Adventismi tahtoo välttämättä leimata omansa eroon
kristinuskosta (sapattisinetti otssaan) ja silti
olla kaikissa mahdollisissa instansseissa
edustettuna.
Kun kristityt puhuvat lähetystyön menestymisestä,
tahtoo adventismi korostaa, kuinka monta on
kääntynyt adventistiksi.
Ikäänkuin vain adventismin markkinointi olisi oikeaa
lähetystyötä ja Ellen G White-Centerien perustaminen.
SEKAVA LAKIUSKONTO ?
Vain sapattilakia täytyy noudattaa ja siinäkin
vain ainoa oikea päivä pitää, väitetään.
Toisinaan puhutaan, että jopa 10 käskyä on
pidettävä - eikä selvitetä, mitä se pitäminen on.
Vaikka Jeesus vuorissarnassaan selvitti, mitä on.
Usein adventismissa opetetaan, että Mooseksen laki
ja Jumalan lakik ovat 2 eri asiaa. Sitten taas
erotetaan vain seremonialaki pois laskuista.
Paavali ui kuin kala vedessä tuollaisessa lain
viidakossa. Siksikö kristittyjen tunnusmerkki on
alunalkaen ollut kala? Vaiko siksi, että Jeesus
antoi Pietarille kalansaaliin, kun tämä pyysi kalaa. Jeesus tarjoilee mieluusti kalaa:
Luuk 11:11-13
11 Ei kai kukaan teistä ole sellainen isä, että antaa pojalleen käärmeen, kun poika pyytää kalaa?
12 Tai skorpionin, kun hän pyytää munaa?
13 Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät." [Luuk. 3:21,22; Ap. t. 2:38, 9:17]
Kala onkin riittoisaa, kun Jeesus sen pyhittää.
Pari kalaa on joskus riittänyt 5000:lle miehelle
ravinnoksi, lisäksi lapsille ja naisille; tähteitä
vielä kotiin viemisiksi - todisteeksi - 12 vakkaa.
Laillisuuksista ei Jeesus siinä piitannut, ei ollut tietävinäänkään, ettei lihaa saa syödä.
Paavalillekin lainomaisuus oli yhdentekevää;
hän ajatteli lähimmäistään, eikä itseään:
1. Kor. 9:20
ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21
ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22
heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Joo-o! Juutalaisille lainalaisille lainalainen,
mutta omassa olossaan kuitenkin vapaa lain
vaatimuksista!
JUMALAN LAKI = KRISTUKSEN LAKI - 1. Kor 9:21
Paavali ei ole ilnan Jumalan lakia, vaan on
Kristuksen laissa. Mitä se on? Se, ja se vapaus, että Paavali voi olla kaikille kaikkea?
Jeesuksen luotettava veli, Jaakob, vastatkoon:
Jaak. 1:25
Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään
Jaak 2:12-13
12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Paavali oli todellinen tekijä - osasi olla kaikille kaikkea! On, on tämä sitä rakkauden lakia, sillä samaan hengenvetoon Jaadob on
sanonut tämänkin:
Jaak 2:8
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
Miksiköhän adventistille ei riitä kristinusko?
Vaan kaupanpäälle tarjotaan (vaaditaan koko ihmiskunnalle) olematonta sapattisinettiä.
Että erotuttaisiin ylemmäs, jotain oltaisiin
muutoinkin kuin vain Herrassa ja Herran avulla?
On näet niin, että sapattisinettiajattelu PYYHKII
ihmisen mielestä POIS edellä mainitut Raamatun
totuudet. Jos adventisti tahtoisi edes jonkun
voittaa HERRALLE, hän tahtoisi olla jokaiselle
jotakin (kaikille kaikkea) - sapatittonalle ei
vaatisi sapattia eikä ilman lakia olevaa vaatisi
lakiin katsomaan. Siten voittaisi "edes muutamia".
Siis Herralle voittaisi - adventtiseurakuntaan
toki voittaa jo tuolla sunnuntaipedonmerkki-
pelottelullakin
Miksi kristinusko ei riittäisi?
18
309
Vastaukset
Ilm. 22:19
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
En uskaltaisi ottaa pois tai selittää tyhjäksi
edes sitä ainoaa vaikeasti tajuttavaa kohtaa
Ilmestyskirjassa - Ilm. 14:6-13.
Adventtikirkolle se on ihan pääideologia, sen
selittäminen. "Kolmen enkelin sanomaa" (Ilm 14:6-13) on mm. kolme-enkeliä tällä palstalla jankuttanut ja jankuttanut, ajattelematta sen enempää sisältöä.
Hämmästyttääkö sinua, että kaikessa hiljaisuudessa
kolme-enkeliä, Kirjatoimi, Adventtikirkko - tai
ketä siitä sitten voisi pitää vastuullisena -
on jättänyt kaikkein oleellisimmat jakeet pois
esityksistään, aina. Nämä jakeet, 9-11 Ellen-
säätiöiden "lapset" jättävät pois ja salaavat:
Ilm 14:9-11 - Kolme enkeliä
9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10].
Havaitsemme siis, että vaikka adventismi korostaa
ns. kolmen enkelin sanomaa jopa evankeliumia
tärkeämmäksi, niin tieten tahtoen jättävät pois
kolmannen enkelin varoituksen.
Lisäksi, olevinaan tietämätön niistä, adventismi uskottelee, ettei rakastava Jumala voi noin rangaista - adventtikirkko tekee siis Jumalan valhettelijaksi.
Murheellisena on todettava, apostoli Johannekseen yhtyen (Ilm 22:19), että
"Jumala ottaa pois hänen osallisuutensa elämän
puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä
kirjassa on kerrottu".
Ironista kyllä - hämmästyttääkö? - että adventismi
todistelee sapattisinettioppiaan juuri tällä sanankohdalla, Ilm 14:6-13, lauseella "noudattavat
Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen".
Sapattisinetistähän ei tuossa puhuta mitään.
Jumalan käskythän ovatkin nämä, että rakasta
Jumalaa kaikesta sielustasi ja mielestäsi ja
ruumiillasi sekä lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Voitko edes kuvitella tilannetta, missä otsassasi
oleva näkymätön sapattisinetti osoittaa rakkautta
kanssaihmisellesi? Kun vakavan ikuisen tuomion
tilalle keksitään olematon sapattisinettioppi -
voi olla varma, että sellaisen opin levittäjiltä
Jumala ottaa pois "hänen osallisuutensa elämän
puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa
on kerrottu".
Eikä se ole kiduttamista, vaan oikeamielisyyttä.
On osa ja on osa - on paikka ja on paikka- UnaFortuna
Olet taitava sanojen solmuun pania. Raamatun opetuksellekin pitäisi olla rehellinen vai kuinka?
- Miksi mieltymys lakiliittop...
UnaFortuna kirjoitti:
Olet taitava sanojen solmuun pania. Raamatun opetuksellekin pitäisi olla rehellinen vai kuinka?
Onko vaikea heittää roskikseen niitä piseitä,
joita kuvittelet keräänneesi elämäsi aikana?
Eiköhän se ole rehellinen, joka tunnustaa
tarvitsevansa aivan kokonaan uutta liittoa?
Et voi olla myöntämättä, että antti toi
hyvin esiin sen, ettei Jeesus tullut
parsimaan vanhoja villasukkia ompeluseurassa.
Vaan aivan uuden pelastusrenkaan heitti meille.
Kysymys on siitä, otatko, UnaFortuna siitä
kiinni, vai tahdotko niin pitää kiinni
uppoavasta nooan arkistasi, että otteen
pelastusrenkaaseen ja pelastusoperaatioon
on annettava periksi?
Päätät itse!
Päätät yksin!
Päätä pian!
- Meillä on oikeus olla erila...
Ei kaikki tarvitse olla just samaan muottiin valettuja! Olisi tylsää, jos kaikki täälläkin olisi niinkuin sinä. Minkä sille voi, että ymmärrätte eritavalla tuon Jumalan pyhittämän päivän! Meille se, minkä Jumala on pyhittänyt, on AINA PYHÄ ja siitä EI TINGITÄ, vaikka te väännätte ja vääristelette kuinka.
Se, että onko sapattisinetti totta vai mielikuvitsta, tulee nähtäväksi vasta tulevaisuudessa. Sitten, JOS alkaa taas taistelu niitä vastaan, jotka pitävät sen alkuperäisen lepopäivän.
Mutta sapatistit tulevat sitä ennen kokemaan räjähdysmäistä kasvua, koska ihmiset tulevat huomaamaan, että mikä on Jumalasta ja mikä on ihmisistä.
Mutta sitten tulee se aika että "pelastuksen ovi suljetaan", eikä ole enää mahdollista tulla sisälle kenelläkään siitä ovesta, sitten saa Anttikin pilkkalaulujaan siellä ulkopuolella laulella, jos nyt hyvin enää laulattaa?ONKO SIIS JUMALAKIN SYNKKÄMIELINEN?
Mutta miksi hän sitten moitti Kainia?
Ettei mua syytettäs taruilusta, annan
Sanan puhua puolestani:
1. Moos. 4:6
Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?
Joh. 18:23
Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"
MISSÄ KOHDEN PUHUN PAHAA SINUSTA - ENKO SITÄVASTOIN AJATTELEKIN SINUN PARASTASI ?
Et sinä, vaan minä - sanoin, ettei tarvitse olla
samaan (sapatti)muottiin valettuja! Paavalin otin
todistajakseni!
>>> Se, että onko sapattisinetti totta vai mielikuvitusta, tulee nähtäväksi vasta tulevaisuudessa.
- Jumala pyhitti!
Senvuoksi voin vain sanoa, että outoja horiset, tuossapa lainaus tekstistäsi?! !? ?
>>>On näet niin, että sapattisinettiajattelu PYYHKII
ihmisen mielestä POIS edellä mainitut Raamatun
totuudet. Jos adventisti tahtoisi edes jonkun
voittaa HERRALLE, hän tahtoisi olla jokaiselle
jotakin (kaikille kaikkea) - sapatittonalle ei
vaatisi sapattia eikä ilman lakia olevaa vaatisi
lakiin katsomaan. Siten voittaisi "edes muutamia"- Eki...
ÄLKÄÄ OLKO KIISTELEMÄTTÄ PÄIVISTÄ JA AINOAN OIKEAN PÄIVÄN SINETISTÄ?!?
On se, että kiistellään päivisä ja uusista kuista?
Mitäs sanookaan Jumaolan sana?
Kol. 2:16
Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]
Mutta on eräitä, jotka TUOMITSEVAT KADOTUKSEEN
eri päivänä lepäävät. Eikä auta, vaikka molempina
päivinä lepäisi?
(Sunnuntai muka päivä, jonka Jumala olisi omistanut pedolle ja
siksi muka sunnuntaina taivaan Isää palvovat olisivat ns. pedonkumartajia ja heillä olisi
näkymätön pedonmerkki otsasssa
- samanaikaisesti ns. 7. pv:n pyhittäjillä pedon kynsistä pelastava sapattisinetti).
MUTTA TUON ARMOTTOMUUDEN VASTAKOHTA - LAUPEUS -
SE ON KRISTINUSKOA PARHAIMMILLAAN
JA PARHAILLAAN!!!
Sak. 7:9
"Näin sanoo Herra Sebaot: -- Tuomitkaa oikein, osoittakaa toinen toisellenne hyvyyttä ja laupeutta. [Jes. 1:17; Jer. 7:5,6]
Jaak 2:12-13
12
Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne,
jotka vapauden laki on tuomitseva.
13
Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka
ei ole laupeutta tehnyt;
laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Entä Jumalan tekojen muisto - sapattiko? Ei!
Ps. 111:4
Hän on SÄÄTÄNYT ihmeellisten tekojensa muiston; armollinen ja laupias on Herra.
PÄÄTÄMME SIIS, ETTÄ VAIN KANSSAIHMISTÄ RAKASTAMALLA VOIMME MAKSAA HERRALLE -
Tämänkaltaisen runsauden:
Ps. 103:11
Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
Ps. 107:8
Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa, hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
Ps. 107:15
Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
Ps. 107:21
Kiittäkööt he Herraa hänen armostansa ja hänen ihmeellisistä teoistaan ihmislapsia kohtaan.
Ps. 107:31
Ps. 116:12
KUINKA MINÄ MAKSAN
Herralle kaikki hänen hyvät tekonsa minua kohtaan?
Uskovaisuutta parhaimmillaan- UnaFortuna
Eki... kirjoitti:
Jumaliasi? Missä kohttaa Raamattu kehoittaa pyhittämään Epäjumalan pyhitystä? Milloin Jumala teki liiton Epäjumalien palvojien kanssa?
- Pääkonferenssista!
Eki... kirjoitti:
Jerusalemin kokous - Vanha ja uusi liitto
1
Juudeasta tuli Antiokian seurakuntaan eräitä, jotka opettivat: "Ellette anna ympärileikata itseänne, niin kuin Mooses on säätänyt, ette voi pelastua." [Luuk. 1:59, 2:21; Gal. 5:2; Fil. 3:2,5]
2
Paavali ja Barnabas asettuivat vastustamaan heitä, ja asiasta käytiin kiivasta väittelyä. Niinpä päätettiin, että Paavali ja Barnabas ja muutamat muut lähtisivät Jerusalemiin apostolien ja vanhimpien puheille, jotta saataisiin selvyys tästä kiistakysymyksestä. [Gal. 2:1,2]
3
Seurakunnan varustettua heidät matkalle he kulkivat Foinikian ja Samarian halki ja kertoivat veljille pakanoiden kääntymisestä. Kaikki ilahtuivat suuresti kuulemastaan.
4
Kun he saapuivat Jerusalemiin, seurakunta, apostolit ja vanhimmat ottivat heidät vastaan, ja he kertoivat niistä suurista teoista, joita Jumala heidän matkallaan oli tehnyt. [Ap. t. 14:27, 21:19]
5
Silloin eräät uskoon tulleet fariseukset puuttuivat asiaan ja sanoivat, että kääntyneet pakanat oli ympärileikattava ja velvoitettava noudattamaan Mooseksen lakia.
6
Apostolit ja vanhimmat kokoontuivat käsittelemään tätä kysymystä.
7
Kun väittelyä oli kestänyt pitkään, Pietari nousi puhumaan ja sanoi: "Veljet, te tiedätte, että Jumala on jo aikoja sitten teidän keskuudessanne tehnyt valintansa: hän on antanut pakanoiden kuulla minun suustani evankeliumin ja tulla uskoon. [Ap. t. 11:18]
8
Jumala, joka tuntee kaikkien sydämet, osoitti hyväksyvänsä heidät vuodattaessaan Pyhän Hengen heihin yhtä lailla kuin meihinkin. [Ap. t. 10:45]
9
Hän ei tehnyt mitään eroa heidän ja meidän välillämme, vaan puhdisti heidän sydämensä uskolla. [Ap. t. 10:43]
10
Miksi te siis nyt uhmaatte Jumalaa ja panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä me itse ole jaksaneet kantaa? [Luuk. 11:46; Gal. 3:10]
11
Mehän uskomme, että meidät pelastaa yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät." [Matt. 11:29; Room. 3:24; Gal. 2:16; Ef. 2:8,9]
12
Koko joukko vaikeni. Kaikki kuuntelivat Barnabasta ja Paavalia, kun nämä kertoivat, miten suuria tunnustekoja ja ihmeitä Jumala oli kansojen keskuudessa tehnyt heidän kättensä kautta. [Ap. t. 15:4]
13
Kun he olivat lopettaneet, alkoi Jaakob puhua. Hän sanoi: "Veljet, kuulkaa mitä sanon. [Gal. 2:9]
14
Simon kertoi, kuinka Jumala ensi kerran lähestyi pakanoita ottaakseen heistä itselleen oman kansan.
15
Tämä käy yksiin sen kanssa, mitä profeetat ovat kirjoituksissa sanoneet:
16
-- Sen jälkeen minä palaan ja rakennan jälleen Daavidin sortuneen majan. Raunioista minä sen taas rakennan, minä pystytän sen uudelleen, [15:16,17: Aam. 9:11,12]
17
jotta kaikki muutkin ihmiset etsisivät Herraa, kaikki kansat, jotka olen omikseni ottanut. Näin sanoo Herra,
18
joka on antanut tästä tiedon jo ammoin. [Jes. 45:21]
19
Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.
20
Meidän on kuitenkin lähetettävä heille kirje ja kehotettava heitä karttamaan sellaista, minkä epäjumalanpalvelus on saastuttanut, sekä haureutta*, verta ja lihaa, josta verta ei ole laskettu. ["Haureus" tarkoittanee tässä Vanhassa testamentissa kiellettyjä sukulaisavioliittoja, ks. 3. Moos. 18:6--18.] [1. Moos. 9:4; 2. Moos. 20:3; 3. Moos. 17:13; 4. Moos. 25:1]
21
Onhan Mooseksen laki jo ikimuistoisista ajoista tullut tunnetuksi joka kaupungissa, kun sitä luetaan synagogissa jokaisena sapattina." [Ap. t. 13:15]
Kokouksen päätös
22
Silloin apostolit ja vanhimmat yhdessä koko seurakunnan kanssa päättivät valita joukostaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaksen kanssa. Valituiksi tulivat Juudas, jota kutsuttiin Barsabbakseksi, sekä Silas -- molemmat seurakunnan johtavia miehiä.
23
Heille annettiin mukaan seuraava kirje: "Apostolien ja vanhimpien veljellinen tervehdys pakanuudesta kääntyneille Antiokian, Syyrian ja Kilikian veljille.
24
Me olemme kuulleet, että muutamat, jotka ovat tulleet meidän luotamme mutta joita me emme ole lähettäneet, ovat puheillaan järkyttäneet teitä ja saattaneet teidät hämmennyksiin. [Gal. 2:4]
25 Siksi olemme yksimielisesti päättäneet lähettää edustajamme teidän luoksenne. He tulevat yhdessä rakkaiden veljiemme Barnabaksen ja Paavalin kanssa,
26
jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27
Lähetämme siis Juudaksen ja Silaksen, ja he tuovat tämän saman viestin myös suullisesti.
28
Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa. Annamme ainoastaan nämä välttämättömät ohjeet:
29
karttakaa epäjumalille uhrattua lihaa, samoin verta ja sellaista lihaa, josta ei ole verta laskettu, sekä haureutta. Kun näitä vältätte, kaikki on kohdallaan. Voikaa hyvin." [Ap. t. 16:4, 21:25 | Ilm. 2:14,20]
30
Näin heidät lähetettiin matkaan. Antiokiaan saavuttuaan he kutsuivat seurakunnan koolle ja antoivat kirjeen veljille.
31
Kirje luettiin, ja sen rohkaisevat sanat ilahduttivat kaikkia. [Ap. t. 13:48]
32
Juudas ja Silas, jotka hekin olivat profeettoja, puhuivat veljille monin sanoin rohkaisten ja vahvistaen heitä.
33
He viipyivät kaupungissa jonkin aikaa ja lähtivät sitten rauhantoivotusten saattelemina veljien luota niiden luo, jotka olivat heidät lähettäneet.
34
Silas kuitenkin päätti jäädä heidän luokseen, ja niin Juudas lähti yksin.]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]
35
Paavali ja Barnabas sen sijaan jäivät vielä Antiokiaan. Yhdessä monien muiden kanssa he opettivat ja julistivat Herran sanaa.
Pyhä Henki
Pietari
Jaakob
Paavali
- hirvas
varsin hyvin - JOS se on täysin puhdasta uskoa siihen evankeliumiin mitä Jeesus ja apostolit saarnasivat. Se on Jumalan pyhää sanaa.
Jos ruvetaan uskomaan satuja, niin se riittää tuliseen järveen - korkeintaan.
Siunausta!Amen, hirvas - riittää, riittää se uusi liitto
Jeesuksen veressä. Jumalan puolelta riittää,
sillä enempää ei voi ylhäältä antaa, koskapa
siinä on kaikki - kaikki se täyteys.
Mutta eräille ei riitä, kun täytyy jollain
koukulla vetää omaan laumaan. Kuten omatekoisen
sapattisinettilakiliiton (Huh, huh jo sanapetoa)
markkinamies Pertti_Marcus.
Tuossa alla hänen uskontunnustuksensa.
Uusi liitto on new age ...uusi aika vain - eikä suinkaan Jeesuksen veressä, vaan - se tuossa salataan, mutta toisaalla sitäkin kiivaammin esiin tuodaan -
uusi liitto sapattisinetissä jotenkin.
>>> Uusi liitto ja lepopäivä
Kirjoittanut: Pertti_Marcus 10.1.2008 klo 23.09
Mitä on uusi liitto? Uusi liitto on Jumalan pelastuksen läheisyyttä ja armon läsnäoloa. Se on Jumalan Hengen ilmapiirin yhteyteen pääsemistä. Kristuksessa alkoi uusi aikakausi.
Uusi liitto on Jumalan teko
Kun joku esiintuo evankeliumin paljasta puhtautta, niin lain raivo nousee.
Sehän onkin evankeliumin tarkoitus herättää.
Niinhän Saulus Tarsolaisellekin kävi:
Fil. 3:6
Intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Room. 4:15
Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Jo ennen minua, Jeesus loukkasi sinun esikuviasi:
Luuk 11:44-46
44
Voi teitä, kun te olette niinkuin merkittömät haudat, joiden päällitse ihmiset kävelevät niistä tietämättä!"
45
Silloin eräs lainoppineista rupesi puhumaan ja sanoi hänelle: "Opettaja, kun noin puhut, niin sinä häpäiset myös meitä".
46
Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!
Ja PAAVALI oli sentään hurskas mies
jo ennen uskoontuloaan
- sen hurskauden hän hylkäsi
Olen tässä ketjussa antanut Raamatun selvittä,
mitä on uusi liitto Jeesuksen veressa.
Ei Petri_Marcuksen yököttävän kiero temppuilu, että selittelee kuvakieleksi asiat, se ei toimi.
Vain Jeesuksen veriuhri toimii, sinettinäkin.
Siunausta kaikille; miettikää pelastuksenne perustusta!- Oletko vähäsen
"tärähtänyt?"
- itse olet
EMÄ KIERO! Todella kuin korkkiruuvi ja vielä täysin älytön älyttömien taluttaja. Eipä ole sinullakaan näköjään, kuin suuri herjaava suu, jolla parhaasi mukaan pilkkaat lähimäisiäsi ja Jumalaa! Olet oikein ilkeilyn ja kaunaisuuden mestari!
- on sitten sekasotku
väännät Paavalia kieroon minkä ehdit. Nyt suoraan väität, että Jumala on skitsifreeninen. Ensin pelastaa, sitten antaa lain ja sitten julistaa evankeliumia ja sitten kaikki nämä edelliset ovatkin sodassa toisiaan vastaan. Tuollainen on sinun teologiasi ja minä en koske siihen pitkällä tikullakaan. Ainoa, joka täällä raivoaa, olet SINÄ.
JEREMIA 31:31-33 (Uusi liitto on kokonaan uutta!)
31
Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa
uuden liiton;
32
En sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33
Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
"Teen uuden liiton" - "En sellaista liittoa"!
Niinpä Paavali oli täysin varma, että IRTI
ollaan KAIKESTA vanhasta, kun Jumala nyt
luo jotain täysin uutta - ei sellaista...
Kun rakastaa lähimmäistään niinkuin itseään,
tulee tehneeksi jumalallisia tekoja armossa.
Hmm ... eivätkö pakanat kelpaakaan? Toki hekin!
JESAJA 49:5-7 Ja nyt sanoo HERRA!
5
Ja nyt sanoo Herra, hän, joka teki minut palvelijakseen kohdusta alkaen palauttaakseen Jaakobin luokseen ja kootakseen Israelin suojaansa -- olen siis ollut Herralle arvokas ja minun Jumalani on minun voimani --
6
Näin hän sanoo: --
Ei riitä, että olet minun palvelijani ja saatat ennalleen Jaakobin heimot, tuot takaisin Israelin eloonjääneet.
Minä teen sinusta valon kaikille kansoille, niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka.
[Jes. 42:6 ]
7
Näin sanoo Herra, Israelin Pyhä, kansansa lunastaja, tälle kaikkien halveksimalle, muukalaisten inhoamalle, itsevaltiaitten orjalle: -- Kuninkaat saavat vielä nähdä!
He nousevat osoittamaan kunnioitusta, ruhtinaat heittäytyvät maahan edessäsi.
Herran tahdosta näin tapahtuu, hänen, joka on uskollinen, Israelin Pyhän, hänen, joka on sinut valinnut. [5. Moos. 7:9 | Jes. 52:15].
JEESUS EI KALLIILLA SOVINTOVERELLÄÄN PARSINUT VANHAA!
Vanhat liitot vanhenivat Ristillä - uudestisyntymällä uskon kautta ei synnytä
vanhaan liittoon. Jos olet epävarma, mistä
on kyse ja minkälaiset takeet - ei sapattisinettioppia - vaan millainan Mies on se verensä vuodattanut takuumies, lue Jesaja 53. luku!
Tunnustaudu uuteen Veriliittoon, rakas lukija!
Se on jotakin täysin uutta luovaa.
Lainasin: Jeremia 31:31-33
Jesaja 49:5-7
Linkitän: Jesaja 53. luvun
(Uusi ja vanha käännös)
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1200008753687
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1200008835056- UT lainaa koko ajan
VT:tä opetuksensa tueksi. Tämä osoittaa, että sekä VT että UT opettavat tismalleen samaa pelastusoppia. Näin sanovat kaikkien kristillisten kirkkojen tutkijat. Just tuli postissa iso asiaa käsittelevä kommentaari (jonka kirjoittajista yksikään ei ole adventisti) ja KAIKKI sanovat noin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2512294- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471349Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 14820
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647