Adobe ei lataannu Win2000 koneeseen

Mac Man

Arghhh.. tätä Windows maailmaa.


Pistin sileeksi yhden vanhan Windows läppärin, ja asensin siihen uudelleen WIN2000:n koneen omalla Recovery levykkeellä. Päivittämällä netistä sain siihen mukaan SP4:n. Seuraava vaihe olisi ladata Adobe Reader, mutta arrghhh kun ei onnistu. Adoben lataussivulta valitaan kohdasta "Valitse Windows versiosi" kohta "2000 SP4" ja sen jälkeen painetaan "JATKA". Ei tapahdu yhtään mitään! Alapalkkiin tulee vain "Error on page". ( http://www.adobe.com/fi/products/acrobat/readstep2.html )

Sivun pitäisi toimia ainakin sillä selaimella joka tulee Win2000 SP4:n mukana!!!

Selaimeni näyttää olevan versiota 5.0. Vaikka Adoben latauksen pitäisi toimia selain versiolla 5.0, niin ajattelin päivittää sen versioon 6. Kun yritän päivittää selaimen M$:n sivuilta, niin saan ilmoituksen "Sivustossa on ongelma jonka takia sivu ei näy. Yritä ratkaista ongelma seuraavasti jne...." En yritä, en aio valvoa vähintään 98 tuntia tuon ohjeen kanssa joka välttämättä ei edes auta. Ei tuollaisia ongelma saa tulla! (Huomaa että ilmoituksessa sanotaan "yritä ratkaista" eikä "ongelma ratkeaa näin")

APUA mitä teen? Miten saan Adobe readerin? (Se on ollut samassa koneessa aiemmassa asennuksessa.) Heitänkö mäkeen koko Windows läppärin?

(Taas huomaa että tein elämäni parhaita tietotekniikkavalintoja n. 4 vuotta sitten, kun siirryin Windows koneista Mäkkäreihin. On sielläkin vikoja, mutta 100 kertaa vähemmän ongelmia.)

15

1239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieltäydyt ihan suoraan

      lukemasta helppejä ja vaadit että joku muu hoitaa tämän homman koska "ongelmia ei saa tulla".

      Asia selvä. Ihan suomeksi: fakjuu.

      • Mac Man

        1. Luinhan minä helpit! Oletko lukutaidoton??????

        2. Ensimmäisen vaiheen helpeistä ei ollut apua: "Nollaa välimuisti, sulje selain ja aloita alusta." (Vain Windows voi vaatia tällaista!)

        3. Toinen vaihe oli suunnilleen näin: "Jos tuo ei auttanut niin siirry Windowsin sivuille 123, 432234, 234523, 324324, 9832 ja 22144 ja yritä etsiä sieltä apua ongelmiisi."

        4. Ja tärkein: Helpeillä ei ole mitään tekemistä Adoben lataamisen kanssa!


        Fuck juu itse. Opettele ymmärtämään lukemaasi!


      • ........
        Mac Man kirjoitti:

        1. Luinhan minä helpit! Oletko lukutaidoton??????

        2. Ensimmäisen vaiheen helpeistä ei ollut apua: "Nollaa välimuisti, sulje selain ja aloita alusta." (Vain Windows voi vaatia tällaista!)

        3. Toinen vaihe oli suunnilleen näin: "Jos tuo ei auttanut niin siirry Windowsin sivuille 123, 432234, 234523, 324324, 9832 ja 22144 ja yritä etsiä sieltä apua ongelmiisi."

        4. Ja tärkein: Helpeillä ei ole mitään tekemistä Adoben lataamisen kanssa!


        Fuck juu itse. Opettele ymmärtämään lukemaasi!

        saat sillä sekä uuden internet explorerin ja adobe readerin.
        windows mättää: mäsäsoftan saitit ei toimi aina mäsäsoftan selaimilla!!!!


      • Makoileva stallari
        ........ kirjoitti:

        saat sillä sekä uuden internet explorerin ja adobe readerin.
        windows mättää: mäsäsoftan saitit ei toimi aina mäsäsoftan selaimilla!!!!

        MäSä ei ole yhteensopiva edes itsensä kanssa


      • Mac Man
        Makoileva stallari kirjoitti:

        MäSä ei ole yhteensopiva edes itsensä kanssa

        Latasin Firefoxin. Sillä sain ladattua Adobe readerin. Kun asensin Adoben, niin siitä tuli ilmoitus, että IE5:sta ei tueta, lataa versio IE6.

        Koska IE6:tta ei voi ladata IE5:llä, niin yritän ladata sen Firefoxilla. Kun menen download-sivulle, niin sivu tyrkyttää minulle veriota 7, joka ei toimi WIN200ssa. Arghhh.....

        (Tarvitsen myös IE-selainta jotta voin tarkistaa tiettyjen nettisivujen toimintaa sillä. Siksi jodun käyttämään myös Windowsia, vaikka vihaan sitä.)


      • ihmettä varten
        Mac Man kirjoitti:

        Latasin Firefoxin. Sillä sain ladattua Adobe readerin. Kun asensin Adoben, niin siitä tuli ilmoitus, että IE5:sta ei tueta, lataa versio IE6.

        Koska IE6:tta ei voi ladata IE5:llä, niin yritän ladata sen Firefoxilla. Kun menen download-sivulle, niin sivu tyrkyttää minulle veriota 7, joka ei toimi WIN200ssa. Arghhh.....

        (Tarvitsen myös IE-selainta jotta voin tarkistaa tiettyjen nettisivujen toimintaa sillä. Siksi jodun käyttämään myös Windowsia, vaikka vihaan sitä.)

        pelästyt tällaista
        "...tuli ilmoitus, että IE5:sta ei tueta, lataa versio IE6."

        Jätä moiset ilmoitukset omaan arvoonsa.
        Minä ajan nyt ja jatkossa lukuisia win2000
        koneitani IE5:lla.
        Miksi vaihtaisi kun ei ole mitään ongelmia.
        Mulla on IE6 kuulostaa komeammalta kuin IE5, vai?
        Ja onhan, niinkuin nytkin, FireFox.

        ps. IE5 ei ole yhtään pistänyt vastaan
        Adoben asennuksessa.


      • Mac Man
        ihmettä varten kirjoitti:

        pelästyt tällaista
        "...tuli ilmoitus, että IE5:sta ei tueta, lataa versio IE6."

        Jätä moiset ilmoitukset omaan arvoonsa.
        Minä ajan nyt ja jatkossa lukuisia win2000
        koneitani IE5:lla.
        Miksi vaihtaisi kun ei ole mitään ongelmia.
        Mulla on IE6 kuulostaa komeammalta kuin IE5, vai?
        Ja onhan, niinkuin nytkin, FireFox.

        ps. IE5 ei ole yhtään pistänyt vastaan
        Adoben asennuksessa.

        Mulla Adobe pisti vastaan IE5:llä. Ajoin heti recovery levyn jälkeen Windows updaten ja sain SP4:n. Nyt ajoin sen uudelleen, ja wintoosa ilmoitti että on 61 päivitystä. Ne ovat parasta aikaa lataantumassa koneelle. Saa nähdä onko ongelma edelleen niiden jälkeen. (Latautumiseen taitaa mennä toista tuntia.)


      • Mac Man
        ihmettä varten kirjoitti:

        pelästyt tällaista
        "...tuli ilmoitus, että IE5:sta ei tueta, lataa versio IE6."

        Jätä moiset ilmoitukset omaan arvoonsa.
        Minä ajan nyt ja jatkossa lukuisia win2000
        koneitani IE5:lla.
        Miksi vaihtaisi kun ei ole mitään ongelmia.
        Mulla on IE6 kuulostaa komeammalta kuin IE5, vai?
        Ja onhan, niinkuin nytkin, FireFox.

        ps. IE5 ei ole yhtään pistänyt vastaan
        Adoben asennuksessa.

        Sanoit: "Mulla on IE6 kuulostaa komeammalta kuin IE5, vai?"

        Ei noin. Mulla IE5 pistää hanttiin Adoben asennuksessa: Se ilmoittaa ihan suoraan että päivitä versioon 6.0.

        Saako IE6-versiota ladattua mistään??? Vaikka laitoin Firefoxin oletusselaimeksi, niin Adobe pistää silti hantiin. Sitä paitsi haluan toimivan IE6:n ja Adoben joka tapauksessa tähän koneeseen, vaikka muita vaihtoehtojakin on.

        Kun menen mille tahansa löytämälleni IE download sivulle, niin sieltä aina ohjataan lataamaan IE7 ja sen jälkeen sivulla näkyy teksti "Internet Explorer 7 is not available for your operating system."

        Tässä samassa koneessa on ollut ennen IE6 ja Adobe reader, mutta kumma kun homma ei onnistu enää. Tämä on ainakin kolmas kerta kun laitan tämän koneen sileäksi vuosien varrella, mutta ennen ei ole ollut ongelmia. (Edellisestä kerrasta on muutama vuosi.) Mutta ennen IE6 on ollut saatavilla jostain. Eikö enää? Onko se sensuroitu kokonaan verkosta?


      • Yksi seikka
        Mac Man kirjoitti:

        Sanoit: "Mulla on IE6 kuulostaa komeammalta kuin IE5, vai?"

        Ei noin. Mulla IE5 pistää hanttiin Adoben asennuksessa: Se ilmoittaa ihan suoraan että päivitä versioon 6.0.

        Saako IE6-versiota ladattua mistään??? Vaikka laitoin Firefoxin oletusselaimeksi, niin Adobe pistää silti hantiin. Sitä paitsi haluan toimivan IE6:n ja Adoben joka tapauksessa tähän koneeseen, vaikka muita vaihtoehtojakin on.

        Kun menen mille tahansa löytämälleni IE download sivulle, niin sieltä aina ohjataan lataamaan IE7 ja sen jälkeen sivulla näkyy teksti "Internet Explorer 7 is not available for your operating system."

        Tässä samassa koneessa on ollut ennen IE6 ja Adobe reader, mutta kumma kun homma ei onnistu enää. Tämä on ainakin kolmas kerta kun laitan tämän koneen sileäksi vuosien varrella, mutta ennen ei ole ollut ongelmia. (Edellisestä kerrasta on muutama vuosi.) Mutta ennen IE6 on ollut saatavilla jostain. Eikö enää? Onko se sensuroitu kokonaan verkosta?

        Jota inhoan Windowsissa.
        Asensin kerran, kauan sitten Autocadin. Minulla oli silloin IE4, mutta kun Cad oli asennettu olikin koneella IE3, vaikka IE4:n poistoa pidettiin mahdottomana!
        On todella oksettavaa, että kaikki windowsohjelmat vaatii jonkin tietyn IE-version toimiakseen. Luulisi riittävän, että on tiedostonhallinta koneessa.

        Microsoft on lopettanut w2000 tuen ja ehkä ihan pahallaan tekee kiusaa, että päivittäisit vihon viimeiseen Vistaan.

        http://www.softwarepatch.com/windows/windows2000sp4.html


      • Mac Man
        Yksi seikka kirjoitti:

        Jota inhoan Windowsissa.
        Asensin kerran, kauan sitten Autocadin. Minulla oli silloin IE4, mutta kun Cad oli asennettu olikin koneella IE3, vaikka IE4:n poistoa pidettiin mahdottomana!
        On todella oksettavaa, että kaikki windowsohjelmat vaatii jonkin tietyn IE-version toimiakseen. Luulisi riittävän, että on tiedostonhallinta koneessa.

        Microsoft on lopettanut w2000 tuen ja ehkä ihan pahallaan tekee kiusaa, että päivittäisit vihon viimeiseen Vistaan.

        http://www.softwarepatch.com/windows/windows2000sp4.html

        "Microsoft on lopettanut w2000 tuen ja ehkä ihan pahallaan tekee kiusaa, että päivittäisit vihon viimeiseen Vistaan."

        Sitä en tee koskaan. Minä päivitin OS X:ään. Lähti koko Windows pois jokapäiväisestä käytöstä, mutta välillä tarvitsen Windows konetta, mm silloin kun joudun päivittämään digiboksini. (Digiboksilleni on olemassa vain Windowsissa toimiva päivitysohjelma.) Tai muuta vastaavaa. Noiden pikkujuttujen takia en päivitä Vistaan, en edes XP:hen. Saakeli jos tuon olit tiennyt, niin olisin tallettanut IE6:n asennuspaketit (mikäli mahdollista).

        Yleensäkin jos sulla on joku hyvä softa joka on ilmainen ja jota käytät paljon, niin sen asennuspaketti kannattaa tallettaa varmuuden vuoksi, sillä seuraava versio voi olla maksullinen, eikä sitä ilmaista versiota enää löydy mistään. (Vanhin vielä käytössäni oleva softa on vuodelta 1987. Se on tosin DOS-ohjelma, mutta joka tapauksessa. Ja mulla on muutama melkein yhtä vanha muukin ohjelma.)


        " http://www.softwarepatch.com/windows/windows2000sp4.html "   

        Service Pack 4 mulla on jo mutta ei IE6:sta.


      • Mac Man
        Yksi seikka kirjoitti:

        Jota inhoan Windowsissa.
        Asensin kerran, kauan sitten Autocadin. Minulla oli silloin IE4, mutta kun Cad oli asennettu olikin koneella IE3, vaikka IE4:n poistoa pidettiin mahdottomana!
        On todella oksettavaa, että kaikki windowsohjelmat vaatii jonkin tietyn IE-version toimiakseen. Luulisi riittävän, että on tiedostonhallinta koneessa.

        Microsoft on lopettanut w2000 tuen ja ehkä ihan pahallaan tekee kiusaa, että päivittäisit vihon viimeiseen Vistaan.

        http://www.softwarepatch.com/windows/windows2000sp4.html

        Löytyihän lopulta se IE6, vaikkakaan ei enää Mäsä$oftin sivuilta.
        Se löytyi täältä: http://www.updatexp.com/download-ie6.html

        Tällä sivulla sanotaan mm näin:

        -------

        Microsoft do NOT give you the ability to download the entire IE6 SP1 from their website. Instead they give you a 500KB exe file that you download and then run from your machine.
        But what it you want to download the FULL IE6 SP1...?

        -------

        Loppujen lopuksi tarvittava tauhka tulee Mäsä$softin sivulta, mutta se oli jemmattu sen verran hyvin, että eivät selvästikään halua että sitä löydettäisiin helposti. Haluavat vain että asiakkaat päivittävät IE7:ään, jota ennen Win2000 on pakko päivittää XP:hen.


      • että..
        Mac Man kirjoitti:

        Löytyihän lopulta se IE6, vaikkakaan ei enää Mäsä$oftin sivuilta.
        Se löytyi täältä: http://www.updatexp.com/download-ie6.html

        Tällä sivulla sanotaan mm näin:

        -------

        Microsoft do NOT give you the ability to download the entire IE6 SP1 from their website. Instead they give you a 500KB exe file that you download and then run from your machine.
        But what it you want to download the FULL IE6 SP1...?

        -------

        Loppujen lopuksi tarvittava tauhka tulee Mäsä$softin sivulta, mutta se oli jemmattu sen verran hyvin, että eivät selvästikään halua että sitä löydettäisiin helposti. Haluavat vain että asiakkaat päivittävät IE7:ään, jota ennen Win2000 on pakko päivittää XP:hen.

        tiedoksi sulle kuitenkin, että IE6 löytyy Windows updatesta, johon pääsee w2k:n alkup. IE5:lläkin. sieltä se lataantuu kivuttomimmin ja tulee oikea kieliversiokin.

        Kyllä uuteen w2k asennukseen täytyy aina IE6 päivittää muiden kriittisten päivitysten ohella.

        surffailuun w2k:lla ja miksei muillakin, kannattaa käyttää jotain muuta kuin IE:tä tai IE:n moottoria käyttävää selainta.


      • Mac man
        että.. kirjoitti:

        tiedoksi sulle kuitenkin, että IE6 löytyy Windows updatesta, johon pääsee w2k:n alkup. IE5:lläkin. sieltä se lataantuu kivuttomimmin ja tulee oikea kieliversiokin.

        Kyllä uuteen w2k asennukseen täytyy aina IE6 päivittää muiden kriittisten päivitysten ohella.

        surffailuun w2k:lla ja miksei muillakin, kannattaa käyttää jotain muuta kuin IE:tä tai IE:n moottoria käyttävää selainta.

        En nyt enää muista miten se homma meni tarkkaan ottaen, mutta Windows updatessakin taisi olla ongelmia. Koneen alustamisen jälkeen olen ajanut aina Windows updaten. Mutta ongelmana ratkesi aiemmin mainitun linkin kautta, kuten mainitsin.

        Mitä surffailuun tulee, niin käytän siihen pelkästään Safari selainta. Tuo IE6 on vain testausta varten, että näen toimiiko nettisivut silläkin oikein.

        ---

        Saisivat nuo Windows miehet ... eikun henkilöt ... testata tekemiään sivuja myös muilla selaimilla kuin omalla, sillä aina välillä jokin sivu ei näy Safarilla, Firefoxilla tai Operalla oikein vaikka IE:llä näkyykin oikein. Tällöin sivussa on jotain vikaa. Jokin asia saattaa olla epämääräisesti tai virheellisesti määritelty, jolloin selain joutuu tekemään oletuksia ja arvauksia. Jos oma selain tekee sellaisen oletuksen että se on sivun laatijan kannalta sopiva oletus, niin virhe jää huomaamatta. Sen sijaan jokin toinen selain saattaa reagoida eri lailla tähän samaan virheeseen.


    • Make.
      • Mac Man

        Tuosta en ole kuullutkaan. Ilmainen versio edellyttää oman sähköpostin antamista. Sinne on sitten ilmeisesti odotettavissa spämmiä, joten kannattaa käyttää jotain huuhaa-osoitetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe