Ehkä syy siihen miksi ehtoollisen jakajat ja yleensä koko miespuolinen väki murjottaa seuroissa johtuu siitä, että ovat krapulassa?
Kohmelossa ei ole hyvä olla kaiken kansan edessä ja syyttävä omatunto sanoo, että syntisi ei ole anteeksi annettu?
Juopottelun ajankohta ja se ollenkaan ei sovi uskovaisten piiriin ja vahva on epäilykseni sen
ajatuksen ja myös muidenkin tekemien havaintojen kanssa, että viina on maittanut loppasuille.
Suviseurat muistuttivat hautajaisjuhlia ja välillä ajattelin, että murjotuksesta ja mörösilmäisyydestä päätellen on pelattu ravia ja lottoa sekä mustaa pekkaa.
Tälläinen meno ei saa jatkua.
Ylösnousemuksen aamu on aamuista ihanin ja se
päivä on uskovalle koittanut uudestisyntymässä ja
Jeesuksen rakkaus karkoittaa surun,murheen,synkkyyden ja anteeksiantamus on myös niiden turva jotka ovat huoruuteen tai haureuteen heikkoudessa langenneet.
Missä on ilo ja ylistys?
Eikö sen asumus ole ihmisen sydämessä, jonne Jeesus on Pyhän Henkensä antanut tuottamaan iloa
ja riemua,niissä vaikeissa olosuhteissa joissa elämme.
Risti on raskas kantaa,maailma vihaa ja vainoaa,liha raivoaa henkeä vastaan ja kaikkein pahin lohikäärme muijan ominaisuudessa pihtaa ja kiukkuaa ja tekee uskonelämän vaikeaksi.
Risti se vain on ja aikanansa siteet katkaistaan
ja sitten ne eivät kiusaa,eivät viekkaudella yritä ryöstää uskoamme ja me olemme kotona,taivaassa.
Totuus suviseuroista.
22
1993
Vastaukset
- Ei-vanh_lessu vaan EL
Unohtuiko kirjoittajalta Jeesuksen sanat: "Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat, pitää heidän luvun tekemän tuomiopäivänä." TAI
"Katsokaat, ettette katso ylön yhtäkään näistä pienimmistä; sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun isäni kasvot, joka on taivaissa."
Vai onko kirjoittajalla tarkoitus pistää pilkaksi vielä viimeisellä tuomiollakin???- Kirjoittaja
Hapannaamoja on liikaa liikkeessä ja on totta, että tämä osoittaa ristin puutteen ja samalla sen että uskoakaan ei ole.
Missä on ristisi?
Lampaatko sitä kantavat? - Leenu
kirjoitettu on, että he(uskottomat) eivät näe joukkoamme kauniina, vaan hakomajana yrttitarhassa tai kuin hävitettynä kaupunkina. Mitä hyvää silloin voikaan uskosta osaton nähdä? Vioilla ja virheillä tää on peitetty.
- Etupenkissä
Leenu kirjoitti:
kirjoitettu on, että he(uskottomat) eivät näe joukkoamme kauniina, vaan hakomajana yrttitarhassa tai kuin hävitettynä kaupunkina. Mitä hyvää silloin voikaan uskosta osaton nähdä? Vioilla ja virheillä tää on peitetty.
He näkevät meidät perkeleenä ja luulevat, meidän rakkaan Vapahtajamme olevan perkele myös, ja jota
siis Jeesusta me palvomme ja kumarramme, koska rakastamme Häntä.
Mikä se hakomaja on?
Luen käännöstä 1776.
Jos todistamme uskosta ja parannuksen välttämättömyydestä, he heräävät ja vainoavat meitä, silloin olemme aloittaneet oikein. - Leenu
Etupenkissä kirjoitti:
He näkevät meidät perkeleenä ja luulevat, meidän rakkaan Vapahtajamme olevan perkele myös, ja jota
siis Jeesusta me palvomme ja kumarramme, koska rakastamme Häntä.
Mikä se hakomaja on?
Luen käännöstä 1776.
Jos todistamme uskosta ja parannuksen välttämättömyydestä, he heräävät ja vainoavat meitä, silloin olemme aloittaneet oikein.vertaus hakomajasta on kuvaus oikeasta uskosta, laumasta. - Se on niin kuin hakomaja yrttitarhassa tai niin kuin hävitetty kaupunki.. niin huonolta sä näyttää.
Sellainen paikka siis, jonne ei haluta mennä. Mutta sisällä olevat näkevät sen ihanuuden. Tietysti ulkopuoliset katsovat tarkennetuin silmälasin, mutta huom, vain huonoja puolia... sellaiset ihmiset siis, joilla on jotain hampaankolossa. Ei monella nuorella ole juuri mitään meitä vastaan (luullakseni) ja Raamattukin sen todistaa.. muista luojaas nuoruudessa ennen kuin pahat päivät lähestyvät ja sinä olet sanova, ettei ne mulle kelpaa... Ei niin, ei viisaille ja vanhoille, ei niin kelpaa. Herkässä iässä kannattais parannus tehdä. Tosin kuka tietää Luojan työt, elinikä on tarkoiettu täällä koetiniäksi. Mutta ei etsikkoaikaa kannata turhuuteen kuluttaa.
Mutta Jeesuskin kiitti Jumalaa siitä, että hän avasi uskon lapsille ja lapsenmielisille ja peitti sen tämän maailman viisailta. Ei tämän maailman viisaan ole helppo astua arkkiin, uskoa kutsua, ottaa sitä omalle kohdalleen. Ei. Se on niin totta, Raamattukin sen todistaa. - Etupenkissä
Leenu kirjoitti:
vertaus hakomajasta on kuvaus oikeasta uskosta, laumasta. - Se on niin kuin hakomaja yrttitarhassa tai niin kuin hävitetty kaupunki.. niin huonolta sä näyttää.
Sellainen paikka siis, jonne ei haluta mennä. Mutta sisällä olevat näkevät sen ihanuuden. Tietysti ulkopuoliset katsovat tarkennetuin silmälasin, mutta huom, vain huonoja puolia... sellaiset ihmiset siis, joilla on jotain hampaankolossa. Ei monella nuorella ole juuri mitään meitä vastaan (luullakseni) ja Raamattukin sen todistaa.. muista luojaas nuoruudessa ennen kuin pahat päivät lähestyvät ja sinä olet sanova, ettei ne mulle kelpaa... Ei niin, ei viisaille ja vanhoille, ei niin kelpaa. Herkässä iässä kannattais parannus tehdä. Tosin kuka tietää Luojan työt, elinikä on tarkoiettu täällä koetiniäksi. Mutta ei etsikkoaikaa kannata turhuuteen kuluttaa.
Mutta Jeesuskin kiitti Jumalaa siitä, että hän avasi uskon lapsille ja lapsenmielisille ja peitti sen tämän maailman viisailta. Ei tämän maailman viisaan ole helppo astua arkkiin, uskoa kutsua, ottaa sitä omalle kohdalleen. Ei. Se on niin totta, Raamattukin sen todistaa.No en vilä käsittänyt sitä.Mikä on hakomaja?
Minä ja Leenu yksin jatettyina?
Minähän rakas Leenu olen se susihukka.
Onko se kuten bordelli.
Olen sen liepeillä nuuhkinut haureuden ilmapiiriä, joka oli erittäin synnillinen.
Minä en oikein uskalla käydä keskustelua kanssasi koska tunnen nuoruuden voimakasta kiihkoa sinun ylitsesi.
Minä rakastan sinua aina.
Ihailen sinun kaunista hymyäsi.
Minä olen siinä. - Leenu
Etupenkissä kirjoitti:
No en vilä käsittänyt sitä.Mikä on hakomaja?
Minä ja Leenu yksin jatettyina?
Minähän rakas Leenu olen se susihukka.
Onko se kuten bordelli.
Olen sen liepeillä nuuhkinut haureuden ilmapiiriä, joka oli erittäin synnillinen.
Minä en oikein uskalla käydä keskustelua kanssasi koska tunnen nuoruuden voimakasta kiihkoa sinun ylitsesi.
Minä rakastan sinua aina.
Ihailen sinun kaunista hymyäsi.
Minä olen siinä.Jumalan huone ja valtakunta täällä päällä maan. (maailman lasten silmissä nähtynä hakomaja)
Ei sinun tarvitse tuntea mitään kiihkoa minua kohtaan. Ihmettelen moista.. Miten ylipäänsä tekstit voivat sellaista synnyttää? (ja vielä tällaiset hengelliset tekstit)
- Kun te lihan työt Hengen kautta kuoletatte, te saatte elää.
Pitää kuolettaa tuollaiset tunteet ja pyrkiä hengellisten perään.(jos sinulla on vaimo, niin hänen kanssa voit sitä tuntea) Muussa tapauksessa parempi naida kuin palaa, joten etsi oma vaimo. Mutta se mikä kootaan tänne maan päälle katoaa, mutta sen sijaan taivaisiin kootut säilyvät. Ja se, mikä vieroittaa ihmisen pois Jumalasta on sielunvihollinen, oma liha ja maailma. - Hakomaja
Leenu kirjoitti:
Jumalan huone ja valtakunta täällä päällä maan. (maailman lasten silmissä nähtynä hakomaja)
Ei sinun tarvitse tuntea mitään kiihkoa minua kohtaan. Ihmettelen moista.. Miten ylipäänsä tekstit voivat sellaista synnyttää? (ja vielä tällaiset hengelliset tekstit)
- Kun te lihan työt Hengen kautta kuoletatte, te saatte elää.
Pitää kuolettaa tuollaiset tunteet ja pyrkiä hengellisten perään.(jos sinulla on vaimo, niin hänen kanssa voit sitä tuntea) Muussa tapauksessa parempi naida kuin palaa, joten etsi oma vaimo. Mutta se mikä kootaan tänne maan päälle katoaa, mutta sen sijaan taivaisiin kootut säilyvät. Ja se, mikä vieroittaa ihmisen pois Jumalasta on sielunvihollinen, oma liha ja maailma.No selvisihän se hakomaja.
Kyllä vaimo on ja hengellisten perään tulee suunnata koko elämä.
Elämä on lyhyt, mutta ikuisuus loputon.
Taivas on päämääräni. - Anonyymi
Leenu kirjoitti:
Lestat harjoittaa jumaljuhlissaan vanhaa perinnettä mikä on sinun on myös minun, näin piirijulat saa uuttaa kohoketta kun lestat naivat ristiin toisiaan Herran kunniaksi!
- Jore
Olet tainnut erehtyä paikasta tai sitten omistat erittäin vilkkaan mielikuvituksen. Jos mielipiteesi on tämä niin miksi käyt siellä?
- Etupenkissä
Jossahan sitä täytyy käyrä kun on siihen opetettu pienestä pitäen.
Kävikkös itte suviseuroissa?
On sulla varmaankin mielikuvituksen lento korkea,ettei vain poista viestejäsi palstalta.
Äläkä kattele kauhuleffoja.
- sss
Vaikka kritisoinkin joitain toimintatapoja vl-yhteisössä, en koskaan ole em.tapausta tavannut.
Ehtoolliselle meno suviseuroissa on liikuttava
tapahtuma.Itse kun seisoo jonossa ja suuri määrä ihmisiä laulaa virsiä kyllä siinä hyvin herkällä
mielellä silloin on.Tietysti sivulliselle tunnetta on vaikea kuvailla, mutta siinä on hyvin vahvasti oman pahuutensa kanssa tekemisissä.- Etupenkissä
Etupenkkilainen näkee paremmin ja ei nyt välttämättä kaikki opetus ole huonoa.
Iloa saisi olla enemmän.
Ilon puute on ristittömän uskovat merkki. - vanhoillislestadiolainen na...
Etupenkissä kirjoitti:
Etupenkkilainen näkee paremmin ja ei nyt välttämättä kaikki opetus ole huonoa.
Iloa saisi olla enemmän.
Ilon puute on ristittömän uskovat merkki.Onpa sinulla ankara yliminä tahi uskonto.Hellitä vähän, et sinä kuolemaan asti jaksa noin kovaa kuria.
Olishan se kova kynnys mennä ehtoolliselle jos vielä nykyistä enemmän pitäisi ympäristö ottaa huomioon.
Aika usein tuntuu, ettei viitsi mennä koko ehtoolliskirkkoon, kun jotkut niin tölläävät. Olen koittanut hokea mielssäni, että luuloa se vain on että vaikkapa minua joku tarkkailisi. Mutta kertomuksesi karmivalla tavalla kertoo vaistojeni osuneen oikeaan.
Kauheasti tekee mieli toisaalta ehtoolliselle mutta tulee kaikenlaisia kiusauksia: olenko liian syntinen? Olenko tarpeeksi uskovaisella mielellä? Nämähän ovat vain kiusauksia, mutta silti ne vaivaavat minua kotona kun mietin lähteäkö vai ei ehtoolliskirkkoon.--Onkohan minun tunteeni ihmisten arvostelevista katseista sittenkään turha vai olenko sen verran herkkä ihminen, että vaistoan arvostelevat katseet ja tunnen nahoissani halveksivat silmäykset.
Tämänköhän vuoksi jotkut jopa liikuntakykyiset vanhukset pyytävät papin kotiin ehtoollista jakamaan: välttyäkseen epäoleelliselta ja tulemasta entistä enemmän kiusatuiksi?
Minä en KOSKAAN katso ehtoollisella olijoita tarkkaillen, minusta se on tungettelevaa. a) huono tapa b) tungettelevaa c) kummallista jos se on pahansuopaista, koska se on monelle eräs elämän pyhistä hetkistä.
Tiedän että monet katsovat hyvällä, ja jotkut ihan kivasti katselevat että näkyykö tuttuja tmv, enkä minä siitä pahoita mieltäni. Mutta siis minun periaatteeni on se, että en kovin tollota, suon ihmisille hetken yksityisyyttä, koska ainakin itse toivoisin sitä muilta. - JAWISTT!
vanhoillislestadiolainen na... kirjoitti:
Onpa sinulla ankara yliminä tahi uskonto.Hellitä vähän, et sinä kuolemaan asti jaksa noin kovaa kuria.
Olishan se kova kynnys mennä ehtoolliselle jos vielä nykyistä enemmän pitäisi ympäristö ottaa huomioon.
Aika usein tuntuu, ettei viitsi mennä koko ehtoolliskirkkoon, kun jotkut niin tölläävät. Olen koittanut hokea mielssäni, että luuloa se vain on että vaikkapa minua joku tarkkailisi. Mutta kertomuksesi karmivalla tavalla kertoo vaistojeni osuneen oikeaan.
Kauheasti tekee mieli toisaalta ehtoolliselle mutta tulee kaikenlaisia kiusauksia: olenko liian syntinen? Olenko tarpeeksi uskovaisella mielellä? Nämähän ovat vain kiusauksia, mutta silti ne vaivaavat minua kotona kun mietin lähteäkö vai ei ehtoolliskirkkoon.--Onkohan minun tunteeni ihmisten arvostelevista katseista sittenkään turha vai olenko sen verran herkkä ihminen, että vaistoan arvostelevat katseet ja tunnen nahoissani halveksivat silmäykset.
Tämänköhän vuoksi jotkut jopa liikuntakykyiset vanhukset pyytävät papin kotiin ehtoollista jakamaan: välttyäkseen epäoleelliselta ja tulemasta entistä enemmän kiusatuiksi?
Minä en KOSKAAN katso ehtoollisella olijoita tarkkaillen, minusta se on tungettelevaa. a) huono tapa b) tungettelevaa c) kummallista jos se on pahansuopaista, koska se on monelle eräs elämän pyhistä hetkistä.
Tiedän että monet katsovat hyvällä, ja jotkut ihan kivasti katselevat että näkyykö tuttuja tmv, enkä minä siitä pahoita mieltäni. Mutta siis minun periaatteeni on se, että en kovin tollota, suon ihmisille hetken yksityisyyttä, koska ainakin itse toivoisin sitä muilta.tekemisen makua lestadiolaisten ehtoollisen suhteen.
Onko teillä lainkaan käsitystä siitä, miksi ehtoollinen on asetettu ?
Ehkette vaan luulisi saavanne syntinne anteeksi siinä leivän ja viinin ottamisessa ?
Ehtoollinen on Jeesuksen asettama muistoateria, Hänen kuolemansa muistoksi siihen saakka kunnes saamme nauttia sitä uutena Uudessa Jerusalemissa?
Avaus kirjoittaja ei nyt pahastu, mutta kyllä "muija" ei ole mikään risti, eikä muukaan vastoinkäyminen, ei sairaus eikä muunlaisetkaan ahdingot ole Jeesuksen mainitsema ristin kantaminen !
Risti on Jeesuksen nimen takia tuleva vastustus tai vaino ja Jeesuksen ristin tähden tuleva ahdistus.Ristin kantaminen on aina suoraa vaikutusta Jeesukseen ja Häne ristiinsä!
Joka muuta opettaa, ei tunne kirjoituksia.
Ellei näin ole, silloinhan koko kärsivä maailma kantaa jo Jeesuksen ristiä, vaikka eivät edes tunne Häntä? - Etupenkissä
Onpa sinulla ankara yliminä tahi uskonto.Hellitä vähän, et sinä kuolemaan asti jaksa noin kovaa kuria.
Tiedän että monet katsovat hyvällä, ja jotkut ihan kivasti katselevat että näkyykö tuttuja tmv, enkä minä siitä pahoita mieltäni. Mutta siis minun periaatteeni on se, että en kovin tollota, suon ihmisille hetken yksityisyyttä, koska ainakin itse toivoisin sitä muilta.Kyllä minä jaksan pitää sanasta kiinni, vaikka olen mitä,elämään tulee vähän sellainen puutteellinen,kuten syntinen on.
Olen kyllä kokenut ihmeen ehtoollispöydässä ollessani,ensin kysellessäni Herralta,Mitä tämä on? Ymmärrän hyvin tyttöseni.
Kaikilla ei ole edes paikkaa mihin mennä ehtoolliselle,ajatelkaamme heitäkin.
Monet vanhukset eivät ehkä kestä katsella nuosempien synnillistä ulkoista olemusta ja kun
ollaan uutuuksien perässä,en minäkään sellaiseen paikkaan mene vaikka siellä laulaisi "Lollobrigida" naru-uikkareissaan ja ilman yläosaa.
Kyllä ne katseet on huomattu ja älkäämme me katselko ja arvostelko vaikka se homo meneekin ensimmäisenä ehtoollispöytään.
Parempi olla tollottamatta,koska se on epäkohteliasta ja herättää pahansuopaisuutta. - Etupenkissä
JAWISTT! kirjoitti:
tekemisen makua lestadiolaisten ehtoollisen suhteen.
Onko teillä lainkaan käsitystä siitä, miksi ehtoollinen on asetettu ?
Ehkette vaan luulisi saavanne syntinne anteeksi siinä leivän ja viinin ottamisessa ?
Ehtoollinen on Jeesuksen asettama muistoateria, Hänen kuolemansa muistoksi siihen saakka kunnes saamme nauttia sitä uutena Uudessa Jerusalemissa?
Avaus kirjoittaja ei nyt pahastu, mutta kyllä "muija" ei ole mikään risti, eikä muukaan vastoinkäyminen, ei sairaus eikä muunlaisetkaan ahdingot ole Jeesuksen mainitsema ristin kantaminen !
Risti on Jeesuksen nimen takia tuleva vastustus tai vaino ja Jeesuksen ristin tähden tuleva ahdistus.Ristin kantaminen on aina suoraa vaikutusta Jeesukseen ja Häne ristiinsä!
Joka muuta opettaa, ei tunne kirjoituksia.
Ellei näin ole, silloinhan koko kärsivä maailma kantaa jo Jeesuksen ristiä, vaikka eivät edes tunne Häntä?Uskoon ei saa sisällyttää eikä se saa olla luuloa vaan puhdasta armoa,joka uskon kautta saattaa järkkyneen sielun tasapainoon Kristuksen asettaman sakramentin kautta.
Sakramentti vaatii uskoa,syntiä se ei vaadi, mutta se poistaa synnit ja on helpompi lähteä taas uudestaan kohtaamaan ahdistuksia joita maailma antaa,kun reppu on tyhjä.
Vai eiko muija ole? Muija tai muut ihmiset jotka vetävät sinua maailmaaan,väkivaltaan,synnin tekoihin,ja huomaat kuinka uskosi on katkeamispisteessä,etkä tiedä löydätkö itsesi linnasta ensi viikolla.Tämä on risti myös.
Kärsiminen tunnustuksen tähden on risti ja sen
maailma antaa,sitä ei tarvitse hakea.
Jos et löydä tästä itseäsi,sanoo Jeesus sinulle:voi teitä jotka nyt nauratte...
Ei Jeesuksen ristin tähden,sillä Hän on ristinsä kantanut,kuten Hän sanoo.
Ristisi ja sen kantaminen on tunnustuksesta tuleva varma seuraus ja se on Kristityn merkki.
Oletko sinä ristinkantaja,vainottu uskova? - Käytös
Tiedän että monet katsovat hyvällä, ja jotkut ihan kivasti katselevat että näkyykö tuttuja tmv, enkä minä siitä pahoita mieltäni. Mutta siis minun periaatteeni on se, että en kovin tollota, suon ihmisille hetken yksityisyyttä, koska ainakin itse toivoisin sitä muilta.Ensinnäkin lopettakaa itsekukin riitely ja ilkeily. Hämärtyy raja asiallisen kritiikin ja pilkkaamisen välillä! Syntyy väärinkäsityksiä ja vihaa.
Toisekseen MIKSI EHTOOLLISELLA YLEENSÄ VALOKUVATAAN? Jos se on Pyhä Hetki niin kamerat syrjään. Parempi olisi jos ottaisi kuvan ítse H-hetken ulkopuolella vain viinistä ja leivästä ja laittaisi sen kuvan sitten nettiin jos jokun kuvan nyt haluaa tästäkin juhlan osasta laittaa. - Etupenkissä
Käytös kirjoitti:
Ensinnäkin lopettakaa itsekukin riitely ja ilkeily. Hämärtyy raja asiallisen kritiikin ja pilkkaamisen välillä! Syntyy väärinkäsityksiä ja vihaa.
Toisekseen MIKSI EHTOOLLISELLA YLEENSÄ VALOKUVATAAN? Jos se on Pyhä Hetki niin kamerat syrjään. Parempi olisi jos ottaisi kuvan ítse H-hetken ulkopuolella vain viinistä ja leivästä ja laittaisi sen kuvan sitten nettiin jos jokun kuvan nyt haluaa tästäkin juhlan osasta laittaa.Videokameran ja kamerankäyttö ei mielestäni sovi hengellisiin tilaisuuksiin, varsinkaan ehtoollistapausta kuvaamaan.
Minusta se on väärin.
Riita ja tora on myös kielletty Kristityiltä.
Se on syntiä. - vanhoillislestadiolainen na...
Käytös kirjoitti:
Ensinnäkin lopettakaa itsekukin riitely ja ilkeily. Hämärtyy raja asiallisen kritiikin ja pilkkaamisen välillä! Syntyy väärinkäsityksiä ja vihaa.
Toisekseen MIKSI EHTOOLLISELLA YLEENSÄ VALOKUVATAAN? Jos se on Pyhä Hetki niin kamerat syrjään. Parempi olisi jos ottaisi kuvan ítse H-hetken ulkopuolella vain viinistä ja leivästä ja laittaisi sen kuvan sitten nettiin jos jokun kuvan nyt haluaa tästäkin juhlan osasta laittaa.Oikein hyvä ajatus. Kannatan lämpimästi. Se ei ole kuvan paikka. Voihan kuvan vaikka lavastaa etukäteen tai jälkeenpäin jos sellainen on pakko olla.
- Tunnistettu
Suviseuroista et tiedä mitään! Tekstisi on joke!
Tiettyjä fraaseja käytit, mutta uskontotutkijalle
tietämättömyytesi paljastaa:pelleilet!
Selitä alkuun vaikka: hakomaja yrttitarhassa ja
Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin siunaus.=)- Etupenkissä
Tunnistahan isäsi ensin.
Et tainnut olla syntynytkään kun olin hengessä kuuntelemassa suviseurojen virsilauluja joista pidän.
Selitähän sinä Aabrahamin merkki jos pystyt ja
kerro muille mikä on uskon antaman viisauden laajuuden kantavan voiman salaisuus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1374053- 891989
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151881Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571507Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331395VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741216
- 951087
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181060