MENESTYSTÄ JA VAINOA
Apt. 13:42-52
---
13:42 Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina.
13:43 Kun synagoogasta hajaannuttiin, seurasivat monet juutalaiset ja jumalaapelkääväiset käännynnäiset Paavalia ja Barnabasta, jotka puhuivat heille ja kehoittivat heitä pysymään Jumalan armossa.
13:44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
13:45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
13:47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
13:49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
13:50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
13:51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.
--
Paavalin saarna otetaan hyvin vastaan Antiokiassa ja häntä pyydetään taas seuravanakin sapattina puhumaan (42).
Lähes koko kaupunki tuli silloin synagoogaan . Kukaan ei varmaan odottanut tällaista väenpaljoutta.
Eipä ihme, että myös vastustajat heräävät yrittäen keskeyttää Paavalin puheen (45). Paavali ja Barnabas eivät vaienneet(46).
Juutalaiset eivät pystyneet vaientamaan apostoleja puhtaasti hengellisin asein. Niinpä he turvautuvat toiseen keinoon; he yllyttävät ”jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan” (50). Rooman viranomaisten toimesta apostolit karkotettiin alueelta.
Miten tuttua tänäänkin! Niitä vainotaan, vilpillisiäkään keinoja kaihtamatta, jotka pitäytyvät Jumalan Sanassa.
(http://rankinen.blogspot.com/ )
-
Apostolit toimivat, kuten Jeesus oli neuvonut (Luuk. 9:5). He pudistivat tomut jaloistansa ja menivät Ikoniaan (51).
”Opetuslapset tulivat täytetyksi ilolla ja Pyhällä Hengellä” (52).
--
4. Taas armolahjoilla kansaasi virvoita.
Tuo terveyttä meille ja johda rauhan teille.
Hengellä meidät täytä, armosi syvyys näytä.
(Virsi 272:4)
Menestystä ja vainoa, Apt. 13:42-52
32
566
Vastaukset
- kyse vauvoista?
13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.
- jpp3
...kastelysymykseen, mutta jos näin on, niin voinet ystävällisesti siirtyä käymään kaste-keskustelua kaste-foorumille. Jokatapauksessa
Tapio522 otti esiin asiallisesti raamattu-foorumin henkeen sopivalla tavalla asian, joka
on täysin ajankohtainen täänäänkin. Siihen tulen vastaamaan, jos Herra suo myöhemmin tänään tai huomenna.
Tapio522 käy raamattu-keskustelua juuri oikessa
hengessä, eikä sorru, kuten esimerkiksi minä
olen langennut tyhmiin ja taitamattomiin väittelyihin tällä foorimilla. Mutta asiat on
viety Herran eteen jokapäiväisessä parannuksessa
armoa anoen Herralta, kun vaellus on ontunut.
Tästä kiitän Tapiota, että olet jaksanut kärsivällisesti pysyä 'oikeilla linjoilla', vaikka emmme näkemyksiltämme EHKÄ olekaan aina
samaa mieltä - en muista.
Siunausta teille Jeesuksen nimessä ja veressä
molemmille. Herran ARMO ja RAUHA olkoon teidän
kanssanne! - itse liitä tätä
jpp3 kirjoitti:
...kastelysymykseen, mutta jos näin on, niin voinet ystävällisesti siirtyä käymään kaste-keskustelua kaste-foorumille. Jokatapauksessa
Tapio522 otti esiin asiallisesti raamattu-foorumin henkeen sopivalla tavalla asian, joka
on täysin ajankohtainen täänäänkin. Siihen tulen vastaamaan, jos Herra suo myöhemmin tänään tai huomenna.
olen langennut tyhmiin ja taitamattomiin väittelyihin tällä foorimilla. Mutta asiat on
Tästä kiitän Tapiota, että olet jaksanut kärsivällisesti pysyä 'oikeilla linjoilla', vaikka emmme näkemyksiltämme EHKÄ olekaan aina
kanssanne!kastekeskusteluun, mutta Tapiohan väittää, että kasteessa saadaan Pyhä-Henki.
Oletko samaa mieltä. jpp3 kirjoitti:
kanssanne!jpp3: "...olen langennut tyhmiin ja taitamattomiin väittelyihin tällä foorumilla...."
---
"Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon" (Snl. 28:13).
Herran ARMO ja RAUHA olkoon sinunkin kanssasi nyt ja aina!Miksi ei Jumala voisi täyttää pieniä lapsiakin ilolla ja Pyhällä Hengellä?
Lukeehan Raamatussa, ettei Hänelle ole mikään mahdotonta (Lk. 1:37).
Lue vielä samasta luvusta Johannes Kastajasta, mitä hän koki äitinsä kohdussa (Lk. 1:39-45)!- kaksi erilaista
Tapio522 kirjoitti:
Miksi ei Jumala voisi täyttää pieniä lapsiakin ilolla ja Pyhällä Hengellä?
Lukeehan Raamatussa, ettei Hänelle ole mikään mahdotonta (Lk. 1:37).
Lue vielä samasta luvusta Johannes Kastajasta, mitä hän koki äitinsä kohdussa (Lk. 1:39-45)!tietä pelastukseen ja Pyhän-Hengen saamiseen?
Sinähän et ajattele, mitä kirjoitat:
"13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja USKOIVAT, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
13:49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan"
Eihän tuossa usko tullut kasteessa vaan :"Usko tuli kuulemisesta."
Sinun oppisi mukaan usko ja Pyhä-Henki tulee kasteessa.
Eihän Johannes Kastajaakaan oltu kastettu ja hän
sai Pyhän-Hengen.
Onko tämä taas niitä sinun kuuluisia poikkeuksiasi? kaksi erilaista kirjoitti:
tietä pelastukseen ja Pyhän-Hengen saamiseen?
Sinähän et ajattele, mitä kirjoitat:
"13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja USKOIVAT, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
Eihän tuossa usko tullut kasteessa vaan :"Usko tuli kuulemisesta."
Sinun oppisi mukaan usko ja Pyhä-Henki tulee kasteessa.
Eihän Johannes Kastajaakaan oltu kastettu ja hän
sai Pyhän-Hengen.
Onko tämä taas niitä sinun kuuluisia poikkeuksiasi?Voisimmeko jatkaa keskustelua kasteaiheesta vaikka seuraavassa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031796958
Huom. kastepalstalla on monia muitakin hyviä ketjuja, joissa kasteasiaa valotetaan monipuolisesti.
Kannattaa seurata ja osallistua sinunkin nimimerkki "kaksi erilaista" niihin keskusteluihin sävyisyyden hengessä ja samaa nimimerkkiä käyttäen!- jpp3
Tapio522 kirjoitti:
Voisimmeko jatkaa keskustelua kasteaiheesta vaikka seuraavassa ketjussa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000031796958
Huom. kastepalstalla on monia muitakin hyviä ketjuja, joissa kasteasiaa valotetaan monipuolisesti.
Kannattaa seurata ja osallistua sinunkin nimimerkki "kaksi erilaista" niihin keskusteluihin sävyisyyden hengessä ja samaa nimimerkkiä käyttäen!...Paavalin ensimmäisestä lähetysmatkasta Antiokiaan. Siellä, missä saavutetaan voittoja
ja menestystä, siellä pyörii myöskin paholainen
keinoja kaihtamatta, sillä ei meillä ole...
Ef.
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Kiitos rohkaisun sanoista itse Herramme Sanoilla!
Meidän Herramme armo, rauha ja ilo Hänessä vallitkoon sydämmessäsi! - pysytään tällä
Tapio522 kirjoitti:
Voisimmeko jatkaa keskustelua kasteaiheesta vaikka seuraavassa ketjussa:
Kannattaa seurata ja osallistua sinunkin nimimerkki "kaksi erilaista" niihin keskusteluihin sävyisyyden hengessä ja samaa nimimerkkiä käyttäen!palstalla, koska tuo aihen sivuaa Pyhää-Henkeä ja uskoa.
Vastaa vain lyhyesti. Tuossa Raamatunkohdassa:
13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja USKOIVAT, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
Miten on mahdollista, että nuo Antiokean ihmiset tulivat uskoon ILMAN, että heitä olisi kastettu?
Sehän on sinun oppisi mukaan mahdotonta! pysytään tällä kirjoitti:
palstalla, koska tuo aihen sivuaa Pyhää-Henkeä ja uskoa.
Vastaa vain lyhyesti. Tuossa Raamatunkohdassa:
13:48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja USKOIVAT, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
Miten on mahdollista, että nuo Antiokean ihmiset tulivat uskoon ILMAN, että heitä olisi kastettu?
Sehän on sinun oppisi mukaan mahdotonta!Uskon syntymiseksi Jumala käyttää välineinä Sanaa ja kastetta (Kol. 2:11-13).
- Ei tuossa puhuttu
Tapio522 kirjoitti:
Uskon syntymiseksi Jumala käyttää välineinä Sanaa ja kastetta (Kol. 2:11-13).
kasteesta mitään, vaan nuo ihmiset tulivat uskoon
kuultuaan julistusta! Ei tuossa puhuttu kirjoitti:
kasteesta mitään, vaan nuo ihmiset tulivat uskoon
kuultuaan julistusta!Lue Apt.2:38,39, Apt.19:1-7!
- siinä, minkä sinä
Tapio522 kirjoitti:
Lue Apt.2:38,39, Apt.19:1-7!
kirjoitit:
Onko se noin vaikeaa luopua omista ennakkoaseinteista? jpp3 kirjoitti:
...Paavalin ensimmäisestä lähetysmatkasta Antiokiaan. Siellä, missä saavutetaan voittoja
Ef.
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Meidän Herramme armo, rauha ja ilo Hänessä vallitkoon sydämmessäsi!jpp3: "...siellä pyörii myöskin paholainen
keinoja kaihtamatta..."
--
Näinhän se on ollut kautta aikojen.
Tämä tulee usein esiin lukiessamme Apostolien Tekojakin.
TAISTELU PAHAA VASTAAN
Ef. 6:10-20
---
Perimmältään kristillinen elämä on hengellistä taistelua ”Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa” (10).
Tässä taistelussa sota-asulla on tärkeä merkitys kestääksemme ”perkeleen kavala juonet” (12).
Vastustajamme on siis kavala, viisas ja voimakas, jolla on halussaan koko maailma ja sen lisäksi myös ”ilmatila”.
Meidän on myös taisteltava ”pahuuden henkiolentoja vastaan”, jotka ovat ” taivaan avaruuksissa” (12).
Vaikeutena taistelussamme on se, ettemme näe vihollistamme, koska vihollisemme ei ole ”verta ja lihaa”.
Taistelu on kuitenkin todellista.
Nämä ”oudot” voimat ei saa kuitenkaan lamaannuttaa meitä.
Saatanan juonet on paljastettava ja käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan niitä vastaan. On kyse elämästä ja kuolemasta.
Paavali käyttää koko ajan sotilassanastoa kuvaamaan tätä sotaa.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(13).jpp3 kirjoitti:
...Paavalin ensimmäisestä lähetysmatkasta Antiokiaan. Siellä, missä saavutetaan voittoja
Ef.
Meidän Herramme armo, rauha ja ilo Hänessä vallitkoon sydämmessäsi!PAAVALI JA BARNABAS IKONIONISSA
Apt. 14:1-7
--
Ikoniaan, Vähän Aasian keskiosassa sijaitsevaan kaupunkiin saavuttuaan Paavali ja Barnabas menevät juutalaisten synagoogaan.
Siellä toistuvat Antiokian tapahtumat.
Suuri joukko juutalaisia ja kreikkalaisia uskoivat. Osa juutalaisista eivät uskoneet, vaan yllyttivät pakanoita veljiä vastaan (2).- kenties luterilaista
Tapio522 kirjoitti:
jpp3: "...siellä pyörii myöskin paholainen
keinoja kaihtamatta..."
--
Näinhän se on ollut kautta aikojen.
Tämä tulee usein esiin lukiessamme Apostolien Tekojakin.
TAISTELU PAHAA VASTAAN
Ef. 6:10-20
---
Perimmältään kristillinen elämä on hengellistä taistelua ”Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa” (10).
Tässä taistelussa sota-asulla on tärkeä merkitys kestääksemme ”perkeleen kavala juonet” (12).
Vastustajamme on siis kavala, viisas ja voimakas, jolla on halussaan koko maailma ja sen lisäksi myös ”ilmatila”.
Meidän on myös taisteltava ”pahuuden henkiolentoja vastaan”, jotka ovat ” taivaan avaruuksissa” (12).
Vaikeutena taistelussamme on se, ettemme näe vihollistamme, koska vihollisemme ei ole ”verta ja lihaa”.
Taistelu on kuitenkin todellista.
Nämä ”oudot” voimat ei saa kuitenkaan lamaannuttaa meitä.
Saatanan juonet on paljastettava ja käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan niitä vastaan. On kyse elämästä ja kuolemasta.
Paavali käyttää koko ajan sotilassanastoa kuvaamaan tätä sotaa.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(13).seurakuntaa?
"Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(13)."
Ketähän vastaan se käy taisteluun, kun se itse on
luopunut Raamatun sanomasta? Homojen ja lesbojen suosiminen, naispappeus , vanhauskoisten vainoaminen ym ovat täsät hyvä osoitus.
Taisteleekohan se tuulimyllyjä vastaan? kenties luterilaista kirjoitti:
seurakuntaa?
"Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun(13)."
Ketähän vastaan se käy taisteluun, kun se itse on
luopunut Raamatun sanomasta? Homojen ja lesbojen suosiminen, naispappeus , vanhauskoisten vainoaminen ym ovat täsät hyvä osoitus.
Taisteleekohan se tuulimyllyjä vastaan?Kristuksen seurakunta on yksi, koska sillä on "Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste" (Ef. 4:5)
"Niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä" (Room. 12:5).
--
Kuulutko sinä Kristuksen ruumiiseen?- sinun mielestäsi,
Tapio522 kirjoitti:
Kristuksen seurakunta on yksi, koska sillä on "Yksi Herra, yksi usko ja yksi kaste" (Ef. 4:5)
"Niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä" (Room. 12:5).
--
Kuulutko sinä Kristuksen ruumiiseen?sillä minä tulin uskoon nuorena ja sain syntini anteeksi.
Sen jälkeen annoin kastaa itseni. - jpp3
Tapio522 kirjoitti:
PAAVALI JA BARNABAS IKONIONISSA
--
Ikoniaan, Vähän Aasian keskiosassa sijaitsevaan kaupunkiin saavuttuaan Paavali ja Barnabas menevät juutalaisten synagoogaan.
Suuri joukko juutalaisia ja kreikkalaisia uskoivat. Osa juutalaisista eivät uskoneet, vaan yllyttivät pakanoita veljiä vastaan (2)....aina minne Paavali menikin, joutui hän paholaisen raivon kohteeksi. Pisidian Antiokiasta
hänet ajettiin siis Lykaonian maakunnan Ikonioniin ja Lystraan vastustajien toimesta. Vastustajat kuitenkin seurasivat häntä Lystraan, jossa Paavali joutuikin sitten vastustajien kiihoittaman kansanjoukon kivittämäksi.
Paavali ei lannistunut. Ainoastaan tämän kestäminen on mahdollista Pyhässä Hengessä.
Tässä toteutuu, kuten jo aiemminkin Herran Sana:
Apt.9:16 "Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden." jpp3 kirjoitti:
...aina minne Paavali menikin, joutui hän paholaisen raivon kohteeksi. Pisidian Antiokiasta
hänet ajettiin siis Lykaonian maakunnan Ikonioniin ja Lystraan vastustajien toimesta. Vastustajat kuitenkin seurasivat häntä Lystraan, jossa Paavali joutuikin sitten vastustajien kiihoittaman kansanjoukon kivittämäksi.
Paavali ei lannistunut. Ainoastaan tämän kestäminen on mahdollista Pyhässä Hengessä.
Tässä toteutuu, kuten jo aiemminkin Herran Sana:
Apt.9:16 "Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."Apt.9:16 "Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
---
2. Kor. 11:23-33 Paavali esittää pitkän luettelon kaikesta siitä, mitä vastuksia hän on saanut kokea.
Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen opetus Vuorosaarnassa (Matt. 5-7. luvu), kun Hän rohkaisee meitäkin paineitten alla:
Matt. 5:10-12
5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.- sama tilanne
Tapio522 kirjoitti:
PAAVALI JA BARNABAS IKONIONISSA
--
Suuri joukko juutalaisia ja kreikkalaisia uskoivat. Osa juutalaisista eivät uskoneet, vaan yllyttivät pakanoita veljiä vastaan (2).kuin Antiokiassa:
Ap 14:1-2
Ikoniassa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan
ja PUHUIVAT niin, että suuri joukko, sekä juutalaisia että kreikkalaisia USKOI."
Taas Raamattu vahvistaa itse itsensä: "Usko tulee
kuulemisesta."
Ei siihen tarvita kastetta! sinun mielestäsi, kirjoitti:
sillä minä tulin uskoon nuorena ja sain syntini anteeksi.
Sen jälkeen annoin kastaa itseni.Enpä rohkeneisi ketään tuomita.
Joka turvaa yksin Kristuksen ansioon, saa armon.
Monissa kohtaahan me hairahdumme, jos ei niinkään opissa niin ainakin elämässä.
Meillä ei ole kerskaamista omassa itsessämme.
---
1.Joka aamu on armo uus,
miksi huolta siis kantaa!
Varjot väistyy ja vajavuus,
Jeesus voimansa antaa.
Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
meidän kanssamme nyt ja aina on,
täällä suo Isän suosion,
rauhan luonansa siellä.
2.Joka aamu on armo uus,
huolet voimme siis heittää.
Rangaistuksenkaan ankaruus
ei voi armoa peittää.
Herran hoidosta kiittäkäämme,
kun hän taivasta varten kasvattaa,
murheen allakin armahtaa,
hänen turviinsa jäämme.
(Virsi 547:1,2))- jpp3
Tapio522 kirjoitti:
Apt.9:16 "Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
---
2. Kor. 11:23-33 Paavali esittää pitkän luettelon kaikesta siitä, mitä vastuksia hän on saanut kokea.
Meidän on hyvä muistaa Jeesuksen opetus Vuorosaarnassa (Matt. 5-7. luvu), kun Hän rohkaisee meitäkin paineitten alla:
Matt. 5:10-12
5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.Kiitos Tapio, noista Sanan paikoista, sillä ne rohkaisevat minuakin. Paavali piti pelkkänä ilona
joutuessaan ahdistuksiin ja koettelmuksiin. Hänhän tähdensi,että iloitkaa aina Herrassa -
olosuhteista riippumatta. Muistat varmaan Apostolien teoista kertomuksen Filippaan
vanginvartijasta. Silloinkin hän iloitsi Herrassa, minkä hedelmänä vanginvartija perhekuntineen pelastui.
Täällä Suomessa vielä pääsemme toistaiseksi melko vähällä Paavaliin nähden ahdistuksissamme
sekä koettelemuksissamme. Tai miten kukin ahdistuksensa jaksaa kantaa. Sillä kaikille
niitä on tuleva.
Liitän otteen Paavalin kirjeestä kuinka hän
suhtautuu ja näkee nämä koettelemuksetkin kuin
Herran kädestä ja sallimuksesta hänelle
annetun iankaikkiseksi parhaaksemme:
Room.
5:3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
5:4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Fil.
2:18 samoin iloitkaa tekin, ja iloitkaa minun kanssani!
3:1 Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa! - hienoa, että
Tapio522 kirjoitti:
Enpä rohkeneisi ketään tuomita.
Joka turvaa yksin Kristuksen ansioon, saa armon.
Monissa kohtaahan me hairahdumme, jos ei niinkään opissa niin ainakin elämässä.
Meillä ei ole kerskaamista omassa itsessämme.
---
1.Joka aamu on armo uus,
miksi huolta siis kantaa!
Varjot väistyy ja vajavuus,
Jeesus voimansa antaa.
Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
meidän kanssamme nyt ja aina on,
täällä suo Isän suosion,
rauhan luonansa siellä.
2.Joka aamu on armo uus,
huolet voimme siis heittää.
Rangaistuksenkaan ankaruus
ei voi armoa peittää.
Herran hoidosta kiittäkäämme,
kun hän taivasta varten kasvattaa,
murheen allakin armahtaa,
hänen turviinsa jäämme.
(Virsi 547:1,2))kun on antanut elämänsä Jeesukselle ja saanut Pyhän-
Hengen sinetion todistukseksi, (Ef 1:13) ei tar-
vitse kysellä keneltäkään toiselta, onko uskossa vai ei.
Room 8:16
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia."
Onko sinulla jo tämä Hengen todistus? - vastaa?
hienoa, että kirjoitti:
kun on antanut elämänsä Jeesukselle ja saanut Pyhän-
Hengen sinetion todistukseksi, (Ef 1:13) ei tar-
vitse kysellä keneltäkään toiselta, onko uskossa vai ei.
Onko sinulla jo tämä Hengen todistus?Onko sinulla jo tämä Hengen todistus?
vastaa? kirjoitti:
Onko sinulla jo tämä Hengen todistus?
Uskon, että Jeesus Kristus on Herrani (1. Kor. 12:3) ja Vapahtajani.
Hän on sovittanut minunkin syntini ristillä.
Saan olla armahdettu syntinen.
---
1. Jeesuksesta laulan, Jeesuksesta vaan,
jolta syyni suuret anteeks sain ja saan,
jolta syyni suuret anteeks sain ja saan.
2. Hän mun syyni suuret poisti verellään,
otti synnin orjan armoon, elämään,
otti synnin orjan armoon, elämään.
(Virsi 276:1,2)- sinulla ole
Tapio522 kirjoitti:
Uskon, että Jeesus Kristus on Herrani (1. Kor. 12:3) ja Vapahtajani.
Hän on sovittanut minunkin syntini ristillä.
Saan olla armahdettu syntinen.
---
1. Jeesuksesta laulan, Jeesuksesta vaan,
jolta syyni suuret anteeks sain ja saan,
jolta syyni suuret anteeks sain ja saan.
2. Hän mun syyni suuret poisti verellään,
otti synnin orjan armoon, elämään,
otti synnin orjan armoon, elämään.
(Virsi 276:1,2)Hengen todistusta?
2. Kor 1:22
Kristuksenn.., joka on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän
sydämeen." sinulla ole kirjoitti:
Hengen todistusta?
2. Kor 1:22
Kristuksenn.., joka on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän
sydämeen."Jospa lukisit tarkemmin viestini!
- sinun viestiäsi,
Tapio522 kirjoitti:
Jospa lukisit tarkemmin viestini!
vaan sitä, onko sydämessäsi Hengen todistus Jumalan
lapseudestasi.
2. Kor13:5
Koetelkaa siis itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa
itseänne,. Vai ettekö TUNNE, että Jeesus Kristus on
teissä. Ellei, niin ete kestä koetusta." sinun viestiäsi, kirjoitti:
vaan sitä, onko sydämessäsi Hengen todistus Jumalan
lapseudestasi.
2. Kor13:5
Koetelkaa siis itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa
itseänne,. Vai ettekö TUNNE, että Jeesus Kristus on
teissä. Ellei, niin ete kestä koetusta."Lue viestini ja Raamatun paikat, johon viittaan!
"...ei kukaan voi sanoa "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä (1. Kor. 12:3).
-
Matt. 16:13-17
Joh. 20:28- "Riivaajatkin uskovat
Tapio522 kirjoitti:
Lue viestini ja Raamatun paikat, johon viittaan!
"...ei kukaan voi sanoa "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä (1. Kor. 12:3).
-
Joh. 20:28ja vapisevat."
Ei pelkkä pään tieto auta, ellei Pyhä-Henki asu
sydämessä! - ainakin rehellinen,
Tapio522 kirjoitti:
Lue viestini ja Raamatun paikat, johon viittaan!
-
Joh. 20:28kun et vastoin todellisuutta rupea väittämään,
että Henki todistaa sinun henkesi kanssa, että
olet Jumalan lapsi.
Kas, kun kasteessa tuo Pyhä-Henki ei tule ihmiseen,
vaan: "uskossa kuulemisen ja vastaanottamisen kautta."
Gal 3:2
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811