En oikein tiennyt että minne palstalle tämän laittaisin mut kokeillaan nyt tänne :)
Elikkäs olen pikkuhiljaa muuttamassa omaan asuntoon ja tahtoisin tietää että paljonkohan rahaa menee yhdellä hengellä perustarpeisiin kuukaudessa..?
Tietenki on yksillöllistä jotkut asiat mutta n. paljonko menee esim.
1. Hygieniatuotteisiin? (vessa-,talouspaperi, pyykinpesu-, huuhteluaineet, muut pesuaineet etc.)
Olisi kiva jos vielä erittelisitte mitä kaikkea te olette siihen laskenut jos olen vaikka unohtanut jotakin..
2. Vesi ja sähkö?
3. Ruokaan
Olenkohan nyt unohtanut jotakin.. Vuokra on sitten mitä se on ja bensakulut, netti ja puhelin on mitä on.. Olenko unohtanut nyt jotain..?
Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä mutta olisi kiva vähän tietää paljonko teillä menee :)
Kiitos etukäteen :)
menot kuukaudessa..
13
5791
Vastaukset
- vanhempi sinkku
Tässä keskimääräiset "pakolliset" kuukausimenot:
1. Hygieniatuotteet 25 eur
2. Vesi 15 eur
3. sähkö 25 eur
4. Ruokaan ja juomiin 400 eur
5. Vuokra 320 eur
6. Bensaan 100 eur
7. Muut autokulut 50 eur
8. Netti 35 eur
9. puhelin 25 eur
10. TV 20 eur
11. Vaatteet 20 eur
12. Liikunta ja muut harrastukset 20 eur
13. Baari 20 eur.
14. Muut 15 eur.
Yhteensä 1100 eur.
Palkkaa jää käteen 1600 eur, joten
viitisen hunttia jää vielä muuhun.
Syön hyvin ja terveellisesti ja autoilen paljon.
Ruokakuluista ja autoilusta voisi helposti satasenkin pihistää.
Mitään lehtiä mulle ei tule, luen ne kirjastossa.
Asun mukavasti ja edullisesti vuokrakaksiossa. - Rupsumaatti
Hoidan päivittäisostokset aina käteisellä ja tiliote kertoo, että elokuun alusta tähän päivään olen nostanut rahaa 2400 euroa. Tästä on osa mennyt muuhunkin kuin varsinaiseen elämiseen. Sanotaan että kulutus normaaliin elämään tuossa myöhemmin mainittujen kiinteiden kustannusten lisäksi on kuukaudessa 400-450 euroa. Ruokapuolesta en tingi ja kiireisenä syön paljon valmisruokia. Riisilinjalla voisin säästää huomattavasti. En tupakoi ja alkoholiinkaan ei mene satasta enempää vuodessa.
Vesi maksaa noin kympin kuussa (huoneistokohtainen mittari), sähkö runsaat parikymppiä, netti samoin, vakuutukset reilut kolmekymppiä. Vastike omasta asunnosta 120. Ajan niin paljon työajoja, että kilometrikorvaukset riittävät kattamaan kaikki autosta aiheutuvat kulut, myös pääomakulut, ja jää hieman ylikin.
Nettotulot kuussa noin 2000, josta jää vaivatta yli puolet säästöön ja sijoitettavaksi. Pärjäisin tarvittaessa kuudella-seitsemälläsadalla. - omillaan asuminen
Asun siis yksin ja menoni ovat seuraavat.
1. Hygieniatuotteet 20 €. Näihin olen laskenut vessapaperin,shampoot,pesunesteet,käsidesi,pyykinpesuaine,tiskiaine ,hammastahna ja terveyssiteet. Käsidesi ei ole pakollinen,eikä myös terveyssiteet,mikäli olet mies.
2. Vesi on 13 € ja sähkö n. 40 €/3 kk.
3. Ruokaan menee 150 € ja teen lähes aina itse. Mikäli syö valmisruokia,niin silloin menee enemmän,samanten jos käy joka päivä ulkona syömässä.
4. Muut menot: Vuokra on 380 €,sauna 8 €,puhelin n. 10 €,netti n. 22 €,tv-lupa n. 18 €,vakuutukset 26 €/3 kk,reseptilääkkeet 3 €/3 kk satsi,koulumatkat 43 € ja jäsenmaksut 43 € (vuosi).
Menojen jälkeen jää 179 € ylimääräistä ja tulot on 909 €. Siitä 40 menee säästöön ja lopuilla käyn kampaajalla,menen leireille ja retkille,käyn uimassa,ulkona syömässä,matkustelen....mitä kaikkee nyt keksii. En ole laskenut lääkärikäyntejä,koska niitä on tosi vähän. Autoa en omista,enkä ole velkaa kenellekään.
Tulen hyvin toimeen,kun elän nuukasti,vaikka opiskelija olen. Jotkut ovat sanoneetkin mulle,että voisin joskus esim. hemmotella itseäni,kun ylimääräistä jää tuon verran. Se on paljolti itsestään kiinni,miten rahaa käyttää. - kirjoittaa hän
Vaikka olen perheellinen ja ehkä sinäkin joskus..
Niin sinkkuna ollessa menoni olivat aika pienet siis ruoka ,yms.Pystyin tulemaan vähällä toimeen ,mut naiseni tullessa menot kasvoivat rajusti vaikka baari menot tippuivat jonkun 300€/kk ja autolla pörräilykin väheni n.200€/kk.
Mut naiset... uutta sohvaa verhoa mattoa koristeita ym ym ja peruselämisen taso jotenkin ylimitotettu.
Lasten vielä tullessa ja oman talon ostettaessa ollaankin aika tiukilla ja voin sanoa et 50t€/vuosiansioista ei jää omaan käyttöön mitään.
Kaikki menee lasten kuluihin ja vanhaan ja kalliiseen taloon ja velkaa on tosi paljon.
Ruoka ja kaikki muut talous asiat hoidan meidän perheessä joten jotenkin pärjäämme ettei naiseni pistä niitä menoja pilviin.
Mut yksi asia minua vaivaa mistä tässä ei muut ole kirjoittaneet että tarvitset vaatteita ,huonekaluja ,kodinkoneita , uusi tv ,uusi tietokone ,matkustelu ym. ym.
Ne kummiskin ovat isompia hankkeita.
Jotkut hygienia tuotteet ei nyt ole mikään iso erä/kk.Sinkulle.
Minä teen niin et ostan kerralla esim. 10 tuubia hammastahnaa samoin harjoja .8kg pyykkiaineen ja konetiskiaineenkin ison määrän kerralla ettei aina ole loppu.
Meillä pyykkikone pyörii monta kertaa/päivä.
Vesikään ei ole iso meno eikä kerrostalossa sähkökään. esim. vesilasku meillä omassa on n.25€/kk ja sähkö n.40€/kk.Lämmitys tosin maksaa jo n.2000€/vuosi ja lapsien hoitomaksut 380€/kk.
Esim. lääke ja lekuri menot ovat helposti luokkaa 300€/kk ,kun lapsilla on kaikenlaisia allergiota ja erinlaisilla lekureilla ja lääkekuureilla.
Monesti ajattelen miten pystyisin matkustelemaan ja ostamaan sen moottoripyörän käymään baareissa ostamaan jatkuvasti uusia vaatteita autonkin voisin vaihtaa parempaan . ,kun olisin sinkku ,mut on ne lapset ihania.Niitä en pois vaihtaisi !
Olen niitten kanssa yleensä kaiket vapaa-ajat eli ei ole edes mahdollista mennä minnekkään .
Kämppä on aina siinä kunnossa et vois luulla et pommi on räjähtäny.
Nyt ainut harrastus on 1/2 pulloa votkaa jokaisen vapaapäivän aattona lasten mennessä nukkumaan ;) ja aamulla klo.6 alkaa huuto ja mekastus ja siivoominen ja ruoan teko ym. ym. - mies 25vuotta
Vuokra 235e (vuokra sisältää veden, sähkön, pyykkituvan, kuntosalin)
Netti 14e
Ruoka,juoma 250e
puhelin 2e
Muu 50e
Yhteensä 551e/kk- jeah jahuuu
Ei voi muuta sanoo kuin hanki elämä !
- PokeriTaivaanTähti
jeah jahuuu kirjoitti:
Ei voi muuta sanoo kuin hanki elämä !
aloittaa kirjanpito näistä.
- kyselijääåä
haluanpa ihan tietää että missä kaupungissa pääsee noin halvalla vuokralla ja minkälainen asunto?
- Pentti.
kyselijääåä kirjoitti:
haluanpa ihan tietää että missä kaupungissa pääsee noin halvalla vuokralla ja minkälainen asunto?
Vuokra-asuntojen hintoja voit käydä katsomassa esim. Etuovi ja Oikotie.
Heti ensisilmäyksellä löysin:
Rovaniemi 173e/kk
Kankaanpää 200e/kk
Kemi 220e/kk
Merikarvia 222e/kk
Tammisaari 222e/kk
Forssa 225e/kk
Kauhava 240e/kk
Jämsä 245e/kk
Juva 250e/kk
Kotka 250e/kk
Pori 255e/kk
Kokkola 255e/kk
Nokia 270e/kk
Jyväskylä 275e/kk
Turku 275e/kk
Elikkä tässä listassa oli jo isoja kaupunkeja, Turku, Jyväskylä, Pori, Kotka, Rovaniemi. Eikä Jämsä, Kokkola ja Forssakaan mitään pieniä oo. Tiedän että Uudessakaupungista ja Oulusta saa halvalla asuntoja.
Nämä hinnat ovat tällähetkellä vapaina olevia asuntoja, eli tarkoittaa että eivät heti ole menneet vuokralle. Vielä halvemmat ovat menneet heti vuokralle, tai asukkaat eivät edes viitsi lähteä niistä pois. On mahdollista kytätä vuosia halpaa vuokra-asuntoa ja iskeä sitten kiinni kun huomaa sellaisen. Sillä tavalla saa vielä halvemmalla kuin tuossa listassa.
Vielä edullisemmaksi tulee vuokran maksaminen, jos vuokraa asunnon jonkun kanssa puoliksi. Tai sekin on mahdollista että on saanut vuokra-asunnon suhteilla edullisesti.
Yleensä nämä edulliset vuokra-asunnot ovat kerrostalon yksiöitä, mutta myös on mahdollista että ovat rivi- tai puutalon asuntoja. Yleensä ei ole ihan uudiskohteita.
Se on sanottava että halvimmat asunnot eivät ole aina hienoja ja parhaalla alueella. Ja jos neliöitä on alle 20, niin alkaa vuokratkin olemaan edullisia. - PihiHenri
Lainasta korot 67 euroa
Puhelut ja mobiilidata 12 euroa
Ruoka ja hygieenia 200 euroa (tiputetaan ruokaa pois sitä mukaa kun hinta nousee)
Netti 19 euroa (5 megainen, naapurin kanssa puoliksi)
Vastike 69 euroa (-92 rakennettu, 65 m2 rivari)
Sähkölämmitys 72 euroa (putoaa tämäkin, kulutus laskenut roimasti :)
Menot yht noin : 440 euroa / kk
Syön terveellisesti, punttaan ja lenkkeilen. En polta enkä juo alkoholia.
Töissä ollessani menot oli noin 50 euroa korkeammat.
Vielä voisi säästää, jos murtautuisi noihin kaupan ruokaroskiksiin, ostaisi pakkasen kestävän makuupussin, löis sähköt pois ja netin, ni AVOT jo ois mahtava elämä :)
- PihtariPertti
Kesällä ois tarkoitus testata 0 euron menoja kuukaudessa. En malta odottaa :)
- kivaataas
HEI kiinnostavaa mutta miten se onnistuu sukulaisten nurkissa ja syömässä. nuo edelliset viestit on aika lähellä totuutta satanen viikoss ruokaan ja röökiin riiittää vuokra noin 200 (vesi sähkö roskat) eli 500 - 600 kk riittäisi perusmenoihin terveisin kivaataas
- dgfsdf
Budjetti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708