Moikka,
Minulla todettiin kondylooma viimeviikolla lääkärissä. Oireet olivat muutama "rakkula/patti" emättimen suulla, outo valkovuoto, vatsakivut ja kutina. Lääkäri sanoi että kondyloomalta näyttää ja hoitona on leikkaus, laaserhoito tai jäädytyshoito. "Laitan lähetteen gynelle ja hän soittaa sitten sinulle. Mitään antibiottia en nyt sitten anna." sanoi lääkäri.
Patit ovat sen verran isoja että ne hiertää välillä istuessa tai kävellessä.
Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Millaisia hoidot ovat? Paljon ne maksavat ja joutuuko sairaslomalle? Kuinka nopeasti sinne hoitoon pääsee?
Kondylooman hoito
9
1343
Vastaukset
- minä...
Voi herranjumala sentään, ai että lääkäri sano, ettei mitään antibioottia anna, joo ei varmaan annakkaan koska ei siihen mitkään antibiootit auta, ei kondyloomaan ole mitään hoitoa. Ja joo näitä syyliä poistetaan tarvittaessa esim. laserilla jos ovat emättimen sisällä muuten reseptillä saatavalla voiteella. Ja jos nämä patit tosiaan häiritsevät niin paljon niin soitappa ensimmäisenä sille lääkärille ja kerro tuo asia niin lähetteen kiireellisyys luokkaa mahdollisesti nostetaan ja voit päästä nopeammin. Itselläni ainakin meni kaksi kuukautta ennenkuin sain kutsun gynelle (riippuu tietenkin paikkakunnasta), mutta sinuna soittaisin lääkärille jolla kävit ja kertoisin niiden häiritsevän paljon ja jopa haittaavan normaalia olemista. Ja toisekseen kondyloomaa ei kyllä aleta hoitamaan ennen kuin se on todella todettu juuri kondyloomaksi, jos tämä ei näkynyt papassa otetaan sinulta gynellä koepaloja joista asia selviää ennenkuin patteja aletaan poistamaan.
- loomy
No lääkäri tarkoitin että reseptillä saatavia voiteita (antibiotti). Ja tiedän kondyloomasta noin muuten kaiken paitsi en laaser/jäädytyd hoidoista. Papa tulos ei ole vielä tullut. Kiitos kuitenkin.
loomy kirjoitti:
No lääkäri tarkoitin että reseptillä saatavia voiteita (antibiotti). Ja tiedän kondyloomasta noin muuten kaiken paitsi en laaser/jäädytyd hoidoista. Papa tulos ei ole vielä tullut. Kiitos kuitenkin.
Muutama rakkula/patti ei ole mitenkään kiireellinen, eli aikaa voi kulua.
Ainakin mun kunnassa laser tehdään päiväkirurgiassa nukutuksessa, samana päivänä pääsee jo kotiin. Pimpsassasi on pattien kohdalla poltettua limakalvoa, saat muutaman päivän saikun.
Yleensähän kondyloomia ei ole tarvetta hoitaa, ne eivät ole ihmiselle vaarallisia. Papa on ainut joka merkitsee.- loomy
Saganna kirjoitti:
Muutama rakkula/patti ei ole mitenkään kiireellinen, eli aikaa voi kulua.
Ainakin mun kunnassa laser tehdään päiväkirurgiassa nukutuksessa, samana päivänä pääsee jo kotiin. Pimpsassasi on pattien kohdalla poltettua limakalvoa, saat muutaman päivän saikun.
Yleensähän kondyloomia ei ole tarvetta hoitaa, ne eivät ole ihmiselle vaarallisia. Papa on ainut joka merkitsee.Oliko ne poltetut kohdat kipeitä? Missä tilanteessa potilas saa nukutuksen vai antaako ne sen pyytäessä?
Lääkäri sanoi että minun rakkulat ovat sen verran isoja että ne pitisi poistaa. Kävely ja istuminen tuntuu tosi inhottavalta. - täh?
Saganna kirjoitti:
Muutama rakkula/patti ei ole mitenkään kiireellinen, eli aikaa voi kulua.
Ainakin mun kunnassa laser tehdään päiväkirurgiassa nukutuksessa, samana päivänä pääsee jo kotiin. Pimpsassasi on pattien kohdalla poltettua limakalvoa, saat muutaman päivän saikun.
Yleensähän kondyloomia ei ole tarvetta hoitaa, ne eivät ole ihmiselle vaarallisia. Papa on ainut joka merkitsee.Siis nukutuksessa? Helsingissä kyllä ihan paikallispuudutuksessa laseroidaan. En kyllä ole kuullut että pitäisi nukuttaa kondyloomien poiston vuoksi.
- minä....
loomy kirjoitti:
No lääkäri tarkoitin että reseptillä saatavia voiteita (antibiotti). Ja tiedän kondyloomasta noin muuten kaiken paitsi en laaser/jäädytyd hoidoista. Papa tulos ei ole vielä tullut. Kiitos kuitenkin.
Mutta nämä voiteetkaan eivät siis ole mitään antibiootteja, eivät edes mitenkään antibiootin "sukulaislääkkeitä"
täh? kirjoitti:
Siis nukutuksessa? Helsingissä kyllä ihan paikallispuudutuksessa laseroidaan. En kyllä ole kuullut että pitäisi nukuttaa kondyloomien poiston vuoksi.
Päiväkirurgiassa nukutetaan asumassani kaupungissa. Eipä tarvii haistella palavan lihan hajua :P
Polta itseäsi tulitikulla ihoon ja kysy itseltäsi sattuuko, siinä sulle vastaus.- jeppis28
minä.... kirjoitti:
Mutta nämä voiteetkaan eivät siis ole mitään antibiootteja, eivät edes mitenkään antibiootin "sukulaislääkkeitä"
kondylooman hoitoon ite tehtävää hoitoa, penslausta.
- mummeli60v
Ei vaadi kuin lääkärinvastaanotto käynnin eikä se satu eikä siitä sairaslomaakaan saa. Aivan kuin normaali gynekologilla käynti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514