"Entä jos rikon sapatin"-aloitukseen tuli paljon
vastauksia ja ainakin minä sain paljon opetusta,
jota on sydämessään tutkisteltava.
VAstausta en kuitenkaan saanut siihen, mitä
adventismissa sapatista opetetaan, loppujen lopuksi.
Kuitenkin ne käsitykset, mitä advarit ovat täällä
esitelleet6 - ne ovat varmasti lauantaikokouksissa
opittuja.
Sisaren aloitus "Rakkaus on lain täyttymys" - sekin sai paljon palautetta, enimmäkseen hyväksyvää ja täydentävää.
Surkuhupaisaa on se, että vastaansanojat - jäädessään sanattomiksi - alkavat yhä uudestaan
ja uudestaan jakaa käskyjen raskasta taakkaansa
lukijoiden niskaan.
On väärin korostaa uskoville lakiliittoa - "moraalilakia", kuten adv.pastori Aimo Helminen
luonnehti radio Deissä - sillä Jeesuksen
seuraajalta vaaditaan paljon enemmän.
Vaaditaan totuutta salatuimpaan saakka ja totuus
on alaston, mitä omiin ansioihin tai mahdollisuuksiin tulee. Jumalasta meihin tullut rakakus ja sitten taas meistä eteenpäin välitetty rakkaus - sen rakkauden hedelmän tekemistä tulisi
lain sijaan korostaa.
Luuk. 14:33
Niin ei myös teistä YKSIKÄÄN, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
1. Joh 4:18-20
18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
2. Kor. 8:7
Mutta niinkuin teillä on ylenpalttisesti kaikkea: uskoa, sanaa, tietoa, kaikkinaista intoa ja meistä teihin tullutta rakkautta, niin olkaa ylenpalttiset tässäkin rakkaudentyössä.
Ylifariseukset eivät siis voi olla Herran
opetuslapsia, nuo lainvaatijat, omien töiden
vaatijat. Jumalattomille moraalilakia tulisi
lukea, niille jotka eivät ole aikeissakaan
lähteä elävää Jumalaa seuraamaan.
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille.
UUDISTUSTA TARVITSEMME JOKA PÄIVÄ
Room. 12:2
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Gal 5:6b Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]
Ps. 51:10
(51:12) Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
Siunaten
Mielenmuutos tarpeen
10
170
Vastaukset
- noin tyhmä???
millä oikeutuksella SINÄ väität, että Jumalan moraalilaki on yhdentekevä?????
- peiliin :)
Raamatusta ei löydy Jumalan moraalilakia, heh, heh.
Onko sapatinvietto osoitus sinun moraalista? ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ ...vaan tee mitään muuta. - julistavat evankeliumia?
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille.
Paavali Kristuksen valtuuttamana
Psalmi 127:1-2
1 Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
kuningas Salomo, "Daavidin juurivesan" valtuuttamana
PS
2. Aikakirja 1:7-12
7 SINÄ YÖNÄ Jumala ilmestyi Salomolle ja sanoi hänelle: "Ano, mitä tahdot minun sinulle antavan".
8 Salomo vastasi Jumalalle: "Sinä olet tehnyt suuren laupeuden minun isälleni Daavidille ja tehnyt minut kuninkaaksi hänen sijaansa.
9 Niin toteutukoon nyt, Herra Jumala, sinun isälleni Daavidille antamasi sana; sillä sinä olet pannut minut hallitsemaan kansaa, jota on paljon niinkuin tomua maassa.
10 Anna siis minulle viisaus ja taito lähteä ja tulla tämän kansan edellä, sillä kuka voi muuten tätä sinun suurta kansaasi tuomita?"
11 Ja Jumala sanoi Salomolle: "Koska sinulla on tämä mieli etkä anonut rikkautta, tavaraa ja kunniaa, et vihamiestesi henkeä, etkä myöskään anonut pitkää ikää, vaan anoit itsellesi viisautta ja taitoa tuomitaksesi minun kansaani, jonka kuninkaaksi minä olen sinut tehnyt,
12 niin annetaan sinulle viisaus ja taito; ja lisäksi minä annan sinulle rikkautta, tavaraa ja kunniaa, niin ettei sitä ole ollut niin paljoa kenelläkään kuninkaalla ennen sinua eikä tule olemaan sinun jälkeesi". - Sisäisiin ongelmiisi
peiliin :) kirjoitti:
Raamatusta ei löydy Jumalan moraalilakia, heh, heh.
Onko sapatinvietto osoitus sinun moraalista? ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ, ÄLÄ ...vaan tee mitään muuta.Ei viestistäsi saa selkoa minkäänlaista ...
"Katso peiliin" - mitä sillä vihjaat?
"Onko sapatinviettosi osoitus moraalistasi?" - mitä SILLÄ tarkoittanet?
Eiköhän siinä viestissä nimenomaan raamatunkohdan
kautta todettu, että moraalilaki on jumalattomille.
Kun ovat vailla sellaista rakkautta, mikä ohjaisi
kohtelemaan lähimmäistä yhtä rakkaasti kuin itseä.
Sillä silloin olisi kaikilla hyvä olla, kun
toinen asetetaan edelle omaa etua.
Ei kristityille tarvitse muistutella viikkosapatista, sillä heillä on Jumalan ruha ja
kestävä sapatinlepo sydämessä.
Syyllistyt syntiin moralisoimalla kristittyjä ja
demonisoimalla sunnuntain. Herra näkee, että sydämessäsi tuomitset sunnuntaipyhän.
katso peiliin - Raamattu on peili - takapenkin taavi
Sisäisiin ongelmiisi kirjoitti:
Ei viestistäsi saa selkoa minkäänlaista ...
"Katso peiliin" - mitä sillä vihjaat?
"Onko sapatinviettosi osoitus moraalistasi?" - mitä SILLÄ tarkoittanet?
Eiköhän siinä viestissä nimenomaan raamatunkohdan
kautta todettu, että moraalilaki on jumalattomille.
Kun ovat vailla sellaista rakkautta, mikä ohjaisi
kohtelemaan lähimmäistä yhtä rakkaasti kuin itseä.
Sillä silloin olisi kaikilla hyvä olla, kun
toinen asetetaan edelle omaa etua.
Ei kristityille tarvitse muistutella viikkosapatista, sillä heillä on Jumalan ruha ja
kestävä sapatinlepo sydämessä.
Syyllistyt syntiin moralisoimalla kristittyjä ja
demonisoimalla sunnuntain. Herra näkee, että sydämessäsi tuomitset sunnuntaipyhän.
katso peiliin - Raamattu on peiliVoisiko joku adventisti kertoa että mitä hänen uskolleen on sapatti tuonut.
Mutta riennämme täydellistä mielenmuutosta kohti - kirkastamishetkeä.
Siihen asti - alituisesta mielen uudistumisesta Jumalan ja ihmisten edessä on kyse, eikä alituisesta riittämättömyydestä LAIN EDESSÄ.
I L M I S E L V Ä Ä
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ILMI, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Fil. 3:12
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
1. Tess. 2:16
kun estävät meitä puhumasta pakanoille heidän pelastumiseksensa.
Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa.
Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti.
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on ARMOLLINEN.
1. Kor. 3:13
niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ILMI se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
1. Kor. 4:5
Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee,
joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ILMI sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
1. Kor. 11:19
Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ILMI, ketkä teistä kestävät koetuksen.
1. Kor. 14:25
hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ILMI, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
2. Kor. 2:14
Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ILMI hänen tuntemisensa tuoksun!
KAIKKI ON KIINNI JUMALASTA JOKA ARMAHTAA (Rm 9:16)
Ps. 127:1
Matkalaulu; Salomon virsi. Jos Herra ei huonetta rakenna, niin sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät. Jos Herra ei kaupunkia varjele, niin turhaan vartija valvoo.
Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
MIELENMUUTOS
Room 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
Room. 4:5
mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
Hän uudistaa mielen- Ettei helvetinpyörä käynnis...
SULJETUN OVEN OPPI OLKOON SULJETUN SUUN OPPI
Suljetun oven oppi on paikallaan, kun meille
lukijoille tulee kiusaus tuomita kirjoittaja
tyhmäksi - ilman perustelua nimittäin, kuten eräälle veikkoselle tuossa juri kävi.
Ps. 141:3
"Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea."
SILLÄ VALHEAJATTELUN PALO ON TYÖLÄS SAMMUTTAA
Jaak. 3:6
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
- - - -
Jeesuksen veljen, Jaakobin kirje 3:1-11
1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Olkaatten siunatut! €€€ Jumala on ilmoittanut kautta aikain palvelijoidensa kautta sellaista mitä ei ole Raamatussa €€€
Bongasin palstalta yllä olevan kolmen-enkelin virkkeen.
Kyllä se on aivan pohjanoteeraus Raamatu halveksunnassa ja on omatekoisen uskonnon ylistämistä.
Sillä tietenkään ei tule mitään pelastussanomaa
muuttavaa ilmoitusta Herralta, eikä Jumalan profeetta eksytä pois Raamatusta, vaikkapa
ellensapattisinettiuskontoon.
tietysti Jumala on ilmoittanut sellaista, mitä
ei ole Raamatussa. Mutta juuri siten Raamattu
on syntynyt, että kun Jumala johdatti kirjaamaan
sinne kaiken sen tarpeellisen, mitä on ilmoitettu.
Onhan siellä aivan loppuun asti kaikki oleellinen
pelastuksen kannalta; Ilmestyskirja paljastaa
aivan loppuun asti Jumalan suunnitelmat.
Tietenkään Raamatussa ei ole pikkupoppoille
tarkoitettuja sanomia, eikä tietenkään mitään
sensuuntaista, mitä EGW tähdentää, koska EGW:n
oppi on Jumalan lähettämä (=sallima) EKSYTYS.
2. Tess 2:10-11
10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. [2. Kor. 4:3; 2. Tim. 4:4]
11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen,
12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Päätelkää itseOlisimmepa yhtä innokkaita mielenmuutokseen kuin on ollut Pietari, jota Jeesus kuvasi kalliopohjaksi!
Joh 13:8-10a
8 Pietari sanoi hänelle: "Sinä et ikinä saa pestä minun jalkojani!" Jeesus vastasi: "Jos minä en pese sinua, ei sinulla ole sijaa minun luonani."
9 Silloin Simon Pietari sanoi: "Herra, älä pese vain jalkojani, pese myös kädet ja pää."
10 Tähän Jeesus vastasi: "Se, joka on kylpenyt, ei tarvitse pesua, hän on jo puhdas.* Ja te olette puhtaita...
Silloin voimme todeta Raamatun sanojen mukaan:
"En elä enää minä, vaan Kristus elää minussa."
Niinkuin Vanha Testamentti Kristuksesta ennsutaakin:
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Jeesushan totesi kaikkien kirjoitusten todistavan
Hänestä. Mutta lainopettajat etsivät elämää
lainnoudattamsiesta - omaksi kadotuksekseen, kuten
Jeesus totesi myös.
Tämä jalkojenpesu on hengellinen kuvaus, mutta tietysti voitulla tilanteita, jolloin sitä tarvitaan fyysisestikin:
Joh. 13:14
Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
Sillä eihän Jeesus opetuslapsia kylvettänyt fyysisesti, vaan hengellisesti - pesi uskon
sanalla. Sen sanan saarnaamistahan evankeliointi
on. Mutta: "Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle
Herran käsivarsi ilmoitetaan?", Jes 53:1.
Room 10:8-11
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".- vaaditaan :)
Matteuksen evankeliumi:
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
Jos et tiedä, mitä taivaallinen isäsi tahtoo, niin voit kysyä sitä Alex-Kasilta, tuolta iankaikkiselta jumalan tahdon tulkilta.
Olisiko Alex-Kasista myös apua maallisiin asioihin. Monelle on varmaan jo tarpeeksi vaikeaa käsittää, mitä maallinen isä milloinkin haluaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454