Mitä amen tarkoittaa

????

37

2859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirouksissa??????

      Amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.

      • amen..

        ja Amon aurinko jumalan nimellä, ja mistä kielestä sana on lähtöisin. Yhtyykö Amen, Amon nimeen, joka korostaa aurinko jumaluutta, ja on kotoisin Egyptistä ?.


      • heitit!
        amen.. kirjoitti:

        ja Amon aurinko jumalan nimellä, ja mistä kielestä sana on lähtöisin. Yhtyykö Amen, Amon nimeen, joka korostaa aurinko jumaluutta, ja on kotoisin Egyptistä ?.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Amon


      • huhuh...

        No, ei todellakaan. Olipa kummallinen ja epätarkka vastaus. Kyllä amen-sana tarkoittaa: tämä on totisesti totta ja sitä käytetään alkuperäisesti vain Raamatussa. Kiroukseen sitä ei siis saa liittää, koska se on väärinkäytetty silloin.


      • Amen-sanan?

        Ovatko kaikki advarit ju8malankieltäjiä?
        Sillä Amen=Jeesus !!!

        Ilm. 3:14
        Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku.

        Seitsemäntenä päivänä sanoi Amen levollisesti "amen"
        kaikelle luomalleen. eikö adventismissa vähääkään
        kunnioiteta luomsityötä ja Luojaa - kun koetetaan
        etsiä "amen"-sanallekin pakanallisia alkuperiä,
        petomaisia juuria!?!

        Olkaatten siunatut, te oikeamieliset!


      • sanaa,
        amen.. kirjoitti:

        ja Amon aurinko jumalan nimellä, ja mistä kielestä sana on lähtöisin. Yhtyykö Amen, Amon nimeen, joka korostaa aurinko jumaluutta, ja on kotoisin Egyptistä ?.

        amen käytetään alkuperäisesti Raamatussa. Ei pidä sekoittaa muita uskontoja tällaiseen tärkeään sanaan. On oltava tarkka, sillä Jumala kieltää kaikenlaiset epäjumalat. Jopa sielunvihollinen tuntee Raamattua ja haluaa eksyttää lopunaikoina, jos mahdollista, monia. Tukeutukaamme siis pelkästään ihanaan Raamatun sanaan.


      • Ilmeisesti
        Amen-sanan? kirjoitti:

        Ovatko kaikki advarit ju8malankieltäjiä?
        Sillä Amen=Jeesus !!!

        Ilm. 3:14
        Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku.

        Seitsemäntenä päivänä sanoi Amen levollisesti "amen"
        kaikelle luomalleen. eikö adventismissa vähääkään
        kunnioiteta luomsityötä ja Luojaa - kun koetetaan
        etsiä "amen"-sanallekin pakanallisia alkuperiä,
        petomaisia juuria!?!

        Olkaatten siunatut, te oikeamieliset!

        joku nyt tuli jotain kohtaa Raamatusta selittämään, kuten onhan tietenkin Ilmestyskirjassa myös sanottu Jeesuksesta noin. Mutta kyllä amen-sana on myös aina yleensä rukouksen lopussa, eli sanotaan: amen. Vai etkö koskaan itse käytä tuota sanaa sitten. Ilmeisesti muutenkin kielenkäyttösi on lapsellista ja hyökkäävää. Katsos: uskovia on muuallakin ja silti se, joka turvaa Jeesukseen Kristukseen, on Hänen omansa, kuuluipa mihin kirkkokuntaan tahansa.


      • pas*aa, eikö niin
        huhuh... kirjoitti:

        No, ei todellakaan. Olipa kummallinen ja epätarkka vastaus. Kyllä amen-sana tarkoittaa: tämä on totisesti totta ja sitä käytetään alkuperäisesti vain Raamatussa. Kiroukseen sitä ei siis saa liittää, koska se on väärinkäytetty silloin.

        JUMALA SAA LIITTÄÄ AAMENENSA KIROUKSEEN. EN OLISI USKONUT, ETTÄ KIIHKOSSASI NOUSET VIELÄ JUMALAAKIN VASTUSTAMAAN.

        5. Moos. 27:15
           
        "'KIROTTU on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'AAMEN.'* [27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.] [2. Moos. 20:4 ]

        LUULETKO SINÄ, ETTÄ SINULLE ON ANNETTU VALTUUDET MUUTTAA JUMALAN SANAA JA JUMALAN KÄSITTÄMÄTTÖMIÄ LAUSAHDUKSIA OMIEN MIELTYMYKSIESI MUKAAN?

        ÄLÄ OLE NIIN KÄRKÄS ARVOSTELEMAAN VIISAAMPIEN KIRJOITUKSIA, ÄHÄKUTTI :) :) :) :)


      • raamatustanne
        Amen-sanan? kirjoitti:

        Ovatko kaikki advarit ju8malankieltäjiä?
        Sillä Amen=Jeesus !!!

        Ilm. 3:14
        Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku.

        Seitsemäntenä päivänä sanoi Amen levollisesti "amen"
        kaikelle luomalleen. eikö adventismissa vähääkään
        kunnioiteta luomsityötä ja Luojaa - kun koetetaan
        etsiä "amen"-sanallekin pakanallisia alkuperiä,
        petomaisia juuria!?!

        Olkaatten siunatut, te oikeamieliset!

        5. Moos. 27:15

        "'KIROTTU on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'AAMEN.'* [27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.] [2. Moos. 20:4 ]

        Terveisin Atte Ateisti


      • Anonyymi
        huhuh... kirjoitti:

        No, ei todellakaan. Olipa kummallinen ja epätarkka vastaus. Kyllä amen-sana tarkoittaa: tämä on totisesti totta ja sitä käytetään alkuperäisesti vain Raamatussa. Kiroukseen sitä ei siis saa liittää, koska se on väärinkäytetty silloin.

        Itsensä kiroaja kiroaa aamenta väärin käyttäessä.


      • Anonyymi
        pas*aa, eikö niin kirjoitti:

        JUMALA SAA LIITTÄÄ AAMENENSA KIROUKSEEN. EN OLISI USKONUT, ETTÄ KIIHKOSSASI NOUSET VIELÄ JUMALAAKIN VASTUSTAMAAN.

        5. Moos. 27:15
           
        "'KIROTTU on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'AAMEN.'* [27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.] [2. Moos. 20:4 ]

        LUULETKO SINÄ, ETTÄ SINULLE ON ANNETTU VALTUUDET MUUTTAA JUMALAN SANAA JA JUMALAN KÄSITTÄMÄTTÖMIÄ LAUSAHDUKSIA OMIEN MIELTYMYKSIESI MUKAAN?

        ÄLÄ OLE NIIN KÄRKÄS ARVOSTELEMAAN VIISAAMPIEN KIRJOITUKSIA, ÄHÄKUTTI :) :) :) :)

        HUUTAJA ei käsittänyt HUUTONSA sisältöä: ”… johon k a n s a vastatkoon Aamen (tosi, totisesti)”.


    • aamen amen
      • samalle Jumalalle!

      • ...
        samalle Jumalalle! kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Al-Fatihah

        paikkaansa. Raamatun Jumala ja islamin jumala ei ole sama. Pelkästään jo sen tietää siitä yksinkertaisesta asiasta, että islamissa sanotaan: jumalalla ei ole poikaa. Ei olekaan, koska se on eri uskonto ja eri jumala. Raamatun Jumalalla on Poika, joka on Jeesus Kristus.


      • ... kirjoitti:

        paikkaansa. Raamatun Jumala ja islamin jumala ei ole sama. Pelkästään jo sen tietää siitä yksinkertaisesta asiasta, että islamissa sanotaan: jumalalla ei ole poikaa. Ei olekaan, koska se on eri uskonto ja eri jumala. Raamatun Jumalalla on Poika, joka on Jeesus Kristus.

        «Raamatun Jumala ja islamin jumala ei ole sama.»

        Mielenkiintoista. Minkälaisissa väleissä nuo kaksi jumalaa mahtavat olla keskenään?

        Joskus kuuluu taivaalta kovia ääniä. Voisiko se olla jumalien keskinäistä riitelyä?


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        paikkaansa. Raamatun Jumala ja islamin jumala ei ole sama. Pelkästään jo sen tietää siitä yksinkertaisesta asiasta, että islamissa sanotaan: jumalalla ei ole poikaa. Ei olekaan, koska se on eri uskonto ja eri jumala. Raamatun Jumalalla on Poika, joka on Jeesus Kristus.

        Koraanissa suuran mukaan ”muslimi ei saa valehdella Allahille koska tämä tietää jo etukäteen mitä muslimi aikoo valehdella sillä Allah on kaikkien Valheiden Mestari”. Tämän luin suomenkielisestä Koraanista.! Mitä yhteistä Kristuksella on Valheiden Mestarin kanssa? Ei mitään. Aamen.


    • Totinen sanoo.

      Asia on saletti. Asiamme on oikea. Loppu hyvin kaikki hyvin.

    • hildurvonhopsis

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Aamen

      Aamen (Myös Amen, hepreaksi אמן, "totisesti", "niin olkoon", "luja", "tosi", "varma", "luotettava", kreikaksi αμην, arabiaksi آمين) on heprealaisessa Raamatussa ja Koraanissa käytetty vakuutuksen osoitus. Sitä on aina käytetty juutalaisuudessa. Islamissa sana esiintyy yleensä muun muassa Koraanin aloittavan al-Fatihah -suuran päätteeksi. Kristinuskossa aamen on otettu yleiseen käyttöön rukouksen päätesanana. Sanaa voidaan kuvata suomenkielisin ilmaisuin varma, luotettava tai tapahtukoon niin.

      1. Aik. 16:36    Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen! Kansa sanoi: "Aamen!", ja ylisti Herraa. [Ps. 41:14, 72:18]
      Neh. 8:6    Esra ylisti Herraa, suurta Jumalaa, ja kaikki kohottivat kätensä ja vastasivat: "Aamen, aamen!" Sitten he heittäytyivät polvilleen ja rukoilivat Herraa kasvot maahan painettuina.
      Ps. 41:13    (41:14) Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen! Aamen. Aamen.
      Ps. 72:19    Ylistetty ikuisesti hänen nimensä kunnia. Maa on täynnä hänen kirkkauttaan. Aamen, Aamen. [Jes. 6:3]
      Ps. 89:52    (89:53) Ylistetty olkoon Herra ikuisesti! Aamen, Aamen.
      Ps. 106:48    Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen! Koko kansa sanokoon: Aamen. Halleluja!
      Jer. 28:6    "Aamen! Kunpa Herra tekisikin niin! Antakoon hän ennustuksesi toteutua ja tuokoon hän Herran temppelin esineet ja kaikki pakkosiirtolaiset Babyloniasta tänne takaisin.
      Room. 1:25    He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
      Room. 9:5    Heidän ovat kantaisät, heistä on Kristus ihmisenä lähtöisin, hän, joka on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty Jumala, aamen! [5. Moos. 10:15 | Matt. 1:1 | Joh. 1:1; Hepr. 1:8,9]
      Room. 11:36    Hänestä, hänen kauttaan ja häneen on kaikki. Hänen on kunnia ikuisesti. Aamen. [1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Ilm. 4:11]
      Room. 15:33    Rauhan Jumala olkoon teidän kaikkien kanssa. Aamen. [1. Tess. 5:23]
      Room. 16:27    Saakoon Jumala, joka yksin on viisas, Jeesuksen Kristuksen kautta ikuisen ylistyksen! Aamen.
      2. Kor. 1:20    Ovathan Jumalan lupaukset, niin monta kuin niitä on, saaneet hänessä vahvistuksen. Siksi mekin vastaamme hänen kauttaan: "Aamen", Jumalan kunniaksi.
      Gal. 1:5    Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen.
      Gal. 6:18    Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne, veljet. Aamen.
      Ef. 3:21    olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen.
      Fil. 4:20    Jumalan, meidän Isämme, on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen.
      1. Tim. 1:17    Ikuiselle kuninkaalle, kuolemattomalle, näkymättömälle ja ainoalle Jumalalle kunnia ja kirkkaus aina ja ikuisesti! Aamen.
      1. Tim. 6:16    Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]
      2. Tim. 4:18    Herra pelastaa vastedeskin minut kaikesta pahasta ja vie minut turvaan taivaalliseen valtakuntaansa. Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen.
      Hepr. 13:21    varustakoon teidät hyvillä lahjoillaan, niin että voitte täyttää hänen tahtonsa. Sen, mikä on hänelle mieleen, hän itse tehköön meissä, hän ja Jeesus Kristus. Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen. [2. Kor. 3:5,6; Fil. 2:13]
      1. Piet. 4:11    Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen. [Room. 12:6-8; 1. Kor. 10:31]
      1. Piet. 5:11    Hänen on valta iankaikkisesti. Aamen.
      2. Piet. 3:18    Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.
      Juud. 1:25    ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.
      Ilm. 1:6    hänelle, joka on tehnyt meidät kuningassuvuksi ja Jumalan, Isänsä, papeiksi, hänelle kunnia ja valta aina ja ikuisesti! Aamen. [2. Moos. 19:6; 1. Piet. 2:9]
      Ilm. 1:7    -- Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet, nekin, jotka hänet lävistivät, ja hänen tullessaan vaikeroivat maailman kaikki kansat. Näin on käyvä. Aamen. [Dan. 7:13 | Sak. 12:10 | Joh. 19:37 | Matt. 24:30]
      Ilm. 3:14    "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku: [Ilm. 1:5 | Joh. 1:3 ]
      Ilm. 5:14    Ne neljä olentoa sanoivat: "Aamen", ja vanhimmat heittäytyivät kasvoilleen ja osoittivat kunnioitustaan. [Ilm. 4:10]
      Ilm. 7:12    sanoen: -- Aamen. Ylistys ja kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, valta ja voima meidän Jumalallemme aina ja ikuisesti! Aamen. [Ilm. 5:12-14]
      Ilm. 19:4    Kaksikymmentäneljä vanhinta ja ne neljä olentoa heittäytyivät kasvoilleen Jumalan eteen ja osoittivat kunnioitustaan hänelle, joka istuu valtaistuimella. He sanoivat: -- Aamen. Halleluja! [Ilm. 4:4, 5:14]
      Ilm. 22:20    Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!

    • Ilm. 3:14
      "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
      [Ilm. 1:5 | Joh. 1:3 ].

      Amen tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan ja
      luotettavuudessaan suomeksi sanottuna:
      "Näin tulee tapahtumaan". Ihmsien lupaamana se ei
      tarkoita siis yhtään mitään, mutta Herran lupaamana se on niin ja amen.

      Sillä Herra itse on Amen - kaiken alku ja loppu, kaikki kaikessa ja kaikki kaikissa. "Hänessä me olemme ja elämme ja liikumme. Hän on itse Totuus
      ja Amen.

      USKOVIEN SEURAKUNNAN KAUTTA "AMEN" LUPAUKSILLE!

      2. Kor. 1:20
      Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "on"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.

      Kun Jeesus ilmaisee äärimmäisen varmaa, sanomalla: "totisesti, totisesti", voidaan se sanoa myös: "amen, amen".

      "TOTISESTI, TOTISESTI" !!


      Joh. 1:51
      Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."

      Joh. 3:3
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

      Joh. 3:5
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      Joh. 3:11
      Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

      Joh. 5:19
      Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

      Joh. 5:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

      Joh. 5:25
      Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.


      Joh. 6:26
      Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
      Joh. 6:32
      Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
      Joh. 6:47
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
      Joh. 6:53
      Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
      Joh. 7:40
      Niin muutamat kansasta, kuultuaan nämä sanat, sanoivat: "Tämä on totisesti se profeetta".
      Joh. 8:31
      Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
      Joh. 8:34
      Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      Joh. 8:51
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
      Joh. 8:58
      Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
      Joh. 10:1
      "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

      Joh. 10:7
      Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      minä olen lammasten ovi.


      Joh. 12:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
      Joh. 13:16
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
      Joh. 13:20
      Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.

      Joh. 13:21
      Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      yksi teistä on minut kavaltava".

      Joh. 13:38
      Jeesus vastasi: "Sinäkö annat henkesi minun edestäni? Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: ei laula kukko, ennenkuin sinä minut kolmesti kiellät."

      Joh. 14:12
      Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

      Joh. 16:20
      Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      te joudutte itkemään ja valittamaan, mutta maailma on iloitseva; te tulette murheellisiksi, mutta teidän murheenne on muuttuva iloksi.

      Joh. 16:23
      Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.

      Joh. 21:18
      Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      kun olit nuori, niin sinä vyötit itsesi ja kuljit, minne tahdoit; mutta kun vanhenet, niin sinä ojennat kätesi, ja sinut vyöttää toinen ja vie sinut, minne et tahdo."


      TOTISESTI, TOTISESTI - JEESUS ON SE HYVÄ PAIMEN !!

      Joh 10:7-16

      7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      minä olen lammasten ovi.

      8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
      9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

      10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
      11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

      12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
      13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

      14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
      15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

      16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

      Totinen viinipuu ja hyvä paimen

      • näin...

        5. Moos. 27:15

        "'KIROTTU on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'AAMEN.'* [27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.] [2. Moos. 20:4 ]


    • annu42

      Se on "totisesti". Tämä oli tuomarin hyväksymä vastaus.

      • tietokilpailuista

        Toiset etsivät tietonsa Jumalan Sanasta

        5. Moos. 27:15
           
        "'Kirottu on jokainen, joka veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'Aamen.'* [27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.] [2. Moos. 20:4 ]


      • ...

        Noita raamatunkohtia, joita tuossa jotkut luettelee, on tietenkin myös Raamatussa, mutta kyllä pääsääntöisesti ei rukouksen jälkeen esitetä kirouksia eikä haluta ketään kirota. Sellainen seurakunnan työntekijä tai yksityinen kristitty taitaisi vaikutta kummajaiselta. Siunausta sinulle ja suurelle 'katraallesi' tai paremminkin 'katraallenne' miehenne kanssa.


    • löytyy

      täältä tietoa ko. sanaan ja muitakin mielenkiintoisia sanoja: www.evl.fi kohdasta: sanasto

    • Uskova5

      Olen kuullut sellaista opetusta, että aamen-sanaa ei saisi käyttää muuten kuin kirouksessa ja näin sitä kuuluisi käyttää, ja että sana on jälkeenpäin lisätty katolisen kirkon toimesta Uuteen Testamenttiin.
      1. Aikakirjassa luvussa 16 kerrotaan siitä, kuinka Jumalan arkki tuotiin telttapyhäkköön, ja Daavid uhrasi polttouhreja ja asetettiin Leeviläisiä palvelemaan ja kunnioittamaan, kiittämään ja ylistämään Herraa, Israelin Jumalaa. Asetettiin soittajat ja laulajat kiittämään Jumalaa, ja tämän jälkeen seuraa pitkä kiitoslaulu, jonka lopussa, jakeessa 36 sanotaan näin: "Ylistetty olkoon Herra, Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen. Ja kaikki kansa sanoi: AAMEN, ja ylisti Herraa."
      Jeesus sanoo nimekseen Aamen, Ilmestyskirja 3:14: "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Aamen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"
      Jeesus sanoi monesti, kun oli kyseessä erityisen painokas asia, "totisesti, totisesti". Aamen-sana voidaan kääntää suomeksi sanoilla "totisesti", "niin olkoon", "luja", "tosi", "varma", "luotettava". Se ikäänkuin vahvistaa sen, mitä on sanottu.
      Aapeli Saarisalon Raamatun Sanakirjassa on sanottu mm. näin: ""Jumala, jonka nimeen siunataan tai vannotaan, on "Aamenen Jumala" (uusi suomennos "totinen Jumala, Jes. 65:16), Jumala käsitettynä todistajaksi vakuutusta tehtäessä. Samassa tarkoituksessa Kristuksesta sanotaan: "Aamen, se uskollinen ja totinen todistaja", Ilm. 3:14, vrt. Joha 1:14, 14:6. Kristus on Jumalan aamen, 2. Kor. 1:20, Hänen lupaustensa täyttymys, Jeess on käyttänyt sanaa aamen vahvistaakseen sanojensa totuuden ja ilmaistakseen tietoisuutensa jumalallisesta vallastaan.

      Juutalaisen perimätiedon mukaan aamenta ei käytetty Jerusalemin pyhäkössä kansan vastauksena, vaan seurakunta vastasi sen sijaan sen tapaisella doksologialla, jollainen on lisätty Herran rukoukseen. Sitä vastoin oli tapana synagoogissa ja kodeissa, että seurakunta tai perhe yhtyi rukoilijan sanoihin lausumalla aamenensa, mikä tapa jatkui sitten alkukirkossa."

      Jos joku haluaa kirota ja sen päälle lausua aamenen, niin se on hänen asiansa. Mutta uskoville on sanottu: siunatkaa, älkääkä kirotko.
      Aamen.

      • pyh!

        Olet kuullut huuhaata. Raamattu sanoo Jeesusta Aameneksi.


      • pyh!
        pyh! kirjoitti:

        Olet kuullut huuhaata. Raamattu sanoo Jeesusta Aameneksi.

        jaa sorry, taisit lainata jotain toista kirjoittajaa ...


    • Hei !

      En avaa linkkiä mutta minulla on muistikuva että Aamen on hebreaa taikka kreikkaa ja merkitsee: "totisesti, näin on tapahtuva."

      Jumalan siunausta
      Jari Laurila

    • Amen klubi

      Amen on lyhenne sanoista Adventist Men (A-men)
      Se on eräänlainen homoklubi, jolle toivotetaan siunausta ruokousten loppussa.

      • pyh!

        Puhut potaskaa ja olet panettelija kuten se henki, jonka oma olet.


    • halle-lu-jah
    • aamen

      Totisesti

    • Anonyymi

      'Aamen' tarkoittaa: 'Totisesti olemme hulluja kaikki.'

      • Anonyymi

        Ei tarkoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarkoita.

        Kyllä 'aamen' on lyhenne seuraavasta:
        "Ahdasmieliset Adventistit Masturboivat ja Ejakuloivat Nyrkkeihinsä."


      • Anonyymi

        Ehkä sinä.


    • Anonyymi

      "totisesti", rukouksen tai saarnan loppusana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe