Flagyl?

Nainen nennai

Hei naiset, oletteko joutuneet käyttämään lääkettä nimeltään Flagyl? Käytetään esim. bakteerivaginoosin hoitoon.
Onko tullut ongelmia epin kanssa lääkekuurin aikana?
Minulle määrättiin tuota lääkettä ja katsoin vain, että siinä varoitellaan neurologisten oireiden lisääntymisestä...
Gynellä ainakin piti kyllä olla tiedossa, että mulla on epilepsia.

12

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omppu

      ..Laitetiin juuri sama lääke. En ole vielä uskaltanut aloittaa kuuria. Minunkin epilepsia tiedot pitäisi olla gynellä tiedossa mutta aiemminkin olen joutunut sanomaan erikseen asiasta. Ei vaan älyä gyne katsoa käykö lääke. Olen varmuudeksi kaikista lääkemääräyksistäni soittanut neurologianpolille varmistaakseni käykö lääkkeet. =/

      Kerro kuinka asiasi etenee.

      • Anonyymi

        Apteekistahan sen saa tietää jos lääke sopii muiden lääkkeiden kanssa jota ihminen syö. Heillä on tietsikassa listat joista näkee jos joku lääke ei sovi joten kannattaa kysyä eikä maksa mitään
        Tietävät jsein paremmin kun lääkärit , asioista jotka koskee lääkkeitä.


    • hyvää tietoa

      lääkkeiden sopivuudesta epileptikoille. ainakin itse kysyn apteekista vielä aina ennen kun ostan.

      joskin ennen kuin aloin kysymään asiasta apteekista vielä lääkärin jälkeen, sain lääkekuurin jossa luki sitten "epilepsiaa sairastavien kohdalla oltava erityisen varovainen lääkettä käytettäessä". en sitten syönyt lääkettä.

    • Flag

      Vanha ketju, mutta itselle uusi ongelman. Söin äskettäin Flagyl-kuurin suun tulehdukseen. Paitsi että kuuri aiheutti kovat vatsavaivatja huonoa oloa, se vaikutti kummallisesti päähäni.
      Kuurin aikana tuli omituinen olo kuin olisi jotain neurologisia oireita.
      Sitä on vaikea kuvailla.

      Kuuri loppui kuukausi sitten, sen jälkeen jouduin syömään vielä seitsemän päiväb Dalacin-kuurin
      Ei tule normaali olo päähän. Aivan kuin olisi saanut jonkun vamman aivoihin.
      Kohtuulievähkön onneksi - tai toivottavasti ! On olo, että pitäisi mennä "kallonkutistajalle"
      tai neurologille. Kaikki ei ole ok. Mutta minkäpä lääkärit tälle voi ?

      Olen kärsinyt pitkään ajoittaisesta ahdistuksesta, se oire on pahentunut ja tullut "laajempikirjoiseksi" Flagylin jälkeen ja kuurin loppuaikana. Ahdistukseeni olen syönyt hyvin pieniä annoksia (max 5 mg) Opamoxia tarvittaessa, en säännöllisesti.
      Otin myös Falgylkuurin aikana 2-3 päivänä kolmisen milligrammaa Opamoxia.
      Tuoteselosteessa mainittiin, että Flagyliä ei suositella, jos on ennestään neurologisia oireita.
      Ehkä minulla sitten tietämättäni on ollut, koska tilanne paheni ?!

      Tuoteseloste ei avaa asiaa sen paremmin neurologisten oireitten suhteen, minkälaiset rajoittaisivatf Flagylin käyttöä.

      Onko kellään sattunut samaa Flagylin yhteydessä tai olisiko jotain selittävää tietoa
      lääkkeestä ja sen vaikutuksesta ?

      • Flag

        Lisäys .
        PS. Minulla ei ole epilepsiaa.
        Menieren oireyhtymä on, mutta se on korvapwräinen sairaus.


      • Anonyymi
        Flag kirjoitti:

        Lisäys .
        PS. Minulla ei ole epilepsiaa.
        Menieren oireyhtymä on, mutta se on korvapwräinen sairaus.

        Sama juttu itsellä, ahdistuneisuus, muistikatkokset, ajattelu vaikeudet, unettomuus. Flagylin aikana alkoi ja koskaan en ole täysin palautunut ennalleen parissa vuodessa. Jos nyt satut vielä tätä lukemaan niin lähtikö oireet ja kauanko meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu itsellä, ahdistuneisuus, muistikatkokset, ajattelu vaikeudet, unettomuus. Flagylin aikana alkoi ja koskaan en ole täysin palautunut ennalleen parissa vuodessa. Jos nyt satut vielä tätä lukemaan niin lähtikö oireet ja kauanko meni?

        Nyt alkoi pelotta. Aloitin toissa päivänä Flagyl-kuurin. Ettei vaan kuitenkin olisi outo olo jotenkin. Mitä myrkkyä siinä oikein on?!! Tehdäänkö homeesta kuten jotkin ab tehdään? Homehan on hermostolle myrkyllistä...

        Nyt alkaa kaduttaa jo koko Flagyl-kuuri. Minulle kirjoitettiin ensin paikallisvalmiste alapään oireisiin, mutta en uskaltanut käyttää sitä vulvodynia pelossa. Mutta tää suun kautta otettava on paljon vahvempi. Ja vaarallisempi?!!

        Apua!

        N-45-vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkoi pelotta. Aloitin toissa päivänä Flagyl-kuurin. Ettei vaan kuitenkin olisi outo olo jotenkin. Mitä myrkkyä siinä oikein on?!! Tehdäänkö homeesta kuten jotkin ab tehdään? Homehan on hermostolle myrkyllistä...

        Nyt alkaa kaduttaa jo koko Flagyl-kuuri. Minulle kirjoitettiin ensin paikallisvalmiste alapään oireisiin, mutta en uskaltanut käyttää sitä vulvodynia pelossa. Mutta tää suun kautta otettava on paljon vahvempi. Ja vaarallisempi?!!

        Apua!

        N-45-vee

        Helkutin Flagyl on vielä ainut valmiste anaerobisille (tuliko oikea sana?) bakteereille....

        Eli joko otan Flagylin riskit tai alapää oireet....

        N-45-vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helkutin Flagyl on vielä ainut valmiste anaerobisille (tuliko oikea sana?) bakteereille....

        Eli joko otan Flagylin riskit tai alapää oireet....

        N-45-vee

        Tänään Flagylista pistelyä raajoissa, päänsärkyä ja kasvojen puutumista. Ellei sitten johdu vedosta makkarissa ja yläselän jumeista. En osaa sanoa. Mutta väsy ja sekava olo...

        N-45-vee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään Flagylista pistelyä raajoissa, päänsärkyä ja kasvojen puutumista. Ellei sitten johdu vedosta makkarissa ja yläselän jumeista. En osaa sanoa. Mutta väsy ja sekava olo...

        N-45-vee

        Sain Flagyl 400 mg vaikean hampaanpoiston jälkeen. Söin viikon kuurin ok. Vaikeat hammasoireet jatkuivat, joten määrättiin uusi kuuri, jonka aloitin maanantaina. Maanantaima yöllä heräsin kun oikean käden sormista nousi puutuneisuus kyynärpäähän saakka. Ihmettelin sitä lääkärille. Hammaslääkäri sanoi, ettei liity hammasoireisiini. Sanoi, että on jotain muuta. Oire helpottui. Pe sattui vasempaan jalkaan jalkaterästä polveen asti, joka myöskin helpottui. Nyt vasta tänään yhdistän lääkkeen ja oireet, kun tänään sunnuntaina kummatkin jalat puutuneet polveen saakka ja oikea käsi pahempi kuin vasen. Aamulla kerkesin harmittavasti ottamaan vielä yhden lääkkeen kunnes oireiden lisäännyttyä tutkin tarkemmin nettiä. Lopetin heti. Nyt seuraan ja tietenkin toivon, että palaudun. Pelottavaa!


    • Anonyymi

      Lopetin tosiaan Flagylin 400 mg 4 tabletin jälkeen. Neurologi sanoi että hyvä kun lopetit koska tuli oireita.

      N-45-vee

    • Anonyymi

      Hermosto-oireiden lisäksi tajuton ahdistus, masennus, joita ei ennen koskaan ollut, väsymys. Ahdistus ja masennus loppuivat jätettyäni lääkkeen, Puutumisia ja pistelyitä on osittain vielä. Pelkään kuollaksi, ahdistaa ja masentaa nyt sen takia, että jos jäisikin pysyviä hermostovaurioita. Joillakin on tullut häiriöutä seksiin.

      Luin englannin kielisestä metronidazole (flagyl) facebook-ryhmästä ja sivuilta että suuret b1 eli thiamine annokset auttavat eniten flagylin hermostotoksisuudessa. myös magnesium mainittiin tarpeellisena.

      Olen tosi vihainen että pakkausselosteessakaan ei mainittu että vaikutukset voivat olla pysyviä ja moninaisia. Lääkkeenvalmistajan mukaan menevät ohi, mutta kun neurologini katsoi tutlkimuksia Flagylistä etävastotollamme niin selvisikin että joillakin jää pysyväksi mm polyneuropathia.

      Seuraavaksi kokeilen Vagisan ja ya-geeli maitohappobakteerita mahdolliseen bakteerivaginoosiin. En ihan heti kokeile Flagyl-puikkoja. En halua edes kuulla lääkkestä...

      N-45-vee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe