kehotuksen ja terveen opin mukaisia sanoja, joita Yakov esitit askelina pelastukseen.
Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi painottaa asiota hiukan toisestakin näkökulmasta. En nyt puutu yksityikohtaisesti, sen tarkemin hyvää tarkoittavien: "yleisten kaavan mukaan lueteltuihin pelastuksen askeliin", mutta totean ne vain, osin hiukan tiukoiksi näkemyksiksi, joiden täyttäminen tarkasi saattaisi jopa ahdistaa herkinpiä. Koska esityksen kolme ensimmäistä kohtaa puhuivat siitä, mitä Ihminen tekee pelestuessaan ja kolme seuraavaa, mikä on uskovan osa, tässä yhtedessä; - ajattelin korostaa hiukan lisää sitä, mikä on Jumalan ja Pojan osuus pelastuksessa. Ne askeleet jotka luettelit, ovatkin niitä välineitä joilla ihminen vastaanottaa ja säilyttää katseensa kohotettuna Kristukseen. Puolustajan, Ihmeellisen Neuvonantajan, Pyhän Hengen tehtävä onkin mielestäni kirkastaa nimenomaan: sitä elämää joka on Pojassa. Kun meille kirkastuu "elämä Pojassa" Poikakin kirkastuu meissä. (Joh. 15:4,5; Kol.3:1-4.)
Lisäksi: mielestäni en kuulu niihin, jotka tehden mitä ihmeellisempiä taikatemppuja, yrittävät tuudittaa ihmisiä uneen: Kristuksen elämän ja armon ulkopuolelle.
Siunausta Kristuksessa Jeesuksessa: kaikille joilla korva on kuulla ja sydän avoin vastaanottamaan "sen elämänlupauksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meille annettu ennen ikusia aikoja. (2.Tim.1:1; Kol.1:4,5; 1.Piet.1:3-7.)
On tärkeää, että pelastus PERUSTUU VAIN Jumalan itsensä antamaan lupaukseen, sillä siinä on pelastuksen VOIMA autuudeksi. (Ef. 1-luku.Hebr.6:11-20.) - Baltasar
Baltasar kirjoitti:
Ihmisellä, joka on saanut armon kohdata Kristuksen; eli ilosanoman Krisukusesta Jeesuksesta, on edessään mahdollisesti pitkäkin uskonkilvoitus, ennenkuin lopullinen voittopalkinto hänelle näkyvästi: "elämän seppeleenä" luovuteteen. Koska matka on ehkä pitkä, on ensi metreiltä asti, hyvä tietää tämän pitkänmatkanjuoksun kestävyyden salaisuus:
"juoskamme KESTÄVINÄ edessämme olevassa kilvoituksessa, SILMÄT LUOTUINA USKON ALKAJAAN JA SEN TÄYTTÄJÄÄN, JEESUKSEEN", (Hebr.12:2.)
Tästä jakeesta, voimme selvästi nähdä, että usko alkaa Jeesuksesta, ja Hän myös sen täyttää, eli Hän on myös kestävän uskon täyttäjä, ja vie meidät varmuudella perille asti kirkkauteen. Mutta meille annetaan tässä sanan kohdassa yksinkertainen perusohje, siitä mihin meidän tulee alusta asti katsoa ja kehenkä katseemme pysyvästi kiinnittää koko voitokkaan juoksun ajaksi: "Silmät luotuna uskon alkajaan ja sen täyttäjään". Eli kun ihminen on kohdannut Jeesuksen/Yeshuan, ja ottanut uskossa vastaan Hänessä: syntien anteeksi saamisen ja iankaikkisen elämän - siis JUURI SEN, jonka Isä Jumala on meille Pojassaan luvannut; ja niin meidän tulee myös "vaeltaa Hänessä":
"Niinkuin te siis olette omaksenne (uskossa säilyttäen) ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin myös vaetakaa hänessä."
Aivan kuten Jumala itse todistaa, antaessaan meille elämän lupauksen, - siis lahjoittaessaan meille iankaikkisen elämän:
"Jos me otamme vastaan ihmisen todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä Hän on todistanut Pojastansa.
Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaan tekee Hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
JA TÄMÄ ON SE TODISTUS: JUMALA ON ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, JA TÄTÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSANSA. JOLLA POIKA ON, SILLÄ ON ELÄMÄ; JOLLA JUMALAN POIKAA EI OLE SILLÄ EI OLE ELÄMÄÄ. TÄMÄN MINÄ OLEN KIRJOTANUT TEILLE, JOTKA USKOTTE JUMALAN POJAN NIMEEN, TIETÄÄKSENNE ETTÄ TEILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. (1.Joh.5:9-13.)
Tämä Jumalan antama vakuuttava lupaus on uskoelämän voima ja uskoelämän lähtökohta ja sen päämäärä ja tae:
Jos te vain pysytte uskossa, siihen PERUSTUNEINA JA SIINÄ LUJINA, HORJAHTAMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, JONKA OLETTE KUULLEET, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa, taivaan alla", (Kol.1:22,23.)
Jouskaamme siis, ensi metreiltä asti "sydänen silmät" luotuina: kohti tätä Jumalan lupaamaa voittopalkintoa ja elämän seppelettä. Ja katsoen ettei KUKAAN vaan SITÄ TEILTÄ RIISTÄ !
"Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoa KUKAAN, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelimäiseen hurskasteluun ja syventyy näkyihinsä ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pysy kiinni Päässä, josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden tukemana ja koossa pysyen kasvaa Jumalan antamaa kasvua." (Kol.2:18; A.Saarisalo)
Tarkoituksenani ei ollut esitykseläni kumota niitä kehotuksen ja terveen opin mukaisia sanoja, joita Yakov esitit askelina pelastukseen.
Katsoin kuitenkin tarpeelliseksi painottaa asiota hiukan toisestakin näkökulmasta. En nyt puutu yksityikohtaisesti, sen tarkemin hyvää tarkoittavien: "yleisten kaavan mukaan lueteltuihin pelastuksen askeliin", mutta totean ne vain, osin hiukan tiukoiksi näkemyksiksi, joiden täyttäminen tarkasi saattaisi jopa ahdistaa herkinpiä. Koska esityksen kolme ensimmäistä kohtaa puhuivat siitä, mitä Ihminen tekee pelestuessaan ja kolme seuraavaa, mikä on uskovan osa, tässä yhtedessä; - ajattelin korostaa hiukan lisää sitä, mikä on Jumalan ja Pojan osuus pelastuksessa. Ne askeleet jotka luettelit, ovatkin niitä välineitä joilla ihminen vastaanottaa ja säilyttää katseensa kohotettuna Kristukseen. Puolustajan, Ihmeellisen Neuvonantajan, Pyhän Hengen tehtävä onkin mielestäni kirkastaa nimenomaan: sitä elämää joka on Pojassa. Kun meille kirkastuu "elämä Pojassa" Poikakin kirkastuu meissä. (Joh. 15:4,5; Kol.3:1-4.)
Lisäksi: mielestäni en kuulu niihin, jotka tehden mitä ihmeellisempiä taikatemppuja, yrittävät tuudittaa ihmisiä uneen: Kristuksen elämän ja armon ulkopuolelle.
Siunausta Kristuksessa Jeesuksessa: kaikille joilla korva on kuulla ja sydän avoin vastaanottamaan "sen elämänlupauksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meille annettu ennen ikusia aikoja. (2.Tim.1:1; Kol.1:4,5; 1.Piet.1:3-7.)
On tärkeää, että pelastus PERUSTUU VAIN Jumalan itsensä antamaan lupaukseen, sillä siinä on pelastuksen VOIMA autuudeksi. (Ef. 1-luku.Hebr.6:11-20.)Jumalan todistus:
"Ja tämä on se todistus: Jumala on antnut meille iankaikkisen elämän, JA TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSANSA". (1.Joh.5:11; Kol.3:3,4; Ef.2:1-10)
Jolla Jumalan Poika on (uskossa omistaen) sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole sillä ei ole elämää. (Joh.5:12; 2.Tess.2:14.)
"Sillä siihen Hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme (ilosamomamme) kautta, OMISTAMAAN MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN KIRKKAUDEN."
Ei yhtään enempää eikä yhtään vähempää, kuin ylösnousseen kuolemanvoittaneen: Herramme kirkkauden. (Kol.2:9,10; Gal.3:2.)
"Niin SEISOKAA SIIS, VELJET, LUJINA JA PITÄKÄÄ KIINNI NIISTÄ OPETUKSISTA, JOITA OLETTE OPPINEET MEIDÄN PUHEESTAMME TAI KIRJEISTÄMME" (2.Tess.2:15) Baltasar kirjoitti:
Ihmisellä, joka on saanut armon kohdata Kristuksen; eli ilosanoman Krisukusesta Jeesuksesta, on edessään mahdollisesti pitkäkin uskonkilvoitus, ennenkuin lopullinen voittopalkinto hänelle näkyvästi: "elämän seppeleenä" luovuteteen. Koska matka on ehkä pitkä, on ensi metreiltä asti, hyvä tietää tämän pitkänmatkanjuoksun kestävyyden salaisuus:
On tärkeää, että pelastus PERUSTUU VAIN Jumalan itsensä antamaan lupaukseen, sillä siinä on pelastuksen VOIMA autuudeksi. (Ef. 1-luku.Hebr.6:11-20.)...luet alustuksessani, se lopussa olevan seuraavan tekstin uudelleen:
"""KEHOITUKSEN SANOJA
Ehkä jostakin lukijasta nuo luettelemani askeleet tuntuvat aivan liian vaikeilta ja hän saattaa lannistua jopa niin, ettei ota niistä yhtäkään. Tuo tunne on perin inhimillinen, mutta muistutan, että tässä meidän tulee ottaa oppia pienestä lapsesta, joka opettelee kävelemään. Ensi askeleet ovat horjuvia ja kaatuilemisia tapahtuu, etenkin alkutaipaleella. Samoin on uskonelämän suhteen.
Kehoitan sinua sen vuoksi kaikessa turvautumaan sinua syvästi rakastavan J-lan Pojan Yeshuan apuun, armoon ja johdatukseen, jota Hän sinulle tulee antamaan, kun Hänen puoleensa käännyt.
Jos lähdet tälle uskon tielle, niin muista, että Yeshua rakastaa sinua ja rientää avuksesi tukemaan sinua - ei ainoastaan uskonelämäsi alkutaipaleella, vaan - ihan koko matkan ajaksi kohden taivaallista kotiasi, jossa Isä J-la on kaivaten odottanut sinua jo ennen kuin olit edes syntynyt tähän maailmaan!
Joku jo kauankin uskossa ollut ei ehkä tunnista kaikkia luettelemiani askeleita uskontaipaleellaan. Se johtuu enimmäkseen siitä, että valitettavasti nykyisin on 'Suomen Siionissa' niin monenkirjavaa oppia ja seurakunnatkin ovat enimmäkseen Ilmestyskirjassa mainitun luopioseurakunnan eli 'Laodikean' kaltaisia."""
...niin ehkä huomaat, ettei noita 10 pelastuksen askelta ole kiveen hakattu. Ne ovat yleisluontoisia askeleita neuvoksi niille, jotka niitä kaipaavat. Tiedän pelastuksen askeleista olevan olemassa myös kovin helppoja oppaita. Itse en kuitenkaan UT:sta mitään helppoa pelastukseen johtava tietä ole löytänyt, vaan päinvastoin: Yeshua ja Hänen apostolinsa tekevät selväksi, että tie pelastukseen "vie monen tuskan ja ahdistuksen kautta".
Kehoitan katsomaan laatimiani askeleita seuraavasta näkökulmasta:
Olen pyrkinyt niillä neuvomaan uskon ensi askeleita ottavia heti alusta alkaen välttämään 'karikot' eli epäraamatulliset opit, joita esim. isoissa kirkkokunnissa on tarjolla, ja etenemään nimenomaan Yeshuan ja apostolien viitoittamaa uskontietä. Tällöin uskovasta kasvaa uskossaan raitis ja Raamatun totuuksiin nojaava täysipainoinen kristitty, jota eivät harhaopit, eivätkä uskonkoetukset hetkauttele!
Siunausta Yeshuassa!- Kulkekoot voittosaatossa
Yakov kirjoitti:
...luet alustuksessani, se lopussa olevan seuraavan tekstin uudelleen:
"""KEHOITUKSEN SANOJA
Joku jo kauankin uskossa ollut ei ehkä tunnista kaikkia luettelemiani askeleita uskontaipaleellaan. Se johtuu enimmäkseen siitä, että valitettavasti nykyisin on 'Suomen Siionissa' niin monenkirjavaa oppia ja seurakunnatkin ovat enimmäkseen Ilmestyskirjassa mainitun luopioseurakunnan eli 'Laodikean' kaltaisia."""
...niin ehkä huomaat, ettei noita 10 pelastuksen askelta ole kiveen hakattu. Ne ovat yleisluontoisia askeleita neuvoksi niille, jotka niitä kaipaavat. Tiedän pelastuksen askeleista olevan olemassa myös kovin helppoja oppaita. Itse en kuitenkaan UT:sta mitään helppoa pelastukseen johtava tietä ole löytänyt, vaan päinvastoin: Yeshua ja Hänen apostolinsa tekevät selväksi, että tie pelastukseen "vie monen tuskan ja ahdistuksen kautta".
Kehoitan katsomaan laatimiani askeleita seuraavasta näkökulmasta:
Olen pyrkinyt niillä neuvomaan uskon ensi askeleita ottavia heti alusta alkaen välttämään 'karikot' eli epäraamatulliset opit, joita esim. isoissa kirkkokunnissa on tarjolla, ja etenemään nimenomaan Yeshuan ja apostolien viitoittamaa uskontietä. Tällöin uskovasta kasvaa uskossaan raitis ja Raamatun totuuksiin nojaava täysipainoinen kristitty, jota eivät harhaopit, eivätkä uskonkoetukset hetkauttele!
Siunausta Yeshuassa!Shalom Yakov: iloitaan Herrassa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184251Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032360Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421891- 771495
- 1591463
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91284Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34788- 106747
- 10741
- 27711