Helluntailaisten pykälät ja momentit

ReaAalto

SOVITUS
Sitoudumme antamaan kaikille sydämestämme anteeksi.
Sitoudumme puhumaan hyvää toisistamme.

YHTEYS
Sitoudumme lujittamaan uskovien ja seurakuntien välistä yhteyttä.
Sitoudumme tukemaan omien yhteistyöjärjestöjemme toimintaa.

VAPAUS
Sitoudumme edistämään armon ilmapiiriä.
Sitoudumme kunnioittamaan vapautta mm. hengellisen musiikin tyyleissä
ja seurakuntien järjestäytymismuodoissa.

YDINTEHTÄVIÄMME
Sitoudumme etsimään Pyhän Hengen uudistusta rukouksessa ja paastossa.
Haluamme voittaa sieluja ja laajentaa työtämme Suomessa ja ulkomailla.
Haluamme yhdessä osoittaa lähimmäisenrakkautta ja vastata kärsivien lähimmäistemme hätään.

TUEMME YHTEISTYÖJÄRJESTÖJÄMME
Aikamedia/Ristin Voitto, Avainmedia,
Elämä ja Valo, Evankelistakoti,
Fida International, Helluntaiseurakuntien Musiikki,
HELP, Kaikille Luoduille säätiö,
Iso Kirja, KAN, Suomen Helluntaikirkko,
Suomen Helluntaikuurojen lähetys, Vapaa Sisälähetys.

Helluntaiherätyksen neuvoa-antavat vanhimmat.

##################################################
Ihmettelen vain ovatko helluntailaiset koskaan lukeneet esim psykologiaa?
Voidaanko ihminen pakoittaa antamaan anteeksi?
Miten olisi, jos yhden ”neuvoa antavan vanhimman” tytär raiskattaisiin.
Antaisiko tytär anteeksi?
Entä antaisiko ”vanhin”?
Puhuisiko vain hyvää raiskaajasta, ei sanaakaan negatiivisesti?
Juu, sietää ajatella omalla kohdallaan, miten helppoa on toisilta vaatia?

Niin, ovatko nämä helluntaiherätyksen säännöt Raamatun totuuden ja Hengen mukaisia?
En vain itse ole koskaan löytänyt kohtaa, missä Jumala pakoittaisi yhtään mihinkään
Vaan päinvastoin-jos tahdon.

43

1265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PakanainHuuto

vastausta. Helluntailaisten psykologian kirja on raamattu. Siellä puhutaan mm. sielusta, mutta sanaa psyyke ei löydy eikä sanaa mielenterveys ongelma.

• hirvas

maailmassa löytyy mitä vaan, joka paikasta, joten miksei hellarienkin toimista. Mikäs epätavallisuus se olisi?

Mutta mikään uskovien yhteisö ei "hae" Jumalan valtakunnan jäsenyyttä yhteisellä nimilistalla, joten jokainen tekee tilin Jumalan kanssa henkilökohtaisesti.

Silloin ei ole merkitystä mitä sääntöjä maallisesti rekisteröidyllä seurakunnalla tai kirkolla on kirjanpidossaan. Sillä kun ei ole mitään merkitystä Jumalan edessä, vain pelkkiä turhia sanoja.

• PakanainHuuto

päättelemään raamatun henkeä tai totuutta?

"Niin, ovatko nämä helluntaiherätyksen säännöt Raamatun totuuden ja Hengen mukaisia? "

provosoivia esimerkkejä, ei helluntailaiset noin naiiveja ole.

• teennäistä.
        * ""

Miksi minä en saa anteeksi?

• umpihetero.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

teennäistä.
        * ""

syvälle? mitäpä jos kokeilisit seuraavaksi saappaiden nuolemista...

• ReaAalto
        Mohikaani_27 kirjoitti:

teennäistä.
        * ""

"veljiltä"

Muuten ei siellä sanota, että saa anteeksi
        vaan että pitää ANTAA ANTEEKSI.

• PakanainHuuto
        Mohikaani_27 kirjoitti:

teennäistä.
        * ""

"Miksi minä en saa anteeksi?"
        ilman anteeksi antoa, ihmisen on hyvin vaikea elää täällä maailmassa.

Tietysti, jos tapahtuu Rea Aallon kuvaamia hirveyksiä (ja varmaan tapahtuukin), niin kyllä tuon kaltaiset asiat on selvittävä viranomaisten kanssa ja uhrille ammattiapua.
        Anteeksi anto em. tapauksissa on todella vaikeaa, anteeksi antaminen tuntuu niin oudolta jossain järkyttävässä teossa, jossa jonkun nuoren mieli tuhotaan loppuelämäksi.

Mutta mitä hyödyttää kantaa vihaakaan lopun elämää, se jos mikä katkeroittaa.

• PakanainHuuto
        ReaAalto kirjoitti:

"veljiltä"

Muuten ei siellä sanota, että saa anteeksi
        vaan että pitää ANTAA ANTEEKSI.

vastakohta. Miten itse ratkaisisit moiset teot?

• PakanainHuuto kirjoitti:

"Miksi minä en saa anteeksi?"
        ilman anteeksi antoa, ihmisen on hyvin vaikea elää täällä maailmassa.

Tietysti, jos tapahtuu Rea Aallon kuvaamia hirveyksiä (ja varmaan tapahtuukin), niin kyllä tuon kaltaiset asiat on selvittävä viranomaisten kanssa ja uhrille ammattiapua.
        Anteeksi anto em. tapauksissa on todella vaikeaa, anteeksi antaminen tuntuu niin oudolta jossain järkyttävässä teossa, jossa jonkun nuoren mieli tuhotaan loppuelämäksi.

Mutta mitä hyödyttää kantaa vihaakaan lopun elämää, se jos mikä katkeroittaa.

puhut?
        * Itselläni ei ole mitään "kauheita" omalla tunnollani, eikä mitään tunnustamatonta. Eikä anteeksipyydeltävää, jos einyt ota sitä itseensä, että on jossainmäärin epäonnistunut elämässä, kun ei ole suuria rikkauksia, että yhteiskunnan taholta estettiin työnteko, ja sitä kautta vietiin siunaksen mahdollisuuskin elämältäni. Mutta siitä huolimatta vaaditaan täydet lukumäärät "tiiliä", aivan kuin israelilaisilta vaadittiin sama määrä ja laatu kun tekivät faaraolle tiiliä, vaikka tärkeitä osaaineita otettiin pois. Ja siinä ohessa identiteetti, ja yksityisyys, ja loppumaton ajojahti ja kyttääminen. Tältä kannalta kun peilaa taaksepäin, niin kuhan olis se, joka anteeksi pyytäisi, ja keneltä? Tämä painajainen juontaa ajassa kauas taaksepäin, eikä ota päättyäkseen.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

puhut?
        * Itselläni ei ole mitään "kauheita" omalla tunnollani, eikä mitään tunnustamatonta. Eikä anteeksipyydeltävää, jos einyt ota sitä itseensä, että on jossainmäärin epäonnistunut elämässä, kun ei ole suuria rikkauksia, että yhteiskunnan taholta estettiin työnteko, ja sitä kautta vietiin siunaksen mahdollisuuskin elämältäni. Mutta siitä huolimatta vaaditaan täydet lukumäärät "tiiliä", aivan kuin israelilaisilta vaadittiin sama määrä ja laatu kun tekivät faaraolle tiiliä, vaikka tärkeitä osaaineita otettiin pois. Ja siinä ohessa identiteetti, ja yksityisyys, ja loppumaton ajojahti ja kyttääminen. Tältä kannalta kun peilaa taaksepäin, niin kuhan olis se, joka anteeksi pyytäisi, ja keneltä? Tämä painajainen juontaa ajassa kauas taaksepäin, eikä ota päättyäkseen.

"yhteiskunnan taholta estettiin työnteko"

Mitä tarkoitat noilla sanoillasi.
        Miten yhteiskunnan taholta on estetty sinun työntekosi?

Joskus aiemmin olet kertonut jääneesi eläkkeelle 35:n vuoden iässä.

• Pe.ku kirjoitti:

"yhteiskunnan taholta estettiin työnteko"

Mitä tarkoitat noilla sanoillasi.
        Miten yhteiskunnan taholta on estetty sinun työntekosi?

Joskus aiemmin olet kertonut jääneesi eläkkeelle 35:n vuoden iässä.

* Mieti sitä! Miksi niin nuorena, fyysisesti terveenä?

• siis..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Mieti sitä! Miksi niin nuorena, fyysisesti terveenä?

suljetulle osastolle, ko?

• siis.. kirjoitti:

suljetulle osastolle, ko?

Kun mohikaania ei ole laitettu eläkkeelle fyysisistä syistä kolmivitosena niin jää jäljelle ainoastaan yksi vaihtoehto eli psyykkiset ongelmat.

• PakanainHuuto
        Pe.ku kirjoitti:

Kun mohikaania ei ole laitettu eläkkeelle fyysisistä syistä kolmivitosena niin jää jäljelle ainoastaan yksi vaihtoehto eli psyykkiset ongelmat.

päähänsä? Ja saattaa hyvinkin olla niin. että Mohikaani olisi menehtynyt ilman uskoa Jumalaan. Asioissa pitää nähdä myös positiivinen puoli.

• Pe.ku kirjoitti:

jos olenkin psyykkisistä syistä eläkkeellä, niikuin olenkin. Olen aivan rehdisti psyykattu pois työelämästä, ja siksi olin psykiatrisella osastolla, en suljetulla, vaan ihan omasta tahdosta ihan vapaalla osatolla hermoromahduksen partaalla.
        * Sen paineen psyykkauksen alla eri työmaailla, joissa usesissa yritin jatkaa työntekoa, vastustuksesta ja painostuksesta huolimatta.
        * Työnteko työpisteissäni tehtiin mahdottomaksi, monin eri tavoin, koska kaikki muut työntekijät ja pomot olivat "juonessa" mukana, ja tämä tapahtui ensin ja raakimmin Norrköpingin GODYER,in rengastehtaalla. Ja sen jälkeen mm. Finnforesin paperitehtaalla, ym. pienimmissä työpaikoissa jossa yritin töitä tehdä, kaikesta painostuksesta huolimatta. Totuus on tämä, jonka Jumala voi vahvistaa.
        * Minusta siis väellä ja voimalla tehtiin "hullu", vaikka en hullu olekkaan. Ja vain ja ainoastaan Jumalan avulla olen säilyttänyt henkisen kanttini näinkin korkealla kuin se nyt on.
        * Yksistään rahallinen menetykseni lähes 40 vuoden menetetystä työajasta on huimaava, vain pienen osan siitä korvaa eläkkeeni, joka on yhteensä n. tonni kk:ssa!
        * Ja kaikki vaan vääristä syyteistä ja en muuta tiedä, kuin että naamastani ei sitten kai tykätty. Kai minusta oli helppo tehdä jokin syntipukki, koska sellaista tervittiin, ja minä olin senverran yksinkertainen, että olisin sopiva maalitaulu syyttää ja vainoamisen sopiva kohde.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

jos olenkin psyykkisistä syistä eläkkeellä, niikuin olenkin. Olen aivan rehdisti psyykattu pois työelämästä, ja siksi olin psykiatrisella osastolla, en suljetulla, vaan ihan omasta tahdosta ihan vapaalla osatolla hermoromahduksen partaalla.
        * Sen paineen psyykkauksen alla eri työmaailla, joissa usesissa yritin jatkaa työntekoa, vastustuksesta ja painostuksesta huolimatta.
        * Työnteko työpisteissäni tehtiin mahdottomaksi, monin eri tavoin, koska kaikki muut työntekijät ja pomot olivat "juonessa" mukana, ja tämä tapahtui ensin ja raakimmin Norrköpingin GODYER,in rengastehtaalla. Ja sen jälkeen mm. Finnforesin paperitehtaalla, ym. pienimmissä työpaikoissa jossa yritin töitä tehdä, kaikesta painostuksesta huolimatta. Totuus on tämä, jonka Jumala voi vahvistaa.
        * Minusta siis väellä ja voimalla tehtiin "hullu", vaikka en hullu olekkaan. Ja vain ja ainoastaan Jumalan avulla olen säilyttänyt henkisen kanttini näinkin korkealla kuin se nyt on.
        * Yksistään rahallinen menetykseni lähes 40 vuoden menetetystä työajasta on huimaava, vain pienen osan siitä korvaa eläkkeeni, joka on yhteensä n. tonni kk:ssa!
        * Ja kaikki vaan vääristä syyteistä ja en muuta tiedä, kuin että naamastani ei sitten kai tykätty. Kai minusta oli helppo tehdä jokin syntipukki, koska sellaista tervittiin, ja minä olin senverran yksinkertainen, että olisin sopiva maalitaulu syyttää ja vainoamisen sopiva kohde.

Ylempänä saoit että yhteiskunta esti työntekosi ja nyt sanot itse hakeutuneesi hoitoon.

Ja tuosta viestistä sen sairautesi taas huomaa eli vainoharhaisuuden.
        Syytät kaikkia työkavereitasi vainoajiksi ja samaa vainoahan olet kokenut monista muistakin tahoista palstalla.

• ReaAalto
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Olet siis ollut töissä aikoinaan!
        Uskon että tarinasi pitää paikkansa.
        Hyvin monia suomalaisia on kohdeltu väärin
        ja epäoikeudenmukaisesti tässä maassa.
        Vaikka itse en olekaan sellaista koskaan kokenut
        olen kuitenkin tietoinen monia suomalaisia kuunnellessani,
        että tällaista on tapahtunut
        ja vieläkin tapahtuu.
        Jos ei ole "joukkoon sopiva",
        häntä aletaan sortaa tavalla
        tai toisella.
        Minunkin tiedossani on monia
        suomalaisia, joita on painostettu
        lähtemään tai suoranaisesti pakoitettu pois hyvästäkin virasta.

Samaa tapahtuu tänään monien maahanmuuttajien
        kohdalla.

• PakanainHuuto
        ReaAalto kirjoitti:

Olet siis ollut töissä aikoinaan!
        Uskon että tarinasi pitää paikkansa.
        Hyvin monia suomalaisia on kohdeltu väärin
        ja epäoikeudenmukaisesti tässä maassa.
        Vaikka itse en olekaan sellaista koskaan kokenut
        olen kuitenkin tietoinen monia suomalaisia kuunnellessani,
        että tällaista on tapahtunut
        ja vieläkin tapahtuu.
        Jos ei ole "joukkoon sopiva",
        häntä aletaan sortaa tavalla
        tai toisella.
        Minunkin tiedossani on monia
        suomalaisia, joita on painostettu
        lähtemään tai suoranaisesti pakoitettu pois hyvästäkin virasta.

Samaa tapahtuu tänään monien maahanmuuttajien
        kohdalla.

Bergsjössä asuttu ja Volvolla oltu töissä sekä Argosin bilpatrullissa. Arlandan lentokentällä ja hauskaa oli. Meillä oli motto " inte så noga här i Sverige"

3kk kerralla kestin sitten Suomeen. Kesti n. 4-5 vuoden ajan sitten en enää mennyt.

Se mikä ajoi minut pois Ruotsista oli suomenruotsalaiset, heidän kanssaan ei voinut keskustella muusta kuin lapsista, kuka on kenenkin kanssa, unelmoivat suomen loma-ajasta Suomessa, olivat katkeroituneita, ryyppäsivät liikaa, yleinen sivistystaso erittäin alhainen, lukivat Regina-lehteä, kundit pelasivat Finngötanissa jne.

Sieltä tulikin kiireen vilkkaan fiksuimmat pois.

• PakanainHuuto
        PakanainHuuto kirjoitti:

Bergsjössä asuttu ja Volvolla oltu töissä sekä Argosin bilpatrullissa. Arlandan lentokentällä ja hauskaa oli. Meillä oli motto " inte så noga här i Sverige"

3kk kerralla kestin sitten Suomeen. Kesti n. 4-5 vuoden ajan sitten en enää mennyt.

Se mikä ajoi minut pois Ruotsista oli suomenruotsalaiset, heidän kanssaan ei voinut keskustella muusta kuin lapsista, kuka on kenenkin kanssa, unelmoivat suomen loma-ajasta Suomessa, olivat katkeroituneita, ryyppäsivät liikaa, yleinen sivistystaso erittäin alhainen, lukivat Regina-lehteä, kundit pelasivat Finngötanissa jne.

ajoivat pois ruotsinsuomalaiset:)

• ReaAalto
        PakanainHuuto kirjoitti:

Siellä ei monia suomalaisia enää asu.
        Maahanmuuttajia suurin osa, eikä se ole kovin
        mukava paikka, jos on koskaan ollutkaan?

Mutta ruotsinsuomalaisista:

Meitä on moneen junaan, ja monta jää vielä asemalle:)

• PakanainHuuto
        ReaAalto kirjoitti:

Siellä ei monia suomalaisia enää asu.
        Maahanmuuttajia suurin osa, eikä se ole kovin
        mukava paikka, jos on koskaan ollutkaan?

Mutta ruotsinsuomalaisista:

Meitä on moneen junaan, ja monta jää vielä asemalle:)

suomalaiset ovat muuttaneet? Vaurastuneet? Muuttaneet muualle? kuolleet yliannostuksiin? Silloin 70-luvulla siellä asui heitä paljon ja paljon oli jo jälkipolvea.

• ReaAalto
        PakanainHuuto kirjoitti:

suomalaiset ovat muuttaneet? Vaurastuneet? Muuttaneet muualle? kuolleet yliannostuksiin? Silloin 70-luvulla siellä asui heitä paljon ja paljon oli jo jälkipolvea.

mutta muuttoa on tapahtunut aika lailla sinne Suomeenkin.
        Toiset taas ovat ostaneet talon, muuttaneet maallepäin tai muille alueille jne.
        Siellähän asui/asuu paljon alkoholisteja ja monet ovat kuolleet, valitettavasti.

• Pe.ku kirjoitti:

Ylempänä saoit että yhteiskunta esti työntekosi ja nyt sanot itse hakeutuneesi hoitoon.

Ja tuosta viestistä sen sairautesi taas huomaa eli vainoharhaisuuden.
        Syytät kaikkia työkavereitasi vainoajiksi ja samaa vainoahan olet kokenut monista muistakin tahoista palstalla.

koska ketään ei voi henkohtaisesti merkitä vainoamisestani.
        * Rististä mä kyllä puhun, mutta en "ristiin"!

* Ja sehän alkoi jo suomessa, ja siksi muutinkin ruotsiin, mutta se seurasi mukanani myös sinne, että yhteiskunnasta todella on kyse.

• Laitoit aika tylyn kuitin helluntailaisille. Tuo lista muistuttaa mielestäni kovasti eräiden pörssiyhtiöiden eettisten toimintaperiaatteiden luetteloa. Voi olla, että toteuttaminenkin jää yhtä heikolle käytännön tasolle kuin noissa pörssiyhtiöissä. Ja toisaalta; oletko nähnyt Kansanlähetyksen linjauksen vuodelta 1973? Se on toinen ääripää. Siinä annetaan kyllä kovasti teologisia lupauksia uskonkappaleisiin uskomisesta, mutta ihmisten kohtelusta tai lähimmäisenrakkaudesta ei juuri puhuta.

• ReaAalto

on muuten ainakin Ruotsin ( jossa asun ) maankin lakien mukaan annettava.Ja eiköhän se ole Suomenkin lakien mukaista?
        Ja ainahan on joku, joka sen kuitin suostuu antamaan!

• ReaAalto

helluntailaisten taivaaseen on aina ollut enemmän tai vähemmän pakkoa, kuten nytkin.

Samalta sivustolta löytyy pykälä 1 momentti 2:

Pastori Juho Vartiainen Hankasalmelta kehoittaa jokaista jäsentä avustamaan Ison Kirjan ravintolaa 20 eurolla.

Göteborgin suomalaisen helluntaiseurakunnan saarnaajana -70 luvulla toiminut Aulis Lehto oli "aikaansa edellä" näissä osamaksulla taivaaseen kampanjoissa.
      Hän sai aikaan sen, että uusi kirkkorakennus maksettiin velattomaksi siten, että jäsenille jaettiin pankin velkakirjoja.Jokainen jäsen sai ihan itse kuitenkin valita kuinka suuren velan otti nimelleen.
      Karkkina pussissa, oli korkojen vähennysoikeus veroituksessa.

Täältä löytyy Göteborgin helluntain historiaa:

http://www.helluntaiseurakunta.org/sivu-8.htm

• KASVA AIKUISEKSI

http://www.surffi.net/~makikert/turhaa_tarinaa.mp3

Turhaa tärinää?Et tullut paikalle Jeesus, vaikka Sua niin paljon janosin. Turhaanko uskoimme: oot meidän kanssamme yhteen kun nimessäs tulemme? Miks et oo vastannut Jeesus, vaikka Sua niin paljon rukoilin? Turhaanko luotin taas: oot valmis vastaamaan, pyytävän sydämeen antamaan?
      Hän tahtoo opettaa sua niin, ettet enää pelkkiin tunteisiin tahtois rakentaa.

Jos et luota Herraan, mitä sulle jää? Kun toiselta puolelta katsomatta jätetään: Jos missään ei näy hyvää hedelmää, on täyteyskin tyhjyyttä, hurmos pelkkää turhaa tärinää.

Missä on rauhasi Jeesus, jonka voin saada vain Sinulta? Enkö oo ollenkaan valmis Sun maailmaan, jos en voi rauhaasi kokea? Missä on Henkesi Jeesus, jonka sä lupasit lahjoittaa? Tahtoisin luovuttaa, kaikki tää uuvuttaa. Maailma tarjoaa parempaa...
      Hän tahtoo opettaa sua niin, ettet enää pelkkiin tunteisiin tahtois rakentaa.

-Taivas värähtää! -Nytkö Herran nään?!? -Marssikäskyn meille antaa! Ei, vaan lähdetään valoa viemään. SE AIKA ON NYT!!!

Jos nyt luotat Herraan voit vain ylistää! Ei huonoinkaan päivä voi luottamustas hävittää. Tee rakkaudesta Herraan hedelmää. Ei täyteys oo tyhjyyttä, armo kestää turhaa tärinää.

http://www.hbmusic.net/index.php?page=201

• VOIMAN tuntemattomuutta!

Rea Aalto kirjoittaa:
      ##################################################
      "Ihmettelen vain ovatko helluntailaiset koskaan lukeneet esim psykologiaa?
      Voidaanko ihminen pakoittaa antamaan anteeksi?
      Miten olisi, jos yhden ”neuvoa antavan vanhimman” tytär raiskattaisiin.
      Antaisiko tytär anteeksi?
      Entä antaisiko ”vanhin”?
      Puhuisiko vain hyvää raiskaajasta, ei sanaakaan negatiivisesti?
      Juu, sietää ajatella omalla kohdallaan, miten helppoa on toisilta vaatia?

Niin, ovatko nämä helluntaiherätyksen säännöt Raamatun totuuden ja Hengen mukaisia?
      En vain itse ole koskaan löytänyt kohtaa, missä Jumala pakoittaisi yhtään mihinkään
      Vaan päinvastoin-jos tahdon."

Tuo Rea Aallon kirjoitus osoittaa suurta epäuskoa, eikä siinä ole minkäänlaista kunnioitusta Jumalan opetuksia ja lupauksia kohtaan.

Jeesus rukoili anteeksi antoa heille, jotka naulitsivat Hänet ristille ja Jumala käskee aina antaa anteeksi, sillä se vapauttaa ihmisen itsensä raakalaistenkin teoista, eli ihminen pääsee vapauteen toisten synneistä.

Rea Aalto ei ole löytänyt yhtään kohtaa, jossa Jumala pakottaa johonkin ja niinhän se onkin, mutta Jumala antaa selkeät ohjeet, miten Hänen kansansa tulee elää ja uudesti syntynyt yhtyy ilolla niihin ohjeisiin, eli tekee vapaasta tahdostaan Jumalan Tahtoa.

Koska meissä on lihallisuutta täällä, voi anteeksi antaminen olla joskus vaikeaa, mutta koska se on Jumalan Tahto, taipuu Jeesuksen seuraaja siihen, vaikka joskus kipujenkin kautta. Ihminen TAHTOO ja Jumala antaa VOIMAN.

Tuo raiskaus on tietenkin raskas ja raaka esimerkki ja vain Jumalan VOIMALLA ihminen kykenee vapautumaan raakalaisen synnistä, eikä jää sitä kantamaan.
      Vain Isän VOIMALLA Jeesus kykeni ihmisenä ollessaan rukoilemaan heidän puolestaan, jotka Häntä vihasivat ja jotka tuomitsivat Hänet kauheaan tuskaan ristillä ja siitä VOIMASTA mekin saamme voiman antaa anteeksi ja elää Jumalan Tahdossa, eli vapaudessa. Jumala suojelkoon heidät, jota turvaavat Häneen koko sydämesisesti ja elävät rakkaudenlaissa.

• jarrut

Mistä Jumalan opetuksista ja lupauksista oli
        kysymys noissa pykälissä? Ettei nyt vaan olisi
        niin, että kolahti pahan kerran helluntai-
        arvovaltaan, kun joukkokäyttäytymistä
        vastustetaan. Totta se on, että vaikka
        ei psykologiasta mitään tietäisi, eiväthän
        ketut ja sudetkaan tiedä, ja silti osaavat
        pitää lauman ojennuksessa/alammaisena,
        ja raato on syötävä niin kuin lauman
        johtaja määrää.

• jarrut
        jarrut kirjoitti:

johtaja määrää.

Lisään vielä edelliseen.

rakkauden lakia on hyvä käyttää
        aina silloin kun se parhaiten sopii,
        ja sopiihan se silittelemään vääryydenkin,
        että omat nahat säilyvät. Turhaa on puhua
        vapaasta tahdosta ja tekimisestä, kun
        laumassa on lauman säännöt.
        Jumalan Sana on asia erikseen,
        mutta jos sitä käytetään omien
        etujen ja oikeuksien saavuttamiseen,
        niinkuin helluntaiseurakunnissa nykyisin on,
        ja mikä sinunkin kirjoituksetasi käy ilmi,
        että sitä raatoa syödään niin kuin johtajasusi
        ulvoo!

• tainut
        jarrut kirjoitti:

johtaja määrää.

kolahtaa, sillä en ole helluntailainen, vaan olen Jeesuksen ruumiinjäsen ja kuten tiedät, tämän ruumiin Pää on Jeesus, joka antaa jäsenilleen kaiken tarvittavan.

Miten ihmeessä ei nähdä Jumalan opetuksia, vaikka Uusi Testamentti on niitä täynnä. Kallista Sanaa, jonka kautta me saimme alkumme ja joka kykenee pitäämään meidät elävävinä.

Turha kenenkään on omilla voimilla kuvitella kykenevänsä elämään Jumalan Tahdossa, sillä sitä ei tapahdu. Jumala antaa Itse VOIMAN tulla kykeneväksi Jumalan lapseksi ja sen pitäisi sinullekin sanoa sen, että ihminen kykenee elämään rakkaudenlaissa, eli noissa tavoitteissa, joita helluntailaiset ovat tuon aloituskirjeen mukaan kirjanneet, sen Voiman kautta. Ei omalla voimalla, vaan Jumalan Voimalla.

• sinä olet noin ilkeä.
        jarrut kirjoitti:

Lisään vielä edelliseen.

rakkauden lakia on hyvä käyttää
        aina silloin kun se parhaiten sopii,
        ja sopiihan se silittelemään vääryydenkin,
        että omat nahat säilyvät. Turhaa on puhua
        vapaasta tahdosta ja tekimisestä, kun
        laumassa on lauman säännöt.
        Jumalan Sana on asia erikseen,
        mutta jos sitä käytetään omien
        etujen ja oikeuksien saavuttamiseen,
        niinkuin helluntaiseurakunnissa nykyisin on,
        ja mikä sinunkin kirjoituksetasi käy ilmi,
        että sitä raatoa syödään niin kuin johtajasusi
        ulvoo!

Pyydä, että saat mielenmuutoksen, eli tulet kykeneväksi rakastamaan. Se tuo valtavan vapauden ja ilon. Rauha on jokahetkinen läsnäolija, eikä tee mieli olla ikinä kenellekään ilkeä. Eli, kannattaa taipua kuulemaan Jumalan ääntä, eli tahtoa rakastaa, Hänen opettamallaan tavalla. Itse olen sen ihanan armon saanut ja siitä iloitsen ja haluan jakaa sitä iloa muillekin.
        Jumala on voimallinen pitämään meidät oman Henkensä opetuksissa ja se on varma, että siitä seuraa vapaus.

• jarrut
        sinä olet noin ilkeä. kirjoitti:

Pyydä, että saat mielenmuutoksen, eli tulet kykeneväksi rakastamaan. Se tuo valtavan vapauden ja ilon. Rauha on jokahetkinen läsnäolija, eikä tee mieli olla ikinä kenellekään ilkeä. Eli, kannattaa taipua kuulemaan Jumalan ääntä, eli tahtoa rakastaa, Hänen opettamallaan tavalla. Itse olen sen ihanan armon saanut ja siitä iloitsen ja haluan jakaa sitä iloa muillekin.
        Jumala on voimallinen pitämään meidät oman Henkensä opetuksissa ja se on varma, että siitä seuraa vapaus.

voihan sen noinkin sanoa; että ilkeä,
        totuus kirvelee aina.

et varmaan tiennytkään, ettei
        ole TODELLISTA rakkautta
        ellei ole totuutta? ne kuuluvat yhteen!
        harhaopit ovat VAIN sitä suurta
        rakkauslässytystä.

• mikä on sinun
        jarrut kirjoitti:

voihan sen noinkin sanoa; että ilkeä,
        totuus kirvelee aina.

et varmaan tiennytkään, ettei
        ole TODELLISTA rakkautta
        ellei ole totuutta? ne kuuluvat yhteen!
        harhaopit ovat VAIN sitä suurta
        rakkauslässytystä.

totuutesi. Minun totuuteni on Jumalan Sana ja siksi olenkin vapaa.

• Jope. 48

Saarn. 3. Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla. 2. Aika on syntyä ja aika on kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus. 3. Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa. 4. Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä. 5. Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä. 6. Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois. 7. Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua. 8. AIKA ON RAKASTAA JA AIKA VIHATA. Aika on sodalla ja aika rauhalla.

• Morgonposten

riekkujan iltahuuto.

• resepti

Tämä on Helluntaikirkon resepti, eksytystohtorien määräys menestysteologian sairauden ylläpitämiseksi.

Sen tähden "puhutaan" vain "hyvää" toisistamme, eli ei saa puuttua väärään opetukseen.

"Sitoudumme edistämään armon ilmapiiriä."

Eli pastorit saavat elää synnissä, armon tähden.

"Sitoudumme kunnioittamaan vapautta mm. hengellisen musiikin tyyleissä"

Eli korville vihamielinen uudenaikainen ylistys saa vapasti tehdä tuhojaan seurakunnissa.

"ja seurakuntien järjestäytymismuodoissa. "

Eli kunnioittavat vapautta muodostaa Helluntaikirkkoja, ihmisten vastustuksesta huolimatta, jyräämällä vastustajat jalkojensa alle.

• kristillisyydessä
    • Josuli

kumma tarve käydä täällä vähän haukkumassa ja mustamaalaamassa hellareita. Miksi? Oletko itse katkera joitain hellareita kohtaan? Kokeileppa ensi kerralla sanoa heistä jotain hyvää, voisi olla kaikille rakentavampaa.

• Anne-Helena

Ihmettelet onko raamatun totuuden ja hengen mukaisia
      ja erityisesti otat esimerkin anteeksiantamisesta.

Eikö nykyisessä seurakunnassasikin rukoilla usein Isä Meidän rukousta: anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin anteeksiannamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Todella Jumala ei pakota meitä mihinkään, kaikki on vapaaehtoista. Eihän Hän sinne taivaaseenkaan pakota...
      Sinun tarvitsee vain tahtoa antaa anteeksi ja Jumala antaa siihen voiman ja pääset vapaaksi,
      Raamatun koko sanomahan on anteeksiantamus, Jumala antoi Poikansa ja syntiset ihmiset sai synnit anteeksi. Me jotka olemme saaneet anteeksi niin paljon, olemme sen totuuden mukaan velvollisiakin antamaan toisillemme anteeksi.

Sitoutuminen on minulle sitä, että haluan tehdä valinnan antaa anteeksi jos joku minua loukkaa.
      Tai valitsen hyvän puhumisen pahan puhumisen sijasta. Valintahan on tahdon ratkaisu - valitsenko Jeesuksen esimerkin ja Jumalan tahdon, vai jatkanko toisten ihmisten mustamaalaamista, anteeksiantamattomuutta, panettelua jne. Hedelmät on näkyvissä jopa täälläkin palstoilla!

Jos on katkeruutta ja anteeksiantamattomuutta, suosittelen ihan itsenne tähden käymään Jeesuksen kanssa läpi nämä asiat ja pyytää oikeaa asennetta Häneltä siihen. Ihan oman itsensä tähden. Me eksymme niin monessa....ja helpoiten pois rakkaudesta....

• Jumalalle,

että täällä käy teitä, joilla on totuus. Kiitos Jumala, että vielä sana on talle heidän sydämessä, jotka olet itsellesi valinnut.

• ReaAalto

Kirjoitatteko te nimenne johónkin paperiin ja lupaatte antaa anteeksi, siellä "teidän" seurakunnassa, vai miten se toimii tuo anteeksianto?

Monille ihmisille anteeksiantaminen on todella vaikeaa.
        Ja pakottamalla se ei kyllä onnistu.
        Ei onnistu muuten millään sitoutumisellakaan!

Jumala loi meidät ihmiset yksilöiksi, persooniksi ja sellaisiksi jäämme.
        Jokaisella persoonalla on oikeus kasvaa omaa kasvuaan ja omaa vauhtiaan, myös tässä anteeksiantoasiassa.

Kunhan vain kasvua tapahtuu, Jumala, Jeesus Kristus ei pakoita, ei hoppuuta!

• suostuja
        ReaAalto kirjoitti:

Kirjoitatteko te nimenne johónkin paperiin ja lupaatte antaa anteeksi, siellä "teidän" seurakunnassa, vai miten se toimii tuo anteeksianto?

Monille ihmisille anteeksiantaminen on todella vaikeaa.
        Ja pakottamalla se ei kyllä onnistu.
        Ei onnistu muuten millään sitoutumisellakaan!

Jumala loi meidät ihmiset yksilöiksi, persooniksi ja sellaisiksi jäämme.
        Jokaisella persoonalla on oikeus kasvaa omaa kasvuaan ja omaa vauhtiaan, myös tässä anteeksiantoasiassa.

Kunhan vain kasvua tapahtuu, Jumala, Jeesus Kristus ei pakoita, ei hoppuuta!

Anteeksiannetaan siksi että se on Jumalan tahto.
        Siihen annetaan lupa Jumalalle ja Hän antaa sen voiman! Etkö sinä tosissaan ymmärrä noin yksinkertaista asiaa, kun tarvii tollasestakin perusasiasta kaivaa jos siitä sais jotain väärää...

Kasvua ei tapahdu koskaan ilman ihmisenkin osuutta!
        Ja se on sitä suostumista ja pakottamistakin että nöyrtyy Jumalan tahdon alle!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      558
      1874
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      89
      904
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      737
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe