Kotikadun tapahtumapaikat

Ileeee

Kotikadun ne tapahtuma paikat niin onko sinne pitkä matka jos kävelee helsingin keskustasta? Ja se wanha bensis?missä se sijaitsee? jos sinne pääsee sisälle kerta niin voiko siellä nähdä ne karin ja ne?=)

8

5839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanhaa Bensistä,

paikka sijaitsi Johanneksen kirkon lähettyvillä, vaan on purettu siitä jo aikoja sitten pois=)

No, Kallio, jossa nykyisin asustelevat ei todellakaan ole kaukana keskustasta, itse asiassa on keskustaa...en nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat keskustalla? Helsingin Rautatieasemaa vai mitä?

• Ileee

Tarkoitan vaikka sieltä keskustan junaasemalta? Missä sijaitsee wanha bensis? vai onko se oikesti edes olemassa ?

• väliä,
        Ileee kirjoitti:

Tarkoitan vaikka sieltä keskustan junaasemalta? Missä sijaitsee wanha bensis? vai onko se oikesti edes olemassa ?

elämää on muuallakin kuin Helsingissä.
        Mulle on ainakin ihan yx hailee missä tapahtumapaikat sijaitsee.

• ileee
        väliä, kirjoitti:

elämää on muuallakin kuin Helsingissä.
        Mulle on ainakin ihan yx hailee missä tapahtumapaikat sijaitsee.

Nii mutta voitko silti kertoo? ? Haittaaks se suo jotenki ?!

• k233
        ileee kirjoitti:

Nii mutta voitko silti kertoo? ? Haittaaks se suo jotenki ?!

Katsopa tästä, ileee.

Tästä linkistä löytyy kartta, johon nuo kaikki tärkeimmät tapahtumapaikat on merkitty:

http://www.yle.fi/kotikatu/visailu/

Sitten voit avata vaikka Eniron kartan, josta valitset ilmakuvat:

http://kartat.eniro.fi/

Ilmakuvissa taitaa näkyä vielä vanha WB Ratakadulla.

Tuonne nykyisille "tapahtumapaikoillehan" pääsee todella helposti, Tuomiokirkon kulmalta ensin Unioninkatua ja sitten Siltasaarenkatua vaan kävelee/ajaa.

Taas nähtiin stadilaisten kohteliaisuus vähemmän pääkaupungin alueista tietävää kohtaan. Kyllä se vaan monelle "maalaiselle" Helsingin keskusta tarkoittaa Mannerheimintien ympäristöä. Kalliokin saattaa tuntua jo etäisemmältä alueelta, vaikka ihan "ytimessä" onkin. Itsekin kävin joskus kävelemässä Korkeavuorenkadulla, kun olin nähnyt Kotikadun kautta miten kaunista kaupunkimiljöötä siellä on.

• Anonyymi

^^^

• Anonyymi

Ymmärtääkseni suunnitelmissa oli siirtää Kotikatu Itä-Helsinkiin, mutta YLE päättikin lopettaa sarjan. Kuvauspaikat olivat jo etsittynä Kontula-Kivikko-alueelta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      67
      17457
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      43
      5281
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      303
      2876
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      162
      2278
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      36
      2225
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      24
      1824
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1688
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1642
    9. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      411
      1628
    10. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      5
      1567
    Aihe