Tuliaisia Venezuelasta... :)

Chiquitita

Tää ei nyt silleen liity Tuhkikseen, mut kummiskin halusin kertoa... Yks mun tuttava oli Venezuelassa vähän aikaa sitten ja se toi mulle tuliaiseksi sellasen hienon jostain ihmeen bambupuusta tai jostain tehdyn rasian, jossa oli dominopalikoita! Kuulemma kaikki siellä Venezuelassa pelas dominoa. :) Ja siinä rasiassa on Venezuelan lippu ja siinä lukee Venezuela!!! :) Jee. Ja siinä luki espanjaksi dominot: dominoes. :D Aika mielenkiintoista varmaan. Sori nyt kun pälpätän täällä Venezuelasta ja jostain ihan ihme asiasta joka tuskin kiinnostaa ketään, mutta kun jotkut täällä on ehkä Venezuela-faneja, niin silleen... :o No jaa. Mut mä haluisin Venezuelaan! Haluaako joku muukin? :) Voiskohan sinne mennä vaikka au pairiksi tai vaihtoon tai jotenkin, mä en oo ihan perillä noista asioista, enkä voi mennä vielä pitkään aikaan, kun oon niin nuori vielä. Tai siis pieni. :D Plääh. Eikä mun vanhemmat suostu matkustamaan sinne...

11

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bella de la Rosa Montiel

      ei ihan joka paikassa kerrota että Venezuelalaiset pelaa dominoa. Minäkin haluaisin matkustaa joskus Venezuelaan. Olen tarpeeksi vanha, mutta raha ei valitettavasti kasva puussa ja tarvitsen sitä jos pääsen opiskelemaan.

    • Sim.. d

      Itte oon kyl nii venezuela/ Espanja fani et ei mitää järkee :D liityin netissä johoki sellasee mistä saan joka kuukausi espanjan oppitunnin sähköpostiin, kirjastosta lainasin espanja juttuja. Kyselin opettajalta miten voi muuttaa Venezuelaan. ja suunnittelen sinne muuttamista 2-4v päästä :D oon oikeesti ihan sairaan ihastunu venezuelaan!! ja ois varmaa elämän kohokohta nähä tuhkis tyypit siellä :)

      • Oribel

        kirjotin muuten ton ;D vink vink


    • Marianela

      Ihanaa, kävispä joku munkin tuttu Venezuelassa ja tois tollasia tuliaisia..!! :) Mua on kans ruvennu tosi paljon kiinnostaan kyseinen maa just ton Tuhkiksen ansiosta ja tykkäisin kyl mennä käymään siellä! Harmillisen vähän siitä vaan uutisissa yms jutuissa puhutaan mitään. Korkeintaan jotain siitä presidentti Chavezista joka ei ilmeisesti ole mikään kovin hyvä tyyppi.. Mulla muuten yleensäkin käy noin, et kun ihastun johonkin sarjaan, niin alkaa sen maa/kaupunki (josta en siis aikasemmin oo tiennyt oikeastaan mitään) kiinnostaa ihan sikana! Onko muilla vastaavia kokemuksia?

      Kyllä muuten Chiquitita varmaan jo yläasteen viimesellä luokalla voi lähteä vaihtoon johonkin, ja viimestään tietysti lukiossa! Jos vielä kieltäkin osaat!

    • chiquitita 22

      Jee! Mä oon myös Venezuela fani, joo mä haluun kans Venezuelaan, ensi viikolla alkaa Espanjan opiskelu, wuhuu...Mä voisin kyllä ihan hyvin lähteä vaihtoon sinne, vois olla aika mielenkiintoista.

    • Jee, kivaa!!

      ..tuliaisia venuzuelasta. Mä haluisin kovasti venuezuelaan, jos vaikka näkisi näitä Tuhkis näyttelijöitä siellä! :D Kaiken lisäksi se on kaunis paikka! :)

      • Chiquitita

        Se on ihana maa, jos ei oteta huomioon kaikkea sitä rikollisuuden ja väkivaltaisuuden määrää mitä siellä on. Siellä on sademetsiä ja kaikkea ja niin lämmintä! Hitsi kun mä pääsisin sinne. Se olis ihanaa. Ainoa vaan, että kaikista eniten haluan sinne sen takia, että voisin nähdä ainakin Marianela Gonzálezin ja Hugo Vásquezin, mut tuskinpa mä niitä ikinä nään, koska enhän mä Suomessakaan törmää koskaan suomalaisiin näyttelijöihinkään. :( Miten mä muka voisin ne nähdä, kun ei ne ole mitään artisteja, joilla on keikkoja, vaan näyttelijöitä! Plääh. :(


      • Oribel
        Chiquitita kirjoitti:

        Se on ihana maa, jos ei oteta huomioon kaikkea sitä rikollisuuden ja väkivaltaisuuden määrää mitä siellä on. Siellä on sademetsiä ja kaikkea ja niin lämmintä! Hitsi kun mä pääsisin sinne. Se olis ihanaa. Ainoa vaan, että kaikista eniten haluan sinne sen takia, että voisin nähdä ainakin Marianela Gonzálezin ja Hugo Vásquezin, mut tuskinpa mä niitä ikinä nään, koska enhän mä Suomessakaan törmää koskaan suomalaisiin näyttelijöihinkään. :( Miten mä muka voisin ne nähdä, kun ei ne ole mitään artisteja, joilla on keikkoja, vaan näyttelijöitä! Plääh. :(

        Mul on sama juttu et haluisin iha sikana nähä Juan Pablon ja Natalian. Mut haluun oikeestikki muuttaa Venezuelaa! täytyy täytyy


      • Juana Angelá
        Oribel kirjoitti:

        Mul on sama juttu et haluisin iha sikana nähä Juan Pablon ja Natalian. Mut haluun oikeestikki muuttaa Venezuelaa! täytyy täytyy

        Ystäväsi toi ihana tuliaisen! :)

        Mä oon käyny Venezuelassa, koska mun isän sukulaisia asuu Caracasissa. En kyllä tajua miksi kaikki sinne hinkuu, ei siellä niin hienoa ole kun mitä luulee... Aika erilaista ku mitä ensin kuvittelisi.


      • Adriana
        Juana Angelá kirjoitti:

        Ystäväsi toi ihana tuliaisen! :)

        Mä oon käyny Venezuelassa, koska mun isän sukulaisia asuu Caracasissa. En kyllä tajua miksi kaikki sinne hinkuu, ei siellä niin hienoa ole kun mitä luulee... Aika erilaista ku mitä ensin kuvittelisi.

        vaihto-oppilaaksi pääsee vasta aikaisintaan peruskoulun jälkeen, koska oppivelvollisuudsen takia ei voi mennä esim. yhdeksännellä luokalla. Sen jälkeen on vapaa tekemään mitä haluaa :)

        Mä lähen lukion jälkeen au pairiksi Espanjaan tai Italiaa. En Venezuelaan, koska se on niin kaukana ja on aika hankala kun se ei siis tietenkään ole EU maa :/


      • peligroso
        Juana Angelá kirjoitti:

        Ystäväsi toi ihana tuliaisen! :)

        Mä oon käyny Venezuelassa, koska mun isän sukulaisia asuu Caracasissa. En kyllä tajua miksi kaikki sinne hinkuu, ei siellä niin hienoa ole kun mitä luulee... Aika erilaista ku mitä ensin kuvittelisi.

        Muakin kiinnostaisi matkustaa moneen Etelä-Amerikan maahan ja mikä ettei Venezuelaankin mutta olen kuullu että esim. juuri Caracas on nykyään yks sen mantereen vaarallisimpia kaupunkeja ellei kaikkein vaarallisin.

        Varmaan Caracas on omalla tavallaan kiehtova paikka mutta toisaalta näyttäs olevan täynnä betonipilvenpiirtäjiä ja moottoriteitä, en sitte tie. 5 miljoonaa asukasta ja silleen.
        Mut venezuelalainen kulttuuri ja luonto on kyllä todella monipuolisia ja pidän aivan valtavasti ko. maan musiikista! Tarkotan lähinnä llaneraa, joropoa ja sellasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe