Ketkä ovat Herran voideltuja nykyisin?

Luin pitkän ja mielenkiintoisen artikkelin siitä, että viimeistään viime vuosikymmeninä on kaikkiin kirkkoihin ja herätysliikkeisiin pesiytynyt sellainen harhaoppi, että muutamat ko. kirkkojen ja herätysliikkeiden 'kärkihahmoista' ovat erityisvoideltuja 'supersaarnajia' ja/tai 'parantajia' ja/tai profeettoja ollen selvästi YLITSE MUIDEN ja srk:n rivijäsenet eivät ole mitään, tuskin sitäkään :)

Tällainen harhaoppi on johtanut kaikkialla maailmassa joidenkin 'julkkujen' ja 'starojen' nostamista korokkeelle ihmis-ikoneina palvottaviksi, kuten ne kultaiset vasikat muinoin Siinain erämaassa.

Alla olevassa linkissä aivan oikein todettiin, että KAIKKI uudestisyntyneet Yeshuaan uskovat ovat samaa Henkeä saaneet ja Pyhän Hengen voitelemia. Olen oman kokemukseni perusteella tästä totuudesta täysin samaa mieltä, sillä löydämme ennenkaikkea siihen selkeät perustelut UT:sta ja monesta eri kohtaa sieltä!

Tässä linkki artikkeliin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001325&posting=22000000031410871

Suomessakin näemme, että artikkelissa mainittua yksilöiden väärää korotusta ja suoranaista henkilökulttia esiintyy yhä enenevässä määrin kaikissa eri kirkkokunnissa ja herätysliikkeissä. Tämä on eksyttävää ja hengenvaarallista!

Silti tulisi lisäksi painottaa sitä, että apostolisella pohjalla toimivassa paikallis-srk:ssa on Pyhä Henki erottanut sen jäseniä erityistehtäviin Messiaan ruumiin rakentamiseksi. Kaikilla on saman Hengen antama voitelu, muttei kaikkia ole erotettu samoihin tehtäviin!

Tarkoitan tällä erilaisia srk-virkoja ja/tai armoituksia, kuten:

- paimenet (siis monikossa)
- opettajat
- profeetat
- apostolit
- evankelistat
- diakonit
- 'hengelliset äidit' (uskossaan varttuneet naiset)
- 'hengelliset vanhemmat veljet' (uskossaan varttuneet veljet)
- avustajat
- hallinnan expertit (kiinteistön ja raha-asiain hoito jne)
- musiikin ja kuoron johto
- yksittäiset laulajat ja ylistäjät
- todistajat = kaikki srk:n jäsenet
- unien ja ilmestysten näkijät
- erityisarmolahjoja saaneet (esim. terveeksitekemisen armolahjoja saaneet, henkien erottamisen armolahjan saaneet jne.)
- taloudellisen vastuun kantajat = kaikki srk:n jäsenet
- jne. jne.

Lisäksi kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat srk:n ulkopuolella Yeshuan todistajia missä ikinä vaeltavatkaan.

- - -

Mitä mieltä sinä lukija olet tästä?

Siunausta Yeshuassa!

11

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ...paljossa olen samaa mieltä kanssasi.

Mielestäni noin suurten muutosten teossa ovat AJOITUS ja muutoksentekotapa ensiarvoisen tärkeitä.

Kun tiedämme, että ev.lut.kirkkoon kuuluu noin 80% suomalaisista, niin ennenkuin ko. kirkko 'puretaan', pitää ainakin sen uskoville jäsenille olla valmiina heille sopiva muu vaihtoehto eli riittävän tasokas hengellinen uskovien yhteisö. Eihän uskovia voi heittää kadulle tai epämääräisiin lahkoihin!

Minä kannatan ennenkaikkea esirukousta väkevän herätyksen saamiseksi, jossa Yeshua Messias J-lan Pyhän Hengen kautta saa ottaa ohjat käsiinsä. Olemme jo nähneet millaiseen luopumukseen kirkko/kirkot ja lukuisat herätysliikkeet ovat ajautuneet ja edelleen pvat menossa, kun sellaiset ihmiset pitävät ohjia käsissään, jotka eivät alistu Yeshuan Pyhän Hengen johtoon ja Hänen käytettäväkseen.

Kiitos linkistä...

Siunausta ja hyvää yötä Yeshuassa!

• hildurvonhopsis

Olin hyvin vakavasti sairaana muutamia vuosia sitten. Yksi ystävättäreni sanoi minulle aina: "Tulehan tuonne kokoukseen niin paranet, kun 'se-ja-se-ihminen' rukoilee puolestasi". Sanoin hänelle, etten koskaan palvo ketään ihmisiä, vaan Jumala parantaa minut, vaikka oma lapseni tai kuka tahansa uskova rukoilee. Tuolle ystävättärelle ei mennyt perille ja hän "juoksi" milloin kenenkin "suuruuden" perässä.

Kävin toki tilaisuuksissa ja kutsuin seurakunnan vanhimman kotiini ja hän voiteli minut öljyllä ja rukoili puolestani ja julisti kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, niin kuin Jaakobin kirjan 5:13-18 kehottaa. En parantunut silloinkaan. Olin hyvin kauan hyvin sairaana. Sitten tulin parmpaan kuntoon. Kunnian annan Jumalalle - en kenellekään ihmiselle.

Minua inhotti nuo 'väärät profeetat', jotka suurella äänellä karjuivat seurakunnissa (siellä oli kyllä mikrofonikin eikä Jumalallakaan ole huono kuulo) ja rukouksen jälkeen tenttasivat: "Paranitko, paranitko, sano että paranit". Sitten he huusivat hurmahenkisesti että "nyt parani", vaikka mitään ei tapahtunutkaan. Ei siinä viitsinyt silloin alkaa sanomaan, ettei mitään tapahtunut. Nyt kyllä uskaltaisin - silloin en uskaltanut. Ihan yhtä sairas olin tuollaisen tilaisuuden jälkeenkin. Uskoani todella koeteltiin. En lähtenyt enää mihinkään 'hihhulikokouksiin' ja rukoilin kotona, että jos Jumala haluaa, niin tulen hänen luokseen, mutta pyysin lisäaikaa, kun lapsenikin olivat vielä pieniä. Pyysin toki esirukouksia. Kun nuorempi lapseni täytti 18v, olin todella helpottunut. Sain lisäaikaa. Nuorempi lapseni on jo 21 ja täyttää pian 22v. Olen saanut monta vuotta lisäaikaa ja syy ja hoito sairauteeni löytyi. Kiitän Jumalaa ja palvon yksin ja vain Häntä. Kunniaa en anna kenellekään ihmiselle.

Noissa joissakin 'hihhulikokouksissa' minulle tulee joskus todella pama olo, ja koen, että nyt ollaan kyllä ihan väärällä tiellä. Leipäpapin puheenkin erotan hyvin pian uudestisyntyneen ja uskovan papin puheesta.

Uskon toki armolahjoihin ja parantamisen armolahjaankin. "Anokaa parhaita armolahjoja seurakunnan rakennukseksi" kehotetaan Raamatussakin. 1.Korinttolaiskirje 12.luku kertoo armolahjoista.

Aina on kuitenkin muistettava KUKA nuo lahjat on antanut. On kiitettävä armolahjan antajaa ja rukouksiin vastaajaa, eikä sitä (ehkä)julkkista, joka puhuu edessä ja rukoilee ihmisten puolesta.

Olen nähnyt filmin, joita sanottiin tarkastetuiksi ja aidoiksi. Afrikassa siinä rukouksen aikana kaikkien nähden naisen rintasyöpä parani ja syöpä vuoti pois. Filmissä näytettiin, kun jollain miehellä oli selässä kammottava reikä, josta syöpä oli syönyt ihon ja lihakset ja kudosta. Tuo sama mies näytettiin muutama viikko tuon rukouksen jälkeen ja kasvain oli hävinnyt ja reikä selästä oli mennyt umpeen. Tuo filmi näytettiin ev.lut.kirkossa, jossa armolahjoista puhuminen ja niiden toteutus ei tunnu oikein menevän aina 'perille'.

Yksi armoitettu Herran palvelijatar ev.lut.kirkon puolella on ollut jo vuosikausia iäkäs ja vaatimaton Ulla Christina Sjöman. Hän on Herran palvelijatar, joka antaa kaiken kunnian ja kiitoksen Jumalalle. Häntä itseään ei palvota. Ulla sisar kertoi kuulevansa Jumalan äänen ihan äänenä ja sanoina, kun hän rukoilee ihmisten puolesta. Joillekin tuntemilleni uskoville tullee ilmestyksiä ja he näkevät, mitä Jumala haluaa kertoa seurakunnalle. Joillekin tulee vain 'sisäinen tunne' ja hän kertoo rukoiltavalle. Profetiat on aina arvosteltava ja Jumala ei mene profetioissaan Raamatun sanan edelle EIKÄ KOSKAAN käske tekemään mitään pahaa kenellekään.

On todellakin suuri vaara, että joku ihminen nostetaan korokkeelle, ja se on TÄYSIN VÄÄRIN. Meillä jokaisella on lupa rukoilla ja Jumala voi toimia ihan meidän jokaisen kautta. Armolahjat voidaan ottaa pois, jos ihminen ylpistyy tai jos hän sallii ihmisten palvoa häntä itseään eikä Häntä, joka nuo lahjat antoi ja vastaa rukouksiin.

Kiitos ja kunnia ja ylistys olkoon Isälle Jumalle ja Pojalle Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle.

Otit Yakov-veli todella tärkeän asian esiin. Taivaan Isän runsasta siunausta sinulle ja kaikille rakkaillesi. Olet Herran Jeesuksen käytössä itsekin ja osaat antaa kunnian Jumalalle. 'Lisäksi kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat srk:n ulkopuolella Yeshuan todistajia missä ikinä vaeltavatkaan' - niinkuin kirjoitit.

♥ Ole siunattu Jeesuksen nimessä ♥

• Parahin Hildur!

Toivon, että mahdollisimman moni lukee palautteesi ottaen siitä opiksi ja varoittaa myös muita noista kavalista 'superuskovista' tai 'erityisvoidelluista' kuten heitä nykyään kutsutaan, joita korotetaan muitten uskovien yläpuolelle, vaikka Pyhä Henki korottaa ainoastaan Yeshuaa!

Olen vuosikymmeniä sitten Stadissa asuessani ollut mukana mainitsemassasi Ulla Christina Sjömanin (UCS) kokouksessa Munkkiniemen kirkossa ja koin siellä voimakkaan Pyhän Hengen läsnäolon. En siksi ihmetellyt lainkaan, että kirkko oli tupaten täynnä ja nuoria istui lattialla ja käytävillä, koska istuinpaikat olivat loppu, vaikka oli torstai-ilta!

Noissa UCS:n kokouksissa on hyviä aineksia apostolisesta srk-käytännöstä:

- Kokouksiin valmistaudutaan rukoillen Hengessä
        - Ylistyslauluissa korotetaan Yeshuaa ja Isä J-laa
        - Kokouksen johtaminen annetaan Pyhälle Hengelle
        - Kokouksissa tuodaan rukousaiheet koko läsnäolevan joukon rukoiltaviksi ja Yeshua vastaa rukouksiin.
        - Kokouksissa todella odotetaan Herran vastaavan rukouksiin!

Sydämestäni siunaan noita kokouksia ja niiden vastuuhenkilöitä noilta mainituilta osin. Silti nuo kokoukset eivät, kuten tiedätkin, voi korvata sitä puutetta, minkä vain kuuliainen apostolisen paikallisseurakunnan rakenne ja toimintamalli voivat meille antaa terveen hengellisen kasvun saamiseksi ja sen kautta kasvamiseksi palveluksen työhön Messiaan paikallis-srk:n rakentamiseksi, jossa opetustehtävä on annettu vain miehille tiettyjen perusteltujen syiden vuoksi.

Jo se, että apostolisena aikana "uskovat olivat alati, joka päivä yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella" osoittaa miten kauaksi me nykyajan kristityt olemme etääntyneet oikeasta srk-käytännöstä!

- - -

Myös mulla on ollut kokemus vakavasti sairaana olemisesta. Rintakehäni oli ylen kipeä ja vääntynyt luonnottomaan asentoon. Herättyäni aamulla herätyskellon soittoon ja kun yritin nousta vuoteesta, niin vaivoin kykenin vihkovan kivun saattelemana pudottautumaan ensin lattialle ja sitten konttaamaan puhelimen luo. Soitin ensin työpaikkaani, etten kykene tulemaan töihin.

Sitten yritin klo 9:n maissa soittaa eräälle uskonveljelle, jotta hän rukoilisi puolestani, mutten saanut häneen millään yhteyttä. Silloin Herra sanoi mulle Henkensä kautta: "Rukoile itse itsesi puolesta!" Yksinkertaisesti käskin sitä Yeshuan nimessä lähtemään ja olemaan ikinä palaamatta! Heti kipu helpotti ja alle 10 min kuluttua sairaus oli täysin kadonnut, eikä ole sen koommin palannut!

HALLELUYAH! Kaikki kunnia J-lalle Yeshuan nimessä!

Siunausta sulle Yeshuassa!

• siinä, että nousee miehiä, staroja, jotka sanovat jotakin olevansa.

Mieleen tulee vanhan viisaan ja arvostetun Gamalielin sanat:

Apt. 5:35-39
      "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
      Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa,
      ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki,
      jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
      Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä
      ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui,
      ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
      Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla;
      sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
      mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa.
      Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."

Monenlaisia 'Teudaksia ja Juudaksia' on noussut esittelemään omia erinomaisia
      ilmestyksiään ja oppejaan - kuka milläkin menestyksellä.
      Heidän toimintaansa on aina pitänyt suhtautua sillä periaatteella, jonka
      Sana opettaa: "koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;" 1. Tess. 5:21

Se on aivan totta, että tämä nykyinen aika on supermiesten ja helppoheikkien
      kulta-aikaa - ihmeiden tekemiselle ja huijauksille on nyt ennennäkemätön 'tilaus'.

Löysin linkittämästäsi artikkelista sellaisen kohdan, jonka ymmärtämisellä
      on minun nähdäkseni ratkaiseva merkitys jokaiselle uskovalle:

-------
      Liha on ristiinnaulittava, ei voideltava!
      Vanhassa Testamentissa liha oli ympärileikattava;
      Uudessa Testamentissa liha on ristiinnaulittava,
      painettava alas tai kiellettävä. Lihaa ei pidä voidella tai korottaa.
      Tutkikaamme nyt, mitä Paavali kirjoitti galatalaisille (2:19):
      "Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu..." ja Gal. 5:24:ssä:
      "Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa
      himoineen ja haluineen".
      Meidän himomme ja halumme, se mikä ihmisessä on lihallista, on ristiinnaulittava,
      kuoletettava, tapettava Jumalan armosta ja Hänen voimallaan.
      -------

Mitä mieltä Yakov olet tuosta kohdasta pastori Robert Mazur'in saarnassa?

• Kun opetuslapset kyselivät tulevia tapahtumia, niin Yeshua aloitti pitkän luettelonsa sanoilla:
        (Matt.24:4b,11)

"4. ...Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä! Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Messias (=Voideltu!), ja he eksyttävät monta!

11. Ja monta väärää profeetta nousee, ja he eksyttävät monta."

- - -

Kaikki esille ottamasi kohdat siitä, mitä meidän tulee tehdä omalle lihallemme, ovat loistavia! Lisäisin siihen myös seuraavan UT:ssa annetun kehoituksen:

- Ef.4:22-24

"...Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,

23. ja uudistua mielenne hengeltä

24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen."

- Kun muistelemme niitä esimerkillisiä Yeshuaa vuosisatojen saatossa seuranneita pyhiä, niin tunnusomaista heille kaikille on ollut vaatimattomat ulkonaiset puitteet: he söivät yksinkertaisesti, rukoilivat alituiseen ja paastosivat usein. He unohtivat omat tarpeensa antautuessaan Messiaan rakkauden vaatimana palvelemaan kärsiviä lähimmäisiään.

Franciscus Assisilainen eli 1200-luvulla ja muistaakseni hän neuvoi miten meidän tulee kohdella tätä lihanruumistamme: Se on kuin aasi, jolle tulee antaa vain välttämätön ravinto ja se tulee alistaa palvelemaan Herraa, sillä Yeshua ratsastaa edelleen vain aasilla. Franciscus eli itse miten opetti. Hänen vaeltaessaan yksinkertaiseen kaapuunsa verhoutuneena kylästä kylään, ihmiset hänet nähdessään soittivat kirkonkelloja, jolloin kaikki kansa pyrki hänen lähelleen, sillä hänestä virtasi voima, joka paransi sairaat. Päästyään tiensä päähän, hänet löydettiin eräänä kylmänä talvipäivänä ulkoa, kovan lankun päältä, jolla hän oli nukkunut pois palveltuaan Herraa uskollisesti kuolemaansa asti. Hän painoi kuollessan vain n. 40 kg. Miten mahtavan esikuvan omalla elämällään ja miten puhuttelevan rukouksen hän meille perinnöksi jättikään!

Rakastan sitä erityisesti sen nöyrän hengen vuoksi, jolla se on laadittu:

"Herra, tee minusta rauhasi välikappale,

niin että sinne missä on vihaa, toisin rakkauden,

missä loukkausta, toisin anteeksiannon,

missä epäsopua, loisin yksimielisyyden,

missä erehdystä, osoittaisin totuuden,

missä epäilystä, auttaisin uskoon,

missä epätoivoa, nostaisin luottamuksen,

missä pimeyttä, loisin Sinun valoasi,

missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon

etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita.

Hakea ymmärtämystä, kuin ymmärtää toisia,

pyytää rakkautta, kuin rakastaa muita.

Sillä antaessaan saa, kadottaessaan löytää,

unohtaessaan saa anteeksi,

kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.

Aamen."

Rukouksestaan on olemassa hieman eri versioita. Yllä oleva on mielestäni yksi parhaista.

Mitä sinä ajattelet tästä rukouksesta?

Siunausta Yeshuassa!

• Yakov kirjoitti:

Kun opetuslapset kyselivät tulevia tapahtumia, niin Yeshua aloitti pitkän luettelonsa sanoilla:
        (Matt.24:4b,11)

"4. ...Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä! Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Messias (=Voideltu!), ja he eksyttävät monta!

11. Ja monta väärää profeetta nousee, ja he eksyttävät monta."

- - -

Kaikki esille ottamasi kohdat siitä, mitä meidän tulee tehdä omalle lihallemme, ovat loistavia! Lisäisin siihen myös seuraavan UT:ssa annetun kehoituksen:

- Ef.4:22-24

"...Teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,

23. ja uudistua mielenne hengeltä

24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen."

- Kun muistelemme niitä esimerkillisiä Yeshuaa vuosisatojen saatossa seuranneita pyhiä, niin tunnusomaista heille kaikille on ollut vaatimattomat ulkonaiset puitteet: he söivät yksinkertaisesti, rukoilivat alituiseen ja paastosivat usein. He unohtivat omat tarpeensa antautuessaan Messiaan rakkauden vaatimana palvelemaan kärsiviä lähimmäisiään.

Franciscus Assisilainen eli 1200-luvulla ja muistaakseni hän neuvoi miten meidän tulee kohdella tätä lihanruumistamme: Se on kuin aasi, jolle tulee antaa vain välttämätön ravinto ja se tulee alistaa palvelemaan Herraa, sillä Yeshua ratsastaa edelleen vain aasilla. Franciscus eli itse miten opetti. Hänen vaeltaessaan yksinkertaiseen kaapuunsa verhoutuneena kylästä kylään, ihmiset hänet nähdessään soittivat kirkonkelloja, jolloin kaikki kansa pyrki hänen lähelleen, sillä hänestä virtasi voima, joka paransi sairaat. Päästyään tiensä päähän, hänet löydettiin eräänä kylmänä talvipäivänä ulkoa, kovan lankun päältä, jolla hän oli nukkunut pois palveltuaan Herraa uskollisesti kuolemaansa asti. Hän painoi kuollessan vain n. 40 kg. Miten mahtavan esikuvan omalla elämällään ja miten puhuttelevan rukouksen hän meille perinnöksi jättikään!

Rakastan sitä erityisesti sen nöyrän hengen vuoksi, jolla se on laadittu:

"Herra, tee minusta rauhasi välikappale,

niin että sinne missä on vihaa, toisin rakkauden,

missä loukkausta, toisin anteeksiannon,

missä epäsopua, loisin yksimielisyyden,

missä erehdystä, osoittaisin totuuden,

missä epäilystä, auttaisin uskoon,

missä epätoivoa, nostaisin luottamuksen,

missä pimeyttä, loisin Sinun valoasi,

missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon

etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita.

Hakea ymmärtämystä, kuin ymmärtää toisia,

pyytää rakkautta, kuin rakastaa muita.

Sillä antaessaan saa, kadottaessaan löytää,

unohtaessaan saa anteeksi,

kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.

Aamen."

Rukouksestaan on olemassa hieman eri versioita. Yllä oleva on mielestäni yksi parhaista.

Mitä sinä ajattelet tästä rukouksesta?

Siunausta Yeshuassa!

Franciscus Assilainen oli hänkin omana aikanaan tietynlainen 'stara', merkkihenkilö.

Erikoinen mies hänen on täytynyt olla; sai jo elinaikanaan paaveilta hyväksyntää,
        pari vuotta kuolemansa jälkeen hänet julistettiin pyhimykseksi.
        Ilmeistä on, ettei edes paavin kirkon suopeus turmellut Franciscuksen elämää.

Jonkinlaisia yhtäläisyyksiä Franciscuksella löytyy äiti Teresan (1910-1997) kanssa:
        Ulkonaisesti vaatimaton elämä, köyhien auttaminen ja lopulta - pyhimyksen 'arvo'.
        No, äiti Teresalla katolisen kirkon pyhimysprosessi on vielä kesken..

Niin, se rukous, josta kysyit kommenttia!

Franciscuksen rukouksesta heijastuu todellisen Jumalan palvelijan mieli.
        Haluan sydämeni pohjasta yhtyä tuon rukouksen jokaiseen säkeeseen.

• Virpi.

Sak. 4:10

(4:14) Silloin enkeli selitti: "Nämä tarkoittavat niitä kahta öljyllä voideltua, jotka ovat koko maailman valtiaan palveluksessa."

Raamattu puhuu 2 voidellusta, jotka ovat Taivaan Kuningas ja Kuningatar,

Jesaja 11

1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.

Jotka Jesaja ilmoittaa.

• ...liittyvät käsitykseni mukaan menneeseen aikaan. Sakarja toimi profeettana noin vv. 520-480 eKr, kun taas Jesaja reilut 200 vuotta aiemmin, noin vv.760-700 eKr.

Me olemme keskustelleet tässä keskustelussa vain uuden Liiton aikaisista, eli "Pyhän Hengen Armotalousaikakauden" aikana Pyhällä Hengellä täytetyistä eli "voidelluista" Yeshua Messiaan pyhistä, joita me kaikki Hänen pelastukseen valittunsa olemme, jos olemme olleet kuuliaisia Yeshuan ja tämän apostolien opetuksille.

VT:ssa on ennustettu, että J-la tulee vuodattamaan Pyhän Henkensä kaiken lihan (eli kaikkien ihmisten) päälle. Luemme: Jooel 2:28-32

"28. Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

29. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

30. Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;

31. aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.

32. Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu."

Täm Jooelin ennustus toteutui ensi kerran noin vuonna 30 jKr., kun Yeshua lähetti Pyhän Hengen heti kuolemaansa ja ylösnousemustaan seuranneena Helluntaina kaikille opetuslapsilleen, joita oli silloin yhdessä koolla noin 120, heidän rukoillessaan yläsalissa. Luemme Apt.2:1-21

"1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.

5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.

7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

9. Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10. Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11. kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

12. Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
        13. Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".

14. Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        15. Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.

16. Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:

17. 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        18. Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

19. Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        20. Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        21. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.' "

- Kuten huomaamme, viittaa apostoli Pietari tässä profeetta Jooelin ennustuksen toteutuneen, kun Pyhä Henki eli "Hengen voitelu" annettiin ensi kertaa suurelle joukolle muillekin, kuin vain profeetoille ja kuninkaille!

Siunausta Yeshuassa!

• jpp3

...jo Sanan mukaankin täysin oikeilla linjoilla.
      Itse en kiellä parantamisen armolahjaa, mutta en ole tavannut vielä yhden yhtäkään lääketieteellisesti todistettua parantumista, epäilemättä yhtään, etteikö Herra sellaisen
      armolahjan voisi lahjoittaa. Kunnia on AINA
      Herran, jos joku paranee. Olen kuullut paljon
      Herran parantavan. En epäile. Mutten nähnyt.

Meidän uskovaistenkin synninläpitunkema luonto
      on taipuvainen palvomaan ja ylistämään luotua
      kuin Luojaa, vaikka saviastia, tomuhiukkanen
      on Herran välikappale Pyhässä Hengessä. Siis
      paljon epäterveitä ilmiöitä esiintyy armolahjojen osalta seurakunnissa.

Herran Sana sanoo kuitenkin raittiisti armolahjoista ja voidelluista ikäänkuin
      vahvistuksena avauksellesi näin ja amen:

Efesolaiskirje:

4:1   Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
      4:2   kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
      4:3   ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
      4:4   yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
      4:5   yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
      4:6   yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
      4:7   Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
      4:8   Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."
      4:9   Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
      4:10   Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
      4:11   Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
      4:12   tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
      4:13   kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
      4:14   ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
      4:15   vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
      4:16   josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
      4:17   Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
      4:18   nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden,
      4:19   ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
      4:20   Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
      4:21   jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
      4:22   että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
      4:23   ja uudistua mielenne hengeltä
      4:24   ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
      4:25   Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
      4:26   "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
      4:27   älkääkä antako perkeleelle sijaa.
      4:28   Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
      4:29   Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
      4:30   Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
      4:31   Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
      4:32   Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

Ja

1.Korinttolaiskirje:
      12:1   Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
      12:2   Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
      12:3   Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
      12:4   Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
      12:5   ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
      12:6   ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
      12:7   Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      12:8   Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      12:9   toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      12:10   toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      12:11   Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      12:12   Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
      12:13   sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
      12:14   Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
      12:15   Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      12:16   Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      12:17   Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
      12:18   Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
      12:19   Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
      12:20   Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
      12:21   Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä."
      12:22   Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
      12:23   ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
      12:24   mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
      12:25   ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
      12:26   Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
      12:27   Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
      12:28   Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
      12:29   Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      12:30   Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
      12:31   Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Lopussa kehoitetaan pyrkimään osalliseksi
      parhaimmista armolahjoista. Mutta kuten
      huomaamme, niin ne ovat tarkoitetut seurakunnan
      rakentumiseksi. Näin paljon Herra seurakuntaansa
      rakastaa!
      Tässä viestiketjussa jokainen esitti erittäin hyviä näkökulmia avaukseesi liittyen. Eipä
      minulla ole juuri lisättävää, vaan kiitettävää
      ja ylistettävää!

Psalmit:

96:1   Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa Herralle, kaikki maa.
      96:2   Veisatkaa Herralle, ylistäkää hänen nimeänsä. Julistakaa päivästä päivään hänen pelastustekojansa,
      96:3   ilmoittakaa pakanain seassa hänen kunniaansa, hänen ihmeitänsä kaikkien kansojen seassa.
      96:4   Sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on peljättävä yli kaikkien jumalain.

Amen! Kiitos ja kunnia olkoon yksin Jumalan!

Olkaa siunatut Jeesuksen nimessä ja veressä!

• ...sana!

Näin meitä kehoitetaan UT:ssa ja ilokseni huomaan sinun usein paljon ja oikealla tavalla lainaavan Raamattua :)

Kirjoitit:

"Itse en kiellä parantamisen armolahjaa, mutta en ole tavannut vielä yhden yhtäkään lääketieteellisesti todistettua parantumista, epäilemättä yhtään, etteikö Herra sellaisen
        armolahjan voisi lahjoittaa. Kunnia on AINA
        Herran, jos joku paranee. Olen kuullut paljon
        Herran parantavan. En epäile. Mutten nähnyt."

Kommentoin tuohon, että me erityisesti täällä länsimaissa asumme sellaisen henkivallan vaikutuspiirissä, jossa epäusko on läpitunkevaa. Tästä syystä täällä tapahtuu erittäin harvoin terveeksitulemisia sellaisella tavalla, että niistä olisi lääkärin lausunto kansien välissä kaikille epäuskoisillekin tutkittavana.

Se ei merkitse sitä, etteikö terveeksitulemisia meilläkin tapahtuisi, sillä olen kohdannut Herrasta todistaessani ihmisiä, jotka ovat tulleet ENSIN terveeksi vakavastakin sairaudestaan jonkun uskovan uskonrukouksen kautta ja vasta sitten ovat alkaneet etsiä yhteyttä J-laan ja saaneet vielä suuremman lahjan ylhäältä, Valkeuksien Isältä: armon tulla tuntemaan Yeshua Vapahtajanaan.

Valitettavasti monet uskonrukouksen kautta parantuneet eivät ole innokkaita kertomaan kokemastan ihmeestä muille kuin korkeintaan uskoville, koska tietävät, että heihin muualla äkkiä isketään 'hihhulin' leima. Lisäksi on työn ja tuskan takana saada lääkäriltä lausuntoa, vaikka joku todella on yliluonnollisesti parantunut. Nimittäin tuollainen lääkäri joutuu hyvin pian kolleegojensa syrjimäksi ottaen huomioon, että reilu enemmistö lääkäreistä on ateisteja.

Toisaalta, eivät ihmeparanemiset ja muut senkaltaiset yliluonnolliset merkit saa olla pääosassa evankeliumin julistuksessa, vaan niiden tulee olla vain seurauksia siitä, että evankeliumia on oikein julistettu ja että julistaja on antanut siinä kaiken kunnian J-lalle Yeshuan nimessä ja tämän lunastustyön vuoksi.

Suurin syy siihen, että suomalaisilta evankeliumin julistajilta puuttuu usko J-lan ihmeitätekevän voiman ilmenemiseen evankeliumin julistuksen seurauksena on heidän epäuskonsa ja haluttomuutensa etsiä J-lan kasvoja riittävän pitkäaikaisessa täyspaastossa ja rukouksessa Pyhän Hengen opastuksella ja kautta, voidakseen antautua ehyesti palveluksen työhön.

Näin ovat menetelleet (tosin usein olosuhteiden pakostakin) monet sellaiset sananjulistajat, jotka ovat menneet henkensä uhalla viemään evankeliumia sellaisiin maihin ja kansojen keskuuteen, jossa riivaajien läsnäolo on ihan konkreettista, jolloin ilman J-lan yliluonnollisen voiman jatkuvaa ilmenemistä he eivät säilyisi edes elossa!

Toinen syy terveeksitulemisen armolahjan kovin vähäiseen toimintaan uskovien keskuudessa meillä on se läpitunkeva epäusko, mikä kuulijakunnassa useimmiten on.

Uskon ja rukoilen Suomeenkin aikaa, jolloin uskovat heräävät aidosti RUKOILEMAAN Hengessä ja totuudessa väkevää Pyhän Hengen vuodatusta ja J-lan ihmeitä tekevän voiman ilmenemistä. Toivon, ettei se tapahdu vasta sitten, kun kansamme on joutunut viholliskansan miehittämäksi ja leivän sekä kaiken ulkonaisen todella tarpeellisen puutteeseen...

Siunausta Yeshuassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6850
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4328
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3176
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      179
      3047
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1998
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1568
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1510
    Aihe