Kotikadun tapahtumapaikat

Ileeee

Kotikadun ne tapahtuma paikat niin onko sinne pitkä matka jos kävelee helsingin keskustasta? Ja se wanha bensis?missä se sijaitsee? jos sinne pääsee sisälle kerta niin voiko siellä nähdä ne karin ja ne?=)

7

4761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanhaa Bensistä,

      paikka sijaitsi Johanneksen kirkon lähettyvillä, vaan on purettu siitä jo aikoja sitten pois=)

      No, Kallio, jossa nykyisin asustelevat ei todellakaan ole kaukana keskustasta, itse asiassa on keskustaa...en nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat keskustalla? Helsingin Rautatieasemaa vai mitä?

      • Ileee

        Tarkoitan vaikka sieltä keskustan junaasemalta? Missä sijaitsee wanha bensis? vai onko se oikesti edes olemassa ?


      • väliä,
        Ileee kirjoitti:

        Tarkoitan vaikka sieltä keskustan junaasemalta? Missä sijaitsee wanha bensis? vai onko se oikesti edes olemassa ?

        elämää on muuallakin kuin Helsingissä.
        Mulle on ainakin ihan yx hailee missä tapahtumapaikat sijaitsee.


      • ileee
        väliä, kirjoitti:

        elämää on muuallakin kuin Helsingissä.
        Mulle on ainakin ihan yx hailee missä tapahtumapaikat sijaitsee.

        Nii mutta voitko silti kertoo? ? Haittaaks se suo jotenki ?!


      • k233
        ileee kirjoitti:

        Nii mutta voitko silti kertoo? ? Haittaaks se suo jotenki ?!

        Katsopa tästä, ileee.


        Tästä linkistä löytyy kartta, johon nuo kaikki tärkeimmät tapahtumapaikat on merkitty:

        http://www.yle.fi/kotikatu/visailu/

        Sitten voit avata vaikka Eniron kartan, josta valitset ilmakuvat:

        http://kartat.eniro.fi/

        Ilmakuvissa taitaa näkyä vielä vanha WB Ratakadulla.

        Tuonne nykyisille "tapahtumapaikoillehan" pääsee todella helposti, Tuomiokirkon kulmalta ensin Unioninkatua ja sitten Siltasaarenkatua vaan kävelee/ajaa.

        Taas nähtiin stadilaisten kohteliaisuus vähemmän pääkaupungin alueista tietävää kohtaan. Kyllä se vaan monelle "maalaiselle" Helsingin keskusta tarkoittaa Mannerheimintien ympäristöä. Kalliokin saattaa tuntua jo etäisemmältä alueelta, vaikka ihan "ytimessä" onkin. Itsekin kävin joskus kävelemässä Korkeavuorenkadulla, kun olin nähnyt Kotikadun kautta miten kaunista kaupunkimiljöötä siellä on.


    • Anonyymi

      ^^^

    • Anonyymi

      Ymmärtääkseni suunnitelmissa oli siirtää Kotikatu Itä-Helsinkiin, mutta YLE päättikin lopettaa sarjan. Kuvauspaikat olivat jo etsittynä Kontula-Kivikko-alueelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe