tulin raskaaksi tahallani

valehtelin miehelleni

Eli ensimmäinen lapsemme ei ollut vahinko, vaikka miehelleni sanoin pillereiden pettäneen. Itseasiassa heittelin pillerit vessanpöntöstä alas. Olin silloin nuori ja ajattelematon. Minä olin 20v kun tämä eka lapsemme syntyi. Tiedän tehneeni erittäin väärin, mutta kun katson ekaluokkalaistamme, en voi muuta kuin tuntea onnea ja iloa.... Ilman häntä en edes osaa kuvitella olevani. Kun raskauteni silloin selvisi olin itse ihan kriisissä kun en kuvitellut heti tulevani raskaaksi, mutta vauvasta tuli loppuraskautta kohti molemmille erittäin toivottu. Ja lapsen syntymä oli iloinen asia ja olemme hankkineet tämän lapsen jälkeen lisää lapsia ihan yhteis tuumin...

Asia vaivaa minua. En ole saanut totuutta sanottua miehelleni. Olen todellakin tehnyt pahan synnin...

9

4893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valhe

      onhan teillä ollut tämä lapsi jo 6v. ja ei mieskään lastaan pois antaisi.

    • H.ippu

      Periaatteessa kannatan rehellisyyttä parisuhteessa, salaisuudet voivat pidemmän päälle olla hirveän tuhoisia ja vaikuttaa jopa sukupolvien päähän. Mutta jos uskot pystyväsi elämään tuon asian kanssa, niin pidä omana tietonasi. Ei mies lasta pois antaisi, mutta luulenpa teillä olevan melkoisen kriisin paikka keskenänne jos kerrot.

      Vapaus ja aikuisen oikeus päättää omasta elämästään ovat niin vahvoja arvoja, että niiden riistäminen toiselta tavalla tai toisella on aivan hirvittävä loukkaus. Itse toki miehesi tunnet, ja tiedät millainen kuva hänellä sinusta on persoonana. Onko tottunut antamaan anteeksi ajattelemattomia lipsahduksia?

      Toivotan viisautta ja voimia ratkaisussasi!!!! Et taatusti ole kuitenkaan ainut tuohon kiusaukseen sortunut.

    • zzzzzzzzzzzzz

      Sun tapauksessa asia ei kai sinänsä haittaa ketään, koska olette edelleen onnellisesti (kai?) yhdessä. Mutta missä on miehen oikeudet silloin, jos nainen hankkiutuu raskaaksi vaikkapa jo heti parisuhteen alussa, tai vaikka olisi selvillä, ettei mies halua jatkaa suhdetta? Tai jos mies ei ollenkaan halua lasta. Aina voidaan jossitella että pitäis sitten käyttää kumia, mutta jos yhdessä on sovittu ehkäisymenetelmäksi pillerit, pitäisi kai toisen sanaan voida luottaa? Luottamusta kun aina peräänkuulutetaan parisuhteen perustana.

      Yksi kaverini hankkiutui raskaaksi miehen tietämättä kun parisuhde alkoi mennä alamäkeä ja mies halusi erota. Mies sitten velvollisuudentunnosta yritti vielä jatkaa, mutta siitä ei tullut mitään. Nyt sitten kaverini kiroaa että vastuuton p***a kun jätti hänet ja lapsen. Mies taas kärsii tahollaan ja maksaa elatusmaksuja lapsesta, jota ei koskaan olisi hankkinut, jos olisi saanut päättää.

      Meillä naisilla on valta tehdä tällainen petos, mutta onko sitten kiva elää tällaisen salaisuuden kanssa loppuelämä? Ja onko lasta kohtaan reilua, että toinen osapuoli ei ole halunnut häntä maailmaan? Eri asia on, jos ihan oikeasti sattuu vahinko. Ja toki jos parisuhde on hyvä muutenkin, kestää se varmasti yllätysvauvankin. Mutta järki päähän siskot!

    • Toinen Erkki

      Mua on kusetetettu.
      Ei helevetti

    • väärin teit!

      en antaisi anteeksi jos mies olis tehnyt kortsuun reikiä. Ikinä!!!
      Mut myöhästä kai se nyt olis joka tapauksessa..
      mut noin periaatteesta mä pitäisin sellaista ihmistä omistushaluisena paskana!
      Miten tollaseen voi luottaa missään, lapsi on iso asia.

    • 15

      Ehkä synti ei ole niin paha, koska olitte jo valmiiksi yhdessä. Uuden elämän tuominen maailmaan on kuitenkin sen mittaluokan asia, että siitä pitäisi sopia yhdessä. Naiset ovat eri syistä hankkiutuneet tahallaan raskaaksi kautta aikain. Yleinen motiivi on mieleisen miehen sitouttaminen itseen. Siinä unohtuu, että karman laki, tai miksikä tuota nyt kutsutaankin, tekee aina vääjäämättömästi tasauksensa. Pitemmän päälle elämässä joutuu myös korjaamaan kylvämäänsä satoa.

    • Häpeä

      älä kerro miehellesi, koska jos kerrot tulee ero. mun kaveri sai tietää vaimoltansa just saman asian. he olivat maailman onnellisin pari ennen sitä. sen jälkeen meni kaikki autot, talot, lapset, mielenterveys.

      se on sun taakka. sun aiheuttama, joten elää sen kanssa ja häpeä joka ikinen päivä.

    • Yks herra

      Jos olette onnellisia, niin unohda koko juttu. Asian mahdollinen tunnustaminen johtaa todennäköisesti vain riitaan ja toraan ja ehkä jopa eroon. Moinen pikkuvalhe ei ole muistamisen väärtti.

    • cincillllaa

      Tällä aikakaudella on lähes 100% mahdottomuus tulla paksuksi ilman tahallisuutta.
      Itseasiassa tiedän 1 tapauksen jossa pillerit ovat todistettavasti pettäneet, ja 99 tapausta joissa näin väitetään käyneen. En tiedä kuinka tyhmiä miehet sit on, mut eipä tosiaan muuta tapaa
      oo tulla paksuksi kun tahallisuus...etenkin kun pillerit pettää joskus 1-3 vuoden jälkeen =)

      Tietenkin jotkut (edellyttäen jos molemmat ovat lukeneet) pariskunnat harrastavat perhesuunnitelua
      ja siitä seuraakin, et tän maan syntyvyys o laskenu 300 000 kpl:ää muutamas vuodes,
      eikä kasvanu laisinkaan.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4678
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2765
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      206
      1798
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1329
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1268
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe