Tallipaikkojen hinnat

Muumuu

Kuinka kalliita noi tallipaikat oikein on?

5

3223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkosuklaa08

      Se riippu paljon
      1) Missäs talli on (lappi, pääkaupunkiseutu)
      2) täysihoito/ puolihoito/ tee-se-itse-talli
      3) tallin "varustelu" (maneesi, kenttä yms.)

      Pääsääntöisestihän etelä-suomessa on huomattavasti kalliimpaa (varsinkin pk-seudulla) kuin jossain lapin perukoilla.

      Täysihoitotalleissa hevosesi hoidetaan kokonaan (ruokinta n. 3krt/pv, tarhaus (puoli- tai kokopäivä, loimitus, karsinansiivous) paitsi ratsastus ja hevosen harjaus yms. jää omistajan vastuulle.
      Puolihoitotalleissa usein ainakin ruokitaan ja kenties tarhataan, mutta ainakin karsinansiivous jää omistajalle.
      "Tee-se-itse" talleissa kaikki hoidetaan itse.

      Täysihoitotallit ovat tietysti kaikkein kalleimpia.

      Jos tallilla on maneesi, se nostaa huomattavasti tallin hintaa. Halvinta on tietysti tallilla jossa ei ole kenttää eikä maneesia.

      Itse asustan täällä pk-seudulla joten näistä hinnoista voin kertoa.

      Käyn nyt kahdella tallilla joissa molemmissa vuokra on kuussa 500€. Talli on täysihoitotalli ja molemmissa on maneesit.
      Parhaimmilla maneesitalleilla vuokra voi olla jopa 600€/kk.

      Maneesittomat paikat ovat sitten jotain 200-400€/kk (sellaiset joissa kenttä) ja aivan halvimmat (joissa ei välttämättä edes kenttää) alle 200€.

      Varmaankin jos ei mitään ihmeitä kaipaa, hyvän tallipaikan saa alle 300€.

      • hevosihminen vuosia

        tallipaikkojen hinnat riippuu paikasta, mitä hintaan kuuluu ja onko kenttää ja maneesia. mun tietojen mukaan hinnat vaihtelee 250-490e kuussa "varustelusta" riippuen. joissain paikoissa voi tallihommia tekemällä saada alennusta.


      • homeitiö

        Hinta ei kyllä kerro mitään laadusta. Noin 600 euron vuokraa peritään Sipoolaisessa maneesitallissa (Hindsbyssä noin 20 hevosen yksityistallissa), missä tarhojen aidat hajoaa ja syötetään homeista heinää. Nettisivuilla luvataan kyllä jotain aivan muuta, ja hinnatkin ovat vanhoja. Parannusta ei ole havaittu pyynnöistä huolimatta, päinvastoin- tila pahenee kokoajan. Tämä laadun huononnus ei sen sijaan näy hinnan alennuksena, ilmeisesti missään paikassa. Törkeitä hintoja pääkaupunkiseudulla siis.


    • KathyaB

      Tallipaikat ovat mielestäni kalliita täällä. Yleisesti voi sanoa noin 400e/kk, yleensä hieman yli.

    • Anonyymi

      Heponiityn tallipaikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe