Lentomatkustus

Maalaismies*

Kuankohan tarvinnee odottaa ennenkuin suuronnettomuus ilmassa on tosiasia? Tähän asti viat lentokoneissa on huomattu niiden maassa ollessa. Entä sitten, kun paha vika ilmenee ilmassa?

Jokainen autoilija tietää, että huoltamaton auto pysähtyy ennen pitkää tien reunaan. Lentokone lienee saman lain alainen. Nyt on käynyt ilmi ettei koneita ehditä huoltaa, koska ne ovat aina ilmassa.

Paitsi että lentomatkustus on käynyt vastenmieliseksi turvatarkastuksineen, se saastuttaa ilmaa ja on käynyt turvattomaksi laiterikkoineen !

20

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 70 vee

      Luulenpa, että lentomatkustus alkaa menettää viehätystään, kun se on tehty tavalliselle turistille niin mahdottomaksi.
      Kyllä moni vaihtaa matkustustapansa maanpäälliseen kulkuun, jos se vain on mahdollista.

      Lentoyhtiöt ovat tehneet matkustamisesta vastenmielisen kaikilla liioitelluilla säännöillään.

      Totta kai terroristit osaavat jo kiertää tarkastukset kaukaa, ja istuvat keksimässä uusia tapoja vihansa todistamiseen.

    • SkillaN*

      miettimään pistää, uskaltaako lahjamatkaa mennä tekemäänkään.
      Useana päivänä saa kuulla, lentokone vaara tilanteessa, ennen tähän kotimaiseen jotenkin luotti, nyt samat ongelmat ilmi tulee.

      Mikähän kumman tunne pitää ollakin, että silloin kun minä lähtisin, juuri silloin se alas tulo varma olisi, no kerranhan täältä on lähdettävä, mutta en tieten tahtoen haluaisi lentokoneen putoamiseen kuolla.

      Sitten jos lentokoneesta selviäisi, mikä maa, mikä valuutta, joka paikassa pelottavia uhkia, itsemurha iskuja aivan arvaamattomissa kohteissa.
      Ihmettelen miten paljon ihmiset kumminkin uskaltavat matkustaa.

      Taitaa olla varminta mennä kotimaassa johonkin lomapaikkaan, vaikka voihan sitä liukastua ja pudota altaaseen, iskeä päänsä ja hukkua, hupsis, meni ohi aloituksen;))

      Ennen kun ostit sähköhellan, se kesti elämän iän, nyt naurahtivat kaupassa, kun tuolaisen arvelun tokaisin, hyvä kun viisi vuotta kestää.
      Huolimattomuuttako työn teossa ja valvonnassa, vai ahneuttako??

      • Hintriika*

        Varmasti Sinäkin tiedät, että tutkitusti KOTI on vaarallisin paikka. Siellä niitä tapaturmia sattuu eniten, vaikka kaikkiin ei kuole. Lento-onnettomuuksistakin jotkut tuurilla selviävät hengissä!

        Käytä vain lahjamatkasi. Suuremmalla todennäköisyydellä selviät siitä ehjin nahoin kuin olemalla kotinurkissa!


      • Maalaismies*
        Hintriika* kirjoitti:

        Varmasti Sinäkin tiedät, että tutkitusti KOTI on vaarallisin paikka. Siellä niitä tapaturmia sattuu eniten, vaikka kaikkiin ei kuole. Lento-onnettomuuksistakin jotkut tuurilla selviävät hengissä!

        Käytä vain lahjamatkasi. Suuremmalla todennäköisyydellä selviät siitä ehjin nahoin kuin olemalla kotinurkissa!

        Meinaatko Hintriika ettei syytä huoleen lentomatkailun johdosta? Luulenpa, että ne sadat matkustajat, jotka ovat joutuneet vuorokausikaupalla odottelemaan koneiden paikkausta lentokentillä, ovat toista mieltä. Varmasti monen mielessä käy mitä olisi tapahtunut, jos vika olisi ilmennyt ilmassa valtameren tai viidakon yllä.

        Lentojen turvallisuus on perustunut koneiden hyvään huoltoon ja lentäjien sekä kenttähenkilökunnan ammattitaitoon. Nyt näissä kaikissa on ilmennyt vakavia puutteita.


      • Hintriika*
        Maalaismies* kirjoitti:

        Meinaatko Hintriika ettei syytä huoleen lentomatkailun johdosta? Luulenpa, että ne sadat matkustajat, jotka ovat joutuneet vuorokausikaupalla odottelemaan koneiden paikkausta lentokentillä, ovat toista mieltä. Varmasti monen mielessä käy mitä olisi tapahtunut, jos vika olisi ilmennyt ilmassa valtameren tai viidakon yllä.

        Lentojen turvallisuus on perustunut koneiden hyvään huoltoon ja lentäjien sekä kenttähenkilökunnan ammattitaitoon. Nyt näissä kaikissa on ilmennyt vakavia puutteita.

        Jokainen onnettomuus on liikaa. Jokainen lento saastuttaa ilmakehää. Jokainen ihminen on laulun arvoinen. Tilastojen mukaan silti ihmisiä kuolee vähemmän ilmassa kuin maassa.

        Yritätkö Sinä, Maalaismies, pelotella SkillaNin niin, ettei hän uskaltaa käyttää synttärilahjaansa?


    • Yx70

      Lentopelko on kumma juttu.
      Tilastojen mukaan lentäen matkustus esim. Suomessa on satoja kettoja turvallisempaa kuin yksityisautolla matkustaminen.
      Tuon turvattomuuden tunteen aiheuttaa varmaan oman vaikuttamisen mahdottomuus. Kaikki on herran kädessä eli sen lentäjän ja muun henkilökunnan.
      Tosiasia on kuitenkin, että lopputulos on sama putoaako 10 kilometristä maahan, tai törmää vastaan tulevaan autoon 80km/h vauhdilla.

      • Finnair on liittynyt töppäilijöiden joukkoon. Ennen sitä pidettiin varmimpana ,huolsi ja hoiti koneensa ajoissa , mutta nyt.
        Niinhän ne sanoivat, että kaikki koneet on käytössä ei ole varakoneita. EI kun ootettava korjaus aika, muu ei auta.
        Tosi ikävää lapsiperheille,kaikkille.
        Olen kyllä sitä mieltä, jos kone putoaa, se on tarkoitettu niin menevän. Voihan sitä kuolla kotona, maantiellä, vaikka missä. Missä se on tarkoitettu tapahtuvan.
        Kun aattelee miten paljon on lentoliikennettä,
        siihen nähden vähän onnettomuuksia.
        Nythän nuo taitavat ryhtyä kuromaan kiinni sitä rakoa!
        Mene vaan SkillaN lentämällä, jos niin olet ajatellut!
        Luojahan se loppupeleissä päivistämme päätää !


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Finnair on liittynyt töppäilijöiden joukkoon. Ennen sitä pidettiin varmimpana ,huolsi ja hoiti koneensa ajoissa , mutta nyt.
        Niinhän ne sanoivat, että kaikki koneet on käytössä ei ole varakoneita. EI kun ootettava korjaus aika, muu ei auta.
        Tosi ikävää lapsiperheille,kaikkille.
        Olen kyllä sitä mieltä, jos kone putoaa, se on tarkoitettu niin menevän. Voihan sitä kuolla kotona, maantiellä, vaikka missä. Missä se on tarkoitettu tapahtuvan.
        Kun aattelee miten paljon on lentoliikennettä,
        siihen nähden vähän onnettomuuksia.
        Nythän nuo taitavat ryhtyä kuromaan kiinni sitä rakoa!
        Mene vaan SkillaN lentämällä, jos niin olet ajatellut!
        Luojahan se loppupeleissä päivistämme päätää !

        saitte minun mahan kuralle;(

        Olen tiistaiaamuna lähdössä lentäen,kun en näin talvella voi ajatella merimatkaa,siellä olisin vielä enemmän kuralla.
        lippukin on jo ostettu,en viitsisi sitä perua.
        HUH HUH.....hui jui..


      • jos
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Finnair on liittynyt töppäilijöiden joukkoon. Ennen sitä pidettiin varmimpana ,huolsi ja hoiti koneensa ajoissa , mutta nyt.
        Niinhän ne sanoivat, että kaikki koneet on käytössä ei ole varakoneita. EI kun ootettava korjaus aika, muu ei auta.
        Tosi ikävää lapsiperheille,kaikkille.
        Olen kyllä sitä mieltä, jos kone putoaa, se on tarkoitettu niin menevän. Voihan sitä kuolla kotona, maantiellä, vaikka missä. Missä se on tarkoitettu tapahtuvan.
        Kun aattelee miten paljon on lentoliikennettä,
        siihen nähden vähän onnettomuuksia.
        Nythän nuo taitavat ryhtyä kuromaan kiinni sitä rakoa!
        Mene vaan SkillaN lentämällä, jos niin olet ajatellut!
        Luojahan se loppupeleissä päivistämme päätää !

        kone putoaa,niin kuka pitää kahvipirttiä,jos SkillaN on koneen matkustajana????????


      • lepomieli
        jos kirjoitti:

        kone putoaa,niin kuka pitää kahvipirttiä,jos SkillaN on koneen matkustajana????????

        Minä en puutu niinkään lento pelkoon ja koneisiin ilmassa mutta olen samaa mieltä Skillanin kanssa kodin koneitten kestävyydestä. Minä muutin viivivuotta sitten uuteen taloon jossa oli myös tiskikone valmiina, se hajosi ennen joulua mies joka tarkasti sen sanoi korjauksen maksavanyli 400e, samoin ostin tänne uuden pesukoneen 5v, se hajosi viikonkuluttua siitäkun tiskikone no se saatiin kojatuksi, tiski kone piti uusia ja kun ihmettelin että kun nyt jo hajosi myyjä oli sitä mieltä että 5 vuotta koneelle on maksimi, edellinen pesukone kesti20 vuotta, siis missä vika ,kaikki on kehittynyt 20vuodessa, mihin suuntaan.


    • Hintriika*

      Taisi olla aika huono keskustelun aihe! Lentopelko on monelle vakava ongelma. Kuitenkin on tilanteita, ettei matkaa voi käytännössä tehdä kuin lentäen.

      Kun astuu junaan, niin harvoin tulee ajatelleeksi, että se saattaa suistua kiskoilta. Tai että muutkin laivat kuin Estonia voivat upota. Tai että linja-auto päätyy aivan muualle kuin minne oli menossa. Tai että itse on takuuvarma kuski oman auton ratissa...

      Pysytäänkö kotona ja tipahdetaan tikkailta?

      • mukavasti esille tuo, että koneiden kunnossa pito on lipsunut, enää ei olla huolellisia ja kai niistä syistä on näitä tapahtumia nyt tullut runsaasti.
        Tiedon kulkukin on paisunut ja nyt ilmoitellaan jo usein pienistäkin vioista, mistä ei vaaraa ole ollut, vaan melkein tilanne.

        Minä höpsö tuota lentopelkoani toin esiin, järki sanoo että mitään ei tapahdu, jos sitä ei ole niin sallittu ja jos minun kohdallani niin tapahtuu, piirustukset oli niin tehty.
        Myönnän kyllä, että lentopelkoa on, mutta matkalle johonkin lähden, kun löydän hyvän kohdemaan ja missä ei taas toiset vaarat uhkaa;))

        Tälläisen mummelin pitäisi kaiketi olla täällä "vaarallisessa" kodissa, niin kuin Hintriika* totesi.
        Täällä vaaran aiheutan itse, useimmiten.

        Maalaismiehen kanssa olen samaa mieltä, työnlaatu on kaikessa huonontunut, vastuu ei paina kuin ennen.


      • Maalaismies*

        Enhän minä itse sepittele näitä vähältä piti uutisia, joita päivittäin kantautuu holtittomasti hoidetusta lentoliikenteestä. Ihmettelen etteivät matkustajat reagoi vaatimalla korjausta asiaan ja kieltäytymällä lähtemästä matkaan moisilla rakkineilla.


      • etsivivä-amadeus
        Maalaismies* kirjoitti:

        Enhän minä itse sepittele näitä vähältä piti uutisia, joita päivittäin kantautuu holtittomasti hoidetusta lentoliikenteestä. Ihmettelen etteivät matkustajat reagoi vaatimalla korjausta asiaan ja kieltäytymällä lähtemästä matkaan moisilla rakkineilla.

        Ensin myydään matkat ja sitten tilataan kone viimetipassa.
        Huoltoaikaa koneille jää minimaalisen vähän.
        Se on suomalaisen matkatoimiston ongelmana ollut viimeaikoina,ei muiden.
        Poikani tuli Thaimaasta,eilenaamulla,eikä ongelmia ollut.


      • etsivivä-amadeus kirjoitti:

        Ensin myydään matkat ja sitten tilataan kone viimetipassa.
        Huoltoaikaa koneille jää minimaalisen vähän.
        Se on suomalaisen matkatoimiston ongelmana ollut viimeaikoina,ei muiden.
        Poikani tuli Thaimaasta,eilenaamulla,eikä ongelmia ollut.

        tämän aamun aviisista luin noita lentoasioita.
        Finnairin luottamusmies kertoili mekaanikkojen työtahti tiukka, saneerauksien syystä, koulutus epäkelpoa, ei ole koneita millä opetellaan.
        Koneet ilmassa jatkuvasti ja kalustokin jo huonoa.

        Arvelin jo eilen, että ahneus olisi yksi syy, rahaa olisi saatava, vaikka turvallisuuden kustannuksella.
        Epäpätevinä töihin, yksi syy, lentomekaanikon ammatti vaatisi viiden vuoden opinnot, nyt ei tätä vaadita.
        Tälläistä kertoili luottamusmies.

        Olisi kyllä aihetta puuttua asiaan, muidenkin, kuin matkustajien, missä ovat turvallisuus ja työtutkijat.
        Matkatoimistojen tapaa myydä matkoja en tunne, mutta kai sielläkin toivomisen varaa on.

        Tietenkin on turha panikoida, mutta parannusta on syytä vaatia.
        Lentopelkoni on peräisin jo "hyviltä" ajoilta;))


      • uzma-m
        SkillaN kirjoitti:

        tämän aamun aviisista luin noita lentoasioita.
        Finnairin luottamusmies kertoili mekaanikkojen työtahti tiukka, saneerauksien syystä, koulutus epäkelpoa, ei ole koneita millä opetellaan.
        Koneet ilmassa jatkuvasti ja kalustokin jo huonoa.

        Arvelin jo eilen, että ahneus olisi yksi syy, rahaa olisi saatava, vaikka turvallisuuden kustannuksella.
        Epäpätevinä töihin, yksi syy, lentomekaanikon ammatti vaatisi viiden vuoden opinnot, nyt ei tätä vaadita.
        Tälläistä kertoili luottamusmies.

        Olisi kyllä aihetta puuttua asiaan, muidenkin, kuin matkustajien, missä ovat turvallisuus ja työtutkijat.
        Matkatoimistojen tapaa myydä matkoja en tunne, mutta kai sielläkin toivomisen varaa on.

        Tietenkin on turha panikoida, mutta parannusta on syytä vaatia.
        Lentopelkoni on peräisin jo "hyviltä" ajoilta;))

        kun luin noita Finnairin viivastymisia ja niitten syita,olin aina luullut etta Finnairin koneet on turvallisipia kuin kuut,syy miksi en kayta Finnairin lentoja on aivan muu,ahtaat istuimet,huono ja epaystavallinen palvelu ja kamala ruoka.
        Skillan lentopelko on aika yleista,itse otan rauhoittavan pillerin pari yota ennen lentoa ja se on auttanut.


    • melkein hukkunut

      Olin viikko sitten uimassa tyttäreni ja hänen lastensa kanssa.

      Vein 3-v lapsukaisen aaltoaltaaseen ja kävelin niin pitkälle, että juuri ja juuri jalat ylsi pohjaan.

      Minä en tajunnut, että kun iso aalto tulee, niin minun jalat nousee ylös ja lapsi painaa.

      Niin olimme sukelluksissa monta kertaa ja lapsi pärski, kuten minäkin.

      Onneksi vahti huomasi tilanteen ja hiljensi aallot.

      En hämmästykseltä edes mennyt kiittämään, mutta vahti tuli kysymään hieman myöhemmin, olemmeko kunnossa.

      Vasta nyt kauhu hiipii mieleeni, että olimme todella pulassa ja jos olisimme olleet avovedessä, niin huonosti olisi käynyt.

      Että pitääkin olla tyhmä. Onneksi tyttäreni ei huomannut, vaan oli toisen pienemmän lapsen kanssa eri altaassa.

      Nyt kyllä entisestään pelko lisääntyi, josko sittenkin aiheutan noille lapsukaisille jotain vakavaa. Autolla en esim. lähde heidän kanssaan, vaikka ikinä en kolaria ole ajanut.

    • main-eko

      On syytä pelätä esim auto onnettomuutta,jos tässä nyt pitäisi ruveta pelkäämään.Maailma on täynä vaaroja joka nurkan takana ne vaanii.Syytä olis jäädä kotiin,vaan sinnekin on joku kuollu.

      • Maalaismies*

        Liikenteen turvallisuuteen uhrataan paljon kaiken aikaa. Ellei niin tehtäisi, onnettomuusluvut olisivat kuin Venäjällä. Mitä kotona tapahtuviin tapaturmiin tulee, yleensä ne tapahtuvat siellä missä turvallisuuteen ei ole kiinnitetty huomiota.

        Eihän tässä ole kysymys pelottelusta vaan lentämiseen liittyvien epäkohtien korjaamisesta. Huonosti hoidettuja asioita on syytä varoa ja pelätäkin.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Liikenteen turvallisuuteen uhrataan paljon kaiken aikaa. Ellei niin tehtäisi, onnettomuusluvut olisivat kuin Venäjällä. Mitä kotona tapahtuviin tapaturmiin tulee, yleensä ne tapahtuvat siellä missä turvallisuuteen ei ole kiinnitetty huomiota.

        Eihän tässä ole kysymys pelottelusta vaan lentämiseen liittyvien epäkohtien korjaamisesta. Huonosti hoidettuja asioita on syytä varoa ja pelätäkin.

        Finnairin koneiden turvallisuudesta vastaava johtaja kertoi uutisissa.

        Vanhat mekaanikot ovat eläköityneet ja nuoria ei saada koulutettua.

        Tämä tapahtui sen jälkeen kun Thaimaan kone laskeutui Intiaan tankkivuodon takia.

        On siis pakko lentää viallisilla koneilla!

        Mennään nyt vielä NATOon, päästään Irakiin sotimaan ja talibaneja räjäyttelemään lentokoneitamme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      137
      1606
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1190
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      82
      1075
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      809
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      80
      787
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      778
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      672
    Aihe