Pikavippi adressi
25
1305
Vastaukset
- kokemusta on
Suomalaiset olivat ottaneet lehtiuutisen mukaan pikavippejä viime vuonna n. 100 milj. eurolla ja pankkien kulutusluottoja on Suomalaisilla yli 15 miljardilla eurolla, voisi sen perusteella todeta että nämä pikavipit on kyllä vaan tippa meressä. Jos joku idiootti ottaa pikavippejä ja ryyppää rahat, en usko että sitä voi yleistää kaikkiin pikavippaajiin?
- edelliseen
Mielestäni näitä luottoja pitää arvioida korkojen perusteella, pikavipeissä korot voivat olla jopa 1000% luokkaa, päättele siitä itse loogisesti onko tämä kohtuullista. Luulisin että suuri osa vippaajista on nuoria opiskelijoita, jotka asuvat omassa asunnossa ja joita vanhemmat eivät taloudellisesti tue ja kun sitten rahat eivät yksinkertaisesti riitä ja opintolainaa ei haluta ottaa niin helppo ratkaisu on mainostettu ja helppo, mutta petollinen pikavippi.
Nuorella ihmisellä ei ole samanlaista kokemusta tällaisista asioista kuin jo varttuneella aikuisella. Mutta jos vippaaja on jo iäkkäämpi eli esimerkiksi 30v. ja tästä huolimatta ajautuu vippikierteeseen ja ryyppää vipit niin tällöin häntä voi ehkäpä sanoa jo idiootiksi, kovin yksilökohtaista sekin.
Ikävää onkin että nuo pikavippien saamis ikärajat heiluvat yleensä tuolla 18-19v. tienoilla. Kun taas kunnon kulutusluottojen ikärajat ylittävät useimmiten ainakin sen 20 vuotta, tai jos eivät niin vaativat aina säännölliset ja kohtuulliset tulot työpaikasta.
On vain kaksi ratkaisua joista jompikumpi ennemmin tai myöhemmin tapahtuu. Pikavippien saanti-ikärajaa nostetaan huomattavasti korkeammaksi tai pikavippien korot pienennetään kohtuulliseksi. Auta siis aikaa ja kirjoita adressiin nimesi jo nyt. - ihmettelevät
edelliseen kirjoitti:
Mielestäni näitä luottoja pitää arvioida korkojen perusteella, pikavipeissä korot voivat olla jopa 1000% luokkaa, päättele siitä itse loogisesti onko tämä kohtuullista. Luulisin että suuri osa vippaajista on nuoria opiskelijoita, jotka asuvat omassa asunnossa ja joita vanhemmat eivät taloudellisesti tue ja kun sitten rahat eivät yksinkertaisesti riitä ja opintolainaa ei haluta ottaa niin helppo ratkaisu on mainostettu ja helppo, mutta petollinen pikavippi.
Nuorella ihmisellä ei ole samanlaista kokemusta tällaisista asioista kuin jo varttuneella aikuisella. Mutta jos vippaaja on jo iäkkäämpi eli esimerkiksi 30v. ja tästä huolimatta ajautuu vippikierteeseen ja ryyppää vipit niin tällöin häntä voi ehkäpä sanoa jo idiootiksi, kovin yksilökohtaista sekin.
Ikävää onkin että nuo pikavippien saamis ikärajat heiluvat yleensä tuolla 18-19v. tienoilla. Kun taas kunnon kulutusluottojen ikärajat ylittävät useimmiten ainakin sen 20 vuotta, tai jos eivät niin vaativat aina säännölliset ja kohtuulliset tulot työpaikasta.
On vain kaksi ratkaisua joista jompikumpi ennemmin tai myöhemmin tapahtuu. Pikavippien saanti-ikärajaa nostetaan huomattavasti korkeammaksi tai pikavippien korot pienennetään kohtuulliseksi. Auta siis aikaa ja kirjoita adressiin nimesi jo nyt.Niin miksi et perusta omaa firmaa ja lainaa kohtuullisella korolla jolloin susta tulis hetkessä markkinoiden kuningas?
Taitaa vaan olla niin ettei nykyistä edullisempaan hintaan voi lainata.. Laske muuten huviksesi kuinka paljon tulisi tuottoa jos lainaisit satasen kahdeksi viikoksi 10 % todellisella vuosikorolla. Saisitko edes laskua lähetettyä niillä tuloilla?
- ehdottomasti paras
ääliömäisyyden osoitus. Oikein sosiaalikommarit taas asialla.
- Noh....
Vertailukohteena pikavipissä 10% ja 1000%?
Ja joku vippisankari nimitteli jo "sosiaalikommariksi". :D
Pikavipissä koron voisi tiputtaa johonkin 50-100%
kaikenlisäksi nämä firmat, jotka eivät pärjää omillaan tippuisivat pois eli ns. heikoimmat lenkit putoaisivat ja tarjolla ei olisi kuin esimerkiksi noin 10 toimeentulevaa firmaa. Lisäksi vippaajien edellytykset maksaa näitä laskuja kasvaisivat niin paljon että firmat saisivat omansa pois. Kaikenlisäksi vippailusta tulisi varmasti suositumpaa korkojen pienentyessä.
Firmojen kannalta tämä toisi tietenkin hitaammin tulosta mutta olisi pitemmän päälle ehkä jopa kannattavampaa. Ja se nyt on itsestäänselvää että tekstiviesti maksuilla pissittävät firmat karsittaisiin pois. Pikavippi firman perustaminen vaatii mielestäni itsessäänkin jo vähän kieroutunutta moraalia, itse en ihan ensimmäisenä vippifirmaa laittaisi pystyyn. Oli se miten nopeaa rahaa tahansa. - asiaa tuntematonta puhetta
Noh.... kirjoitti:
Vertailukohteena pikavipissä 10% ja 1000%?
Ja joku vippisankari nimitteli jo "sosiaalikommariksi". :D
Pikavipissä koron voisi tiputtaa johonkin 50-100%
kaikenlisäksi nämä firmat, jotka eivät pärjää omillaan tippuisivat pois eli ns. heikoimmat lenkit putoaisivat ja tarjolla ei olisi kuin esimerkiksi noin 10 toimeentulevaa firmaa. Lisäksi vippaajien edellytykset maksaa näitä laskuja kasvaisivat niin paljon että firmat saisivat omansa pois. Kaikenlisäksi vippailusta tulisi varmasti suositumpaa korkojen pienentyessä.
Firmojen kannalta tämä toisi tietenkin hitaammin tulosta mutta olisi pitemmän päälle ehkä jopa kannattavampaa. Ja se nyt on itsestäänselvää että tekstiviesti maksuilla pissittävät firmat karsittaisiin pois. Pikavippi firman perustaminen vaatii mielestäni itsessäänkin jo vähän kieroutunutta moraalia, itse en ihan ensimmäisenä vippifirmaa laittaisi pystyyn. Oli se miten nopeaa rahaa tahansa.Olen ollut viime kesän perintätoimistossa töissä ja voin vakuuttaa, että ns. 100%:n "katteella" yksikään vippifirma ei selviäisi edes hengissä. Arvoisa asiakaskunta on senlaatuista, että tällaisella nimellisellä katteella firma kuin firma kaatuisi heti. Katteen toteutuminen edellyttäisi, että asiakkaat maksaisivat vippinsä (joka neljäs ei siis tekisi ohareita) ja loputkin maksaisivat vielä ajoissa eikä vasta kuukausian kuluttua perinnän kautta. Lopullinen kate on jotain aivan toista, kiitos ryhdikkäiden asiakkaiden, jotka kehuvat tällä palstalla ainoastaan maksamattomia vippejään.
- Kerpale
asiaa tuntematonta puhetta kirjoitti:
Olen ollut viime kesän perintätoimistossa töissä ja voin vakuuttaa, että ns. 100%:n "katteella" yksikään vippifirma ei selviäisi edes hengissä. Arvoisa asiakaskunta on senlaatuista, että tällaisella nimellisellä katteella firma kuin firma kaatuisi heti. Katteen toteutuminen edellyttäisi, että asiakkaat maksaisivat vippinsä (joka neljäs ei siis tekisi ohareita) ja loputkin maksaisivat vielä ajoissa eikä vasta kuukausian kuluttua perinnän kautta. Lopullinen kate on jotain aivan toista, kiitos ryhdikkäiden asiakkaiden, jotka kehuvat tällä palstalla ainoastaan maksamattomia vippejään.
Katsos! asiallinen kirjoitus.
Alkoikin ärsyttää nuo perstuntumalla faktojaan laukovat kotiekonomistit.
"korko voisi olla 50-100%"
hienosti sinnepäin, noin niinku lonkalta heitettynä. - Niin..
Kerpale kirjoitti:
Katsos! asiallinen kirjoitus.
Alkoikin ärsyttää nuo perstuntumalla faktojaan laukovat kotiekonomistit.
"korko voisi olla 50-100%"
hienosti sinnepäin, noin niinku lonkalta heitettynä.No ei se että olet ollut mahdollisesti perintätoimistossa kesätöissä tee sinusta yhtään sen asiantuntevampaa. Taitavat olla vippifirmojen ja perintätoimistojen asianomaiset itse asialla puolustelemassa vippifirmoja. Minäkin olen ollut pankissa töissä. Tosin en minä siihen nojaten vakuuttele tietäväni sen paremmin. Pikavippisysteemi pissii pahasti tällä hetkellä.
Mitä ratkaisuja itse ehdottaisitte korkoihin ja ikärajoihin? Mielestäni ikärajaa vippien saamiseen pitäisi ainakin nostaa.
"Katsos! asiallinen kirjoitus.
Alkoikin ärsyttää nuo perstuntumalla faktojaan laukovat kotiekonomistit."
Kuka tässä faktoja on laukonut? Taidat puhua tässä kohtaa itsestäsi.
""korko voisi olla 50-100%"
hienosti sinnepäin, noin niinku lonkalta heitettynä."
En minä tätä ainakaan lonkalta heittänyt. Vedät ihan omia hämäriä johtopäätöksiäsi.
Ehdottakaa ideoita tilanteen parantamiseksi älkääkä mussuttako? - johon kritiikki
Niin.. kirjoitti:
No ei se että olet ollut mahdollisesti perintätoimistossa kesätöissä tee sinusta yhtään sen asiantuntevampaa. Taitavat olla vippifirmojen ja perintätoimistojen asianomaiset itse asialla puolustelemassa vippifirmoja. Minäkin olen ollut pankissa töissä. Tosin en minä siihen nojaten vakuuttele tietäväni sen paremmin. Pikavippisysteemi pissii pahasti tällä hetkellä.
Mitä ratkaisuja itse ehdottaisitte korkoihin ja ikärajoihin? Mielestäni ikärajaa vippien saamiseen pitäisi ainakin nostaa.
En minä tätä ainakaan lonkalta heittänyt. Vedät ihan omia hämäriä johtopäätöksiäsi.
Ehdottakaa ideoita tilanteen parantamiseksi älkääkä mussuttako?kalahtaa !
- vaikka pelastamaan
Niin.. kirjoitti:
No ei se että olet ollut mahdollisesti perintätoimistossa kesätöissä tee sinusta yhtään sen asiantuntevampaa. Taitavat olla vippifirmojen ja perintätoimistojen asianomaiset itse asialla puolustelemassa vippifirmoja. Minäkin olen ollut pankissa töissä. Tosin en minä siihen nojaten vakuuttele tietäväni sen paremmin. Pikavippisysteemi pissii pahasti tällä hetkellä.
Ehdottakaa ideoita tilanteen parantamiseksi älkääkä mussuttako?adresseillasi New Yorkin liito-oravia. Eihän niitä siellä ole, mutta päästäisiin eroon sinusta ja sun pöllöistä mielipitesitäsi.
- ihmettelevät
Niin.. kirjoitti:
Ehdottakaa ideoita tilanteen parantamiseksi älkääkä mussuttako?Minä kirjoitin tuossa aikaisemmin 10% korosta ja laskujen lähettämisestä..
Harkitsin vippifirman perustamista syksyllä 2006 mutta tulin siihen johtopäätökseen että juna oli jo mennyt, eli jos silloin (tai nyt) perustaa firman niin saa asiakkaiksi vain heitä jotka eivät pysty lainojaan maksamaan ja ovat juuri menettämässä luottotietonsa.
Samalla selvitin kuitenkin tarkkaan näitä kustannuksia ja vipin hinnoittelun mahdollisuuksia. 100 euron vipin osalta tuollainen sinun ehdottamasi 50-100 % korko on täysin epärealistinen, sehän tarkoittaisi että sadan euron vipistä maksettaisiin takaisin 102-104 euroa. Tuo ei millään kata kustannuksia.
Lähden siitä että 100 euron vipin voisi hinnoitella niin, että kahden viikon kuluttua maksettava summa olisi 115 euroa. Tämä on todellisena vuosikorkona 390 %. Korkoa voisi tarvittaessa kikkailla alaspäin pidentämällä laina-aikaa. Suuremmissa lainasummissa korko voisi olla alempi koska kustannukset eivät tuplaannu lainasumman kaksinkertaistuessa.
Lopulta hinta kuitenkin määräytyy markkinoilla joten ilmeisesti nykyiset hinnat kertovat sen millä tasolla hintojen on oltava jotta bisnes kannattaa. - ..........
johon kritiikki kirjoitti:
kalahtaa !
Älähtely käy kovana kun pikavippejä kyseenalaistetaan. Täällähän ne vippifirmojen pyörittäjätkin pyörivät ja sitten älähtelevät kun vähän kritiikkiä osuu kohdalle. :>
- älä mussuta
vaikka pelastamaan kirjoitti:
adresseillasi New Yorkin liito-oravia. Eihän niitä siellä ole, mutta päästäisiin eroon sinusta ja sun pöllöistä mielipitesitäsi.
"Keskitä voimasi
vaikka pelastamaan 10.1.2008 klo 11.15
adresseillasi New Yorkin liito-oravia. Eihän niitä siellä ole, mutta päästäisiin eroon sinusta ja sun pöllöistä mielipitesitäsi."
Älä jaksa mussuttaa, minä olen ekaa kertaa kommentoimassa tässä osiossa. Vaikka sinä et keksi muita epäkohtia kuin new yorkin liito-oravat, ei se tarkoita sitä että muiden ihmisten pitäisi käyttää energiansa moisiin hankkeisiin kuten sinä. Onhan meillä jo täällä Suomessa tarpeeksi ongelmia. Ei se minua haittaa, mene sinä vain pelastamaan new yorkin liito-oravia. Mielipiteesi ovat turhia jos et ota kantaa aiheellisiin epäkohtiin, tässä tapauksessa pikavippien epäkohtiin ja niiden korjaamiseen.
Ja toisaalta jos sinä olet niin herkkä ihminen että loukkaannut pikavippikritiikistä niin ei se sitä tarkoita että muut olisivat. Jos sinulla on ongelmia mielipiteideni kanssa niin se on sinun ongelma. Kaiken lisäksi tuon adressin löysin eikä se ole minun aloittama, oletat vähän mitä sattuu. Mitähän aineita vedät?
Eikö pikavipeissä ole mielestäsi epäkohtia? Ovatko
korot mielestäsi kohtuulliset? Millä perusteella korot ovat kohtuulliset? Onko ikärajat sopivia vai liian matalia/korkeita? Millä perusteella? - jälleen..
ihmettelevät kirjoitti:
Minä kirjoitin tuossa aikaisemmin 10% korosta ja laskujen lähettämisestä..
Harkitsin vippifirman perustamista syksyllä 2006 mutta tulin siihen johtopäätökseen että juna oli jo mennyt, eli jos silloin (tai nyt) perustaa firman niin saa asiakkaiksi vain heitä jotka eivät pysty lainojaan maksamaan ja ovat juuri menettämässä luottotietonsa.
Samalla selvitin kuitenkin tarkkaan näitä kustannuksia ja vipin hinnoittelun mahdollisuuksia. 100 euron vipin osalta tuollainen sinun ehdottamasi 50-100 % korko on täysin epärealistinen, sehän tarkoittaisi että sadan euron vipistä maksettaisiin takaisin 102-104 euroa. Tuo ei millään kata kustannuksia.
Lähden siitä että 100 euron vipin voisi hinnoitella niin, että kahden viikon kuluttua maksettava summa olisi 115 euroa. Tämä on todellisena vuosikorkona 390 %. Korkoa voisi tarvittaessa kikkailla alaspäin pidentämällä laina-aikaa. Suuremmissa lainasummissa korko voisi olla alempi koska kustannukset eivät tuplaannu lainasumman kaksinkertaistuessa.
Lopulta hinta kuitenkin määräytyy markkinoilla joten ilmeisesti nykyiset hinnat kertovat sen millä tasolla hintojen on oltava jotta bisnes kannattaa.No ei ihan noinkaan.
Halvemmat hinnat, matalammat korot -> enemmän kysyntää
Korkeat hinnat, korkeat korot -> vähemmän kysyntää
Mitä itse tekisit pikavippien epäkohtien
korjaamiseksi vai eikö epäkohtia mielestäsi ole?
Pitäisikö ikärajaa nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?
Pitäisikö korkoja nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?
Ja kuinka kukaan, joka kertoo suunnitelmallisesti rahoittavansa elämäänsä pikavipeillä, voi kutsua jotakuta toista tyhmäksi?
Kaiken järjen mukaan pikavippien korot ovat järjettömät, pidemmän päälle pikavippi firmat kaatuvat. Jo paraikaa tätä asiaa ollaan käsittelemässä. Tajuaahan sen tyhmäkin että 800% vuosikorko on aivan naurettava. Jos pikavippi firmat eivät pysy pystyssä pienemmillä koroilla silloin ne ovat turhia ja kannattaa poistaa talousjärjestelmästä.
Olkaa eri mieltä, olkaa samaa mieltä, puolustakaa vippifirmoja. Ihan miten vaan. Kirjoittakaa nimi adressiin tai olkaa kirjoittamatta. Piste. - Eikö sun jorinoista
älä mussuta kirjoitti:
"Keskitä voimasi
vaikka pelastamaan 10.1.2008 klo 11.15
adresseillasi New Yorkin liito-oravia. Eihän niitä siellä ole, mutta päästäisiin eroon sinusta ja sun pöllöistä mielipitesitäsi."
Älä jaksa mussuttaa, minä olen ekaa kertaa kommentoimassa tässä osiossa. Vaikka sinä et keksi muita epäkohtia kuin new yorkin liito-oravat, ei se tarkoita sitä että muiden ihmisten pitäisi käyttää energiansa moisiin hankkeisiin kuten sinä. Onhan meillä jo täällä Suomessa tarpeeksi ongelmia. Ei se minua haittaa, mene sinä vain pelastamaan new yorkin liito-oravia. Mielipiteesi ovat turhia jos et ota kantaa aiheellisiin epäkohtiin, tässä tapauksessa pikavippien epäkohtiin ja niiden korjaamiseen.
Ja toisaalta jos sinä olet niin herkkä ihminen että loukkaannut pikavippikritiikistä niin ei se sitä tarkoita että muut olisivat. Jos sinulla on ongelmia mielipiteideni kanssa niin se on sinun ongelma. Kaiken lisäksi tuon adressin löysin eikä se ole minun aloittama, oletat vähän mitä sattuu. Mitähän aineita vedät?
Eikö pikavipeissä ole mielestäsi epäkohtia? Ovatko
korot mielestäsi kohtuulliset? Millä perusteella korot ovat kohtuulliset? Onko ikärajat sopivia vai liian matalia/korkeita? Millä perusteella?pääse eroon millään. Usko jo, ei sun mielipiteitä kukaan kaipaa.
- välillä, molo
jälleen.. kirjoitti:
No ei ihan noinkaan.
Halvemmat hinnat, matalammat korot -> enemmän kysyntää
Korkeat hinnat, korkeat korot -> vähemmän kysyntää
Mitä itse tekisit pikavippien epäkohtien
korjaamiseksi vai eikö epäkohtia mielestäsi ole?
Pitäisikö ikärajaa nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?
Pitäisikö korkoja nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?
Ja kuinka kukaan, joka kertoo suunnitelmallisesti rahoittavansa elämäänsä pikavipeillä, voi kutsua jotakuta toista tyhmäksi?
Kaiken järjen mukaan pikavippien korot ovat järjettömät, pidemmän päälle pikavippi firmat kaatuvat. Jo paraikaa tätä asiaa ollaan käsittelemässä. Tajuaahan sen tyhmäkin että 800% vuosikorko on aivan naurettava. Jos pikavippi firmat eivät pysy pystyssä pienemmillä koroilla silloin ne ovat turhia ja kannattaa poistaa talousjärjestelmästä.
Olkaa eri mieltä, olkaa samaa mieltä, puolustakaa vippifirmoja. Ihan miten vaan. Kirjoittakaa nimi adressiin tai olkaa kirjoittamatta. Piste.ei jaksa lukea sun tärkeilyäsi.
- eroon ei sitten millään
välillä, molo kirjoitti:
ei jaksa lukea sun tärkeilyäsi.
Kirjoittakaa nimi adressiin niin pääsette. No ei vaiskaan. :D
Vippailkaa ihan rauhassa, ei se teidän taloutta mitenkään hyödytä pummit. - kade, jos ei
eroon ei sitten millään kirjoitti:
Kirjoittakaa nimi adressiin niin pääsette. No ei vaiskaan. :D
Vippailkaa ihan rauhassa, ei se teidän taloutta mitenkään hyödytä pummit.itsee enää saa.
- olla hölmö ja
.......... kirjoitti:
Älähtely käy kovana kun pikavippejä kyseenalaistetaan. Täällähän ne vippifirmojen pyörittäjätkin pyörivät ja sitten älähtelevät kun vähän kritiikkiä osuu kohdalle. :>
samalla vainoharhainen ?
- Mistäs tämä
kade, jos ei kirjoitti:
itsee enää saa.
Jaa en saa pikavippiä? Nytkö sinä väität tuntevasi minut? Mielenkiintoista. :D
- sinua, mutta
Mistäs tämä kirjoitti:
Jaa en saa pikavippiä? Nytkö sinä väität tuntevasi minut? Mielenkiintoista. :D
sinunkaltaisesi hölmön erottaa kauas.
- hehheh..
sinua, mutta kirjoitti:
sinunkaltaisesi hölmön erottaa kauas.
En minä ole hölmö, sinä vain olet niin vajaa ettet tajua asioiden laitaa ja itket ja mussutat kuten nuo liito-orava sankaritkin. ;)
Ei sinulla ressukalla järki toimi. Anna järkevämmän ihmisen ajatella puolestasi.
"Julkaistu 12.1.2008 1:32:34
Pikavipit lailla kuriin
Turun Sanomat
Nordea-pankin varakonsernijohtaja Markku Pohjola toivoo, että kännyköillä tapahtuvaa pikavippitoimintaa koskevaa lainsäädäntöä kiristettäisiin. Hän uskoo, että poliittisellakin taholla on halu toimia asiassa.
- Pikavippitoiminnalle olisi hyvä laatia jonkinlaiset pelisäännöt, jotka panisivat sen aisoihin. Toiminta olisi saatava kuluttajan vuoksi oikealle tasolle. Pankit eivät koe pikavippaajia kilpailijoina, sillä yksikään pankki ei pyri olemaan tällaisten pikavippien tarjoaja, Pohjola sanoo.
Pikavippaaminen ei vaadi Rahoitustarkastuksen lupaa kuten perinteinen pankkitoiminta. Viime syksynä oikeusministeriö asetti työryhmän etsimään keinoja puuttua pikavippien ongelmiin. Työryhmälle annettiin reilu vuosi aikaa valmistella pikavippejä koskevat lakiehdotukset.
Pohjolan mukaan pikavippaamisessa on arveluttavia piirteitä. Yksi niistä on se, että rahan tarjoaminen ja kysyminen tapahtuu hetkenä, jolloin asiakas ei ole välttämättä parhaassa päätöksentekotilanteessa. Suomeksi sanottuna vippaaja voi olla asialla öiseen aikaan ja humalassa.
Toiseksi ongelmaksi Pohjola nostaa pikaluottojen hinnoittelun. Pahimmillaan muutaman sadan euron tekstiviestilainan korko voi nousta tuhansiin prosentteihin.
- Ollaan rajoilla, jolloin toiminta muuttuu koronkiskonnaksi. Kun hädänalaisella hetkellä vippaajan heikkoa arviointikykyä käytetään hyväksi siten, että vuosikorot nousevat satoihin prosentteihin, ei toiminnan salliminen voi olla kuluttajan kannalta järkevää, Pohjola summaa.
Hän muistuttaa, että pankkien kulutusluotot ovat vain joitakin prosenttiyksikköjä kalliimpia kuin asuntolainat.
Rahoitusyhtiöidenkään korot eivät nouse pankkien kulutusluottojen ylitse kuin joitain prosenttiyksikköjä.
- Pikavipit ovat kokonaan toisesta maailmasta, Pohjola vertaa.
Pikavippien aiheuttamat ongelmat nousivat esille viimeksi tällä viikolla, kun Suomen Asiakastieto julkisti tilastonsa, jonka mukaan maksuhäiriöiden määrä kasvoi viime vuonna selvästi. Kokenut velkaneuvoja tulkitsi STT:n haastattelussa lukujen kasvun selittyvän pikavippien saannin helppoudella. Lahdessa työskentelevän neuvojan asiakkaista jopa kolmasosalla oli muiden velkojen jatkeena pikavippejä."
http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2008-01-12,104:4:510533,1:0:0:0:0:0: - ihmettelevät
hehheh.. kirjoitti:
En minä ole hölmö, sinä vain olet niin vajaa ettet tajua asioiden laitaa ja itket ja mussutat kuten nuo liito-orava sankaritkin. ;)
Ei sinulla ressukalla järki toimi. Anna järkevämmän ihmisen ajatella puolestasi.
"Julkaistu 12.1.2008 1:32:34
Pikavipit lailla kuriin
Turun Sanomat
Nordea-pankin varakonsernijohtaja Markku Pohjola toivoo, että kännyköillä tapahtuvaa pikavippitoimintaa koskevaa lainsäädäntöä kiristettäisiin. Hän uskoo, että poliittisellakin taholla on halu toimia asiassa.
- Pikavippitoiminnalle olisi hyvä laatia jonkinlaiset pelisäännöt, jotka panisivat sen aisoihin. Toiminta olisi saatava kuluttajan vuoksi oikealle tasolle. Pankit eivät koe pikavippaajia kilpailijoina, sillä yksikään pankki ei pyri olemaan tällaisten pikavippien tarjoaja, Pohjola sanoo.
Pikavippaaminen ei vaadi Rahoitustarkastuksen lupaa kuten perinteinen pankkitoiminta. Viime syksynä oikeusministeriö asetti työryhmän etsimään keinoja puuttua pikavippien ongelmiin. Työryhmälle annettiin reilu vuosi aikaa valmistella pikavippejä koskevat lakiehdotukset.
Pohjolan mukaan pikavippaamisessa on arveluttavia piirteitä. Yksi niistä on se, että rahan tarjoaminen ja kysyminen tapahtuu hetkenä, jolloin asiakas ei ole välttämättä parhaassa päätöksentekotilanteessa. Suomeksi sanottuna vippaaja voi olla asialla öiseen aikaan ja humalassa.
Toiseksi ongelmaksi Pohjola nostaa pikaluottojen hinnoittelun. Pahimmillaan muutaman sadan euron tekstiviestilainan korko voi nousta tuhansiin prosentteihin.
- Ollaan rajoilla, jolloin toiminta muuttuu koronkiskonnaksi. Kun hädänalaisella hetkellä vippaajan heikkoa arviointikykyä käytetään hyväksi siten, että vuosikorot nousevat satoihin prosentteihin, ei toiminnan salliminen voi olla kuluttajan kannalta järkevää, Pohjola summaa.
Hän muistuttaa, että pankkien kulutusluotot ovat vain joitakin prosenttiyksikköjä kalliimpia kuin asuntolainat.
Rahoitusyhtiöidenkään korot eivät nouse pankkien kulutusluottojen ylitse kuin joitain prosenttiyksikköjä.
- Pikavipit ovat kokonaan toisesta maailmasta, Pohjola vertaa.
Pikavippien aiheuttamat ongelmat nousivat esille viimeksi tällä viikolla, kun Suomen Asiakastieto julkisti tilastonsa, jonka mukaan maksuhäiriöiden määrä kasvoi viime vuonna selvästi. Kokenut velkaneuvoja tulkitsi STT:n haastattelussa lukujen kasvun selittyvän pikavippien saannin helppoudella. Lahdessa työskentelevän neuvojan asiakkaista jopa kolmasosalla oli muiden velkojen jatkeena pikavippejä."
http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2008-01-12,104:4:510533,1:0:0:0:0:0:Kannattaa ylläpitää jonkinlaista lähdekritiikkiä. Ei Nordean mies kommentoisi asiaa, jollei pikavippibisnes jotenkin vaikuttaisi hänen oman pankkinsa bisneksiin. Kannattaa muistaa juuri tuon saman miehen haukkuneen äskettäin myös islantilaiset pankit.
Sitten vielä lyhyesti aikaisempiin kirjoituksiisi:
"Halvemmat hinnat, matalammat korot -> enemmän kysyntää
Korkeat hinnat, korkeat korot -> vähemmän kysyntää"
Tämä on tietysti totta, mutta hinnoittelun täytyy kuitenkin tarjota mahdollisuus voittoon. Se on ihan sama myykö jotain tavaraa 100 vai 1000 kpl päivässä, jollei hinta kata kustannuksia niin tappiota tulee.
"Pitäisikö ikärajaa nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?"
Kyse on siis kaikkien lainojen ikärajasta koska ei eri lainoja pystytä laissa erottelemaan. 18 v on hyvä ikäraja lainoille.
"Pitäisikö korkoja nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?"
Korot ja hintataso määräytyy markkinoilla, tässä näyttäisi jo nyt olevan isoja eroja eri yritysten kesken.
"Ja kuinka kukaan, joka kertoo suunnitelmallisesti rahoittavansa elämäänsä pikavipeillä, voi kutsua jotakuta toista tyhmäksi?"
En ole nimitellyt ketään, enkä myöskään koskaan ottanut pikavippiä tai muutakaan kulutusluottoa.
"Tajuaahan sen tyhmäkin että 800% vuosikorko on aivan naurettava. Jos pikavippi firmat eivät pysy pystyssä pienemmillä koroilla silloin ne ovat turhia ja kannattaa poistaa talousjärjestelmästä."
Palvelut joille ei löydy kysyntää poistuvat itsekseen markkinoilta. - vastauksesta
ihmettelevät kirjoitti:
Kannattaa ylläpitää jonkinlaista lähdekritiikkiä. Ei Nordean mies kommentoisi asiaa, jollei pikavippibisnes jotenkin vaikuttaisi hänen oman pankkinsa bisneksiin. Kannattaa muistaa juuri tuon saman miehen haukkuneen äskettäin myös islantilaiset pankit.
Sitten vielä lyhyesti aikaisempiin kirjoituksiisi:
"Halvemmat hinnat, matalammat korot -> enemmän kysyntää
Korkeat hinnat, korkeat korot -> vähemmän kysyntää"
Tämä on tietysti totta, mutta hinnoittelun täytyy kuitenkin tarjota mahdollisuus voittoon. Se on ihan sama myykö jotain tavaraa 100 vai 1000 kpl päivässä, jollei hinta kata kustannuksia niin tappiota tulee.
"Pitäisikö ikärajaa nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?"
Kyse on siis kaikkien lainojen ikärajasta koska ei eri lainoja pystytä laissa erottelemaan. 18 v on hyvä ikäraja lainoille.
"Pitäisikö korkoja nostaa tai laskea vai pitää samana? Miksi?"
Korot ja hintataso määräytyy markkinoilla, tässä näyttäisi jo nyt olevan isoja eroja eri yritysten kesken.
"Ja kuinka kukaan, joka kertoo suunnitelmallisesti rahoittavansa elämäänsä pikavipeillä, voi kutsua jotakuta toista tyhmäksi?"
En ole nimitellyt ketään, enkä myöskään koskaan ottanut pikavippiä tai muutakaan kulutusluottoa.
"Tajuaahan sen tyhmäkin että 800% vuosikorko on aivan naurettava. Jos pikavippi firmat eivät pysy pystyssä pienemmillä koroilla silloin ne ovat turhia ja kannattaa poistaa talousjärjestelmästä."
Palvelut joille ei löydy kysyntää poistuvat itsekseen markkinoilta."Kannattaa ylläpitää jonkinlaista lähdekritiikkiä. Ei Nordean mies kommentoisi asiaa, jollei pikavippibisnes jotenkin vaikuttaisi hänen oman pankkinsa bisneksiin."
Kannattaa ehdottomasti. Tai saattaisi hän kommentoida vaikkei pikavippibisnes vaikuttaisikaan. Uskon että kyseessä on silti molempi syy. Hän ottaa esille pikavippien todelliset ongelmat, joihin hän haluaisi muutosta mutta samalla siitä olisi hyötyä mahdollisesti hänen oman pankkinsa bisneksille.
"Tämä on tietysti totta, mutta hinnoittelun täytyy kuitenkin tarjota mahdollisuus voittoon. Se on ihan sama myykö jotain tavaraa 100 vai 1000 kpl päivässä, jollei hinta kata kustannuksia niin tappiota tulee."
Totta. Tosin en minä sääli näitä pikavippi kiskureita tai ole mitenkään huolissani heidän taloudesta. Tosin jos pikavippien ottaminen kasvaisi suosiossaan esimerkiksi kymmenkertaiseksi ja kiskuri korkojen tilalle saataisiin kohtuulliset korot myös vippaajien takaisin maksukyky ja -halu kasvaisivat.
"Kyse on siis kaikkien lainojen ikärajasta koska ei eri lainoja pystytä laissa erottelemaan. 18 v on hyvä ikäraja lainoille."
Kaikille lainoille voitaisiin asettaa korkeampi ikäraja, ei vain pikavipeille. Poikkeuksena opintolaina joka voitaisiin säätää ihan omaksi asiakseen.
"Korot ja hintataso määräytyy markkinoilla, tässä näyttäisi jo nyt olevan isoja eroja eri yritysten kesken."
Yritykset määrittelevät ne itse. Eihän pikavippiä olekkaan järkevää ottaa tai rahoittaa sillä talouttaan johdonmukaisesti. Siksi ihmiset ottavatkin niitä usein juuri tilanteessa kun he eivät ole täysin järkevässä tilassa.
"En ole nimitellyt ketään, enkä myöskään koskaan ottanut pikavippiä tai muutakaan kulutusluottoa."
Hyvä. :)
"Palvelut joille ei löydy kysyntää poistuvat itsekseen markkinoilta. "
Niin. Olisi mukavaa että pikavipit poistuisivat mahdollisimman nopeasti markkinoilta. Lisäksi kuvaan astuu myös moraali ja oikeellisuus siitä mitä myydään ja millä hinnalla. Tästä ko. pankin herrakin puhui.
- tyhjän jauhamisesta,
tämä viestiketju on varmasti ennätys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484