Juutalaisten Kuningas

Matt.5:17,18 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Noilla sanoilla Raamatussa Jeesus määrää Lain ja Juutalaisuuden ainoana uskontona jatkumaan ikuisesti.

Myöhemmin Jeesukselle täysin tuntematon kristinusko unohti nuo sanat Raamattuunsa ja nyt kristittyjen yrittäessä turhaan vääntää sanat käsittämään päinvastaista.

Raamatun mukaan Jeesus kuolikin omiensa toimesta kun nimitti itsensä Juutalaisten Kuninkaaksi vastoin juutalaisten tahtoaan.

17

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PakanainHuuto

mahdollisuutta kuin huudattaa itsensä Juutalaisten kuninkaaksi, sillä toiminta oli saanut jo sellaiset mittasuhteet, että perääntyminen takaviistoon oli mahdotonta.

• Se oli juutalaisten keskeinen kahina mutta olennaista siinä oli että jälkipolvi teki siitä rettelöstä uuden uskonnon mutta unohtivat muuttaa Jeesukselle omat sanat suuhun mutta tuomitsivat Jeesuksen uskon ja määräykset.

• PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

Se oli juutalaisten keskeinen kahina mutta olennaista siinä oli että jälkipolvi teki siitä rettelöstä uuden uskonnon mutta unohtivat muuttaa Jeesukselle omat sanat suuhun mutta tuomitsivat Jeesuksen uskon ja määräykset.

1500-alkupuoliskolla, harhaoppiseksi sekin luettiin pitkään.

Eiköhän tämä Luther myös kääntäessään raamattua saksan kielelle lisäillyt omiaan...? ainakin väkeä kuoli paljon, oli monia pikkuluthereita liikkeellä, jotka säälimättä tappoivat Lutherin tai joidenkuiden muiden tähden ihmisiä / näitä muita 'puhdistajia'
        Kullakin ajalla on omat puhdistajansa.

"Jeesuksen uskon ja määräykset." tämä näyttää olevan ikuinen kiistakapula...tiedä häntä.

Lutherissa oli ok se, että kansa sai lukea itse raamattua ja tulkita sitä, no siitähän sitten alkoikin 'harhaoppien' vyöry, joka jatkuu tänäkin päivänä.

• to...

huudattanut eikä tuota kannatustakaan ollut kovin paljon omassa ajassa ja omilta, jotka Jeesuksen tunsivat ja seurasivat hänen toimiaan. Kannatushan on tullut muualta ja myöhemmin. Minusta ristiriitainen hahmo, hyvin juutalainen tosin.Tode ei tästä pidä, mutta sanon silti: en usko että Jeesus tiesi mihin pyrki, mutta Paavali sen sijaan tiesi.

• PakanainHuuto kirjoitti:

1500-alkupuoliskolla, harhaoppiseksi sekin luettiin pitkään.

Eiköhän tämä Luther myös kääntäessään raamattua saksan kielelle lisäillyt omiaan...? ainakin väkeä kuoli paljon, oli monia pikkuluthereita liikkeellä, jotka säälimättä tappoivat Lutherin tai joidenkuiden muiden tähden ihmisiä / näitä muita 'puhdistajia'
        Kullakin ajalla on omat puhdistajansa.

"Jeesuksen uskon ja määräykset." tämä näyttää olevan ikuinen kiistakapula...tiedä häntä.

Lutherissa oli ok se, että kansa sai lukea itse raamattua ja tulkita sitä, no siitähän sitten alkoikin 'harhaoppien' vyöry, joka jatkuu tänäkin päivänä.

"hyvätkin" puolensa.
        http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1997/7.helmikuu/LUTHER.HTM

• Pe.ku kirjoitti:

"hyvätkin" puolensa.
        http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_1997/7.helmikuu/LUTHER.HTM

Kiitos erinomaisesta linkistä. Kaiken tuon olen tiennyt jo kauan, kauan sitten, mutta oli mukava lukea taas tuttuja juttuja Martti-tohtorista. Muistuvatpa mieleen ne ajat, kun yritin vaimentaa oman herätysliikkeeni lutherinpalvontaa... No jaa, annetaan olla. Martti oli rock.

• PakanainHuuto
        to... kirjoitti:

huudattanut eikä tuota kannatustakaan ollut kovin paljon omassa ajassa ja omilta, jotka Jeesuksen tunsivat ja seurasivat hänen toimiaan. Kannatushan on tullut muualta ja myöhemmin. Minusta ristiriitainen hahmo, hyvin juutalainen tosin.Tode ei tästä pidä, mutta sanon silti: en usko että Jeesus tiesi mihin pyrki, mutta Paavali sen sijaan tiesi.

kaikkeahan ihmisen täytyy mietiskellä, kun nukkumaan meno aikakaan ei ole vielä käsillä.

• Basker kirjoitti:

Kiitos erinomaisesta linkistä. Kaiken tuon olen tiennyt jo kauan, kauan sitten, mutta oli mukava lukea taas tuttuja juttuja Martti-tohtorista. Muistuvatpa mieleen ne ajat, kun yritin vaimentaa oman herätysliikkeeni lutherinpalvontaa... No jaa, annetaan olla. Martti oli rock.

olet uskossa.

Lutherhan salli nuo "eläimelliset" nautinnot vain itselleen ja lähipiirille.

Ulkopuolisille hän oli tyranni ja tappaja ja sellainenkin linkki kyllä löytyy tarvittaessa.

• PakanainHuuto
        Basker kirjoitti:

harhaoppina pitkään?

• Pe.ku kirjoitti:

olet uskossa.

Lutherhan salli nuo "eläimelliset" nautinnot vain itselleen ja lähipiirille.

Ulkopuolisille hän oli tyranni ja tappaja ja sellainenkin linkki kyllä löytyy tarvittaessa.

Olen uskossa, koska olen Jeesuksen pelastama. Lutherissa minua viehättää hänen inhimillisyytensä; sanoithan SINÄ itsekin äsken, että hänessä on HYVÄT puolensa. Kirkossa on lutherinpalvojien ryhmiä, kuten (miedoimmasta vahvimpaan) Kansanlähetys, SLEY, Luther-säätiö ja lopulta Paavalin synodi. Synodilta puuttuvat vain mustat nahkaliivit, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Näitä ryhmiä on hauska härsyttää paljastamalla totuuksia Lutherista. Niin, mitkä olivatkaan SINUN mielestäsi ne hyvät puolet Lutherissa, ne, joita kehuit?

• PakanainHuuto
        Basker kirjoitti:

Olen uskossa, koska olen Jeesuksen pelastama. Lutherissa minua viehättää hänen inhimillisyytensä; sanoithan SINÄ itsekin äsken, että hänessä on HYVÄT puolensa. Kirkossa on lutherinpalvojien ryhmiä, kuten (miedoimmasta vahvimpaan) Kansanlähetys, SLEY, Luther-säätiö ja lopulta Paavalin synodi. Synodilta puuttuvat vain mustat nahkaliivit, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Näitä ryhmiä on hauska härsyttää paljastamalla totuuksia Lutherista. Niin, mitkä olivatkaan SINUN mielestäsi ne hyvät puolet Lutherissa, ne, joita kehuit?

Luther-säätiökö, poikajoukko joka papittaa itsensä Ruotsissa, kun ei sovi tehdä Herran työtä naispappien kanssa.

Miksi edes lukea papiksi, jos omatunto ei salli naista työtoverina? käsittämätöntä itseihailua.

• Basker kirjoitti:

Huomasitko että olin laittanut sanan lainausmerkkeihin.

• PakanainHuuto kirjoitti:

harhaoppina pitkään?

En tiedä mutta veikkaisin että samoista syistä kuin nykyäänkin.
        Nythän kristittyjä Mormoneja pidetään niin harhaoppisina että heidän ei myönnetä olevan edes kristittyjä.
        Mormonit on kirjoittaneet oman Raamatun ja samoin teki Lutherkin ja se ei ollut edes käännös.

Hitler toimi Lutherin opeilla .
        Alla lainaus Wikipediasta.

"Kolmannen valtakunnan aikana Saksassa Lutherille annettiin oikeaoppisen uskonpuhdistajan rooli. Juutalaisvastaisten mielipiteidensä takia Luther oli arvostettu mies Hitlerin johtamassa Saksassa. Luther kuvattiin useaan otteeseen juutalaisvihaajaksi: seikka jolle tämän omat tekstit toki antoivat pohjaa."

• Pe.ku kirjoitti:

Huomasitko että olin laittanut sanan lainausmerkkeihin.

Mielenkiintoista. Teknisesti ottaenhan tuplanegaatiota ei voi kielessä olla. Jos inhoat Lutheria, miksi ihmeessä sinä sitten inhoamisen lisäksi vielä suoritat lainausmerkkejä käyttämällä tuplanegaation? Sehän kumoaa aiemman inhoamisesi.

• * Ja juuri Hänen vapautensa ärsytti juutalais rabbeja.
      * Jeesus seurusteli syntisten kanssa, jopa söi heidän kanssaan, joka oli fariseuksille myrkkyä.
      * Jeesus muutti kaiken mitä juutaisuuteen tulee. Siksi Jeesuksen piti sanoa nuo Raamattuun kirjoitetut totuudet laista, koska he syyttivät Jeesusta juri laittomuudesta, koska eivät tunteneet eivätkä tienneet KUKA Jeesus oli.
      * Ja viimeinen pisara oli se, että Jeesus tunnusti Kuninkuutensa ja väitti olevansa Jumalan Poika = yhtä kuin olla Jumala, hehän sanoivat, ei kukaan muu voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala, eikä Jeesus kumonnut milloinkaan tuota rabbien lausuntoa, ja mynsi sillä olevansa Jumala, kiistattomasti.
      * Ja se oli taas ylipapille ja muille kirjanoppineille liikaa ja Jeesus tuomittiin kuolemaan Jumalan pilkan takia, koska sanoi olevansa Jumala, jota Hän oli ja on yhä edelleen.

* Mä en ymmärrä niitä, jotka häpäisevät Jeesusta kieltämällä Hänen jumaluutensa. Hän ei koskaan mitätöinyt jos ja kun Häntä sanottiin Jumalaksi, tavalla tai toisella.
      * Tuomas tunnusti Jeesuksen jumaluuden, eikä Jeesus sitä kieltänyt, vaan hyväksyi Tuomaan tunnustuksen, koska oli ja on Jumala.
      * Ja voimakkain Hänen oma tunnustus olevansa Jumala on kun Hän usein puhuessaan sanoi. "Totisesti totisesti MINÄ sanon teille/sinulle. Siinä oli Majestteettinen vallan ja voiman ilmaisu, "MINÄ" sanon, niin siinä se on peruuttamaton SANA.
      * Jumala Vanhassatestamentissä sanoo nimekseen juuri tuon, "MINÄ OLEN"! Ja samoin Jeesus sanoi, "MINÄ OLEN" sen sanonut.
      * Jeesushan ei juutalaisten tähden ollut jukisuudessa Jumalana, Hänhän sanoi, "Ei katsonut saaliikseen olla Jumala. Siksi Hän salasi todellisen Minänsä, joka ymmärsi, ja oli lähellä Jeesusta, tiesi kuka Jeesus oli.
      * Kerrakin, kun kasa aikoi kivittää Hänet, Hän sokaisi neidän silmänsä tuntemasta Häntä, ja Raamattu sanoo, että Hän KÄVI HEIDÄN KEKITSENSÄ, eivätkä he tunteneet Häntä.
      * Koska Hänen aikansa ei vielä ollut tullut paljastua juutalaisten Kuninkaaksi ja Jumalan Pojaksi, eli Jumalaksi.
      * Jeesus tiesi tasan tarkkaan, kuka Hän oli, ja mitä varten Hän oli maailmaan tullut.
      * Sensijaan Jeesuksesta ja Lutherista ei saisi puhua edes samana päivänä. Luther oli suuri irstailiaja ja juutalaisten vihollinen, vaikka Jeesus oli juuri juutalainen. Ja siinä on valtava ristiriita katolisen kirkon ja kristinuskon välillä, koska paavin porukka luther mukaan lukien sortivat ja vihasivat juutalaisa, Jumalan kansaa, josta Jeesuskin on.
      * Ja Raamattu sanoo, että joka siunaa israelia on oleva siunattu, joka kiroaa, on Jumala kiroava hänet, Siis katolilaisuus on täysin perkeleestä, ja vielä sanovat, että paavi olisi Kristuksen sijainen maan päällä. Mitä raakaa ja syvintä Jumalan pilkkaa.
      * Lutherin kiitokseksi voi sanoa sen, että ymmärsi uskon merkityksen, ja että ilman uskoa ei voi tulla vahurskaaksi, eikä lain teoilla.
      * Muuten mies oli täysi hulttio ja häirikkö! Mutta puhuihan aasikin, Jumala voi käyttää tarkoituksiinsa ihan ketä Hän parhaaksi näkee. Luther oli aikansa kasvatti ja sopiva rämäpää vastustamaan paavia ja paavin kirkkoa.

• kipeästi.

Profetian julkisesta halveksumisesta ja lain rikkomisesta seurasi kovin usein kuolemantuomio muinaisessa juutalaisuudessa ja sen Jeesus tiesi. Mutta hän oli ovela ja käytti kaikki älylliset keinot asettaessaan sanoja. Itse asiassa Jeesus ei noudatanut enää juuroi laisinkaan juut. lakeja ja profeetatkin hän haukkui valehtelijoiksi. Koska sinä et tunne asioita niin et myöskään näe nyansseja laisinkaan. Ja näin sinulta jää koko tarina hämärän peittoon. Roomalaiset nimesivät Jeesuksen israelin kuninkaaksi, vaikka teksteissä sanotaankin toisin. Tuo lapsus johtuunee kyllä kääntäjien huonosta tasosta.

Kristinusko on juuri uskoa Kristuksen julistamaan sanomaan ja tuon kyllä tietää näin nykyisin jopa melkein jokainen kultivoitunut ja sivistynyt ihminen. Sinultakin odotetaan sivistyneen ihmisen käytöstä tietoineen. Koska aijot tulla siksi?

• kuningas, ja sanoi, ettei hänen kuninkuutensa ole tästä maailmasta.

Apostolien opetuksista ilmenee, että Jeesuksen kuninkuus on hengellistä ajatusten ja mielitekojen hallintaa todellisissa uskovaisissa, niin etteivät nämä pyri hallitsemaan toinen toisiansa, niin kuin tämä maailma hallitsee, vaan;

2. Kor. 10:5
      "ja kaiken, mikä nousee ylpeänä vastustamaan Jumalan tuntemista. Me vangitsemme kaikki ajatukset kuuliaisiksi Kristukselle", emmekä enää ota mallia lihasta,

"joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"; [Ef. 2:3].

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1289
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      35
      820
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      566
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      538
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      526
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      501
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      15
      472
    Aihe